Şimdi Ara

TSİ ve TFSİ aynı motorlar mı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
59
Cevap
1
Favori
11.717
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Forumda benim gördüğüm ve yalnış bilindiğini düşündüğüm , TSİ VE TFSİ motorların farklı motor olduğuna dair yalnış bi durum var.


    Aslında farklı motorlar olması gerekiyor ama Vw bu kodlama işini Audi markasında biraz daha farklı hava katmak için TFSİ olarak adlandırıyor.


    FSI : Fuel Stratified injection
    TFSI : Turbo Fuel Stratified injection
    TSI : Twincharged Stratified injection ama aslında sorun burada TSİ adı tek turbolu olan 122'lik , 125'lik motorlarda da kullanılıyor ve isim değişikliğine gidiliyor. Ama kısaltma aynı.

    Bunun yerine direk VAG grubu altında

    TFSİ motorlara tek turbo sarjlı direk enjeksiyonlu motor denilse , TSİ ise direk cift turbolu motorları simgelese sıkıntı kalmıyor.

    Sıkıntı şurada başlıyor.

    Vw golf , leon , passat gibi araçlarında kullandığı 1.4 tsi 122-125 hp'lik motorlarına TSi derken , Audi markası altında A3'de mesela TFSİ diyor.
    Bu motorların yapısal olarak hiç bi farkı olmamakla birlikte , küçük yazılımsal farklılıkları var.


    quote:

    1.4 R4 16v TSI/TFSI 90-133kW

    Based on the EA111, this new engine was announced at the 2005 Frankfurt Motor Show, to be first used in the Mk5 Golf GT, the 125 kW 1.4 litre TSI engine is a "Twincharger", and uses both a turbocharger and a supercharger. Its displacement downsizing leads to improved fuel economy, with 14% more power than the 2.0 FSI, but consuming 5% less fuel. The mechanical supercharger compressor, driven at 1.5 times the speed of the crankshaft, mainly operates at low engine speeds from tick-over up to 2,400 revolutions per minute (rpm) to increase low-end torque. At engine speeds just above idle, the belt-driven supercharger provides a boost pressure of 1.2 bars (17.4 psi). The turbocharger assumes full effectiveness at middle revs, and the engine map disengages the clutch-controlled supercharger at a maximum upper limit of 3,500 rpm; the supercharger will then be bypassed once the turbocharger spools up and reaches sufficient speed to provide adequate boost in the upper rev-ranges. This engine is made at Volkswagen-Motorenfertigung, Chemnitz.
    In 2007, Volkswagen announced the 90 kW model which will replace the 1.6 FSI 85 kW (116 PS; 114 bhp) engine. This engine differs from the 103 kW and 125 kW models in several ways. It uses only one method of forced induction - a turbocharger (and not a supercharger), and has water-cooled intercooler. The engine has reduced frictional losses, optimised camshafts, new intake ports, and new high-pressure injector valves. It is also 14 kilograms (31 lb) lighter than the 125 kW model, in order to improve fuel economy and reduce emissions.
    See also: G60

    identification
    parts code prefix: 03C, ID codes: BLG, BMY, CAXC

    engine displacement & engine configuration

    1,390 cubic centimetres (84.8 cu in) inline-four engine (R4/I4); bore x stroke: 76.5 by 75.6 millimetres (3.01 in × 2.98 in), stroke ratio: 1.01:1 - 'square engine', 347.5 cc per cylinder, 120 bars (1,740 psi) peak pressures, compression ratio: 10.0:1

    cylinder block & crankcase

    grey cast iron; 82 mm (3.23 in) cylinder spacing, five main bearings, die-forged steel crankshaft, roller chain-driven oil pump

    cylinder head & valvetrain

    cast aluminium alloy; four valves per cylinder, 16 valves total, low-friction roller finger cam followers with automatic hydraulic valve clearance compensation, roller chain driven double overhead camshaft (DOHC), continuous adjusting variable intake valve timing
    aspiration
    hot-film air mass meter, cast alloy throttle body with electronically controlled Bosch "E-Gas" 'drive by wire' throttle butterfly valve
    90 to 96 kW variants — two-part plastic intake manifold, turbocharger incorporated in exhaust manifold with maximum boost pressure 1.8 bars (26.1 psi), water-cooled intercooler integrated into intake manifold
    103 to 125 kW variants — multi-ribbed belt-driven fifth-generation Eaton Roots-type positive displacement supercharger operated by a magnetic clutch integrated in a module inside the water pump, internal step-down ratio on the input end of the synchronisation gear pair, and KKK turbocharger with integrated wastegate connected in series, administrated by a control flap, 2.5 bars (36.3 psi) pressure at 1,500 rpm, front-mounted intercooler (FMIC)

