Şimdi Ara

Sıcak Havada Performans Düşmesi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
0
Favori
9.798
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Serin yaz akşamlarında dci çıldırıyor, +10hp kesin

    9 yıllık tecrübe ile sabit
  • Atmosferik motorlarda özellikle araç lpg li ise sıcak hava ve yüksek nem performansı ciddi oranda düşürür.

    Yeni araçların hepsi havadaki oksijen yoğunluğuna bakar ve lambda değerini yani yakıt/oksijen oranını doğru ayarlamak için buna göre yakıt verir.

    Sıcak hava genleşir moleküler arası uzaklık artar, yani aynı hacimdeki havada daha az oksijen olur.

    turbo ve intercooler motorlar bundan pek etkilenmez zira onların havayı sıkıştırabilme ve oksijen yoğunluğunu artırabilme kabiliyeti vardır.

    Lpg li araç kullanıyorsanız size hiçbiryerde okuyamayacağınız bir bilgi vereyim performansı artırmak için.

    Regülatoru (lpg) kuytuda değilde motorun ön kısmında hava sürkülasyonu olacak bir yere yerleştirin ve buna gelen sıcak hava hortumlarınıda aynı şekilde uzatıp ve varsa ısı yalıtım malzemesini söküp gelen sıcak suyun birazcık daha soğumasına müsade edin.

    Bu şekilde motora püskürtülen lpg daha soğuk olacak ve kendisiyle birlikte motora giren havayıda soğutacak. Farkı yoğun bir şekilde hissedeceksiniz.

    Artan performans yakıt tüketimini özellikle kışın belirli oranda artıracaktırç




  • İçten yanmalı motorlarda tepkimeyi sağlayan hava ne kadar soğuk olursa araç o kadar iyi Çalışır.soğuk havada daha fazla oksijen olduğundan.
  • İçten yanmalı motorlarda tepkimeyi sağlayan hava ne kadar soğuk olursa araç o kadar iyi Çalışır.soğuk havada daha fazla oksijen olduğundan.
  • Ben hususi havacılık ile de uğraşıyorum. İçten yanmalı motorlarda sıcak havanın etkisi sizin dediğiniz gibi olur. Hava araçlarının (Load) yükü , kalkış mesafesi (Take-off distance), tırmanma oranı (Climb Rate) hava sıcaklığına göre hassasiyetle hesaplanır.

    Hatta bazen hava sıcaklığının çok yüksek olduğu meydanlarda (Batman, Urfa, Antep gibi) biletini almış valizini check-in'e vermiş yolcular kalkışa 15-20dk kala uçaktan kaptan pilotun insiyatifi ile indirilirler. Çünkü serin havalara göre birim miktar intake volume'deki air/fuel karışımı daha fakirdir uçağın takati düşmüştür.

    Soğuk hava daha yoğundur, soğuk havada aynı intake volume (emme hacmi) motora daha zengin hava/yakıt karışımı besler. Bu da daha fazla güç, ivmelenme, süreklilik ve tahammül anlamına gelir.

    Araçları sıcaklığın tavan yaptığı saatlerde asfalta çıkarmamak, yüksüz kullanmak, lastik basinçlarını ayarlamak elimizde. Eğer şartsa kullanmamız. sakin devirlerde, seri ivmelerden sakınarak, uygun viteslerde ve yüksüz kullanalım. Zorlamamak gerekir. Çünkü hava sıcaklığı diyelim 38 derece, asfaltın üzerinde öndeki arabanın kuyruğundaki ısının etkisi ile motora giren hava belki 42-45 dereceye yükseliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gökhan Göçer

    Ben hususi havacılık ile de uğraşıyorum. İçten yanmalı motorlarda sıcak havanın etkisi sizin dediğiniz gibi olur. Hava araçlarının (Load) yükü , kalkış mesafesi (Take-off distance), tırmanma oranı (Climb Rate) hava sıcaklığına göre hassasiyetle hesaplanır.

    Hatta bazen hava sıcaklığının çok yüksek olduğu meydanlarda (Batman, Urfa, Antep gibi) biletini almış valizini check-in'e vermiş yolcular kalkışa 15-20dk kala uçaktan kaptan pilotun insiyatifi ile indirilirler. Çünkü serin havalara göre birim miktar intake volume'deki air/fuel karışımı daha fakirdir uçağın takati düşmüştür.

    Soğuk hava daha yoğundur, soğuk havada aynı intake volume (emme hacmi) motora daha zengin hava/yakıt karışımı besler. Bu da daha fazla güç, ivmelenme, süreklilik ve tahammül anlamına gelir.

