Şimdi Ara

TOYOTA COROLLA (2013-2019) ve (2019-) ANA KONU TEMEL BİLGİLER İLK SAYFADA

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
35.084
Cevap
331
Favori
2.247.352
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
44 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle konumuzda değişikliğe giderek her inceleme yapan kişilerin sarfettiği teknik bilgilerden ziyade, aracı kullanan kişilere faydalı olacağını düşündüğüm bilgileri bu başlık altında paylaşacağım. Başlıkta da göreceğiniz üzere temel olarak iki kasa koduna sahip corolla için ilerleyeceğiz. Bu nedenle bu sayfada yer alacak bilgileri üç ana başlık altında toplamaya çalışacağım.
    1) E180 Kasa kodu ile üretilen corolla (2013-2019 model yılları)
    2) 2019 yılında satışına başlanacak olarak corolla
    3) Her iki kasa içinde ortak olan bilgiler.




    1)E180 Kasa kodu ile üretilen corolla (2013-2019 model yılları)

    TOYOTA COROLLA (2013-2019) ve (2019-) ANA KONU TEMEL BİLGİLER İLK SAYFADA


    Rutin Bakım Ve Değişenler
    TOYOTA COROLLA (2013-2019) ve (2019-) ANA KONU TEMEL BİLGİLER İLK SAYFADA

    TOYOTA COROLLA (2013-2019) ve (2019-) ANA KONU TEMEL BİLGİLER İLK SAYFADA

    TOYOTA COROLLA (2013-2019) ve (2019-) ANA KONU TEMEL BİLGİLER İLK SAYFADA

    TOYOTA COROLLA (2013-2019) ve (2019-) ANA KONU TEMEL BİLGİLER İLK SAYFADA



    Aksesuar fiyatları 2019 yılı ocak ayı fiyatlarıdır; Tüm detaylar için Toyota.com.tr' de aksesuar kılavuzlarını inceleyebilirsiniz.

    Not; Bunların tamamı boyasız fiyat, yani boyanmasını da eklemeniz lazım. Fiyatlar aksesuar kataloglarından alınmıştır, değişkenlik gösterebilir.

    Tampon köşe koruyucular PW17702010 516,00 TL(bu sadece makyajlı kasa için olur makyajsızda da fiyat yakındır)
    Bagaj kapak spoyleri PZ402E3470AB 1139,00 TL
    Yan kapı kuşakları PZ415E285100 573,00 TL
    Bagaj havuzu PZ434E3303PJ 307,01 TL
    Kauçuk paspas seti, siyah PZ49KE3352RJ 367,00 TL
    Halı paspas seti, gri PW21002004 187,00 TL
    Basamak kaplaması alüminyum PZ438E318300 980,00 TL
    Bagaj kapak kromajı PZ49UE9492ZB 654,00 TL
    Krom kapı alt çıtaları PZ49UE9494ZB 1464,00 TL
    Sis far kiti PW59302002 1544,00 TL(makyajlı kasa için olan fiyat, işçilik hariç)
    Park sensörü-LCD Ekranlı 4 sensörlü 08529PS420 532,01 TL (işçilik hariç)
    Park sensörü- 4 Sensör Buzzer İkazlı 08529PS430 386,00 TL (işçilik hariç)
    Otomatik Bagaj Açma Akıllı Giriş 794,00 TL


    2) 2019 yılında satışına başlanacak olarak corolla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _AveNTuriN_ -- 20 Ocak 2019; 21:2:13 >







  • Konuyu birkaç gündür takip ediyorum fakat ne yalan söyleyeyim tek kelime yazmak gelmiyordu içimden. Çünkü bu konu kullanıcılar birbirleriyle paylaşımda bulunsunlar, sorunlar çözümsüz kalmasın ve bu aracı almayı düşünenler fikir edinsin diye açıldı. Fakat gelin görünki konu ne yazıkki 180 derece ters istikamette çalışıyor. Kimse kimseye bir şey kabul ettirmek zorunda değil, benim için corolla 1 numaradır başkası için en son sırada bile değildir. Olabilir, olmalıdırda. Düşünsenizde hepimiz aynı şeyleri istesek, aynı düşüncelere sahip olsak, şuanda bu kadar çeşit olması mümkün müydü? Ancak bu düşünceleri belirtirken unuttuğumuz bazı noktalar var. Mesela hiçbir firma bize ait değil ve savunduğumuzda ya da karşımızdakine o düşünceyi empoze ettiğimizde bize bir şey kazandırmıyor. Yani neden bu şekilde bir düşünceye giriliyor bilemiyorum.

