Şimdi Ara

5 vitesli arabaların geri vites sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
1.218
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar dikkatimi çekti bu zamana kadar birbirinden farklı çok araba kullandım 5 ileri manuel arabalar geri vitese geçince neden cartlıyor?


    6 ileri manuel arabalarda bu problemi yaşamadım ama 5 viteslilerde ilk geri vitese takışımda mutlaka garç diye ses geliyor 2. ve 3. denememde sessiz geçiyor.


    Bana mı denk gelen birşey yoksa hepsi mi böyle merak ettim. 




    _____________________________
  • Senkromeç olmadığı ve yanlış geçirdiğiniz için. Araba az da olsa hareket ederken geçirince bu ses kesinlikle çıkar. Bunun dışında duymak istemiyorsanız aracı durdurun, vitesi boşa alın , debriyajı bırakın ve tekrar basın sonra geri vitese takın . Çoğu araçta işe yarar. İnat ederse o debriyajı bir kaç kez basıp bırakıyordum ben. Uzun süre otomatik kullana kullana manueli unutacağız. 

  • zorladığın için. vitesin yerine girmediğini hissettiğin an boşa bırakıp debriyajı salıp tekrar basarsan haldır huldur geçirip dişliyi yemezsin

    _____________________________
    Citroën C2 HDi 70 DV4TD 8HZ - 2007
    Citroen C2 VTR 110 Tu5JP4 NFU - 2005
    Peugeot 3008 Premium Pack HDi FAP 110 DV6TED 9HZ - 2010
  • Mandallı olanlar veya içeri doğru bastırıp vites yoluna geçirdiğin viteslerde daha az sorun oluyor (Astra H, Leon MK3). Yoksa direkt olarak geriye taktığın zaman dişli sesi olabiliyor..(Punto Evo)

    _____________________________
    "17 Seat Leon 1.6 TDi Style Plus - Dell Inspiron 7559 - Maden & Met. Malz. Mühendisi - DEU ÇAP - YouTube
  • geri vites dişlisinde senkromeç yok o yüzden cartlıyor. boşa alıp öyle r'ye tak.

    _____________________________
    DH Otomobil Genel: "- x ve y arasında kaldım, hangisini alayım? - x alın. - y'yi tek geçerim. - x çakar. - y takar. - z düşünmez misiniz? - t verelim? - x ile çok güzel yanlanır, buyrun size video. - k alın pişman olmazsınız. - f varken k önerilir mi yuh artık! - doğru konuş! - hadi lan, seni paramla ezerim! - adres ver adres! - cart curt..."
  • Ford courier aracımda da benzer şeyi yaşıyorum daha 40000 kmde, neden olduğunu hep merak etmişimdir.

    _____________________________
  • Senkromeç olmadığı ve yanlış geçirdiğiniz için. Araba az da olsa hareket ederken geçirince bu ses kesinlikle çıkar. Bunun dışında duymak istemiyorsanız aracı durdurun, vitesi boşa alın , debriyajı bırakın ve tekrar basın sonra geri vitese takın . Çoğu araçta işe yarar. İnat ederse o debriyajı bir kaç kez basıp bırakıyordum ben. Uzun süre otomatik kullana kullana manueli unutacağız. 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Bende çoğunda yaşadım bu sorunu.

    Vitesi 1-2 yapıp sonra R ye aldığımda ses yoktu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Megane 4 vites sorunu
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • hem senkromeç olmaması hemde geri vites dişlisinin düz dişli olmasından kaynaklı.

    ileri vites dişlileri kolay geçmesi için konik dişli (çavuş dişli) olarak tasarlanır ancak geri vites dişlisi düz yapıdadır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Ben de şöyle bir yol izliyorum; vitesi geriye takarken 5e götürür gibi yapıp öyle geriye takıyorum. Bu şekilde yapınca ses çıkmıyor ama direk geçirmeye çalışırsam ses yapıyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    Bozuk saat günde iki kez doğruyu gösteriyor olabilir. Buna rağmen insanlar ona asla teveccüh etmezler. Siz siz olun; günde iki kez değil, daima doğruyu gösterin.
  • Öyle bir şey yok.

    _____________________________
    "The day science begins to study non-physical phenomena, it will make more progress in one decade than in all the previous centuries of its existence." - Nikola Tesla
  • Geri vites dişlisi normalinden birkaç mikron büyük yapılıyor özellikle, ki ses çıksın sen geri vitese attığını anla diye...Hani yolda viraja, trafik ışığına, kasise falan yaklaşırken yolda enine çizgiler olur ya, üstüne basınca küt küt küt diye ses yapar, onun gibi...

    _____________________________
  • D@rbeli M@tk@p kullanıcısına yanıt

    Helikal değil düz dişliden yapılıyor. Bütün olay maliyetten ibaret. BMW gibi araçlarda geri vites dişlisi de helikaldir.

    _____________________________
    "The day science begins to study non-physical phenomena, it will make more progress in one decade than in all the previous centuries of its existence." - Nikola Tesla
  • Devir yüksek ise geçmez. Rölanti devrine düşmesi gerekir. Aracın yine hareket etmemesi gerekir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Excel Araç Yakıt Hesaplama Tablosu
    https://forum.donanimhaber.com/m_119611615//tm.htm
  • Önce 1 2 yapıp sonra geri vitese takınca daha rahat geçiyor

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.