Şimdi Ara

SERES 3 Elektrikli C-Suv ANA KONU

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
243
Cevap
12
Favori
32.591
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 4 yıl öncesinde elektrikli araçlar ülkemizde görülmeye başladığında ortaya çıkan merakım ve araştırmalarım sonucu dün Seres 3 elektrikli C-suv aracın siparişini verdim.
    MG ZS EV işe başlayan arayış ve diğer elektrikli raçların test ve deneyimleri şu linkte yer alıyor isteyen bakabilir.
    https://forum.donanimhaber.com/mg-zs-ev-elektirikli-hakkinda-gorusler--149320057

    Gelelim Seres 3 ile ilgili bilgilere.
    Aracı Şahsuvar Holding getiriyor ve YMY Otomotiv (Maltepe) ile pazarlıyor. Aynı zamanda SSanyong bayiğinide sürdürüyorlar.
    2016 yılında Suzuki Vitara S aracımı alırken onlarda da Tivoli aracı test etmiştim. Yani uzun yıllardır otomotiv sektöründe bir firma.
    http://www.sahsuvaroglugrup.com.tr/

    Gelelim Seres firmasına. Çinde genellikle ağır araç sektöründe (vinç, tır, dozer vs) ilk 3 firma arasında iken elektrikli binek araç üretiminede geçmişler.
    Merkezleri ve fabrikaları Chongqing Çin de, 150.000 araç kapasiteleri varmış.

    SERES 3 Elektrikli C-Suv ANA KONU

    California Santa Clara Silikon Vadisinde uluslararası merkez yönetimi

    SERES 3 Elektrikli C-Suv ANA KONU

    Milpitas California da geliştirme ve araştırma labratuarı

    SERES 3 Elektrikli C-Suv ANA KONU

    Mishawaka Indiana da Hummer ve Mercedes’e parça üreten fabrikası ki elektrikli araçlar için yıllık 50.000 birimlik fabrikaya dönüştürüyorlarmış.

    SERES 3 Elektrikli C-Suv ANA KONU

    Şimdilik Seres 3 piyasada satışda, özellikle Avrupa kuzey ülkelerde çok tutulan bir marka.
    Şu anda SF5 ve SF7 modelleriüğzerinde çalışıyorlar ki Teslaya rakip modeller olacaklar.

    SERES 3 Elektrikli C-Suv ANA KONU

    SERES 3 Elektrikli C-Suv ANA KONU

    Kısaca durum bu.
    Yazının ikinci bölümünde SERES 3 olacak.







  • Dün Seres 3'ü incelemek ve test sürüşüne çıkmak için Maltepe Şahsuvaroğlu bayisine uğradım.


    Şu anda %10 ÖTV dilimine dahil olduğundan değerlendirilebilir bir seçenek ancak web sitesinde her ne kadar tavsiye edilen anahtar teslim fiyatı için 920.000TL yazsa da aracı teslim alabilmeniz için bayi sizden 1.020.000TL istiyor. Aradaki 100.000TL'lik fark, şarj kablolarını ve basamak aksesuarını kapsıyormuş. İlk etapta wallbox kurulumu için bu fark talep ediliyor diye düşündüm ancak gerçekten şarj kablosu ve araca uygun olmayan şekilde tasarlanmış basamak aksesuarı için isteniyormuş. Basamak aksesuarını sevmediğimi ve istemediğimi söylesem de her şekilde ayrı bir faturalandırma yapılarak o 100.000TL'lik fark alınacakmış. Basamağı taktırmazsam da taktırmadığıma dair benden imza alınacakmış sadece :)


    Seres 3'te piyasaya yeni giriş yapmaya çalışan bir araç için hiç de fena olmayan detaylar var, tabii olumsuz yanları da yok değil. Bunlardan bahsedecek olursam;


    Araca dıştan bakıldığında gunmetal boyalı jantlar direkt olarak dikkat çekiyor ve de şık bir tasarıma sahipler. Ön far grubundaki mercekli far tasarımı dikkat çekse de maalesef halojen ampuller tercih edilmiş, açıkçası elektrikli bir araçta tüm farların LED olarak kullanılmasını beklerdim. Hazır dış kısımdan bahsediyorken ön kaputun pistonlu olarak açıldığını belirteyim, açıkçası beklemediğim güzel detaylardan olmuş.


    Tek donanım seviyesinde gelen Seres 3'te açılabilir cam tavan standart olarak gelmekte ve de tavanın yarısına kadar açılabiliyor. Tavan perdesi de elektrikli olarak açılıp kapanabiliyor. 2022 model bazı araçlarda tavan perdesinin halen elle açılıp kapatıldığı düşünülürse bu da güzel detaylardan. İç tavan döşemesi için koyu renk tercih edilmiş. Açıkçası koyu tavan döşemesi benim daha çok hoşuma gidiyor, mevcut aracımın iç tavan döşemesi de bu şekilde ancak kimileri bunu klostrofobik bulduğu için biraz göreceli bir durum.


    Arka kapılarda malzemeden çalınmamış ve ön kapılarda kullanılan yumuşak malzeme aynı şekilde arkalarda da kullanılmış. Ön konsolda da ele güzel bir his veren yumuşak malzeme kullanılmış, tabii hem kapılarda hem de konsol bölümünde aşağılara doğru inildikçe sert plastiklere geçişler başlıyor. Tavan bölümüne gözlük saklama kabı koyulmuş ve içerisinde koruyucu bir malzeme bulunmakta. Torpido gözü için de pistonlu bir yapı tercih edilmiş, bu sayede torpido kapağı nispeten daha yavaş açılmakta. Orta bölümde ön kol dayamanın alt kısmıyla birleşen geniş bir eşya gözü bulunmakta. Buna ek olarak arka sıradaki yolcular için de kol dayama bulunmakta. Piyasaya yeni giriş yapan bir araç için tüm bunlar güzel artılar ancak bu detaylara rağmen araca otomatik kararan iç dikiz aynası koyulmamış. Arkadan gelen aracın ışığı gözünüzü aldığında aynanın mandalını kullanmanız gerekecek.


