Şimdi Ara

SERES 3 Elektrikli C-Suv ANA KONU (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
239
Cevap
13
Favori
30.221
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tek bir başlıkta onlarca elektrikli araç ve elektrik şarj sistemleri konusunu toplamak bence karmaşa yaratacaktır.
    Ama hayırlı olsun.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba dostlar.
    Seres3 ile 6. ayım ve 4000km dolmak üzere.
    4000km az gelebilir ama eşim ve kızım diğer aracımız Suzuki Vitara S kullandığı için bu menzil sadece benim ve zaman zaman ailecek uzun yola aittir.
    bir kez DC şarj yaptım, 50kw tutmaz yani 200km menzile denk düşer. zaten DC şarj 9.80₺ olunca hiç gitmedim.
    Bir kaç kez AC 6.6kw wallbox (avm de) şarjı yaptım. bununda karşılığı 100km kadardır sanırım.
    Sonuçta 4000km nin 3700km karşılığı şarjı evde 3.5kwh ile 220v 16A prizde yaptım.
    Bu ise 700kwh civarında tutar. malum araç 100km de 17-20kwh arası enerji tüketiyor.
    evde indirimli saatleri (22-06 arası) kullanınca bugünkü fiyatla (1.65₺/kw) 1.155₺ ödemişim.
    yani km başına 31krş düşer, çok iyi bir tüketim.

    Gelelim kullanım ve servis durumuna.
    - 120km civarında hızda direksiyonda titreme vardı, servisde balans ayarı yapıldı sorun kalmadı.
    - ana ekran ingilizceydi, Türkçe gelmiş, 40dk da yüklediler.
    - her zaman yazdığım gibi hız, yük, rampa bu üçü enerjiyi çok harcıyor. bu nendenle paralı otoyol kullanımını bıraktım. belki süre bir miktar artıyor ama hem daha az enerji yakıyorum hemde otoyol parasından tasarruf.
    örnek; İzmir Urla arası 40km ve git gel 80km de 110km hızla 17kw enerji= 28₺ ve 7.5₺ otoyol parası ödüyorum.
    deniz kenarından eskiyoldan gidersem 70km sürat ile aynı 40kmx2=80km yolda 13kw enerji= 21.50₺ harcıyorum.
    haftada 2-3 kez yaptımmı her seferinde 15km tasarrufla toplamda 45₺ oluyor bu ise neredeyse 150km elektrikli araç menzili demek.
    kısaca; Elektrikli araç kullanmak için programlı ve hesaplı olmak gerekiyor.

    300km menzil az diyenler için;
    eğer kamyon şöförü değilseniz, şehirleri gezen pazarlamacı değilseniz, bu 300km menzil herşeye yetiyor.
    hafta sonları 100km uzakta ki yazlığa, pikniğe gitmek,
    İlinizin ilçesinde yaşayan anne-baba ziyareti gibi olaylarda sorun yok.
    Zaten gündüz iş-ev yapıyorsanız bu en fazla 150km tutar ki, Tolga arkadaşım Balçova Bornova arası hergün 110km yapıyor Seres3 ile, hiç sorun etmiyor.

    Asıl konu, evde veya işte 220v priz veya wallbox kurarak 6.6kw ile şarj yapacak ortamınız var mı?
    Yani bahçe, otopark, yönetim izni vs….

    Bunlar varsa durmayın hemen bir elektrikli araç alın, pişman olmazsınız.

    iyi forumlar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • mimleon kullanıcısına yanıt
    İstanbul Antalya otobanda ortalama 150km/h ile gitseniz kaç defa şarj istasyonuna uğrarsınız, istasyonlarda geçireceğiniz süre kaç saat olur, onu da iletir misiniz?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ortalama 150km/h hız yaparsanız kışın ortalama 100 Km de en az 25 kWh tüketebilirsiniz. Bu da 100 km de ZES DC şarj ile 2.5 tl/km demek. 700 Km için 70 KW deponuz varsa 40 KW da bir durup (160-170 km yapar) 40 Dk şarj süresini eklerseniz. Yol + en az 4 kere durmak demek. 160 dk durursunuz.

    Bu yolculuğu sık yapıyorsanız elektrikli araç almak doğru olmaz.

  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    Otoyola girip, 150km hız yapacaklar elektrikli araç almasınlar derim.
    zaten uçuk otoyol ücretlerine enerji bedelini de eklersek uçak parasından çok olur.
    Onlara uygun spor otomobiller var yada uçakla seyahat etsinler.
    😂

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • mimleon kullanıcısına yanıt
    Açık otobanda Ford Fiesta'mla 180'e kadar basıyorum. Tüketim o kadar fark etmiyor da. Elektrikli ile 150, 1580km/h hızlarda 100km'de biter o batarya. Şarj istasyonunda sonra 1 saat şarj olmasını bekle. İsterse elektriği bedavaya versinler, fark etmez. Kaldı ki, elektriği zaten bedavaya üretiyorlar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 180 yapınca bir karış uzamışsındır.
    Yazdım, hız tutkunları elektrikli araç almasın,
    EV sakin, akıllı, güvenli, programlı sürüş yapanlar için.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • mimleon kullanıcısına yanıt

    Ben yaklaşık 5 aydır Skywell Plus kullanıyorum, 30.000 km'ye yaklaştı. Beni cezbeden markanın stratejisi ve fiyatı oldu. Neredeyse Seres ve MG ZS fiyatına d suv veriyorlar.


    Markanın Türkiye CEO'su Skywell Europe'da Doğu Avrupa yöneticisi olmuş.


