- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
2005 Renault Scenic II 1.6 16v 115bg BVA Privilege 100.000 km izlenimlerim
99 Cevap21754 Görüntüleme3 Favori
Bu konudaki kullanıcılar:
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


3358 Mesaj
14 Şubat 2012; 15:38:18 
Bu mesajla ilgili şikayetinizi bu icon a tıklayarak yapabilirsiniz. Şikayet PM

Değerli arkadaşlarım;
Forumdaki sevgili arkadaşlarımın yaptığı incelemeler sonucunda, ben de kendi aracımla ilgili izlenimlerimi paylaşmak istedim sizlerle.

Aracı, 2004 yılı Kasım ayında 41.000 YTL ödeyerek aldık. Bir önceki aracımız olan Megane II Sedan Dynamique in iç mekanının kasvetli oluşu ve otomatik vitesli araç ihtiyacı sonucu takasa girerek aracı hoş indirimlerle Sivas Oflazlar Otm. den aldık.

Tek hacimli bir otomobil olduğu için, öncelikle iç mekandan bahsedeceğim:

İÇ MEKAN: Aracımızın iç mekanı genişlik olarak 2005 yılında piyasada bulunan D sınıfı araçlardan daha geniş, Araçta 5 kişi rahatlıkla yolculuk yapabiliyor. Ancak, arka koltukları 3 parça ve orta koltuk diğer koltuklardan 5cm daha dar, bu da iri yapılı birisinin oturmasına engel oluyor. Arka kısımda baş mesafesi cam tavan nedeniyle standart modellerden 3 cm daha az, bu da 190 üstündekilere biraz sıkıntı yaratıyor. Araçtaki tüm koltukların ileri-geri ve sırtlık eğimi ayarlanabiliyor. Ön tarafa gelirsek, Sürücü ve yolcu rahat bir şekilde oturuyor, MPV'lerin ortak sıkıntısı olan A sütununun görüşü engellemesi bu araçta da mevcut. Direksiyon üzerinde bulunan butonlarla hız sabitleyici - sınırlayıcı, müzik sistemi kontrol edilebiliyor. Diğer kumandaların da yerleşimi ergonomik, fakat ayna ayar butonu biraz uzakta kalıyor. Aracın içinde 4 adet çekmece bulunmakta koltuk altlarında, ve yine araç tabanında 4 tane kapaklı göz var ki, içlerine 46 numara kışlık bot bile rahatlıkla sığıyor. Kol dayama ünitesinin altında, 19lt büyüklüğünde bir sürgülü göz bulunmakta, ve 17 lt büyüklüğünde soğutmalı ve aydınlatmalı torpido da bulunmakta. Yani kısacası, aracın içinde herşeyi koyacak yer fazlasıyla mevcut. Araç privilage donanıma sahip olduğu için, döşemeler bej renkli. Koltuklar yarı deri döşeme, kapılar, direksiyon ve vites de deri döşeme. Özellikle kapı içlerindeki deri döşeme D sınıfı araçlardan bile daha kaliteliydi araç piyasaya çıktığında (bkz. Laguna).
Bu aracın en iddialı olduğu konu iç mekan olduğu için, bu konuda tam puan veriyorum.

PERFORMANS ve ŞANZIMAN: Araçta 1.6 litrelik 115bglik bir motor bulunmakta, kağıt üzerinde hoş değerlere sahip. Fakat boş ağırlığı 1400 kgya çok yakın olan aracımda otomatik şanzımanın da etkisiyle sakin bir sürüş sunmanın pek ötesine geçemiyor araç. Özellikle araç yüklü durumdayken ve klima açıkken kalkışlarda yüksek devirlere çıkmak şart oluyor. 50-60 km ile giderken araç sollamalarda şanzıman bocalıyor, sanki 2.vitesteyken yarım debriyaj yaparmış gibi hızlanıyor. Araç boşken hızlanmalarda pek bir sorun yok, 160 km hıza kadar yeterli hızlanmayı sağlıyor, fakat 4.viteste aracın hızlanması hiç iç açıcı değil (Şanzıman 4 ileri). Şanzıman sarsıntısız geçişleri ile beğeni topluyor, ve tiptronik kullanıma izin veriyor. Ayrıca yokuş aşağı inişlerde gerekli durumlarda vites küçülterek motor kompresyonundan da faydalanmamızı sağlıyor. Şanzımanın tepkileri biraz gecikmeli, bu nedenle araç sollarken vitesi manuel olarak düşürmekte fayda var. Araç redline a girdiğinde otomatik olarak vites büyütüyor tiptronicte. yokuşlarda ise geri kaçırma kesinlikle yok, çünkü tork konvertörlü, tam otomatik bir şanzımana sahip. Sonuç olarak, bu araç bu motor ve şanzıman kombinasyonuyla kesinlikle bir performans aracı değil, sakin sürüşler için ideal.

