Yaratacağımız karakter Division Agent olarak adlandırılan tek bir sınıfa ait olsa da aslında oyunda DPS, Tank ve Healer-Support adlarına sahip üç farklı sınıf mevcut ve oyuncular grup içlerindeki rollerini de bu üç sınıftan birine yönelerek belirliyorlar. Elbette ki bu sistem tam olarak bir mmorpg oyunundaki gibi işlemiyor; ancak oldukça yakın.
Bu sınıfların oyunun başları için çok da önem arz etmediğini belirteyim, daha ziyade lvl 25 ve sonrasındaki görevler, end game içerikleri vede Dark Zone için geçerli.
DPS, grubun en yüksek dmg (hasar) vuran karakteridir. Karakteri geliştirirken öncelik DPS'yi artıracak eşyalar kullanmak, sonrasında ise Skill Power geliştirmektir. Grup oyunlarında DPS'nin sahip olduğu health çok yüksek olmasa da olur, kendisini hayatta tutacak kadarı yeter.
Tank, grubun en yüksek health (sağlık) miktarına sahip karakteridir. Düşmana ilk atılan kişi olur, npc'ler Tank'a saldırmaya çalışırken Healer ise Tank'a sağlık desteği verir. DPS ise ikinci geliştirmesi gereken seçenektir zira öne atıldığında etkili de vurması şart.
Healer-Support, grubun en yüksek Skill Power (yenetek) değerine sahip karakteridir. Düşmana en az hasarı Healer verir ama Skill Power değerinin yüksek olmasından dolayı sahip olduğu çeşitli yetenekleri (heal, turret, bomba vs.) çok daha etkili ve güçlü bir şekilde kullanır.
Bu şartlar tamamen grup oynayanlar için geçerli, tekil takıldığınız takdirde tüm değerleri birbirine yakın tutmak veya oynayış tarzınıza göre şekillendirmek daha makul bir tercih olacaktır. Örneğin benim defansım sağlam olsun illa ki vururum diyen varsa Health geliştirebilir ya da sıkar geçerim arkama bile bakmam diyen de olabilir o halde DPS geliştirilir, söylediğim gibi oynama tarzınız belirleyici faktör. Grup içerisinde ise bu sınıflar kişiler arasında dağıtılır ama tabii bir grup içerisinde illa ki tank, healer olmak zorunda değil, o da tamamen grup oyuncularının inisiyatifine kalmış bir şey dört DPS karakterle de oynanabilir ya da dört Tank, bunlar tamamen tercih meselesi.
HARİTA ve GÖREVLER
Aslında tüm detaylar Mission Overview kısmında yer alıyor ama kısaca bahsedelim.
Haritada iki farklı bölge mevcut biri PvE, diğeri de Dark Zone olarak adlandırılan PvP bölgesi. Dark Zone'dan daha sonra detaylıca bahsedeceğim.
PvE bölgesinde sadece yapay zekaya karşı mücadele veriyoruz. Üç farklı görev çeşidi var, Main Mission (Ana görev), Side Mission (Yan Görev) ve Encounter.
Ana görevlerimiz hem hikayenin ilerlediği hem de karakterimiz ve üssümüzü geliştirmek için gerekli en önemli görevler.
Yan görevler ise bunlar birini kurtarma ya da bozulan bir parçayı tamir etme kısmen daha kolay ve kısa görevlerden oluşuyor. XP, Kredi, Gear ve Blueprint elde edebiliyorsunuz.
Encounter, oyundaki Medic, Tech ve Security geliştirmeleri ile bağlantılı bir çeşit yan görev tipi. Yine birini kurtarma, bölgeyi düşmandan temizleme, ikmal bölgelerini koruma gibi farklı görev çeşitlerine sahip. Bu görevlerin özellikleri ise bitirdiğinizde geliştirmeler için gerekli olan Supply'ı elde ediyorsunuz. Her encounter görevi 60 Supplies veriyor.
Ana görev simgeleri Encounter görev simgeleri Yan görev simgesi Safe house simgesi
Renklerin anlamları ise şöyle;
Yeşil renkteki ana görev ve encounter'lar Medical Wing'de geliştirme yapmanıza imkan sağlayan Supply (İkmal) elde etmenizi sağlıyor. Sarı renkteki ana görev ve encounter'lar Tech Wing'de geliştirme yapmanıza imkan sağlayan Supply elde etmenizi sağlıyor. Mavi renkteki ana görev ve encounter'lar Security Wing'de geliştirme yapmanıza imkan sağlayan Supply elde etmenizi sağlıyor.
Bu görevlerin dışında kısmi görev niteliği taşıyan toplanabilir Intel içerikleri yer alıyor. Hepsini topladığınız vakit her biri ödül olarak farklı tip de bir ceket veriyor.
Bu içeriklerin içinde en ilgi çekici olan ECHO. Bunlar geçmişte yaşanmış anları görmemizi sağlıyor ve bazıları tek bir anı gösterirken, bazıları ise birbirini takip eden bölümler halinde haritanın farklı yerlerine yayılmış durumda ve konuşmadaki detayları dikkatli okuyarak izleri takip ediyor ve sonuca ulaşıyoruz. Bunlar kimi zaman kayıp bir kişiyi bulmak üzerine olurken kimi zaman da çeşitli Easter Egg'ler içeriyor.
BASE OF OPERATION
Haritada iki tane üssümüz var biri Manhattan'a ilk ayak bastığımız yer olan Hudson Camp diğeri ise Base of Operation. Ancak sadece Base of Operation'ı geliştirebiliyoruz. Manhattan'a geldiğimizde karşımıza çıkan ilk görev Base of Operation'ı geri kazanma, başka hiçbir şey yapmadan direk bu görevi tamamlayarak oyuna giriş yapın zira çok önemli.
Burası karakterimizi ve oyunun dünyasını geliştirdiğimiz ana üssümüz. Başta pek bir şey açık değil, ancak görevleri yapıp Supply kazandıkça Medic, Tech ve Security bölümlerini geliştirerek güçleniyorsunuz.
Başlangıçta Silah, Gear ve Mod satıcıları, Craft masası, Encounter ve Yan görevleri alacağınız bölümler, Stash (eşyaları saklamak için kullanacağınız sandık) ve Reward Claim Vendor açık.
Vendor (Satıcı)
Ana üssümüzün dışında oyundaki tüm Safe House bölgelerinde de Silah ve Armor satan satıcılar mevcut.
