Şimdi Ara

Sıcak Havada Performans Düşmesi? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
0
Favori
9.798
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • benimkide gaz yemiyor
  • @Urbanrevolt Sıfır alma durumum yok hocam maalesef. Bu sene sonunda duruma göre bakacağız artık 35-40 arası dizel 308. Yani şu anki düşüncem o yönde bakalım

    @ozgur_gs_91 Motor iyi. Ancak her şey motor değil maalesef. Az devir çevirtsen bütün motor sesi içeride Ki öyle kırmızı çizgilerde gezen biri değilim. Turboya geçme vakti geldi artık hacı. Bakma sen çok para istiyorlar bunlara. Düz mantık bakarsan ha şahiin ha bu kasa civicler

    @Roland Deschain O da olabilir hocam. Hangisinin temizi denk gelirse artık. Bravolar 308e göre biraz daha pahalı gidiyor sanki. Piyasalarının olmaması benim açımdan çok iyi. Yoksa 35 civarı nerde alacaksın bunlardan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Pi -- 9 Temmuz 2015; 11:50:55 >




  • Sıcakta performans düşer...Onun için özellikle ağır vasıtalarda soğutmalı turbo kullanılır...

    Ayrıca yağmurlu havada da aracın gidişi ağırlaşır,yakıt tüketimi artar...
  • D@rbeli M@tk@p kullanıcısına yanıt
    Aynen öyle yağmurda da benzer durum oluşuyor usta. Herkeste böyle olduğunu bilmek güzel
  • 93 derece harertle muğla-gökova arası yokuşları cayır cayır çıktı vectra, 98den itibaren düşebilir belki performansı
  • Hocam Allah hayırlısını ve en iyisini nasip etsin.Bravo t-jet de düşünün.Temiz olanları mutlaka bulunur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Urbanrevolt

    Hocam Allah hayırlısını ve en iyisini nasip etsin.Bravo t-jet de düşünün.Temiz olanları mutlaka bulunur.

    Eyvallah ustam. Cümlemize hayırlısı olsun inşallah. Hiç düşünmedim ama bir bakarım ona da
  • sıcak havada daha iyi çalışmazmı neden performans düşsün ,azda yakar daha iyi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hava rezonatörünün soğuk hava giren kısmını kışın kapattım. diğer kanaldan gelen sıcak havayla daha az yakıt harcadığını düşünüyordum. motor da çabuk ısınıyor bu haliyle. performans artışı için ise tam tersi sıcak hava girişini kapatmıştım. soğuk hava, yüksek performansla beraber yakıtı da artırıyor zannediyorum.
    alttaki vidyoda -eğer gerçekse- yönlendirmenin ne kadar etkili olduğu gözüküyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _mp_ -- 9 Temmuz 2015; 13:03:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    sıcak havada daha iyi çalışmazmı neden performans düşsün ,azda yakar daha iyi.

    Fazla tekniğine yoğunluğa falan girmeden şöyle diyeyim ustam. Motora soğuk hava girerse yanma daha iyi oluyor. Yukarıda arkadaşlar güzelce açıklamışlar.
  • Hava filtresi kazanımı oluyor o parça? Aslında en temizi demir borulu açık hava filtresi takmak. Ancak ona da aracın müsait olması lazım. Boruyu soğuk tarafa doğru verdin mi tamamdır
  • evet hava filtresi öncesindeki bölüm. o kısmı komple çıkarıp boğaz kelebeğinden alınan kalın bir boruyu aracın ön tekerlerine yakın davlumbaz kısmına monte ediyorlar. ucunda açık hava filtresi oluyor. supercharger'ın dışarıda kalan kısmının günümüze uyarlanmış hali gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Selamlar beyler..

    Nette ufak bir arastirma yaptim. Genelin soyledigi sicak hava performansi dusurur. Araba performansindan bahsediyorum tabii Bugun ozellikle baktim. Normalde gidiyor araba. Hele serin havada. Sicakta ise sanki el freni az da olsa tutuyormus gibi bi performans sorunu gozlemledim. Veya psikolojik olarakda olmus olabilir. + olarak yani. Sizin tecrubeleriniz nedir bu konuda?

