Şimdi Ara

(Ss'li) 70 Madde ile Sadece Tembeller Toplu Taşıma ve Araba Kullanır

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
500
Cevap
9
Favori
23.855
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
80 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle istisnaları çıkartalım ki bahaneler sıralanmasın;

    Yaşlılar, hastalar, iş veya okulu çok çok uzak yerde olan veya engebeli araziye sahip olanlar...

    Şimdi gelelim 70 madde ile neden böyle bir başlık atıldığına... Fırsat buldukça bu maddelere eklemeler yapılacaktır, çünkü oldukça eksik...

    Bisiklet kullanarak;


    1) Toplu taşımaya ve aracınıza masraf etmek zorunda değilsiniz.

    2) Toplu taşıma kullanırken insanlardan hastalık kapma riskini atlatmış olursunuz.

    3) Toplu taşıma genel olarak trafikten, dur-kalk olayından dolayı daha uzun sürer, mesela ben evden işe Toplu taşıma ile gitsem 8.6 km olan yol 45-50 dakika sürüyor, Bisikletle 15-16 dakika sürüyor.

    4) İnsanların ter kokusuna katlanmak, bağırış çağırışlarına şahit olmak zorunda kalmazsınız, bisiklet yürümekten daha az terletir yokuş yoksa, zorlamazsanız terlemezsiniz bile.

    5) Diğer araçlara ve yayalara göre bisikletin kaza riski Türkiye'de yıllık %2 gibi çok düşük bir rakamdır. Bu da onu en güvenli araç haline getirmiş oluyor. Bisiklet kullanan sayısı arttıkça kaza oranı düşüyor çünkü araçlar bisikletlilere daha dikkatli davranılıyor. Şehirdeki üstyapı da ona göre düzenleniyor.

    Bisiklet kullanmak araba kullanmaktan daha güvenlidir.

    Motorsiklet kullanıp ölen insan sayısı 6141 kişide 1.

    Araba kullanıp ölen sayısı 11,883 kişide 1.

    İş kazasında ölen sayısı 30,735 kişide 1.

    Bisiklet kullanırken ölen sayısı 68,673 kişide 1.

    Yürürken ölen sayısı 75,026 kişide 1.


    6) Duraklarda araç beklemek zorunda değilsiniz bazen saatlerce geç gelir bazen hiç gelmez, geç saate kalmışsanız taksiye yüklü para vermek zorunda kalırsınız.

    7) En önemlisi günlük bisiklet sürerseniz hayatınız değişir, sağlıklı ve mutlu olursunuz.

    8) Kondisyonunuz yüksek olacağından günlük yaşamda çok enerjik ve verimli olursunuz.

    9) Özel aracınızdan daha az masraflıdır, bakım, sigorta, yakıt ve vergi ödemek zorunda değilsiniz.

    10) Sorun olduğunda kendiniz bile tamir edebilirsiniz, sanayiye gitmek zorunda değilsiniz.

    11) Çevreye rahatsızlık vermezsiniz, gürültü yapmaz.

    12) İnsanları ve hayvanları ezerek öldürmezsiniz, bunun için vicdan azabı veya hapis cezası çekmezsiniz.

    13) Trafiğe takılmazsınız, o stresi yaşamazsınız.

    14) Karbon üretip çevreyi kirletmezsiniz, dünyayı daha temiz hale getirirsiniz.

    15) Spor yapmış olduğunuz için ciğerleriniz açılır ve bisiklet sürerken çevreyi, baharı, temizliği hisseder yaşarsınız.

    16) Sürekli gündeme çıkan metrobüste, otobüste yaşanan taciz haberlerine konu olmazsınız, erkek olsanız bile toplu taşımada tacize, istismara uğrayabilirsiniz, bisiklet kullanmak bunun önüne geçecektir.

    17) Çok iyi şoför bile olsanız, ya da toplu taşımanın şoförü bile çok iyi olsa trafikte her an problem yaşayabilirsiniz, zincirleme kaza vs. bisiklette bu ihtimal çok azdır.

    18) Trafik cezası yemezsiniz, EDS, KGS kuralları bisiklet için geçerli değildir. Işıklara takılmadan kaldırımın kenarından dönüşler yapabilirsiniz, ya da elinize alıp karşıya geçebilirsiniz.

