Arkadaşlar öncelikle siyasi yöne çekmeden, Teknik ve iktisadi olarak konuşalım. Araç hazır alındı, parçaları dışardan geliyor..vs bunlara itirazım yok. TOGG aracı 2023'te banttan inecek. Şu anki mevcut koşullarda TOGG'u neler bekliyor? İç ve dış piyasada nasıl bir pazar oluşturabilir? Başarılı olma şansı nedir? Teşekkürler. Rica: siyasetten bağımsız yorum yapalım. |
TOGG başarıya ulaşabilir mi?



-
-
dış pazarı geç. o en son iş. önce iç pazara verilse, 120 bin küsür kamu aracı varmış onlar TOGG olsa yeterli. konsolosluklar falan kullanır. iç pazara göstermelik %10-20 ayrılır. yüksek karlılıkla satılması lazım ki sonraki düşük modellere para kaynağı oluşsun. tesla gibi. sonra daha düşük modellerle geniş kitlelere yayılması sağlanır. lexuslardan audi a8 longlardan vazgeçilse ilk etapta yeter.
-
Alternatiflerine göre fiyatı uygun olacağı için hem iç hem dış piyasada tutunmaması için bir sebep göremiyorum ben. Özellikle motorunun BOSCH marka olmasından dolayı birkaç Alman vatandaşının memnuniyetle karşıladığını gördüm. Batarya konusunda da bu işin başını çeken firmalarla anlaştığımız için motorla birlikte arabanın en kritik 2 parçası kullanıcılara yeteri kadar güven verecektir. Tabii bir satışa çıksın, o zaman göreceğiz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 28 Temmuz 2022; 13:27:37 > -
Elektrikli araçların geleceği olmadığı için TOGG un da yok.
Belki ileride yeni nesil dizel veya hidrojen yakıtlı motora dönüştürürlerse olabilir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kamu araçları olarak TOGG'u kullanması zor. Adamlar Mercedes S serisi sürüsüyle hareket ediyor. Yok şarj olacak beklememiz lazım efendim falan onlara ters. Onlar devletin tüm imkanlarıyla komple bir ilden bir ile yol kapatıp, halkı benzin istasyonuna tıkıp mağdur edip BASA BASA giderler. Elektrikli arabayla BASA BASA gidemezsin.
TOGG başarılı olabilir mi sorusuna, en basitinden Türkiye'de satılan Çinli elektrikli araç üreticilerinin pazarda kazandığı pay ve gidişatı üzerinden fikir alınabilir. Seres ve MG getirdiği araçlar çok yaygınlaşmadı. Belki elektrikliye olan önyargılar belki kalite belki marka algısı. Aynısını yurtdışında Togg'un yaşama ihtimali daha yüksek. Çünkü Çinlilerin bilinirlikleri, güvenilirlikleri bizden fazla. Togg avrupa yollarına çıkma kriterlerini karşıladıktan sonra pazarda pay elde etmesi için çok rekabet etmesi gerekecek. Sadece Çin de değil, avrupada, zaten hali hazırda altyapı sistemleri çoktan ayarlanmış, şehirlerin entegrasyonuna odaklanmış ve yol almış, bilinirlik ve güvenilirlik konusunda kendini kanıtlamış markalarla kapışacak. Şansı düşük.
-
Araba tamamen siyasi bir meseleden dolayı üretilecekken bunu nasıl siyasete çekmeyelim?
-
neden olmasın ?
her ticaret gibi riski vardır batabilir de. ama devlet desteği vergi teşviki falan olunca batmaması daha yüksek ihtimal gibi tabi.
-
buna siyasi değil de memleket meselesi olarak bakmak gerekiyor
yönetim şuan gönlünüzden geçen bir hükümet tarafından yürütülse düşüncen yine mi aynı olacaktı...
şuan ki yönetimin oluşturduğu buhran huzursuzluk ortamını dışarda tutarak cevap vermek gerekir...
Bu araçlar strateji olarak öncelik iç pazar düşünülmede güç gösterisi amaçlı olduğu aşikar
çünkü ülke geneline baktığında hala tofaşlar, toroslar yollarda ve sayıları azımsanacak kadar değil...
85 milyon nufusta binek araç sayısı 13milyon...
son yıllarda arabanın ne olduğunu bilmeyen insanların dahi arabası oldu...
gel gelelim devlet politikası yarın TOGG veya farklı bir oluşuma TUKTUK-TRIPORTOR- veya A-B segment aracı seri üret der ise o zaman millet için faydadan bahsedebiliriz ...
mevcut hali ve beklenen fiyat aralığı ile 750-1milyon...önce bu iş kaymak tabakaya yayılacak... Halk'a inmesine çok var...2030'lara doğru...