DONANIM: Bu aracın zamanındaki rakiplerinden üstün olduğu bir diğer nokta. Araçta, Çift kademeli sürücü ve yolcu havayastıkları ve yan ve perde havayastıkları standart. ABS-EBD-BAS standart, opsiyonel olarak da ASR-ESP-CSV(Renault'un ESP'ye ek olarak önden kaymaları engelleyici sistemi) bulunmakta aracımda. Otomatik klima, Lastik hava basıncı göstergesi (ops),deri döşeme, yağmur-far sensörü, açılabilir panaromik cam tavan (ops.), hız sabitleyici ve sınırlayıcı (ops), 16" jantlar, cd-changer(ops), elektrikli el freni, anahtarsız ve eller serbest çalıştırma, elektrikli katlanan aynalar, park sensörü, yol bilgisayarı, arka yan cam perdeleri, ayarlanabilir arka koltuklar, ve diğer donanıma sahip Scenic'lerden görsel olarak ayrılan birkaç detay daha bulunmakta. Aracımda Xenon far hariç bütün opsiyonlar bulunmakta.

YAKIT TÜKETİMİ: Araç Ankara'da şehir içinde kullanıma bağlı olarak değişmekle beraber, 9-10 lt civarı yakmakta. Ben 8.2 yakıyorum şu an, fakat normal bir kullanımda (örneğin babam kullandığında) 9-10 lt görülüyor. Kompakt sınıf 1.6 otomatik araçlardan bir farkı yok yani, az yakıyor diyebiliriz gününün şartlarına göre. Uzun yolda ise, 110-120 sabit hızlarda ise ortalama 7.5-8 civarı tüketmekte. Tam otomatik şanzıman ve 1.6 benzinli motordan daha iyisini bekleyemeyiz 1400kglık bir araç için.

MALZEME KALİTESİ ve İŞÇİLİK: Araçta kullanılan plastikler, oldukça kaliteli, "touch design" anlayışıyla geliştirilmiş, yumuşak bir dokunma hissi veriyor. Fakat 100000km ve 7 yılın sonunda, bazı yerlerde (kapı tutacakları ve cam açma düğmeleri) soyulmalar oldu ve pek hoş bir görüntü vermemekte. Deri döşemelerde neredeyse hiç yıpranma yok, sadece sürücü koltuğunda inip binmelerden kaynaklanan bir deformasyon oluştu, bu da gayet normal. Direksiyon da bej renkli olduğu için, çok tutulan yerlerinde kararmalar var. Ancak yeni renaultlar ile karşılaştırırsak, eski kasaların döşemeleri şu anki sceniclerden daha dayanıklı. Araç içerisinde ilk 60000 boyunca tıkırtı sesi yoktu, fakat zamanla eskiyen fitiller ve üst katlardan düşen bir cisim nedeniyle değişen sunroof camının montajının iyi yapılmaması nedeniyle sunrooftan tıkırtılar gelmekte. Bozuk yollarda arka koltuklar bağımsız olduğu için ses yapıyor. Parça birleşimlerinde araçta hiçbir sorun göremedim, herşey yerli yerinde ve pürüzsüz monte edilmiş. Sonuç olarak, genel olarak başarılı diyebiliriz.

MÜZİK SİSTEMİ ve KLİMA: Bu aracın en kötü yönü müzik sistemi diyebilirim. Araçta standart olarak sadece ön kapılarda 2 tane hoparlör ve konsolda 2 tweeter bulunmakta. Arka kapılardaki hoparlörler ise opsiyonel. Ses kalitesi standart, fazla birşey beklemeyin. Klima ise oldukça iyi soğutuyor, kış aylarında -20 -30 Sivas soğuklarında da hızlı bir ısınma sağlıyor. Fakat, aracımızın bozulan dış sıcaklık sensörü nedeniyle hava 40 dereceyken aracın havayı -13 gösterip kaloriferi açtığına şahit oldum, fakat çok kısa sürede iç sıcaklık sensörlerinden aldığı verilerle tekrar klimayı açıp normale döndü.

SÜRÜŞ İZLENİMLERİM: Araç özellikle uzun yolda keyifli bir sürüşe sahip. Yüksek ağırlığından dolayı ve orta sert süspansiyonları sayesinde düz gidişte sorunsuz. Virajlarda ise bir c-max gibi olmasa da, yeterince güven veriyor. ESP sayesinde ani durumlarda çok iyi tepkiler veriyor ve gitmesi gereken doğrultuda devam ediyor. 2 kez mıcıra kaptırtım ve ESP sayesinde kurtuldum. Karlı zeminde ise kar lastikleri ve ESP sayesinde oldukça güvenli yol alabiliyorum. Aracın izolasyonu oldukça başarılı, rüzgar sesi neredeyse yok, fakat motor sesi biraz fazla geliyor. Bunun da nedeni motorun bir kısmı aracın iç mekanında bulunuyor. Ön camın bittiği noktadan 25 cm içeride kalıyor motor.