    Video TR'de çekilmiş, arkada cami var  

    Skywell Europeyoutube
    Skywell ET5 is spreading rapidly in Europe and Turkey! Aiming to close the year 2022 with a record, Skywell keeps the user experience and quality at the highest level. www.skywell-europe.com www.instagram.com/skywelleurope
    https://www.youtube.com/watch?v=EpkJvchKELc
  • mimleon kullanıcısına yanıt

    Merhaba hocam ,

    2 aydır Seres 3 kullanıyorum, 3600 km ye geldim ,

    ortalama enerji tüketimi ekranını bir türlü sıfırlayamıyorum , bir önceki sürüşümün ortalamasını veriyor,

    siz nasıl sıfırlıyorsunuz?

    Her uzun yol öncesi sıfırlamak istiyorum lakin yapamadım :((


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhaba, o sayaç sıfırlanmıyor, aracın ilk gününden beri olan ortalamayı göateriyor.
    İzmire gelen Çinli servis elemenlarına anlattık, yeni bir yazılım istedik.
    böyle idare edeceğiz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • mimleon kullanıcısına yanıt

    Cevap için teşekkür ederim,

    genel ortalamam 100 km de 15 ile 16 kW arasında değişiyor.

    350 km rahat şehir içi yapıyorum,


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ortalama km başına 1.6 lt/100 km benzin tüketen araç kadar yakmışım,
    Motorsikletten yarı yarıya daha ucuz …
    33 kuruş km de tüketimim ,
    Evde şarj ediyorum …

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 15-16kw müthiş bir rakam.
    16.5-17.5kw benim şehir için akıllı kullanımım.
    Ama şehir dışı, klima ve yüklü 21-22kw larıda gördüm.
    her zaman yazıyorum.
    hız
    yük
    rampa
    bu üç bileşen enerji canavarı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugün bir videoda skywell marka araçların çok tükettiği ya da tüketmiş gibi menzil gösteriyormuş. Yazılım güncellemesi gelecek demişler. Bu tip araçlar için gerçekten yazılım desteği olmazsa olmaz. Umarım seres için yazılımda sorun yoktur veya güncelleme alıyordur


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Seres 3 tüketim verisi gerçeğe çok yakın yada gerçekle birebir aynı diyebilirim,
    Uzun yolda yaptım %30 fazladan bataryam kalmış tı,
    Maltepe eskişehir arası.
    Fiyat performans aracı olarak görüyorum .
    Vaadetiğinin fazlasını veriyor,
    Teknik olarak 310 km yol verir iken gerçekte 400 km ulaşmak mümkün .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende aracı yeni aldım. Ama ortalama kwh yüketimi 22'nin altına düşmüyor. Havalar soğuk diye olabilir diye düşünüyorum ama uzun süredir kullanan arkadaşlardan fikir almak istedim. Bursa'da yaşıyorum havalar ortalama 10 derece. Araç tüketimi 22kwh kadar. Özellikle bayideki arkadaşlar sporda kullanmamı tavsiye ettiler. Sizde durum nedir?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Enerjiyi arttıran sebepler
    - hız
    - rampa
    - yük
    - klima/ısıtma
    - ani gaza yüklenme
    - iklim
    - uzun yolda devamlı gaza basmak, KERS’siz kullanım
    bunlardan bir veya bir kaçı zaruri oluşuyorsa haliyle artacak..
    Şu an benim de 20-21kwlarda

    ek: mode konusunda Çinli teknisyenin dedikleri
    EKO; şehirler arası yolda Kers düşük
    Normal; şehir içi Kers orta
    Spor; güç gereken rampa, hız, yük, ani hızlanma durumunda Kers yüksek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mimleon -- 28 Aralık 2022; 8:53:8 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • protonkolik P kullanıcısına yanıt

    Hocam güle güle kullanın öncelikle. Bu yeni teknolojiyi ilk deneyimleyen grupta olmak eminim keyiflidir.


    Bende de ikinci araç olarak benzer bir fikir var, bu araçların yedek parça durumu ne ben onu çok merak ediyorum. Yani bu konuda bir görüşmeniz oldu mu, bunun kazası var arızası var vs. yeri geliyor Avrupa araçlarında bile parça gelecek ayağı çekiyor servisler, burada durum nedir?


    Teşekkürler.

  • deserthawk D kullanıcısına yanıt

    24 saat içinde yedek parça garantisi veriyor ,

    lojistik olarak hazırlar yani,

    depoları hıncahınç yedek parça dolu,

    malının arkasında bir firma,

    6 bin km ye geldim seres 3 de ,

    ilk günkü heyecanım hala devam ediyor.

    bakım ve yedek parça ile ilgili araştırmamı yaparak satın aldım,

    gayet memnun kullanıyorum,


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Açıkçası alırken Avrupa'da satışı olan araç olduğundan olumsuz bir durumda internetten sipariş veririz gelir hesabı yaptık ancak garantisi bitene kadar zaten distribütör 30 gün içerisinde servisten çıkarmakla yükümlü, birde şimdi Skywell Avrupa'nın yönetimide Türkiye'den yapılıyormuş. Büyük ihtimalle Avrupa'ya parça yedek parça dağıtımıda Türkiye'den yapılır.


    Ayrıca whatsapp grupları var, gruplarda kaza yapan araç fotoğrafları dönüyor. Parçadan dolayı serviste bekleyen araç hiç duymadım. 2.000'e yakın Skywell var trafikte gezen

  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.