    Örnek olarak bahsedeyim, touch donanımda hız sabitleyicisi yok ve hız sabitleyicisi olan advance donanımı ile arasında 3000 lira civarında fark var. Hız sabitleyicisi için eksik olan tek şey bir kol ve bunu kendimiz servisten sipariş ederek alabiliyoruz. Daha önce yazmıştım parça numaralarınıda. Sadece hız sabitleyici için bir üst donanıma itiyor üretici firma. Bu hoş bir durum mu değil elbette. Ancak bu memnuniyetsizliği başka bir üyenin memnuniyetini çürütme amaçlı kullanmak ne derece etiktir? Buna benzer birçok yorum var. Biri memnunum demiş, hemen başka biri alıntılayarak nasıl memnun olursun ben memnun değilsem sende olamazsın moduyla yorumlar yazarak doğal olarak alıntıladığı iletiyi yazan kişiye kendini savunma hakkı yaratmış ve gereksiz bir polemik meydana gelmiştir.

    Çok fazla uzatmamak adına, en başta ben olmak üzere TÜM KONUYU TAKİP EDENLERDEN ricam, lütfen yorumlarımızı başkalarının düşüncelerini çürütecek yönde olmadan, aksine üzerine bir şeyler ekleyici olması amacıyla yapalım. Aksi durumda kimseye fayda sağlamadığı gibi sadece gereksiz laf kalabalığı ve kırgınlıklara neden oluyoruz. Eminim bazı arkadaşlar rahatsızsan konuya girme şeklinde yorumlar yapacaktır. O tarz yoruma yönelik cevabım EMİN OL bu konuyu senin takip etmeye hakkın olduğu kadar ben ve benim gibi düşünenlerinde hakkı var, ANCAK senin başkasını rahatsız etmeye hakkın yok olacaktır.

    Son ricam bu yorumumu sonuna akdar okuyan arkadaşlar katılıyorlarsa +, katılmıyorlarsa - versinler. Belki bu sayede biraz çeki düzen verilir konuya.

    Selametle......
    Sağlık sebebiyle foruma uzunca bir ara girmedim.Şu an daha rahatlamış ve normal hayata dönmeye çalıştığım için tekrar foruma ve arkadaşlara selam vermek istedim.
    Bu süre zarfında foruma girip arada yazılanları kafa dağıtmak için okudum.Öncelikle sahip olduğunuz aracın, benim gibi yoğun araç kullanan ve bu işte de hatrı sayılır km leri olan biri olarak ne denli güzel bir otomobil olduğunu bir daha anlatayım.

    1) YOL TUTUŞ

    Aldığım acil bir sağlıl haberi nedeniyle 8 şubat ı 9 şubat a bağlayan gece Afyom Sandıklı dan Konya Merkez e hareket ettim.Yol Afyon Çay a kadar karlıydı.Ama kar yola tutunmamıştı.

    150 kmh ın altına hiç inmeden konyaya girdim diyebilirim.Yorulduğum için 1 kere mola verdim.Sandıklı afyon hattındaki virajlarda kar olmasına rağmen araba yol tutuştan ödün vermedi.Beni tanımıyor forumdaki arkadaşlar isteyen sandıklı topraklarına gelirse aracın neler yapabildiğini seve seve gösteririm böylece LİMİTLERİNDE KULLANMAK neymiş kalben hissedilir diye düşünüyorum.Araç uzun olduğu için keskin virajlarda kopma hissi veriyor AMA KOPMUYOR biliniz.Ha ben böyle dedim diye eleştirenler olabilir millete güven verme kazanı vebalibi alma diye.Arkadaşlar kimse ihtiyacı yoksa hız yapmaz , dalgın ve beklenmedik olmadığı müddetçe viraja tehlikeli girmez.Ben astra focus golf ile aldığım virajları corolla ile rahatlıkla aldım alıyorum.Yol tutuş da problem yok.


    2 ) Plastik kalitesi

    Evet kötü.Özellikle kapı içleri adamı enayi yerine koyuyorlar hissi veriyor
    Lakin benim bebeler orayı tekmelerken , arkaya enlemesine bir yükü atıp kapıya dayarken yırtılır mı? diye düşünmüyorum.Bildiğin nemli bez ile siliyorum temizleniyor bu kaplama, kumaş ile kaplı kapı içlerinden daha uzun ömürlü oluyot ve korkmayın kolay kolay da bozulmuyor tıkırdamıyor tecrübemle sabit.

    3) Davlunbaz

    Eksiktir.Olması gerekir bunun bir izahı olamaz.

