Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara

dizel motordaki berbat egsoz kokusu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
52
Cevap
0
Favori
1.450
Tıklama
Cevapla
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Binbaşı
      1871 Mesaj
      08 Kasım 2018 11:44:41 Konu Sahibi
      Selamlar oncelikle forumdaslar benim aracim s40 1.6 d bilenler bilir ford tdci 109 ve hdi 110 luk ile ayni motor. Aracimda son 4 aydir berbat bi egsoz kokusu var ve bu eksoz kokusu sadece sabah ilk calistirma aninda degil isindiktan sonrada devam ediyor aracta duman atma vs gibi birsey yok cekisi gayet normal dpf tikalidir ondan olur dediler temizlettik hicbir degisen durum yok dpf i cikartip denedik inanilmaz berbat bi koku sariyor etrafi kapali otoparkta durulmuyor enjektorcu gayet normal abi bi sikintisi yok diyor enjektor temizleyici ve yakit katkisida denedim pek degisen birsey yok aklima artik pek biseyde gelmiyor tavsiyeleriniz nelerdir .



      Acaba arac yagmi yakiyor diycem yag eksilmiyor

      Enjektorler isese performans duser oyle bi durumda yok iyonize oluyor cikartip baktirdik

      Turbo yeterli basinci uretmese arac cekisten duser bence zengin karisimda da degil motor aklim epey karisti



      Arac sicakken rolantide beklerken klimayi acamiyorum kokudan



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



      |
      |




    • Binbaşı
      1620 Mesaj
      08 Kasım 2018 11:50:24
      Aracınızı satın ve Dci motorlu yepyeni bir Renault alın. Kafanız rahat etsin.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Binbaşı
      1895 Mesaj
      08 Kasım 2018 11:56:44
      Aracınızın yapısını bilmiyorum ama eğer egr varsa ve valfte sıkıntı varsa çiğ yakıt motora sevk edilemiyor ve kokuya sebep oluyordur tahminen.
      _____________________________

      2009 Renault Laguna III 2.0 dci Privilege
    • Binbaşı
      1871 Mesaj
      08 Kasım 2018 11:57:48 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: Renault Sport Aracınızı satın ve Dci motorlu yepyeni bir Renault alın. Kafanız rahat etsin.
      Tavsiyeleriniz icin tesekkurler birdaha dizel arac alacagimi sanmiyorum



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Binbaşı
      1871 Mesaj
      08 Kasım 2018 11:58:35 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: lordplanett Aracınızın yapısını bilmiyorum ama eğer egr varsa ve valfte sıkıntı varsa çiğ yakıt motora sevk edilemiyor ve kokuya sebep oluyordur tahminen.
      Evet hocam egr var fakat egr arizasi vermiyor



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Binbaşı
      1175 Mesaj
      08 Kasım 2018 12:09:48
      o durum dizel motorlarda değişiklik gösteriyor sanırım. mesela bende ceed vardı kapalı garajda yarım saat bile çalışsa egzoz kokusu olmazdı. ama şu an 2017 egea 1.3 mjet aracım sıfırdan beridir dediğiniz kokuyu veriyor egzozdan. rölanti de klima açarken de sirkülasyon düğmesini açıyorum dışardan hava gelmiyor o şekilde sorun olmuyor. zaten şehir içinde trafikte öndeki aracın kokusu da geldiği için şehir içinde genelde sirkülasyon açık kullanıyorum aracı. Ya kıta değiştirirken otobanda yada uzun yolda dışardan gelen hava ile kullanıyorum klima ve kaloriferi. Ayrıca benim aracıma has bir durum değil focus kiraladığımda onda da aynı kokuyu arkasında dururken alıyordum. İşin garibi çok nadir de olsa koku gelmediği de oluyor.



      < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Binbaşı
      1895 Mesaj
      08 Kasım 2018 12:11:31
      quote:

      Orijinalden alıntı: Polestar191 Evet hocam egr var fakat egr arizasi vermiyor Alıntıları Göster
      Valf fiziki olarak tam açılma/kapanma yapmıyorsa turbonun devredışı olduğu durumlarda yanma kalitesi düştüğünden bahsettiğiniz sıkıntı olur. Üstelik valfin eksik çalıştığını da aracınız raporlamıyor olabilir. CC ile veya doğrudan sökülerek temizlik yapılıyor denemenizi tavsiye ederim.
      _____________________________

      2009 Renault Laguna III 2.0 dci Privilege
    • Binbaşı
      1175 Mesaj
      08 Kasım 2018 12:17:47
      Ek bilgi olarak;



