Şimdi Ara

Sıcak Havada Performans Düşmesi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
59
Cevap
0
Favori
9.798
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar beyler..

    Nette ufak bir arastirma yaptim. Genelin soyledigi sicak hava performansi dusurur. Araba performansindan bahsediyorum tabii Bugun ozellikle baktim. Normalde gidiyor araba. Hele serin havada. Sicakta ise sanki el freni az da olsa tutuyormus gibi bi performans sorunu gozlemledim. Veya psikolojik olarakda olmus olabilir. + olarak yani. Sizin tecrubeleriniz nedir bu konuda?

    Sicak havada sizin durumlar nasil? Fark var mi? Yapilmasi gereken bir sey var midir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • quote:

    Orijinalden alıntı: Astennu

    Sıcak havanın yoğunluğu, soğuk havaya göre daha azdır. Eşit hacimde hava alınır ancak miktarı daha azdır. Küçük performans düşmesi bu sebepledir. Aynı sebeple rakım da performansı olumsuz etkiler.
    Sıcak havada pistona çekilen havada birim miktarda o2 daha az olduğu için performans düşer. Soğuk havada o2 çok daha fazla olduğu için motor en güzel soğuk havada performans gösterir. Dilimin döndüğü kadar anlattım olay bundan ibaret
  • Çekişte düşüş hissediyorum ben de
  • Allahalla benim bildiğim sıcak ta motor daha rahat ısınıyor daha rahat çalışıyor ama yanlışım da olabilir tabi ki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mcuk

    Allahalla benim bildiğim sıcak ta motor daha rahat ısınıyor daha rahat çalışıyor ama yanlışım da olabilir tabi ki.

    Hocam motor en verimli normal isisinda calisir. O konuda sorun yok zaten. Ama isin icine bir de sicak hava girince kotu oluyor iste. Belirgin bir fark olusuyor. Tabi klima acikti bununda etkisi var. Ancak yinede belli oluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sıcak havanın yoğunluğu, soğuk havaya göre daha azdır. Eşit hacimde hava alınır ancak miktarı daha azdır. Küçük performans düşmesi bu sebepledir. Aynı sebeple rakım da performansı olumsuz etkiler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mcuk

    Allahalla benim bildiğim sıcak ta motor daha rahat ısınıyor daha rahat çalışıyor ama yanlışım da olabilir tabi ki.

    Hocam motor en verimli normal isisinda calisir. O konuda sorun yok zaten. Ama isin icine bir de sicak hava girince kotu oluyor iste. Belirgin bir fark olusuyor. Tabi klima acikti bununda etkisi var. Ancak yinede belli oluyor

    Alıntıları Göster
    Sıcak havada oksijen oranı daha az oluduğundan yanma da az oluyor. Çok sıcak havada insanlar bile nefes alamıyor araba napsın




  • Dogrudur. Ne kadar sıcak hava o kadar performans düsüklügü denebilir. Hatta bilgisayarlarda böyledir. Ne kadar soguk o kadar iyi. Normal calısma ısısını baz alarak tabi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Astennu

    Sıcak havanın yoğunluğu, soğuk havaya göre daha azdır. Eşit hacimde hava alınır ancak miktarı daha azdır. Küçük performans düşmesi bu sebepledir. Aynı sebeple rakım da performansı olumsuz etkiler.
    Sıcak havada pistona çekilen havada birim miktarda o2 daha az olduğu için performans düşer. Soğuk havada o2 çok daha fazla olduğu için motor en güzel soğuk havada performans gösterir. Dilimin döndüğü kadar anlattım olay bundan ibaret
  • quote:

    Orijinalden alıntı: car_26

    Sıcak havada pistona çekilen havada birim miktarda o2 daha az olduğu için performans düşer. Soğuk havada o2 çok daha fazla olduğu için motor en güzel soğuk havada performans gösterir. Dilimin döndüğü kadar anlattım olay bundan ibaret

    Cozum yok mu peki. Yani az da olsa

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende yeni kasa 1.25 fiestadan örnek vereyim klima açınca sanki arabayı arka dan biri çekiyor gibi oluyor ayağı gazdan çekince motor freni yapmış gibi oluyordu :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pi

    quote:

    Orijinalden alıntı: car_26

    Sıcak havada pistona çekilen havada birim miktarda o2 daha az olduğu için performans düşer. Soğuk havada o2 çok daha fazla olduğu için motor en güzel soğuk havada performans gösterir. Dilimin döndüğü kadar anlattım olay bundan ibaret

    Cozum yok mu peki. Yani az da olsa

    Alıntıları Göster
    Bence motor hava şartlarıyla en büyük irtibatı barometrik basınçla gösteriyor. Bu da yaz, kış, yağış durumuna göre değiştiği için çok senaryo çıkarmak mümkün. Oksijen ve nem oranı önemli. Eskiden otm. avansı olmayan motorlar 1000 metre tırmansa motor başka motor olurdu.

    Arabanın yakıt beslemede kullandığı bilgileri incelemek lazım. Elektroniklerin yavaş olduğu 80'lerde barometrik basınç sensörü yaygındı, şimdi lambda değerini yorumluyor bilgisayar.