-
Araba ne demek bilmeyen insanların alamayacağı bir araç olduğu için siyasi zaten. Uzun uzun yazmaya gerek yok.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Fiyatı 20 bin dolar olursa evet, 30 bin euro olursa hayır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
fiyata bağlı. aslında standart bi araç da üretebilirler halk için. clio gibi
-
Aslında bütün premium, lokomotif üreticiler tam elektrikli için 2030’u baz alıyorlar. (Bknz: Audi, Bugatti, Bentley, VW, Mercedes, BMW vs.)
Bizde ilk etapta elektrik tahrikliye ek olarak, yerli dizel ünitelerimizden 1.3 multijet veya 1.5 dCİ motorlarla donatılmış bir C sedan ve ilave B sedan mı üretseydik ?
Pazarda payımız oturana kadar en azından. Hem daha az maliyetle elektrikliden daha uygunda olurdu.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
başarıya ulaşması için halkın alım gücünün yükselmesi lazım. Şu durumda bu iş zor görünüyor.
-
Öyle ilginç yorumlar varki
İnsan hayretle okuyor.
Adam yazmış 20.000 Euro olursa olur yoksa olmaz
Olan arabanın 19 jant olduğunu düşünsek
4 tane lastik jant en az 2000 Euro olur
Arabada 4 tane tablet var. Tanesi 500 Euro olsa 2000 Euro o eder
Sadece iki kalen 4000 Euro yapar
As akıllı olun ya.
Volvo xc40 p6 kaç para aç bak ya
Tutması çok zor. Avrupa’da satamaz zaten
Burada kim alacak ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2018 Passat fiyatına kimse sıfır elektirkli araç satamaz .
Rüya görmeyin.
Satışa çıkacağına ihtimal vermesemde olabilecek fiyat 1buçuk milyon TL ve şu anki enflasyonda... Yıl sonu ne olur muamma.
Zaten çıkmayacakta. Daha önce yapılmayanlar gibi buda yapılmayacak.
Seçim ekonomisine geçtik seçime kadar yağma talan seçimden sonra gelecek iktidara borç yıkacaklar hemde öyle böyle değil.
Bu mesaj burada Dursun Aralık'ta araç satışa çıkacak dediler görüşürüz bakalım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Araba muhtemelen teknik olarak başarılı olacak benim görüşüm. Sık sık fabrikasına da gidiyorum.
Yalnız nasıl bu hükümet zamanında amerikada üretilen araçlar için ekstra vergi koydu, nasıl volvo s60’ların fiyatı bir anda 1.5, 2 kat uçtu. Aynı şekilde diğer ülkeler de togg için vergi uygulayabilir. Çok büyük risktir. Hele bu hükümetin dış politikası yerlerde iken.
İç piyasada illa ki alan olacaktır, mercedes eqb, volvo xc40 p6 bu aracın doğrudan rakipleridir. En iyi ihtimalle fiyatı bu rakiplerin ülkeye giriş fiyatları civarı olabilir. Daha da altı olmaz. Hükümet bu araçların iç piyasada satılabilmesi için elinden geleni yapar, gerekirse diğer araçların fiyatını arttırır
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bence pazara bile çıkamayacak! Seçim sonuçlarını bekleyen zorlama projedir. Fiyatı arz değil talep belirler, doktorların bile on üç - on beş bin lira maaş aldığı bir ülkede bir milyondan aşağı satılamayacağı az çok belli olan bir aracı kim alacak? Sanayici ve zengin Audi, Mercedes ve Volkswagen'den vaz geçmez. Devlet alsa bu kez bütçede yeni bir kara delik açılmış olur.
Seçimin ertesi günü veya bir ay içinde babayiğit (!) ortaklar projeyi sonlandırdıklarını açıklarlar: Muhtemel pandemiler ve ekonomik resesyon nedeniyle....
-
Başarıya ulaşmadan kasıt tam olarak ne?
Amerikayı yeniden keşfetmeye gerek yok yıllardır araba yapılıyor. Araba yapılabilen bir şey. Zaten Türkiye’de üretilen bir sürü araba var. Ama bu projenin fizibilitesi nedir. Tamam sen yaparsın bu arabayı satışa koyarsın koyarsın da bunu kim alır. Neymiş kamuymuş zenginler alırmış yahu bu ülkenin sadece iç pazarıyla batar bu şirket hiç bir şekilde kar edemez. Burası bir çin değil. Nüfus belli alım gücü belli burayı geçelim şimdi.