100000KM BOYUNCA KARŞILAŞTIĞIM SORUNLAR:
1- Ön-yan camın krikosunun bozulup, camın düşmesi. (Garantiden 4 camın da krikosu değişti - kronik sorun)
2- 3 Kez bobin yaktım - kronik sorun garantiden 2 kez değişti, son seferinde cepten yedik - can sıkıcı bir durum
3- ŞANZIMAN DEĞİŞTİ - Trabzon'da Uzungöl'e giderken sele kapıldık. Aracı kurtarmaya çalışırken tork konvertörü aşırı ısınmadan dolayı uyarı bile vermeden yandı - kaskodan değişti
4- Dış sıcaklık göstergesi birkaç kez sapıttı, ve sensörün değişmesi için sağ dikiz aynasının da değişmesi gerekiyor, değiştirtmedim.
5- Sağ ön lastik basınç göstergesi bazen çalışmıyor, garantiden değişti, fakat yine sorun çıkarıyor.
6- Sunroof bazen açılmıyor - arıza kodu veriyor, serviste kodu silince tekrar düzgün çalışıyor, fakat sonradan öğrendim ki sunroof düğmesine 10 sn basılı tutunca da sistem resetliyormuş kendini.
7- ELEKTRONİK GÖSTERGELER DEĞİŞTİ - garanti süresi dolmuş olmasına rağmen MAİS hiçbir ücret almadan değiştirdi.

ARACIN BEĞENDİĞİM YANLARI:
İç mekan çok geniş - buzdolabı bile taşıdım
Konfor ve güvenlik donanımı yüksek
Yolda güven veriyor
Görüş açıları çok iyi, park etmek çok kolay
Yakıt tüketimi nispeten iyi
Frenleri çok başarılı
Silecekler çok iyi, ön camın neredeyse tamamını siliyor
Bakım masrafları düşük - 15000kmde bir

ARACIN BEĞENMEDİĞİM YANLARI:
Performans zayıf
İç mekandan gelen tıkırtı sesleri
İkinci el piyasası düşük
Ateşleme bobini arızası can sıkıcı
Elektrokrom ayna yeterince kararmıyor, gece sürüşlerinde rahatsızlık veriyor.
Yüksekte oturmak bağımlılık yapıyor, d sınıfı yeni araçları bile rahatsız buluyorsunuz sonrasında

Aracı bir kaç sene daha satmayı düşünmüyoruz, ailem yeni araçlar aldığı için scenic de yaklaşık 1 yıldır bende duruyor, bu aracın yaptığı bağımlılık sonucu babama ikinci el Vel Satis aldık her ne kadar tipsiz olsa da. MPV tarzı araçlara alışanlara malesef normal otomobiller çok küçük geliyor.

Vaktinizi aldım, hepinize teşekkürler.


_____________________________






 
2738 Mesaj
14 Şubat 2012; 15:45:11 

Hocam biz senin vaktini almışız eline sağlık çok açıklayıcı ve aydınlatıcı olmuş


_____________________________



3358 Mesaj
14 Şubat 2012; 16:52:23 

Teşekkür ederim


_____________________________






4162 Mesaj
14 Şubat 2012; 17:08:03 

hocam vallahi elinize dilinize sağlık paylaşımınızı çok değerli buldum,böyle paylaşımlar için biz teşekkür ederiz


_____________________________

Privilège


 
2514 Mesaj
14 Şubat 2012; 17:19:10 

işte inceleme böyle olucak abi.Yok şu araba alınır mı şu ne berbat bilmem ne diyen o kadar çok kişi var ki forumda.
Saolasın çok detaylı inceleme olmuş.
Ben de şu anda 2008 eski kasa scenic priv 1.5 dci ile yeni kasa 2010-11 grand scenic arasında gidiyorum.2. ellerde bir 6bin tl kadar fark ediyor.Sanırım yeni kasa daha mantıklı bu kadar farka.
Bakalım kısmet bakınıyorum scenic için.Güzel araç.Tam benim gibi cocuklu ailelere uygun araç


_____________________________

Hyundai I30 7DCT Style Design Pack


3358 Mesaj
14 Şubat 2012; 19:00:58 

quote:

Orijinalden alıntı: pascuu

işte inceleme böyle olucak abi.Yok şu araba alınır mı şu ne berbat bilmem ne diyen o kadar çok kişi var ki forumda.
Saolasın çok detaylı inceleme olmuş.
Ben de şu anda 2008 eski kasa scenic priv 1.5 dci ile yeni kasa 2010-11 grand scenic arasında gidiyorum.2. ellerde bir 6bin tl kadar fark ediyor.Sanırım yeni kasa daha mantıklı bu kadar farka.
Bakalım kısmet bakınıyorum scenic için.Güzel araç.Tam benim gibi cocuklu ailelere uygun araç