    fuel system

    fully demand-controlled and returnless; - fuel tank–mounted low-pressure fuel pump; Fuel Stratified Injection (FSI): camshaft-driven single-piston high-pressure injection pump supplying up to 150 bars (2,180 psi) fuel pressure in common rail fuel rail integrated into the inlet manifold, four combustion chamber sited direct injection sequential solenoid-controlled six-hole fuel injectors, mounted on the intake side between the intake port and cylinder head seal level, homogeneous mixing, stratified lean-burn operation with excess air at part load,
    90 to 103 kW variants — 95 RON ultra-low sulphur unleaded petrol (ULSP)
    110 to 125 kW variants — 98 RON 'Super Unleaded' ultra-low sulphur unleaded petrol (ULSP) - 95 RON may be used, but will result in lower

    power output
    ignition system & engine management
    centrally positioned NGK longlife spark plugs, mapped direct ignition with four individual direct-acting single spark coils; Bosch Motronic ME electronic engine control unit (ECU), knock control via a single knock sensor, permanent lambda control

    exhaust system

    cast iron exhaust manifold (with integrated turbocharger), one catalytic converter, two heated oxygen sensors monitoring pre- and post catalyst exhaust gasses

    DIN-rated motive power & torque outputs, ID codes
    90 kilowatts (122 PS; 121 bhp); 210 newton metres (155 lbf·ft) @ 1,500-4,000 rpm — Passat (2009 on)
    90 kilowatts (122 PS; 121 bhp); 200 newton metres (148 lbf·ft) @ 1,500-3,500 rpm — CAXA; Golf Mk5 (2007 on), Tiguan (08/10->), Škoda Octavia Mk2, Scirocco Mk3
    92 kilowatts (125 PS; 123 bhp); 200 newton metres (148 lbf·ft) @ 1,500-4,000 rpm — CAXC; Audi A3, SEAT Leon
    96 kilowatts (131 PS; 129 bhp); 220 newton metres (162 lbf·ft) @ 1,750-3,500 rpm — CFBA; Golf Mk6, VW Jetta V, Passat B6, Škoda Octavia Mk2, LAVIDA(SAIC-VW), Bora
    103 kilowatts (140 PS; 138 bhp); 220 newton metres (162 lbf·ft) — BMY; Touran from early 2006, Golf Mk5, Jetta
    110 kilowatts (150 PS; 148 bhp) @ 5,800 rpm; 220 newton metres (162 lbf·ft) @ 1,250-4,500 rpm — CAVF; SEAT Ibiza FR
    110 kilowatts (150 PS; 148 bhp) @ 5,800 rpm; 240 newton metres (177 lbf·ft) @ 1,750-4,000 rpm — BWK/CAVA; VW Tiguan
    110 kilowatts (150 PS; 148 bhp) @ 5,800 rpm; 240 newton metres (177 lbf·ft) @ 1,750-4,000 rpm — CDGA; Passat B7 EcoFuel
    118 kilowatts (160 PS; 158 bhp) @ 5,800 rpm; 240 newton metres (177 lbf·ft) @ 1,750-4,500 rpm — CAVD; Golf Mk6, Scirocco Mk3, VW Jetta

    TSI Sport

    125 kilowatts (170 PS; 168 bhp) @ 6,000 rpm; 240 newton metres (177 lbf·ft) (MEP 21.7 bar) @ 1,750-4,500 rpm (200 N·m (148 lbf·ft) @ 1,250-6,000 rpm), rev limit: 7,000 rpm — BLG; Golf Mk5 GT, Jetta, Golf Plus, Touran
    132 kilowatts (179 PS; 177 bhp) @ 6,200 rpm; — 250 newton metres (184 lbf·ft) @ 2,000 - 4,500 rpm, CAVE; SEAT Ibiza Cupra, Polo GTI,

    Fabia RS

    applications
    2005 VW Golf Mk5, 2006 VW Touran, 2008 Audi A3, 2008 VW Scirocco, possibly in the 2008 VW Concept R, 2007 SEAT León, 2008 Škoda Octavia, 2009 VW Tiguan, 2009 VW Golf Mk6


    Tsi motorların kendi aralarındaki farklılıkları 122'lik ve 160-170-180-185 hp'lik motorlar arasında. Çünkü diğerlerinde kompresör desteğide var.

