Şimdi Ara

Temiz Diye Aldığınız 2. El Araçlar Sigorta Şirketinden Çıkma Olabilir...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
1
Favori
1.766
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar.

    Ben hem ek iş olarak hem de zevk aldığım için ayda 1-2 tane hasarlı araç topluyorum.Birkaç sigorta şirketinde teminatım var oralardan ihaleyle araç alabiliyorum.Ancak uzunca zamandır farkında olduğum ve anlam veremediğim bir durum var ki bunu paylaşmak istedim.

    Bu araçların şase numaralarına bilindiği üzere ağır hasar kaydı işleniyor.Hasar kayıtlı araçlar da piyasasından 8-10 bin aşasına satılılır.Ancak araçlar öyle fiyatlara satılıyor ki neredeyse hasarsızla aynı fiyata.Dün 2007 Dizel Focus vardı mesela, aynısından sahibindende var yapılmış hasar kayıtlı 21 bin TL istiyor.Sigorta şirketindeki 22 bine satıldı.Oradan çıkartması yaptırması plaka çıkartması derken araç 25-26 yı bulur o da en iyi ihtimalle boya ve kaportayı kendi yapıyorsa.Bu aracın 13-14 e ihaleden satılması lazım ki alan 18 e mal edip 21 e satsın.Bunun gibi ne araçlar gidiyor yüksek rakamlara.Ama hasar kaydı çıkmazsa 25 e mal edip 30 a rahat satar 2-3 parça boyalı diye.

    Şimdi aynısı 21 e satılan ve alanın 25 e mal ettiği ağır hasar kayıtlı bu araçlar nerede? Sadece 1 sigorta şirketinden günde ortalama 30-40 araç satılıyor.Diğer şirketleri de hesap edin.Bide interneti açın bakın kaç tanesi hasar kayıtlı.

    Bu durumda benim aklıma hasar kaydını sildirmekten başka hiç bir ihtimal gelmiyor.Ben hep hasar kaydını ilana yazarak, alıcıya soyleyerek, satış kağıdına da eklettirerek satış yaptım ancak demek ki bu işler bizim de bilmediğimiz bir şekilde işliyor.

    Yorumu ve fikri olan varsa alabilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YnsTz -- 5 Ekim 2015; 9:01:18 >







  • Hocam şimdi işin biraz içindesiniz, daha net cevapları sizden bekleriz aslında ama önemli bir noktaya parmak bastınız.

    Aracın sigortaya intikal etmesinden hemen sonra Ağır hasar kaydı sisteme işlenmezse Aracı hasarlı alan kişi kendi cebinden yaptırarak hasarsız gibi satabilir. Bu konuda Vatandaşı koruma için bazı düzenlemeler getirilmeli, sistemin açıkları minimize edilmeli. Araç aldıktan sonra ortaya çıkan hasar kayıtları, dava açılması durumunda bilinmelidir ki tüketici lehine sonuçlanır.
  • Merhaba.
    Selde kalıp perte çıkan araçlar hakkında nelere dikkat etmeli?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hemen hasar kaydi sase numarasina gecmiyor diye biliyorum. 2ay surdugunu okumustum hasar kaydinin aktif olmasi icin. Sanirim prosedurler vs. Bu sure zarfinda yedirebildigine pahali satilabilir. Tabi sonrasinda alicinin haberim yoktu diyerek dava acma hakki var. Satici ikinci el de olsa sattigi maldan en az 1yil sorumludur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: YnsTz

    Merhaba Arkadaşlar.

    Ben hem ek iş olarak hem de zevk aldığım için ayda 1-2 tane hasarlı araç topluyorum.Birkaç sigorta şirketinde teminatım var oralardan ihaleyle araç alabiliyorum.Ancak uzunca zamandır farkında olduğum ve anlam veremediğim bir durum var ki bunu paylaşmak istedim.

    Bu araçların şase numaralarına bilindiği üzere ağır hasar kaydı işleniyor.Hasar kayıtlı araçlar da piyasasından 8-10 bin aşasına satılılır.Ancak araçlar öyle fiyatlara satılıyor ki neredeyse hasarsızla aynı fiyata.Dün 2007 Dizel Focus vardı mesela, aynısından sahibindende var yapılmış hasar kayıtlı 21 bin TL istiyor.Sigorta şirketindeki 22 bine satıldı.Oradan çıkartması yaptırması plaka çıkartması derken araç 25-26 yı bulur o da en iyi ihtimalle boya ve kaportayı kendi yapıyorsa.Bu aracın 13-14 e ihaleden satılması lazım ki alan 18 e mal edip 21 e satsın.Bunun gibi ne araçlar gidiyor yüksek rakamlara.Ama hasar kaydı çıkmazsa 25 e mal edip 30 a rahat satar 2-3 parça boyalı diye.