    19) Her yıl artan taşıt ve vergi zamlarından etkilenmezsiniz, psikolojiniz bu şekilde bozulmuş olmaz.

    20) Yakıtlara hemen her zaman gelebilen zamlar yine sizi doğrudan etkilemez.

    21) Trafiğe kapalı alanlar sizin için sorun değildir, İstiklal caddesinde bile bisiklet sürebilirsiniz sakin saatlerde...

    22) Port bagaj sayesinde yüklerinizi, eşyalarınızı kolaylıkla taşıyabilirsiniz, ağır sırt çantası yüklenmek zorunda değilsiniz, o çantalar Toplu taşımada bile ekstra yük, sorumluluk anlamına gelir.

    23) Toplu taşımada karşınıza çıkabilecek arızalı, psikolojisi problemli insanlarla karşılaşma ihtimalini ortadan kaldırırsınız.

    24) Araçlarda model değiştirmek risklidir ancak bisikletler nispeten ucuz olduğundan dolayı daha kolay model değiştirebilirsiniz, hatta model değiştirmenize gerek yok birkaç bisiklet sahibi olmanız oldukça kolaydır.

    25) Hafta sonları ya da tatillerde bisikletinizi alıp araçların ulaşamayacağı yerlere gidebilirsiniz, orman içinde bisiklet sürebilirsiniz.

    26) Bisiklet parçalarını piyasada bulmak oldukça kolaydır, araç parçaları gibi zor bulunabilir veya uçuk fiyatlı olmak zorunda değil.

    27) Ülke içine katma değeri fazladır, milyarlarca liranın ülke dışına çıkmasını engeller.

    28) Yolların bozukluğu sizi pek etkilemez, kötü yollarda dağ bisikleti ile çok rahat gidebilirsiniz.

    29) Toplumda bilinçli insanlar tarafından saygı ve itibar görürsünüz çünkü bu kadar maddenin birkaçını onlar da mutlaka düşünebilmiştir.

    30) Bisikletinizin başına bir şey gelse çalınmak gibi aracınızın başına geldiği gibi çok üzülmezsiniz çünkü kaybınız maddi olarak çok değildir, yeni bir bisiklet almak çok zor değildir.

    31) Araç piyasası gibi ikinci ellerinin fiyatı sürekli artmaz, ikinci ellerini bulmak çok daha kolaydır.

    32) İki teker olduğundan dolayı dengede durma kabiliyetinizi geliştirir.

    33) Konsantrasyon isteyen bir eylem olduğu için gün içinde yaşadığınız tüm stresi atmanıza yardımcı olur.

    34) Otopark sorunu yaşamazsınız, hatta bisikletinizle marketlere girebilirsiniz.

    35) Çok yer kaplamayacağından evinize hatta odanıza bile sığdırabilirsiniz, böylece gözünüzün önünde olur.

    36) Trafikte çok az yer kapladığı için genel trafik sorununa en kesin çözümdür.

    37) Kilo vermenize yardımcı olur, gün içinde aldığınız fazla kalorileri bu şekilde atabilirsiniz.

    38) Güvenlik Ekipmanı motosikletlere göre daha ucuzdur, kıyafet olarak günlük kıyafet hatta takım elbise ile bile kullanabilirsiniz.

    39) İş ve ev arasında kullanınca nadir kullanan kişiler arasında olacağınız için fark edilirsiniz ve sempati görürsünüz.

    40) Şehirlerarası otobüs çilesine katlanmak zorunda değilsiniz, uzun bisiklet turları özgüven ve tecrübe verir.

    41) Bisikletçiler sıkı dayanışma içindedirler, böylece sosyalleşmeniz daha kolaydır, uzun arkadaşlıklar ve keyifli zamanlar geçirebilirsiniz.

    42) Her yıl yapılan bisiklet festivallerine katılabilir, ücretsiz olarak verilen imkanlardan faydalanabilirsiniz, böylece tatili bedavaya getirebilir, en eğlenceli şekilde geçirebilirsiniz.

    43) Sağlamış olduğunuz kondisyonla herkese açık bisiklet yarışmalarına katılabilir, başarı ve gelir elde edebilirsiniz.

    44) Şehirlerarası turlarınızda varacağınız şehirdeki bisiklet kulüpleri tarafından çok güzel ağırlanabilir, sürpriz hoş geldin yaşayabilirsiniz.