    Ama kompresör desteği olmasına rağmen , bütün 1.4 tsi motorlar aynı blok ve aynı yapıya sahip motorlar. En azından yukarıda anladıklarım o yönde. Yazılan veriler ve dökümanlar bunu gösterir nitelikte.





    2.0 TSi ve TFSİ motorlar arasında da yine bi farklılık yok. Yine Vw grubunun satış stratejisi gereği yaptığı , Audi firmasına farklı bi hava katmak için kullandı TFSİ harflerinden başka bi ibare değil.

    2.0 TSi motoru CC 'de kullanıp TSİ adı ile sunarken , A5'de TFSİ olarak sunuyor ve aynı güçteki motorları vw'de 280 nm tork ile A5'de ise 350 nm tork ile sunuyor. Ama yine motorlar yapı itibari ile aynı motorlar.


    quote:

    2.0 R4 16v TSI/TFSI 132-155kW (EA888)
    Manufacturing commenced March 2008.

    identification
    parts code prefix: 06H, 06J; ID codes: CAEA, CAEB, CAWB, CCZA, CDNB, CDNC

    engine displacement & engine configuration
    1,984 cubic centimetres (121.1 cu in) EA888 inline-four engine (R4/I4); bore x stroke: 82.5 by 92.8 millimetres (3.25 in × 3.65 in), stroke ratio: 0.89:1 - undersquare/long-stroke, 496.1 cc per cylinder; compression ratio: 9.6:1 (10.3:1 A3 Cabrio 2009), 88 mm (3.46 in) cylinder

    spacing

    cylinder block & crankcase
    GJL 250 grey cast iron; 33 kg (73 lb), die-forged steel crankshaft with five 58 mm (2.28 in) diameter main bearings, two toothed chain-driven counter-rotating balance shafts suppressing second degree free inertial forces and oil pump, horizontal-baffled oil sump
    cylinder head & valvetrain
    cast aluminium alloy; four valves per cylinder, 16 valves total, low-friction roller finger cam followers with automatic hydraulic valve clearance compensation, toothed chain-driven double overhead camshaft (DOHC), continuous vane-adjustable variable intake valve timing, Audi variants have two-stage "valvelift" inlet valve lift variable control

    aspiration
    hot-film air mass meter, cast alloy throttle body with electronically controlled Bosch E-Gas 'drive by wire' throttle butterfly valve, plastic variable length controlled intake manifold with charge movement flaps controlling combustion chamber air movement, BorgWarner K03 water-cooled turbocharger incorporated in exhaust manifold, sandwiched central front-mounted intercooler (FMIC)

    fuel system

    fully demand-controlled and returnless; - fuel tank–mounted low-pressure fuel pump; Fuel Stratified Injection (FSI): single-piston high-pressure injection pump driven by a four-lobe cam on the exhaust camshaft supplying up to 190 bars (2,760 psi) fuel pressure in the stainless steel common rail fuel rail, four combustion chamber sited direct injection sequential solenoid-controlled six-hole fuel injectors, air-guided combustion process, multi-pulse dual-stage injection during the induction and compression stroke with homogeneous mixing, stratified lean-burn operation with excess air at part load, 95 RON ultra-low sulphur unleaded petrol
    ignition system & engine management
    centrally positioned longlife spark plugs, mapped direct ignition with four individual direct-acting single spark coils; Bosch Motronic MED 17 electronic engine control unit (ECU), cylinder-selective knock control via two knock sensors, permanent lambda control

