Şimdi Ara

TOGG başarıya ulaşabilir mi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
1
Favori
1.948
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Fabrika var. Prototip var. EEEEE ?


    Tesla dışında kimse miktarlı üretim yapamıyor, yaptığını idda edenlerde kar edemiyor.


    Malzeme yok. Pil yok pil. Neden ? nikel yok, lityum yok. Yok oğlu yok.



    TOGG yapmışmış. Adam Rivian yapmış, miktarlı üretemiyor, öbürü Lucid yapmış oda üretemiyor, beriki Hummer yapmış miktarlı üretemiyor.


    Tesla dışında kimse Elektrikli aracı miktarlı ve karlı üretemiyor.



    Basitçe anlatayım, Tesla son model iphone, diğerleri Nokia N97. Arada öyle bir teknoloji farkı var. Adam 100.000 dolares saymış lucid arabasına ama şarz edemiyor dışarda.



    İki gün önce FORD Ceo'su çıktı dedi ki. 2026 da 600 bin elektrikli araç üretmeyi hedefliyoruz. Ford diyor bunu adamın dünya çapında 66 tane tesisi var. Ford EV için yeni şirket kurdu / kuruyor / kuracak. Çünkü eskisi batacak. Ve bu şirket için hedefler F150 ve ford transin. Kalan ürün gamında yoklar. İsteselerde üretemezler, hadi ürettiler, Tesla karşısında şansı yok. Satamaz. Mustang - E küllüm zarar.




    TOGG un olacağı, işte Casper Nirvana, belki ona da şükür demek lazım lakin PİL yok, CPU yok, yazılım yok. Kaça toplanacak ta kaça satılacak ta kar edecek.


    Yani Istanbul havalimanı ne ise, bu da o. Çok heveslenmeyin. Bayisinde abi 0 var gel hemen kaç tane istiyorsanız verelim dediklerinde, aynı paraya neler neler verecekler. Ha yok uygun fiyata veriyoruz dediklerinde de masrafı senin benim ödediğimiz vergilerden çıkacak.





  • sissil kullanıcısına yanıt

    sorgulamadığımı nerden biliyosun? ben mi alıyorum bunları nasıl çalışıyor la sizin kafanız. bana kalsa 1 tane olmasın kamu aracı. milletin parasıyla hovardalık yapıyorlar ne benzin ne kasko sigorta vs. her olayda politik doğruculuk üzerinden mesajlar verip siyasi fikirlerini empoze etmeye çalışan insanlardan kusasım geliyor. onu sorgulamıyorsun, senin kafa yapınla yönetiliyor bıdı bıdı. sen kimsin ya.

  • Anadol,Tofaş hatta ilk olarak Devrim aracı da dahil olmak üzere iç pazarda yeteri kadar satamadıkları için tarihin tozlu raflarına kaldırıldılar. TOGG'da bu kafa ile gidersek ki gideceğiz gibi aynı akıbete uğrayacak. Dış pazarlarda güçlü olmak istiyorsan iç pazarda güçlü olmalısın.


    Avrupa boşuna haftada iki gün izin, 35 saat çalışma vs vs gibi haklar vermiyor. Halkını düşündüğü filan yok ekonomisini düşünüyor. Para kazanılması ile para harcanması aynı anda planlanmalı. Kısacası halkın alım gücü arttırıldığı gibi halka para harcayacak zaman ve imkan da yaratılmalı ki TOGG ayakta kalsın. Yoksa 2-3 sene iş yapar sonra düşüse geçer.

  • daswagen kullanıcısına yanıt

    aynen, fabrika dediğin şey bilgisayar yazılımı gibi kaldırılıp indirilebilen bir şey çünkü.

  • Kim diyor pil yok hey yavrum hey .. Pilimiz hazır adı da Pilhamit Han
    TOGG başarıya ulaşabilir mi?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Mr. Pink kullanıcısına yanıt
    Aa haklısın ya…

    Renault 1.5 dCi üniteli araç üretirken fabrikayı yeniden kurdu. 96’da banttan Megane ilk indiğinde fabrikayı yeniden kurmuştu. Ayrıca Fiat benzinli ve dizel üniteli araçları üretirken ikide bir fabrikayı mı yeniliyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 2017 yılında eski çalıştığım şirketin patronu için bir araç almıştık, F10 kasa 525 xDrive,son kalan araçtı Borusan'ın elinde. Faturası geldi, 145.000 araç bedeli, 222.000 vergi (ötv, kdv vs) toplam 367.000TL


    Şimdi bu 145.000'in içinde; aracın ar-ge'si, üretilmesi, işçinin, mühendisin, tasarımcının maaşı, fabrikanın elektriği, nakliyesi, distribütor karı, bayi karı, bayinin giderleri ve bmw'nin karı...


