Şimdi Ara

Tom Clancy's The Division 2 (2019) [ANA KONU] (98. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.187
Cevap
53
Favori
142.481
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 96979899100
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Charles Bartowski

    Division 2'de 78 saat oyun süremle sanırım oyunun sonuna geldim. İlk oyunda da 72 saatim vardı ikisi beraber 150 saati tamamlamış oldu. Kıyaslamak için diyorum başka bir looter-shooter olan Destiny 2'de 500 saat civarı oyun sürem var. Şimdi kısaca aklımdakileri yazmak istedim.

    Öncelikle oyun 13 liradan satılırken hem burada hem steam başlığında defalarca oyunun parasını hak ettiğini ve 50-100 saat arası oyun süresi vaat ettiğini söyledim bu düşüncemde bir değişiklik olmadı herhangi bir pişmanlığım da yok. Looter-shooter oyunları kendilerini bolca tekrar eden bir yapıya sahiptir oyunlar kendilerini tekrar etmeden belli bir saat kadar deneyim sunar ondan sonrası silah/zırh "grind" dönemidir. Arada yeni içerikler gelir bunlar tüketilir ama bu yara bandı gibi olur sonra yine birbirini tekrar eden grind dönemi gelir. Oyunun kendini tekrar etmesi kötü bir şey değil en azından bu tür için. Dünyanın en iyi hikayesi en iyi içeriği bile olsa bir looter-shooter oyun için tekrara düşme olayı kaçınılmazdır. Bir looter-shooter oyunu 1000 saat oynanabilir kılan ve bu tekrarları keyifli kılan birkaç neden var bunların başında oynanabilirlik ve ödül sistemi geliyor. Sonuçta bu bir shooter oyun ve oyunun temel mekaniği ateş edip düşman vurmak. Division oyunlarında düşman canı konusunda net bir mantık yok ama zaten ben de mantık aramadım niye düz düşman bir AR ile kafasına 10 mermi yeyince ölüyor gerçek hayatta olsa tek mermi yeterdi diye sorgulamadım oyunun modeli buydu ve kabullenip oynadım. Peki düz adamın kafasına 10 mermi atmak keyifli miydi bence çok değildi peki durum bunla bitiyor mu bitmiyor. Son gelen güncelleme ile bu durum çok daha kötü hale geliyor normal-hard zorlukta bile düşmanlar artık yatmamaya başladı ve Division oyuncularının aşina olduğu terimle "bullet sponge" olmaya geri döndüler. Bullet sponge sıkıntısı ilk oyunda ve 2.oyunun ilk dönemlerinde çok sıkıntı yarattı ve çok şikayet almıştı bunun üzerine değişikliğe gidildi ve oyunculara keyifli bir deneyim sunulmaya başladı. Oyuncular hem yeni sistemden hem de geliştiricilerin kendilerini dinlemelerinden memnunken bu güncelleme ile hepsi çöpe atıldı. Oyunu genelde 2 kişilik takımla oynadım ve "group scaling" yüzünden 3 ve 4 kişilik takımlar için durum çok daha beterdi bu oyunu oynayan arkadaşlarınızla keyif alarak oynamanızı engelleyecek kadar beterdi hele bir de zorluğu arttırınca hepten zulüm olmaya başladı. Peki niye bu oyuncular zorluk arttırıyorlar neden 2.seviye control point almayıp 4.seviye almaya çalışıyorlar derseniz büyük çoğunluğun tek bir cevabı olur daha iyi bir loot için, loot konusuna birazdan geleceğim. Oyunun geliştiricileri mor-sarı canlı bir düşmana 10 şarjör boşaltmanın keyifli olduğunu falan mı düşünüyor? Son güncelleme sonrası pompalı(M870 RECRUIT RUSH) dışında keyif veren deneyim alamadım. Bir oyun konusunda başka oyunun kıyasını yapmayı sevmem ama burada neden Destiny 2'de 500 saati rahatlıkla geçebildiğimi de söyleyeyim ki aradaki fark belli olsun. Destiny 2 de Division oyunları gibi hikayesini kısa sürede bitirip tekrara düşen bir oyun ama oyunun mekaniklerinin güzel olması sayesinde bu tekrar değil 500 saat 5000 saati bile bulabiliyor. Farklı silahları yayları okları, güçlü revolver türü silahları ve en önemli eşsiz ve harika exoticleri var. Geçen gün Chameleon düşürdüm silah SMG özelliklerinde ama AR türünde accuracy falan düşman başına. Diğer Exoticlere de baktım zaten fazla yok ve 1-2 tanesi dışınca grind yapmaya değer birini bulamadım. Oyunun zorluğuna dönersek oyunu zorlaştırmak istiyorlarsa yeni zorluk ekleyebilirler veya yapay zekayı güçlendirebilirler. Bu bahsedeceğimi diğerleri de yapıyor ama özellikle Black Tusk askerlerinin koordine şekilde etrafımı sarması beni zorlayan, bazen sövdürten ama hoşuma giden bir özellik, düşman zekice benim etrafımı sararken o zorluğu bana hissettiriyor. Zorluk düşmanı öldürme süresini 5 katına çıkarmak değildir düşmanı akıllandırmaktır. Düşmanın canı değil hasarı artabilir bu da siperleri akıllıca kullanmanıza zorlayabilir, düşman daha çok flank atabilir veya flank yerken kaçıp bir turan taktiği yapabilirler gibi bir sürü fikir sayabilirim.
    Geçen gün gördüğüm arabalı ve hızlı tespit hoşuma gitti benzerini yapmak istiyorum. WoNY öncesi biz Ankara'da arabamızı 60 km/h ile sürüyorduk bir 90 km/h değildi doğru ama yeterliydi. Şimdi WoNY ile ek para ödeyenlere İstanbul'da araba sürme imkanı verildi farklı şehirlerde sürmek isteyenler için gayet güzel. Ancak sıkıntı şu ki İstanbul'a gitmeyenler olarak artık Ankara'da 60 km/h ile araba süremiyoruz arabamıza güncelleme geldi ve en fazla 20 km/h ile sürebiliyoruz.

