Şimdi Ara

Triptonik Vites kullanımıyla ilgili??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
1
Favori
5.169
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar forumda yeniyim burdaki yardımlaşma hoşuma gitti ve benim de sizlere sormam gereken birkaç soru var..Babam 2009 yada 2010 ford focus alacak büyük ihtimalle ama triptonik olacakmış..Otomatik vites kullanmışlığım var,çok kolay ama triptonik daha ekonomik oluyormuş(benzin fiyatları yüzünden)..Bana bu vites büyütme küçültme nerelerde yapılacağını anlatabilir misiniz.?Benim düz vites bilgim çok fazla yoktur,ondan dolayı..Hep otomatiğe bindim..


    -Mesela 1 ile kalktım,2500 civarı devirlerde bir üste atmam gerekiyor galiba??
    -Her viteste mi 2500 civarı devirlerde atmam gerek vitesi(ekonomi için)
    -Yada 3.viteste gidiyorum,hızımı azaltmam gerekti,azaltmaları da benim mi yapmam gerek her zaman.?Yoksa kendi ayarlıyor mu vites düşmelerini.?
    -Son olarak 3. vitesle giderken kırmızı ışıkta durmak durumundayım,3'den 1'e kadar azaltmam mı gerek yine,yoksa yine kendisi 1'e alıyor mu.?







  • Triptronik vitesli bir araca bindim kullanmadığım için dikkat etmedim açıkçası(arkadaydım) tek dikkat ettiğim debriyaja basmadan 2500-3000 gibi vitesi değiştiriyordu farkı buydu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonmez41

    Arkadaşlar forumda yeniyim burdaki yardımlaşma hoşuma gitti ve benim de sizlere sormam gereken birkaç soru var..Babam 2009 yada 2010 ford focus alacak büyük ihtimalle ama triptonik olacakmış..Otomatik vites kullanmışlığım var,çok kolay ama triptonik daha ekonomik oluyormuş(benzin fiyatları yüzünden)..Bana bu vites büyütme küçültme nerelerde yapılacağını anlatabilir misiniz.?Benim düz vites bilgim çok fazla yoktur,ondan dolayı..Hep otomatiğe bindim..


    -Mesela 1 ile kalktım,2500 civarı devirlerde bir üste atmam gerekiyor galiba??
    -Her viteste mi 2500 civarı devirlerde atmam gerek vitesi(ekonomi için)
    -Yada 3.viteste gidiyorum,hızımı azaltmam gerekti,azaltmaları da benim mi yapmam gerek her zaman.?Yoksa kendi ayarlıyor mu vites düşmelerini.?
    -Son olarak 3. vitesle giderken kırmızı ışıkta durmak durumundayım,3'den 1'e kadar azaltmam mı gerek yine,yoksa yine kendisi 1'e alıyor mu.?


    1-)İstediğiniz devirde atabilirsiniz size kalmış bir şey şahsen ben 3000 devir öneririm.

    2-)Her viteste aynı devirlerde vites atarsanız daha stabil olur.

    3-)Soruyu tam olarak anlamadım

    4-)Manuel kullanımdayken motor freni yaparak durabilirsiniz.Otomatik modda zaten frenlediğinizde araç durduktan sonra otomatik olarak 1. vitese geçer




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Frank W.

    quote:

    Orijinalden alıntı: sonmez41

    Arkadaşlar forumda yeniyim burdaki yardımlaşma hoşuma gitti ve benim de sizlere sormam gereken birkaç soru var..Babam 2009 yada 2010 ford focus alacak büyük ihtimalle ama triptonik olacakmış..Otomatik vites kullanmışlığım var,çok kolay ama triptonik daha ekonomik oluyormuş(benzin fiyatları yüzünden)..Bana bu vites büyütme küçültme nerelerde yapılacağını anlatabilir misiniz.?Benim düz vites bilgim çok fazla yoktur,ondan dolayı..Hep otomatiğe bindim..