Çocuklu aile için gerçekten çok uygun, makyajlı scenic II tavsiye etmiyorum, makyajsıza göre belirgin kalite düşüşü var, yeni kasa almanız sizi daha mutlu edecektir. Teşekkür ederim yorumlarınız için


_____________________________






 
7974 Mesaj
14 Şubat 2012; 20:22:40 

elinize sağlık,

vel satis hakkında izlenimleriniz de yazarsanız seviniriz,

bu motoru vs scenic'i hemen herkes iyi kötü biliyor ama vel satis'e çoğu kişi oturmamıştır bile.



11054 Mesaj
14 Şubat 2012; 20:24:22 

Objektiflik rekoru kırmışsın resmen helal olsun. su gibi okudum tek seferde, aynısını VelSatis için de bekliyoruz


_____________________________



3358 Mesaj
14 Şubat 2012; 21:21:56 

19can84, janjan, bendeniz Can; 3 Can olmuşuz dilek tutalım
Vel satis için de yazarım uygun olduğum bir ara, fakat toplasam 1500km ancak kullandım onu, ve ikinci el aldığımız için sorunları hakkında kesin birşey diyemem, ama şimdilik sadece şunu belirteyim; 35000TL'ye daha iyi bir otomobil almak imkansız ikinci el. Teşekkür ederim Can'lar


_____________________________






4090 Mesaj
14 Şubat 2012; 21:30:07 

Elinize sağlık çok güzel bir yazı olmuş.Bizde 2005 model 1.5dci privelege model vardı.Çok memnunduk araçtan.Malesef kaza yapıp pert olduktan sonra araca veda etmemiz gerekti.Bir kere iç mekan yüksek ve geniş bir yapıya sahip.Ayrıca kaliteli malzeme kullanılmış ve yumuşak plastik,deri kaplı kapı içlikleri gibi güzel ve kaliteli şeylere sahipti.


_____________________________


Ey Türk Gençliği! Birinci vazifen, Türk istiklâlini, Türk Cumhuriyetini, ilelebet, muhafaza ve müdafaa etmektir.


1946 Mesaj
14 Şubat 2012; 21:33:11 

elinize sağlık güzel inceleme tam aile arabası böyle her yerinde özel bölmeler fln var hoşuma gitmişti


_____________________________


~ PlayStation®4 - DualShock®4(x2) ~ iPhone 4 ~ Logitech Z200 - S220 - H800 ~ Logitech G710+ ~ Logitech G502 ~ Logitech G440 ~ Apple Magic Trackpad ~ Lenovo Y580 1080p ~ LG 42LB620V ~ Ford Fiesta Titanium ~


2103 Mesaj
14 Şubat 2012; 21:45:15 

detaylı, başarılı, ve çok yararlı bir inceleme ve yorumlama olmuş hocam.

elinize emeğinize sağlık. forumda bu gibi paylaşımlar ,bilgilendirici değerlendirmeler ve incelemeler görmek çok güzel.

malesef ülkemizde ki genel sorunlar bu araca da yansımış. 2. elde ne yazık ki sedan hariç bütün araçlar çok büyük değer kaybına uğruyor.

sormak istediğim bir şey var. bobin arızasında tamir ücreti ne kadar tutuyor ?


_____________________________

... Yaşam, aldığımız soluklarla değil, soluk kesen anlarla ölçülür ...


3358 Mesaj
14 Şubat 2012; 23:15:52 

quote:

Orijinalden alıntı: altunay2

detaylı, başarılı, ve çok yararlı bir inceleme ve yorumlama olmuş hocam.

elinize emeğinize sağlık. forumda bu gibi paylaşımlar ,bilgilendirici değerlendirmeler ve incelemeler görmek çok güzel.

malesef ülkemizde ki genel sorunlar bu araca da yansımış. 2. elde ne yazık ki sedan hariç bütün araçlar çok büyük değer kaybına uğruyor.

sormak istediğim bir şey var. bobin arızasında tamir ücreti ne kadar tutuyor ?

Teşekkür ederim..

Bobinler orjinalinde Valeo marka, her seferinde ikişer bobin patlattı aracımız. En son Denso marka bobin taktırdım. Serviste her seferinde 150 tl civarında tutuyordu bobinlerin değişimi, garantiden dolayı ücret ödememiştim, bobinlerin tanesi yaklaşık 50 tl tutmakta; bobin değişimi çok kolay işçilik ücreti vermedim.


_____________________________






2103 Mesaj
14 Şubat 2012; 23:23:42 

quote:

Orijinalden alıntı: m.C.k.