    Loot konusuna gelirsek looter-shooter oyunlarının 2 amacı vardı önce en yüksek seviyeye ulaşırsınız sonra ekipmanlarınızı en yüksek seviyeye çıkartırsınız. Güncellemeden önce 500 skora ulaştığımızda satıcının sattıkları olsun crafting bench olsun 500 skor olarak üretiyordu. Lootları tam hatırlamıyorum güncelleme öncesi de müthiş değildi bol bol ve çöp vardı ama skor olarak 500 civarıydı diye hatırlıyorum. Peki yeni güncellemede ne oldu crafting bench ve satıcılar çöp oldu abartmıyorum bozuldu demiyorum direkt çöp oldu. 515 skoru hedeflerken crafting bench bana 475-500 arası item çıkarırım diyor ve 2-3 kere denedim 490 üzeri bile çıkaramadı. Yeni güncellemede şu vaat vardı "daha az ama daha kaliteli loot" düşen loot miktarı azaldı haklarını verelim ama kalite arttı mı derseniz cevabım koca bir hayır. 515 hedefliyorum düşen loot 450 seviye civarı, değerleri düşük ve genelde mor. İyi lootlar bile seviyemin üzerine çıkamıyor. Zaten zorluk ve oynanabilirlik felaket durumdayken bari loot buna değsin diyorsunuz ama 500 milyon hasar vurulmuş challenging/heroic zorlukta bile düzgün loot düşmüyor. Eldeki modların çöp olması falan da bir sorun ama onları geçici bir sorun olarak görüyorum zamanla iyi modlar düştüğünde sorun azalabilir ama diğer sorunlara el atmaları gerekir. Zorluk ve loot konusu başta reddit olmak üzere bir çok internet ortamında şikayet ve tepki alan bir harekethttps://www.reddit.com/r/thedivision/ buradan da isterseniz kontrol edebilirsiniz sürekli kötü loot, dengesiz zorluk ve oyunun ölü olmasından bahsediliyor.

