DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
TDİ-CRDİ-TDCİ-DTİ-HDİ-CDİ-D 4D-DCİ-JTD-SDİ nedir?(DİZEL TEKNOLOJİLERİ)
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
82
Cevap
5
Favori
142.688
Tıklama
Konudaki Resimler
Mesaj Tarihine Göre En Beğenilen Son Ekleneneler
Seçimimi Hatırla
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri >> TDİ-CRDİ-TDCİ-DTİ-HDİ-CDİ-D 4D-DCİ-JTD-SDİ nedir?(DİZEL TEKNOLOJİLERİ)
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Yarbay
      3772 Mesaj
      29 Nisan 2007 02:37:10 Konu Sahibi
      kısaltmalarin acilimlari nelerdir?
      arkadaslar bu teknolojiler hakkında yorumlariniz
      en makul teknoloji hangisidir?
      bu teknolojilerin tercih edilme sebepleri nelerdir?
      hangi markalar hangi teknolojileri kullaniyor?
      bu teknolojilerin birbirlerine gore ustun yanlari nelerdir?




      lutfen markacilik yapmadan ve konuyu kavga ortamina cevirmeyelim.
      bilgilerinize basvurmak istiyorum.
      butun bilgiler burada toplansın

      saygılarimla.

      edit:imla,ekleme



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi memisoglu -- 30 Nisan 2007; 2:30:50 >



      |
      |
    • Binbaşı
      1548 Mesaj
      29 Nisan 2007 02:39:26
      tdi turbo diesel intercooler vw grubu kullaniyor
      sdi duz diesel yine vw kullaniyor

      gerisi ni de baska bilen arkadaslar yazsinlar
      |
      |
      _____________________________


      D.H Mercedes-Benz Yıldız Kulübü
    • Yarbay
      2384 Mesaj
      29 Nisan 2007 12:16:30
      Aslında benim en çok ilgimi çeken TDİ pompa mem teknolojili dizel Common rail ile farkını merak ediyorum
      |
      |
      _____________________________

      Too many prisons and not enough schools
      Too many weapons and not enough tools
      Not enough teachers, too many fools
    • Yarbay
      3173 Mesaj
      29 Nisan 2007 12:32:25
      C = common rail
      T = Turbo
      D = Dizel
      İ = injection
      yani bence çoğu aynı teknoloji.sadece ismi değişik.
      misal
      honda ctdi , opel cdti
      bide fiatın-alfanın JTD = Jet Turbo Dizel'i var.
      edit:=injection
      intercooler nerden aklıma geldi.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi stilll -- 1 Mayıs 2007; 23:32:35 >
      |
      |
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      29 Nisan 2007 12:32:58
      En güzeli binip test etmek. Motorun karakteristiğini anca öle anlarsınız.
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      562 Mesaj
      29 Nisan 2007 12:45:27
      Common rail sistemi bildiğim kadarıyla yakıtın pistonlara gitmeden önce toplandığı ve sıkıştırılarak daha verimli yanmayı sağladığı bi odacık sistemi...İntercooler de turbonun egzost gazı tahriki ile elde ettiği havayı radyatör gibi bi sistemde dolaştırarark soğutması...
      SDİ turbosuz vw motoru...
      DTİ commonrailsiz opel motoru
      TDİ adı üstünde turbodizel intercooler
      diğerleri commonrailli , intercoolerli turbodizel....

      VW deki commonrailsiz turbodizel , commonraillilere göre birazdaha gürültülü ama güçlü ve tutumluluk konusunda pekta bi farkı yok

      Bide VGT var.((değişken geometrili turbo))
      Hyundai accente era , Kia Rio daki 1.5 110 hplik ve yeni Opel corsa , Astra , Fiat grande puntodaki 1.3 90 hplik mutlijett-CDTI daki motorlar değişken geometri turbolu.

      Bu sistemdede yine turbo hava emişini egzosttan çıkan havanın döndürme etkisinden alıyo ama düşük devirlerde turbo içindeki paller açı değiştirerek az egzost gazıyla daha fazla turbo devri sağlıyor....