Oyundaki tüm Vendor'lar bir reset süresi var. Sol üst köşedeki Restock süresi bittiğinde satıcıların sattığı eşyalar değişiyor. O süreyi takip ederek, haritadaki tüm satıcıları kontrol edin, bu sayede iyi bir eşyayı kaçırmamış olursunuz.
Crafting Station
Oyunun en önemli bölgelerinden biri özellikle ileri ki seviye eşyalar için hayati önem taşıyor.
Tüm parçalar için craft yapabiliyorsunuz. Ancak bunun için öncelikle Blueprint bulmanız gerekiyor. Bunlar hem görevlerden düşüyor hem de ileri ki safhalar da satın alabiliyorsunuz.
Craft yapabilmek için gerekli dört farklı araç var. Fabric (Cloth), Weapon Parts, Tools, Electronics.
Bunlar içerisinde Fabric ve Weapon Part'ları armor ve silahlarınızı L3 (Sol analog) tuşuna basılı tutup parçalayıp elde edebiliyorsunuz. Hangi renk silah ve armor parçalarsanız o renk de malzeme elde edersiniz. Tools ve Electronics içinse haritanın birçok bölgesinde bu parçaları alabileceğini mekanlar var, oralara gitmeniz gerekiyor. Ayrıca bu parçaların kategorilerini (yeşil, mavi, mor, sarı) birbirleri ile değiştire de biliyorsunuz. Örneğin mavi fabric'e ihtiyacınız var, belli sayıda yeşil fabric harcayarak mavi fabric elde edebilirsiniz.
Örneğin resimde Vest Blueprint'i gözüküyor. Hemen altında ise Resource Requirements (Gerekli Kaynaklar) ifadesi var. Orada bu Vest'i yapmak için sizden ne istendiği yazıyor. 5 adet Fabric ve 2 adet Electronics. Craft yapmak için tek yapmanız gereken istenilen tuşa basılı tutmanız.
Craft yapmak için bir malzeme daha var, Division Tech.
Bu malzeme sadece Dark Zone'da bulunuyor ve Dark Zone eşyaları için kullanılıyor. Ayrıca Tech Wing bölümünde yer alan Division Tech geliştirmesi diğer craft malzemelerini Division Tech'e dönüştürmenize olanak sağlıyor.
Side Missions ve Encounters
Görev tahtasından Encounter görevlerini, npc'den (JTF Post Officer) ise Side Mission'ları alıyorsunuz. Bu ikili tüm Safe House'lar da yer alıyor. İlk defa gittiğiniz Safe House'da bu ikisini kontrol etmeyi ihmal etmeyin.
Oyunun haritası ufak bölgeler halinde yer alıyor, Hudson Camp bölgesi, Hell's Kitchen bölgesi gibi her bölgedeki Side Mission'ları tamamladığınız vakit o bölgenin Safe House'unda yan görev işareti çıkıyor ve JTF Post Officer'a gidiyorsunuz, onu bilgilendirdikten sonra görev tamamlanıyor. Yüksek bir xp ile blueprint ödülü kazanıyorsunuz.
Reward Claim Vendor
Bu arkadaş size oyun içi hediyeleriniz veren kişi. Season Pass ile gelen çeşitli içerikler ve Uplay'dan satın aldığınız başka içerikler buraya geliyor.
MEDICAL, TECH ve SECURITY
Hem Base of Operition hem de karakterimizin gelişmesi için oyunun en önemli yeri.
Oyunda üç tür geliştirme yapıyoruz, Medical (sağlık), Technology (teknik) ve Security (güvenlik)
Her kategoride 10 farklı geliştirme mevcut. Her geliştirme ise kendi için de aktif ve pasif olmak üzere farklı yetenekler açıyor.
MEDICAL WING
-Clinic,
Skill
First Aid, kendimize ve arkadaşlarımıza sağlık basabiliyoruz ayrıca istediğimiz bir noktaya da atılabiliyor.
Perk
Medkits, medkit slot sayısına +1 ekliyor
-Virus Lab
Skill
Support Station, hem kendimizi hem de arkadaşlarımızı iyileştirebildiğimiz bir destek ünitesi açıyoruz
Perk
Projective Measures, maske filtre seviyemizi +1 yükseltiyor böyle daha yüksek Contaminated bölgelere giriş yapabiliyoruz.
-Disaster Aid
Skill
Recovery Link, takım arkadaşlarınıza aynı anda sağlık verir, tedavi eder, düşenleri tekrar kaldırır ve mevcut sağlık seviyesinin üstünde bir sağlık sağlar.
Perk
Canned Food, konserve yiyeceklerin etkisini 10sn artırır. Supplier, Supply Line'dan (security'den açılıyor) saat başı canned food, water, soda ve energy bar almanızı sağlıyor.
-Quarantine
Skill Pulse Mod
Recon Pack, yaptığınız radar taraması daha geniş mesafeye ulaşır ve yakınlardaki loot çantalarını gösterir. Tactical Scanner, yaptığınız radar taramasında işaretlenen düşmanlara daha fazla hasar vermenizi sağlar. Scrambler, düşman radarında gözükmenizi engeller
Perk
Contamination Intel, haritadaki tüm contaminated bölgeleri açar
-Intensive Care
Skill First Aid Mod
Defibrillator, düşen arkadaşlarınızı kaldırır ve normal sağlığının bir kısmını bağışlar. Overdose, hedefi çok daha etkili bir şekilde iyileştirir ve sağlık değerinin üzerine çıkartır. Booster Shot, dostlarınızı iyileştirir ve vurduğu hasarı bir miktar artırır
Perk Medkits
Medkit slot sayısına +1 ekliyor
-Hazmat Unit
Skill Support Station Mod
Life Support, çatışma esnasında düşen arkadaşlarınızı otomatik olarak kaldırır Immunizer, çatışma esnasında mevcut sorununu ortadan kaldırır ve bağışıklık sağlar. Ammo Cache, harcadığınız cephaneyi geri kazanır ve skill'lerinizin dolma süresini kısaltır
Perk
Projective Measures, maske filtre seviyenizi +1 artırır, bu sayade daha yüksek seviyedeki Contaminated bölgelere giriş yapabilirsiniz.
-Decontamination Unit
Talent
Adrenaline, sağlık barı tam dolu değilken medkit kullanmak normal değerinin üzerinde sağlık sağlar Triage, dostlarınıza sağlık vermek sizin skill'lerinizin dolma süresini %15 düşürür
Perk
Hazardous Material, Dark Zone çantanızın taşıma kapasitesini +1 artırır.