    İç aydınlatmalara bakıldığında ön orta aydınlatmada beyaz renk tercih edilmiş, güneşliklerde yer alan makyaj aydınlatmaları ve arka oturma bölümündeki aydınlatmalar için ise sarı renk tercih edilmiş.


    Aracın 4 camı da tek dokunuşla elektrikli olarak açılabiliyor ve arka camlar sonuna kadar inebiliyorlar. Camların açılma ve kapanma hızları alıştığımız cam açılma kapanma hızından daha iyi, bu da dikkatimi çeken ayrı bir nokta oldu.


    Araçta tek bölgeli dijital klima mevcut ve arka bölümdeki yolcular için de havalandırma kanalları mevcut durumda.


    Yaz ayında olduğumuz için denemedim fakat deri koltuk döşemesine sahip Seres 3'ün ön koltuklarında koltuk ısıtma özelliği bulunmakta. Koltuklarda bu özellik sunuluyorken direksiyon ısıtma özelliğinin olmasını da beklerdim. Bu arada direksiyon demişken maalesef direksiyonda bir derinlik ayarı bulunmuyor, açıkçası ideal sürüş pozisyonunu yakalamak için direksiyonun biraz daha sürücüye doğru çekilebilmesini isterdim. Puan kırdığım noktalardan birisi bu oldu.


    Bagaj için her ne kadar 526 litrelik bir hacimden bahsediliyor olsa da bana pek bu derece büyük gelmedi, örnek vermek gerekirse 514 litre hacme sahip Opel Grandland'in bagajı Seres 3'ünkinden çok daha büyük. Aracın arka diz ve baş mesafesi oldukça başarılı ancak belki diz mesafesinden biraz feragat edilip bu alan bagaja verilebilirdi.


    Multimedya sistemine gelecek olursak maalesef Apple CarPlay ve Android Auto seçeneği sunulmuyor. Bunun yerine telefonumun ekranını direkt olarak aracın ekranına yansıtabileceğim söylendi ve bunun üzerine araçta bir deneme yaptık. Telefonumun ekranı çok gecikmeli olarak aracın ekranına yansıdı ve satış danışmanı ilk defa böyle bir durumla karşılaştıklarını söyledi. Telefonumun model bilgisini de alıp yaşanan bu durumu ilgili birimlere aktaracağını iletti ancak bu araçta Apple CarPlay ve Android Auto olmasını isterdim. Elektrikli araç ile ileriye gideceğiz derken multimedya sisteminde geriye gitmek olmuş bu durum. Ses sisteminin kalitesi ise ortalamanın biraz altındaydı, istediğiniz müziği yolculuk esnasında yine dinlersiniz ancak çok bir beklentiniz olmamalı.


    Sürüş kısmına gelecek olursak;


    Aracın hem 0km/h itibariyle hızlanması hem de ara hızlanması motor verileri ve ağırlığı göz önünde bulundurulduğunda bana yeterli geldi. Sürüş modu olarak Eco, Normal ve Sport şeklinde 3 seçenek sunulmakta. Aracı ucu ucuna bir şarj noktasına yetiştirmek durumunda kalmadıkça Eco modu pek kimsenin kullanacağını sanmıyorum çünkü ilk hızlanma anında araç tam anlamıyla gidemeyecek duruma geliyor. Normal ve Sport modlarda ise araç gayet rahat bir şekilde ivmelenmekte.


    Aracın süspansiyon sistemi tümsek ve çukurlarda gayet güzel tepkiler veriyordu, bu konuda beğenimi kazandı.


    Fren pedalını yumuşak kullanan birisiyseniz bu araç ile epey bir deneme yapmanız gerekebilir çünkü test sürüşü esnasında aracın frenleri beni tedirgin etti ve birkaç sefer durmayı hedeflediğim yerin ilerisinde durdum.


    Günümüz otomobillerinde artık elektrikli direksiyon sistemleri kullanıldığı için direksiyon hissi konusunda pek bir beklentim yoktu fakat direksiyon konusunda olumsuz bir durumla karşılaşmadım ve de beklediğimden daha sert şekilde ayarlanmıştı. Süspansiyon sisteminde olduğu gibi direksiyonun sertlik hissi de beğenimi kazandı.



    Seres 3 ile ilgili aklımda gelen detayları paylaşmaya çalıştım. Bu yazdıklarımla ilgili araç sahibi olan @mimleon hocamın da yorumlarını almak isterim. Tüketim ile ilgili detayları daha önce paylaştığınız için o detaylara zaten hiç inmiyorum. Bu arada hem bayideki araçta ve hem de test aracında B sütununun üzerinde kalan direklerde gamzeler vardı. Daha önce Honda Civic FC5 sedan kasaların C sütunlarında oluşan göçük/gamze durumlarını biliyorsunuzdur. Sizin aracınızın üst yan direklerinde de bu şekilde bir durum var mı?

    Merhaba dostlar.
    Seres3 ile 6. ayım ve 4000km dolmak üzere.
    4000km az gelebilir ama eşim ve kızım diğer aracımız Suzuki Vitara S kullandığı için bu menzil sadece benim ve zaman zaman ailecek uzun yola aittir.
    bir kez DC şarj yaptım, 50kw tutmaz yani 200km menzile denk düşer. zaten DC şarj 9.80₺ olunca hiç gitmedim.
    Bir kaç kez AC 6.6kw wallbox (avm de) şarjı yaptım. bununda karşılığı 100km kadardır sanırım.
    Sonuçta 4000km nin 3700km karşılığı şarjı evde 3.5kwh ile 220v 16A prizde yaptım.
    Bu ise 700kwh civarında tutar. malum araç 100km de 17-20kwh arası enerji tüketiyor.
    evde indirimli saatleri (22-06 arası) kullanınca bugünkü fiyatla (1.65₺/kw) 1.155₺ ödemişim.
    yani km başına 31krş düşer, çok iyi bir tüketim.