Globalde bu araba başarılı olabilir mi yani bir ülkenin pazarına gireceksin orada servis ağı vs yapacaksın o ülkede bir pazarlama ve satış stratejisi oluşturacaksın. Yani yol uzun ve şu var otomobil piyasasında bir sürü marka var ama bunların çoğunun aslında tek bir üst markası var(demek istediğim vw veya stelantis group gibi) yani bunun globalde şuan başarılı olması için neler yapılıyor durumlar ne alemde hiç belli değil. Arabayı üretmekse başarı ki bu bir başarı değil arabayı üretmek mesele değil. Bunu satıp buradan bir kar etmek mesele. Bir marka olmak mesele bir marka değerine ulaşmak mesele. Senelerdir bu ülkede araba üreten bir alay özel şirket var yahu bu işin fizibilitesini çoktan çıkarıp bunun mantıklı olmayacağını zaten düşünmüşlerdir. Devlet zoruyla(desteği değil) şirketleri bir araya getirip yapın lan denilerek yapılan bir proje ki ortaklardan biri de bırakmıştı diğerleri de bırakacaktı hafif bir tokat geldi devam ediyorlar. Neyse ben şuan ülkede özelde veya devlette çalışırken aldığım maaşla istanbulda kıt kanaat yaşıyorken, bir beyaz peynirin hesabını yapıyor, ve 20yaşında bir arabayı dahi anadan babadan destek olmadan alamıyorken ulan banane bu başarıdan başarılı olsa ne olmasa ne hiç milliyetçi duygularla konuya bakamayacağım. Bugün bu ülkede en ucuz araba 500bin iken maaşlar belli iken isterse mercedesi bu ülke alsın gram da umrumda olmaz. Ben yeni mezun görece iyi bir yerde çalışırken kendi başıma hayatımı kuramazken bu ülke araba üretmiş banane başarılı olmuş banane ben alım gücü istiyorum. Ben arabayı alamadıktan sonra benim için bir anlam ifade etmiyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metufkcr -- 1 Ağustos 2022; 16:38:47 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Araba tamamen siyasi bir meseleden dolayı üretilecekken bunu nasıl siyasete çekmeyelim? |
Fabrika var. Prototip var. EEEEE ? Tesla dışında kimse miktarlı üretim yapamıyor, yaptığını idda edenlerde kar edemiyor. Malzeme yok. Pil yok pil. Neden ? nikel yok, lityum yok. Yok oğlu yok. TOGG yapmışmış. Adam Rivian yapmış, miktarlı üretemiyor, öbürü Lucid yapmış oda üretemiyor, beriki Hummer yapmış miktarlı üretemiyor. Tesla dışında kimse Elektrikli aracı miktarlı ve karlı üretemiyor. Basitçe anlatayım, Tesla son model iphone, diğerleri Nokia N97. Arada öyle bir teknoloji farkı var. Adam 100.000 dolares saymış lucid arabasına ama şarz edemiyor dışarda. İki gün önce FORD Ceo'su çıktı dedi ki. 2026 da 600 bin elektrikli araç üretmeyi hedefliyoruz. Ford diyor bunu adamın dünya çapında 66 tane tesisi var. Ford EV için yeni şirket kurdu / kuruyor / kuracak. Çünkü eskisi batacak. Ve bu şirket için hedefler F150 ve ford transin. Kalan ürün gamında yoklar. İsteselerde üretemezler, hadi ürettiler, Tesla karşısında şansı yok. Satamaz. Mustang - E küllüm zarar. TOGG un olacağı, işte Casper Nirvana, belki ona da şükür demek lazım lakin PİL yok, CPU yok, yazılım yok. Kaça toplanacak ta kaça satılacak ta kar edecek. Yani Istanbul havalimanı ne ise, bu da o. Çok heveslenmeyin. Bayisinde abi 0 var gel hemen kaç tane istiyorsanız verelim dediklerinde, aynı paraya neler neler verecekler. Ha yok uygun fiyata veriyoruz dediklerinde de masrafı senin benim ödediğimiz vergilerden çıkacak. |
Başarıya ulaşmadan kasıt tam olarak ne?