    -Mesela 1 ile kalktım,2500 civarı devirlerde bir üste atmam gerekiyor galiba??
    -Her viteste mi 2500 civarı devirlerde atmam gerek vitesi(ekonomi için)
    -Yada 3.viteste gidiyorum,hızımı azaltmam gerekti,azaltmaları da benim mi yapmam gerek her zaman.?Yoksa kendi ayarlıyor mu vites düşmelerini.?
    -Son olarak 3. vitesle giderken kırmızı ışıkta durmak durumundayım,3'den 1'e kadar azaltmam mı gerek yine,yoksa yine kendisi 1'e alıyor mu.?


    1-)İstediğiniz devirde atabilirsiniz size kalmış bir şey şahsen ben 3000 devir öneririm.

    2-)Her viteste aynı devirlerde vites atarsanız daha stabil olur.

    3-)Soruyu tam olarak anlamadım

    4-)Manuel kullanımdayken motor freni yaparak durabilirsiniz.Otomatik modda zaten frenlediğinizde araç durduktan sonra otomatik olarak 1. vitese geçer
    3)Normal şekilde 3. viteste seyir ediyorum . Hızımı 1. veya 2. vites hızına düşürmem gerekti . Bu noktadaki gerekli vites düşürmeleri tamamen bana ait değil mi.?(yeni öğrendiğim üzere hızım sıfıra inince 1e kendisi atıyormuş,o durum hariç)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonmez41

    3)Normal şekilde 3. viteste seyir ediyorum . Hızımı 1. veya 2. vites hızına düşürmem gerekti . Bu noktadaki gerekli vites düşürmeleri tamamen bana ait değil mi.?(yeni öğrendiğim üzere hızım sıfıra inince 1e kendisi atıyormuş,o durum hariç)

    tiptroniklerde manuel ve otomatik mod olur.manuel kullanımda vites değişimi tamamen kullanıcıya ait ancak kolaylık sağlanıyor debriyaj yok ayrıca vites değişimi için + - seçenekleri var topuzu artıya itince vites büyür eksiye çekincede küçülür.otomatik modunda otomatik vitesten farkı yok
  • Triptronikte otomatik mod var zaten. Ona aldiginiz zaman otomatik vitesten hic bir farki olmuyor. Kendi degistiriyor vitesi.

    Eger istersen manuel moda alip kullanabiliyorsun olay o.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Triptronikte otomatik mod var zaten. Ona aldiginiz zaman otomatik vitesten hic bir farki olmuyor. Kendi degistiriyor vitesi.

    Eger istersen manuel moda alip kullanabiliyorsun olay o.
    Arkadaşın demek istediği manuel modda kullanırken diyelimki 3. vitesde gidiyoruz. Sonra trafik sıkıştı ve yavaşladı ama dumardı. Mesela 2. vitesde gidilebilecek kadar yavaşladı. Bu durumda biz frenleyince kendisi vitesi düşüyor mu? Yoksa gene bizim "-" ye çkerek vitesi düşürmemiz mi gerekiyor? Sanırım bunu sormak istedi arkadaş.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    EDC Şanzıman hakkında
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tigger_agc

    Arkadaşın demek istediği manuel modda kullanırken diyelimki 3. vitesde gidiyoruz. Sonra trafik sıkıştı ve yavaşladı ama dumardı. Mesela 2. vitesde gidilebilecek kadar yavaşladı. Bu durumda biz frenleyince kendisi vitesi düşüyor mu? Yoksa gene bizim "-" ye çkerek vitesi düşürmemiz mi gerekiyor? Sanırım bunu sormak istedi arkadaş.

