Şimdi Ara

TDİ-CRDİ-TDCİ-DTİ-HDİ-CDİ-D 4D-DCİ-JTD-SDİ nedir?(DİZEL TEKNOLOJİLERİ) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
83
Cevap
4
Favori
179.881
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: final fantasy

    Orjinalden alıntı: memisoglu

    intercooler arkadaşlar bahsetmiş ama intercooler şehirçinde değilde şehirler arası uzun yolda etkili oluyor yani araç 90-100km gibi hızlara çıkınca etkili oluyorr. bu arada tdı transporterlarda vgt dir. birde caddy 1.9 tdı larda vgt dir.yani bu teknoloji sadece hyundai ve kiada değil hatta onlardan öncesindede vw de vardır.. tdı bulan mercedestir 80lerin başında bulunmuştur sanırım 79 ama kesin değil. dci ile dti arasındaki fark dtı renault ve opel tarafından kullanıulıyordu dtı da intercooler bulunmuyorr ayrıca dcida intecooler vardır aralarındaki fark budur.. crdi ile tdı karşılaştırmasında crdi sessizdir tdı e göre ama tdı fazla ses çıkarmasına rağmen sorun çıkarma olasılığı crdi ye göre daha azdır yani crdi daha hassastır ve sorun giderirken masraf fazla çıkar crdi de...

    vgt nedir peki?

    simdi elde ettigimiz sonuclar

    -crdi yakıt konusunda daha cimri
    -ama tdi daha sorunsuz ve masrafsiz
    -crdi teknolojisi tdi den daha iyi


    saygılarımla




    vgt turbo pallerinin her devirde değişik açı yapması

    Alıntıları Göster
    anımsatma
    _____________________________
    EIRP:Effective Isotropically Radiated Power
    |∇xE=-(dB/dt) | ∇xH=J | ∇.D=φv | ∇.B=0 | D=ϵ.E | B=µ.H |




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EIRP

    anımsatma

    Alıntıları Göster
    Anımsatmaya destek
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    Anımsatmaya destek

    Alıntıları Göster
    O halde toparlayalım...


    d: diesel

    i: injection

    t: turbocharged

    c: common rail

    h: high pressurized

    j: jet



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi happycar -- 20 Mart 2008; 10:16:33 >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: happycar

    O halde toparlayalım...


    d: diesel

    i: injection

    t: turbocharged

    c: common rail

    h: high pressurized

    j: jet

    Alıntıları Göster
    TDI deki D direct değilmi kardeşim
    ozaman benzinli mitsubishilerin bazılarındada GDI var ne yani o da mı dizel oluyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi damonbounce -- 20 Mayıs 2008; 14:43:14 >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: damonbounce

    TDI deki D direct değilmi kardeşim
    ozaman benzinli mitsubishilerin bazılarındada GDI var ne yani o da mı dizel oluyor

    Alıntıları Göster
    DCI açılımı
    sistemi
    kalitesi nasıldır

    nedir.
    _____________________________
    New Astra Edition


    triger
  • quote:

    Orijinalden alıntı: triger

    DCI açılımı
    sistemi
    kalitesi nasıldır

    nedir.

    Alıntıları Göster
    hangi motor tipine girer dcı
    açılımı nedir
    bilen varmı.
    quote:

    Orjinalden alıntı: triger

    DCI açılımı
    sistemi
    kalitesi nasıldır

    nedir.
    _____________________________
    New Astra Edition


    triger
  • quote:

    Orijinalden alıntı: triger

    hangi motor tipine girer dcı
    açılımı nedir
    bilen varmı.
    quote:

    Orjinalden alıntı: triger

    DCI açılımı
    sistemi
    kalitesi nasıldır

    nedir.


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: triger

    hangi motor tipine girer dcı
    açılımı nedir
    bilen varmı.
    quote:

    Orjinalden alıntı: triger

    DCI açılımı
    sistemi
    kalitesi nasıldır

    nedir.



    DCI: Direct Common-rail Injection (Renault'un Direkt Püskürtmeli Coomon-rail Dizel Motor Teknolojisi)

    Kaynak:http://www.press.renault.co.uk/releases/Technology/Ricardo.htm (Bu adreste tdi dci tdci ve hdi motorlarıyla ilgili bazı kıyaslamalar da var.)
    _____________________________
    2014 Renault CAPTUR ICON dCi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: triger

    hangi motor tipine girer dcı
    açılımı nedir
    bilen varmı.
    quote:

    Orjinalden alıntı: triger

    DCI açılımı
    sistemi
    kalitesi nasıldır

    nedir.


