Şimdi Ara

Suzuki otomatik vites geri gitmiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
1
Favori
6.751
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar suzuki vitara otomatik vites aracımız var. Aracımızda sorun şöyle geri vitese alınca boştaymış gibi davranıyor geri gitmiyor hiçbir şekilde. D ye takıp gaza basınca biraz kayıyor mesela yokuştaysak algılıyor gaza bastığımı bir vuruntu ediyor kendini öne atıyor o şekilde ileriye gidiyor.Bununla ilgili midir bilmiyorum ama başka bir sorunu aracı stop edeceğimiz zaman p ye alıyoruz. Çalıştırırken bazen marş almıyor. Vites topuzunu oynanıyoruz orada temazsizlik gibi birşey oluyor tam noktasını buluyoruz öyle çalışıyor. Öteki türlü çalışmıyor çalışması için p de olması gerek sanırım emniyeti var p de olduğunu algılamıyor öyle vites topuzunu oynatarak çalıştırıyoruz.

    3-4 gün önce babam karda mahsur kalmış. Motor kısmından hafif duman geldiğini söyledi. Ertesi gün baktık şanzuman yağı püskürmüş diye düşündük motor sıcak hava soğuk olunca buhar yapmıştır dedik. Şanzuman yağı çok az kalmıştı 1 çeyrek şişe şanzuman yağı koyduk.

    Nasıl bir sorun olabilir arkadaşlar işin içinden çıkamadık ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Servise götürün, yada ugrastiginiza göre kendiniz de yapmayi deneyebilirsiniz. Belli ki sanzuman arizali
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shockwave23

    Servise götürün, yada ugrastiginiza göre kendiniz de yapmayi deneyebilirsiniz. Belli ki sanzuman arizali

    Hocam açıkçası şuan para harcayacak durumda değiliz. Araç garajda yatıyor elleyemiyoruz servise sanayiye götüremiyoruz. Sorun ne olabilir merak ediyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şanzımanın tam otomatik olduğunu varsayıyorum. Okuyucu arızası olabilir, beyin arızası olabilir. Bi şanzımancı veya tamirciye göstermekte fayda var.
  • Otomatik sanzumandan bilgim yok ama bu tür problemler ciddi ve maliyetli olabiliyor o sekilde araci kullanmamak gerekir. Sanayiye de gösterebilirsiniz belki ucuz bi islem gerektirebilir sansiniz var ise.
  • Otomatik sanzumana oyle motora yag koyar gibi yag koyulmaz bu bir

    Ikicisi r ye aldiginizda arac yurumuyorsa selenoid valfi ya da sanzuman icerisinde sikinti vardir sizin yada normal bir tamircinin yapabileceği bir sey degildir bu problem

    Aracin otomatik sanzuman tamircisine gitmesi gerekli
  • Şanzıman yağ kaçırmış. Eğer motor kısmından yağ koyma yeri varsa yağ eklemelisiniz. Yağ koyma yeri yoksa yağını değiştirmek biraz daha meşakkatli. Bu şekilde kullanmayın, yakında ileri de gidemezsiniz. Özellikle yokuşlarda aracınız çekmemeye başlar.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • büyük olasılıkla, pozisyon seçici switch problemi yaşıyor olabilirsiniz.

    bununla beraber, yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla otomatik şanzımanı zaten doğru kullanmıyorsunuz. büyük olasılkla park durumunda önce vitesi park konumuna alıp, yükü park kilidine bindirip, sonra el frenini çekiyorsunuz ki, bu kullanım şekliyle o şanzımanın başkaca sorunlar çıkarması yakındır...
  • Bir de şanzuman yağını koyduktan sonra yağ yere akmıştı yağ böyle sorunlar acabiir mi
  • aya kullanıcısına yanıt
    Doğrusu nedir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akcanon

    Doğrusu nedir

    doğrusu;

    araç durduktan sonra el freni çekilir, boşa alınıp fren bırakılır ve aracın yükünün el freni üzerine binmesi sağlanır. ondan sonra park konumuna alınıp stop edilir. diğer türlü, önce park konumuna alıp sonra el freni çeker ve freni ondan sonra bırakırsanız, aracın tüm yükü, ağırlığı (özellikle rampalarda) şanzımanın park kilidinin üzerine biner ve bu yüzden özellikle dik yokuşlarda çoğu zaman vites kolunu park konumundan diğer konumlara almanız bile zorlaşır...



    sorununuzun daha detaylı açıklamasına gelirsek;

    otomatik şanzımanlar, manueller gibi çalışmazlar. manuelde vites koluna yaptığınız her hareket, vites kolunun elemanları tarafından şanzımanın içine kadar gidip oradaki mekanik parçaları iterek ya da çekerek vites dişlisi seçer. oysa otomatik şanzımanlarda vites kolunun böyle bir mekanik etkisi yoktur. otomatik şanzmıan vites kolları bildiğiniz basit bir seçici anahtar gibi çalışır, çoğunlukla şanzmıanın üzerinde bulunan bir elektrik şalterini çevirir ve bu şalterin içindeki kontaklar birbirine temas ederek şanzımanın elektronik ünitesine sürücünün hangi konumu seçtiğini iletir. elektronik ünite de sizin seçtiğiniz konuma göre solenoid valfleri çalıştırıp yağın basıncı ve akış yönünü değiştirerek dişli seçer.


    sizin sorunuzda da anlattığınız sorunlar gibi sorunlar çoğunlukla bu şanzıman üzerindeki vites pozisyon şalteri/switchi (orjinal adı : NSS-neutral safety switch) denen parçanın, vites kolundan gelen hareketle dönmesi ama kontakların bir sebepten dolayı doğru konumlara temas etmemesi nedeniyle yaşanır.

