Şimdi Ara

TOGG başarıya ulaşabilir mi? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
47
Cevap
1
Favori
1.948
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli araba yapmak için olan uğraşı, kaynağı ve enerjiyi elektrikli yüksek hızlı tren ve hatları için yapsaydık, bugün en azından büyükşehirlerimizin hepsi hızlı trenle birbirine bağlı olurdu diye düşünmekteyim. Şimdi togg zarara uğramamak için sürekli sübvanse edilmek zorunda, ötv gelirinden devlet feragat etmek zorunda, hızlı tren ve hatlarını ise tamamen yerli ve milli imkanlarla dünyayla rekabet etme zahmet ve zorunluluğuna katlanmadan ve en önemlisi araç vergi gelirleriyle sübvanse ederek yapabilirdik ve hala da yapabiliriz. Ulaşım şehirler arasında hızlı trenlerle olmalıdır, arabalar tren istasyonlarına ulaşmak için kullanılmalıdır. Örneğin ben arabama binip hızlı tren istasyonunun otoparkına gitmeliyim, oradan konforlu bir şekilde trenime binip istediğim şehre ulaşmalı, oradan da metroyla il içinde istediğim yere gitmeliyim, işi bu hale getirmedikçe hiç bir verim ve süreklilik sağlayamayız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bence Duster benzeri bir proje örnek alınıp halk otomobili uretilmeliydi
    4.40-4.50 boylarinda bir C-SUV
    1.2.-1.3 civarı turbo benzinli ve fabrikasyon LPGli
    Manuel ve otomatik şanzıman secenkleriyle bir SUV uretilmeliydi ilk etapda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt

    ortada veya elde birşey var mı şuan ?

    yerlilik kimde kaldı ? made in japan ürünlerin de mi ? onlarda çinden birşey alıyorlar... Küresel dünya'da önemini yitirmiş bir kavram ancak bizim pazar hava gazı ile çalıştığı için alıcısı var...


    en azından bursa'da fabrikadan bizim dediğimiz birşey çıkacak...ne kadar ısmarlama dahi olsa... birşey olmuş ve çıkmış olacak...


    150 yıllık geçmişi olan otomotiv'de arge-bilgi-beceri bizde oluşmadı... ister istemez sağdan soldan kopyalama oluyor...

  • Aynısı Anadol'da yapıldı, 131'de yapıldı. Togg'da da yapılıyor.

    Bu düpedüz fason üretim.

    Her şeyi yerli olsun demiyorum ama bir BMC bir Otokar bir Karsan kendi tasarımını, mühendisliğini yaparak ortaya bir ürün çıkartabiliyor. Yerlilik %100 olmasa bile aracın tasarımında, mühendisliğinde Türk mühendisliği mevcut. Hatta BMC Megastar vardı sanırım tüm tasarımı ve sınai mülkiyet hakkı tamamen Türkiye'ye aitti.

    Yani tamamen yerli olsun demiyorum ama bizden bir şeyler de olmalı. Ama mühendislik ama tasarım ama altyapı ama bir şeyler olmalı.

    Volvo ya da Saab gibi bir marka alınıp hazır altyapı hazır şasi hazır teknoloji üzerine müdahaleler ve eklemeler ile birlikte tasarımı da yerli bir araba yapılabilirdi.

    Bu siyasi amaçlarla servis edilmiş bir şey bence.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Başarı fakat neye göre başarı? Fabrika var prototip var evet ama tesla dışında tüm markalar sadece elektrikli araç üretmiş olmak için üretiyor. Daha elektrikli araçtan kar edenini görmedim açıkçası. Her markanın en az satan otomobili elektrikliler ve bu bir 10 yıl daha sürer gibi. O yüzden kısa vadede çok başarıya ulaşacağını sanmıyorum.

  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.