DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
OTOMATİK VİTES YOKUŞTA GERİ KAYMA
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
26
Cevap
0
Favori
20.242
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Markalar ve Modelleri >> OTOMATİK VİTES YOKUŞTA GERİ KAYMA
Sayfaya Git:
Sayfa: 1 2 sonraki >>>
Giriş
Mesaj
    • Er
      3 Mesaj
      14 Haziran 2007 12:56:57
      Arkadaşlar öncelikle merhabalar,
      2. el otomatik vitesli, benzinli bir araba almayı düşünüyorum, 14-18 milyar bütçe ayırabilirim, 2000 modelden sonrasını düşünüyorum, bir kaç sorum olacak sizlere, cevaplarsanız çok sevinirim.
      1- otomatik viteslilerinde yokuşta geriye kaydırdıklarını duydum, hangi markalar geriye kaydırmıyor, bu konuda doğrusu biraz sıkıntım var, benim almayı düşündüğüm araç muhtemelen hatcbach kasa olacak ama şart değil tabiki, hangi markalar kaydırmıyor siz hangi markaları tavsiye edersiniz, karşılaştırmalı yazarsanız daha bilgilenmiş olurum,
      2- benim yaşadığım yer de çok fazla kar oluyor, kışın sorun çıkarmaması için hangi markaları önerebilirsiniz
      3- bu tiptronik, smg, easytronik vs şanzımanlar otomatik değilmi, yada tam otomatikten rampada geri kaydırma yönünden farkları varmı, üstünlük yada dezavantaj olarak...
      herkese teşekkürler,
      selam ve saygıyla...



      _____________________________

      hayat güzeldir..!
    • Binbaşı
      1932 Mesaj
      14 Haziran 2007 13:07:01
      VW DSG şanzıman


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xsw -- 14 Haziran 2007; 13:09:30 >
      _____________________________

    • Yarbay
      2978 Mesaj
      14 Haziran 2007 13:36:50
      DSG piyasanın en iyi şanzımanıdır ama sanıyorum geri kayma yapıyor.
      easytronic dualocig vs normal şanzımanla tamamen aynıdır tek farkı bilgisayar yardımıyla elektrikle değiştirmesidir yani geriye kayar...
      tork konvertörlü otomatikler yağ basınıcı ile çalışır ve ço dik olmadıkça kaymaz hatta düz yolda ilerler...

      tiptronic vitesleri senin değiştirmene olanak sağlayan bir sistemdir ve bir çok tipte şanzmana uygulanmış olabilir...

      birde cvt var. dişli yerine bir koni düşünebilirsin genelde kayış(audi vs zincir kullanır) bu koni üzerinde kayar dolayısı ile vites değişimini hissedemezin araç sabit devirde hızlanabilir vs... ancak yüksek torklu araçlarda sorun yapabilir(honda kullanıyo...)

      otomatik viteste geriye kaysada kaymasada çok önemi yok bence ayağını frenden kaldırıp gaza basana kadar ne kadar kayabilirki...

      kar ve buz için genellikle ayrı bi mod olur daha yüksek viteste kaldırarak torku düşürür ve kaymayı önler.



      _____________________________

      NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE!
    • Binbaşı
      1492 Mesaj
      14 Haziran 2007 13:38:54
      kayma şöyle oluyor.ayağınızı frenden çekince 5-10cm kayıyor eğer hemen gaza basarsanız hiç bir sorun olmuyor.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      684 Mesaj
      14 Haziran 2007 13:44:09
      aynı başlıktam iki tane açmışsın


      _____________________________

    • Yarbay
      2314 Mesaj
      14 Haziran 2007 13:46:58
      kaydıranlar var ama sorun değil yine el frenini kullanarak kalkış yapabilirsin araba öne atılmaya başladığı an el frenini indir devam et düz viteslerde olduğu gibi bölece aktarma organlarınada yük bindirmemiş olursunuzzz


      _____________________________

    • Yarbay
      3338 Mesaj
      14 Haziran 2007 14:32:14
      Easytronik olup hill-holder olmayan tüm araçlar geriye kayar ve sen eğer fren gaz aynı anda kullanmayı alışkanlık halkine getirirsen kısa sürede şanzumanı eline alırsın.

      Tiptronik vitesi tavsiye ederim, kendi aracım da öyle, ,ster manuel ister otomatik, çok keyifli...



      _____________________________

      2015 Octavia STYLE 1.6 TDI 110 DSG GREENLINE
      2016 Nissan Qashqai 1.2 Dig-T Xtronic Skypack
      Honda NC 750X
      Tern D8
    • Binbaşı
      1085 Mesaj
      14 Haziran 2007 14:59:56
      bende 1.4 polo var ve kaydırıyor ama babamın 1.8 passat hiç kaydırmıyor. Kaydırmanın nedeni motor gücü ile alakalı olabilir. ama büyük bir problem değil.


    • Yarbay
      2314 Mesaj
      14 Haziran 2007 15:34:05
      bizdede var polo düz yolda gaza basmazsan götürüyor ama yokuşlarda gaza basmadığın zaman geri kaydırıyor motor la ilgili olabilir yada kaydrmayı önleyıcı sistem vardır.ama polodaki geri kaymada öle heyecan yaratacak cinsten değil hafif kayma yapıyor gaza basınca kalkış yapıyor frenden kaldırıp gaza basana kadar geçen sürede arkadaki araça vuracak kadar kaymıyor 10 20 cm geri kaçıyor yada iyi ayrlasan ayağını hiç kaçmıyor sorun edecek bir durum değil yani.