      Link eklenemiyor ama focusclub diye bir forumda bahsediyor Google da aratınca çıkıyor



      Zaten birisi son sayfada demiş sıfır elantra da aynı koku geldi diye. Galiba normal bir durum.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adam_ıssız -- 8 Kasım 2018; 12:20:29 >
      |
      |
    • Yarbay
      12830 Mesaj
      08 Kasım 2018 12:27:56
      quote:

      Orijinalden alıntı: Polestar191 Tavsiyeleriniz icin tesekkurler birdaha dizel arac alacagimi sanmiyorum Alıntıları Göster
      Bence de hocam. Ahım şahım bir yakıt avantajı da kalmadı. Uğraştığınıza değmez.

      Benzinle binin mis gibi.
      |
      |
      _____________________________



    • Civic RS 1.5 i-VTEC Turbo 182 PS
    • Binbaşı
      1871 Mesaj
      08 Kasım 2018 12:33:46 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: lordplanett Valf fiziki olarak tam açılma/kapanma yapmıyorsa turbonun devredışı olduğu durumlarda yanma kalitesi düştüğünden bahsettiğiniz sıkıntı olur. Üstelik valfin eksik çalıştığını da aracınız raporlamıyor olabilir. CC ile veya doğrudan sökülerek temizlik yapılıyor denemenizi tavsiye ederim. Alıntıları Göster
      Egr yi temizledik sokup fiziksek olarak birde metal conta koyup denemek istiyorum ayni koku geliyormu diye



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Yarbay
      2366 Mesaj
      08 Kasım 2018 12:34:40
      Supap temizliği ve farklı bir motor yağı derim en basit ve ucuz yöntem.





      Aslında böyle bir soruyu bizim sorup senden cevap beklememiz icap eder ama olsun :)





      Benzinli aracımda enjektör temizleyici ve yeni motor yağı kokuyu kesin kes kesiyor. Enjektör temizleyici ile direk enjeksiyon araçta en azından emme supapına erişemezsin bu durumda fiziksel supap temizliği gerekiyor. Yakıt filtresini de zamanı geldiyse değiştir derim.





      Dizel eskidiğinde o ettirdiği bütün kârı fitil fitil sahibinin burnundan getiriyor. İki dizel aracımız oldu ikisine edilen masrafla iki ayrı yürür durumda araç alınabilirdi, kaç defa benzin doldurur gezerdim varın hesap edin. Tabi ülkeler farklı orda bu kadar olmuyor olabilir.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      Volkan Özkurt - Nick: Şarkı Halinde Kal = sarkihalindekal
    • Binbaşı
      1871 Mesaj
      08 Kasım 2018 12:36:21 Konu Sahibi

      Normalde sicakken motor standart olarak boyle agir bi koku cikartmamasi gerek motorun tasarimi sikistirma oranida buyuk etken fakat normal degil bu koku



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      adam_ıssız kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

    • Binbaşı
      1895 Mesaj
      08 Kasım 2018 12:38:48
      quote:

      Orijinalden alıntı: Polestar191 Egr yi temizledik sokup fiziksek olarak birde metal conta koyup denemek istiyorum ayni koku geliyormu diye Alıntıları Göster
      O zaman koku daha da artar, gazın yeniden yanması gerekirken motora girişini tamamen engellerseniz durum daha da kötüleşir. Bir de ısıtma bujisi konusu var arıza çıkmayabiliyor ve bozuksa yanmaya çok etkisi oluyor.
      _____________________________

      2009 Renault Laguna III 2.0 dci Privilege
    • Yarbay
      2366 Mesaj
      08 Kasım 2018 12:42:01
      quote:

      Orijinalden alıntı: lordplanett O zaman koku daha da artar, gazın yeniden yanması gerekirken motora girişini tamamen engellerseniz durum daha da kötüleşir. Bir de ısıtma bujisi konusu var arıza çıkmayabiliyor ve bozuksa yanmaya çok etkisi oluyor. Alıntıları Göster
      Kızdırma bujileri ilk çalışma sonrasında çalışmaya hala devam ediyorlar mı?



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      Volkan Özkurt - Nick: Şarkı Halinde Kal = sarkihalindekal
    • Binbaşı
      1871 Mesaj
      08 Kasım 2018 12:46:08 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: sarkihalindekal Supap temizliği ve farklı bir motor yağı derim en basit ve ucuz yöntem.