    Şimdi bu araçtan bmw kaç para kar ediyor? Olmaz da hadi diyelim 45.000TL'si bmw'nin karı.


    Devlet ne yapıyor? Hiçbir şey yapmadan sadece o aracı satın aldığınız için 222.000TL'sini kılçıksız alıyor.


    Bu ortamda amaç para kazanmaksa yerli araba yapmak ahmaklık. Kaldı ki o zamandan bu zamana ötv oranları da yükseldi. Araç fiyatları arttıkça devletin ötv geliri artıyor. Ne kadar çok araç satılsa o kadar çok para kazanıyor devlet.


    TOGG'un tek bir amacı olabilir, yurtdışına satmak. O da bu ortamda pek mümkün değil.





  • infinite kullanıcısına yanıt

    Bunun hükümetle alakası yok.


    Kalkıp hazır bir arabayı alıp "Aha Türk arabası" demek inanın Tofaş'dan daha eksik bir şey. Tofaş'da en azından bir dış tasarım bize aitti.


    Şu anda yeterince parayı Pininfarina'ya basıp "Goodorevil car" diye araba yaptırabilirim. Bunda olağanüstü bir başarı yok ama lanse edilen öyle.


    Yani yerli parça kullanılsın demiyorum ama en azından bizim mühendislerimizin bir katkısı olsun, şurada şu özellikte parça kullanılacak desin. Bu zor bir şey değil, yapılmamış bir şey de değil. Kalkıp üzerinde tek bir cıvatasında dahi emeğimiz, bilgimiz, becerimiz olmayan arabayı yerli araba diye reklam etmek hoş olmuyor.

  • TOGG için hedeflenen başarı nedir? Üretebilmek mi? Öyleyse bunu bir şekilde başarırız. Yurt içi piyasada önemli bir paya sahip olmak, yurt dışına da satabilmek ise bu konuda şu aşamada iyimser değilim.
    TOGG"un en büyük dezavantajı fazla siyasete alet olması. Yatırım, üretim ve pazarlama sabır ister, akıl ister, strateji ister. Siyasette ise sabır yoktur, acele sonuç beklenir, ağaç dikilir dikilmez hemen meyvesi toplanmak istenir. TOGG gibi bir projede de bu sabırsızlık hatalara, yanlış stratejilere neden olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şuan elektrikli araba pazarını tek başına tesla domine ediyor.

    Diğer bilinen markalar kayda değer bir satış başarısı elde edemediler.


    Bu açıdan baktığımızda bile durum ortada.

  • boş mevzu, seçimden sonra iktidardan bağımsız bir şekilde yılı doldurmadan patlayacak

  • zero01 kullanıcısına yanıt

    Kaldı ki Tesla'da sürekli zarar ederek uzun yıllar satış yaptı. Amerikan hükümeti sayısız destek ve finansman verdi de bu kadar uzun süre ayakta kalabildi. Hala tam karlı bir şirkette değil ayrıca. Elon Musk kendi karizması ile götürüyor işi hala.

  • Ben yalnızca TOGG özelinde değil, elektrik araçların bir müddet sonra popülaritesini yitireceğini düşünüyorum. Şarj sorunu ve pil döngüsü sebebiyle yerini başka bir teknolojiye bırakabilir veya dönemin şartlarına göre içten yanmalı motorlar emisyon..vs anlamında geliştirilebilir.

  • goodorevil kullanıcısına yanıt

    sorun ithal ürünü içeride üretmek değil

    sorun pahalı bir arabayla yola çıkmak,hata burada.

    bunu da ilk partiyi kamuya verip sonra sedanı ucuza satarak çözmeyi düşünüyorlar.

    yani pininfarina k400 den edinilen tecrübeyle egea ayarında bir sedan çıkarıp onu nispeten uygun fiyattan vatandaşa verecekler.

    kamudan artan mevcut pahalı araçları da galeriye al satciya ona buna el altından verecekler para dönecek yani

    seneye seçim var,togg çıktı piyasaya indi 3008le aynı fiyata elektrikli

    ve sedani geliyor uyguna satacağız iyi bir propaganda olur diye düşünülüyor

    ki sihalarin ve yerli savunma sanayisinin milliyetçi muhafazakar camiada yaptığı etki ortada iken bu tarz bir hamle de hafife alınmamalı


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en1gma kullanıcısına yanıt

    Siyasi olarak akıllıca olabilir ancak otomobil olarak maalesef ben olumlu düşünemiyorum.