Teşekkür ederim..

Bobinler orjinalinde Valeo marka, her seferinde ikişer bobin patlattı aracımız. En son Denso marka bobin taktırdım. Serviste her seferinde 150 tl civarında tutuyordu bobinlerin değişimi, garantiden dolayı ücret ödememiştim, bobinlerin tanesi yaklaşık 50 tl tutmakta; bobin değişimi çok kolay işçilik ücreti vermedim.


teşekkürler hocam.


_____________________________

... Yaşam, aldığımız soluklarla değil, soluk kesen anlarla ölçülür ...


12869 Mesaj
14 Şubat 2012; 23:33:22 

Eline sağlık arkadaşım.

Hem içerik olarak doyurucu hem de stil olarak gayet akıcıydı.

Bir yudumda okudum :)


_____________________________

Paran varsa Japon, yoksa alman.


9133 Mesaj
14 Şubat 2012; 23:49:13 

Emeğine sağlık üstadım, güzel bir paylaşım.....


_____________________________

2015 Seat Leon 1.4 TSI 150 HP ACT DSG

When the lamp is turned off, all women get beauty.


6678 Mesaj
14 Şubat 2012; 23:51:09 

Son zamanlarda okuduğum en güzel konulardan birisi

Elinize sağlık, keyifle hepsini okudum..


_____________________________



3358 Mesaj
15 Şubat 2012; 0:38:14 

Teşekkür ederim arkadaşlar..
Yazdıklarıma tekrar baktım, gözden kaçırdığım birkaç şey kalmış.
Aracın koltukları çok kısa kalıyor benim gibi iri yapılı birine, baldır desteği çok zayıf. Uzun yolda yorucu oluyor.
Bir de eller serbest kullanım ve elektrikli park freninden söz etmemişim. Anlam veremediğim bir şekilde, TR donanımlı sceniclerde olmamasına rağmen aracımda eller serbest giriş var, yani aracın kartı cebimdeyken sadece kapı koluna dokunup açıyorum kapıyı,ve kartı takmadan çalıştırıyorum aracı. Başka herhangi bir scenicte veya megane da bunu görmedim. Belki ilk gönderilen parti araçlardan olmasından dolayı olabilir diye düşünüyorum. Elektronik el freni bağımlılık yapıyor. Aracı stop ettiğim an freni çekiyor, çalıştırdığımda ise aracı D'ye alıp hareket ettirdiğim an el frenini bırakıyor. Günümüzün opelleri gibi düğmeye basma zorunluluğu vs. yok. Kış aylarında yapışma tehlikesinden korunmak için servise giderek otomatik olarak el freni çekme özelliğini kapattırıyorum.
Neyse, benden bu kadar, fazla uzattım sanırım :) Umarım birilerine faydası dokunur.


_____________________________






 
269 Mesaj
15 Şubat 2012; 1:06:02 

Gerçekçi güzel bir paylaşım.


_____________________________



170 Mesaj
15 Şubat 2012; 10:50:27 

çok gerçekçi bir paylaşım olmuş.


_____________________________

2011 Grand Scénic Privilège 1.5 dCi 105 bg 5 kişi (Bi-Xenon + Navigasyon + Panoramik Cam Tavan) Duman Gri


 
375 Mesaj
15 Şubat 2012; 11:33:18 

okuduğum en iyi araba değerlendirmesiydi..... teşekkürler


_____________________________



3626 Mesaj
15 Şubat 2012; 12:43:02 

Bir mpv zafira kullanicisi olarak mpv hakkinda soylediginiz her seye sonuna kadar katiliyorum insan boyle araclara binmeye kullanmaya alisinca diger butun b c d sinifi araclar kucuk ve konforsuz gelmeye basliyor, incelemede ayrica cok guzel olmus elinize saglik



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

HEP DESTEK


TAM DESTEK


3358 Mesaj
15 Şubat 2012; 17:32:08 

Teşekkür ederim arkadaşlar. Yakında sırasıyla Vel Satis, Laguna II, i20 Troy izlenimlerimi de yazacağım.


_____________________________






6299 Mesaj
15 Şubat 2012; 18:17:28 

güzel paylaşım,

tek itiraz noktam, Araçta 1.6 litrelik 115bglik bir motor bulunmakta, kağıt üzerinde hoş değerlere sahip. kağıt üzerinde vasat bir araç, yani süpriz bir durum yok.



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

mk3 1.2 tsi dsg


1574 Mesaj
15 Şubat 2012; 18:27:13 

Paylaşım için Tesekkurler.Vel satisi bekliyoruz



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

'12 Kia Rio CRDI Fancy İncelemesi
'06 Nissan Micra 1.2 Mood 3K
2014 YGS/LYS
Sonsuza kadar Del Sol...