    4) Kapı.içi cam açma aydınlatması

    Bunu forumda ilk yazan benim.Eksiktir.Olması gerekir.İzahı olamaz.

    5) Saat

    Daha güzeli ve genişi teybin üstünde ve DAHA ORTADA olması gerekir.Şu anki yeri berbat.Rakamlar daha bir şekilli olabilir insan sinir olabiliyor.

    6) Torpido ve Kapı İçleri

    Kumaşla kaplatmal 200 lirayı geçmez.Çok da hoş olur.Ama bence toyota en azından torpidoyu kumaş ile kaplatmalıydı.

    7) İlave Paketler

    Bence ilave teknoloji ve konfor paketi sunulması gerekir.Ben çok yönlü ve ısıtmalı sürücü koltuğu isterdim.

    8) Yakıt Tüketimi

    D4d ------20 bin km den sonra sıfır alınmış halinr göre %10 a yakın daha AZ YAKAR.Yakıt seçmez.Uzun ömürlüdür.Kalitesiz yakıtla enjektörü tıkarsın.Kaliteli yakıtla 500 bin k yı devirenler var.

    1.6 valvematic

    Düz Vites----- Versoda kullandım.40 bin km den sonra ilk alındığına göre %12-15 arası daha az yakar.Çok sağlam bir motordur.Uzun yolfa bayılma şişme vb yapmaz.Lpg ye çok uyumludur.Seri kullanırsanız 5 dakika içinde ECU su gaz ayarlarınk değiştiri ve oldukça şaşırtıcı atmosferik performans alırsınız.Sakin kullanırsanız özelliklr uzun yolda çok güzel tüketim değerleri yakalarsınız.

    1.6 CVT

    Şu an hem auris hem corolla 1.6 cvt sahibiyim.Arıza riski en düşük ve fakat çalışma prensibi dolayısıyla motor devri 3000 i geçtiğinde bağırarak çalışan bir şanzuman sistemi uygulanmış valvematic motordur.Şanzuman sürekli düşük devir çevirme isteği ile çalıştığından cvt li motorların manuellere göre daha uzun motor ömrüne sahip.olacağı düşünülmektexir.

    1.33 manuel

    Efsane motordur.Daihatsu terios a 4 çeker arazi tırmandırabilen bir kapasitesi vardır.Lpg ye tam uyumludur.Düşük devirde 70-80 kmh bandında düz yolda 3.7 litre değerleri yol bigisayarında net görülebilmektedir.Zincir trigerdir.Zaten şu an corollada kullanılan tüm motorşar zincir trigerdir.Bu çok önemli bir avantaj sağlar.Gücün yere tepkisiz.aktarımı ve uzun soluklu aralıksız yolculuklarda motor performansında düşüş olmamasında zincir triger önemli yer işgal eder.


    9)Genişlik

    Bagaju sınıfında ortalama olabilir.Ama iç genişliği ve diz mesafesinin yanında arka ortada şaft tünelinin olmaması Corollanın en büyük tercih sebebidir.
    Mazdalar basıktır,Honda civic basuçık ve dardır,diğer tüm segment muadilleri corolla kadar ferah değildir.
    İridir.İnsanlar iri arab sever.
    Her yaşa hitap eden bir dizaynı vardır

    10) Toyota Marka Algısı

    Malının arkasında olan bir firmadır.Bu sadece burada değil TÜM DÜNYADA böyledir.Yani dsg ye amerikada 10 yıl garanti verip Türkiyede değiştirmemek için takla atanlardan değildir.Öyleki YAĞ YAKTIĞI TESPİT EDİLEN SERİNİN BÜTÜN MOTORLARINI GARANTİLERİ BİTTİĞİ HALDE ÜCRETSİZ YENİLEMEKTEDİR.Toyota budur.

    11) Güvenlik Ön Plandadır

    Daha düne kadar ford da baz donanım ile full donanım arasındaki airbag sayısı farklıydı.Siz insana verilen değeri burdan düşünün.
    Toyotada corolla 1.33 ile 1.6 arasında airbag ve güvenlik donanımları arasında fark yoktur.

    12) Uzun yol Konforu

    Konyadan Akşehire 130 km eşim ve çocuklarımı almak için 17 şubat Salı saat 16 da yola çıktım.Kar vardı yolda ve giderken aynı yolu 1 saat sonra döneceğimi ve yolda bir kapanma olursa ailecek rezil olacağımızı bilerek bastım.Gittim ve sağ salim döndüm.Yolda kayanlar mı dersiniz hız kesenler mi rüzgardan sağdan sola atanlar mı,ama ben yanlarından tırıs gittim.
    Corolla nın bir huyu var rüzgar yedi mi bir direksiyon boşluğu hissediyorsunuz işte o hisse kanarsanız araba yalpalıyor ama kanmayıp direksiyonu sabit tutarsanız araba yan rüzgarlarda bile çok başarılı.
    Yola.oturması çok iyi.Araca alıştıkça daha çok hoşuma gidiyor.Bu arada 50 BİN km ye geldim sayılır ve her geçen gün daha hoşuma gidiyor.Araç uzun yolda beni en az yoran C segmenti araç.