    Gelelim kullanım ve servis durumuna.
    - 120km civarında hızda direksiyonda titreme vardı, servisde balans ayarı yapıldı sorun kalmadı.
    - ana ekran ingilizceydi, Türkçe gelmiş, 40dk da yüklediler.
    - her zaman yazdığım gibi hız, yük, rampa bu üçü enerjiyi çok harcıyor. bu nendenle paralı otoyol kullanımını bıraktım. belki süre bir miktar artıyor ama hem daha az enerji yakıyorum hemde otoyol parasından tasarruf.
    örnek; İzmir Urla arası 40km ve git gel 80km de 110km hızla 17kw enerji= 28₺ ve 7.5₺ otoyol parası ödüyorum.
    deniz kenarından eskiyoldan gidersem 70km sürat ile aynı 40kmx2=80km yolda 13kw enerji= 21.50₺ harcıyorum.
    haftada 2-3 kez yaptımmı her seferinde 15km tasarrufla toplamda 45₺ oluyor bu ise neredeyse 150km elektrikli araç menzili demek.
    kısaca; Elektrikli araç kullanmak için programlı ve hesaplı olmak gerekiyor.

    300km menzil az diyenler için;
    eğer kamyon şöförü değilseniz, şehirleri gezen pazarlamacı değilseniz, bu 300km menzil herşeye yetiyor.
    hafta sonları 100km uzakta ki yazlığa, pikniğe gitmek,
    İlinizin ilçesinde yaşayan anne-baba ziyareti gibi olaylarda sorun yok.
    Zaten gündüz iş-ev yapıyorsanız bu en fazla 150km tutar ki, Tolga arkadaşım Balçova Bornova arası hergün 110km yapıyor Seres3 ile, hiç sorun etmiyor.

    Asıl konu, evde veya işte 220v priz veya wallbox kurarak 6.6kw ile şarj yapacak ortamınız var mı?
    Yani bahçe, otopark, yönetim izni vs….

    Bunlar varsa durmayın hemen bir elektrikli araç alın, pişman olmazsınız.

    iyi forumlar.

    3. ayı doldurdum.

    Kullandıkça daha çok alışıyorsunuz, fren ve gaz ayarlarına.

    Oldukça komforlu bir araç, yılda yormuyor.

    Gelelim ekonomi kısmına,

    son zamlardan sonra, evde 3.5kw/h ile gece 10 dan sonra şarj ederseniz full şarj 84₺ tutuyor, bunun karşılığı 280-300km menziliniz oluyor.

    Bunun karşılığı 100km de 34tl.

    ancak DC şarj ücretleri çok arttı, 100km de 130-140tl buluyor.

    Ev veya iş yerinde şarj imkanı lanlar bunu kullanmalı.

    Uzun yolda gerekirse DC şarj kullanın.

    Halen bir video çekemedim, covid bulaştı 1 ay kadar yaşamdan uzaklaştık.

    en kısa zamanda detaylı bir video çekeceğim.

    iyi sürüşler.

  • Seres 3 ile bilgileri kendi sayfasında bulabilirsiniz.


    SERES 3 Elektrikli C-Suv ANA KONUwww.seres-tr.com
    Seres 3
    https://www.seres-tr.com

    Yinede ben boyutları ve renkleri ile ilgili fotoğrafları koyayım ve yaptığım test sürüşü ve izlenimlerimi sonra anlatayım.

    SERES 3 Elektrikli C-Suv ANA KONU
    SERES 3 Elektrikli C-Suv ANA KONU

    Araç C-Suv yani sadece boyutları değil spesifik özellikleri de olması gerekiyor.

    Şu anda ülkemizde ki C-Suvlara örnek;

    • Dacia Duster.
    • Nissan Qashqai.
    • Volkswagen Tiguan.
    • Hyundai Tucson.
    • Toyota C-HR.
    • Peugeot 3008.
    • Renault Kadjar.
    • Honda CR-V.




  • Test sürüşü ve inceleme sonrası görüşlerim;


    438x185x165cm ölçüleri ile içi oldukça geniş ve 1/2 açılan cam tavan (perdeli) ile ferah.

    yükseklik 18cm ki, zorunlu hallerde 18cm yüksekliğinde olması gereken tretuvarlara rahatça çıkabiliyor.


    Bagajı büyük, altta ikinci bir bölümde stepne var (küçük 17”) ki diğer araçlarda (Skywell hariç) hep şişirme aparatı bulunuyor.

    Bagaj kapağı elektrikli değil ancak hidrolik olduğu için kolay açılıp kapanıyor.

    Lastikler 18” aliminyum alaşımlı, çin malı.


    Arka koltukda oturunca dizler ile ön koltuk arası oldukça mesafe var. Koltuklar rahat, kol dayama var, suni deri kaplama. En önemlisi şaft yüksekliği yok, 3. kişi rahat oturma pozisyonunda.


    Aydınlatma; ön far takımı ve arka sis halojen, diğer iç ve arka sinyaller led. En kısa zamanda önleri de LED yapmak lazım.


    Ön kapılar dokunmatik açılıyor, cepte anahtar varken yaklaşıp düğmeye basıp açıyorsunuz, uzaklaşınca otomatik kilitleme yok. 

    Kumandadan basılı tutarak camları, cam tavanı istediğiniz seviyede açıp kapatabiliyorsunuz, aynı anda aynalarda katlanıp açılabiliyor.

    4 camda tek dokunma tuş ve sıkıştırma önleyicili.


    Ön motor kapağı hidrolik açılıyor kolayca, ayrıca üzerinde bir kapak yok, herşey görünüyor.


    Ön koltuklar da sürücü ve yolcu her yöne elektrik kontrollü ve ısıtmalı, ama hafıza yok. Kapı içleri ve ön konsol yer yer yumuşak suni deri, bir kısım sert plastik, beğendim. 

    Koltuk arası kol ayama var, usb ve 12v soketi burada.