    exhaust system

    cast iron exhaust manifold (with integrated turbocharger), close-coupled and main catalytic converters - both ceramic
    DIN-rated motive power & torque outputs and applications - VW/Audi non-valvelift variants
    147 kilowatts (200 PS; 197 bhp) @ 5,100-6,000 rpm; 280 newton metres (207 lbf·ft) @ 1,800-5,000 rpm — CCTA/CBFA: 2009 VW Golf Mk5 GTI (North American markets only), VW Jetta Mk5, VW Passat B6, VW CC, Audi A3 (8P)
    155 kilowatts (211 PS; 208 bhp) @ 5,300-6,200 rpm; 280 newton metres (207 lbf·ft) @ 1,700-5,200 rpm — CCZA: VW Golf Mk6 GTI, VW Scirocco, VW Passat B6, VW CC, SEAT Altea Freetrack.
    147 kilowatts (200 PS; 197 bhp) @ 5,100-6,000 rpm; 280 newton metres (207 lbf·ft) @ 1,700-5,000 rpm — CAWB: Audi A3 Cabriolet, VW Scirocco, CCZA: Audi TT, Škoda Superb Mk2 (3T)
    DIN-rated motive power & torque outputs and applications - Audi/SEAT valvelift variants
    132 kilowatts (179 PS; 177 bhp) @ 4,200-6,000 rpm; 320 newton metres (236 lbf·ft) @ 1,500-4,000 rpm — CAEA/CDNB: Audi B8 A4, Audi Q5
    155 kilowatts (211 PS; 208 bhp) @ 4,300-6,000 rpm; 350 newton metres (258 lbf·ft) @ 1,500-4,200 rpm — CAEA/CAEB/CDNC: Audi B8 A4, Audi A5, Audi Q5, SEAT Exeo
    155 kilowatts (211 PS; 208 bhp) @ 4,300-6,000 rpm; 350 newton metres (258 lbf·ft) @ 1,600-4,200 rpm : Audi TT Mk2 (8J), engine is installed transversely
    155 kilowatts (211 PS; 208 bhp) @ 5,000-6,200 rpm; 300 newton metres (221 lbf·ft) @ 1,800-4,900 rpm : Audi Q3, engine is installed transversely


    Ayrıca FSİ motorlar ile TSİ ve TFSİ motorlar bambaşka motorlarda değiller. Fsi ile TSi-TFSİ motorların çalışma mantıkları tamamen aynı , tsi-tfsi motorları turbolanmış FSi motorlar olarak düşünebilir. Ama fsi motorlarda blok ve silindir hacimleri farklı. 1.6 fsi motoru direk turbolanmış hali yok mesela. 1.4 fsi motor olsaydı zayıf olabilirdi bu yüzden 1.6 fsi olarak piyasaya sürülmüş olabilir.


    Aşşağıdaki linktede prensip olarak aynı olduğundan bahsetmiş zaten.

    http://www.audi.com.tr/tr/brand/tr/models/a50/a5_sportback/ueruen_bilgileri/design/exterior.html#source=http://www.audi.com.tr/tr/brand/tr/models/a50/a5_sportback/ueruen_bilgileri/engines_and_transmissions/fsi.html&container=page

    Yine burada 2.0 tfsi motorun golf gti ile ortak olarak audi modellerinde kullanıldığı yazıyor. Ama golf gti adı altında satılırken motorun ismi TSİ.

    http://www.audiworld.com/news/05/060705b/content.shtml

    quote:

    The 2.0 TFSI embarked on its success story in the Audi A3 Sportback. It is now also on offer in the Audi A4 and A6. It is available in three performance versions ranging from 170 bhp to 220 bhp. The 200 bhp version, which is used in the Volkswagen Golf GTI, provides a level of propulsive power that truly befits that car's status.


    http://www.volkswagen.de/de/models/golf_gti/CC5.html

    Linkte'de bakarsanız golf GTi'da tsi olarak adlandırıldığını görürsünüz.


    Son olarak 2010 ödül listesinde de zaten böyle bi farkın olmadığı görülüyor.

    http://www.worldcarfans.com/110062426998/engine-of-the-year-2010-volkswagen-14-liter-tsi-wins


    quote:



    1.8-liter to 2-liter

    BMW 2-litre Twin Turbo Diesel (123d, X1 23d) 293
    Audi 2-litre four-cylinder TFSI (Audi A4, A4 Allroad, A5, A5 Sportback, A6, Q5, S3, VW Scirocco, Jetta, Passat, Tiguan, Golf, Seat Leon, Cupra R, Exeo, Skoda Octavia RS) 215
    Audi 2-litre four-cylinder TFSI (Audi TT, VW Eos, Golf, Seat Leon, FR/Cupra, Seat Altea/XL/Freetrack) 156
    Honda 2-litre four-cylinder i-VTEC (Civic Type-R) 150
    Mitsubishi 2-litre Turbo (Evo, Lancer) 73
    Subaru 2-litre Diesel (Impreza, Outlook, Forester, Legacy) 71