    45) Yine uzun turlarınızda içinden geçtiğiniz köyler veya kasabalılar tarafından ağırlanabilir, saygı ve hayranlık, misafirperverlik görebilirsiniz.

    46) Bisiklet kullanarak farklı tecrübeler yaşayacağınız için geriye muhteşem anılar bırakabilirsiniz, anlatacak hikayeleriniz olur.

    47) Bisikletle kamp yerlerine ulaşmak daha kolaydır, doğayı içine almış manzaralarda çadır kurmanız ve toparlanıp yola düşmeniz çok daha kolaydır.

    48) Yoldan geçen herhangi biri sizinle iletişim kurmak konusunda zorluk yaşamaz, çünkü onu duyabilir, cevap verebilir, gerekirse durup sohbete devam edebilirsiniz, hızlı giden araçlarda bu imkansızdır.

    49) Yine turlarınızda başka turcular ile karşılaşabilirsiniz, ortak bir aktivite gerçekleştirdiğiniz için turlarınıza onlarla devam edebilirsiniz, iletişimi çok kolaydır.

    50) Bisiklet kullanan medeniyetler çok daha gelişmiştir, konu içinde bunun ayrıca istatistiği verilecektir.

    51) Toplu taşımada hayatınız şoförün elinde, dalgınlığına gelince kaza gelir aniden, bisiklette ise sizin, refleksleriniz geliştiğinden tehlike anında kurtarabilirsiniz kendinizi.

    52) Kask ve güvenlik ekipmanı kullanmanız karşıdaki sürücülerin saygısız davranmasını engeller, size yol verme ihtimalini arttırır. Profesyonel görüntü trafikte karşılaşacağınız magandaları ürkütür, güvenle seyahat edersiniz.

    53) Bisiklet kullananların hastalıklara karşı daha dirençli olduğu saptanmıştır, böylece ilaç masraflarınız ve onların yan etkilerine maruz kalma ihtimaliniz azalır.

    54) Toplu taşımada boş zamanı genelde sosyal medya içerikleri veya oyunlarla geçirirsiniz, bisiklette bu gereksiz zamanı spor gibi faydalı bir aktivite ile doldurursunuz.

    55) Toplu taşımada istediğiniz yerde mola veremezsiniz, bisikletle okula, işe giderken güzel bulduğunuz bir yerde mola verip çayınızı, kahvenizi içebilir, kekinizi yiyebilir, sonra devam edebilirsiniz istediğiniz zaman.

    56) Bisiklet durduğu yerde size masraf çıkartmaz, oysa araçları kullanmasanız bile her yıl yüklü miktarda ödeme yaparsınız devlete.

    57) Bisikletinizin modeli eskidi diye bir sorununuz yoktur, 70 yılından kalan bir bisikletin hiç bir dezavantajı bulunmaz bakımı yapıldıkça, oysa araçlar eskidikçe daha fazla kullanılmaz hale gelir ve masrafı artar, tamiri zorlaşır.

    58) Aracınızı alıp başka ülkelere gidemezsiniz, gidebildiğiniz yerlerde de masrafınız ve gümrük sıkıntınız büyüktür, birçok ülke her aracı kabul etmeyebilir. Ancak bisikletinizi uçağa atıp istediğiniz ülkeye gidebilirsiniz.

    59) Bisiklette ehliyet ve yaş zorunluluğu yoktur.

    60) Bisikletin kaza yapması durumunda büyük masraflarınız oluşmaz.

    61) Bisiklete binme sonucu kazanılan yaşam yılı trafikkazasında kaybedilen yıllardan 20 kat daha yüksektir.

    62) Bisiklete binmek yürümek ve koşmaktan daha faydalıdır.

    (Ss'li) 70 Madde ile Sadece Tembeller Toplu Taşıma ve Araba Kullanır

    63) Kapkaç ve yankesicilik olaylarına maruz kalmazsınız çünkü insanlara çok yakın, iç içe değilsinizdir seyahat ederken.

    64) Kötü hava koşulları aksine en az bisikletleri etkilemektedir, antifriz veya akü bitme derdi yoktur, kışın araçlar yolda gidemezken uygun lastiklerle karda bile rahatlıkla sürülebilir, o nedenle Kuzey Avrupa ülkelerinde bisiklet yaygındır, kışın bile...