    Ön konsol suni ve direksiyon gerçek deri kaplama, direksiyon sadece yükseklik ayarlı, derinlik ayarı yok. ön ve orta konsolu araç tesliminde detaylı videolu anlatacağım


    En güzel donanım, araç çalıştığında devreye giren güvenlik kamerası. microsd kart veriyorlar takılınca sürüş anında ön camdaki kamera ile yol görüntüsü kaydediliyor. 720/1080p ayarı var. 3-5dk döngülerle kayıt yapıyor, dolunca eskilerini siliyor. multimedya ekranında yapılan kayıtları izleyebiliyorsunuz.


    Güvenlik donanımları iyi, kısaca olmayanları yazayım;

    - Cruise kontrol adaptif değil, düz olan, araç takibi yok.

    - şerit takip sadece uyarılı, düzeltme yok.

    -Kör nokta uyarı yok.


    360 derece kamera var, yani aracı çevreleyen kameralarla aracı 360 derece multimedya ekranında dokunmatik döndürerek görebildiğiniz gibi, tek tuşla 5 yöne çevirebiliyorsunuz. sağ-sol sinyal verdiğinizde ekranda o yönde ki kamera görüntüsü ekrana geliyor.

    Arka geri vites görüntüsünde çizgiler hareketli. Ekran oldukça iyi net.


    Araç çalışınca vites kontrol çarkı gömülü iken yukarı doğru geliyor, çok orjinal bişey.

    P-R-N-D kontollü, elektrikli park freni var, durup P ye aldığınızda ve aracı kapattığınızda çekiyor

    hemen yanında Auto Hold düğmesi var, basarsanız el freni aktifleşiyor, şöyleki; durduğunuzda el freni çekiliyor, gaza bastığınızda el freni boşalıyor, trafik ışıklarında ayak frenine basmaya gerek kalmıyor.


    Hayalet ekran ve multimedya ekran tanıtımını daha sonra video ile yapacağım, şimdilik orjinal bulduğum konuları yazayım.

    - mm ekranda aracın eneji durumlarını canlı grafiklerle görebiliyorsunuz

    - wifi bağlantısı ile internete bağlanabiliyor, youtube açılıyor, ancak uyarı çıktı sürüşde kullanmayın diye. sürüş anında açmadım, suzuki de kısıtlıyordu, açmıştım, bu da da öyle olabilir. İnternet radyosu var.

    - usb kablo ile ilk bağlantı sonrası telefonu kablosuz ekrana aktarabiliyormuşsunuz, henüz denemedim.

    - head-up display yok

    -Bluetooth başarılı


    gelelim sürüşe.

    4x2 önden çekişli, 120kw/161hp gücü var. 300 tork. araç 1700kg olunca çok atik değil. 3 sürüş modundan (eko-normal-spor) spora alırsanız farkediyor. Eko da bayağı bir tembelleşiyor..

    Kers (enerji geri dönüşüm) başarılı. 3 seviye ayarı var, 3. de rahat hissediliyor, yani tek pedal denen sürüşü yapabilirsiniz. bu sürüşde hiç frensiz yolculuk mümkün. (özellikle şehir dışında).

    0-100km süresi 9sn yazıyor ama testlerde 8 yapan var, onu da deneyeceğim.

    son sürat 155km/h ile sınırlı, onu da 170 yapan var, denenecek.

    Araç çok dinamik değil, daha çok konfora dönük, oturaklı bir sürüş ve yol tutuş var.

    önden çekişli, kalkışlarda patinaja düşmedi. (skywell de remen patinaj yaptı ama o 204hp ve 2t ağırlığında idi)

    Ara ivmelenmeler sporda belli oluyor.

    Uzun yol için çok rahat ettirecek anlaşılan.

    Motor sesi yok ama yol sesi geliyor, 90 dan sonra bir ses var, belki davlumbazlara ses yalıtımı yapmak lazım.

    Kasislerde ve çukurlarda rahatsız etmedi, asıl arnavut taş kaplama yollarda bir sürüp trim ve komfora bakmak lazım.


    MTV. bedeli yıllık 1900₺ civarında (benzer fosil yakıtlılar 2400₺ üzeri)

    10.000km veya 1 yıllık ilk servis bedeli 1400₺ mış. (benzer fosil yakıtlılar 2000₺ üzeri)

    Batarya soğutma sıvısı ve bilmem ne xxx sıvısı ile polen filtresi değişiyormuş, gerisi rutiin kontroller.

    Arkadaşımda Citroen C5 Aircross C-Suv var, 3 yıl önce ilk servis 2400₺ tutmuş, geçen ay 3. servisi özelde yaptırmış 2600₺ vermiş ki citroen servisde 3000₺ üzeri olurdu diyor.


    Şu anda ülkemizde araç yok.

    200 araçlık gemi yolda, Yunanistana uğrayıp gelecek. Cumartesi listede 4 renkte 7 araç vardı, Şu anda sadece 5 araç kalmış.

    Gemi 29 mayısta geliyor, Haziran ilk haftası belki 10 gün içinde verecekler.

    Fiyat 830.000₺. geçen ay 770.000₺ idi. 60K zam yemiş. malum döviz artışı.

    Pazarlık yapılamdaı çünkü araç gümrük girişinde ki bedeli belli değil.

    “Eğer showroom da araç olsa indirim yapabilirdik, çünkü alış fiyatımız belli” dediler, haklılar.

    Şimdi, 830/2=415 verirseniz bedeli sabitliyorlar. fark ödemeyeceksiniz.

    ama araç kalırsa tabi ki.

    Biz ödemeyi yaptık, Mavi rengi ayırttık ki cumartesi 2 adetti, dün 1 kalmış.

    Ağustos ayında elektrikli araç almak için ayırdığımız bütçeyi dövize çevirince zararımız olmadı bu fahiş fiyat artışından. o günde 52K $ dı, şimdi de aynı seviyelerde.


    Son olarak, mart ayına kadar şarj için voltrun AC şarj kutusu hediye imiş onu kaçırdık ki, 800-1000$ bedeli varmış.


    Menzil WLTP standardında 310 km.

    Yol, iklim sürüş durumlarına göre elbette düşüyor.

    1.5 yıllık denemelerde görülmüş ki, tam şarj ile 280-300km aralığında menzil mümkün.