    13) YOL SESİ

    Bridgestone u sattım Goodyear UG9 kullanıyorum.Yol sesim yok sayılır.Eskiden sery lastik sebebiyle ön konsoldan trim sesleri geliyordu.Ug 9 dan sonra bitti.Lastikleri uzun ömürlü ama sert lastikler.

    14) KOLTUKLAR

    Özelliklr ön yan desteklet yetersiz.Ayrıca artık baldır arkası desteği ve sürücü bel desteği sunmaları lazım.

    15) Eşya gözleri

    Böyle uzun ve geniş bir araba için yetersiz.Arka tabanda gizli bir göz.Aynı şekilde yan yolcu taban ve koltuk altında gizli çekmece olsa çok daha iyi olurdu.

    16) Bagaj

    Kapanma mekanizması yüzünden hacmin hepsini kullanamıyorsunuz.Kapattığınızfa plakalık çarpıyor ve teneke hissi veriyor.Bence bagaj kapağı daha AĞIR ve hidrolik olmalıydı.

    17) Far

    Kesinlikle mercek far sistemi bu araca daha çok yakışırdı.Bi xenon ile birlikte rn azından opsiyonel olmalıydı.

    18) Süspansiyon

    Konforu tamamen lastik çeşidi ile alakalı değişiyor.Bence lastik değişimi ile bu kadar bariz sırıtmamalıydı.Süspansiyonların bir karakteri olmalıydı.Ama bu kötü demek değil.Mesela yumuşak lastikle aracı şehir içinde tanıyamıyorsunuz.Çok rahat hissettiriyor.Arkalar bağımsız olsa ne olurdur?Peşin ve kesin konuşamam.

    19) Silecekler

    Bence içerden dışa açılmalıydı.Şu anki şekliyle yoğun yağışlarda özellikle sürücünün sağ yana bakışını çok kısıtılıyor.

    20) Klima

    Yeterli geliyor bana ama bunu sahil kesiminde kullanan arkadaşlara sormak lazım.

    21) Frendisklerinden gelen sesler.

    Kullanılan malzeme işçi sağlığı gereği kanserojen içermediği için fren sıkarken bir süre sonra araç tekerlerinde ilginç sesler geliyor.Spreyleyince geçiyor.Ne diyeyim bana kötü ama ya Toyotada çalışan işçi kardeşlerim ne der?Bence varsın ötsün ama kimse kanser olmasın bunun yüzünden.

    22) 2. El

    2. El Araç alırken sürprizle karşılaşmak istemyenlerin adresi genelde Corolla.Ben aldığımda ulan acaba çok mu çarçur ettim parayı diye hiç düşünmedim şu zamana kadar.Başım sıkışsa o hafta değer.kaybetmeden satacağımk biliyorum.

    Ben çok memnunum.Keşke 1.6 dizel otomatiği olsaydı diyorum yada japonyadaki 1.5 hibrit burda olsaydı.Bunların hepsini gönülden paylaştım.Ben alacak olanlara öneririm.Alın.

    Burdan bana zor anımda destek olan mustik61 nickli Mustafa hocama selam ederim.Allah tüm dostlardan razı olsun.
    Konfor güzel ama memnun değilim ne demek?
    1.33 motor o kasayı kaldırır.Ama 1.4 turbo jetta ile kapışamazsın.İkisinin de devir tork beygir gücü şemalarına baktığında hiç anlamayan adam 1.4 tsi ın performanslı makine olduğunu anlar.

    1.6 132 beygir valvematic corolla performansız değil.Cvt performansı törpülüyor.Ama abartılacak gibi de değil.

    1.33 den sıkılan bunalan satışa koyar ve bir aksilik olmazsa en geç 1 haftada aracı satılır.1.6 larda bu süre 5 gündür.

    1.33 alacak olanlar kesinlikle performans düşünmesinler sakinde az tüketim lpg ye kusursuz uyum.Geniş hacim.En üst paket. 1.6 ya ne kadar hava yastığı koyuluyorsa 1.33 e de o kadar hava yastığı koyulur. abs esp ebd ki virajda ebd çok yardımcıdır.Sadece esp değildir iş gören.Bu güvenlik sistemleri 1.33 de de vardır.Daha düne kadae ford focus un en bazı ile en dolusu arasında airbag sayısı farklıydı.Yani paran kadar öl deniyordu.