      Aslında böyle bir soruyu bizim sorup senden cevap beklememiz icap eder ama olsun :)





      Benzinli aracımda enjektör temizleyici ve yeni motor yağı kokuyu kesin kes kesiyor. Enjektör temizleyici ile direk enjeksiyon araçta en azından emme supapına erişemezsin bu durumda fiziksel supap temizliği gerekiyor. Yakıt filtresini de zamanı geldiyse değiştir derim.





      Dizel eskidiğinde o ettirdiği bütün kârı fitil fitil sahibinin burnundan getiriyor. İki dizel aracımız oldu ikisine edilen masrafla iki ayrı yürür durumda araç alınabilirdi, kaç defa benzin doldurur gezerdim varın hesap edin. Tabi ülkeler farklı orda bu kadar olmuyor olabilir.
      Oncelikle tesekkurler tecrubenin ve yasanmisligin yerini malesef hicbir teknik ve teorik bilgi tutmuyor. Normal sartlar altinda 180.000 km dizel motorun masraf acmasi icin yeterli bi km degeri degil burda ureticilerin hususi yapmis oldugu planli eskitme kavrami one cikiyor en azindan bu motorlarin 350 bin km sorunsuz ilerlemesi lazim fakat motor blogundan ziyade enjektoru turbosu dpf si kendini birakiyor bizde paramiz ve zamanimiz yettigince ugrasiyoruz iste zaten psa ve fiat ve vw bu dizel motor furyasindan inanilmaz vurgunlar yapti ve hala parca tedariginden vurgun yapmaya devam ediyorlar



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________





    • Yüzbaşı
      920 Mesaj
      08 Kasım 2018 12:46:45
      Kızdırma bujileri araç çalıştıktan sonra çalışmaya devam etmez.Dediğiniz olay corollamızda vardı.Egr temizledik, enjektörleri temizledik gerçi zaten temizmiş ve şuan ciddi anlamda kokuda azalma oldu.Enjektörlerr bakım yapıldıktan sonra sırasının ve kodlanmasının doğru olduğuna emin olun.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1871 Mesaj
      08 Kasım 2018 12:52:15 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: lordplanett O zaman koku daha da artar, gazın yeniden yanması gerekirken motora girişini tamamen engellerseniz durum daha da kötüleşir. Bir de ısıtma bujisi konusu var arıza çıkmayabiliyor ve bozuksa yanmaya çok etkisi oluyor. Alıntıları Göster
      Peki ne tavsiye edersiniz nasil anlayacagiz egr valfinin islevini yerine getirip getirmedigini sonucta kapali bir kutu ve fiziksel temizligini yaptik



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Binbaşı
      1895 Mesaj
      08 Kasım 2018 13:00:40

      Sökülüp temizlendikten sonra valfin herhangi bir zorlanma olmadan çalıştığı gözlemlenebilir sanıyorum, eğer çalışmıyor veya zorlanıyorsa zaten değişmesi gerekir.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      Polestar191 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

      2009 Renault Laguna III 2.0 dci Privilege
    • Yarbay
      2366 Mesaj
      08 Kasım 2018 13:01:04

      Benim sözünü ettiğim burundan fitil fitil getirme hadisesi 400.000, 500.000 sonrası. Dizelin an azından 350.000'lere kadar büyük masraflar açmaması gerekiyor bence. Dizelde birçok parça bulunduğum ülkede benzinliye oranla ×2, ×3, ×4 diye gidiyor. Dizel diye fren merkezi, balatası bile pahalıya satılıyor.





      Ve bulduğum ülkede benzin dizele göre %170 pahalı olmasına rağmen bunları söylüyorum. Dizelden ayda 5000 kilometre mesafe kastetmemize rağmen kâr etmedik. Ama 300.000'e gelince elden çıkarılır o zaman kâr edilir.





      Dizeller eğer 180, 200.000'lerde motor masrafı açmaya başlar hale gelmişse vay halimize derim.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      Bahsedilenler: Polestar191
      _____________________________

      Volkan Özkurt - Nick: Şarkı Halinde Kal = sarkihalindekal
    • Binbaşı
      1895 Mesaj
      08 Kasım 2018 13:05:46

      peki yaz döneminde böyle bir sorun var mıydı ya da önceki kış döneminde ?



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      sarkihalindekal kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

      2009 Renault Laguna III 2.0 dci Privilege
    Hızlı Cevap




Reklamlar
Kurumsal Web Tasarım Şirketi
Paykasa
haberler
#0850 Numara Tahsisi;#0850 Hat;#IP Santral;#Toplu
web tasarım
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

BR3
0,406
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.