BalıkesirSpor


3358 Mesaj
15 Şubat 2012; 18:32:27 

quote:

Orijinalden alıntı: oquzdag

güzel paylaşım,

tek itiraz noktam, Araçta 1.6 litrelik 115bglik bir motor bulunmakta, kağıt üzerinde hoş değerlere sahip. kağıt üzerinde vasat bir araç, yani süpriz bir durum yok.

2004 yılı için konuşuyorum orada, mazur görünüz. 115bg, 152 nm torka sahip bir motor o dönem için gayet başarılı. Rakiplerine bakarsanız diğerleri 100bglik motorlara sahipler.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m.C.k. -- 15 Şubat 2012; 18:35:22 >


_____________________________






11054 Mesaj
15 Şubat 2012; 19:01:25 

quote:

Orijinalden alıntı: oquzdag

güzel paylaşım,

tek itiraz noktam, Araçta 1.6 litrelik 115bglik bir motor bulunmakta, kağıt üzerinde hoş değerlere sahip. kağıt üzerinde vasat bir araç, yani süpriz bir durum yok.

Aracın "manuel" viteslisinin hızlanma verileri 12.5sn (0-100) ve 190km/s max hız.

8 senelik bir MPV için bu değerler günümüzün 9.0sn'lik 0-100 ve 200-205km/s max hız'ına tekabül etmektedir diyebilirim.


_____________________________



3358 Mesaj
15 Şubat 2012; 19:22:08 

9 biraz abartı oldu , ama günümüzde bu motorların muadilleri 1.4 turbo motorlar sonuçta, onlar da 10 sn civarına iniyorlar rahatlıkla


_____________________________






1181 Mesaj
15 Şubat 2012; 19:38:47 

Linea 1.4 T-jet 9 saniye
Golf 1.4 TSI 122 manuel vites 9.5 saniye
Megane TCe 1.4 9.4 saniye
Astra 1.4 140 9.9 saniye



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihsanokur -- 15 Şubat 2012; 19:48:45 >


_____________________________

Güncel arabalarım: Chevrolet Captiva high inci beyazı 2011, Fiat Linea T-jet emotion cruise control ESP lal kırmızısı 2008 Güncel kameralarım: Nikon D7000, 50mm 1.8D, 85mm 1.8D, 24-85mm 2.8-4D, SB-800; Canon EOS 550D, 18-55mm 3.5-5.6


3358 Mesaj
15 Şubat 2012; 19:41:36 

quote:

Orijinalden alıntı: ihsanokur

Linea 1.4 T-jet 9 saniye

Hocam MPV sınıfı araçlardan bahsediyoruz, daha hafif araçlarda tabii ki dediğiniz gibi 9, hatta daha da altında olan araçlar mevcut.


_____________________________






12837 Mesaj
15 Şubat 2012; 19:47:10 

Cidden kronik sorunları epeyce fazlaymış. 8 yıldır Micra'da böyle sorunlar görmedim ben. Sanırım mekanik aksam dışında Renault ile pek alakası yok Nissan'ın.

Yine de güle güle kullan hocam, bir o kadar daha kilometre yaparsın sorunsuzca inşallah.


_____________________________

TURKISH AIRLINES | A Star Alliance Member


1181 Mesaj
15 Şubat 2012; 19:49:55 

quote:

Orijinalden alıntı: m.C.k.
Hocam MPV sınıfı araçlardan bahsediyoruz, daha hafif araçlarda tabii ki dediğiniz gibi 9, hatta daha da altında olan araçlar mevcut.



OK. O noktayı kaçırmışım...


_____________________________

Güncel arabalarım: Chevrolet Captiva high inci beyazı 2011, Fiat Linea T-jet emotion cruise control ESP lal kırmızısı 2008 Güncel kameralarım: Nikon D7000, 50mm 1.8D, 85mm 1.8D, 24-85mm 2.8-4D, SB-800; Canon EOS 550D, 18-55mm 3.5-5.6


 
1951 Mesaj
15 Şubat 2012; 20:08:17 

Güzel bir inceleme olmuş elinize sağlık. O yıllarda o kadar para vermişsiniz ama deymiş.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



3179 Mesaj
15 Şubat 2012; 20:50:06 

Bendede var 2004 aquantige versiyonundan..Ama gayet mennunum...Sunroofda var yetiyor..Aldesa sıralı sistem takılı idi aldıgımda uzun yolda 19kuruş yaktı...


_____________________________

İmzaya gerek yok, after all, everything is forbidden...2.0privilage


2440 Mesaj
15 Şubat 2012; 21:09:46 

Aracınızı güle güle kullanın.Tek söyleyeceğim konu tüketim olarak verilen 8,2lt nin şehir içinde tüketilmesi ki,şu an bile otomatik vitesli ve bu sınıfta hangi aracın bu tüketimi yakalayacağı aklıma gelmiyor.