-Pharmacy
Talent
Shock and Awe, 10sn boyunca düşmanın hareketlerini %25 oranında zayıflatır Battle Buddy, düşen arkadaşınızı kaldırdığınız takdirde her ikiniz de 10sn boyunca %50 daha az hasar alırsınız.
Perk
Rigger, Medical Wing'den her saat başı fabric (kumaş, craft materyal) alabilirsiniz. Protective Measures, Maske filtre seviyenizi +1 artırır, bu sayede daha yüksek seviye Contaminated bölgelere giriş yapabilirsiniz.
-Counseling
Talent
Critical Save, sağlık seviyeniz düşükken medkit kullanırsanız, 10sn boyunca %40 daha az hasar alırsınız. Shrapnel, düşmana vurduğunuz hasar bleeding (kanama) yaratırsa, 10m'lik mesafedeki tüm düşmanlarınızın da kan kaybetme ihtimali %30 artar.
Perk
Credit, %10 oranında daha fazla kredi (PvE için kullanılan oyun içi para) kazanırsınz.
-Pediatric Care
Talent
Combat Medic, medkit kullanarak 20m mesafedeki dostlarınızı %40 oranında iyileştirebilirsiniz. Strike Back, sağlık barınız azaldığı an skill'lerinizin %20 oranında daha hızlı yüklenir.
Perk
Medkits, medkit slotunuzu +1 artırır.
TECH WING
-Control Room
Skill
Turret, yere bıraktığınızda yakındaki düşmanlara saldıran bir turret elde etmenizi sağlar
Perk
Inventory, çantanıza +10 fazladan eşya koymanızı sağlar.
-Communications
Skill
Seeker Mine, yere bıraktığınızda otomatik olarak yakındaki hedefe giderek patlayan bir bomba
Perk
Hazardous Materials, Dark Zone çantanızın taşıma kapasitesini +1 artırır.
-Division Tech
Skill
Tactical Link, sizin ve dostlarınızın vurduğu hasarı ve kritik vurma şansınızı artırır.
Perk
Division Perk Material, craft station'dan Division Tech craft malzemesini Dark Zone blueprint'lerini yapabilmek için gerekli diğer craft malzemelerine dönüştürebilirsiniz. Engineer, Tech Wing'den her saat başı electronics craft malzemesi elde edebilirsiniz.
-Generators
Skill Sticky Bomb Mod
BFB, bombanın verdiği hasarı ve çapını artırır ve düşmanda kanamaya sebep olur Flashbang, etki alanı içerisinde düşmanların görüşünü kısıtlar, öldürücü değildir. Proximity Fuse, etki alanına giren bir düşman olursa otomatik olarak patlar
Perk
Soda, etkisi 10sn daha uzun sürer
-Water Purification
Skill Turret Mod
Active Sensor, kullanılan turret'ın verdiği hasar artar ve açtığı radarla düşmanları görünür yapar Dragonbreath, turret etkili bir alev saldırısı yapar ancak daha kısa mesafelerde etkili olur Zapper, elektrikli oklar atarak aynı anda birkaç düşmanın bu saldırıdan etkilenmesi sağlar
Perk
Water, etkisi 10sn daha uzun sürer.
-Field Engineering
Skill Seeker Mine Mod
Cluster, yakınında kaç tane düşman varsa küçük parçalara ayrılarak hepsine yönelir ve zarar verir Gas Charge, patladığı noktada düşmanı sersemleten bir gaz yayılır ve yakındaki tüm düşmanlar gazdan etkilenir Airburst, düşmana ulaştığında yerden yükselerek bir ateş kümesi oluşturan patlayıcı parçacıklar fırlatır
Perk
Craftsman, Tech Wing'den her saat başı tool craft malzemesi elde edilir.
-Central Heating
Talent
Tactical Advance, siperler arası geçiş yaptığınızda vurduğunuz silah hasarı 10sn boyunca %2 artar Demolition Expert, patlayıcı bir silah kullanarak düşmanı öldürdüğünüzde 15sn boyunca patlayıcı silahlarınızın hasarı %40 artar
Perk
Energy Bar, etkisi 5sn daha uzun sürer.
-SetComms
Talent
Police Up, herhangi bir skill'inizi kullanarak düşman öldürdüğünüz takirde cephaneniz %25 şansla tekrar dolar. Fear Tactics, herhangi bir düşmana şok dalgası uyguladığınız vakit, %30 şansla o saldırı 10m mesafedeki tüm düşmanlara yayılır.
Perk
Resource Assesment, tüm Division Tech craft malzemesinin yeri Dark Zone haritasında belirir
-Recalibration
Talent
Evasive Action, siperler arası hareket ettiğiniz vakit aldığınız hasar %30 azalır. Tech Support, yere bırakılmış herhangi bir düşman skill'ini ortadan kaldırdığınız an da aktif olan skill'inizin çalışma süresi %10 artar
Perk
Stat Switch, Recalibration ünitesini kullanarak armor parçalarınızın mevcut değerlerinde değişiklik yapabilirsiniz, örneğin +50 stamina veren bir eldivene +50 firearms ekleyebilirsiniz vs.
-Recharge Center
Talent
Wildfire, herhangi bir düşmana alev saldırısı uyguladığınız vakit, %30 şansla o saldırı 10m mesafedeki tüm düşmanlara yayılır. Death by Proxy, yere bırakılmış bir düşman skill'ini ortadan kaldırdığınız an da mevcut skill'lerinizin gücü 30sn boyunca %20 artar.
Perk
Dark Zone Funds, Dark Zone içerisindeyken %10 daha fazla DZ funds (DZ parası) kazanırsınız.