    Şehir içinde yüksek Kers ile 330km gören varmış.


    Gelelim Şarj konusuna. 

    verdiğim youtube videosunda çok güzel anlaşılır açıklamalar var izleyin.

    Seres 3 ile birlikte 2 adet kablo veriyorlar.

    - AC şarj için mode 2, type 2, yani bildiğimiz prize takılan ucu olan 3.5kwh a kadar enerji aktaran kablo

    - AC mode 3, type 2 iki ucu büyük şarj istasyonlarında kullanılan hızlı şarj kablosu. AC şarj 6.6kwh, DC şarj da 60kwh şarj gücü var.

    önümüzde ki günlerde servise gidip kabloları fotoğraflıyacağım ve İzmir de ki Gersan firmasına gidip bilgi alacağım, apartman tipi şarz konusu için.


    6kwh ile şarj ettiğiniz de ki, bataryanızda her zaman %20 doluluk tavsiye ettikleri için 52.5kw bataryanın %80 nine kadar da şarj edileceği için aradaki 32kw (%60 doldurma) doldurma yaklaşık 5 saatte yapılabilecek. yani gece eve gelince takıp, sabaha %80 dolu bataryanız olacak.

    Hızlı şarjda ise bu süre 30dk.

    Avm veya benzinlikte bir çay içimi süre.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mimleon -- 30 Haziran 2022; 9:26:33 >




  • Elektrikli araçda bir yakıt maliyeti hesaplayalım.

    Malumunuz her aracın batarya kapasitesi ve menzili farklı.

    Seres 3 için;

    tam batarya ile 260-280 km gidiyor. biz ortalama 270km alalım.

    yani 52.5kw batara ile.

    bu batarya AC ev tipi kablo ile evinizin fişinden doldurulunca elektriğin kwh bedeli 2.07₺ olunca toplamda 109₺ ödemiş oluyorsunuz.

    bu ise 100km de 40₺ yapar.

    (EK; saat 10 dan sonra 1.5₺/kw indirimli tarife daha ucuz. sonölçümlerde 100km de 28₺ harcadım)

    Benim suzuki vitara B Suv 1400cc ve 140hp yeni teknoloji araç 8lt fosil yakıt yakıyor,

    toplamda 168₺ yakıt harcıyor.

    yani dörte bir fark var.

    ben yılda 10-12.000km arası yol yapıyorum.

    11.000km ortalama desek, bu benzinle 18.400₺ yapar, elektrikli 4400₺. yaklaşık yılda 14.000₺ kardayım.

    mtv ve servis bedeli ile yıllık 1.000₺ kardayım. toplamda 15.000ç geçer.

    Sessizliği ve C suv komforu hariç.

    (gece tarifesi çok daha düşük bedelli, onu gözardı ettim, yoksa kazancınız %70 i buluyor)



    Dikkat, e-şarj, zes, voltrun gibi şirketlerden kart ile yapacağınız şarj bedeli neredeyse 2 misli.

    bu yol şarjından çok zorunlu kalmadıkça kullanmamak lazım.


    Bu ne getiriyor?

    evde/işde AC kablo/fiş ile şarj imkanınız yoksa haliyle tasarruf beklenen kadar olmuyor.


    Şimdi Elektrikli araçlar için ortalıkta dolaşan söylentileri gözardı edelim ve uzmanından şu bilgileri alalım.

    Bursa ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASININ girişimiyle Gersan şirket sorumlusu mğhendis arkadaşın anlatımları ve sorulara cevabı bu videoda. mutlaka izleyin.


    SERES 3 Elektrikli C-Suv ANA KONUTMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI BURSA ŞUBESİyoutube
    Şarj Yöntemleri İstasyon Çeşitleri Güvenlik ve Çevreye Etki Şebekeye Etki Akıllı Şebeke Gelecek
    https://www.youtube.com/watch?v=XmRCvmiv_0I&feature=youtu.be



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mimleon -- 4 Temmuz 2022; 10:48:35 >




  • Yukarda verdiğim videoda anlatılan AC ve Dc şarj kosunu kısaca özetliyeyim.

    AC şarjda elektriği aracınız içinde ki devrede DC YE çeviriyor, haliyle süre uzuyor.


    Evde şarz edeceğiniz 2 mode kablosu ve 1 fiş tipi var.

    Mode 2 Tip 2 ve mode 3 tip 2 kablo ve fişleri


    SERES 3 Elektrikli C-Suv ANA KONU
    SERES 3 Elektrikli C-Suv ANA KONU

    Mode 2 Tip 2………….

    kablonun bir ucu araca giriyor, diğer ucunu bildiğimiz ev tipi fişe sokuyorsunuz.

    Bu kablo ile şarj hızı şu ölçülerde.

    16Amper 220 volt (1 faz)……. 3.5kw

    32amper 220 volt(1 faz)….…. 6.5kw


    16amper 380 volt (3 faz)……. 6 kw

    32amper 380 volt (3 faz)……. 11kw


    Gördüğünüz gibi eğer şebekenizden 380 volt (trifaze) alabiliyorsanız, sigortanızın 16-32amper oluşuna göre oldukça avantajlısınız.

    işte bataryanızın dolum süresi bu değerlere bağlı.

    Araç bataryası 52.5kw olunca değerinizi buna bölünce süre çıkacak.


    Dikkat: ev tipi AC kablo bağlamadan şebeknizi ölçtürün, her neladar kablo ve araçda aşırı/düşük enerjiye karşı koruma devresi olsada riske girmeyin.


    Mode 3 Tip 2………….

    Bu kablonun her iki ucu da iri başlıklı ve sadece wallbox denen mini şarz aparatı ile kullanılıyor.

    Bu wallbox şebekenize bağlanıyor ve siz kablonuzu bu kutuya takıyorsunuz.

    Bu kutudan şebekenizin verebileceği güce bağlı olaran 22kw a kadar şarj ediyor.

    son zamanlar 63amper ile 44kw a kadar şarj edenlerde çıktı ama evlerde 63 amper kullanılamıyor.


