Şimdi Ara

Son 15 yılda elektrikli araçlar ne kadar gelişti? İşte 2011-2026 Nissan Leaf kıyaslaması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
1.487
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Son 15 yılda elektrikli araçlar ne kadar gelişti? İşte 2011-2026 Nissan Leaf kıyaslaması
    Nissan Leaf, 2009 yılında ilk elektrikli seri üretim otomobil unvanıyla tanıtılmıştı. 2010 yılında piyasaya çıkan otomobil elektrikli araç devriminde öncü modellerden biri oldu. Geçtiğimiz aylarda üçüncü nesli tanıtılan otomobilin ilk nesle göre geçirdiği değişimler elektrikli otomobillerin 15 yıl içerisinde geldiği noktayı gösteriyor.



    Son 15 yılda elektrikli araçlar ne kadar gelişti? İşte 2011-2026 Nissan Leaf kıyaslaması



    İşte 2026 Leaf ile 2011 Leaf'in kıyaslaması




    • Batarya Kapasitesi: 2011 model Leaf, 24 kWh kapasiteli batarya ile satışa sunulmuştu. 2026 modelinde 52 kWh ve 75 kWh'lik batarya seçenekleri sunuluyor. İlk modele göre üç kata kadar bir artış söz konusu.

    • Sürüş Menzili: İlk model EPA ölçümlerine göre sadece 117 km menzil sunabilirken, 2026 model Leaf, 350 km ile 488 km arasında değişen menzil değerlerine ulaşabiliyor.

    • Motor Gücü: 2011'deki 80 kW (107 hp) seviyesinden, 2026'da baz donanım seviyesinde 130 kW'e (174 hp), daha üst donanım seviyelerinde ise 160 kW (214 hp) seviyesine çıktı.

    • Şarj Hızı: DC şarj hızı ilk modelde yalnızca 50 kW idi. 2026 Leaf'te bu hız 150 kW'a yükseltildi ve sadece 35 dakikada %10-80 şarja olanak sağladı.

    • Pil Yönetimi: Yeni model sıvı soğutmalı sistemle çok daha gelişmiş termal yönetim sunuyor. İlk model ise dah basit hava soğutma sistemiyle hızlı sürüş ve şarj sırasında ısınma sorunları yaşıyordu.

    • Güç Aktarma Organları: 2026'da yeni bir 3'ü 1 arada EV güç aktarma organı (motor, invertör, redüktör) benimsendi, böylece paket boyutu %10 oranında azaltıldı ve enerji verimliliği arttırıldı.

    • Aerodinamik: İlk modelde 0,29cd olan sürtünme katsayısı, yeni modelde 0,26cd'ye düşürüldü ve böylece verimlilik arttırıldı.

    • Bilgi-Eğlence Sistemi: 2011 modelde temel ses ve isteğe bağlı navigasyondan, 2026'da çift 12,3 inç veya 14,3 inç ekranlara geçiş yapıldı ve Google tabanlı arayüz, kablosuz Apple CarPlay ve Android Auto, USB-C bağlantı noktaları, kablosuz şarj ve 10 hoparlöre kadar Bose ses sistemi eklendi.

    • Güvenlik Özellikleri: 2026’da Nissan Safety Shield 360 paketi standart hale geldi. Bu pakette, yaya/bisikletli algılama özellikli otomatik acil frenleme, kör nokta müdahalesi, şerit terk önleme, arka çapraz trafik uyarısı gibi özellikler yer alıyor. Ayrıca 3D Akıllı Çevre Görüş Kamerası, Görünmez Kaput Görünümü, Ön Geniş Açı Görüş ve İkincil Çarpışma Önleyici Frenleme gibi yeni teknolojiler eklendi. İlk modelde yalnızca temel hava yastıkları ve denge kontrol sistemi vardı.

    • Sürücü Destek Teknolojileri: 2026 yılında standart olarak ProPilot Assist (şerit ortalama özelliğine sahip adaptif hız sabitleyici) tanıtıldı. Ayrıca 2011 modelinde bulunmayan Trafik İşareti Tanıma ve Sürücü Dikkat Uyarısı gibi özellikler de eklendi.

    • Araçtan Cihaza Enerji Aktarımı (V2L): 2026'da yeni sunulan özellik ile harici cihazlar için 1.500 watt'a kadar güç çıkışı sağlıyor. 2011'de bu özellik yer almıyordu.

    • Bağlantı ve Uygulama Entegrasyonu: 2026’da güncellenmiş NissanConnect uygulaması bulunuyor. Üst donanımlarda Google Maps içinde şarj istasyonu farkındalığı ve gerçek zamanlı DC şarj bilgisi gösterimi sağlanıyor. 2011’de bağlantı özellikleri çok sınırlıydı.

    • Garanti: 2026 modelde de 8 yıl/160.000 km batarya garantisi devam ediyor. Bu, birinci nesil modellerin sonrasındaki standartla uyumlu olup gelişmiş batarya teknolojisini de kapsıyor.