SECURITY WING
-Situation Room
Skill
Smart Cover, kullananın vurduğu hasarı artıran, düşmandan alınan hasarı ise düşüren ve tüm takım arkadaşlarının kullanabildiği akıllı bir siper
Perk
Experienced Agent, tüm aktivitelerden %10 daha fazla XP elde edersiniz
-Armory
Skill
Mobile Cover, tek kişilik seyyar bir siper, standart özelliklere sahip
Perk
Grenades, el bombası kapasitesini +1 artırır Advanced Weaponry, Security Wing bölgesi içerisinde Advanced Weapons satıcısı açılır (sadece superior (mor) eşya satıyor)
-Barracks
Skill
Survivor Link, hasar direncini yükseltir ve grup üyelerinin hızını artırır
Perk
Combat Veteran, alınan her övgü (npc'lere yiyecek, su vs. vermek gibi) %25 daha fazla XP kazandırır
-Dark Zone Ops
Skill Ballistic Shield Mod
Reactive Targeting, size ateş edenler otomatik olarak gözükürler Assault Shield, sidearm silahların hasar gücü artar, silahın tepmesi azalır, accuracy değeriniz yükselir ve daha hızlı şarjör değiştirirsiniz Kinetic Breaker, aldığınız hasarın küçük bir parçası size sağlık olarak geri döner
Perk
Hazardous Materials, Dark Zone çanta kapasiteniz +1 artar Black Market Vendor, ana üssünüzde (Base of Operation) Dark Zone satıcısı açılır
-Supply Line
Skill Smart Cover Mod
Trapper, aldığınız hasar azalırken verdiğiniz hasar artar Recharger, takım arkadaşlarınız bu siperi kullandığında sağlıkları artar ve skill'lerinin yüklenme süresi azalır. Concealment, takım arkadaşlarınız bu siperi kullandığında düşman radarında gözükmez ve düşman için tehdit seviyeleri düşer. Ayrıca takım arkadaşlarınız siper arkasından düşmana ateş ettiğinde düşman otomatik olarak radarda gözükür.
Perk
Clothes Vendor, ana üssünüzde (Base of Operation) kıyafet ve silah renkleri satan satıcı açılır.
-Gunsmith
Perk Mobile Cover Mod
Blast Shield, siper parçalandığında ortaya çıkan kontrol edilebilen patlayıcılar ile düşmana hasar verilir. Countermeasures, siperi kullananların verdiği hasar artar ve düşman radarında gözükmezler Extension, iki kişi birden koruyabilen güçlü bir siper oluşturur
Perk
Explosive Bullets, patlayıcı kurşunların etkinliği 10sn daha uzun sürer Gunsmith, Security Wing'den her saat başı Weapon Parts craft malzemesi alabilirsiniz.
-Procurement Team
Skill
Talent
Steady Hands, herhangi bir siperin arkasındayken geri tepme 10sn boyunca %25 azalır On the Move, hareket halindeyken düşman öldürdüğünüzde 10sn boyunca %30 daha az hasar alırsınız
Perk
Scavenger, Security Wing'den her 12 saatte bir araç gereç kutusu alabilirsiniz.
-Guard Posts
Talent
Precision, düşmana headshot attığınızda etrafındaki diğer düşmanlar 10sn boyunca gözükürler Chain Reaction, patlayıcı bir silah ile aynı anda birden fazla düşmana zarar verdiğiniz takdirde %40 oranında daha şiddetli olur
Perk
Incendiary (alev) Bullets, etkisini 10sn daha uzatır Special Ammo, Guard Post'dan her saat başı Incendiary ve Explosive kurşun elde edebilirsiniz.
-Shooting Range
Talent
Desperate Times, sağlığınız azaldığı zaman accuracy değeriniz %20 artar Stopping Power, geri çekilmeye başlayan düşmana 10sn boyunca %25 daha etkili headshot atabilirsiniz
Perk
Shooting Range, nişan eğitimi yapabilmek için Shooting Range mekanı açılır
-Canine Unit
Talent
Repo Reaper, sidearm tipi silahla düşman öldürdüğünüz vakit primary silahınız için 30 adet mermi elde edersiniz. One is None, düşmanı headshot yaparak öldürürdüğünüz takirde kurşun harcamama şansınız %50 artar
Perk
Intel Discovery, tüm yan görevler ve encounter'lar tamamlandığında haritada keşfedilmemiş olan intel bilgilerini görebilirsiniz.
KARAKTER ve MENÜ
Karakter ekranınızda karşınıza ilk olarak DPS, Health ve Skill Power ifadeleri çıkıyor.
DPS, ortalama vurduğunuz hasar demek. Örneğin Primary DPS kısmına baktığınız zaman Primary silahınızın diğer tüm araç gereçlerin etkisi ile vurduğu hasar miktarını görüyorsunuz.
Health, klasik sağlık miktarınızı gösteren bölüm, o ne kadar yüksek olursa ölme ihtimaliniz de o kadar azalır.
Skill Power, Medic, Tech ve Security'de açtığınız yetenekleri daha etkili ve güçlü bir şekilde kullanmanızı sağlıyor. Ne kadar yüksek olursa yeteneklerden de o kadar verim alırsınız.
Karakter menümüzde bizi ilgilendiren dört bölüm var. Harita touchpad üzerinden açılabildiği için onu dahil etmiyorum.
-Inventory -Abilities -Intel -Group Manegement
INVENTORY
Inventory'de kendi içinde dört bölüme ayrılıyor. Overview, Character, Pouches, Appearance.
Overview,
kullandığımız ve kullanmadığımız tüm eşyalarımızı gördüğümüz bölüm. Tüm silah ve armor değişikliklerini, mod parçaları ile ilgili değiştirmeleri, vurduğumuz hasar miktarını, sağlık değerini ve Skill gücümüzü buradan kontrol ediyoruz.
Character,
Burası karakterimizin tüm detaylarının yer aldığı bölüm. Attributes kısmında karakterimizin en ince ayrıntısına kadar güçlü ve zayıf yönlerini öğrenebiliyoruz. Biraz aşağıda Attributes bölümünde detayları okuyabilirsiniz.
Pouches,
Sahip olduğumuz cephane ve araç gereçlerin göründüğü bölüm. Üst kısımda bomba türleri ve kurşun tiplerini, sağ alttaki renkli kısımda da hangi craft malzemesinden kaçar taneye sahip olduğumuzu öğrenebiliyoruz.
Sol tarafta ise iki tane anahtar işareti var. Biri Dark Zone key diğeri lock pick. Dark Zone key sadece Dark Zone'dan, Lock Pick ise PvE'de öldürdüğünüz düşmanlardan düşüyor.
Appearance,
Bu bölüm de karakterimizin görümünü ile oynayabildiğimiz yer. Tüm bulduğunuz kıyafetler kendi türlerine ait bölüme gidiyor. Buradan hepsine tek tek bakıp ortaya istediğiniz gibi bir kombinasyon yapabilirsiniz. Dilerseniz de alt kısımdaki Outfits Set kısmında tek bir setten oluşan kıyafetleri üzerinize geçirebilirsiniz.
ABILITIES
Bu bölüm üç farklı kısımdan oluşuyor.