    Alıntıları Göster
    Tiptronic kullanımda vitesleri büyütmeyi kendimiz yaptığımız gibi küçültmeyi de kendimiz yapmak durumundayız, aksi takdirde otomatikten ne farkı kalır,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kalekale

    Tiptronic kullanımda vitesleri büyütmeyi kendimiz yaptığımız gibi küçültmeyi de kendimiz yapmak durumundayız, aksi takdirde otomatikten ne farkı kalır,

    Alıntıları Göster
    ben de mitsu-colt var.. manuelde 3.e kadar kendim düşürüyorum dururken motor freni adına.. ondan sonrasını kendisi hallediyor, büyük dişlilere tak tak diye vurdurarak geçirmemek için.. kendisi çok daha yumuşak bir şekilde hallediyor..

    hızlanırken yine devire kendim karar vereyim diye ben arttırıyorum vitesleri.. 6 vites olduğu için bayağı keyifli oluyor, sanki joystickle atari oynuyormuş gibi.. telefonla falan konuşacaksam da tek tık ile otomatiğe alıyorum.. direksiyonu bırakmamak için..

    otomatiği de iyi aslında... kaptırıklı süreceksem ona göre vites atıyor mesela 5-6 bin devire çıkabiliyor.. yok ayağımın ucuyla dokunuyorsam, o zamanda 2500 devir civarı değiştiriveriyor vitesi.. akıllı araç vesselam...

    yakıt ortalamalarım ankara içi 6-6,5 , şehir dışı 5,3 ile 5,7 arası 80-100 km aralığında.. nazar değmez inşallah.. baskı-balata şu an 95bin km'de.. inşallah bi 95bin daha gider..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: turizmpsikoloğu

    ben de mitsu-colt var.. manuelde 3.e kadar kendim düşürüyorum dururken motor freni adına.. ondan sonrasını kendisi hallediyor, büyük dişlilere tak tak diye vurdurarak geçirmemek için.. kendisi çok daha yumuşak bir şekilde hallediyor..

    hızlanırken yine devire kendim karar vereyim diye ben arttırıyorum vitesleri.. 6 vites olduğu için bayağı keyifli oluyor, sanki joystickle atari oynuyormuş gibi.. telefonla falan konuşacaksam da tek tık ile otomatiğe alıyorum.. direksiyonu bırakmamak için..

    otomatiği de iyi aslında... kaptırıklı süreceksem ona göre vites atıyor mesela 5-6 bin devire çıkabiliyor.. yok ayağımın ucuyla dokunuyorsam, o zamanda 2500 devir civarı değiştiriveriyor vitesi.. akıllı araç vesselam...

    yakıt ortalamalarım ankara içi 6-6,5 , şehir dışı 5,3 ile 5,7 arası 80-100 km aralığında.. nazar değmez inşallah.. baskı-balata şu an 95bin km'de.. inşallah bi 95bin daha gider..

    Alıntıları Göster
    Sadece otomatik modda da kullanabilirsin.Yani normal bildiğimiz otomatik vites gibi.Eğer manual modda kullanıyorsan vitesi istediğin devir aralığında yükseltbilirsin.2500-3000 arası iyidir.
    Manual modda diyelim 3 yada 4. viteste gidiyorsun ve durman gerekti eğer sen vitesi düşürmezsen kendiliğinden en alt vitese düşüyor.Bende tiptronik Corsa vardı onda öyleydi..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: **osk@r78**

    Sadece otomatik modda da kullanabilirsin.Yani normal bildiğimiz otomatik vites gibi.Eğer manual modda kullanıyorsan vitesi istediğin devir aralığında yükseltbilirsin.2500-3000 arası iyidir.
    Manual modda diyelim 3 yada 4. viteste gidiyorsun ve durman gerekti eğer sen vitesi düşürmezsen kendiliğinden en alt vitese düşüyor.Bende tiptronik Corsa vardı onda öyleydi..

    Alıntıları Göster
    peki arkadaşlar triptonik vites(formula vitesi) otomatik modda kullanırken yokuşta kalkarken geri kaydırma yapar mı? tam otomatikten farkı var mıdır? Birde sürekli otomatik modda kullanılırsa sorun çıkarır mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kalekale

    Tiptronic kullanımda vitesleri büyütmeyi kendimiz yaptığımız gibi küçültmeyi de kendimiz yapmak durumundayız, aksi takdirde otomatikten ne farkı kalır,

    Alıntıları Göster
    Yine bir kavram karmasasi ah ah kac kere anlattik.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Yine bir kavram karmasasi ah ah kac kere anlattik.