    65) Bu maddeleri düşünerek bisiklet kullanınca; sosyal sorumluluk ve çevre bilinci daha da artar bu da başka alanlarda topluma daha fazla faydalı olmaya teşvik eder.

    66) Bisiklet eskiyince arızası artan bir araç değildir arabalar gibi, basit bir makinedir, yürüyen aksamını yağlayarak ve temizliğini yaparak onlarca yıl kullanabilirsiniz.

    67) Bisiklet kullanıcıları dayanışma ve sosyalleşme içinde olduklarından daha mutlu olurlar, topluluklar içinde tanışıp evlenenler de oldukça fazladır.

    68) Bisiklet sürerken vücuttaki yağ yakılır, araba sürerken vücuda yağ yapılır.

    69) Kan dolaşımı ve oksijen tüketimi artacağından düşünme ve refleks hızı da artar, insanları daha Zeki hale getirir.

    70) Herhangi bir sorunda çekici beklemek, yüksek fiyatlar vermek zorunda değilsiniz, ilk gelen otobüse bisikletle binebilirsiniz veya otostopla bir pikap vs.




    İzmir Belediye Başkanı Tunç Soyer, işe bisikletle gidip geliyor. Örnek bir davranış.

    (Ss'li) 70 Madde ile Sadece Tembeller Toplu Taşıma ve Araba Kullanır

    Londra'da yıllara göre artan bisikletçi sayısı. Gelişmişlik arttıkça bisiklet kullanan sayısı da artıyor, çünkü insanlar bilinçleniyor.

    (Ss'li) 70 Madde ile Sadece Tembeller Toplu Taşıma ve Araba Kullanır

    Yine İngilterede bisiklet kullanan sayısı arttıkça kaza oranları düşüyor.

    (Ss'li) 70 Madde ile Sadece Tembeller Toplu Taşıma ve Araba Kullanır

    Sadece Londra değil aynı durum Amerika için de söz konusu. İşe bisikletle gidenlerin yıllara göre sayısı.

    (Ss'li) 70 Madde ile Sadece Tembeller Toplu Taşıma ve Araba Kullanır

    Ülkelere göre nüfus, bisiklet ve bisikletçi oranları.


    https://www.theguardian.com/cities/bike-blog/2014/mar/04/cycling-cities-search-bike-friendly-metropolis

    Çin
    People: 1,342,700,000
    Bicycles: >500,000,000
    Cyclists: >37.2%

    Belçika
    People: 10,827,519
    Bicycles: 5,200,000
    Cyclists: ~48%

    İsviçre
    People: 7,782,900
    Bycicles: 3,800,000
    Cyclists: ~48.8

    Japonya
    People: 127,370,000
    Bicycles: 72,540,000
    Cyclists: ~56.9%

    Finlandiya
    People: 5,380,200
    Bicycles: 3,250,000
    Cyclists: ~60.4%

    Norveç
    People: 4,943,000
    Bicycles: 3,000,000
    Cyclists: ~60.7%

    İsveç
    People: 9,418,732
    Bicycles: 6,000,000
    Cyclists: ~63.7%

    Almanya
    People: 81,802,000
    Bicycles: 62,000,000
    Cyclists: ~75.8%

    Danimarka
    People: 5,560,628
    Bicycles: 4,500,000
    Cyclists: ~80.1%

    Hollanda
    People: 16,652,800
    Bicycles: 16,500,000
    Cyclists: ~99.1%



    Veeee Türkiye...

    Kimsenin aklına saymak bile gelmemiş, o kadar değersizdir bisiklet bizim toplumda.

    Yukarıdaki ülkelerden bazıları Türkiye'den daha engebeli genel olarak, Japonya, İsviçre vs.


    https://civitas.eu/sites/default/files/civ_pol-09_m_web.pdf

    http://www.google.com/


    https://www.bisikletizm.com/turkiyede-kac-kisi-bisiklete-biniyor/


    Avrupa Bisiklete yatırım yapıyor, Metro'ya vs. değil...

    Bu da sadece benim böyle düşünmediğimin kanıtı olsun...

    (Ss'li) 70 Madde ile Sadece Tembeller Toplu Taşıma ve Araba Kullanır

    (Ss'li) 70 Madde ile Sadece Tembeller Toplu Taşıma ve Araba Kullanır

    Bisikletin daha güvenli olduğuna dair kaynak.