    • Fiyat: 2011'de Leaf, ABD'de 32.780 dolara satılırken, 2026 model Leaf 28,140 dolara satılıyor. Enflasyon da hesaba katılırsa, yeni model, onca iyileştirmeye rağmen ilk modele göre %38 daha ucuza satılıyor.



    Ayrıca Bkz.Nissan’dan tam katı hal bataryalı elektrikli araçlar için kritik adım



    Bu kıyaslama bizlere, elektrikli otomobillerin son 15 yılda her açıdan geliştiğini gösteriyor. Düşen batarya maliyetleri neticesinde artan batarya kapasiteleri, donanım ve yazılım tarafındaki yeni teknolojiler elektrikli araçları çok daha ucuz ve cazip hale getirmiş durumda. Tabi elektrikli araçlar henüz gelişimini tamamlamış değiller. Önümüzdeki dönemde daha uzun menzilli, daha ucuz ve daha gelişmiş teknolojilere sahip modeller piyasadaki yerini almaya devam edecek.




    Kaynak:https://cleantechnica.com/2025/08/21/new-2026-nissan-leaf-shows-how-far-electric-vehicles-have-come-in-15-years/







  • Teorik olarak doğru olsa da, pratik olarak doğru bir kıyaslama değil bu çünkü Nissan kaynak ayırma ve ar-ge işini çok azalttı elektrikli otomobilde. yani ilk Leaf çok yüksek yatırım ve hırsla üretilmiş özel bir model zamanı için ama sonrakiler Corolla kafasıyla yapıldı.


    İlk nesil Leaf vs Model 3 kıyası elektrikli otomobillerdeki gelişimi görmek açısından çok daha doğru.

  • 15 yıl sonra mükemmel elektrikli araçlar yollarsa o vakit.

  • Mevcut batarya/pil-menzil sorunu çözülmedikçe elektrik araç almak şuan mantıklı değil.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Teorik olarak doğru olsa da, pratik olarak doğru bir kıyaslama değil bu çünkü Nissan kaynak ayırma ve ar-ge işini çok azalttı elektrikli otomobilde. yani ilk Leaf çok yüksek yatırım ve hırsla üretilmiş özel bir model zamanı için ama sonrakiler Corolla kafasıyla yapıldı.


    İlk nesil Leaf vs Model 3 kıyası elektrikli otomobillerdeki gelişimi görmek açısından çok daha doğru.

    _____________________________
  • Nissan 2009’da son teknoloji elektrikli araçtı ama şimdi bayağı geri teknoloji bir araç onuda hesaba katmak gerek.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    Phenom II X4 940, Asus M3A78T (790GX), 2x2 GB DDR2-800 ,Samsung 2333SW 23"", Sapphire Ati HD6870 1GB, 160 Gb Intel X25-M SSD ve SCYTHE Silent Box içinde 3,5" Western Digital 750 Gb 5400 rpm sessiz HDD, 16 Mb önbellek , Lian-li PC-C32 Fanları kısılmış Kasa, Be-Queit 450 Watt güç kaynağı, Samsung DVD-RW Gümüş ön yüz, Microsoft Sidewinder X6, Cyber Snippa Intelliscope fare, SONY KDF-E50A11E 50" 3LCD HDTV, 2x Saitek P3000 Gamepad Scythe Zipang soğutucu
  • Net söylüyorum 15 yıl sonra tek bir tane bile elektrik bir araç kalacağını düşünüyorum piyasada farklı bir teknoloji olacak Büyük ihtimalle hidrojen gibi görünüyor ama bugünün teknoloji kesinlikle olmayacak

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • rasterx kullanıcısına yanıt

    Menziller şehir içi 650 otoyolda 320km leri gördü, daha ne olacak?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    söz bilmezsen sükut eyle seni adam sansınlar
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Nissan elektrikli aracın öncüsüydü. Şimdi çok gerilerde. Aynı işi çinli bir marka yapmış olsa şimdi açık ara fark atmıştı. En kötü ihtimalle teslanın geldiği noktada olmaları gerekirdi. Japonlardaki bu kaplumbağa hızını anlamıyorum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • en1gma kullanıcısına yanıt
    Şuan bu degerler yüksek gibi görünse de çok yetersiz.Batarya teknolojisi EV ler için çok daha fazla gelişmesi gerekli.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Değerler gayet güzel. Siz içten yanmalı araçlarda 2 dakikada yakıt koyup 600km gitmeye alışkın olduğunuz için bunu söylüyorsunuz, değil tüy bitmesi, dilimiz paramparça oldu bunu söylemekten artık :)


    Yaygın hızlı şarj- yaygın ve güvenilir şarj ağı- kolay ortak ödeme altyapısı gerekli, tamamdır. Başka ne fazladan menzile ihtiyaç var, ne de pilleri büyütmeye, boşa kaynak ısrafı. Zaten elektrikli otomobil kullananlar da şu anda bile son derece memnunlar.


