Şimdi Ara

**Scenic II 2.0 Bva incelemem **

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
3
Favori
2.772
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkeze iyi akşamlar diliyorum.Öncelikle forumda çoğu kişi araçlarını detaylı ve objektif şekilde inceleyip bizlere sunmaya başladı.Buda benim çok hoşuma gitti.Umarım inceleme yapan sayımız yükselir ki yükselecek diyede umuyorum.Daha önce benimde 1-2 denemem olmuştu ama çokda derine inmeden yüzelsel şekilde incelemelerdi.Bu incelemede biraz derine inmeye çalıştım.Umarım beyenirsiniz.
    İncelemeye başlıyalım:
    Öncelikle aracımız 2005 model Renault Scenic II 2.0 BVA PRİVİLAGE Türkiyeye gelen en dolu Scenic'de diyebiliriz.Otomatik El frenine kadar full.
    Anahtarsız Renault Card Sistemi, ABS + EBV, (AFU), 6 adet hava yastığı, elektronik klima, yükseklik ayarlı, ön gergili ve güç sınırlayıcı ön emniyet kemerleri, ani durmalarda 4'lü flaşörlerin yanması, Isofix, immobiliser, Türkçe uyarı ekranı, yol bilgisayarı, Elektro servo direksiyon(Hızlandıkça sertleşme özellikli),Otomatik Park Freni, elektrikli raylı orta konsol, yağmur ve far sensörü,
    kararan iç dikiz aynası, atermik ön cam, arka ve yan camlarda güneşlik,
    Aracımda Privilage'ye ek olarak Tekno paket ve Executive paket bulunuyor.Bu paketlerin içerikleri şöyle :
    ESR + ASR + CSV (yetersiz dönüş kontrolü) , Hız ayar ve sınırlayıcı , elektrikle katlanan dış dikiz aynaları, park sensörü, telefon ön hazırlığı, lastik basınç ayarları kontrol sistemi ,Açılır panaromik cam tavan , tam deri koltuklar
    XENON farlar + far yıkama sistemi, 4×15 W Radyo-Teyp + 6'lı CD changer bulunuyor.
    Ek olarak Euro ncap'dan 37 üzerinden 34.7 puan alarak en güvenlik otomobiller arasında.
    Motor özellikleri:
    Araç yaklaşık 137 beygir ve 192nm tork gücünde...0-100 hızlanmasını 10.7 saniye civarında tamamlıyor.Son hız olarak 195km denmiş ama ben 220'ye kadar çıkabildim.Türkiye'de 2.0 Scenic sayılı adette var o yüzden çoğu kişi görünce şaşırıyor.
    Aracın şanzımanı bildiğiniz üzere Klasik tork konvektörlü 4 ileri otomatik şanzıman , vites geçişleri sarsıntısız son derece konforlu diyebilirim.Ama vites düşürmede bazen kararsızlık yaşayabiliyor.4 ileri olması tabikide olumsuz vites aralıkları uzun ama araç 2.0 olduğu için 5.vitesi fazla aratmıyor.1.6 olsa kesinlikle aratırdı.2 sene 1.6 manuel versiyonunu kullandım çoğu yokuşu çıkamadım.Bunuda belirtmek isterim.
    Araç 1. vites ve 3. viteste çok güzel hızlanıyor.Alt devir ve 110km sonraki performansı çok güzel 2.0 motor olduğunu fazlasıyla hissettiriyor.Araç hızlandıkça açılıyor.
     **Scenic II 2.0 Bva incelemem ** **Scenic II 2.0 Bva incelemem **
    Yakıt:
    Aracımda BRC marka sıralı sistem lpg bulunuyor.Motoru Lpg ile son derece uyumlu en ufak problem yaratmıyor.1.6 motorlardada yaratmıyor.Yakıt olarak son ölçümlerinde Kilometrede 25-30 kuruş olarak ölçtüm.
    Benzinde kullanımda Şehir içi: 10-12 litre arası , Şehir dışı : 7-9 litre arası harcıyor.Hız sabitlemeyi 100Km/h kurarsam 5-6 litreleri görüyorum.
    İç mekan:
    Aracın iç mekanı oldukça geniş ve ferah.Bej renkli tam deri koltuklar mekana ayrı bir hava katıyor.
     **Scenic II 2.0 Bva incelemem ** **Scenic II 2.0 Bva incelemem ** **Scenic II 2.0 Bva incelemem **
    Türkçe yol bilgisayarı: **Scenic II 2.0 Bva incelemem **
    O meşhur açılır cam tavan:  **Scenic II 2.0 Bva incelemem ** **Scenic II 2.0 Bva incelemem **kapalı hali :  **Scenic II 2.0 Bva incelemem **
    [simage]Yol bigisayarı çok detaylı ayriyetten en ufak sorunda hemen bilgi veriyor.[/simage]
    Arka koltuktaki masalar:
     **Scenic II 2.0 Bva incelemem ** **Scenic II 2.0 Bva incelemem **
    Ön yolcu koltuğu tamamen yatıyor çok beyendiğim özelliklerden biri...
     **Scenic II 2.0 Bva incelemem **
    Ayarlanabilir kafalıklar:
     **Scenic II 2.0 Bva incelemem **
    Araçta bolca saklama gözü var elinizi attınız yer saklama gözü :
     **Scenic II 2.0 Bva incelemem ** **Scenic II 2.0 Bva incelemem **
    yerdeki saklama gözlerinin kapaklarını açında kapı altındaki ışıkta yanıyor.
     **Scenic II 2.0 Bva incelemem ** **Scenic II 2.0 Bva incelemem **çakmaklık ve telefon yeri :
     **Scenic II 2.0 Bva incelemem ** **Scenic II 2.0 Bva incelemem **
    Elektronik ayarlı orta konsol:
     **Scenic II 2.0 Bva incelemem ** **Scenic II 2.0 Bva incelemem ** **Scenic II 2.0 Bva incelemem **
    Arka koltuklar birbirinden bağımsız ve ileri geri hareketli istenirse hepsi çıkıp eve konulabiliyor:
     **Scenic II 2.0 Bva incelemem ** **Scenic II 2.0 Bva incelemem ** **Scenic II 2.0 Bva incelemem **
    Arka koltuklar bagımsız olduğu için çoğu kişi şikayet etmiş ses yapıyor diye ama benim öyle bir sorunum yok koyduğum lastikler ile:
     **Scenic II 2.0 Bva incelemem **
    Alpine marka 6'li cd çalar sürücü koltugunun altında:
     **Scenic II 2.0 Bva incelemem **
    Aracın torpidosu oldukça geniş ve soğutmalı:
     **Scenic II 2.0 Bva incelemem ** **Scenic II 2.0 Bva incelemem **
    Otomatik el freni , Aydınlatma parlaklığı , park sensörü on/off , Esp/Asr tuşları direksonun sol tarafına konumlandırılmış ve aşarıda kalıyor :
     **Scenic II 2.0 Bva incelemem **
    Otomatik far ayarları ve hız sabitleme sınırlama lojistiği:
     **Scenic II 2.0 Bva incelemem ** **Scenic II 2.0 Bva incelemem **
    Slgeç ve Teyp kontrol tuşları Ergonomi olarak çok iyi alışınca çok rahat kullanılıyor:
     **Scenic II 2.0 Bva incelemem **
    Radio'su pek iyi olmayan ama cd performansını beyendigim teypimiz:
     **Scenic II 2.0 Bva incelemem **
    Klima konsolu:
     **Scenic II 2.0 Bva incelemem **
    Koltuklar yatırılınca bagaj:
     **Scenic II 2.0 Bva incelemem **
    Yağmur ,far, ışık ve klima sensörünü içinde barındırdıgı dikiz aynası:
     **Scenic II 2.0 Bva incelemem **
    Ayna kontrol butonuda çok ergonomik ve kullanımı çok kolay:
     **Scenic II 2.0 Bva incelemem **
    Ön airbagı iptal etme tuşu:
     **Scenic II 2.0 Bva incelemem **
    Arka cam perdesi :
     **Scenic II 2.0 Bva incelemem **
    cam kontrol düğmeleri:
     **Scenic II 2.0 Bva incelemem **