      Benim bildiklerim bu kadar
      |
      |
      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      29 Nisan 2007 14:36:59
      Common - rail : yakıtın her pistona ayrı ayrı pompalardan değil tek bir ana pompadan pompalandığı sistem zaten türkçeside ortak hat demek. bu sistemin TDI lere göre avantajı yakıt enjektörlerinin maksimum verimli yanmayı sağlayacak açıyla yerleştirilmelerinde bir sorun yaşanmaması. TDI lerde her pistonun üzerinde bir pompa sistemi olduğu için enjektörlerin konumu istenildiği gibi ayarlanamıyor.

      ayrıca benim bildiğim kadarı ile "I" intercooler değil injection anlamına geliyor.

      birde VW dışında bütün markalar common-rail teknolojisini kullanıyor, hepsinin genel prensipleri aynı fakat motorun genel özelliklerinde ufak değişiklikler oluyor. hepsinin farklı isim kullanmasının sebebide sanırım hem telif hakları hemde farklı olma isteği.
      |
      |
    • Yarbay
      3772 Mesaj
      29 Nisan 2007 14:44:46 Konu Sahibi
      quote:

      Orjinalden alıntı: vasago

      Common - rail : yakıtın her pistona ayrı ayrı pompalardan değil tek bir ana pompadan pompalandığı sistem zaten türkçeside ortak hat demek. bu sistemin TDI lere göre avantajı yakıt enjektörlerinin maksimum verimli yanmayı sağlayacak açıyla yerleştirilmelerinde bir sorun yaşanmaması. TDI lerde her pistonun üzerinde bir pompa sistemi olduğu için enjektörlerin konumu istenildiği gibi ayarlanamıyor.

      ayrıca benim bildiğim kadarı ile "I" intercooler değil injection anlamına geliyor.

      birde VW dışında bütün markalar common-rail teknolojisini kullanıyor, hepsinin genel prensipleri aynı fakat motorun genel özelliklerinde ufak değişiklikler oluyor. hepsinin farklı isim kullanmasının sebebide sanırım hem telif hakları hemde farklı olma isteği.


      sizin dediginize gore common rail sistemler tdi sistemlere gore daha avantajlı
      |
      |
    • Yarbay
      2164 Mesaj
      29 Nisan 2007 22:37:02
      vasago arkadaşın da dediği gibi kısaltmaların sonundaki "I" lar intercooler değil injection demek

      ben de öyle biliyordum

      mesela: Kia ve Hyundai nin kullandığı CRDI = Common Rail Diesel Injection

      |
      |
      _____________________________

      2001 Mitsubishi Carisma Avance 1.6
    • Yüzbaşı
      602 Mesaj
      29 Nisan 2007 23:15:38
      bide hdi var
      |
      |
      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      29 Nisan 2007 23:30:08
      hdi'de peugeot ve citroenin isim bulamadıkları için buldukları abuk bir isim ingilizce açılımı "high pressurized diesel injection" yani yüksek basınçlı dizel enjeksiyon. ayrıca common-railler verim ve güç olarak TDI lerden daha avantajlılar ancak common-railler TDI lere göre çok daha hassas sistemler. bu arada VW bir iki seneye common-raile geçiyor.
      |
      |
    • Yarbay
      3772 Mesaj
      30 Nisan 2007 02:30:07 Konu Sahibi
      o zaman common rail sistemler daha yeni
      |
      |
    • Yarbay
      3772 Mesaj
      30 Nisan 2007 02:32:47 Konu Sahibi
      quote:

      Orjinalden alıntı: Mnt1907

      bide hdi var


      baslık duzeltildi
      |
      |
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      30 Nisan 2007 03:15:11
      evet TDI yanlış bilmiyorsam 80 lerde ortaya çıktı common-rail ise 96-97 de geliştirildi.
      |
      |
    • Yarbay
      3759 Mesaj
      30 Nisan 2007 18:03:00
      motorin sıcak olunca daha iyi yanmaz mı? intercooler motorine ters düşüyor o zaman

      intercooler benim bildiğim benzinli araçlarda olur.



      ayrıca TDI ı bende turbo diesel injection diye biliyorum. intercooler olsa bi 20-30 beygir daha getirisi olmaz mı?
      |
      |
      _____________________________