    Alıntıları Göster
    en iyisi common rail dieseldir diğeriyle arasndaki fark motor daha uzun dayanır belli bir kilometreden sonra motor kamyon sesi wermez motor sesi sabit kalır :)
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: triger

    hangi motor tipine girer dcı
    açılımı nedir
    bilen varmı.
    quote:

    Orjinalden alıntı: triger

    DCI açılımı
    sistemi
    kalitesi nasıldır

    nedir.


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: triger

    hangi motor tipine girer dcı
    açılımı nedir
    bilen varmı.
    quote:

    Orjinalden alıntı: triger

    DCI açılımı
    sistemi
    kalitesi nasıldır

    nedir.




    triger bizim araçlarda DCİ yazıyor ama turbo var.
    _____________________________
    2006 MEGANE II SEDAN DCİ SPORTWAY ANGORA BEJ




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meganizm

    quote:

    Orjinalden alıntı: triger

    hangi motor tipine girer dcı
    açılımı nedir
    bilen varmı.
    quote:

    Orjinalden alıntı: triger

    DCI açılımı
    sistemi
    kalitesi nasıldır

    nedir.




    triger bizim araçlarda DCİ yazıyor ama turbo var.

    Alıntıları Göster
    evet
    quote:

    Orjinalden alıntı: meganizm


    quote:

    Orjinalden alıntı: triger

    hangi motor tipine girer dcı
    açılımı nedir
    bilen varmı.
    quote:

    Orjinalden alıntı: triger

    DCI açılımı
    sistemi
    kalitesi nasıldır

    nedir.




    triger bizim araçlarda DCİ yazıyor ama turbo var.

    _____________________________
    New Astra Edition


    triger




  • quote:

    Orijinalden alıntı: triger

    evet
    quote:

    Orjinalden alıntı: meganizm


    quote:

    Orjinalden alıntı: triger

    hangi motor tipine girer dcı
    açılımı nedir
    bilen varmı.
    quote:

    Orjinalden alıntı: triger

    DCI açılımı
    sistemi
    kalitesi nasıldır

    nedir.




    triger bizim araçlarda DCİ yazıyor ama turbo var.



    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: triger

    evet
    quote:

    Orjinalden alıntı: meganizm


    quote:

    Orjinalden alıntı: triger

    hangi motor tipine girer dcı
    açılımı nedir
    bilen varmı.
    quote:

    Orjinalden alıntı: triger

    DCI açılımı
    sistemi
    kalitesi nasıldır

    nedir.




    triger bizim araçlarda DCİ yazıyor ama turbo var.






    ne mutlu size

    mesela fiatın JTD motorlarında da TURBO vardır ancak yakıt besleme sistemi olarak da Common-Rail kullanılmıştır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mustyyyyy -- 23 Mayıs 2008; 22:50:03 >
    _____________________________
    2014 Renault CAPTUR ICON dCi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vasago

    Common - rail : yakıtın her pistona ayrı ayrı pompalardan değil tek bir ana pompadan pompalandığı sistem zaten türkçeside ortak hat demek. bu sistemin TDI lere göre avantajı yakıt enjektörlerinin maksimum verimli yanmayı sağlayacak açıyla yerleştirilmelerinde bir sorun yaşanmaması. TDI lerde her pistonun üzerinde bir pompa sistemi olduğu için enjektörlerin konumu istenildiği gibi ayarlanamıyor.

    ayrıca benim bildiğim kadarı ile "I" intercooler değil injection anlamına geliyor.

    birde VW dışında bütün markalar common-rail teknolojisini kullanıyor, hepsinin genel prensipleri aynı fakat motorun genel özelliklerinde ufak değişiklikler oluyor. hepsinin farklı isim kullanmasının sebebide sanırım hem telif hakları hemde farklı olma isteği.



    o konuda haklısı I intercooler değil injection
    _____________________________
    hatalıysam 3131e hata ayz gönder orhan gencebayın hatasız kul olmaz şakısı cebine gelsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vedat arslan

    quote:

    Orijinalden alıntı: vasago

    Common - rail : yakıtın her pistona ayrı ayrı pompalardan değil tek bir ana pompadan pompalandığı sistem zaten türkçeside ortak hat demek. bu sistemin TDI lere göre avantajı yakıt enjektörlerinin maksimum verimli yanmayı sağlayacak açıyla yerleştirilmelerinde bir sorun yaşanmaması. TDI lerde her pistonun üzerinde bir pompa sistemi olduğu için enjektörlerin konumu istenildiği gibi ayarlanamıyor.

    ayrıca benim bildiğim kadarı ile "I" intercooler değil injection anlamına geliyor.

    birde VW dışında bütün markalar common-rail teknolojisini kullanıyor, hepsinin genel prensipleri aynı fakat motorun genel özelliklerinde ufak değişiklikler oluyor. hepsinin farklı isim kullanmasının sebebide sanırım hem telif hakları hemde farklı olma isteği.



    o konuda haklısı I intercooler değil injection

    Alıntıları Göster
    DCİ nin açılımı direct common-rail injection olması lazım.
    _____________________________
    Hyundai İ30 1.6 CRDİ ELİTE DCT 2015
    Hyundai H-1 2.5 CRDİ SELECT 140 2010




  • quote:

    Orijinalden alıntı: osmanlı13
    Bi dak ben bişe sorcam kesinlikle yanlış anlamayın sadece merakımdan turbo tarafından belli bi miktar oksijene sahip hava sisteme girdiğinde yani intercoller e soğutulduğunda bilindiği gibi hava hacmi küçülür böylelikle yanma odasına daha fazla hava dolayısı ile daha fazla oksijen girer yani hava nın belli bi oksijen miktarı vardır sisteme girdiğinde bu ne azalır ne fazlalaşır

    Intercooler ın amacı turbo tarafından yüksek basınçla itilen ve bunun sonucu ısınan havayı soğutmaktır normal araca bağlansa perform artışı olr süpercarch da da kullanılabilir

    Dikmenibo@ nos da bu kavramda çalışır ıntercoeller le uraşmana gerek yok nos da havayı aşırı soğutarak yanma odasına fazla hava dolayısı ile fazla oksijen girmesini sağlar saygılarımla

    nos daha farki.motora oksijen acisindan werimli olan soguk havayi verdin.peki yakit?yakit miktari ayniysa degisiklik olmaz.ama dogrudur soguk hava sicak havaya gore oksijen acisindan daha verimlidir.araclar geceleri daha rahat calisir.oksijen olmazsa yanma olmaz.ornek=uzay! Asil soru sudur?=aracinizin gucu 100 hp olabilir.peki sizce bu guc her daim aynimi uretiliyor.deniz seviyesindeki bi aracla,2000 rakimli yukseklikteki bi arac ayni gucu yaratabilir mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jumuu

    quote:

    Orijinalden alıntı: osmanlı13
    Bi dak ben bişe sorcam kesinlikle yanlış anlamayın sadece merakımdan turbo tarafından belli bi miktar oksijene sahip hava sisteme girdiğinde yani intercoller e soğutulduğunda bilindiği gibi hava hacmi küçülür böylelikle yanma odasına daha fazla hava dolayısı ile daha fazla oksijen girer yani hava nın belli bi oksijen miktarı vardır sisteme girdiğinde bu ne azalır ne fazlalaşır

    Intercooler ın amacı turbo tarafından yüksek basınçla itilen ve bunun sonucu ısınan havayı soğutmaktır normal araca bağlansa perform artışı olr süpercarch da da kullanılabilir

    Dikmenibo@ nos da bu kavramda çalışır ıntercoeller le uraşmana gerek yok nos da havayı aşırı soğutarak yanma odasına fazla hava dolayısı ile fazla oksijen girmesini sağlar saygılarımla

    nos daha farki.motora oksijen acisindan werimli olan soguk havayi verdin.peki yakit?yakit miktari ayniysa degisiklik olmaz.ama dogrudur soguk hava sicak havaya gore oksijen acisindan daha verimlidir.araclar geceleri daha rahat calisir.oksijen olmazsa yanma olmaz.ornek=uzay! Asil soru sudur?=aracinizin gucu 100 hp olabilir.peki sizce bu guc her daim aynimi uretiliyor.deniz seviyesindeki bi aracla,2000 rakimli yukseklikteki bi arac ayni gucu yaratabilir mi?