    Dış mekan:
    hareketli bi-Xenon farlar:
     **Scenic II 2.0 Bva incelemem ** **Scenic II 2.0 Bva incelemem **
    Anatomik spoiler dış görünüşü bana göre en çok etkileyen faktör: **Scenic II 2.0 Bva incelemem **
    kapı yazıları: **Scenic II 2.0 Bva incelemem **16 inç sensörlü jantlar **Scenic II 2.0 Bva incelemem **Valeomarka sis farları
     **Scenic II 2.0 Bva incelemem **Son olarakta dış görünüş
     **Scenic II 2.0 Bva incelemem **

    Aracın beyenmediğim yönleri:
    Direksiyon aşınmaya başladı aracım 150.000binde ama olmasa daha iyi..
    lastik hava sensörleri çok hassas en ufak şeye yanıyor..
    Araç vites alçaltmada bazen gecikiyor vede gaza dibine kadar bassarsanız kesiciye girene kadar vites yükseltmiyor.
    Aracın önü gözükmüyor tam olarakta kestirilemiyor.
    Direksiyon biraz daha hisli olabilirdi.
    Süspansiyonu fazla yumuşak geldi.Ama yol tutuşu olumsuz etkilemiyor.
    Ek olarak belirtmek istediğim:
    Aracın çoğu aksamları Alman üretimi yerli megane'lerde böylemidir bilmiyorum ama.Aydınlatmalar sis farları ''valeo'' bi-xenon farlar ''Hella'' marka Elektronik aksamları Siemens Valeo ve Bosch'un parçalarından yararlanılmış...Fransız olarak sadece Valeo kullanılmış.
    1.6 modellerde bobin olarak ilk Sagem marka kullanılmıştı.Yaşanan sorunlardan sonra Valeo bobine geçilmişti.2.0 modellerde direk olarak Renault Sport'un ''BERU'' marka bobinleri kullanılıyor.Doğal olarak kronik bobin sorunu yok.
    1.6'larda yine kronik sorun olan egzantirik açı kaydırıcı 2.0 motorda yok doğal olarakta sorunda yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lewel123 -- 21 Ağustos 2013; 10:00:29 >







  • güzel bir inceleme, kazasız belasız sürüşler dilerim.
  • Elinize sağlık, güzel bir inceleme olmuş. Bu arada aracınız 4 değil 5 ileri tork konvertörlü şanzımana sahip.