Bu arada cumbalı arka tasarımı da hiç bir markaya benzemeyen nevi şahsına özgü bir stili içeriyor.


_____________________________

merhaba


3358 Mesaj
15 Şubat 2012; 21:30:47 

quote:

Orijinalden alıntı: froster2006

Aracınızı güle güle kullanın.Tek söyleyeceğim konu tüketim olarak verilen 8,2lt nin şehir içinde tüketilmesi ki,şu an bile otomatik vitesli ve bu sınıfta hangi aracın bu tüketimi yakalayacağı aklıma gelmiyor.

Bu arada cumbalı arka tasarımı da hiç bir markaya benzemeyen nevi şahsına özgü bir stili içeriyor.

8.2 için oldukça sakin gidiyorum ve sıkıcı bir sürüş tarzım var bu ortalamayı tutturmak için. 1.vites 10-15, 2.vites 30-35, 3.vites 45-50, ve 4.viteste 50+ hızlarda gidiyorum. 2000deviri geçmemeye çalışıyorum, ışığa varmadan bayağı önce gaz vermeyi kesiyorum, gereksiz fren yapmaktan da kaçınıyorum. Ama normal bir şekilde D'de gidersem tüketime aldırmadan, 10lt'yi görüyorum. Sonuçta tüketim işi büyük oranda pilotaja bakıyor. Zamanında sahip olduğum Laguna II 2.0 BVA ile aynı yolda iki araç da boşken aynı hızlarda gitmemize rağmen babamın kullandığı scenic'le aynı tüketimi yakalıyordum.

Bir de şehir içi kavramımız farklı olabilir. Ankara trafiğinden bahsediyorum, İstanbul gibi değil sonuçta. Işıklarda da 20 sn üzerinde duracaksam stopa basıyorum. Şu anki sürüş tarzımla şehir içi şehır dışı farketmiyor, son 2400kmdir ortalamam 8.2, geçen hafta İzmir'e git gel yapmama rağmen, onda da çoğu 120 sabit gittiğim için ortalamayı değiştirmedi. Dikkatli ve bilinçli kullanım ile, şu an piyasadaki araçların fabrika verilerine çok yakın değerlere ulaşılabiliyor. Bu arada galiba aracı satacağız yakında, tadilat ve dekorasyon işleri ile uğraşmaya başladım Çeşme'de, pick-up alabilirim yaza doğru, bakalım herşeyin hayırlısı.


_____________________________






2440 Mesaj
15 Şubat 2012; 21:53:14 

quote:

Orijinalden alıntı: m.C.k.


8.2 için oldukça sakin gidiyorum ve sıkıcı bir sürüş tarzım var bu ortalamayı tutturmak için. 1.vites 10-15, 2.vites 30-35, 3.vites 45-50, ve 4.viteste 50+ hızlarda gidiyorum. 2000deviri geçmemeye çalışıyorum, ışığa varmadan bayağı önce gaz vermeyi kesiyorum, gereksiz fren yapmaktan da kaçınıyorum. Ama normal bir şekilde D'de gidersem tüketime aldırmadan, 10lt'yi görüyorum. Sonuçta tüketim işi büyük oranda pilotaja bakıyor. Zamanında sahip olduğum Laguna II 2.0 BVA ile aynı yolda iki araç da boşken aynı hızlarda gitmemize rağmen babamın kullandığı scenic'le aynı tüketimi yakalıyordum.

Bir de şehir içi kavramımız farklı olabilir. Ankara trafiğinden bahsediyorum, İstanbul gibi değil sonuçta. Işıklarda da 20 sn üzerinde duracaksam stopa basıyorum. Şu anki sürüş tarzımla şehir içi şehır dışı farketmiyor, son 2400kmdir ortalamam 8.2, geçen hafta İzmir'e git gel yapmama rağmen, onda da çoğu 120 sabit gittiğim için ortalamayı değiştirmedi. Dikkatli ve bilinçli kullanım ile, şu an piyasadaki araçların fabrika verilerine çok yakın değerlere ulaşılabiliyor. Bu arada galiba aracı satacağız yakında, tadilat ve dekorasyon işleri ile uğraşmaya başladım Çeşme'de, pick-up alabilirim yaza doğru, bakalım herşeyin hayırlısı.


Sakin kullanyorum demişsiniz ki otomatik vites bir araçta bu değerleri elde etmek fazlası ile zordur ki,bu tüketimi forumda çok fazla tüketim olarak şikayet alan bir araç olarak cruze shipleri bu verileri elde etseler ,araçlarının etrafında kaç kere tavaf ederler şüpheniz olmasın.