    (Ss'li) 70 Madde ile Sadece Tembeller Toplu Taşıma ve Araba Kullanır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Theologist -- 17 Haziran 2019; 11:47:51 >







  • Boşuna kendini yorma, anlamazlar. 2 asgari ücret ile burda Türkiye'de kendini yüksek tabaka sananların bindiği Volvo'ya Saab'a Mercedese'e binebiliyorsun. Milletin garajında iki arabası ve botu var ama işe, markete falan bisikletle gidiyor. Çünkü öyle yetiştirilmişler. Burada araba kullanmak ne bir prestij bizdeki gibi, ne de ulaşılması zor bir şey. Ama her yer bisikletli kaynıyor. Üstüne üstlük çevre bilinci var adamlarda. Okullarda karbon salınımı, küresel ısınma vs öğretiliyor yıllardan beri.

    Coğrafya falan sallamış biri, kendisine tavsiyem bir Norveç'i, İsviçre'yi falan gezsin bakalım düz mü engebeli mi. Bütün Avrupa'da ve Asya'da bisiklet kullanımı yaygın. Abd'de yaygın değil bir tek, biz de küçük Abd olduğumuz için bizde de yaygın değil:) ülke Trump kaynıyor.

    70 kilo ortalama ağırlığınız var, araba bir buçuk ton en az. 70 kg'lık yük için 1500 kg yanınızda götürüyorsunuz, hem de dinozor suyuyla! İçten yanmalı en verimli motor olsun hadi %30. Verimsizliğe bakar mısınız? O kadar yakıttan çıkan enerjiyi elektriğe kullansanız ve çok saçma biçimde gidip Bitcoin mining yapsanız(salla üretimi sanayiyi) bile ülke kalkınır:)
    Arabistan olsak, petrol fışkırsa ülkeden onu da anlayacağım. Ayranı yok içmeye:)

    Gidin arabayı satın bisiklet sürün demiyorum yanlış anlamayın. Ama şurada saçma sapan argümanlar sunmayın. Adam haklı, hakkını verin, arabaya devam edin.

    Maalesef insanımız (politik görüşü ve eğitim düzeyinden bağımsız) çok dar çerçevede düşünüyor bu tip şeyleri. Kendisine en ufak bir eleştiri geldiğinde hemen karşı tarafta savunmaya geçiyor. Aynısı et tüketiminde de var, ırkçılık konusunda da var, cinsiyetçilikte de var.

    Bunları aşınca insan 2.0 olacaksınız beyler ha gayret:p
  • Bu kadar sıralama ve istatistikten sonra acı gerçeğimizi ifade edelim.


    Halkımız bisiklet yollarına karşı, var olan bisiklet yollarını kaldırmak için bile belediyeye baskı kurup bisiklet yollarını kaldırtıyor. İşte kanıtı.

    http://www.gazete32.com.tr/isparta/isparta-halki-bisiklet-yolunun-kaldirilmasini-degerlendirdi.html





    Yani tembel olduğumuz için bisiklet yollarını bahane ederiz, bisiklet yolu yapılınca da kaldırtırız. Böyle değişik bir sonuç var ortada.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Theologist -- 25 Nisan 2019; 11:5:48 >




  • Bu kadar kibir iyi değildir

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Neredeyse tamamı düz olan şehirlerimiz...


    Diyarbakır, neredeyse tamamı düz bir alan...


    (Ss'li) 70 Madde ile Sadece Tembeller Toplu Taşıma ve Araba Kullanır

    (Ss'li) 70 Madde ile Sadece Tembeller Toplu Taşıma ve Araba Kullanır

    Konya,


    Muş,


    Erzincan,


    Isparta,


    Kayseri, (Talas hariç)


    Aksaray,


    Ağrı,


    Çorum


    Erzincan


    (Ss'li) 70 Madde ile Sadece Tembeller Toplu Taşıma ve Araba Kullanır

    Adana,


    Çanakkale,


    Antalya, (Falezler, Mazıdağı hariç)


