



Bir vatandaş Renault’tan aldığı sıfır arabanın problemli çıktığını iddia etti. Firma tarafından sorunun çözülememesi üzerine aldığı sıfır arabayı bayinin önünde vince astı.
Son yıllarda araç fiyatlarının fahiş şekilde zamlanması ile birlikte vatandaşlar ile araç bayileri arasında problemler de had safhaya ulaştı.
Ankara'da bir otomobil bayisinden aldığı sıfır araçta donanımsal problemler yaşayan kadın, sorun çözülmeyince sıra dışı bir protesto gerçekleştirdi. Otomobilini bayinin önüne vinçle asan kadının hazırladığı pankartta ise, "Biz inandık biz güvendik. Siz inanmayın, siz güvenmeyin. Kandırılmayın" yazdığı görüldü..İddaya göre 472.bin lira fatura çıkarılınca kadın küplere bindi ve ilginç bir proteston gerçekleştirdi.Yukarıda görüldüğü üzre pankart astı.
Bence de 2.el yada sıfır otomobillere bu kadar masraf çıkmaz ve kasko denen bir şey var.
Sonuç olarak Hangimiz bu kadın gibi davranabiliriz ..!
Eminim internette sizde bunu görmüşsünüzdür ama ilginç geldiği için paylaşmak istedim.









Yeni Dacia Spring, ulaşılabilir %100 elektrikli otomobil deneyimini Türkiye’ye taşıyor.
Kullanıcılara ihtiyacı olabilecek her şeyi 875.000 TL lansmana özel fiyatıyla sunan Yeni Dacia Spring, elektrikli ulaşımı kolaylaştırıyor ve erişilebilir hale getiriyor. Ayrıca Yeni Dacia Spring, lansman ayına özel ilk bakım hediyesiyle kullanıcılara sunuluyor.
Extreme donanımı yeni malzemeler ve yenilikçi özelliklerle maceracı esintilerine sahip bir tasarım olarak öne çıkıyor.
Extreme donanımının tavan barlarında, yan aynalarda, jant göbeklerinde, aracın farlarının altında, bagaj kapağındaki Dacia logosunda ve iç detaylarda yer alan dekoratif parçalarda Bakır rengi kullanılıyor.
Yeni Dacia Spring Extreme, tamamen yeni “Arduvaz Mavi” renk seçeneğine ek olarak Su Mavisi, Elmas Gri, Buz Beyazı, Magma Kırmızı ve Yosun Yeşili renkleriyle satışa sunuluyor.
Aracın iç tasarımında ise kapı eşiklerinde ve ön kauçuk paspaslarında topoğrafik desenler karşımıza çıkarken, ön kapı panellerinin belirli bölümleri dışında havalandırma ızgaraları, navigasyon ekranı çerçevesinde, iç kapı dekorasyonunda ve koltuk döşeme dikişlerinde Bakır rengi dekorlar bulunuyor.
SÜRÜŞ MENZİLİ
26,8 kWh bataryası ile Yeni Dacia Spring, birleşik WLTP çevriminde 220 km* ve şehir içi WLTP çevriminde 310 km* mesafeye kadar çıkan bir sürüş menzili sağlar















2024 Volkswagen ID. Buzz
Uzun aks aralıklı Volkswagen ID. Buzz, Volkswagen'in en geniş elektrikli araçlarından biri olarak karşımıza çıktı. Tamamen elektrikli bir şekilde gelen minivan, standart model ile karşılaştırdığında tam 25 santimetre daha uzun bir dingil mesafesine sahip. Bununla birlikte kendisinin 3.2 metre dingil mesafesi ve 4.9 metre toplam uzunluğu ile fazlasıyla büyük ve uzun bir tarzı var.
Toplamda beş, altı ve yedi kişilik konfigürasyonlar sunasıyla ön plana çıkıyor. Bu aşamada koltukların üst versiyonlarının 12 yönlü elektrikli ayarlara sahip olduğunu, bununla birlikte masaj ve hafıza fonksiyonlarının da araçta bulunmakta.
Üçüncü koltuk sırasının tamamen çıkarılabilen iki ayrı koltuktan oluşması konfigürasyonu ayarlamada oldukça iyi bir fırsat sunuyor. Bu konfigürasyondayken Volkswagen'in yeni tanıttığı Uzun aks aralıklı Volkswagen ID. Buzz'ının bagaj kapasitesi ise 2.469 litre olarak ölçülüyor.
Söz konusu iç mekan olduğunda head-up display ekranı ve en son ID ile desteklenen gelişmiş bir bilgi-eğlence sistemine yer verilecek. Yeni 12.9 inçlik ekran artık çok daha özelleştirilebilir bir kullanım sunuyor ve direksiyondan kontrol edilen 5.3 inçlik bir dijital gösterge paneliyle çalışıyor.
Güç aktarma organlarına geldiğimizde ise uzun aks aralıklı VW ID. Buzz'ın 82 ve 77 kWh'lik iki pil boyutuyla sunulacağını belirtebiliriz. Ufak bir dipnot: Volkswagen tarafı henüz menzil ile ilgili bir bilgilendirme yok.
Otomobil Avrupa'da 2024 yılında satışta olacakmış.Ülkemize gelir mi yada ne zaman gelir bilinmiyor.