    Alıntıları Göster
    o konuda çok fazla bilgim yok ancak kayma yaptığını duymuştum KİMİ ARAÇLARDA...Buarada 2009/2010 focuslarda triptonik 4 vitesten ibaret mi.??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihangfb

    o konuda çok fazla bilgim yok ancak kayma yaptığını duymuştum KİMİ ARAÇLARDA...Buarada 2009/2010 focuslarda triptonik 4 vitesten ibaret mi.??

    Alıntıları Göster
    Ben manuelin zevkini triptoniğe değştirmem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihangfb

    o konuda çok fazla bilgim yok ancak kayma yaptığını duymuştum KİMİ ARAÇLARDA...Buarada 2009/2010 focuslarda triptonik 4 vitesten ibaret mi.??

    Alıntıları Göster
    yokuş kalkış desteği mevcut değil ise mevcut eğime göre kaçırma yapar. ama alışılınca onuda yapmamaya başlıyorsunuz.

    vitesi manuel olarak + - yapabilirsiniz. örneğin kırmızı ışığa yaklaşırken vites küçültmeye gerek yoktur.
    düştüğü devire göre kendisi 1. vitese kadar iner...

    bir süre sonra manuel vites atmaya gerek duymazsınız, kick-down'a alışınca ayakla yapmaya başlarsınız.
    gaz pedalına uyguladığınız baskıya göre hareket eder....

    sürekli otomatik modda kullanmak neden zararlı olsun, zaten o amaçla geliştirilmiş...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    yokuş kalkış desteği mevcut değil ise mevcut eğime göre kaçırma yapar. ama alışılınca onuda yapmamaya başlıyorsunuz.

    vitesi manuel olarak + - yapabilirsiniz. örneğin kırmızı ışığa yaklaşırken vites küçültmeye gerek yoktur.
    düştüğü devire göre kendisi 1. vitese kadar iner...

    bir süre sonra manuel vites atmaya gerek duymazsınız, kick-down'a alışınca ayakla yapmaya başlarsınız.
    gaz pedalına uyguladığınız baskıya göre hareket eder....

    sürekli otomatik modda kullanmak neden zararlı olsun, zaten o amaçla geliştirilmiş...

    Alıntıları Göster
    Peki triptonikte motor freni düz vitesteki ile tamamen aynı etkide mi.?Kimisi motor frenini kullanmanın iyi olduğundan bahsediyor,triptonik için de geçerli mi bu.?Ve de 4 vites mi.?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonmez41

    Arkadaşlar forumda yeniyim burdaki yardımlaşma hoşuma gitti ve benim de sizlere sormam gereken birkaç soru var..Babam 2009 yada 2010 ford focus alacak büyük ihtimalle ama triptonik olacakmış..Otomatik vites kullanmışlığım var,çok kolay ama triptonik daha ekonomik oluyormuş(benzin fiyatları yüzünden)..Bana bu vites büyütme küçültme nerelerde yapılacağını anlatabilir misiniz.?Benim düz vites bilgim çok fazla yoktur,ondan dolayı..Hep otomatiğe bindim..


    -Mesela 1 ile kalktım,2500 civarı devirlerde bir üste atmam gerekiyor galiba??
    -Her viteste mi 2500 civarı devirlerde atmam gerek vitesi(ekonomi için)
    -Yada 3.viteste gidiyorum,hızımı azaltmam gerekti,azaltmaları da benim mi yapmam gerek her zaman.?Yoksa kendi ayarlıyor mu vites düşmelerini.?
    -Son olarak 3. vitesle giderken kırmızı ışıkta durmak durumundayım,3'den 1'e kadar azaltmam mı gerek yine,yoksa yine kendisi 1'e alıyor mu.?