    Yukarda ki bilgilerin ışığında 16 veya 32 amper, 380volt (trifaze) ile normal fiş ile şarj bu araca yeterli görünüyor.


    Gelelim Mode 4 Tip 2 şarja………


    SERES 3 Elektrikli C-Suv ANA KONU

    Bu kablo ve fiş başlığı sadece DC ŞARJ İSTASYONLARINDA kullanılıyor.

    Yani benzin sitasyonları ve bazı AVM lerde rastlayacağınız ki onlarda da 1-2 adeti geçmez.

    Bunlar elektiriği AC den DC çevirdikten sonra dirak aracınıza veriyor bu nedenle şarj süresi 30 dakikalara kadar düşüyor. Bunlar özel trafolara bağlı olmak zorunda çok büyük enerji çekiyorlar.

    Fazla detaya girmeyeceğim.


    Evde AC ile şarjınızı gece tarifesi ile yaparak daha hesaplı yapabilirsinşz.

    Ülkemizde 2 tarife var.

    Tek tarife; günün 24 saatindeki ki oda kullanımı 7kw altı ve üzeri diye ikiye ayrılıyor.

    3 tarife;

    Gündüz (06:00-17:00) - 1.37 TL

    Akşam (17:00-22:00) - 2.15 TL

    Gece (22:00-06:00) - 0.74 TL


    kısa bir hesapla;

    52.5kw bataryayı 260-280km menzili gece tarifesinde 38.50tl tam şarj yapabilirsiniz.

    Bu fiyata belki sayaç okuma, bakım vs eklenebir, bu konuyu bilen arkadaş yazsın.


    Bu yazı dizimiz burada bitiyor.

    Aracı teslim aldığımda kullanım, menzil, şarj konularında tekrar yazıp video paylaşacağım.

    Soru ve cevaplarınızı, vereceğiniz ekstra bilgileri bekliyorum.





  • Araç nihayet geldi.
    Bugün evrakları tamamladık bakalım cumartesiye alabilirmiyiz, olmazsa pazartesi.
    En kısa zamanda bir deneyim videosu paylaşacağım.
    Bu arada apartmanımızın otoparkına AC şarj için gerekli tesisatı yaptırdım. onu da anlatqcağım.
    iyi forumlar.
  • Güle güle kullanın, deneyimlerinizi bekliyorum

  • Aracınız hayırlı olsun, kazasız belasız keyifle kullanın inşallah.

    Araçtan ziyade, tam bir ana konu olmuş. Kullandıkça daha da detaylanacaktır.

    Elinize sağlık
  • Seres 3 aracımızı aldık ve ilk iş filmciye gitmek oldu.
    1. amacım camlara film yaptırmak ve UV koruma ile içerdeki ortamı soğutmak.
    Anlatılanlar;
    - 3M ülkemizden çıkmış, 3M diye takılan filmler fasonmuş.
    - LLumar halen var ve 10 yıl garantilşymiş.
    - Gittiğim yer, Hindistandan gelen ürünü kullanıyormuş ki, bu işin merkeziymiş ve dünyaya aynı ürüne marka basarak satıyorlarmış. 10 yıl garanti veriyor.
    - 7 parça cam filmi 2000₺ (sunroof dahil)

    Seramik kaplama düşünmüyordum ama kayınbirader israr edince onu da sorguladık, anlatılanlar;
    - Boeing ve Nasanın uçaklarında kullanılan USA markası
    - 3 farklı ürün varmış
    …A/ 2 yıl garantili
    …B/ 5 yıl garantili
    …C/ 7 yıl garantili
    hepsinin süre bitiminde bir işlem ile temizliği yapılıyormuş.
    Su kaydırma, basit tırnak çiziklerine dayanıklı, boyayı solmadan koruyan bir ürün. 4000₺ 3 gün sürüyormuş.

    Tüm gövde film kapalama için anlattıkları;
    - 2 çeşit ürün varmış
    …A/ 3 yıl garantili sonrasında sararma olduğu için sökmek lazımmış, aracını 3 yıl sonra satacaklar ucuz olduğu için tercih edermiş
    …B/ 10 yıl garantili, aynı şekilde 10 yıl sonra sökülecek.
    0.175 mikron kalınlığında, darbelere dayanıklı, su kaydırıcı, çizilmez, boyayı koruyan bir ürün. 28.000₺
    Yapım şekli çok orjinal.
    Üretici Firmanın database’inde tüm araçların kapaorta çizimleri varmış. İndirip kesici plotter da kesip, germe işlemi olmadan hassas bir şekilde yerleştiriyorlarmış.
    Bu sayede ürün zayiatı olmadan, kısa süreli işçilik varmış.

    Bugün evde düşüneceğiz, sanırım film kaplamak olacak.
    İyi forumlar.




  • Yukarda anlattığım hızlı şarz, yavaş şarj, wallbox nedir konularını iyice araştırdıktan sonra kararımı verdim.
    Apartman girişinde ki elektrik odasından dışarda ki 1. park yerine hat çekerek AC 3.5kwh 16a ile şarj yapacağım.
    Çünkü 14.000₺ versem dahi aracın şarj modülü 6.6kwh destekliyor, AC şarjda dezavantaj oluyor.
    DC şarj ise İzmirde 2 yerde var, Mengerler (mercedes) ve Swiss Otel Alsancak da.
    Gece saat 10;00 dan sonra indirimli tarifede başlayıp sabah 08;00 e kadar 10 saat süre içinde 35kw şarj elde ederim ki zaten günlük 175km menzile tkabül eder, haydi haydi yeter.
    Gelelim sisteme; ilerde wallbox kurulabilecek şekilde kurdurdum sistemi.[simage][/simage][simage][/simage]
    -Elektrik panumuzda, saaten sonra üst kattaki konuta giden hatta saplama yaptık
    - 5x6mm kabloyu kablo kanalı ile taşıyıp pencere dibinde ki panoya ulaştırdık.
    - panoya 4x40a 4 kutup sigorta, 4x40a 4 kutuplu kaçak akım rölesi koyduk.
    - panodan dışarıya 3 faz 3x2.5mm kablo çektik.
    - dışarda kilitli kutuya 16a topraklı priz koyduk.
    Bunun dışında saatimizde ki sigortayıda 3x40a çevirdik.
    Artık gece 10 dan sonra şarj yapacağım.
    Denedik, sorun yok, evde klimaları ve fırınları açtık, şarj başlattık bişey olöadı.
    Ancak aklınızda bulunsun, apartmanımız 5 yaşında ve tüm elektrik donanımı yönetmeliklere uygun yapılmış.
    Eski binalarda sorun çıkabilir.