    (Ss'li) 70 Madde ile Sadece Tembeller Toplu Taşıma ve Araba Kullanır


    Eskişehir,


    Iğdır,


    Düzce,


    Kırklareli,


    Afyonkarahisar,


    Mersin,



    (Ss'li) 70 Madde ile Sadece Tembeller Toplu Taşıma ve Araba Kullanır



    Elazığ,


    (Ss'li) 70 Madde ile Sadece Tembeller Toplu Taşıma ve Araba Kullanır

    Gaziantep,


    Van,


    Balıkesir,


    Manisa,


    Malatya,


    Samsun/Çarşamba,


    Aydın,


    Kırıkkale,


    Adapazarı,


    Muş,


    Balıkesir/Gönen


    Şırnak,


    Artvin,


    Kütahya, (Maltepe, Evliya çelebi, Okmeydanı, sultanbağı hariç)


    Adıyaman,


    Bingöl,


    Mardin (Nusyabin, Kızıletepe, Midyat)


    (Ss'li) 70 Madde ile Sadece Tembeller Toplu Taşıma ve Araba Kullanır


    18 milyon İstanbul'da yaşadığı için İstanbul'da bisiklet sürmek imkansız değil...

    (Ss'li) 70 Madde ile Sadece Tembeller Toplu Taşıma ve Araba Kullanır


    % kaç etti?

    Daha saymadıklarım da var...

    İşte Amsterdam ve İstanbul'da trafik karşılaştırması...

    (Ss'li) 70 Madde ile Sadece Tembeller Toplu Taşıma ve Araba Kullanır

    (Ss'li) 70 Madde ile Sadece Tembeller Toplu Taşıma ve Araba Kullanır

    Sıralamaya baktığımızda ise dünyanın trafik sıkışıklığı en yüksek şehirleri listesinde İstanbul 6. sırada iken, Amsterdam 129. sırada.

    Yine aynı verilerde görüldüğü üzere otoyollarda trafik sıkışıklığı İstanbul'da %70 iken Amsterdam'da %12.

    Devam edelim:

    Hollanda'da 1000 kişi başına ortalama 472 otomobil düşerken, Türkiye'de bu rakam yaklaşık 150 otomobil. (Eğer istenirse şehir bazında da veriler bulunabilir)

    Ve son olarak şehirlerdeki türel dağılıma bakalım:

    Amsterdam'da yüksek araç sahipliği oranlarına rağmen yolculukların sadece %20'si otomobil ile yapılıyor ve bu otomobil yolculuklarında ortalama %22 trafiğe maruz kalıyorsunuz.

    (Ss'li) 70 Madde ile Sadece Tembeller Toplu Taşıma ve Araba Kullanır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Theologist -- 25 Nisan 2019; 8:21:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Konuya dahil olmayan adam

    Bu kadar kibir iyi değildir
    Kibir nerede bunda? Zenginlik, araba, görgüsüzlük paylaşmıyorum ki? Sağlıklı bir öneri sadece.

    Hem bireye hem topluma doğrudan katkı.
  • Size katılıyorum ve haftasonu aktif olarak da bisiklet sürüyorum ancak iş yerinde ve okulda duş alabilme imkanı yoksa neden bisikletle gideyim ki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Silenforce

    Size katılıyorum ve haftasonu aktif olarak da bisiklet sürüyorum ancak iş yerinde ve okulda duş alabilme imkanı yoksa neden bisikletle gideyim ki?
    Terletmeyen veya teri emen bisiklet kıyafetleri ile çözebilirsiniz, ayrıca bisiklet seçimi terlemeyi önlemek için çok önemli. Şehir bisikletleri ile terlemeniz çok zor. Yedek kıyafetle bu işi de çözebilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Theologist

    Terletmeyen veya teri emen bisiklet kıyafetleri ile çözebilirsiniz, ayrıca bisiklet seçimi terlemeyi önlemek için çok önemli. Şehir bisikletleri ile terlemeniz çok zor. Yedek kıyafetle bu işi de çözebilirsiniz.

    Alıntıları Göster
    Örnek verdiğiniz çözümlerden sadece bisiklet tercihinin değişmesi işe yarayabilir onunla da yine terlerim illa,bir damla bile terlesem eve taksiyle dönüp iş yerine arabayla gelirsem bir anlamı kalmaz ki




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Silenforce

    Örnek verdiğiniz çözümlerden sadece bisiklet tercihinin değişmesi işe yarayabilir onunla da yine terlerim illa,bir damla bile terlesem eve taksiyle dönüp iş yerine arabayla gelirsem bir anlamı kalmaz ki

    Alıntıları Göster
    Burada açıklamış yeterince.

    quote:

    Won’t I get too sweaty? We don’t have showers at work. And what about my clothes?