    Bu da benim Scenic incelemem:


    http://forum.donanimhaber.com/m_57714541/tm.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m.C.k. -- 20 Ağustos 2013; 21:38:58 >
  • Ilk defa renault beğendim desem inanirmisiniz? Araç çok hosuma gitti Maasallah

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emeğiniz için teşekkürler bende de aynı aracın 1.6 var lpgsiz kullandığımdan tek sıkıntım yakıt. Aileler için ideal bir araç.
  • Uzun ama güzel bir inceleme olmuş.Gerçekten 2 litre motoru görünce bende şaşırdım.Aracın içi çok kullanışlı ve güzel tasarlanmış ama nedense dışını beğenmiyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Elinize sağlık, güzel bir inceleme olmuş. Bu arada aracınız 4 değil 5 ileri tork konvertörlü şanzımana sahip.

    Bu da benim Scenic incelemem:


    http://forum.donanimhaber.com/m_57714541/tm.htm

    Hocam 4 ileri 5 değil şimdi boşuna sevinmiyim.

    Ayriyetten tüm resimler tarafıma aittir hiçbir yerden alıntı yapılmamıştır.Teknik yazılar dışında.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    2001 Avensis D4 2.0 VVT-i Otm.
    19 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Bir direksiyon bir teyp tasarlamak ne kadar zor olabilir
    Araç güzel ancak bu ikisi berbat
  • Ellerinize sağlık detaylı bir inceleme olmuş. Ben 2. 0 motor olduğunu bilmiyordum mesela. Arkadasimda 1. 6 otomatik vardı onu kullandigimda direksiyon boyutu bana ufak gelmişti. Tabii ki performans da pek iç acici değildi.

    Ama zamaninin çok ilerisinde bir donanim paketine sahip.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bilgiler için teşekkürler ..
  • Scenic 2 , 4 ileri triptonic vites. Kaynak araç kullanım kılavuzu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: huawéi

    Bir direksiyon bir teyp tasarlamak ne kadar zor olabilir
    Araç güzel ancak bu ikisi berbat

    Teyp olayına kesinlikle katılıyorum.Bu arabaya bu teyp kesinlikle yakışmamış.Tüm tuşlarına zor basılıyor yuvarlak olan yerler ise hepten ölüm...
    Ayrıca yazıda belirttigim üzere radiosu vasat...Ama direksiyon göreceli bana güzel geliyor.
  • Harika olmuş incelemeniz, teşekkürler.

    Renault böyle kaliteli araba yapmış demek benim haberim yokmuş 2.el değeri nedir bu aracın? Mesela siz şimdi satsanız kaça satarsınız?
  • İnceleme için teşekkürler tam bir aile arabası cafcaflı :)
  • azım açık kaldım desem yeridir...

    renk ve özellikler tam aradıgım...

    deri koltuk

    cam tavan

    hız sabitleyici

    otomatik şanzıman

    bu arabayı satan yerine ne alcam diye 10 sene düşünür herhalde...
  • Teşekkürler hocam güzel inceleme olmuş. Bu arada hissiz direksiyon tüm Renault'ların ortak sorunu sanırım. Sürme fırsatım olan 3 modelde de hissizdi direksiyon.
  • hayır 3 ileri otomatık şanzıman .

    araba gayet güzel ve kullanışlı .
  • sanırım overdrive'ı da sayıyorsunuz ve 5 diyorsunuz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lewel123

    quote:

    Orijinalden alıntı: huawéi

    Bir direksiyon bir teyp tasarlamak ne kadar zor olabilir
    Araç güzel ancak bu ikisi berbat

    Teyp olayına kesinlikle katılıyorum.Bu arabaya bu teyp kesinlikle yakışmamış.Tüm tuşlarına zor basılıyor yuvarlak olan yerler ise hepten ölüm...
    Ayrıca yazıda belirttigim üzere radiosu vasat...Ama direksiyon göreceli bana güzel geliyor.

    direksiyon kumandası her işi görüyor sadece yolcu tarafındakiler kurcalamak istediğinde kullanılıyor, inceleme için teşekkürler

    @mumenu
    Kullanma kılavuzunda triptonic değil de tiptronic yazıyordur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 21 Ağustos 2013; 0:23:23 >




  • Çok güzel bir inceleme olmuş.Araç baya baya dolu bir araç.Allah kaza bela göstermesin inşallah..
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.