    Şu an yapmadığım bir görev kalmadı bırakma ihtimalime karşı geçenler raid, Kenly College gibi görevleri de tamamladım yapmayan varsa Kenly College tavsiye ederim biraz kafa yoran güzel bölümlerdi. Benzer şekilde son durumda sıkılanlara tavsiyem tüm görevleri yapın tüm signature silahları açın oyunun dibini sıyırın. 1-2 hafta için son güncellemenin rahatsız edici etkileri geri alınmazsa silip bırakmayı düşünüyorum ama eskiden olduğu gibi tekrar oyuncuyu dinleyip oyun düzeltirlerse tekrar eden oyun mekanikleri için burada olacağım. Yazıda bazı yerleri silip tekrar yazdım o yüzden imla ve ek hataları olabilir.

    Son olarak yeni güncellemede beğendiğim bir şeye de değinmek istiyorum sonuçta oyunu gömmek için oynamıyorum yiğidi öldürüp hakkını yemem. Recalibration library son güncelleme ile harika olmuş çöp lootlar için bir nevi hava yastığı olmasının dışında oyuna yeni bir yan amaç katmış. Kütüphaneyi doldurmak son günlerde ana amacım oldum diyebilirim. Biraz daha geliştirilmesi lazım tabii mesela düşen çöp loot eğer bende olmayan bir talent veriyorsa yerde gözükmeli bir de max seviye özelliğe sahip bir loot eğer kütüphanede de max seviyedeyse bunun max seviyede olduğunun göstergesi pek işime yaramıyor. Bunlar ufak değişiklik isteklerim olmasalar da olur. Olumlu yönlerden bahsederken loot paylaşma sistemi de çok güzel keşke Destiny 2'de de benzeri olsaydı. Division'ın Destiny'den öğreneceği tonla şey var ama Destiny de Division'dan birkaç şey öğrenebilir.
    Kesinlikle anlamadıkları şey zaten bu dlc almayanların düştüğü durum. Ben Dlc için 130 lirayı hazırlamış herşeyi sepete atmıştım zaten kupon ile 100 lira civarı oluyor hepsi tamam ama sıkıntı ubisoft'un dlc almayanların oyununu yok etmek istemesiydi. Bu hamleyi gördükten sonra da almadım. Güya kaliteli olan yabancı forumlarda eleştirilmiyormuş ya bakın reddit'e 10 posttan 8 sinde şikayet var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • BST_06 kullanıcısına yanıt
    şikayetlerin çogu scaling sisteminin tamamen bozulması. insanlar neden expansion ucretli diye şikayet etmiyor.

    4 kişi grup ile heroic eziyet resmen, tabi hala purple item da cıkması cabası
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Onvious

    hocam crafting bench yine iyi eger expansion varsa. Gearscore new yorkla beraber kaldırıldı, buyuk ihtimalle washington da kalanlar bu yuzden zorlanıyor
    Crafting bench güncelleme öncesi güzeldi hatta 1 Martta yazdığım mesajı atıyorum "blueprint olayını güzel geliştirmişler ilk oyunda silah modlarını parayla alıyorduk bunda bir kere açınca açık oluyor. Blueprint de ilk oyunda çok işlevsizdi düşük skor yapılıyordu bunda bench 500'e çıkıyor kolayca sonra gerisi geliyor gerçi bu sistem değişecek diye görmüştüm 2-3 güne öğreniriz." İlk oyunda alınan blueprintler skordan düşüktü bu oyunda onu güzel yapmışlar dedim demez olaydım. WoNY için craft ne durumda bilgim yok ama benim için işlevsiz olmuş Police M4, Savage Wolverine ve M870 için kullanıyordum şu an bunlar işime yaramaz oldu. Skor olayı da bir garip clandan roster kısmına bakıyorum WoNY alanların skor 800 falan gözüküyor demek ciddi fark var ve WoNY için durum ne bilmiyorum ama DC için silahlar düşmanı sadece gıdıklıyor.