Amerikayı yeniden keşfetmeye gerek yok yıllardır araba yapılıyor. Araba yapılabilen bir şey. Zaten Türkiye’de üretilen bir sürü araba var. Ama bu projenin fizibilitesi nedir. Tamam sen yaparsın bu arabayı satışa koyarsın koyarsın da bunu kim alır. Neymiş kamuymuş zenginler alırmış yahu bu ülkenin sadece iç pazarıyla batar bu şirket hiç bir şekilde kar edemez. Burası bir çin değil. Nüfus belli alım gücü belli burayı geçelim şimdi. Globalde bu araba başarılı olabilir mi yani bir ülkenin pazarına gireceksin orada servis ağı vs yapacaksın o ülkede bir pazarlama ve satış stratejisi oluşturacaksın. Yani yol uzun ve şu var otomobil piyasasında bir sürü marka var ama bunların çoğunun aslında tek bir üst markası var(demek istediğim vw veya stelantis group gibi) yani bunun globalde şuan başarılı olması için neler yapılıyor durumlar ne alemde hiç belli değil. Arabayı üretmekse başarı ki bu bir başarı değil arabayı üretmek mesele değil. Bunu satıp buradan bir kar etmek mesele. Bir marka olmak mesele bir marka değerine ulaşmak mesele. Senelerdir bu ülkede araba üreten bir alay özel şirket var yahu bu işin fizibilitesini çoktan çıkarıp bunun mantıklı olmayacağını zaten düşünmüşlerdir. Devlet zoruyla(desteği değil) şirketleri bir araya getirip yapın lan denilerek yapılan bir proje ki ortaklardan biri de bırakmıştı diğerleri de bırakacaktı hafif bir tokat geldi devam ediyorlar. Neyse ben şuan ülkede özelde veya devlette çalışırken aldığım maaşla istanbulda kıt kanaat yaşıyorken, bir beyaz peynirin hesabını yapıyor, ve 20yaşında bir arabayı dahi anadan babadan destek olmadan alamıyorken ulan banane bu başarıdan başarılı olsa ne olmasa ne hiç milliyetçi duygularla konuya bakamayacağım. Bugün bu ülkede en ucuz araba 500bin iken maaşlar belli iken isterse mercedesi bu ülke alsın gram da umrumda olmaz. Ben yeni mezun görece iyi bir yerde çalışırken kendi başıma hayatımı kuramazken bu ülke araba üretmiş banane başarılı olmuş banane ben alım gücü istiyorum. Ben arabayı alamadıktan sonra benim için bir anlam ifade etmiyor. |
Elektrikli araçların geleceği olmadığı için TOGG un da yok.
Belki ileride yeni nesil dizel veya hidrojen yakıtlı motora dönüştürürlerse olabilir. |
Kamu araçları olarak TOGG'u kullanması zor. Adamlar Mercedes S serisi sürüsüyle hareket ediyor. Yok şarj olacak beklememiz lazım efendim falan onlara ters. Onlar devletin tüm imkanlarıyla komple bir ilden bir ile yol kapatıp, halkı benzin istasyonuna tıkıp mağdur edip BASA BASA giderler. Elektrikli arabayla BASA BASA gidemezsin. TOGG başarılı olabilir mi sorusuna, en basitinden Türkiye'de satılan Çinli elektrikli araç üreticilerinin pazarda kazandığı pay ve gidişatı üzerinden fikir alınabilir. Seres ve MG getirdiği araçlar çok yaygınlaşmadı. Belki elektrikliye olan önyargılar belki kalite belki marka algısı. Aynısını yurtdışında Togg'un yaşama ihtimali daha yüksek. Çünkü Çinlilerin bilinirlikleri, güvenilirlikleri bizden fazla. Togg avrupa yollarına çıkma kriterlerini karşıladıktan sonra pazarda pay elde etmesi için çok rekabet etmesi gerekecek. Sadece Çin de değil, avrupada, zaten hali hazırda altyapı sistemleri çoktan ayarlanmış, şehirlerin entegrasyonuna odaklanmış ve yol almış, bilinirlik ve güvenilirlik konusunda kendini kanıtlamış markalarla kapışacak. Şansı düşük. |
Araba ne demek bilmeyen insanların alamayacağı bir araç olduğu için siyasi zaten. Uzun uzun yazmaya gerek yok. |
2018 Passat fiyatına kimse sıfır elektirkli araç satamaz .
Rüya görmeyin. Satışa çıkacağına ihtimal vermesemde olabilecek fiyat 1buçuk milyon TL ve şu anki enflasyonda... Yıl sonu ne olur muamma. Zaten çıkmayacakta. Daha önce yapılmayanlar gibi buda yapılmayacak. Seçim ekonomisine geçtik seçime kadar yağma talan seçimden sonra gelecek iktidara borç yıkacaklar hemde öyle böyle değil. Bu mesaj burada Dursun Aralık'ta araç satışa çıkacak dediler görüşürüz bakalım |
Benzer içerikler
- 1.6 fsi motor
- direksiyon hidrolik yağı nereden konulur
- arka panel ezik ne demek
- araba kapı dili sıkışması
- egea 1.6 multijet otomatik
- ıd 7 menzil
- byd sedan 2025
- zorunlu trafik sigortası illere göre fiyatları
- 2021 skoda superb
- yapay zekalı radar
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X