    1-liter to 1.4-liter

    Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger (VW Golf, Scirocco, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra) 307
    Fiat 1.4-litre MultiAir Turbo (Alfa MiTo, Giulietta) 254
    Volkswagen 1.4-litre TSI Turbo (VW Golf, Scirocco, Jetta, Skoda Superb, Octavia, Audi A1, Audi A3, Seat Leon, Altea/XL) 241
    Volkswagen 1.2-litre TSI (VW Polo, Golf, Seat Ibiza ST, Skoda Octavia, Skoda Yeti) 146
    Honda Hybrid 1.3-litre (Insight, Civic) 87
    Fiat 1.4-litre Turbo (Fiat Punto Evo, Abarth 500, Abarth Grande Punto, Bravo, Linea, Lancia Delta, Alfa Romeo Mito, Giulietta) 70


    Read more:http://www.worldcarfans.com/110062426998/engine-of-the-year-2010-volkswagen-14-liter-tsi-wins#ixzz1vLhpIBdA



    Özet olarak : Tsi-Tfsi motorlar şuan bana göre piyasadaki en başarılı , turbo beslemeye sahip motorlardan. Benim şahsi fikrim.

    Ama Vw grubu , ki yine bence haklı olarak , audi markası söz konusu olunca bu motorlara tsi motor demek yerine TFSİ motor demeyi tercih ediyor. Tamamen satış stratejisi olarak yapılmış bi durum. TDi motorlar için böyle bi adlandırma söz konusu değil çünkü tek bi açılıma sahip.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HondAta -- 19 Mayıs 2012; 23:50:28 >







  • TSI ve TFSI motorları farklı motorlar sanan var mı cidden?
  • Tamamen audi'ye süslü vw denilmesini istemedikleri için bu adlandırma. Gerçeği değiştirmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: insomnia__

    Tamamen audi'ye süslü vw denilmesini istemedikleri için bu adlandırma. Gerçeği değiştirmez.
    TFSI, kulağa TSI'dan daha janjanlı, havalı, atraksiyonluymuş gibi geliyor ama.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: insomnia__

    Tamamen audi'ye süslü vw denilmesini istemedikleri için bu adlandırma. Gerçeği değiştirmez.
    Aslında TFSI ilk olarak Audi'de kullanılan, TSI'dan daha eski bir kısaltma.

    Bu nedenle günümüzde TSI ve TFSI motorlar aynı olmasına rağmen VAG bu kısaltmayı kullanmayı sürdürüyor olabilir.

    Aslında esas amaç bu işten anlamayan tüketiciye Vw'den farklı bir motor kullanıldığı izlenimi yaratmak.

    Başarılı da olmuşlar anlaşılan.

    Vw'deki çift şarjlı motorlar da, tek şarjlı motorlar da TSI olarak etiketleniyor.

    Audi'de çift şarjlı motorlar da, tek şarjlı motorlarda TFSI olarak etiketlendiriliyor.

    Bu anlamda bir pazarlama taktiği olduğu apaçık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Aslında TFSI ilk olarak Audi'de kullanılan, TSI'dan daha eski bir kısaltma.

    Bu nedenle günümüzde TSI ve TFSI motorlar aynı olmasına rağmen VAG bu kısaltmayı kullanmayı sürdürüyor olabilir.

    Aslında esas amaç bu işten anlamayan tüketiciye Vw'den farklı bir motor kullanıldığı izlenimi yaratmak.

    Başarılı da olmuşlar anlaşılan.

    Vw'deki çift şarjlı motorlar da, tek şarjlı motorlar da TSI olarak etiketleniyor.

    Audi'de çift şarjlı motorlar da, tek şarjlı motorlarda TFSI olarak etiketlendiriliyor.

    Bu anlamda bir pazarlama taktiği olduğu apaçık.

    Alıntıları Göster
    Umarım kavga çıkmaz ancak

    2 motorda aynı TT servisteyken mudure sormustum aynı motor oldugunu kendı soylemıstı

    Zaten 1.4 deki olay tamamen palavra cupra ıle gtı 180 hp a1tfsi 185hp

    Aslında 3 de 184 hp cıkarıyor dynoda

    Audiye daha fazla prestij için yapılan hamlelerden birtanesi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Aslında TFSI ilk olarak Audi'de kullanılan, TSI'dan daha eski bir kısaltma.