    volvo s40 aracımda benzer sorun başıma gelmişti. ben D konumunu seçtiğimde araç arıza lambasını yakıyor ve kış modu seçilmiş gibi aracı yerinden yavaş kaldırıyor, bununla birlikte devir 2 bin deviri geçmiyordu. hatta sırf bu yüzden rampaları çıkamıyordu bile.

    söz konusu switchi komple söküp, içini açıp, kontak temizliği yapmıştım ama düzelmemişti. ikinci defa söküp bu sefer switch uçları ile kontak temas yüzeyleri arasını ölçtüğümde kablo demetinde bir ucun temas etmediğini görmüştüm. o kabloyu söküp, kırık yerinden kesip yeniden lehimleyerek, yenisi 800 lira civarında olan swtichi tamir etmiş ve sorunsuz kullanmıştım.

    anlattığınız sorunlara bakınca sizinkinin de mekanik bir problemden ziyade bir switch problemi olabileceğini düşünüyorum. çünkü, vites konumunu seçtiğinizde bunu algılamaması, fakat yerinden biraz oynatıp bulunduğu yeri ufak değiştirince doğru konumu algılıyor olması bana bunu çağrıştırıyor.

    bazı araçlarda vites kolu, şanzımanın üzerindeki bu switche bisiklet frene teli gibi bir çelik halat ile bağlanırlar. bu halatın ayarının kaçıp, bollaşması gibi durumlarda bile kol switchi yeterince itip çekemeyeceği için de bu sorun oluşabilir.

    yerinizde olsam şanzımanı kurcalatmadan önce bu switch ve bu switch ile kol arasındaki bağlantılarını kontrol ettirirdim. yoksa sapasağlam şanzmıanı boşu boşuna söküp takarlar, bir dünya paranızı alırlar, üstüne bir de bırakın mevcut sorununuzu çözmeyi, sorununuza nur topu gibi yeni sorunlar ekleyerek sistemi iyice içinden çıkılmaz hale getirirler.

    zaten sırf böyle "usta" kılıklı kasaplar yüzünden, türk toplumu otomatik şanzımandan cüzzamlı görmüş gibi kaçar hale geldi... sizin şu an en büyük sorununuz şanzımanınızın mevcut sorunu değil, doğru ustayı bulma sorununuz çok daha ciddi bir sorun...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 3 Ocak 2017; 15:13:51 >




  • bakın burda benzer sorununuz konuşulmuş;
    http://www.suzuki-forums.com/2g-1999-2005-vitara-grand-vitara/179034-neutral-safety-switch-2002-tracker.html



    bahsi geen switch'iniz de şöyle bir şey;

     Suzuki otomatik vites geri gitmiyor Suzuki otomatik vites geri gitmiyor Suzuki otomatik vites geri gitmiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 3 Ocak 2017; 15:18:50 >




  • burda da switchin iç yapısı, nasıl temizlenip, bakım yapılacağı vs. var;

    https://www.youtube.com/watch?v=70m0Pu6ZJ_0
  • aya kullanıcısına yanıt
    Hocam çok teşekkür ederim anlatımınız için :)



    Bizim de tahminimiz switch ile alakalı olabileceği yönünde. Mekanik bir sorun olabileceğini düşünmüyorum.



    Bundan 2 3 ay önce de arabamız 3.vitesten 4.vitese geçmiyordu. Bağırıyordu 3.viteste devir 4500 bile olsa geçmiyordu. Sonra ne olduysa bu sorun kendiliğinden düzeldi vites 4e atmaya başladı. Bu da o switchlerle alakalı gibi görünüyor.



    Fakat şimdiki olayda yağ işin içine girdi. Babam 4 gün once karda saplanmış arabayı zorlamış biraz sonra kepçe stepneden kaptırıp çekmiş öyle kurtulmuş. Arabayı zorlayınca kaputtan duman gelmiş babam korkmuş birşeyler yandı sanmış ama kurtulunca o şekilde eve gelmişti. Dediğim gibi garajda kaputu açtık şanzuman yağı çubuğuna baktık. Yağ çok azdı 1 kutu bi de çeyrek kutu şanzuman yağı döktük ( burada da bilinçsiz bir şekilde döktük heralde ) . Ertesi gün arabayı çalışırdık ittirerek garajdan çıkardık arabanın altinda yağ hepten akmıştı.



    Yağ ile ilgili olan bu sorun bu geri vitese geçmeme veya d ye alınca biraz geri kayma ve sonra tak diye kendini öne atma güçsüz devirlenmeye sebep olabilir mi?




  • akcanon kullanıcısına yanıt
    yağ problemi ile bunun ilgisinin olacağını sanmıyorum. otomatik şanzımanda yağ en önemli enstrüman, çünkü sistem tamamen yağın basıncı üzerine kurulu, o nedenle eksik olması, yağın eskimesi, bozulması gibi durumlarda şanzıman etkilenebiliyor ama anlattığınız sorunlar yağ sorunu gibi durmuyor.

    başınıza gelen, 3. viteste kalıp, 4. vitese geçmemesi de bu sorunu doğruluyor. siz kolu D konumuna alıyorsunuz ama o D konumunu seçmek yerine 2 veya 3 ya da H konumunu seçiyor, bu konum da biliyorsunuz dik rampa çıkışları gibi yerlerde 4. ve varsa 5. vitese geçmeden maksimum 3. viteste kalmasını böylece rampayı daha yüksek devir ve torkla tırmanmasını sağlayan bir mod.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 3 Ocak 2017; 20:0:9 >
  • O çeyrek şişe şanzuman yağını nasıl koydunuz?

    Ben yanlış biliyorum sanırım şanzuman yağı sadece serviste ve özel makineyle konur.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.