    Sicak havada sizin durumlar nasil? Fark var mi? Yapilmasi gereken bir sey var midir?

    2 sene evvel bu hususta bir konu açmıştım, 35-40 derece arası nemli Aydın sıcağında araç daha fazla yakıt tüketiyor çünkü performansta düşme oluyor diye ve forumda taşlanmıştım.

    Tecrübelerime göre motor en güzel 16-25 derece arası sıcaklıklarda hele ki serin yaz akşamlarında en harika performansını verir. Çok soğuk havalar da çok sıcak (özellikle de nemli) havalar da silindirdeki yanma kalitesini düşürür.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mavipasa

    evet hava filtresi öncesindeki bölüm. o kısmı komple çıkarıp boğaz kelebeğinden alınan kalın bir boruyu aracın ön tekerlerine yakın davlumbaz kısmına monte ediyorlar. ucunda açık hava filtresi oluyor. supercharger'ın dışarıda kalan kısmının günümüze uyarlanmış hali gibi.

    Anladım usta. Peki merak ettiğim bir mevzu. İntercooler olmayan turbolu araçlarda acaba yine bu durum oluşur mu? Yoksa sadece atmosferiğe has bi durum mu bu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mazotşist

    quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Selamlar beyler..

    Nette ufak bir arastirma yaptim. Genelin soyledigi sicak hava performansi dusurur. Araba performansindan bahsediyorum tabii Bugun ozellikle baktim. Normalde gidiyor araba. Hele serin havada. Sicakta ise sanki el freni az da olsa tutuyormus gibi bi performans sorunu gozlemledim. Veya psikolojik olarakda olmus olabilir. + olarak yani. Sizin tecrubeleriniz nedir bu konuda?

    Sicak havada sizin durumlar nasil? Fark var mi? Yapilmasi gereken bir sey var midir?

    2 sene evvel bu hususta bir konu açmıştım, 35-40 derece arası nemli Aydın sıcağında araç daha fazla yakıt tüketiyor çünkü performansta düşme oluyor diye ve forumda taşlanmıştım.

    Tecrübelerime göre motor en güzel 16-25 derece arası sıcaklıklarda hele ki serin yaz akşamlarında en harika performansını verir. Çok soğuk havalar da çok sıcak (özellikle de nemli) havalar da silindirdeki yanma kalitesini düşürür.

    Sanırım o günden bu güne epey gelişme var forumda Bilinçli arkadaşlar gördüğüm kadarıyla Sicaklık olayı da aynen öyle. Gece 12de yola çıkıyorum bazen. Çok fark var gerçekten




  • Sadece atmosferiğe has bence bu durum
  • ar-ge çalışmalarımızın çoğunluğu öncelikle ihtiyaçların yönlendirmesiyle oluştuğu için atmosferik araçlardaki denemeler daha yoğunlukta. turbolu araçların ar-ge'si hazır yapılmış oluyor. özellikle son çıkan bi-turbo gibi sistemler üzerinde uğraştırmaya gerek bırakmıyor şimdilik.
  • Performans kaybı aracımda çok belli oluyor. Optimum sıcaklığına gelene kadar ( motor ılıkken) çekişi çok güzel. Trafikte kalınca araç gitmek için direniyor sanki. Kışın bu olay daha az fark ediliyor. Performans kaybı hava ısındıkça daha fakir karışım yapmasından da olabilir belki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yalnız Yolcu

    Sadece atmosferiğe has bence bu durum

    Evet sanırım durum bu. Atmosferiklere özgü bi durum. Turbolarda yok. Veya varsa da hissedilmeyecek durumda. Şurda havayla alakalı bilgi verilmişhttp://www.modpark.com/motor/diesel-motorlarin-intercooler-sistemi-7881/
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.