-Skills -Talents -Perks
Bu üçlüden Skills'deki içerikler aktif, Talents ve Perks'deki içerikler ise pasif yetenekler.
Şöyle ki;
Skill bölümünde açtığınız her özellik sizin tarafınızdan istenildiği vakit kullanılıyor, tüm insiyatif sizin elinizde.
Ancak Talents ve Perks'deki özellikler karaktere otomatik olarak eklenen ve kullanmak için sizin herhangi bir şey yapmanıza gerek olmayan şeyler.
Örneğin,
Talent'daki bu Shrapnel özelliğine bakalım. Bir düşmanda Bleed (kan kaybı) yarattığınız vakit 10m mesefadeki diğer tüm düşmanların kan kaybından etkilenme ihtimali %30 artıyor.
Perk'de ise sizin mevcut özelliklerinizi geliştiren, yani çantanızın kapasitesini geliştiren, maske filtrenizi artıran, fazladan xp kazandıran vs. özellikler mevcut, ki zaten bunların tamamını GELİŞTİRMELER bölümünde bulabilirsiniz.
INTEL
Burada iki farklı bölüm var.
-Evidence, bu kısımda şehrin hastalıktan dolayı yaşadıklarına dair kamera ve belge kayıtlarına ulaşıyorsunuz. -Field Data, burada ise toplanabilir içerikler mevcur.
Toplanabilir içeriklerin elbette bir zorunluluğu yok hepsini topladığınızda ufak bir xp ve bir ceket elde ediyorsunuz. Ancak oyunun geçtiğ dünyada hastalıktan önce ve sonrasında olan biten, insanların yaşadıkları zorlukları görebildiğiniz ve hikayeye dair hüzünlü, acıklı bilgiler öğrenebilmenize imkan sağlayan bilgiler var.
Özellikle bazı telefon konuşmaları ve ECHO'lar ciddi anlamda etkileyici konuşmalar ve sahnelerden oluşuyor.
ECHO sahnelerinden biri, bu sahneler geçmişte olan bitenle alakalı bilgilendirme yapıyor.
GROUP MANEGEMENT
Hem grup arkadaşlarınızı hem de Division oynayan arkadaşlarınızı görebildiğiniz bölüm. Bu bölüm üzerinden istediğiniz bir kişinin isminin üzerine gelip ona davet atabiliyor ya da oyununa dahi olabiliyorsunuz. Ayrıca yine bu bölümde yakınızda olan tanıdığınız veya tanımadığınız tüm oyuncuları görebilirsiniz. Ek olarak herhangi bir oyuncunun yanına gidip R3'e (sağ analog) bastığınız vakit yine davet atabiliyorsunuz.
ATTRIBUTES (ÖZELLİKLER)
Firearms: Silahlarınızın ortalama hasar gücüdür, ne kadar yüksek olursa o kadar yüksek hasar verirsiniz
Stamina: Karakterinizin sağlık miktarı, ne kadar yüksek olursa o kadar çok darbeye göğüs gerebilirsiniz
Electronics: Skill'lerinizin ortalama etklinlik değerini gösterir, ne kadar yüksek olursa yetenekleriniz de hem kendiniz hem de takım arkadaşlarınız için o kadar etkili olur
Weapons (Silahlar)
Weapon Damage: Silahınızın ortalama bir menzilde tüm bonuslar dahilken vurduğu hasar miktarı Critical Hit Chance: Mevcut silahınızın kritik vurma şansı Critical Hit Damage: Mevcut silahınızın kritik vurma oranı Headshot Damage: Headshot vurduğunuzdaki hasar oranı Accuracy: Mevcut silahınızın isabetlilik oranı (Accuracy, Marksman gibi kurşunu tek tek atan silahlarda yükseltilmesi gereken bir stat) Stability: Silahınızın denge oranı (Stability, Assault Rifle, SMG, LMG gibi tam otamatik silahlarda yükseltilmesi gereken bir stat) Range: Mevcut silahınızın ortalama kurşun menzili Reload Speed Bonus: Şarjör değiştirme hızınıza ek bonus oranı All Weapons Damage Bonus: Tüm silahlardaki bonus hasar oranı Assault Rifle Damage Bonus: Assault Rifle silahlarındaki bonus hasar oranı LMG Damage Bonus: LMG silahlarındaki bonus hasar oranı Marksman Rifle Damage Bonus: Marksman Rifle silahlarındaki bonus hasar oranı Pistol Damage Bonus: Pistol silahlarındaki bonus hasar oranı Shotgun Damage Bonus: Shothun silahlarındaki bonus hasar oranı SMG Damage Bonus: SMG silahlarındaki bonus hasar oranı
Combat (Çatışma)
Damage to Elites: Elite (Sarı) ve Named (Sarı ve ismi olan yani boss) düşmanlara vurduğunuz hasar miktarı artar Health on Kill: Düşmanı öldürdükçe sağlık miktarınız artar Enemy Armor Damage: Düşmanların armorunu daha hızlı parçalamanızı sağlar Threat: Daha az tehdit oluşturursunuz, ne kadar yüksekse düşmanlar da size o kadar az odaklanır
Skills (Yetenekler)
Skill Power: Yeteneklerinizi geliştirir daha etkili kullanmanızı sağlar Skill Haste: Oran ne kadar yüksekse yeteneklerinizin (Skills) yeniden yüklenme süresi (cooldown) o kadar azalır Signature Skill Resource Gain: Oran ne kadar yüksekse Signature skill'i (R1-L1'e aynı anda basarak yapılan yetenek) daha sık kullanmanızı sağlar
Survivability (Hayatta kalma)
Max Health: Karakterinizin toplam sağlık seviyesini gösterir Armor: Yüzde ne kadar yüksekse size gelen kurşunlarda armorunuz tarafından o kadar emilir, örneğin %50 ise her iki kurşundan biri size değmiyor demektir Health Regeneration: Sağlığınızın yenilenme oranını gösterir Protection from Elites: Oran ne kadar yüksekse Elite ve Named düşmanlardan o kadar daha az hasar alırsınız All Damage Resilience: Tüm hasar çeşitlleri size daha az zarar verir Exotic Damage Resilience: High End (Sarı) silahlara karşı direnç kazanırsınız (PvP için gerekli bir stat çünkü sadece gerçek oyuncularda High End silah mevcut) Bleed Resistance: Kan kaybına karşı sahip olduğunuz direnç Burn Resistance: Ateşe karşı sahip olduğunuz direnç Disorient Resistance: Şuursuzlaşmaya karşı sahip olduğunuz direnç (Kafa karışıklığı, yön kaybı vs.) Disrupt Resistance: EMP gibi saldırılara karşı sahip olduğunuz direnç Shock Resistance: Şok (elektriksel) saldırılarına karşı sahip olduğunuz direnç
Exploration (Keşfetme)
Virus Filter: Contaminated bölgelere girebilmek için gerekli olan maske filtre seviyenizi gösterir Increased Kill XP: Öldürdüğünüz düşmanlardan aldığınız bonus XP miktarını gösterir Increased XP for Headshot Kills: Headshot yaptığınız vakit aldığınız bonus XP miktarını gösterir Increased Dark Zone XP: Dark Zone içerisinde kazandığınız bonus XP miktarını gösterir Scavenging: Ne kadar yüksek olursa daha iyi eşya düşürme şansınız da o kadar artar Rewarded Credit: Düşmanlardan düşen bonus kredi miktarını gösterir Rewarded Dark Zone Funds: Düşmanlardan düşen bonus Dark Zone Funds miktarını gösterir
LEVEL SİSTEMİ - PARA BİRİMLERİ
Oyun üç farklı level sistemine sahip.