    Aslında düşününce, Devrim'in yapıldığı dönemde bir atölyede rekabetçi bir otomobil üretmek mümkündü çünkü tüm otomobiller neredeyse aynı prensiple çalışıyordu (Alttan egzantrik, karbüratör v.b). Elektronik işin içinde olmadığı için de karadüzen bir otomobil denemeyle, hesaplamayla yapılabiliyordu.


    Bugün ise en basit, en ucuz otomobilde bile bir dünya elektronik ve yazılım var. O en ucuz Egea manuel viteste yokuş kalkış desteği sunuyor, araç geri vitesteyse emniyet kemeri ikazını çalıştırmıyor işte efendime söyleyeyim debriyaja basmadan marş almıyor hatta launch control var. Bunlar hep yazılım. Sonra o beğenilmeyen 1.4 Fire motorda dahi bir dünya elektronik, yazılımsal kontrol var. Avansı otomatik ayarlıyor, yakıt miktarını sürekli düzenliyor, klima açıksa aynı miktarda gaza basmanıza rağmen daha çok gaz veriyor v.b


    Daha üst düzey modellerde bunun ucu çok açık. Yani yerli mühendislik bir araba ile bunlara rekabetçi bir şey üretmek neredeyse imkansız. Bu yüzden hazır bir araba alıp, bir marka yaratmak sonra da ar-ge geliştirmek, yeni hazır alınan modele bu bilgi birikim ile eklemeler yapıp araca yerli mühendislik katmak, zamanla mühendislikteki yerlilik oranını yükseltmek falan mantıklı geliyor. Ancak bu araç siyasi emeller için ortaya çıktı ve Türkiye'de siyaset acelecidir. Uzun dönem ar-ge'ye falan gelmez. O yüzden yukarıda yazdığım da olmayacaktır. Zaten böyle bir niyeti olan ülke, Volvo'yu ya da Saab'ı alırdı, hazır bilgi birikimine tabir-i caizse çökerdi. O bilgi birikimini kullanarak kendi otomobilini zaten tasarlardı.





  • Hiç şarj olmasını bekleyemem yarım saat. Elektrikli araçlar şu anki teknoloji ile gösterişten ibaret

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zamana bırakıp görelim.bence amaçlarına ulaşacaklar,bu konuda baya bi mahirler zira

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • işin ticari ya da siyasi yanını bilmem, sektör olarak ben bu işin profesyoneli olmadığım için ne desem sallama olur (çoğu konuşan gibi).


    ancak gerek yönetim gerek de çalışan profili ve tanıdığım yöneticilerini düşününce bu adamların bir araç üreteceğinden şüphem yok. metin sancar ekip de kurar, nerden ne alacağını da bilir ve sonuçta mühendislik anlamında olması gerekeni mutlaka yapar. bilmeyen eleştirir ama motoru bosch'dan tasarımı italyandan almak aksine tam doğru bir yaklaşımdır. yerlilik konusu çok sulandırılıyor ama yerli demek herşeyi elde yapmak değil, rahatlıkla temin edilecek parçalarla üretip kendi adına rahatlıkla satmak demektir.

  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Tesla elektrikli araba için almadı o destekleri uzaya roket göndermek için aldı. Hatta bir nevi nasanın taşeronluğunu yaptı.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bizim gibi bahçesiz, garajsız evlerde hayat süren bir milletin elektrikli araba neyine yav?
    Öte yandan gördüğüm kadarı ile togg da siyaset üstü çok profesyonel bir ekip çalışıyor. İlla ki hedef pazar, maliyet vs düşünüyorlardır. İlla ki orta direk için egea belki clio ayarında ulaşılabilir modellerde sürülecektir.
    Ben ilk renkli ekran cep telefonlar çıktığında da ulan ona şarj mı dayanır diye düşünüyordum ama şimdi alıştık ful ekran telefonlara ve her gün bazen 2-3 defa şarja takıp kullanıyoruz.
    Henry Ford un dediği gibi
    "İnsanlara ne istediklerini sorsaydım, daha hızlı giden at üretirdim".

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.