    1. si ekonomik olmasını istiyorsanız dizel yada lpg li tercih edin tiptonik vites 100km de 0.2-0.5 daha az yakıt tüketimine sebep olur, ekonomi yapmakdan ziyade kullanım kolaylığı, konfor için tasarlanmıştır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lervolerto

    quote:

    Orijinalden alıntı: sonmez41

    Arkadaşlar forumda yeniyim burdaki yardımlaşma hoşuma gitti ve benim de sizlere sormam gereken birkaç soru var..Babam 2009 yada 2010 ford focus alacak büyük ihtimalle ama triptonik olacakmış..Otomatik vites kullanmışlığım var,çok kolay ama triptonik daha ekonomik oluyormuş(benzin fiyatları yüzünden)..Bana bu vites büyütme küçültme nerelerde yapılacağını anlatabilir misiniz.?Benim düz vites bilgim çok fazla yoktur,ondan dolayı..Hep otomatiğe bindim..


    -Mesela 1 ile kalktım,2500 civarı devirlerde bir üste atmam gerekiyor galiba??
    -Her viteste mi 2500 civarı devirlerde atmam gerek vitesi(ekonomi için)
    -Yada 3.viteste gidiyorum,hızımı azaltmam gerekti,azaltmaları da benim mi yapmam gerek her zaman.?Yoksa kendi ayarlıyor mu vites düşmelerini.?
    -Son olarak 3. vitesle giderken kırmızı ışıkta durmak durumundayım,3'den 1'e kadar azaltmam mı gerek yine,yoksa yine kendisi 1'e alıyor mu.?



    1. si ekonomik olmasını istiyorsanız dizel yada lpg li tercih edin tiptonik vites 100km de 0.2-0.5 daha az yakıt tüketimine sebep olur, ekonomi yapmakdan ziyade kullanım kolaylığı, konfor için tasarlanmıştır.
    Gerçekten öyleyse 100km'de 2-3 tl için otomatiğin rahatından vazgeçilmez..Bizim focus da 100km'de 11,5 lt yakıyor da arkadaş konuyu açınca ve ekonomi yapılabildiğini dile getirince bende heyecanlandım..Yok kardes bence sen bunu boşver,gerek yok..Arkadaşın dediği gibi lpg fln taktırırsınız yada daha almadıysanız dizel modellerine bakın derim..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihangfb

    Peki triptonikte motor freni düz vitesteki ile tamamen aynı etkide mi.?Kimisi motor frenini kullanmanın iyi olduğundan bahsediyor,triptonik için de geçerli mi bu.?Ve de 4 vites mi.?

    Alıntıları Göster
    7 yıl opel easytronic 5 ileri kullandım. şindi de 2 yıldır tam otomatik 6 ileri kullanıyorum...

    bu dönemlerde motor frenine hiç ihtiyaç duymadım. yada gerek duymadığım için farkında değilim...
    ama sonuç olarak tüm robotize şanzımanların özü düz şanzıman...sadece otomatik debriyaj ile desteklenmiş...

    mesela mazda3 yada hyundai 4 ileri. corsa, astra benzinli 5 ileri dizeli 6 ileri. DSG 6 ve 7 ileri.
    mesela honda jazz 6 ileri. kullandığım tam otomatik 6 ileri gibi....

    ben 4 ileri otomatiklere artık "deden kalma" diyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    7 yıl opel easytronic 5 ileri kullandım. şindi de 2 yıldır tam otomatik 6 ileri kullanıyorum...

    bu dönemlerde motor frenine hiç ihtiyaç duymadım. yada gerek duymadığım için farkında değilim...
    ama sonuç olarak tüm robotize şanzımanların özü düz şanzıman...sadece otomatik debriyaj ile desteklenmiş...

    mesela mazda3 yada hyundai 4 ileri. corsa, astra benzinli 5 ileri dizeli 6 ileri. DSG 6 ve 7 ileri.
    mesela honda jazz 6 ileri. kullandığım tam otomatik 6 ileri gibi....

    ben 4 ileri otomatiklere artık "deden kalma" diyorum...

    Alıntıları Göster
    Her markanın triptroniği kullanılmaz.
    Bu konuda en iyilerden biri Volvo' dur.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.