    Ayrıca bence aldığın servis hizmeti aracın güvenlik donanımı motoru hepsi bir bütündür.1000 bakımında balata değiştirildiği nerede görülmüştür?Ha 10 bin olur hala öter o zaman eyvallah değiştiriyorlar ki aşınan parçaları değiştirme zorunluluğu yok.Ben opel astra kullanıyorum şu an servisleri berbat.Toyota servisleri ve bilgi seviyeleri garantiden yapılan değişimler çok üst düzeydir.8 toyotam ile 35 in üstünde servis e girmişliğim var 1 inde hele usta benle gece 9 a kadar tesisat kablosu çekti.Mecbur mu hayır ama ilgililer adamlar.

    Belki 10 kere balatalardan gelen ses burada konuşuldu.Geçtiği söylendi.Hiç okumadan konuya dalıp nasıl diye sormak bir ayıptır emeğe hadi onu geçtik bunları bile bile bu araçta balatadan ses geliyor demek ayrı fuzule yer işgalidir.

    Balatalar ses yapıyor derken balatalar parçalanıyor demedik balatalar uzun ömürlü tip olduğu için belli miktar aşınana kadar disk ile arasında toz doluyor buda ses yapıyor zamanla geçiyor.

    Lütfen bodoslama forumu okumadan aynı soruları sormak için girmeyin.Bunca sayfanın kullanıcının emeğine haksızlıktır bu.Biz burda müşteri hizmetleri işletmiyoruz.Güzel ve detaylı ne yaşadıysak anlatıyoruz.Her gelen geçmiş paylaşımları okumadan olumlu olumsuz yorum ve soru sorduğunda ciddi olarak alınıyoruz.

    Şimdi 2 3 tane arkadaş bana veryansında bulunur ama kendileri de 3 ay ya dururlar ya durmazlae forumda sonra yine biz yardımcu oluruz burdan herkese.

    Konu içi arama kısmını kullanın.Herkese açık mesajlar araba nasıl ı cevaplamak için değil anlık oluşan sorunlara yardım etmek içindir.Herkes arabayı biliyor artık 2015 te 34 bin sattı.Kalkıp da burda nasıldır diye soru sorulduğunda düzgün doyurucu cevap vercek olanlar cevap vermeyeceklerdir.

    Cevaplayan arkadaşları da tebrik ediyorum.
    Sorun Güney Afrika Üretimi Corollaların bakın; sadece corollaların yani auris ve yaris yok; montaj esnasında hatalı üretim olan parça kullanımından kaynaklıdır.Bu üretim hatası hemen anlaşılamamaktadır parça alaşım hatası olduğu için belirli bir DEVİR SAAT ÖMRÜ doldurduktan sonra anlaşılmış bir alaşım hatasıdır.Hatalı olan sübaplar doğal olarak piston yataklarını etkiler.Buda belli bir zaman alır.
    Sorun ilk anlaşıldığında değişim olsa piston yataklarına iş kalmayabilirdi.Ama Toyot durumu Japonyaya bildirir ve cevap alana kadar işlem yapmaz.Bu zaman tam 1 senedir.
    Bu 1 senede mağdur olanlar vardır.Sonrasında zaten Toyota sorgu sual olmadan her gelen sorunlu yağ yakan motoru değişime veyahut revizeye göndermiştir.Durum bundan ibarettir.

    Bununla 51 oldu. ALLAH RIZASI İÇİN BENİM BU YAZIMI BEĞENİN DE KONUNUN İLK SAYFASINDA DİREK GEÇSİN İSTEYEN ORDAN OKUSUN.Benim kimseye kızmak gibi bir haddim olamaz.Yanlış anlaşıldıysam özür dilerim.