Makyajlı Opel Corsa daha sportif oldu
Ülkemizin en çok satan modellerinden biri olan Opel Corsa, orta yaş sendromu yaşamamak için önemli bir estetik operasyondan geçti. CMP mimarisi üzerinden yükselen modelin hem içten yanmalı hem de elektrikli versiyonları, Opel grubunun yeni "vizör" tasarımı ile birlikte gelecek.
Matrix LED far takımlarını artık standart olarak sunacak olan model, 8 yerine 14 farklı kontrol edilebilir LED eleman ile daha fazla görüş alanı sunacak. Hatta Opel, bu yeni tasarımın "stadyum ışıkları" kadar parlak olacağını ve zıt yönden gelen sürücülerin gözünü almayacağını söyleniyor.
Estetik operasyon, Corsa'nın sıfır emisyonlu türevini de etkileyecek. Corsa-e, standart halinde 100 kW güç ve 357 km menzil sunmayı sürdürecek. Fakat Opel, ilerleyen günlerde 115 kW çıkış gücü, 260 Nm tork ve tam 402 km menzil sunacak bir versiyonu listeye ekleyecek. Bu veriler tanıdık geliyor olabilir zira bu yeni kurulum, direkt olarak Peugeot e-208'den alınmış durumda
Arka kısımda "Corsa" adının bagaj kapağı üzerine işlendiğini görüyoruz. Donanım seviyesine göre ise bu bölgedeki marka logosunun kaplaması siyah ya da mat gümüş olarak değişebiliyor. Fotoğraflarda gördüğünüz spesifik modelin "Grafik Grey" isimli yeni bir renk seçeneği eklenmiş.
Kabin içerisinde çok fazla değişiklik yaşanmamış. Kullanıcılar artık 10 inç büyüklüğe sahip Snapdragon işlemcili bilgi eğlence sistemini opsiyon olarak satın alabilecek. Buna ek olarak yeni Corsa artık standart olarak kablosuz Android Auto ve Apple CarPlay desteği sunuyor. Yani günümüz standartlarının tamamına erişmiş durumda makyajl Opel ve çoğu donanım standart olarak sunulacak.
İlk teslimatlar, 2023 yılının dördüncü çeyreğinde başlayacak. Makyajlı modelin ülkemize giriş tarihi ve fiyat listesi ise henüz netleşmiş değil.




Antalya’da Abdullah Şimşek’in araba sevdası görenlerin ağzını açık bırakıyor. Şimşek, fabrikadan çıktığı haliyle aldığı km'si düşük 1993 ve 1994 model otomobil koleksiyonuna 35 bin km'de 1993 model bir araç daha ekledi. Şimşek, aracına toz kondurmuyor, ayakkabıyla araçlarına binmiyor ve üstüne örttüğü brandaları da öperek açıyor. Bu markada olan araçların yıllardır hastası olduğunu belirten Abdullah Şimşek, “Hanım bulursun ama bu arabaları bulamazsın. En azından bunlar yanlış yapmıyor” dedi.
YOK BÖYLE TUTKU! MUAYENEYE DE BİNMEDEN ÇEKİCİYLE GÖNDERİYOR
Ayakkabılarını çıkarmadan binmediği araçlarının tozunu alan Şimşek, aracını muayeneye de kaza veya çizik oluşur düşüncesiyle binmeden çekiciyle gönderiyor.
Araçlarına toz kondurmayan, üstüne örttüğü brandaları da öperek açan Şimşek’in otomobil tutkusu görenlerin ise ağzını açık bırakıyor.
“HANIM BULURSUN AMA BU ARABALARI BULAMAZSIN”
Şimşek, üç otomobilini de çok sevdiğini ancak son aldığı aracın diğerlerine göre kendisi için daha gözde olduğunu ifade etti. Araç sevdası yüzünden eşinin zaman zaman kıskançlık yaptığını da aktaran Şimşek, “15-20 gündür arabayı alıp alamayacağım konusunda uyuyamadım. Ama aracı aldıktan sonra o gece rahatça uyudum. Eşim kıskansa neye yarar ki, benim için bu araba çok önemli. Hanım bulursun ama bu arabaları bulamazsın. İlla ki kıskançlık oluyor ama ben sevgimi bunlara veriyorum. En azından bunlar yanlış yapmıyor. Tüm sevgimi onlara veriyorum. Koleksiyon niyetiyle devam ediyorum. Daha büyük düşüncelerim de var” ifadelerini kullandı.
Hangimiz otomobillerimize bu kadar titiz davranıyoruz ki !