Bu arada sezarın hakkını sezara vermek gerekir tüketim konusunda ancak ,diğer değişle alet işler el övünür ancak bu değerler renault motorunun sürülebilirliğinin ne kadar yüksek olduğunu gösteriyor ki ,normal bir kullanıcı 4 ileri vitese burun kıvırabilir,ancak sonuçlar tecihinizin ne kadar isabetli olduğunun diğer bir kanıtı.

Tekrar sorunsuz ve kazasız sürüşler dilerim.


_____________________________

merhaba


3358 Mesaj
15 Şubat 2012; 22:32:59 

İşin aslı evet zor, sürekli tiptronic kullanıyorum ve takıntılı bir şekilde kullanıyorum bu ortalamayı tutturmak için. Eminim ki Cruze modelini bu şekilde kullanırsam daha düşük bir tüketim elde edebilirim. Şehir içinde aracımın gerçek hakkı 10ltdir, hatta fabrika verisi 10.9dur. Subjektif bir gözlem olabilir ama, MPV sürücüleri diğer araçlara göre çok daha dikkatli kullanıyorlar araçlarını, çünkü alan insan profiline bakarsak evli ve çocuklu ailelerin tercihi. Cruze sahiplerinin aracın dış görünümünden de etkilendiklerini varsaarak daha sportif beklentiler içinde araçlarını kullandıklarını düşünüyorum. 4 ileri şanzımana açıkçası ben de burun kıvırıyorum, yazımda belirttiğim gibi 2.ve 3.vites arasında gerçek bir 3.vites oranlarına sahip vites arıyor araç, özellikle 70 80 km ile giderken yokuş çıkarken. 2.viteste 5000devirlerde gitmek zorundayım ya da 3.viteste aracın çekişten düşüp, tekrar 60 kmden hızlanmak zorundayım. 3.vites oranı 1.000 olduğu için ve son dişli oranı manuel versiyonla çok yakın olduğundan manuelin 4.vitesine denk geliyor, 2.vites ise manuellerin 2.vitesinden çok az daha uzun oranlı. büyük sıkıntı yaratabiliyor, 5 vitesli versiyon olan 2.0lık modeli kullandığımda kıskandığımı açıkça belirtmeliyim.


_____________________________






 
7974 Mesaj
16 Şubat 2012; 1:02:50 

aracın üstündeki motor çok iyi ve keyifli bir motor,

nerdeyse 15 yıldır ufak tefek değişikliklerle üretiliyor hala devirlenme titreşimsizlik açısından en iyi denilen atmosferik motorla kıyaslanır.

bakarsanız halen megane ve qasqaide kullanılıyor teknik verileri de hiç kötü değil.

sıkıntısı alt devirlerinin zayıf olması bir de 4 ileri tork konvertörlü şanzıman ve büyük kasa olunca keyif vermemesi çok normal.

mesela aynı motora sahip cliolar çok eğlenceli araçlar.



214 Mesaj
16 Şubat 2012; 14:28:08 

2004-2006 scenic 2 lerde esp yok diye biliyordum mais e dayanarak konuşuyorum sizin aracınız farklı bir pakette mi geldi acaba


_____________________________

megane 1.6 16v expression 2002-----ZONGULDAK-----


3358 Mesaj
16 Şubat 2012; 18:31:16 

quote:

Orijinalden alıntı: blackdıamond

2004-2006 scenic 2 lerde esp yok diye biliyordum mais e dayanarak konuşuyorum sizin aracınız farklı bir pakette mi geldi acaba

Scenic II'lerde techno paket alınınca ESP de oluyor, o dönemki meganelardan farklı olarak. Opsiyon olarak alınabiliyordu.


_____________________________






214 Mesaj
16 Şubat 2012; 18:34:13 

techno paket ne oluyo bu konuda bilgi verbilmeniz mümkün mü acaba


_____________________________

megane 1.6 16v expression 2002-----ZONGULDAK-----


3358 Mesaj
16 Şubat 2012; 18:41:14 

Bu opsiyon paketinde hız sabitleyici-sınırlayıcı, araç telefonu ön hazırlığı, park sensörü, ESP-CSV, lastik hava basınç kontrol sistemi bulunuyor.


_____________________________






214 Mesaj
16 Şubat 2012; 19:12:02 

bizde megane 1 var scenic almayı düşünüyouz almışken abs-asr-esp olsun diye kaarlaştırdık 2007 den sonra standart diye biliyorum ama 2004-2006 arası sceniclerde olduğunu bilmyodum verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim techno pakete sahip araçlar diğerlerine göre çok mu fark ediyo fiyatlarda.


_____________________________

megane 1.6 16v expression 2002-----ZONGULDAK-----


3358 Mesaj
16 Şubat 2012; 19:23:40 

İşin aslı garip bir piyasası var scenicin, ve araçların çoğunda techno paket yok, fiyatı oynasa oynasa 500tl oynuyor ikinci elde.