    İlave bilgi:
    24/03/2015 tarihinde bir meslektaşım ile görüştüm.Kendi aracının Japonya üretimi olduğunu ve kendi aracında da yağ yakma sorunu olduğunu.Servisin sadece motorun üst bölümünü üstlendiğini revize işleminin aracın 2. El değerini düşürdüğünü ve revize edilse bile motoru yağ kaçırmaya devam edenler olduğunu söyledi.Ben bizzatihi yaşamadım görmedim.Ama meslektaşım diyorsa doğrudur. Konuya yeni bir boyut açıldı.Japon üretimlerde de yağ eksiltme var ve revize edilen motorlu arabanın değer kaybı var.2-3 bin tl arası.Durum çok karmaşık bir hal aldı.Buna bir çözüm var mıdır?Öğrenirsem yine burdan paylaşacağım.Neticede hiçbirimizin babasının oğlu değil Toyota.
    Corolla muadillerindens pahalı değil.27 yıldır kullandığı ver her seride bir üst kaliteye çıkardığı paslanmaz yekpare blok şasi sayesinde kendini salmaz.Plastik kötü olabilir oyuncağı az olabilir ama güçlendirilmiş çeliğin en alasını kullanır.Afyon Hisar oto sahibi ve servis müdürü Semih kardeşime hep veryansında bulunurum ulan yinemi oyuncak yok diye o da aynen şöyle aktarır "Biz de söylüyoruz her toplantıda her kalite değerlendirme buluşmasında ama güçlendirilmiş çelik malzemeden ödün vermeden bu fiyatlara oyuncak olmaz diye azar işitiyoruz der"

    Toyota daha ucuza satabilecek olsa emin olun daha ucuza satar.Çünkü mükemmel maliyet kontrolüne sahipler başkasının 1 e yaptığını satış sonrası 10 yılki dönem dahil 0.9 a yapabiliyorlar.
    Ben fanatik toyotacıyım.İzolasyon az oyuncak az Sağlamlık ve malın arkasında durma Çoooktur.

    Bem hala ses sorununuzun çözüleceğinden eminim.Arabayı elletmeden o sesleri kesemezsiniz.Siz bilirsiniz.Neticede kul yapısı fabrikada göğüs yerleştirilirken milim sapma olsa ses yapar bırakın adamlar düzeltsinler.
    Aracınız çok güzel ve sınıfında efsane olacak.Bunu 10 yıl sonra yaşarsam kopyala yapıştır yada alıntı ile tekrar hatırlatırım.Bence kendinize de arabanıza da şans verin.
    Son yorumum hasbelkader milyon km yi bulmuş yada geçmişimdir.Koreden araba almam.Alana da karışmam.Sadece samsung cep telefonu alırım O da note serisi Olmak şartıyla.
    Japonlar ırkçıdır japonlar takıntılıdır japonlar en iyi için uğraşır.Japonlara göre kullanılmış bir ayakkabı kullanılmamışdan daha değerlidir hele bir de saygı duyulan bir büyüklerininki ise.Adamlar ömre önem verir.Sağlamlığa önem verir.İzolasyon onlara göre çok da önemli değildir.Hele oyuncaklar hiç önemli değildir.Adamlar hala 10 sene önceki cep telefonlarını kullanıyorlar.Onlara göre eşya evladiyeliktir.
    japonsa alırım
    koreyse binerim
    almansa kullanırım
    fransızsa 2 kere düşünürüm
    italyansa sıramı genç arkadaşlara veririm.
    ispanyolsa yanından geçmem
    amerikansa benzini sizdense bir tur atarım
    ingilizse kapımın önüne koymam.
    Benim araba anlayışım bu.Tecrübe diyelim saygı duyalım.
    Şimdiye dek bu tartışmalara hiç girmedim ama artık bir şeyler demeden geçemeyeceğim. Tercihler beklentilerle doğru orantılıdır. Nahoş bir ifadeyle bence 'araba almak eş almaya benzer' ikisini de beğenerek alırsınız ama aldıktan sonrası daha önemlidir, eşin ailesi arabanın servisidir anlaşamazsan tadın kaçar; eşin sağlığı arabanın dayanıklılığına benzer sorun çıkarsa üzülürsün kullanamazsın. Öncelikleri benim gibi olan insanlar içinde Corolla çok iyi bir tercih diye düşünüyorum, mesela ben aracımı ikinci el almış olmama rağmen plazadan içeri her adımımı attığımda kapıda kral gibi karşılanıyorum, plaza yöneticileri bile gelip elimi sıkıyor hal hatır soruyor, hatta temsilciyi cepten aradığımda telefon üçüncü kez çalmadan açılıyor, her ne sıkıntı bildirsem ilgileniliyor birlikte yola çıkılıp test ediliyor ve bizzat usta tarafından tarafıma teknik bilgi veriliyor, ben fark etmesem de arabada bir sıkıntı gözlemlendiğinde bilgi verilip gereken yapılıyor, çay kahve ikram da cabası... Ha adam olana, kendini bilene başkasının kendisini özel hissettirmesine gerek yok belki ama; en ucuz araca bile kol kası yapacak ağırlıkta para bayıldığında, bazı markaların yaptığı gibi serviste it gibi karşılanmayı da kimse istemez. Herkesin fikrine ve tercihine saygı duyuyorum ama benim önceliklerim bunlar olduğu için kriterleri farklı olanların tercihlerini pek umursamıyorum ve bundan sonraki araçlarım sıfır da olsa ikinci el de olsa ilk tercihim mutlaka ama mutlaka Toyota olacaktır.