    1. foto AC 3.5KWH 16a adaptörü olan kablo ve rüaraca giren ve prize giren uç. Woltrun tarafından bana verilen ilerde wallbox kuracak olursam gerekli donanım krokisi.


    SERES 3 Elektrikli C-Suv ANA KONU
    SERES 3 Elektrikli C-Suv ANA KONU




  • mimleon kullanıcısına yanıt
    Binaların yüksek amperajı kaldırmasından daha önemlisi o yüksek amperajı termik santrallerin nasıl karşılayacağı. e-arabalar yaygınlaşıp bir gecede aynı anda 5 milyon kişi aracını şarja bağlarsa termik santraller o yüksek amperajı nasıl karşılayabilir, karşılayamaz. Daha çok rüzgar santrali yapılırsa karşılayabilir mi? Tüm ovalar tepeler rüzgar türbini ile nereye kadar dolabilir?Nükleer santral zaten yok. O zaman nerden gelecek bu elektrik?

    Gerilmeyin. Rahatlayın. Elektrik kullanımı ne kadar artarsa artsın, her daim karşılanacak. Cunku prizdeki o elektrik, termik santralden rüzgar türbininden gelmiyor. İnanılmaz gelecek fakat şehir dışlarında gördüğümüz o pilonlara asılı kablolarla atmosferde her daim yüklü olan statik elektrik cekilip trafoda 220V indirilerek geliyor yani 10-20 yıl sonra milyonlarca e-araç aynı anda şara konulsa bile kaldıracak kapasite var, hammaddesi bedava olduğun için de elektrik fiyatlarının aşırı astronomik artması zor.

    Apartman girişine yeni hat cekmek, priz ayarlamak, bunlar önemsiz ayrıntılar. Atmosferdeki o elektrik olmasaydı, bunları zaten konuşuyor bile olmazdık




  • Güle güle kullanın, deneyimlerinizi paylaşmaya devam edin.

  • SERES 3 Elektrikli C-Suv ANA KONU

    Bugün akşamüstü arkadaşların araçları ve satın aldığım her araçta yaptığım ses testlerini aynı şartlar altında yaptım.


    Yol: İzmir-Narlıdere çevre otoyolu

    durum; sürüş anında en yakın araç 100m mesafede.


    Dış ortam 68 db ölçüldü.

    İçeri girip klima ve radyo kapalı ölçüm 40db

    Yani araç içi yalıtım 28db faydalı olmuş.


    30km süratte………54db

    50km süratte………57db

    90km süratte………62.5db

    120km süratte…….66db

    ölçüldü.

    Yukarda daha önce yaptığım ölçümlerle kıyaslanırsa hakikaten sessiz bir araç.

    Baksanıza, araç dışında durduğunuzda ki çevre gürültüsü, seres3 de 120km ile yaptığınız hızdan fazla.😂


    Şimdi aracı tamamen film kaplayıp ölçümü tekrarlayacağım, bakalım film ne kadar fayda edecek, sonrasında tekerlek davlumbazlarına pütür sprey uygulaması olacak.


    iyi sürüşler.





  • En az ses değeri olan Db nedir onu açalım.
    Sesin Şiddeti ve Desibel Ölçeği: Şiddet, ses dalgalarının taşıdıkları enerjiye bağlı olarak birim alan uyguladıkları kuvvettir. Birimi genellikle ‘metrekare başına Watt’ (W/m2) olarak ifade edilir. Sesin şiddeti, ses kaynağına olan uzaklığın karesi ile ters orantılıdır.

    Desibel (dB): İnsan kulağı çok düşük ve çok yüksek şiddette sesleri duyabilme yeteneğine sahiptir. İnsan kulağının algılayabileceği en düşük ses şiddeti, ‘eşik şiddet’ olarak bilinir. Kulağa zarar vermeden işitilebilen en yüksek sesin şiddeti ise, eşik şiddetinin yaklaşık 1 milyon katı kadardır. İnsan kulağının şiddet algı aralığı bu kadar geniş olduğundan, şiddet ölçümü için kullanılan ölçek de 10'un katları, yani logaritmik olarak düzenlenmiştir. Biz buna ‘desibel ölçeği’ adını vermekteyiz. Sıfır desibel mutlak sessizliği değil; işitilemeyecek kadar düşük ses şiddetini (ortlama 1.10-12 W/m2) gösterir.

    Desibel, bir oranı veya göreceli bir değeri gösterir ve ‘bel’ biriminin 10 katıdır. Alexander Graham Bell' in anısına bel adı verilen birim, iki farklı büyüklüğün oranının logaritması olarak tanımlanmaktadır. Yani ‘1 bel’, birbirlerine oranları 10 olan iki büyüklüğü göstermektedir (örneğin 200/20). Bu oranın çok büyük olmasından dolayı ''Desibel'' adı verilen ve oranların logaritmasının 10 katı olarak tanımlanan birim daha yaygın olarak kullanılmaktadır. Bu sayılardan biri bilinen bir sayı olarak alındığından, Desibel; söz konusu bir büyüklüğün (Pi) referans büyüklüğe (Pref) oranının logaritmasının 10 katıdır (dB=10.log [Pi/Pref]).

    dBA ise insan kulağının en çok hassas olduğu orta ve yüksek frekansların özellikle vurgulandığı bir ses değerlendirmesi birimidir. Gürültü azaltması veya kontrolünde çok kullanılan dBA birimi, ses yüksekliğinin sübjektif değerlendirmesi ile ilişkili bir kavramdır.