    Şimdi aynısı 21 e satılan ve alanın 25 e mal ettiği ağır hasar kayıtlı bu araçlar nerede? Sadece 1 sigorta şirketinden günde ortalama 30-40 araç satılıyor.Diğer şirketleri de hesap edin.Bide interneti açın bakın kaç tanesi hasar kayıtlı.

    Bu durumda benim aklıma hasar kaydını sildirmekten başka hiç bir ihtimal gelmiyor.Ben hep hasar kaydını ilana yazarak, alıcıya soyleyerek, satış kağıdına da eklettirerek satış yaptım ancak demek ki bu işler bizim de bilmediğimiz bir şekilde işliyor.

    Yorumu ve fikri olan varsa alabilirim.

    Gözünüzden kaçırdığınız bir nokta var, her ağır hasar kayıtlı aynı şekilde değersiz değil. işçilik denen bir şey var. Muhtemelen en dipteki fiyattan satılanlar halen daha arızaları devam eden araçlar. Tam toplanamayanlar yani. Bu sigorta ihalelerinde 22bin TL'e biten araç neden 26bin'e maal olsun ki? plaka masrafı dediğiniz 119 TL, çekici hizmeti Van'dan İzmir'e 800 TL. Noter masrafları ile birlikte türkiye'nin bir ucundaki otoparktan diğerine gelişi maksimum 1500 TL tutar. 4bin TL fark çok koydunuz.

    Ben de sizin gibi sigorta ihalelerinden araç alıp yaklaşık ayda 2-3 kere araç topluyorum, her zaman sattığımda da ağır hasar kaydı var diye de söylerim. ama gelen kişilerin işçiliği beğenmesi, aracın gerçekten temiz oluyor oluşu da farkediyor. Ben şahsen sigorta kayıtlarının tramer sisteminden silineceğine inanmıyorum varsa böyle birşey de eğer tramer çok büyük bir skandalın içine girmiştir, böyle bir haberin çıkması tüm güvenirliği siler süpürür. Ayrıca tramer kayıtlarının silinmesi, sigorta şirketlerinin kendi zararına. sonuçta daha önce ağır hasar kayıtlı aracın silinip temiz diye piyasaya çıkması aslında kasko rayiç bedeli açısından risk. O araç tekrar pert edilirse (kasıtlı), sigorta şirketi zarar eder. trameri oluşturanlar zaten sigorta şirketleri, ben açıkcası böyle bir şey olacağını düşünmüyorum.

    Peki bu araçlar ne oluyor? bence bu araçlar, hasar kayıtları gizlenerek, taşrada satılmaya çalışılıyor veya vadeli veriliyor. Çünkü kredi çıkar bu araçlara, sorun yok.

    Zaten piyasaya bakarsanız, hasarlı araçların tamiri ile piyasadaki güncel fiyatları arasında pek fark yok, pazarlıkla düşürülebiliyor en çok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi panthera52 -- 5 Ekim 2015; 12:19:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mytohology

    Merhaba.
    Selde kalıp perte çıkan araçlar hakkında nelere dikkat etmeli?

    Eğer araç çalışıyorsa, mekanik aksamında yakın zamanda sorun gözükmez, dikkat edilmesi gereken en önemli aksam, elektrik-elektronik aksam. Ustaya gösterilirken bu konuda uzman kişiye göstermek gerekir.
  • perte ayrılıosa bnce konserve yapılmalı hadi olmadı parça parça satın arkadaş niye tekrar satılıp trafiğe çıkıo anlamıorum
  • 26_____ kullanıcısına yanıt
    vergiler yuzunden.

    araclar pahali olunca paslanana kadar kullaniyoruz.

    ötv kalkmali

    muayenedeki salaklik mesela .emniyet kemeri olnayan arac geciyor olupta bozuk olan gecemiyor.iste bu slkligin oldugu ulke turkiye.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Değer kaybını da sigortaların ödemesi vs derken sigorta şirketlerinin karları düştü. Hasarlıları hasar kayıtsız yüksek fiyattan satmaları beklenmedik bir durum olmaz.
  • Kayıt yavaş Düşüyor , yersen...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.