      Mobil imza versek?
    • Yarbay
      11039 Mesaj
      30 Nisan 2007 18:10:46
      arkadaşlar yanlış bilinen bir şeyi söylemek istiyorum
      tdi,cdti,dci gibi kısaltmalarda yer alan "i" harfinin açılımı "intercooler" değil "injection"'dur
      ayrıca "d" harfi de "diesel" değil "direct" anlamına gelen bir kısaltmadır


      yani herkes tdi'ı turbo diesel intercooler diye okur ama yanlış okur,yanlış bilir
      doğrusu turbo direct injection'dur
      kesinlikle kesinlikle böyledir


      ayrıca sdi'da teknoloji değil normal bir dizel motorun kısaltmasıdır
      vw'deki sdi motorun bildiğimiz j9 motorundan hiçbirfarkı yoktur
      cansızdır
      performans beklemek yanlıştır
      tdi'a göre herzaman fazla yakar
      ayrıca açılımı da "standart direct injection"'dur
      _____________________________

    • Yarbay
      3772 Mesaj
      01 Mayıs 2007 12:27:54 Konu Sahibi
      quote:

      yani herkes tdi'ı turbo diesel intercooler diye okur ama yanlış okur,yanlış bilir
      doğrusu turbo direct injection'dur
      kesinlikle kesinlikle böyledir


      tesekkurler bende direct degilde diesel olarak biliyordum
      |
      |
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      01 Mayıs 2007 21:30:29
      bende d yi diesel sanıyordum iyi oldy söylediğin bucakli. bu arada dizellerde intercooler yakıtı değil pistonlara verilen havayı soğutmak için kullanılır hava soğutulurki aynı hacime daha çok hava alınması sağlanabilsin.
      |
      |
    • Çavuş
      45 Mesaj
      01 Mayıs 2007 22:14:16
      intercooler arkadaşlar bahsetmiş ama intercooler şehirçinde değilde şehirler arası uzun yolda etkili oluyor yani araç 90-100km gibi hızlara çıkınca etkili oluyorr. bu arada tdı transporterlarda vgt dir. birde caddy 1.9 tdı larda vgt dir.yani bu teknoloji sadece hyundai ve kiada değil hatta onlardan öncesindede vw de vardır.. tdı bulan mercedestir 80lerin başında bulunmuştur sanırım 79 ama kesin değil. dci ile dti arasındaki fark dtı renault ve opel tarafından kullanıulıyordu dtı da intercooler bulunmuyorr ayrıca dcida intecooler vardır aralarındaki fark budur.. crdi ile tdı karşılaştırmasında crdi sessizdir tdı e göre ama tdı fazla ses çıkarmasına rağmen sorun çıkarma olasılığı crdi ye göre daha azdır yani crdi daha hassastır ve sorun giderirken masraf fazla çıkar crdi de...
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3772 Mesaj
      01 Mayıs 2007 22:36:52 Konu Sahibi
      quote:

      intercooler arkadaşlar bahsetmiş ama intercooler şehirçinde değilde şehirler arası uzun yolda etkili oluyor yani araç 90-100km gibi hızlara çıkınca etkili oluyorr. bu arada tdı transporterlarda vgt dir. birde caddy 1.9 tdı larda vgt dir.yani bu teknoloji sadece hyundai ve kiada değil hatta onlardan öncesindede vw de vardır.. tdı bulan mercedestir 80lerin başında bulunmuştur sanırım 79 ama kesin değil. dci ile dti arasındaki fark dtı renault ve opel tarafından kullanıulıyordu dtı da intercooler bulunmuyorr ayrıca dcida intecooler vardır aralarındaki fark budur.. crdi ile tdı karşılaştırmasında crdi sessizdir tdı e göre ama tdı fazla ses çıkarmasına rağmen sorun çıkarma olasılığı crdi ye göre daha azdır yani crdi daha hassastır ve sorun giderirken masraf fazla çıkar crdi de...


      vgt nedir peki?

      simdi elde ettigimiz sonuclar

      -crdi yakıt konusunda daha cimri
      -ama tdi daha sorunsuz ve masrafsiz
      -crdi teknolojisi tdi den daha iyi


      saygılarımla
      |
      |




Reklamlar
Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.