    Eşik şiddetindeki ses ‘sıfır’ desibeldir ve 1.10-12 W/m2 değerine eşdeğerdir. 10 kat daha şiddetli ses 1.10-11 W/m2; yani 10 dB iken, 100 kat daha şiddetli ses 20 dB’dir.

    Ses dalgaları enerjilerini 3 boyutlu ortamda taşırken, kaynaktan uzaklaştıkça ses dalgalarının şiddeti azalır. Artan uzaklıkla birlikte ses dalgalarının şiddetinin azalması ses dalgalarındaki enerjinin daha geniş alanlara yayılmasından kaynaklanır. Ses dalgaları 2 boyutlu bir ortamda dairesel olarak yayılır. Enerji korunduğu için enerjinin yayıldığı alan arttıkça güç azalmalıdır. Şiddet ve uzaklık arasındaki ilişki ters-kare ilişkisidir. Bu yüzden kaynağa olan uzaklık 2 katına çıktığında şiddet ¼ 'üne düşer. Benzer şekilde kaynağa olan uzaklık ¼ 'üne düştüğünde şiddet 16 katına çıkar. Uzaklık arttıkça sesin şiddeti, uzaklığın karesi oranında azaltır.

    şu cümle Db in nasıl kademelendirildiğini anlatıyor.

    bir değer 10 dB iken, 100 kat daha şiddetli ses 20 dB’dir.



    Ölçümler sırasında anlaşıldı ki, Kent Hayatı bayağı bir gürültülü,
    şehir içi trafiğinde bu değer 60 ila 70 arasında düzgün devam ederken, anlık aşırı seslerle 80 hatta 93 ü bulduğunu gördüm.
    Bir Iveco kasalı kamyonet yanımda, kırmızdan yeşile dönen ışıkdan sonra hareket ettiğinde, alet 93 ü gösterdi.
    Keza Belediye otobüsleri, düz giderken 75-78 lere varırken , kalkışlarda bu değer 83-84 e geliyordu.
    Ama genel olarak hani KENT SESİ dediğimiz değer 66-70 arası değişiyordu.

    Günlük yaşamdan ölçümler;

    Masaüstü bilgisayar;
    Kasa kapağı açık,
    Power fanı kapalı,(gerek yok, ortam serin)
    Sadece işlemci fanı,
    1m den yapılan ölçüm 6db.
    bayağı çokmuş deği mi?

    Araç yanında havlayan iri köpeğin camlar kapalı araç içine giren sesi 3.5db



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mimleon -- 19 Haziran 2022; 22:8:39 >




  • SERES 3 Elektrikli C-Suv ANA KONU

    Gece %100 şarj yaptım, %84 den %100 e 7saat 20dk sürdü.
    sabah 348km menzille yola çıktım.
    20km şehir içi "normal mode" ve orta Kers ile.
    90 km şehirdışı, 90km cruise, eco mode, orta kers,
    110km sonunda 18.8kw/100km enerji ile yaklaşık 20kwh enerji tüketerek (%38) , kwh 1.50₺ dan hesaplarsak 30₺ bedelle bitti. (aslında gece tarifesi 1.2₺ ama fatura ortalaması 1.5₺ aldım.)
    dönüşte tamamını normal mode ve 110km cruise deneyeceğim.

    Bu arada, aracın bilgisayarının menzil hesabının %10-15 şaştığını gödüm.
    348km ile başladım, 100. km de kalan menzil 234km idi, yani 14km şaştı.




  • hayırlı olsun. elektrikli araçların yaygınlaşması lazım. mırın kırın etse de dönüşüme ayak uyduracak insanlarımız.

  • 2 günlük yolculuk değerlerini paylaşayım. (yukarda ki paylaşım ilk gün gidiş idi)
    Salı sabahı %100 şarj ve 348km menzil ile yola çıktım.
    Çarşamba akşamı 234.5km yol yaparak kalan 68km menzil ve %22 ile geri döndüm.
    234km yolun tamamında klima açık;
    - 40km si Normal Mode, orta kers işe şehir içi
    - 140km si 90km sürat ve cruise kontrol , Eco Mode ile orta kers ile şehirdışı
    - 54km si 90-110km Normal mode, orta kers, yoğun trafikde
    geçti.
    Sonuçta başta verilen 348km ye ulaşmasam da, 46km eksiği ile yaklaşık 302km menzili yakaladım.
    Daha iyi bir menzil için yol ve sürüş şartlarının daha uygun olması gerekiyor.

    Gelelim enerji sarfiyatına.
    234.5km nin ortalaması 18.7kw/100km olunca, şarjımıda gece saat 10:00 dan sabaha 1.5₺/kw ile olunca,
    (aslında indirimli tarife 1.2₺/kw ama ıvır zıvır eklemeleri ile ortalama 1.5₺ geliyor)
    234.5km lik yol için 65,77₺ harcamış oldum.
    Aynı yolu Suzuki Vitara 1.4S 140hp 4x4 ile yapmış olsaydım 544₺ ödeyecektim.
    SERES 3 Elektrikli C-Suv ANA KONU



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mimleon -- 23 Haziran 2022; 16:48:8 >




  • Hocam merhaba kolay gelsin geçen hafta benimde Seres 3 aracım geldi. Wallbox vereceklerini söylemişlerdi ama bu partide araçlar ile wallbox gelmemiş. Onun yerine tip-3 ve tip-2 kablo verdiler. Ara kablo ile evden çektiğim prizden aracı şarj ediyorum şimdilik. Bir tane ara kablonun kafasını erittim. Ev şarj sistemini kurmam lazım hızlıcana. Sizden ricam wallbox kurulum şemasının görselini paylaşırmısınız. Bende wallboxa göre kurup normal ev tipi ile şarj etmeyi düşünüyorum şimdilik. Birde eve çıkan kablodan 5*6 ile hat çektim demişsiniz. Eve çıkan kablolar kaç tane 1 kabloya 2 tanemi bağlıyorsunuz topraklama buna dahil mi bu konuda bilgi verirmisiniz

  • Çok güzel bir tercih.. hayrlı olsun.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.