    Bu nedenle günümüzde TSI ve TFSI motorlar aynı olmasına rağmen VAG bu kısaltmayı kullanmayı sürdürüyor olabilir.

    Aslında esas amaç bu işten anlamayan tüketiciye Vw'den farklı bir motor kullanıldığı izlenimi yaratmak.

    Başarılı da olmuşlar anlaşılan.

    Vw'deki çift şarjlı motorlar da, tek şarjlı motorlar da TSI olarak etiketleniyor.

    Audi'de çift şarjlı motorlar da, tek şarjlı motorlarda TFSI olarak etiketlendiriliyor.

    Bu anlamda bir pazarlama taktiği olduğu apaçık.

    Alıntıları Göster
    AUDI ye boşun süslü vw denmiyor. motor kodlamasını tek harfle süsleyip, farklı izlenim yaratmayı başarıyorlar.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarapci

    Umarım kavga çıkmaz ancak

    2 motorda aynı TT servisteyken mudure sormustum aynı motor oldugunu kendı soylemıstı

    Zaten 1.4 deki olay tamamen palavra cupra ıle gtı 180 hp a1tfsi 185hp

    Aslında 3 de 184 hp cıkarıyor dynoda

    Audiye daha fazla prestij için yapılan hamlelerden birtanesi

    Kavga çıkacak bi durum yok ki hocam. Herşeyi belgesiyle sunduk işte. Maksat bilgilendirmek. Sözle veya atıp tuttuğumuz bi durum var mı ortada ?

    Bi eleştirimizde yok ortada sadece satış stratejisinden dolayı audi'de farklı adlandırılıyor diyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: sarapci

    Umarım kavga çıkmaz ancak

    2 motorda aynı TT servisteyken mudure sormustum aynı motor oldugunu kendı soylemıstı

    Zaten 1.4 deki olay tamamen palavra cupra ıle gtı 180 hp a1tfsi 185hp

    Aslında 3 de 184 hp cıkarıyor dynoda

    Audiye daha fazla prestij için yapılan hamlelerden birtanesi

    Kavga çıkacak bi durum yok ki hocam. Herşeyi belgesiyle sunduk işte. Maksat bilgilendirmek. Sözle veya atıp tuttuğumuz bi durum var mı ortada ?

    Bi eleştirimizde yok ortada sadece satış stratejisinden dolayı audi'de farklı adlandırılıyor diyoruz.


    Dün gece yaşananları gödüğüm için aynı seyler olmasın diye yazdım.

    AUDİ ne zaman tamamen farklı altyapı tamamen farklı motor kullanır o zaman prestıjlı sınıfına sokarım

    Bunu 2 adet audi araç sahibi olarak söylüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: insomnia__

    Tamamen audi'ye süslü vw denilmesini istemedikleri için bu adlandırma. Gerçeği değiştirmez.

    Daha güzel söylenemezdi...
  • cunku o bir audi
    o bir sus vw
    artik bi ti-ef-es-ay(tfsi)'i hakediyor

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarapci

    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: sarapci

    Umarım kavga çıkmaz ancak

    2 motorda aynı TT servisteyken mudure sormustum aynı motor oldugunu kendı soylemıstı

    Zaten 1.4 deki olay tamamen palavra cupra ıle gtı 180 hp a1tfsi 185hp

    Aslında 3 de 184 hp cıkarıyor dynoda

    Audiye daha fazla prestij için yapılan hamlelerden birtanesi

    Kavga çıkacak bi durum yok ki hocam. Herşeyi belgesiyle sunduk işte. Maksat bilgilendirmek. Sözle veya atıp tuttuğumuz bi durum var mı ortada ?

    Bi eleştirimizde yok ortada sadece satış stratejisinden dolayı audi'de farklı adlandırılıyor diyoruz.


    Dün gece yaşananları gödüğüm için aynı seyler olmasın diye yazdım.

    AUDİ ne zaman tamamen farklı altyapı tamamen farklı motor kullanır o zaman prestıjlı sınıfına sokarım

    Bunu 2 adet audi araç sahibi olarak söylüyorum.