    @BST_06 DLC alan kadar almayanı da desteklemeleri lazımdı. Yurt dışında orijinal oyun olayı bizden çok daha ileride, biz para/içerik kıyası yapıyoruz onlar sırf geliştiriciyi desteklemek için season pass alıyorlar -en azından Rainbow6 için böyle- ona rağmen insanlar şikayetçiyse oyunun para makinesine dönüşmesini istemedikleri içindir.




  • Aerospace kullanıcısına yanıt
    Dediğin sorunu uzun süre destiny 2 yaşandı, en sonunda çözüm olarak herkesin max power lvl olmasına izin verdiler, böylece oyuncu kitlesinin ayrışma sorunu çözdüler.
    Conflict'te normalization var. Dark zone occupied değilse normalization var, occupied ise yok.
  • 2 gb güncelleme ile neler geldi
  • Kontrol noktasını önceden hazırlamak için 4 sevıye yaptım oyundan çıktım tekrar gırdım 1 poınte düşüyor yada gidiyorum alt pontı alıyorum control nokatasını 4 sevıye yapmak ıcın control noktasına bakıyorum gene 1 sevıye kafasına göre 2 oluyor bazen bu bir tek bende mi böyle ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1BaDBoY1 -- 18 Mart 2020; 1:52:56 >
  • 1BaDBoY1 kullanıcısına yanıt
    Haritanızda Global Settings sekmesinden Zorluğu Heroic yapın haritadaki CP ler direkt Lvl 4 olacaktır zaten. Eskisi gibi yükseltmek için bağlı aktiviteleri yapmanıza gerek yok artık. Zorluk seviyesi ne ise o seviyede kalır siz aktiviteleri yapın veya yapmayın değişmez.
  • WoNY açısından craft işleminde bir sıkıntı yok bence bu arada evet expansion alan ile almayan arasında dağlar kadar fark var. Örneğin Named P416 (Glory Daze) +110K dmg kadar çıkabiliyorken almayan yarısını bile bulamaz ne yaparsa yapsın.
    Loot mevzusu ise yine önceki gibi, neyi nerede nasıl arayacağınızı biliyorsanız aradığınızı buluyorsunuz aslında. O konuda ben hiç sıkıntı yaşamadım.
    Şu anki haliyle oyun iyi bir ekip kurabilirseniz zevkle oynanabilir halde açıkçası. Random eleman bulunabiliyor ancak o şekilde Heroic veya Legendary görev bitirebilmek neredeyse imkansız. Kesinlikle 4 lü ekip skillerine kadar uyum içerisinde çalışabilecek/destekleyebilecek build sahibi olarak planlı girilmeli.Eziyete dönüşüyor resmen uyum koordinasyon olmazsa.
  • Tunyukuk kullanıcısına yanıt
    Haritamı açtığımda Global Settings diye bir sekme bulunmuyor yeni dlc alanlara özel olabilir mi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1BaDBoY1 -- 18 Mart 2020; 15:2:58 >
  • 1BaDBoY1 kullanıcısına yanıt
    Olabilir



    Tom Clancy's The Division 2 (2019) [ANA KONU]
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tunyukuk

    Olabilir



    Bu nasıl bir saçmalıktır ya hem item olarak arada dağlar var hemde oyun için ayatlar bile farklı ayarları bari koy lanet firma.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çatışma sırasında arkadaşımın üzerine iyileştirici drone yolluyorum da geri nasıl çağıracağım bunu?
  • Tunyukuk kullanıcısına yanıt
    Saçmalığa bak ya böyle bir şey yok bende.