-PvE karakter lvl, buradaki son seviye 30 -Dark Zone (PvP) karakter lvl, buradaki son seviye 99 -Gear Score, önümüzdeki ay ücretsiz güncelleme ile gelecek olan Incursion modu için gerekli olan seviye,
Resimde gözüktüğü üzere Incursion moduna girebilmek için Gear Score seviyesinin en az 150 olması gerekiyor.
Oyunda üç farklı para birimi var.
-Kredi, PvE haritasındaki satıcılarda kullanıyorsunuz. -Dark Zone Funds, DZ satıcılarında kullanılıyor ancak DZ Lvl 30 olmadan kullanamazsınız. -Phoenix Kredi, High End (Sarı) eşya ve blueprint satın almak için gerekli. Günlük görevlerden ve Boss'lardan düşüyor. Phoenix Kredileri iki yerde harcayabiliyorsunuz. Biri, Base of Operation'da Lvl 30 olduğunuzda açılan Special Gear Vendor'da, bir de Dark Zone içerisinde yer alan Safe House'lar da; ancak DZ'deki Safe House'lardan bazıları DZ lvl 30 bazıları ise DZ lvl 50 istiyor.
Oyundaki silah ve armorların beş farklı seviyesi var. En kötüden en iyiye doğru;
• Worn (beyaz) • Standard (yeşil) • Specialized (mavi) • Superior (mor) • High-End (sarı)
SİLAH, MOD, TALENT
Bu bölümde silahlarımızın kendi değerleri dışında bir de bizim eklediğimiz değer ve özellikler mevcut.
Bir silahı kullanmaya başladığınızda normal değerlerini sağ tarafta görebiliyorsunuz. Dmg (hasar), Rpm (Ateş hızı) ve Mag (şarjör kapasitesi).
-Accuracy, isabet oranını belirler, bu değer single shot (kurşunu tek tek atan) silahlar da yüksek tutulmalıdır -Reload Speed, şarjör değiştirme hızı -Range, kurşun menzili -Stability, silahın ateş ettiği esnadaki denge oranı, bu tam otomatik silahlarda yükseltilmesi gereken bir değer
Silahlarımızın değerlerine etki ettiğimiz faktörlerden biri Mod. Ancak her silah için bu kadar geniş çaplı bir mod desteği söz konusu değil, shotgun, marksman tüfekler daha kısıtlı mod seçenekleri sunuyor.
Beş farklı mod seçeneği mevcut, dürbün, şarjör, handstop, süprasör ve renk
Bu modları kullanarak silahın mevcut değerlerinde oynamalar ya da değiştirmeler yapabiliyorsunuz. Dürbün, Handstop ve Süprasör direk ateş ederken ki kontrolünüze etki ediyorlar, şarjör ise kapasite ve daha hızlı değiştirme üzerine değişiklik yapıyor. Renk sadece görsel.
Talent'lar ise silahların gizli özellikleri, bunları açabilmek için biraz uğraşmanız gerekiyor. Specialized (Mavi) için 1, Superior (Mor) için 2 ve High End (Sarı) silahlar için de 3 farklı Talent mevcut.
Bu Talent'ları açabilmek için Firearms, Stamina ve Electronics değerlerini istenilen seviyeye getirmeniz gerekiyor.
istiyor. Kullandığınız silahlar, armorlar ve mod'ların tamamı bu değerler üzerinde oynama yapıyor. Siz de bu talent'ları açmak için bazı tercihler yapmanız gerekiyor.
Bu konu ile ilgili olarak Tech Wing'de Recalibration adında bir geliştirme var.
Burada armor parçalarının değerleri ile oynayabiliyorsunuz.
Örneğin resimde gözüktüğü gibi maskenin normal değer +63 stamina ama belli bir kredi harcayarak o değer Firearms ve Electronics'e çevirmek mümkün. Sağ üst köşede olası değerlerin yüzde kaç olacağı belirtilmiş. Tabii sadece bu değerleri değiştirmeye yaramıyor.
Mesela diğer değiştirilebilir seçenekler Critical Hit Chance, Burn Resistance, Pulse Critical Hit Dmg bonus
Burn Resistance değerini değiştirmek istediğinzide sağ üst köşede onun yerine gelebilecek olasılıkları görüyorsunuz. Bu Recalibration masası oynanışına çok etki eden bir faktör, oynamaya başladıktan sonra ilk açmaınız gereken geliştirmelerden biri.
MATCHMAKİNG
Klasik oyuncu bulma sistemi hem PvE hem de Dark Zone için mevcut. Tüm Safe House bölgelerinden ve görevlere girmeden oyuncu bulma seçeneği sunuluyor.
SİVİLLERE YARDIM ETME
Oyun esnasında bazı sivilleri tarayarak ihtiyacı olan şeyleri onlara verebiliyoruz. Bu yardımımızın iki getirisi oluyor. Biri onlardan eşya elde ediyoruz, ki bunlar kıyafet ve kimi zaman üst seviye eşya da oluyor. İkincisi ise Security Wing'den Barrack geliştirmesini açtığınız vakit sivilerin her övmesinden daha fazla xp elde ediyorsunuz.
ATIŞ SAHASI
Security Wing'den Shooting Range geliştirmesini açtığınızda nişan eğitimi yapabileceğiniz bir atış sahanız oluyor. Burada silahlarınızın düşmanlar üzerinde ne kadar hasar (dmg) verdiğini görebilir, çeşitli değişiklikleri burada test edebilirsiniz.