    Dün ki konuşmalar sözden öte gidemedi karşı taraf için. Hatta ilk başlarda pek teknik bilgisi olmadığını söylediği halde lafı fazlasıyla uzattı. Benim belge ve döküman istemem karşılığında araştırmam söylendi. Ben zaten emin olduğum bişeyi araştırdım ve gerekli tüm bilgileri döktüm.

    hatta fazlasını gördüm ki tek sarjlıda olsa çift sarjlıda olsa 1.4 tsi motorların hepsi aynı blok'a sahipmiş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jack_daniel's

    quote:

    Orijinalden alıntı: insomnia__

    Tamamen audi'ye süslü vw denilmesini istemedikleri için bu adlandırma. Gerçeği değiştirmez.

    Daha güzel söylenemezdi...

    Alıntıları Göster
    Merak ediyorum, madem Audi süslü VW oluyor, neden forumda 70 bine A3 dizel otomatik alınınca "bedavaaa vaaooooov yürrrü beee aslansın kaplansın" nidaları atılıyor da aynı paraya dizel otomatik Golf, Jetta alınınca "enayi yeeaaa" moduna ötüşüyor üyeler?




  • dunku konu hangisi?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified

    Merak ediyorum, madem Audi süslü VW oluyor, neden forumda 70 bine A3 dizel otomatik alınınca "bedavaaa vaaooooov yürrrü beee aslansın kaplansın" nidaları atılıyor da aynı paraya dizel otomatik Golf, Jetta alınınca "enayi yeeaaa" moduna ötüşüyor üyeler?

    Diyenlerin araba hakkında bilgisi sadece marka bazında olan kişilerde ondan.Onlarıda biz zaten kaale almıyoruz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified

    Merak ediyorum, madem Audi süslü VW oluyor, neden forumda 70 bine A3 dizel otomatik alınınca "bedavaaa vaaooooov yürrrü beee aslansın kaplansın" nidaları atılıyor da aynı paraya dizel otomatik Golf, Jetta alınınca "enayi yeeaaa" moduna ötüşüyor üyeler?

    İsin komik yani vw'ciler audiye premium diyor ama golf a3'den kaliteli diyor. Neyse konumuz bunlar degil uzamasin daha fazla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Miridni

    quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified

    Merak ediyorum, madem Audi süslü VW oluyor, neden forumda 70 bine A3 dizel otomatik alınınca "bedavaaa vaaooooov yürrrü beee aslansın kaplansın" nidaları atılıyor da aynı paraya dizel otomatik Golf, Jetta alınınca "enayi yeeaaa" moduna ötüşüyor üyeler?

    Diyenlerin araba hakkında bilgisi sadece marka bazında olan kişilerde ondan.Onlarıda biz zaten kaale almıyoruz

    Alıntıları Göster
    TSI çift turbo,TFSI tek turbo diye biliyordum,bilgilendirici bir başlık olmuş.Teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: efk0

    TSI çift turbo,TFSI tek turbo diye biliyordum,bilgilendirici bir başlık olmuş.Teşekkürler.

    tsi nin 160 180 harici tek turbo beslemeli
    tfsi lerde sadece rs6 da kullanılan motor 5.0 tfsi çift turbo beslemeli diğerleri turbo beslemeli
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Aslında TFSI ilk olarak Audi'de kullanılan, TSI'dan daha eski bir kısaltma.

    Bu nedenle günümüzde TSI ve TFSI motorlar aynı olmasına rağmen VAG bu kısaltmayı kullanmayı sürdürüyor olabilir.

    Aslında esas amaç bu işten anlamayan tüketiciye Vw'den farklı bir motor kullanıldığı izlenimi yaratmak.

    Başarılı da olmuşlar anlaşılan.

    Vw'deki çift şarjlı motorlar da, tek şarjlı motorlar da TSI olarak etiketleniyor.

    Audi'de çift şarjlı motorlar da, tek şarjlı motorlarda TFSI olarak etiketlendiriliyor.

    Bu anlamda bir pazarlama taktiği olduğu apaçık.

    Alıntıları Göster
    Seat'ta da 2.0 tfsi diye geçiyordu..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Warrıor Sako

    quote:

    Orijinalden alıntı: efk0

    TSI çift turbo,TFSI tek turbo diye biliyordum,bilgilendirici bir başlık olmuş.Teşekkürler.

    tsi nin 160 180 harici tek turbo beslemeli
    tfsi lerde sadece rs6 da kullanılan motor 5.0 tfsi çift turbo beslemeli diğerleri turbo beslemeli

    a1'de kullanılan 1.4 tsi çift besleme kullanıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Utku -- 20 Mayıs 2012; 0:46:10 >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.