      _____________________________

    • Yarbay
      4315 Mesaj
      14 Haziran 2007 16:03:04
      bu geri kaçmanın rölanti devriyle alakası varmı?? bizim araçtada ayağı frenden çekince araç ileri atılıyor, ama hafif bi eğimde geri kaçmaya başlıyor ( sportage ). rölantiyle bi alakası varmı?? yoksa tamamen şanzumanın içi ilemi ilgili


      _____________________________

      Intel Q6600 --- ASUS P5Q-Pro --- MSI GTX750ti TF 2GB --- Corsair Dominator 2x2gb DDR2 1066mhz --- Logitech Dual Action Coolermaster RC-690 --- Samsung HD321KJ --- Sony Xperia Z2 --- iPad Air 2 64gb --- PSP 1001 --- iPod nano 6g 8gb --- Sony RX100 M3 --- Sony WX80 --- Sony MDR-100ABN --- Jabra Sport Pace
    • Binbaşı
      1863 Mesaj
      15 Haziran 2007 01:01:34

      quote:

      Orjinalden alıntı: ozzye36

      DSG piyasanın en iyi şanzımanıdır ama sanıyorum geri kayma yapıyor.
      easytronic dualocig vs normal şanzımanla tamamen aynıdır tek farkı bilgisayar yardımıyla elektrikle değiştirmesidir yani geriye kayar...
      tork konvertörlü otomatikler yağ basınıcı ile çalışır ve ço dik olmadıkça kaymaz hatta düz yolda ilerler...

      tiptronic vitesleri senin değiştirmene olanak sağlayan bir sistemdir ve bir çok tipte şanzmana uygulanmış olabilir...

      birde cvt var. dişli yerine bir koni düşünebilirsin genelde kayış(audi vs zincir kullanır) bu koni üzerinde kayar dolayısı ile vites değişimini hissedemezin araç sabit devirde hızlanabilir vs... ancak yüksek torklu araçlarda sorun yapabilir(honda kullanıyo...)

      otomatik viteste geriye kaysada kaymasada çok önemi yok bence ayağını frenden kaldırıp gaza basana kadar ne kadar kayabilirki...

      kar ve buz için genellikle ayrı bi mod olur daha yüksek viteste kaldırarak torku düşürür ve kaymayı önler.


      fiat punto,palio ve albea'da kullanılan fuji cvt kutular çok dik yokuşlarda hafif geri salınım yapmakla birlikte kesinlikle geri kaydırmıyor..

      6 ve 7 vites düz kulanıma da izin veren bu kutular düşük devirlerde yüksek tork üreterek küçük hacimli motorlarda bile keyifli ve verimli bir sürüş sağlamakta...söz gelimi düz yolda 100 km/saat hızda ilerlerken devir 1900 dür..uzun ömürlü çelik kayış sistemiyle çalıştığı içinde uzun ömrün yanı sıra son derece sessizdir...kar,çamur ve asfaltta sürtünmeyi algılayan akıllı sistemi patinajı da kontrol etmekte çok konforlu sürüş elde edilmektedir..subaru'da da kullanılmaktadır..




      _____________________________

    • Yarbay
      6255 Mesaj
      15 Haziran 2007 12:51:08
      Normal koşullar geri kaydırma yapmaması lazım şanzumanların..

      Eğer yapıyorsa bakımsızdır bir yerde..Çoğuda filtreden kaydırıyor..Filtre yağı basamadığı için geri kayma yapıyor..



      _____________________________

    • Binbaşı
      1085 Mesaj
      15 Haziran 2007 14:07:06
      ben servise sorduğumda hiçbir problem olmadığını, rolanti ayarından kaynaklandığını söylediler. Eğer kaydırmasını engellersek araba ya çok benzin yakar yada daha az performans sağlar demişlerdi, bende elletmedim.önemli bi şey değil yanii


    • Honda Uzmanı
      9579 Mesaj
      15 Haziran 2007 14:51:16
      bizim civic de kayıyor.2 moduna alınca kaymıyor yanlız.Hill holder dedikleri olaymış bu.Denemenizi öneririm


      _____________________________

    • Yarbay
      4819 Mesaj
      15 Haziran 2007 16:16:35
      bizde 307 var geri kayma yok çok güzel triptonik


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      306 Mesaj
      15 Haziran 2007 16:21:39
      opel corsa 2000 model de kayıyor. Deneyeceğim ben de 2'yi.
      quote:

      Orjinalden alıntı: jeandan Type-R

      bizim civic de kayıyor.2 moduna alınca kaymıyor yanlız.Hill holder dedikleri olaymış bu.Denemenizi öneririm




    • Onbaşı
      26 Mesaj
      11 Temmuz 2007 17:10:03
      otomatik vites iyidir
      herkese tavsiye ederim



    • Binbaşı
      1358 Mesaj
      11 Temmuz 2007 17:23:03
      peugeot 307 de de oluormu bu geri kayma


      _____________________________

    • Teğmen
      186 Mesaj
      11 Temmuz 2007 19:46:16
      mazda almanı tavsiye ederim çok sorunsuz. Rampada eğer şanzıman iyi ise kaydırmıyor yanlış duymadın kaydırmıyor MAZDA al kafan rahat olsun.


      _____________________________

    • Yarbay
      2125 Mesaj
      11 Temmuz 2007 22:32:43
      otomatik vitesler kaysa kaysa en fazla 20-25 cm kayar. gaza basarsanız toplar gider. e tabi dik yokuşta ayağınızı frenden çekip öylece beklerseniz yokuşun altına kadar kayar. aracın kendi ağırlığını hesaba katın. kaydırmayanlar da var ama onlar özel şanzımanlar ya da özel donanımlar. mesela passatlardaki 'auto hill' özelliği gibi...


      _____________________________

      "Yerinde söz söylemesini bilen, özür dilemek zorunda kalmaz"
Reklamlar
-x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.