    Araçları sıcaklığın tavan yaptığı saatlerde asfalta çıkarmamak, yüksüz kullanmak, lastik basinçlarını ayarlamak elimizde. Eğer şartsa kullanmamız. sakin devirlerde, seri ivmelerden sakınarak, uygun viteslerde ve yüksüz kullanalım. Zorlamamak gerekir. Çünkü hava sıcaklığı diyelim 38 derece, asfaltın üzerinde öndeki arabanın kuyruğundaki ısının etkisi ile motora giren hava belki 42-45 dereceye yükseliyor.

    uçakların etkisinde fazla kalmışsınız hocam :) ecu sıcak havadaki oksijen yoğunluğuna göre yakıtı ayarlayıp fazla yakıt vermeyeceği sebebi ile performans düşsede motorun zorlanması söz konusu değil, hatta yanma ve dolayısı ile patlama daha düşük olacağı için soğuk havalara göre motor daha az aşınır (zorlanma anlayışı bence aşınma yıpranma)

    bir aracın kuyruğunda gitmek ise uçaklardaki gibi dez avantaj oluşturmak yerine, sürtünme direncini düşüreceğinden araçların daha da az zorlanmasına işarettir :) öndeki aracın sıcaklığı ise yoksayılacak kadar etkisizdir :)




  • bu cehennem sıcaklarında saatlerde yoğun trafikte gitsem bile ibre kımıldamıyor
    işin garip yanı araba çalışırken inip bakıyorum fan motoru da çalışmıyor

     Sıcak Havada Performans Düşmesi?

    bu manzarayı ise ancak 1 saat yoğun trafikte gidip 5 dakikalığına park ettikten sonra anlık olarak görebiliyorum
    motor çalıştıktan sonra yine soğuk
  • Sıcak havanın klimaya etkisi diyelim biz ona
  • ugurozer U kullanıcısına yanıt
    Öneri için teşekkürler. Hatırladığım kadarıyla adam müsait bulduğu biyerlere koydu alet edevatı. Dolayısıyla o şekilde tekrar ayarlayabileceğini sanmıyorum. Anladığım kadarıyla gayet normal bir durum bu. Umarım 308de olmaz bu olay. Yani olsa da daha az olsun hadi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935


    quote:

    Orijinalden alıntı: car_26

    Sıcak havada pistona çekilen havada birim miktarda o2 daha az olduğu için performans düşer. Soğuk havada o2 çok daha fazla olduğu için motor en güzel soğuk havada performans gösterir. Dilimin döndüğü kadar anlattım olay bundan ibaret

    Cozum yok mu peki. Yani az da olsa

    Turbo intercooler.




  • Hocam fitek açmamıştır Ondan öyle hissetmişsinizdir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935


    quote:

    Orijinalden alıntı: car_26

    Sıcak havada pistona çekilen havada birim miktarda o2 daha az olduğu için performans düşer. Soğuk havada o2 çok daha fazla olduğu için motor en güzel soğuk havada performans gösterir. Dilimin döndüğü kadar anlattım olay bundan ibaret

    Cozum yok mu peki. Yani az da olsa

    Turbo intercooler.

    Kisaca yok yani

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Urbanrevolt

    Hocam fitek açmamıştır Ondan öyle hissetmişsinizdir.

    Vtecimiz daima acilir bizim haci

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eren 308 mi alıyosun yoksa.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Eren 308 mi alıyosun yoksa.

    Suan almiyorum. Once parayi bulmam lazim. Ondan sonra Sagdan soldan 10bin toplasam benim is tamamdir. Ondan sonra ver elini 110luk 308

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet tesbitiniz doğru,sıcak havada aracın performansı düşüyor
  • Ondan şüphemiz yok hocam Dizel olarak i-dtec 120 hp 300 nm tork iyi gider size.Maalesef 65'den aşağı bulunmuyor.308'de iyi bir tercih olur hocam.
  • Sicak havada birim hacime dusen oksijen molekulleri soguk havaya gore daha azdir ki isinan hava genlesir,soguk havada daha fazla oksijen molekulu ile yakit karistirilir ve yanar.

    Ayni durum ucus planlamasindada vardir ki hava isindikca kanatlarin kaldirma kapasitesi duser ucaklarin kalkis agirliklari azalir.
  • Vtec ten vazgeçip dizel alıyosun yani neyse devir ekonomi devri.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Eren 308 mi alıyosun yoksa.

    Suan almiyorum. Once parayi bulmam lazim. Ondan sonra Sagdan soldan 10bin toplasam benim is tamamdir. Ondan sonra ver elini 110luk 308

    120'lik Bravo düşünüyordunuz bir ara?




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.