Şimdi Ara

Ford fiesta 1.4 tdci incelemem

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
8.910
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  Ford fiesta 1.4 tdci incelemem
    Merhaba arkadaşlar incelemeleri okuyunca ben de birkaç inceleme yapmak istedim, belki alacak olanlara fikir verir
    diye. Bir kaç incelemem daha var onları da az sonra siteye atıcam.
    Araç 2011 model 1.4 tdci titanium x paket.
    Dış tasarım
     Ford fiesta 1.4 tdci incelemem
    Araç dış tasarım olarak b segmentindeki araçlar arasında bana göre öne çıkıyor. Ön tasarım klasik ford tasarımlarına benziyor. Kapılardaki krom çıtalar görselliği arttırıyor ancak baz modelinde bulunmuyor.
     Ford fiesta 1.4 tdci incelemem
    4 kollu jantlar aracın rengine uyum sağlıyor. Ancak 5 kollu olsa daha güzel olurmuş.
     Ford fiesta 1.4 tdci incelemem
    Arka tasarım yayvan bi biçimde. Yol tutuşunda katkı sağlamış olması muhtemel. Ayrıca arka koltuklar b segmentine göre geniş.
    İç tasarım
     Ford fiesta 1.4 tdci incelemem
    Kapıyı açtığımızda bordo-siyah bir iç mekan bizi karşılıyor. Aracın ön koltukları gayet rahat. Kapılardaki harita gözleri geniş, elinizdekileri koyabiliceğiniz kullanışlı bir halde.
     Ford fiesta 1.4 tdci incelemem
    Orta konsolun yerleşimi gayet güzel ancak sert plastik bolca kullanılmış. B sınıfı bir araç için normal ancak çok kaliteli bir konsol diyemem. Radyo ve klima gayet rahat ulaşılabilir halde. Ancak vitesin arkasındaki göze telefon bile konulduğunda vitese çarpıyor. Sadece anahtar konulabilir, bozuk paraları koyduğunuzda ani bir kalkışta etrafa saçılabiliyor.
     Ford fiesta 1.4 tdci incelemem
    Vitesin konumlandırılması gayet güzel. Ancak biraz uzun vites topuzu var. Daha küçük yapılabilirmiş. Bardak koyma gözleri kullanışlı değil.
     Ford fiesta 1.4 tdci incelemem
    3 kollu bir direksiyona sahip fiesta. Tutuşu kolay ancak deri olmadığından çok terlediğinde kayabiliyor. Fazla kaydığı söylenemez ama şapır şapır terleyen birisi için sorun olabilir. Direksiyondaki hız sabitleme tuşları(sağ tarafta) ve radyo kontrol tuşları(sol tarafta) gayet rahat kullanılıyor. Gözü yoldan ayırmadan rahatça kanallar arasında geziliyor.
     Ford fiesta 1.4 tdci incelemem
    Kadranlar ne sportif ne de sıkıcı. Ayarında bir b sınıfı kadranı. Km görülen yerdeki ekrandan anlık yakıt tüketimi, ortalama yakıt tüketimi gibi değerlere de bakılabiliyor.
     Ford fiesta 1.4 tdci incelemem
    Arka koltuklar sert değil ancak bir c-d sınıfı koltuğu beklemeyin. Uzun yolda belki ağrı yaşatabilir ancak şehiriçinde arkaya 4 kişi oturup gidilmişliği var. Arka cam yeni nesil çoğu hatchbackte olduğu gibi dar ve kör noktada sorun yaşanabiliyor. Görüş açısı yine de iyi.
     Ford fiesta 1.4 tdci incelemem
    Arka koltuklarda ön koltuğu kendime göre(1.81 92 kilo) ayarladığımda sorun yaşadım. Arka koltukların diz mesafesi yetersiz. Ancak önde minyon birisi oturduğunda rahatlıkla yolculuk edebilirsiniz.
    Yakıt
    Araçta 6.1 lt ortalama yakıt var. Fazla değil ancak 1.4 dizel bir araçtan daha iyisi beklenebilirdi. Ancak araç annemin aracı ve annem aracı gazı fazla vererek kaldırıyor. Araç toplam 2 bin km civarı şehirlerarası kullanıldı kalanında ankarada şehiriçinde kullanıldı. Daha iyi bir kullanıcıyla daha düşük tüketim değerleri elde edilebilir.
    Sürüş izlenimleri
    Aracın 1. ve 2. vitesleri gayet atak. Hatta birinci vites patinaj sevdalısı gençlere bire bir . Araç hiç gaz vermeden de rahatça kaldırılıyor ancak biraz fazla gaz ile hemen patinaja düşüyor. Performanslı kullanımda 1.4 70bg dizel için tatmin edici bir performansı var. Ancak gidipte 1.6 turbo benzinli performansı beklemeyin. Araç yokuşlarda kolay kolay bayılmıyor ve düşük devirlerde kullanımda sürücüsünü üzmüyor. 2500 devir civarında ekranda vites atmanız için yeşil bir uyarı çıkıyor (Tabi bu uyarı yakıt tasarrufu için. Aracı 2500den yukarı çıkartmayın demiyor sadece bu devirlerden sonra zaten tork düşer vites at ekonomi yap diyor ).
    Aracın yol tutuşu kullandığım 2012 model corsadan hem hız anlamında hem de viraj performansı anlamında daha iyi. B sınıfındaki araçlar arasında da iyi olduğunu düşünüyorum ancak küçük bir hatcbackten beklendiğinden daha fazlasını beklerseniz sizi üzer. Araç çok hızlı girilen virajlarda savrulabiliyor ancak rahatça toplanıyor.
    Fiestamızın şehir içi aracı olduğu en çok yüksek hızlarda belli oluyor. 140-150den sonra fazla güven vermiyor. Bu aracın zaten fabrika verisi maksimum hızı belli. Zorlamayınız efendim.
    Debriyaj benim astra bertonedan daha sert ancak çok aşşağıdan kavradığından bayanlara zor anlar yaşatmaz. Kavrama noktasında çok dik olmadığı sürece yokuşlarda gazsız da kalkabiliyor. Geri kaçırmadım hiç. Vitesi biraz uzun(vites oranları değil vites topuzu) ve kemikli, geçişlerde bazen sorun yaşayabilir bayan kullanıcılar.
    Direksiyonu gerçek anlamda kuş gibi . Bu aracın direksiyonuna her geçişimden sonra benim astra bertone'un direksiyonu kamyon direksiyonu gibi geliyor. Park ederken ve şehir içinde çok rahatlık sağlıyor direksiyon.
    Fren sistemi
    Benim için aracın en kötü yönlerinden biridir fiestanın frenleri. Arkalar kampana ve gerçekten 4 diski aratıyor. Fazla sert frenlemelerde abs devreye giriyor ama saçma bi şekilde hem kızaklama oluyor hem de araç savrulabiliyor. Kısa mesafede durmak zor bu araçta. Alışınca fazla farkedilmiyor ancak başka bir araç kullanıp tekrar fiestaya bindiğinizde "Durmuyor lan bu!?!?!" tarzı tepkiler verebilirsiniz
    Yalıtım
    Aracımız dizel olmasına karşın fazla motor sesi almıyor içeri. Tabi soğuk havalarda ilk çalıştırma hariç, zaten o zaman traktör gibi ses geliyor motordan . Araç 120den sonra içeriye yol sesi alıyor. Klasik bir b sınıfı araç problemi.