    Yes, physical exercise produces sweat but it is rarely a real problem—body odour isn’t caused by the sweat but by the buildup of bacteria that follows. Shower before you ride and then clean up over the sink or with baby wipes and you should be fine.

    Separate clothes for cycling to work are not a necessity. If your commute is short, your ordinary clothes might do the job, or there are numerous companies who produce smart urban clothing with cycling-specific detailing.

    Donning lycra might be an idea for longer journeys—it is quick-drying and enables greater freedom of movement.

    If wearing separate clothes, perhaps drive in or travel by public transport on a Monday, taking spare, clean clothing to use over the rest of the week. If taking it day-by-day, rolling rather than folding can help, as can using panniers. Some companies also manufacture clothing-specific bags.


    Evet, fiziksel egzersiz ter üretir ancak bu nadiren bir sorun olabilir - vücut kokusu terden kaynaklanmaz, bakteri birikmesinden kaynaklanır. Sürmeden önce duş alın, sonra bebek bezleriyle temizleyin ve terlemeden kaynaklı sorunları ortadan kaldırın.

    Bisiklet için ayrı kıyafetler gerekli değildir eğer sürüşünüz çok uzun değilse. Eğer gidilecek yeriniz kısaysa, sıradan kıyafetlerinizle devam edebilirsiniz gününüze, bakın bu sabah böyle yaptım ter sıfır, hiç problem yok.

    18 Km sürüyorum işe gidiş gelişte. Ter kesinlikle problem olmaz bu mesafelerde.

    Hız grafiğine de bakabilirsiniz ortalama 25 Km hız.


    (Ss'li) 70 Madde ile Sadece Tembeller Toplu Taşıma ve Araba Kullanır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Theologist -- 24 Nisan 2019; 10:33:48 >




  • Yürümek varken bisiklet gereksiz.Hem de bir bisikletin eski kasa doğan fiyatına satıldığı şu dönemde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: İzole Bant

    Yürümek varken bisiklet gereksiz.Hem de bir bisikletin eski kasa doğan fiyatına satıldığı şu dönemde
    Her bütçeye uygun bisiklet bulabilirsiniz. İyi bir bisikleti çok ucuza da bulabilirsiniz. 600 TL bandında şehir bisikleti gayet yeterlidir.

    Bisiklet yürüme karşılaştırması...





  • Geldi gene...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bisiklet süren adama kızlar bakmaz. Araba lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bisiklet sürmemeniz için tek neden:
    1. İnsanı andirmayan bir tır şoförünün kullandığı tır tarafından ezilmek.
    Türkiye burası fazla hayallere kapılmaya gerek yok. İnsan profili belli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jungian_Shadow

    Geldi gene...
    Sorun peki nerede?

    Hatalı veya yanlış bir durum mu var ortada?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Good_Library

    Bisiklet sürmemeniz için tek neden:
    1. İnsanı andirmayan bir tır şoförünün kullandığı tır tarafından ezilmek.
    Türkiye burası fazla hayallere kapılmaya gerek yok. İnsan profili belli
    Bisiklet sürenlerin kaza geçirme olasılığı araba veya yayalardan çok daha düşük.

    Geçen yıl yolda yürüyüp kaza geçirenlerin sayısı 31.593 ölen sayısı 18.103

    Geçen yıl bisiklet kazası sayısı 8.468 kişi, diğer araçların sayısı 297.218

    Farka bakıp görebilirsiniz...
    http://www.trafik.gov.tr/

    Ayrıca tam olarak istatistik vermek gerekirse.

    Motorsiklet kullanıp ölen insan sayısı 6141 insanda 1.

    Araba kullanıp ölen sayısı 11,883 kişide 1.

    İş kazasında ölen sayısı 30,735 kişide 1.

    Bisiklet kullanırken ölen sayısı 68,673 kişide 1.

    Yürürken ölen sayısı 75,026 kişide 1.

    (Ss'li) 70 Madde ile Sadece Tembeller Toplu Taşıma ve Araba Kullanır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Theologist -- 25 Nisan 2019; 9:44:3 >








  • quote:

    Orijinalden alıntı: haqueim

    Bu mesaj silindi.
    Tembel, fakir gelişmemiş ülkelerde bisiklete binen sayısı çok çok azdır. Tıpkı bizim ülkemiz gibi.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.