CLOTHES - APPEARANCE VENDOR
Security Wing bölümünden Supply Line geliştirmesini yaptığınız vakit Appearance Vendor açılıyor. Bu satıcıdan hem kıyafet hem de silah renkleri satın alabilirsiniz.
ADVANCED WEAPONRY VENDOR
Security Wing bölümünden Armory geliştirmesini yaptığınız vakit Advanced Weaponry Vendor açılıyor. Bu satıcı sadece Superior (mor) eşyalar satıyor.
DARK ZONE VENDOR
Security Wing bölümünden Dark Zone Ops geliştirmesini yaptığınız vakit Base of Operation içerisinde Dark Zone satıcısı açıyorsunuz.
BOMBALAR, BUFF ve EMOTES
Gamepad'in yön tuşları ya da d-pad tuşları da bize üç farklı seçenek çıkarıyor.
Sol d-pad tuşu el bomba menüsünü açıyor
-Klasik el bombası -Flashbang (düşmanı kör eder) -EMP bombası (cihazları kısa süreliğine bozar) -Tear Gas bombası (göz yaşartıcı) -Shock bombası (elektriksel şok veriyor) -Incendiary bomba (alev etkisi var)
Sağ d-pad tuşu buff (kısa süreli olarak fazladan güç kazanma) menüsünü açıyor
-Water (su), Elite düşmanlara %20 daha fazla hasar vermenizi sağlar -Soda, skill'lerinizin %30 daha hızlı yüklenmesini sağlar -Canned Food, sağlık özellikleriniz %40 daha etkili olur -Energy Bar, karakterinizin üzerindeki herhangi bir sıkıntıyı ortadan kaldırır (kan kaybı, şuursuzluk vs.) -Incendiary Bullet, düşmanı yakmanızı sağlar -Explosive Bullet, patlayıcı kurşun AOE (aynı anda birkaç düşmana zarar veren geniş çaplı efekt) saldırısı yapmanızı sağlar
Aşağı d-pad tuşu ise emote (ifade-hareket) menüsünü açıyor.
DARK ZONE
Dark Zone (DZ) oyunun PvP bölgesi, tüm haritanın içerisinde yer alan ayrı bir bölüm.
Team Deathmatch, Capture the Flag vs. gibi klasik bir multiplayer deneyimi sunmuyor. DZ'ye giriş yaptığınız vakit hem güçlü npc düşmanlarla hem de gerçek oyuncularla çarpışıyorsunuz. Burada grup olmak, koordineli bir şekilde hareket etmek çok büyük bir önem arz ediyor zira sahip olduğunuz silah ve armorlar yetersiz ise daha güçlü eşyalara sahip olanlar tarafından öldürülebilirsiniz ama grup olduğunuz takdirde en azından şansınızı katlıyorsunuz.
DZ'deki amaç aslında basit, araştır, eşya bul ve onu elde et. Ancak söylendiği kadar basit işlemiyor. İyi eşyalar bulmak zor, ayrıca bulduğunuz eşyaları direk kullanamıyorsunuz. DZ çantanız var ve bu bölgede bulduğunuz tüm eşyalar o çantaya gidiyor. Zaten DZ eşyası taşıdığınız zaman karakterinizin arkasında sallanan sarı bir çanta kendini açıkça belli ediyor. Bu çanta aslında sizi bir nevi av da yapıyor çünkü DZ çantası taşıyor olmanız başka insanlarda "acaba iyi bir loot'u var mı?" sorusunu uyandırıyor hali ile ister istemez bulduğunuz loot'u korumak için mücadeleye girişiyorsunuz.
Sistem şöyle işliyor. Loot bulur ve sonrasında haritanın herhangi bir yerinde Extraction bölgesine gidersiniz.
Vardığınızda kare tuşu ile helikopteri çağırır, 1.5 dk'lık süreyi başlatırsınız. Bu süre helikopterin geliş süresidir aynı zamanda da sizin en dikkatli olmanız gereken süredir.
DZ'de herhangi bir kişi Exraction yapmak için helikopter çağırırsa o bölgedeki tüm oyuncuların bundan haberi olur. Haritada hangi extracition bölgesinin aktif olduğu yanıp sönen bir ışık ile kendini belli ediyor. Ayrıca extraction yapılan bölgeye npc'ler de geliyor, hali ile oldukça zor şartlar altında helikopteri bekliyorsunuz. O yüzden hem insanlar hem de npc'ler sizi durdurmaya geliyorken siz o 1.5dk boyunca tetikte olmaya devam edeceksiniz. Helikoter gelince bir halat sarkıtır ve kare tuşuna basılı tutarak elinizdeki loot'ları halata bağlarsınız. Eğer dört kişi halata loot koydusa gönderme işlemi hemen tamamlanır ama daha az kişi koyduysa ölmemeniz gereken bir 30sn daha beklemeniz gerekiyor.
Gönderdiğiniz eşyalarınız Base of Operation ve tüm Safe House'lar da yer alan Stash'in içine gidiyor.
-DZ'de öldünüz diyelim?
XP, DZ Funds ve eğer varsa bulduğunuz eşyalar ile DZ key kaybediyordunuz, ancak 1.0.2 güncellemesi ile beraber bu kaybedilen eşyaların yanına cephane, el bombası ve medkit'de eklendi.
Aslında bu tam olarak bir kayıp da değil, şöyle ki;
sizi gerçek bir oyuncu öldürdüğü takdirde bu mümkün olmuyor ama npc tarafından ölürseniz ve öldüğünüz yerden herhangi bir oyuncu geçmez ise sizden düşen Eşyalar, DZ funds ve DZ key yerde öylece duruyor. Tekrar doğduktan sonra ekranınızda Dropped Items diye bir ifade belirir, haritada ise Death Location olarak gözükür. Oraya bir kez daha gider ve düşen eşyalarınızı alabilirsiniz ama Dropped Items ifadesini görmüyorsanız bilin ki birileri sizin düşürdüklerinizi almıştır.
-DZ Funds?
Bu DZ içerisinde kullandığınız para biridir. Görevlerden ve öldürdüğünüz npc'lerden elde edersiniz. Ancak şöyle ince bir detay var, bir npc öldürdüğünüzde bu parayı direk kazanmıyorsunuz, aksine para yere düşüyor. Resimde gördüğünüz Contaminated işaretine sahip olan şey para ve onun üzerinden geçerek almanız gerekiyor, yoksa paralar yerde öylece durmaya devam eder.