Renault Yeni Taliant ( bir çok donanımı bile opsiyonel olan )otomobilin yukarıda ki fiyatlarını görünce ne diyeceğimi bilemedim..!
Parası olan mutlu azınlıkların zaten bu tür otomobillere suratını çevirip bile bakmayacağı ortamda ancak filo kiralama için belki alan firmalar olabilir ...
Maalesef ülkemizde otomobil sektörü diğer sektörler gibi dipe vurmuştur...

2022 Hyundai Staria 2.2 CRDi Prime AT






Staria, ülkemizde sadece 2.2 Litre CDRI dizel motor ile satışa sunulacak. 177 PS (yaklaşık 174 beygir) güç üretebilen motor, performans konusunda beklentileri fazlasıyla karşılıyor. Aracın şanzımanının 8 ileri otomatik vites.
Hyundai, Staria modelini Türkiye pazarında sadece Prime donanım paketiyle satacak. Prime donanım paketi, anahtarsız giriş ve çalıştırma gibi otomotiv sektöründe standart haline gelen özelliklere sahip. Hyundai, sürücülerin görüş kalitesini artırmak için ön ve arka farları LED olarak tasarladı.
9 koltuklu olan Staria’nın yolcu bölümünde de klima kontrol paneli mevcut. 4.2 inç bilgi ekranıyla karşımıza çıkan araç, teknoloji konusunda beklentileri fazlasıyla karşılıyor.
Hyundai Staria modelinde 8 inç dokunmatik bilgi-eğlence ekranı standart olarak sunuluyor. Bluetooth ile bağlantı imkanı sunan bilgi-eğlence sistemi, 6 hopalör ile sürücü ve yolcuların müzik deneyimini bir üst seviyeye çıkarıyor.
Anahtarsız giriş ve çalıştırma, elektronik park freni, otomatik ön ve arka klima ve geri görüş kamerası gündelik hayatı kolaylaştırırken 3+3+3 oturma düzeniyle de sürücü dahil tam 9 kişilik kapasiteye sahip.
Hyundai mühendisleri STARIA’nın iç mekanını tasarlarken aynı zamanda yük veya eşya taşınmasına da fırsat veriyor. 60/40 oranında katlanabilen koltukların minder kısımları da üst tarafa doğru yatırılarak ekstra alan sağlanmış oluyor
Yukarıda inceleme videosu ve fiyat listesi var.
Ülkemizde bu yüksek fiyatlardan dolayı tutar mı yada çok satar mı bilemiyorum ...



