|
Bildirim
Teorik olarak doğru olsa da, pratik olarak doğru bir kıyaslama değil bu çünkü Nissan kaynak ayırma ve ar-ge işini çok azalttı elektrikli otomobilde. yani ilk Leaf çok yüksek yatırım ve hırsla üretilmiş özel bir model zamanı için ama sonrakiler Corolla kafasıyla yapıldı. İlk nesil Leaf vs Model 3 kıyası elektrikli otomobillerdeki gelişimi görmek açısından çok daha doğru. |
Menziller şehir içi 650 otoyolda 320km leri gördü, daha ne olacak? |
|
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
_____________________________
|
Teorik olarak doğru olsa da, pratik olarak doğru bir kıyaslama değil bu çünkü Nissan kaynak ayırma ve ar-ge işini çok azalttı elektrikli otomobilde. yani ilk Leaf çok yüksek yatırım ve hırsla üretilmiş özel bir model zamanı için ama sonrakiler Corolla kafasıyla yapıldı. İlk nesil Leaf vs Model 3 kıyası elektrikli otomobillerdeki gelişimi görmek açısından çok daha doğru. |
_____________________________
|
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
_____________________________
Phenom II X4 940, Asus M3A78T (790GX), 2x2 GB DDR2-800 ,Samsung 2333SW 23"", Sapphire Ati HD6870 1GB, 160 Gb Intel X25-M SSD ve SCYTHE Silent Box içinde 3,5" Western Digital 750 Gb 5400 rpm sessiz HDD, 16 Mb önbellek , Lian-li PC-C32 Fanları kısılmış Kasa, Be-Queit 450 Watt güç kaynağı, Samsung DVD-RW Gümüş ön yüz, Microsoft Sidewinder X6, Cyber Snippa Intelliscope fare, SONY KDF-E50A11E 50" 3LCD HDTV, 2x Saitek P3000 Gamepad Scythe Zipang soğutucu
|
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
_____________________________
|
Menziller şehir içi 650 otoyolda 320km leri gördü, daha ne olacak? < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
söz bilmezsen sükut eyle seni adam sansınlar
|
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
_____________________________
|
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
_____________________________
|
Değerler gayet güzel. Siz içten yanmalı araçlarda 2 dakikada yakıt koyup 600km gitmeye alışkın olduğunuz için bunu söylüyorsunuz, değil tüy bitmesi, dilimiz paramparça oldu bunu söylemekten artık :) Yaygın hızlı şarj- yaygın ve güvenilir şarj ağı- kolay ortak ödeme altyapısı gerekli, tamamdır. Başka ne fazladan menzile ihtiyaç var, ne de pilleri büyütmeye, boşa kaynak ısrafı. Zaten elektrikli otomobil kullananlar da şu anda bile son derece memnunlar. Elektrikli otomobile "ileri teknoloji" olduğu için geçtiğimiz safsatasını aklımızdan attığımız an, çok ve yeşil enerjili kullanıma destek vermesi (rüzgar, hidrotermik, nükleer, füzyon vb..) emisyonları tek tek tüm model-sınıf araçların egzozundan ölçüp sertifikalandırma angaryasından kurtarıp, endüstriyel ölçekte emisyon kontrolüne olanak vermesi, yani toplam bir çevrecilik beklentisi ile geçildiğini anladığımız an neyi neden yaptığımızı anlayacaksınız. Elektrikli otomobiller içten yanmalı araçlardan daha kolay veya ucuz olmak zorunda değil, ama çevreci olmak zorunda. Bazı şeylerden taviz vermeden, biraz sabretmeden bu iş olmayacak. Günlük yol yapan, düzenli kullanılan, düzenli emisyon salan neredeyse tüm araçların elektrikli olması artık şart. Taksiler gece gündüz 500-600km yol yapıyor, vızır vızır emisyon salıyor, orada adam Tesla'yı teşvik avantajı var diye alıp, tüm hafta kapı önünde yatırıyor 60kwh'lık dev pili ile. V8 aracı da olsaydı garajda yatarken sıfır emisyon salacaktı. Bu saçmalıklar, bu anlamsızlıklar hep düzelecektir ileride. Düzelmezse, yapılamazsa zaten bu elektrikli otomobil işi istenilen etkiyi yaratamayacak demektir emisyon kontrolünde, gerçi artık çok geç büyük ihtimal her şey için ama bir umut yapılıyor bir şeyler. |
_____________________________
|
Kimse kızmasın ama 2009'da yapılan araç daha teknolojik, daha iyi ve daha sağlammış. Yeniyi övmeye çalışmışsınız ama 2009'da ki o şartlara göre oldukça daha iyiymiş. |
_____________________________
Copyright © 2011/2012/2013/2014/2015/2016/2017/2018/2019/2020/2021/2022/2023 Burada yazdıklarımın tamamı hayal ürünüdür ve gerçek değildir, zotacing sorumlu tutulamaz...Yazdıklarıma inanmayın ve üzerinize almayın/alınmayın.
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 24 Ağustos 2025; 13:40:57 > < Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
|
|
Kıyaslamayı başka alanlarda da yapmak gerekmez mi? 1-)15 Yıllık ortalama bir aracın ikinci elde satışı nasıl, elektrikli aracın satışı nasıl oluyor? Mesela siz olsanız 2011 model bir elektrikli araç alır mıydınız? Çevremdeki bütün tanıdıklar neredeyse 6-10 bin km civarı araçlar alıyor, daha uzun km li ve yaşlı araçlar alınmaz mı? Neden alınmaz? 2-)Defalarca sorduğum ve görmezden gelinen bir şey var. Bu araçlarda servis bakımı zorunluluğu vs. durumu nedir? Mesela 2 sene sonra servis bakımına devam ediyor mu araçlar? Bu örnekteki gibi 10-15 sene servis bakımına mı götürmek lazım? |
_____________________________
özlü sözler yazacaktım ama durdum, o zamanlar eskilerde kalmış. vaz geçtim yazmaktan...
|