    Karbüratörlü motorda giriş sıcaklığı 37°C'de kontrol ediliyordu. Orjinal halinin 55 C olması gerektiğini öğrenip ona göre düzeltince araba coşmuştu. Çünkü soğuk havada karışım fakir kalıyordu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Bence motor hava şartlarıyla en büyük irtibatı barometrik basınçla gösteriyor. Bu da yaz, kış, yağış durumuna göre değiştiği için çok senaryo çıkarmak mümkün. Oksijen ve nem oranı önemli. Eskiden otm. avansı olmayan motorlar 1000 metre tırmansa motor başka motor olurdu.

    Arabanın yakıt beslemede kullandığı bilgileri incelemek lazım. Elektroniklerin yavaş olduğu 80'lerde barometrik basınç sensörü yaygındı, şimdi lambda değerini yorumluyor bilgisayar.

    Karbüratörlü motorda giriş sıcaklığı 37°C'de kontrol ediliyordu. Orjinal halinin 55 C olması gerektiğini öğrenip ona göre düzeltince araba coşmuştu. Çünkü soğuk havada karışım fakir kalıyordu.

    Alıntıları Göster
    Doğrudur Motor ideal çalışma sıcaklığına ulaştıktan sonra Ortam ne kadar soğuk olursa okadar daha fazla performans gösterir bu birçok alette böyledir(İşlemci vs)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Bence motor hava şartlarıyla en büyük irtibatı barometrik basınçla gösteriyor. Bu da yaz, kış, yağış durumuna göre değiştiği için çok senaryo çıkarmak mümkün. Oksijen ve nem oranı önemli. Eskiden otm. avansı olmayan motorlar 1000 metre tırmansa motor başka motor olurdu.

    Arabanın yakıt beslemede kullandığı bilgileri incelemek lazım. Elektroniklerin yavaş olduğu 80'lerde barometrik basınç sensörü yaygındı, şimdi lambda değerini yorumluyor bilgisayar.

    Karbüratörlü motorda giriş sıcaklığı 37°C'de kontrol ediliyordu. Orjinal halinin 55 C olması gerektiğini öğrenip ona göre düzeltince araba coşmuştu. Çünkü soğuk havada karışım fakir kalıyordu.

    Kesinlikle doğru. Ben karbüratörlü motorda bunu birebir tecrübe ettim.

    2 araba yaylaya çıkmıştık. Bizimki 95 model Renault 9. Çift boğaz karbüratörlü. Diğer araç 2007 Chevrolet Aveo. Bizim araba yaylaya çıktıkça performansta aşırı bir düşüş yaşadı. Normalde 2 viteste bile yokuş yukarı yolu tırmalayan araçla çoğunlukla 1. viteste gitmek zorunda kaldım. Aveo'da o kadar bir düşüş yoktu.

    Yeni motorlar oksijen seviyesine göre karışımı ayarlıyor herhalde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935


    quote:

    Orijinalden alıntı: car_26

    Sıcak havada pistona çekilen havada birim miktarda o2 daha az olduğu için performans düşer. Soğuk havada o2 çok daha fazla olduğu için motor en güzel soğuk havada performans gösterir. Dilimin döndüğü kadar anlattım olay bundan ibaret

    Cozum yok mu peki. Yani az da olsa

    Doğa hocam bu napacan Rusya'ya falan taşımakta bir seçenek tabi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dolmuşcular ön ızgara ya karton koyar soğuk havalarda veya aşırı sıcaklarda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sametsamett

    Dolmuşcular ön ızgara ya karton koyar soğuk havalarda veya aşırı sıcaklarda
    arkadaşlar ilginçtir bende sıcak havalarda araç daha esnek hissettiriyor sizede öyle geliyormu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: car_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935


    quote:

    Orijinalden alıntı: car_26

    Sıcak havada pistona çekilen havada birim miktarda o2 daha az olduğu için performans düşer. Soğuk havada o2 çok daha fazla olduğu için motor en güzel soğuk havada performans gösterir. Dilimin döndüğü kadar anlattım olay bundan ibaret

    Cozum yok mu peki. Yani az da olsa

    Doğa hocam bu napacan Rusya'ya falan taşımakta bir seçenek tabi

    O kadarina gerek yok ustam. Boyle idare edebilirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ara soğutucu gerek dizellerde intercooler bulunur sıcak havayı soğutmak için. Sende açık hava filitresi takabilirsin belki iş görür.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Ara soğutucu gerek dizellerde intercooler bulunur sıcak havayı soğutmak için. Sende açık hava filitresi takabilirsin belki iş görür.

    O konuya da baktim. Kayda deger bir performans saglamiyor. Hatta test yapilmis. Oem filtre daha iyi sonuc veriyor. Madem durum buysa hic kurcalamaya gerek yok. Zaten parayi bulunca dizele gececegim. Benzinle tuple ugrasamam artik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Serin yaz akşamlarında dci çıldırıyor, +10hp kesin

    9 yıllık tecrübe ile sabit
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.