-DZ çantası ile PvE bölgesinde gezebilir miyim?
Hayır. DZ çantanız ile DZ satıcılarının bulunduğu mekanlara girebilirsiniz; fakat oradan PvE bölgesine geçmek istediğinizde tüm bulduğunuz eşyalar parçalanır. DZ'deki eşyaları kullanabilmek için extraction bölgesinden eşyalarınızı göndermeniz gerekiyor.
-DZ sandıkları ve DZ key?
Sandıkları bazıları kolayca ulaşabileceğiniz alanlarda ve DZ keyiniz varsa hemen açabilirsiniz. Ancak bazıları ise Contaminated bölgelerinin içerisinde yer alıyor. Bu bölgenin içerisinde yer alanları açabilmek için de hem lvl 30 olmanız lazım hem de Contaminated bölgesine girebilecek maske filtre seviyenizin yeterli olması gerekiyor. DZ key'ler ise öldürdüğünüz npc'lerden ya da gerçek oyunculardan düşüyor ama gerçek oyuncuların DZ keyleri yere düştüğü için orada bir yarışa girmeniz lazım zira sadece bir kişi alabiliyor.
-Rouge ve Manhunt?
DZ'nin en güzel yanlarından biridir. Bir oyuncu herhangi başka bir oyuncuya saldırdığı vaklit Rouge olur ve oyuncunun üzerinde kuru kafa işareti ile geriye doğru sayan bir süre ortaya çıkar.
Rouge olan kişi artık herkes için bir hedeftir ve haritada kırmızı bir kuru kafa işareti belirir. Bu Rouge olan kişileri öldürmek XP ve DZ funds kazandırır, ancak en çok payı öldüren kişiden düşenleri alan elde eder.
Peki Manhunt? Rouge olmanın 4 seviyesi var, oyunculara saldırdıkça bu seviye artış gösterir ve her seviye atlandığında da hayatta kalmanız gereken süre artar tabii hayatta kaldığınız takdir de kazanacağınız ödül de artar. Ancak Rank 5 olduğunuzda ise kuru kafa işaretinin etrafında sarı çizgiler belirir ve hayatta kalmanız gereken süre 300sn'ye çıkar ve Manhunt olursunuz, bunun anlamı ise artık herkes sizin peşinizdedir.
Manhunt olan kişiyi öldüren oyuncu çok ciddi XP, DZ funds kazanır; aynı şekilde Manhunt olan kişi süre bitene kadar ölmez ise o da çok ciddi XP ve DZ funds elde eder.
-Dark Zone Level Brackets?
Dark Zone'da arkadaşlarınızla beraber oynayabilmeniz için olmanız gereken level aralığını belirtiyor.
Resimde gözüktüğü üzere Dark Zone kapısının üzerinde bir level aralığı yer alıyor. Bu sizin ana (sarı renkli olan) karakter lvl'ınız ile DZ içerisinde gireceğiniz levek aralığıdır.
Örneğin, siz 19 lvl, arkadaşlarınız ise 20 lvl diyelim. Bu durumda siz 15-19 level aralığındaki bölgeye, arkadaşlarınız ise 20-24 bölgesine giderler. DZ'de beraber oynayabilmek için bu level aralığına dikkat etmek zorundasınız.
10-14 15-19 20-24 25-29 30-30
-Landmarks?
Bu bölgeler içerisinde Elite seviyesinde düşmanlar ve bir Boss yer alıyor. Ciddi XP, DZ Funds ve High End (sarı), Superior (mor) eşyalar kazanabilmek için bu bölgeleri farmlamak gerekiyor.
Bir Landmarks bölgesi dolu ise mor renkli gözüküyor, böyle bir duruda oraya giderek düşmanları kesebilirsiniz.
ama boş ise beyaz renk olarak görüyorsunuz bu da o Landmark'ın temizlendiği anlamına geliyor. Yaklaşık 10-15dk'da bir düşmanlar tekrar tekrar geliyor.
-Contaminated bölgeler?
Buralara maske filtre seviyenizi istenilen seviyeye getiremezseniz giremezsiniz. Bu bölgelerin içerisinde DZ key kullanarak Lvl 30 olduğunuzda açabileceğiniz ve High End eşya düşürme ihtimali olan sandıklar yer alıyor.
_________________________________
< Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
Yine 10 numara bir rehber.
quote:
Orijinalden alıntı: dark dragon
Yine 10 numara bir rehber.
Ertu başkan bütün detayları kusursuzca yazmış yine.
Eline, kalemine sağlık.
Harika bir rehber Emeğine sağlık.
Guzel rehber olmus eline saglik..
quote:
Orijinalden alıntı: NiTRocy
Guzel rehber olmus eline saglik..
Çok teşekkürler hocam, emeğinize sağlık Oyun çıktığından bu yana böyle bir rehber arıyordum.
Bir melkor23 klasiği
Elinize sağlık, teşekkürler.
Melkor'un hakkını nasıl ödeyeceğiz yahu :)
quote:
Orijinalden alıntı: Kulspruta
Melkor'un hakkını nasıl ödeyeceğiz yahu :)
Yeni başlayanlar için çok açıklayıcı bir rehber olmuş. Elinize sağlık
quote:
Orijinalden alıntı: komoli
Yeni başlayanlar için çok açıklayıcı bir rehber olmuş. Elinize sağlık
Alıntıları Göster
Bu forumun faydasını ancak sizler gibi bilinçli, yardımsever ve bu kadar severek detaylandıran insanlar sayesinde çıkarabiliyoruz.
Ellerinize sağlık.
quote:
Orijinalden alıntı: Legoloman
Bu forumun faydasını ancak sizler gibi bilinçli, yardımsever ve bu kadar severek detaylandıran insanlar sayesinde çıkarabiliyoruz.
Ellerinize sağlık.
Alıntıları Göster
dostum çok uğraşmışsın hepsini okudum çok teşekkürler yine de karışık oyun gibi geliyor yazıcıdan döküp el altında tutmak lazım zukeeem böyle işi
Valla ne kadar teşekkür etsek az. Resmen ince ince uğraşılmış. Helal olsun.
quote:
Orijinalden alıntı: BayburtluCamper-35
dostum çok uğraşmışsın hepsini okudum çok teşekkürler yine de karışık oyun gibi geliyor yazıcıdan döküp el altında tutmak lazım zukeeem böyle işi