    Elektrikli otomobile "ileri teknoloji" olduğu için geçtiğimiz safsatasını aklımızdan attığımız an, çok ve yeşil enerjili kullanıma destek vermesi (rüzgar, hidrotermik, nükleer, füzyon vb..) emisyonları tek tek tüm model-sınıf araçların egzozundan ölçüp sertifikalandırma angaryasından kurtarıp, endüstriyel ölçekte emisyon kontrolüne olanak vermesi, yani toplam bir çevrecilik beklentisi ile geçildiğini anladığımız an neyi neden yaptığımızı anlayacaksınız. Elektrikli otomobiller içten yanmalı araçlardan daha kolay veya ucuz olmak zorunda değil, ama çevreci olmak zorunda. Bazı şeylerden taviz vermeden, biraz sabretmeden bu iş olmayacak. Günlük yol yapan, düzenli kullanılan, düzenli emisyon salan neredeyse tüm araçların elektrikli olması artık şart.


    Taksiler gece gündüz 500-600km yol yapıyor, vızır vızır emisyon salıyor, orada adam Tesla'yı teşvik avantajı var diye alıp, tüm hafta kapı önünde yatırıyor 60kwh'lık dev pili ile. V8 aracı da olsaydı garajda yatarken sıfır emisyon salacaktı. Bu saçmalıklar, bu anlamsızlıklar hep düzelecektir ileride. Düzelmezse, yapılamazsa zaten bu elektrikli otomobil işi istenilen etkiyi yaratamayacak demektir emisyon kontrolünde, gerçi artık çok geç büyük ihtimal her şey için ama bir umut yapılıyor bir şeyler.

    _____________________________




  • Kimse kızmasın ama 2009'da yapılan araç daha teknolojik, daha iyi ve daha sağlammış.


    Yeniyi övmeye çalışmışsınız ama 2009'da ki o şartlara göre oldukça daha iyiymiş.

    _____________________________
    Copyright © 2011/2012/2013/2014/2015/2016/2017/2018/2019/2020/2021/2022/2023 Burada yazdıklarımın tamamı hayal ürünüdür ve gerçek değildir, zotacing sorumlu tutulamaz...Yazdıklarıma inanmayın ve üzerinize almayın/alınmayın.
  • ilk önce bir geçiş olacak ise toplu ulaşımın acil olarak elektrikli olarak tamamımın çalışması gereklidir dir.

    Mesela minibüsler konusu oldukça önemlidir ,toplu ulaşımın ciddi bir taşıma yüzdesini yüklenen araçların EV olanını henüz göremedik, aynı şekilde taksiler için de bir zorunluluk getirilmesi lazım .filosunun mesela yıllara göre EV araç olarak geçişi yasalarla sağlanmalıdır ki çok km ve şehir içi emisyonlarında hızlı düzelme için kişisel EV den çok toplu ulaşım araçları için bir master plan yapılmalıdır.

    Doğalgazlı çözümler sunulsa da madem CO2 ve atık gaz oranları önemli ,o zaman devlet eliyle teşvik ve belediyelerde yeni bir uygulamanın yaygınlaştırulması için yasa ile denetim şarttır .

    Kişisel araçlar ile yapılacak dönüşüm belki uzun vadede ciddi bir sonuç verecektir ancak asıl olan trafikteki eski sistemle dizel gibi aşırı kirleticilerle çalışan minibüs ,otobüs ve belki taksilerin (LPG de buna dahil) dönüşümüne örnek şehirler görmek istiyoruz.Kaynak açısından ticari gelir elde eden kesimin araçları da buna dahil edilerek temiz şehirler sloganının da kullanılarak hızlı bir dönüşüm sağlanmalıdır .
    Bu işler menzili artan otomobiller ile falan sağlanamaz, sorunu biliyorsak çözüme devletin gücünü de katmamız şarttır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 24 Ağustos 2025; 13:40:57 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • rasterx kullanıcısına yanıt
    5 yıl bir şey beklemiyorum. O zaman tekrar değerlendirilir

  • en1gma kullanıcısına yanıt
    o da ilginç. diğerinin tersi. şehir dışı 600-700 leri en kötü şartlarda görünce mantıklı hale gelir. 300 az.

  • Kıyaslamayı başka alanlarda da yapmak gerekmez mi?


    1-)15 Yıllık ortalama bir aracın ikinci elde satışı nasıl, elektrikli aracın satışı nasıl oluyor? Mesela siz olsanız 2011 model bir elektrikli araç alır mıydınız? Çevremdeki bütün tanıdıklar neredeyse 6-10 bin km civarı araçlar alıyor, daha uzun km li ve yaşlı araçlar alınmaz mı? Neden alınmaz?


    2-)Defalarca sorduğum ve görmezden gelinen bir şey var. Bu araçlarda servis bakımı zorunluluğu vs. durumu nedir? Mesela 2 sene sonra servis bakımına devam ediyor mu araçlar? Bu örnekteki gibi 10-15 sene servis bakımına mı götürmek lazım?

    _____________________________
    özlü sözler yazacaktım ama durdum, o zamanlar eskilerde kalmış. vaz geçtim yazmaktan...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.