    Saygılarımla...
    Üzülerek söylüyorumki genel olarak insan olmanın gerektirdiği nitelik ve niceliklerden uzaklaşıyoruz. Hepimiz herhangi bir konuda bir şeyin arkasına sığınıyoruz işimize gelmediğinde. Ben neden böyle davranıp ceza alıyorum demek yerine ceza neden var diyor isyan ediyoruz. Doğal olarak bu kadar ben merkezli bir yaşamda da herkes kendi çıkarlarını gözetiyor. Bunda bir sorun yok zaten, ancak asıl sorun bunu yaparken karşısındakinin haklarınıda gasp etmeninde ötesinde bir boyutta davranışlar oluşmaya başladı.

    Okuma alışkanlığı yok, bir sıkıntısının yanıtı ilk sayfada var konu başlığında dahi kocaman yazıyor bilgiler var diye ama yok mutlaka sormak zorunda. Hepsini geçtim aracının kitapçığı var, internette o kitapçığın indirme linki var herşey mevcutken buna bakmak yerine çok çok basit bir şey için bile dünyada ilkmiş gibi bir modla sormak neden? Dahası yanıt verincede bunları biliyorum zaten başka ek bilgi yok mu diye çıkışanlar var birde....

    Ne olduğu önemli değil, bir ürün alacaksındır bir sürü firma dünyanın parasını harcayıp türlü türlü testler yapar a ürününün daha iyi olduğunu söyler. Bizden biri çıkar b ürünü daha iyi çünkü ben o şekilde deneyimledim duydum vs vs der. Tuhaf olanda kimse ya arkadaş dayanımın ne elinde bir veri var mı gözlem mi yaptın sadece vs diye sormaz.

    Ürün sorar marka model söylersin nereden alacağını bile söylersin link ister, link yollarsın güvenilir mi diye sorar vs vs. Sorması gerekeni sormaz, sormadan uygulaması gerekeni de soru yağmuruna tutar.

    Çok farklı bir kitle var genel olarak forumda. Bir çoğu gerçekten olduğu gibi değil olmak istediği gibi davranmakta. Günlük yaşamında sürekli ezilen baskı altında olan kişiler burada onun intikamını alma çabasında. Bir sürü kişinin birden çok hesabı var, çok çeşitli parametreler var. Keşke gerçek manada az ama öz şekilde üye sayısı olsa, herkes yaptığı herşeyin karşılığını alsa. Birçok sitede olurda ceza alırsanız ve üyeliğiniz silinir ise o hesabın geçmişte giriş yaptığı hiçbir cihaz ile bir daha üyelik açamazsınız. Hatta bazı sitelerde gsm onayından hariç kimlik bilgisi doğrulama dahi yapılmakta. Son derece basit ve kimseyi sıkıntıya sokmayacak çok yöntem var yeterki istensin
    Konuya tamamen şans eseri girdim. Bir Corolla sahibi değilim veya almayı düşünmüyorum. Ancak söylemek istediğim birkaç şey var.

    Uzun zamandır araba konuları arasında bu kadar seviyeli konuşan ve kaliteli bilgi paylaşımında bulunan üyelere denk gelmemiştim. Son mesajlarda özellikle bilgi paylaşımları ve fikir alışverişleri dikkatimi çekti. Hepinize bir Corolla sahibi (veya müstakbel sahibi) olmamama rağmen teşekkür etmek istedim.

    Biliyorum kulağa saçma gelecek ancak şu konuda okuduğum birkaç mesaj Corolla'ya bakış açımı değiştirdi diyebilirim. Sanırım mahalle ağzında "emekli baba arabası" olarak lanse edilen araç aslında genel olarak bilinçli ve efendi insanlar tarafından tercih edilmekte. İstisnalar elbet vardır ancak forumun da küçük çaplı bir Türkiye örneği olduğunu unutmamak gerekli.

    İyi forumlar.