    Alıntıları Göster
    eline sağlık jumuu
    _____________________________
    Ford Connect 1.8 tdci Glx+Plus Pack & Opel Insignia 1.6Turbo SIDI Cosmo+Active Select




  • quote:

    Orijinalden alıntı: connectgücü

    eline sağlık jumuu

    Alıntıları Göster
    Süper bir onu olmuş.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jumuu


    quote:

    Orijinalden alıntı: osmanlı13
    Bi dak ben bişe sorcam kesinlikle yanlış anlamayın sadece merakımdan turbo tarafından belli bi miktar oksijene sahip hava sisteme girdiğinde yani intercoller e soğutulduğunda bilindiği gibi hava hacmi küçülür böylelikle yanma odasına daha fazla hava dolayısı ile daha fazla oksijen girer yani hava nın belli bi oksijen miktarı vardır sisteme girdiğinde bu ne azalır ne fazlalaşır

    Intercooler ın amacı turbo tarafından yüksek basınçla itilen ve bunun sonucu ısınan havayı soğutmaktır normal araca bağlansa perform artışı olr süpercarch da da kullanılabilir

    Dikmenibo@ nos da bu kavramda çalışır ıntercoeller le uraşmana gerek yok nos da havayı aşırı soğutarak yanma odasına fazla hava dolayısı ile fazla oksijen girmesini sağlar saygılarımla

    nos daha farki.motora oksijen acisindan werimli olan soguk havayi verdin.peki yakit?yakit miktari ayniysa degisiklik olmaz.ama dogrudur soguk hava sicak havaya gore oksijen acisindan daha verimlidir.araclar geceleri daha rahat calisir.oksijen olmazsa yanma olmaz.ornek=uzay! Asil soru sudur?=aracinizin gucu 100 hp olabilir.peki sizce bu guc her daim aynimi uretiliyor.deniz seviyesindeki bi aracla,2000 rakimli yukseklikteki bi arac ayni gucu yaratabilir mi?

    küçük bir ayrıntı belki doğruluğu vardır.gece havada oksijen daha azdır.nedeni yeşillerin oksijen alıp(yakıp)co2 salmaları.soğuk hava hacmen küçülür aynı ölçüye soğuk hava fazla dolacağından nos uygulaması yapılır.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    quote:

    Orijinalden alıntı: jumuu


    quote:

    Orijinalden alıntı: osmanlı13
    Bi dak ben bişe sorcam kesinlikle yanlış anlamayın sadece merakımdan turbo tarafından belli bi miktar oksijene sahip hava sisteme girdiğinde yani intercoller e soğutulduğunda bilindiği gibi hava hacmi küçülür böylelikle yanma odasına daha fazla hava dolayısı ile daha fazla oksijen girer yani hava nın belli bi oksijen miktarı vardır sisteme girdiğinde bu ne azalır ne fazlalaşır

    Intercooler ın amacı turbo tarafından yüksek basınçla itilen ve bunun sonucu ısınan havayı soğutmaktır normal araca bağlansa perform artışı olr süpercarch da da kullanılabilir

    Dikmenibo@ nos da bu kavramda çalışır ıntercoeller le uraşmana gerek yok nos da havayı aşırı soğutarak yanma odasına fazla hava dolayısı ile fazla oksijen girmesini sağlar saygılarımla

    nos daha farki.motora oksijen acisindan werimli olan soguk havayi verdin.peki yakit?yakit miktari ayniysa degisiklik olmaz.ama dogrudur soguk hava sicak havaya gore oksijen acisindan daha verimlidir.araclar geceleri daha rahat calisir.oksijen olmazsa yanma olmaz.ornek=uzay! Asil soru sudur?=aracinizin gucu 100 hp olabilir.peki sizce bu guc her daim aynimi uretiliyor.deniz seviyesindeki bi aracla,2000 rakimli yukseklikteki bi arac ayni gucu yaratabilir mi?

    küçük bir ayrıntı belki doğruluğu vardır.gece havada oksijen daha azdır.nedeni yeşillerin oksijen alıp(yakıp)co2 salmaları.soğuk hava hacmen küçülür aynı ölçüye soğuk hava fazla dolacağından nos uygulaması yapılır.

    Alıntıları Göster
    Vay be yılların konusu, iyi tartışılmış.