    Dlc almadık diye buda yapılmaz ama zaten dlc alan oyuncular bizden üstün birde bu çıktı dlc'yi almayı dusunuyordum vazgeçtim parası olanın üstün olduğu eşitliğin olmadığı oyunlardan şirketlerden nefret ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1BaDBoY1

    Saçmalığa bak ya böyle bir şey yok bende.

    Dlc almadık diye buda yapılmaz ama zaten dlc alan oyuncular bizden üstün birde bu çıktı dlc'yi almayı dusunuyordum vazgeçtim parası olanın üstün olduğu eşitliğin olmadığı oyunlardan şirketlerden nefret ediyorum.
    hocam bunu defalarca konustuk burada. Dlc ve expansion mantıgı birbirinden farklı.


    Expansionlar yeni harita, extra level ve sistem degisikligi getirir her zaman. dlcler ise genellikle ana oyuna ufak eklentiler oluyor. mesela Division 1 de underground DLC si item farmlamak icin extra görev sistemi getirmişti sadece.
  • Onvious kullanıcısına yanıt
    Peki pvp'de dark zone oynarken dlc'si olan oyunclarla olmayan oyuncular arasında bir fark olmuyor mu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1BaDBoY1

    Peki pvp'de dark zone oynarken dlc'si olan oyunclarla olmayan oyuncular arasında bir fark olmuyor mu ?
    hocam statlar normalize ediliyor diyor, fakat emin degilim. Sanırım invaded dark zone larda 40 level olanlar 30lara tek atıyordu.

    conflict modunda (4vs4) herkes esit. en azından sıra alırken oyle diyor oyun.
  • Onvious kullanıcısına yanıt
    Yani hocam geri kalan durum dlc miş expansion muş beni çok ilgilendirmiyor parayı veren adam 40 level yapıp bana tek atsın istemem ben dlc alırsam karsımdakı adama tek atarsam gene hosuma gitmez ben eşit bir oyun deneyimi isterim.Pvp modlara herşey serbest olsun yada silahlar pve pvp diye ayrılsın.

    Oyunu çok sevdim çok güzel ama benim oyun anlayışımla bağdaşmıyor maalesef oyuna başlarken şartların eşit olmayacağını düşünmemiştim hele su global settings tusunu bıle koymamaları iyice beni oyundan soğuttu şuan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1BaDBoY1

    Yani hocam geri kalan durum dlc miş expansion muş beni çok ilgilendirmiyor parayı veren adam 40 level yapıp bana tek atsın istemem ben dlc alırsam karsımdakı adama tek atarsam gene hosuma gitmez ben eşit bir oyun deneyimi isterim.Pvp modlara herşey serbest olsun yada silahlar pve pvp diye ayrılsın.

    Oyunu çok sevdim çok güzel ama benim oyun anlayışımla bağdaşmıyor maalesef oyuna başlarken şartların eşit olmayacağını düşünmemiştim hele su global settings tusunu bıle koymamaları iyice beni oyundan soğuttu şuan.
    hocam olay şu expansion gelince oyundaki birçok sistemi degistirmişler, bende expansion cıkmadan 2 gun once mi ne almıstım.

    şu an control noktalarını seviye 4 yine yapabiliyorsun fakat seviyeleri sahip kalmıyor.


    Size tamamen hak veriyorum fakat her oyunda(online) expansionlar aynı probleme sebep oluyor




  • Onvious kullanıcısına yanıt
    40 levele tek atanlarda var olay tamamen build,oyun şu anda crit lmg-rifle buildleri etrafında dönüyor.
  • Bence oyuna yeni bir "Darkzone island" gelmesi gerekiyor; ne dersiniz arkadaşlar? Division 1'de ki gibi büyük bir harita. Sizce de çok iyi olmaz mı? Sesimi Ubisoft'a nasıl duyurabilirim? Öneri olarak sunmak istiyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 96979899100
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.