Geleceğin teknolojilerini bugüne taşıyan ve öncü hamleleri ile sektöre yön veren Karsan, Avrupa’da elektrikli toplu taşıma pazarındaki yenilikleriyle ilkleri hayata geçirmeye devam ediyor. Planlanmış bir rota üzerinde sürücüsüz olarak hareket edebilen seviye 4 Otonom teknolojisine sahip Otonom e-ATAK, gece veya gündüz her türlü hava koşulunda 50 km/s hızla otonom sürüş gerçekleştirebiliyor.
Bir otobüs sürücüsünün yaptığı; rota üzerindeki duraklara yanaşma, inme-binme süreçlerini yönetme, kavşak ve geçitlerle trafik ışıklarındaki sevk ve idareyi sağlama benzeri tüm işlemleri sürücüsüz olarak gerçekleştiren Otonom e-ATAK Norveç’in Stavanger şehrinde hizmet vermeye başladı.
Stavanger kentinde Norveç Ulaştırma Bakanı Jon-Ivar Nygård, Karsan CEO’su Okan Baş, ADASTEC CEO’su Ali Ufuk Peker, Norveçli politikacılar, VY, Kolumbus, Applied Autonomy, Karsan ve ADASTEC firma yöneticilerinin katılımıyla resmi kullanım için açılış töreni gerçekleştirildi.
Michigan State Universitesi kampüsünde gerçek trafik koşullarında kullanılan sürücüsüz aracımız Karsan Otonom e-ATAK, şimdi de bu proje ile sürücüsüz şekilde Norveç’te toplu taşıma hizmetine başlıyor. Bu Avrupa’da bir ilk. Avrupa’da ilk kez şehir içinde toplu taşıma hizmetinin sürücüsüz elektrikli aracımız Karsan Otonom e-ATAK ile gerçekleştirilecek olmasından dolayı oldukça mutluyuz” şeklinde konuştu.
Sürücüye ihtiyaç duymadan çevresini algılayabilen Otonom e-Atak’ta aracın farklı yerlerinde konumlanan çok sayıda LiDAR sensör bulunuyor. Bununla birlikte, ön kısımda bulunan gelişmiş radar teknolojisi, RGB kameralarla yüksek çözünürlükte görüntü işleme, termal kameralar sayesinde ekstra çevre güvenliği gibi birçok yenilikçi teknoloji de Otonom e-Atak’ın özellikleri arasında yer alıyor. Tüm bu teknolojileri Seviye 4 Otonom olarak sunabilen Otonom e-Atak, planlanmış bir rota üzerinde sürücüsüz olarak hareket edebiliyor. Gece veya gündüz, her türlü hava koşulunda 50 km/s hıza otonom sürüşte çıkabilen araç, bir otobüs sürücüsünün yaptığı; rota üzerindeki duraklara yanaşma, inme-binme süreçlerini yönetme, kavşak ve geçitlerle trafik ışıklarındaki sevk ve idareyi sağlama benzeri tüm işlemleri sürücüsüz olarak gerçekleştiriyor.

https://www.hepsiburada.com/msi-creator-z17-a12uhst-045tr-intel-core-i9-12900h-64gb-2tb-ssd-rtx3080ti-windows-11-pro-17-qhd-165hz-tasinabilir-bilgisayar-p-HBCV00001XOSQN
MSI Creator Z17 A12UHST-045TR Intel Core i9 12900H 64GB 2TB SSD RTX3080Ti Windows 11 Pro 17" QHD 165Hz
Yukarıda ki bilgisayar 100.000 TL satış fiyatında ... Kaç kişi alır bilmiyorum ama çok değil 5 sene önce bu fiyatlara C sınıfı sıfır otomobil alınabiliyordu.Şimdi ise Diz üstü bilgisayar alabiliyoruz ...Tamam döviz artıyor ve ötv de var ama bu nedir yahuuu ..!
Nereden nereye geldik ve nereye gidiyoruz ...!


Akaryakıt fiyatları 1 yılda iki katın üzerine çıktı.Akaryakıta bir yılda 80 kez zam yapıldı.
2021 yılında ortalama 50 litre olan bir aracın deposunun dolması için ayrılan bütçe ile 2022 yılında bir
aracın deposunu doldurmak için ayrılan bütçe arasındaki fark, iki katını geçti.
Çeşitli nedenlere bağlı olarak artan akaryakıt fiyatlarında geçtiğimiz yıl 363 liraya doldurulan bir depo,
bu yıl 904 liraya dolmaya başladı.
BENZİNDE 540 LİRA FARK OLUŞTU
Benzinli bir aracın 50 litrelik deposu, 1 Ocak 2021'de 363 lira 50 kuruşa doldurulurken, 4 Mart 2022
tarihinde aynı depo 904 liraya doldurulmaya başlandı.
Aradaki benzin fiyat farkı, 540 lirayı buldu.
DİZEL ARAÇTA FARK 617 LİRA
Dizel araçlarda ise 1 Ocak 2021'de 333 lira 50 kuruşa doldurulan 50 litrelik bir araç deposu, 4 Mart
2022'de 950 lira 50 kuruşa dolmaya başladı.
Aradaki dizel fiyat farkı, 617 lirayı buldu.
Artık Dizel yada Benzinli ayrımı kalmadı hepsi çok pahallı yakıtlar oldu hatta Oto Gaz fiyatları bile artık
cazip değil.Bir sürü masraf yaptırıp ekonomik diye gazlı sisteme dönenler bile şikayetçi.
Bu artışlar sadece otomobil sahiplerini değil tüm vatandaşlarımızı olumsuz etkiliyor.Çünkü akar yakıt artışı
demek başta gıda ürünleri olmak üzre her tür mal ve ürüne zam anlamına geliyor.
Hala her gün otomobil kullanan var mı ?
Son Giriş: geçen ay
Son Mesaj Zamanı: 2 ay
Mesaj Sayısı: 1.488
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 1.556
İkinci El Bölümü Mesajları: 1
Konularının görüntülenme sayısı: 57.451 (Bu ay: 1.472)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 693 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası

