Şimdi Ara

TESLADA DAKİKADA 8 000$ KAYIP

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
68
Cevap
1
Favori
2.406
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tesla, ekonomi sınıfı aracı olan Model 3'ün üretimindeki gecikmeler nedeniyle dakikada 8 bin dolar kaybediyor.

    Geçtiğimiz hafta ağır vasıta modeli Semi ve sürpriz spor otomobiliyle otomotiv endüstrisi gündeminin baş köşesini kimseye kaptırmayan Tesla bir yandan da sorunlarla boğuşuyor.
    GELECEK YIL NAKİT STOĞU ERİYEBİLİR

    Wal-Mart başta perakendeciler Semi için sıraya girmesine ve 0 - 100 kilometre arasında 1.9 saniyede çıkan Roadster modeli de araba tutkunlarını mutlu etmesine rağmen yatırımcıların odaklandığı konular farklı.
    Bloomberg verilerine göre geçtiğimiz 12 ay boyunca elektrikli otomobil üreticisi Tesla dakikada yaklaşık 8 bin dolar saatte 480 bin dolar kaybetti. Bu hızla devam ederlerse gelecek yıl 6 Ağustos'ta Tesla'nın nakit stoğunun erimesi işten bile görünmüyor.
    HER ÇEYREKTE 1 MİLYAR DOLAR KAYBI OLDU

    Tesla'nın nakit akışlarındaki sorunun nedeni ise 35 bin dolardan satılacak olan ve sipariş için bin dolar kapora alınan Model 3 üretimindeki gecikmeler. Tesla'nın bu nedenle her çeyrekte 1 milyar dolardan olduğu belirtildi.
    Ön ödemesi alınmış olmasına rağmen araçların teslimatının beklenenden uzun süreceği biliniyor. 500 binin üzerinde Model 3 siparişi alan firma ağustos ayında bizzat Elon Musk'ın açıkladığı üzere 63 bin sipariş iptali başvurusu almıştı.
    2018 ORTASINA DEK 2 MİLYAR DOLAR GEREKİYOR

    Bloomberg uzmanı Kevin Tynan'ın belirttiğine göre Tesla'nın üretimi gerçekleştirmek için 2018 ortasına dek en az 2 milyar dolar sıcak para toplaması gerekiyor. Elon Musk'ın benzer bir sıkıntı yaşamamak için Roadster ve Semi teslimatları için süreci daha da yaydığı söyleniyor.
    Nitekim, 250 bin dolar fiyatla satılacak ve 50 bin dolar nakitle Roadster ön siparişi verenler araçların 2019 yılından erken üretilmeye dahi başlanmayacağının bilincinde. Keza Semi için de 5 bin dolar ön ödeme alınıyor ve yine de üretim en erken 2019 yılında başlayacak.


    kaynak







  • Tesla zaten uzun zamandır zarar eden bir şirket. Kaynak da burada:https://www.recode.net/2017/11/1/16593134/tesla-model-3-elon-musk-production-q3-earnings-2017 Roadster ve kamyon mevzuları da yatırımcı çekmek için. Üretim miktarlarını da karşılayamıyorlar, beklentinin çok altındalar, işçi çıkarma falan yaptılar. Şirket safi PR. Aynısını başka firmalar yapsa yerden yere vurulur burada. Bizdekiler de Tesla'ya ağzını yaya yaya bakıyor, sorgulama yok ki . Adamın misyonu zaten dünyaya , belirli bir kesimin düşüncelerini pompalamak. Dünyaya ve sektöre istedikleri yöne doğru yön verme amacıyla "yürü ya kulum" diyorlar.
    http://www.businessinsider.com/bob-lutz-former-gm-exec-says-tesla-is-a-losing-enterprise-2017-11https://www.cnbc.com/2017/11/17/tesla-is-going-out-of-business-says-former-gm-exec-bob-lutz.html

    Fakat olmaaaaaz.

    Tesla en iyisi, tesla en teknolojik, tesla kral, yeni olan her şey sorgusuz sualsiz en mükemmelidir, sevmeliyiz, Tesla'dan geri kalanı çöp, haşa Tesla'ya nasıl laf söylersin ? Nürburgring testinde bataryaları 2 dakika sonra aşırı ısınmadan korumaya girip 10 dakikada tamamlamadı turu. Bunu da her yere yazdık, dürüstüz çünkü biz, görmediniz mi ? . Slalom testinde en tırt B segmenti araçlarından daha kötü yol tuttuğu da yalan. Km77 kanalı yalan söylüyor. Tesla oğlum o, hata yapar mı ? Yazılım sitesinde Tesla'ya laf söyleyene 220 V veriyorlarmış usb çıkışından bir şekilde.
    Evet. Bunu en iyi kendilerinin bilmesi gerekliydi. Yaşayarak öğrenmek kötü bir tecrübe oldu. Yıllar sonra teslim alacakları bir araç için 1000$ ön ödeme yapan 500 bin kişi varsa, 5000 $ ödeyebilecek olan 100 bin kişi vardır bence. Bu sayede daha az sayıdaki üretimi aynı miktar para toplayarak yapmak daha mümkün olurdu. Küreği fazla derine sapladılar, kaldıramadılar.
    Başkalarının ağzıyla yaşasaydım zaten Tesla hayranı olurdum. İşe dair doğru dürüst bir teknik altyapısı olmadan, olayları süzme kabiliyeti olmadan, sırf önüne konan bazı görseller ile gaza gelip trende uyum sağlayan insan çok fazla.

    Bir mühendis olarak, Tesla'nın iddia edilen kadar başarılı bir otomobil olmadığı, şirketin popülaritesinin de yüksek reklam gücünden kaynaklandığı kanısındayım. Araştırınca çıkıyor zaten ortaya.
    Beyin dusunme gudusunu kaybedince sonucu bu oluyor. Yahu buyuk firmalarin hicbiri geri donusumu olmayacak ise para gommez. Model S gibi teknik altyapiya sahip bir arabayi uretip satmak ve lar etmek cok zor. Tesla debeleniyor simdi parasiziktan. Tesla gibi 50 bin satmak icin araba uretmiyor bu firmalar milyonlarin hesabini yapiyor. Isterse teslanin bin kati iyi elektrikli araba uretecek kapasitedeler ama yapmiyorlar suan icin gereksiz masraf. Bunu anlamak icin biraz otomobil sektorunden haberrdar olmak lazim ama siz yeni yetme elmaci takimi bozuntulari anlayamiyor iste. Su resmi koyalim gerekli mesaji belki anlarsin.



  • Çok yanlış bir konu açmışsınız çok...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tesla zaten uzun zamandır zarar eden bir şirket. Kaynak da burada:https://www.recode.net/2017/11/1/16593134/tesla-model-3-elon-musk-production-q3-earnings-2017 Roadster ve kamyon mevzuları da yatırımcı çekmek için. Üretim miktarlarını da karşılayamıyorlar, beklentinin çok altındalar, işçi çıkarma falan yaptılar. Şirket safi PR. Aynısını başka firmalar yapsa yerden yere vurulur burada. Bizdekiler de Tesla'ya ağzını yaya yaya bakıyor, sorgulama yok ki . Adamın misyonu zaten dünyaya , belirli bir kesimin düşüncelerini pompalamak. Dünyaya ve sektöre istedikleri yöne doğru yön verme amacıyla "yürü ya kulum" diyorlar.
    http://www.businessinsider.com/bob-lutz-former-gm-exec-says-tesla-is-a-losing-enterprise-2017-11https://www.cnbc.com/2017/11/17/tesla-is-going-out-of-business-says-former-gm-exec-bob-lutz.html

    Fakat olmaaaaaz.

    Tesla en iyisi, tesla en teknolojik, tesla kral, yeni olan her şey sorgusuz sualsiz en mükemmelidir, sevmeliyiz, Tesla'dan geri kalanı çöp, haşa Tesla'ya nasıl laf söylersin ? Nürburgring testinde bataryaları 2 dakika sonra aşırı ısınmadan korumaya girip 10 dakikada tamamlamadı turu. Bunu da her yere yazdık, dürüstüz çünkü biz, görmediniz mi ? . Slalom testinde en tırt B segmenti araçlarından daha kötü yol tuttuğu da yalan. Km77 kanalı yalan söylüyor. Tesla oğlum o, hata yapar mı ? Yazılım sitesinde Tesla'ya laf söyleyene 220 V veriyorlarmış usb çıkışından bir şekilde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 3 Aralık 2017; 20:4:28 >




  • msansertekin kullanıcısına yanıt

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • teslacılar nedense konuya uğrama zahmetinde bulunmamış. demekki hepsi iyi gün dostu
  • Konu başlığını görünce ben



    TESLADA DAKİKADA 8 000$ KAYIP



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi unalper_ -- 3 Aralık 2017; 21:47:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tesla'nın fazla şişirme yaptığı, birşeyin mucidi gibi davrandığı, zarar yarar konusunda bazı şeyleri sümen altı ettiği, elektrikli motorun performansını kendi markasının performansı gibi gösterdiğini defalarca söyledik. Ama bazıları nedense marka fanatiği olup, tükürük sıçrata sıçrata teknik özelliklerden bahsetmeye devam ediyor.



    Ben ne öven tarafta olurum ne de yerin dibine sokan tarafta ama misyonunu dünyaya ucuz ve temiz ulaşım olarak lanse eden bir firmanın ''dünyanın en hızlı arabası, kamyonu'' diye reklam yapması bana samimi gelmiyor. Tesla gerçekten misyonu olan şeyi hatırlar ve öyle hareket ederse dünyaya çok büyük iyilik etmiş olur bunu inkar etmem.



    Yine de devlerin olduğu arenada Tesla'nın olması öyle veya böyle biz tüketicilere yarar sağlayacaktır. Tesla'nın misyonunu hatırlayıp, özüne dönmesi ve sözünü tutması lazım yoksa dürüstlüğü konusunda herkes şüphe etmeye başlatacaktır...

    Bu arada elektrikli motorlar tır gibi ağır vesaitlerde çok daha mantıklılar, rejeneratif fren dolayısıyla. Tesla 0-100 yerine bu konunun üzerinde dursaydı da bizler alkışlasaydık. Ama 0-100 bir tır için çok daha mühim hadise çünkü tırla pistte turlayacağız, drag yapacağız; yük taşımak mı o da ne o iş tırın görevi değil...

    Tır deyip hata ediyorum farkındayım, doğrusu çekici ama tır daha bilindik olduğu için tır sözcüğünü kullandım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 3 Aralık 2017; 23:7:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Model 3 e gereken önemi veremediler.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DoğanGörünümlüToros

    Model 3 e gereken önemi veremediler.

    Ticari olarak 500 bin araç yapmak için muhteşem birikim ve makina parkuru gerek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zgbayraktar


    quote:

    Orijinalden alıntı: DoğanGörünümlüToros

    Model 3 e gereken önemi veremediler.

    Ticari olarak 500 bin araç yapmak için muhteşem birikim ve makina parkuru gerek



    Evet. Bunu en iyi kendilerinin bilmesi gerekliydi. Yaşayarak öğrenmek kötü bir tecrübe oldu. Yıllar sonra teslim alacakları bir araç için 1000$ ön ödeme yapan 500 bin kişi varsa, 5000 $ ödeyebilecek olan 100 bin kişi vardır bence. Bu sayede daha az sayıdaki üretimi aynı miktar para toplayarak yapmak daha mümkün olurdu. Küreği fazla derine sapladılar, kaldıramadılar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSY

    teslacılar nedense konuya uğrama zahmetinde bulunmamış. demekki hepsi iyi gün dostu

    Teslayi buyutenler nerede?Onu gectim her yerde alayina tesla diyenler nerde?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kayıp yaşadığı efsane olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Boşuna dememişler, deveye diken...



    Şunu da şuraya bırakayım:
    TESLADA DAKİKADA 8 000$ KAYIP

    Biraz da mizah:)

    TESLADA DAKİKADA 8 000$ KAYIP



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi spinattimyalnizliga -- 3 Aralık 2017; 23:57:6 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Simdi yukarida Tesla dusmaniymis gibi mesaj yazan arkadaslar ile kankasiymis gibi savunan arkadaslarin Teslalari yok hatta on odeme de yapmis degiller onu bastan bir hatirlatayim.

    Diger yandan biz Turkiye'den sadece teknolojik acidan takip edebiliyoruz. Teknolojik acidan da guzel gelismelere imza atan bir firma Tesla. Tabi kagit uzerindeki verilerle uygulamadaki veriler aynidir diyemiyoruz; cunku ulkedeki Tesla sayisi bir elin parmaklari kadar ancadir.

    Kendi acimdan Tesla'yi severim; Elon Musk'i sevmesem de. Zira ben Jobs'u da sevmezdim; ancak Apple urunleri kullandim halen de kullanirim. Tesla sektore yenilik getiren firmalardan. Teknolojik acidan gelisme gosterebiliyorlar. Otonom surus konusunda da baya mesafe katettiler. Kotu olan hic mi yani yok tabiki var. Dogaya sifir zarar deniliyor; ancak o bataryalar eninde sonunda cop olacak ve dogaya zarar verecek bu en basta kacinilmaz bir gercek. Diger yandan performansta beklenileni vermiyor olmasi(bataryalarin isinmasi vb. sebepler, hatirlatirim iPhone 4'te de metal cerceve sebeke problemine neden oluyordu) Tesla'nin yenilikci ya da teknolojik gelisimi ilerletmedigi anlamina gelmiyor.

    Dolayisiyla Tesla haberlerini ilgi ile okumaya otomotiv sektorunde de yaptigi gelismeleri takip etmeye devam edecegim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • adamları bir rahat bırakmadılar ki araç üretsinler. demek ki petrolde hala kazanç var.

  • Kolayı var ,

    Ülkemizde fabrika açsın zarar falan kalmaz.

    Uygun fiyata elektirikli otomobiller satsın millet kuyruğa girer.Çünkü millet yakıt zamlarından usandı ...!
  • Batacak diyoruz inanmiyorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ha hemen saklamış forumun çok bilmiş Teslayi yere vuran tayfası siz önce şu soruma cevap verin şuanda Model S dengi bir elektrikli araba var mı ? Ondan sonra gelin diğer şu eski ama hiçbir şey yapmayan firmalarımızın ovun diğerleri daha iyisi çıkartamadım kadar Elektrikli arabalarda Tesla yi destekliyorum daha iyisi çıkınca onu destekleyeceğim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Beyin dusunme gudusunu kaybedince sonucu bu oluyor. Yahu buyuk firmalarin hicbiri geri donusumu olmayacak ise para gommez. Model S gibi teknik altyapiya sahip bir arabayi uretip satmak ve lar etmek cok zor. Tesla debeleniyor simdi parasiziktan. Tesla gibi 50 bin satmak icin araba uretmiyor bu firmalar milyonlarin hesabini yapiyor. Isterse teslanin bin kati iyi elektrikli araba uretecek kapasitedeler ama yapmiyorlar suan icin gereksiz masraf. Bunu anlamak icin biraz otomobil sektorunden haberrdar olmak lazim ama siz yeni yetme elmaci takimi bozuntulari anlayamiyor iste. Su resmi koyalim gerekli mesaji belki anlarsin.



    TESLADA DAKİKADA 8 000$ KAYIP

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: spinattimyalnizliga

    Kayıp yaşadığı efsane olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Boşuna dememişler, deveye diken...



    Şunu da şuraya bırakayım:
    TESLADA DAKİKADA 8 000$ KAYIP

    Biraz da mizah:)

    TESLADA DAKİKADA 8 000$ KAYIP

    ürettikleri gün diğer elektrikli üreticilerinkinide alır karşılaştırmasını yaparız. bu işler protiple yürüseydi reno bile neler yapmıştı




  • TESLADA DAKİKADA 8 000$ KAYIP
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.