    İşte bu forumu ben bu yüzden seviyorum...
    _____________________________
    2014 Renault CAPTUR ICON dCi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen


    quote:

    Orijinalden alıntı: jumuu


    quote:

    Orijinalden alıntı: osmanlı13
    Bi dak ben bişe sorcam kesinlikle yanlış anlamayın sadece merakımdan turbo tarafından belli bi miktar oksijene sahip hava sisteme girdiğinde yani intercoller e soğutulduğunda bilindiği gibi hava hacmi küçülür böylelikle yanma odasına daha fazla hava dolayısı ile daha fazla oksijen girer yani hava nın belli bi oksijen miktarı vardır sisteme girdiğinde bu ne azalır ne fazlalaşır

    Intercooler ın amacı turbo tarafından yüksek basınçla itilen ve bunun sonucu ısınan havayı soğutmaktır normal araca bağlansa perform artışı olr süpercarch da da kullanılabilir

    Dikmenibo@ nos da bu kavramda çalışır ıntercoeller le uraşmana gerek yok nos da havayı aşırı soğutarak yanma odasına fazla hava dolayısı ile fazla oksijen girmesini sağlar saygılarımla

    nos daha farki.motora oksijen acisindan werimli olan soguk havayi verdin.peki yakit?yakit miktari ayniysa degisiklik olmaz.ama dogrudur soguk hava sicak havaya gore oksijen acisindan daha verimlidir.araclar geceleri daha rahat calisir.oksijen olmazsa yanma olmaz.ornek=uzay! Asil soru sudur?=aracinizin gucu 100 hp olabilir.peki sizce bu guc her daim aynimi uretiliyor.deniz seviyesindeki bi aracla,2000 rakimli yukseklikteki bi arac ayni gucu yaratabilir mi?

    küçük bir ayrıntı belki doğruluğu vardır.gece havada oksijen daha azdır.nedeni yeşillerin oksijen alıp(yakıp)co2 salmaları.soğuk hava hacmen küçülür aynı ölçüye soğuk hava fazla dolacağından nos uygulaması yapılır.

    geceleri hava daha serin olur buda oksijen açısından daha zengin olabileceğine yorulabilir..ancak! dediğin çok doğru gece hava değişimi oluyor..yazın 40 derece sıcaklıkta insan bile nefes alamıcak duruma geliyor..aslında hava var..sebep sıcaklık...senin söylediğinle benim söylediğim şey farklı konular.karşılaştırmak gerekirse konu konuluktan çıkar.....
    _____________________________




  • i: harfi bazen intercooler olarak kullanılır bazende injection olarak kullanılır mesela
    tdi: turbo dizel intercool olarak
    tdci: turbo disel commonrail injection olarak kullanıllır hatta ci birlikte farklı renkte yazılır bazılarında
    intercool pistonlar içine daha çok miktardaki soğuk hava doldurmaya yarar, turbo ise basınç ile fazla hava doldurmaya yarar yani pistonun hacmi belli olduğu için mevcut hacme max hava doldurmaktır temel amaç..
    arkadaşın söylediği direct injeksion eskide kaldı yani d: anlamı direct değil
    commonrail injection çalışma prensibi mekanik pompa yerine elektronik pompa ile mozotu dah çok sıkıştırarak daha küçük parçacıklara ayırmaktır temel amaç, bunu da elektronik pompanın sürekli olarak bir basınç haznesine basıp ordan enjektörlerin sıra ile açması ile olur, enjektörlerin açmasını da yine elektronik bi beyin kontrol eder ve bu sayede farklı devirde farklı zamanda püskürtme sağlanarak motorun yüksek devirlerdeki verimi daha da artırılır. common rail injection motor her zaman için düzlere göre çok daha performanslı ve daha az yakıtla çalışır. çünkü mazot yüksek basınç ile püskürtülüp küçük parçalara ayırdığı için hava ile daha iyi karışır ve yakıtın en fazla yakılıp boşa giden yakıtın en aza indirilmesi sağlanır. artı olarak düz enjektörlerde 3 tane püskürtme deliği bulunurken common rail enjektörler de 150nin üstünde ve çok daha küçük delikler bulunur..
    vtec motoru sadece honda yapıyor onun anlamıda değişken zamanlı subap teknolojisidir yani eksantrik milinde bir subap ayarı daha vardır ve yüksek devirde devreye girerek subapların daha erken açılmasını sağlar.. buda motor gücünün yüksek devirlerde de max tutulmasını sağlar..
    başka sorusu olan mesaj atabilir
    _____________________________




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.