    Düzeltme
    Yapay Zekanın Yanıtı

    TOYOTA COROLLA (2013-2019) ve (2019-) ANA KONU TEMEL BİLGİLER İLK SAYFADA

    Motor Yağı ve Lastik Basıncı

    • 2013-2019 model Toyota Corolla'nızın motor yağı için gerekli olan tür ve miktar, aracınızın motor hacmine bağlı olarak değişmektedir. 1.33 litrelik motorlarda 0W-20 veya 5W-20 yağ kullanmalı ve 3,7 litre yağ ilave etmelisiniz. 1.6 litrelik motorlarda ise 0W-20, 5W-20 veya 5W-30 yağ kullanmalı ve 4,2 litre yağ eklemelisiniz.
    • Toyota Corolla'nızın lastik basıncı, sürüş güvenliği ve yakıt verimliliği için son derece önemlidir. Önerilen lastik basıncı değerleri, aracınızın sürücü kapısı eşiğinde veya kullanım kılavuzunda belirtilmiştir.

    Arka Emniyet Kemeri İkazı ve Navigasyon

    • Eğer arka emniyet kemeriniz takılı değilse, Toyota Corolla'nız bir uyarı sesi çıkaracaktır. Bu uyarıyı devre dışı bırakmak için yolcu koltuğunun altındaki düğmeyi kullanabilirsiniz.
    • Toyota Corolla'nıza entegre bir navigasyon sistemi varsa, bu sistemi aktif etmek için "NAV" düğmesine basmanız yeterlidir.

    Diğer Bilgiler

    • 2014 model Toyota Corolla'nın ön hoparlör ölçüleri 6,5 inçtir.
    • Toyota Touch 2 yazılımınızı güncellemek için Toyota'nın resmi web sitesini ziyaret edebilirsiniz.

    Toyota Corolla ile ilgili daha fazla bilgiye ihtiyaç duyarsanız, aracınızın kullanım kılavuzuna başvurabilir veya yetkili bir Toyota bayisiyle iletişime geçebilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Auristen güzel olmus bu. Ama fiyat uçuk olacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arka kısım resmen fluence olmuş ortada toyota logosu falan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ön kısmı civic ile aynı mı bana mı öyle geliyor?
  • Güzel olmuş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Boyutları bence çok iyi, bu sefer olmuş kesinlikle ; eskisine göre çağ atlamış, ihtilal yapmış bile denilebilir, bir de iç mekanı görebilseydik keşke


    TOYOTA COROLLA (2013-2019) ve (2019-) ANA KONU TEMEL BİLGİLER İLK SAYFADA
    TOYOTA COROLLA (2013-2019) ve (2019-) ANA KONU TEMEL BİLGİLER İLK SAYFADA



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kel_ferit -- 5 Şubat 2013; 23:34:09 >




  • DH benzetme ekibi daha iyi bilir ama arkası Hyundai Elentra

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türkiyede çok iyi iş yapar bu.
  • Arkasi Camry e benziyor galiba. Tasarimi cok guzel olmus

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence olmuş,şu yeni dizel motorla gelirse rakipleri ezer geçer.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: winneras

    ön kısmı civic ile aynı mı bana mı öyle geliyor?



    Aynı
    Bu kasa gerçekse Yuh derin

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Auristen çok daha güzel olmuş, uygun fiyatlı olursa piyasayı altüst edebilir ...
  • Bunun siyah rengi çok can yakacağa benziyor, tabi seri üretime geçmeden baya bir kırpmazsalar...
  • uzunluğu 4620 mm. epey büyümüş boyutları neredeyse d sınıfı boyutlarına ulaşmış. keşke ön farlarda mercek olsaymış.
    arkası latitude gibi olmuş sanki:)
  • Arka farı görünce aklıma direk latitude geldi.
  • Çok şekil olmuş.45 bin + tl fiyatla ülkeye giriş yapar diye düşünüyorum :)
  • Eski kasasından kat kat güzel duruyor.
  • en yakın rakiplerinden Jetta ile kıyasladığımda daha geniş ve uzun olmasının yanı sıra 3 cm kadar da alçak bir kasa olmuş .

    quote:

    Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ

    Bunun siyah rengi çok can yakacağa benziyor, tabi seri üretime geçmeden baya bir kırpmazsalar...


    hocam bu üretim versiyonu deniliyor haberde , Furia concept'in konseptin kırpılmış hali yani .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kel_ferit -- 5 Şubat 2013; 23:04:54 >
  • Geçmişte paylaşılan çakma tasarımları gibi değil bu.
    Bence olmuş. Şu an ki Corolla dan çok daha iyi görünüme sahip.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kel_ferit

    en yakın rakiplerinden Jetta ile kıyasladığımda daha geniş ve uzun olmasının yanı sıra 3 cm kadar da alçak bir kasa olmuş .

    Bu araca mmt ve 1.4 dizeli koyup inşallah HARAKİRİ yapmazlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.