    Evet arkadaşlar yazım bu kadar. Birkaç inceleme daha koyacağım daha sonra. Okuduğunuz için teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LeftBehind -- 31 Ağustos 2013; 0:19:12 >







  • Hocam bana fiesta ile ilgili her şeyden bahsedin ama o ön taraf üstüme üstüme geliyor rahatsız ediyor ve bir de arka taraf çok dar aracın , iyiki arabamla takasa girmedim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cancan.

    Hocam bana fiesta ile ilgili her şeyden bahsedin ama o ön taraf üstüme üstüme geliyor rahatsız ediyor ve bir de arka taraf çok dar aracın , iyiki arabamla takasa girmedim..
    Hocam araç zaten şehiriçi kullanım için ve tam bi bayan aracı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LeftBehind

    Hocam araç zaten şehiriçi kullanım için ve tam bi bayan aracı

    Aynen bayanlar ve bekarlar için çok çok ideal
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cancan.

    Hocam bana fiesta ile ilgili her şeyden bahsedin ama o ön taraf üstüme üstüme geliyor rahatsız ediyor ve bir de arka taraf çok dar aracın , iyiki arabamla takasa girmedim..
    içine girince hemen çıkasım geliyor. dar, basık, küçük kelimeyi siz seçin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cancan.

    Hocam bana fiesta ile ilgili her şeyden bahsedin ama o ön taraf üstüme üstüme geliyor rahatsız ediyor ve bir de arka taraf çok dar aracın , iyiki arabamla takasa girmedim..
    Bence şu an için en güzel B sınıfı araç fiesta. Elinize sağlık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cLk

    içine girince hemen çıkasım geliyor. dar, basık, küçük kelimeyi siz seçin

    Alıntıları Göster
    Hocam şimdi clk incelemesi koyucam o da size hitap eder

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    megane 3 coupe 1.5 dci hakkında
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LeftBehind

    Hocam şimdi clk incelemesi koyucam o da size hitap eder
    Bir defa kullanmak zorunda kaldım resmen işkence çektim.Malum boy iki metre olunca :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nıghtman

    Bir defa kullanmak zorunda kaldım resmen işkence çektim.Malum boy iki metre olunca :)

    Alıntıları Göster
    Aynısının beyazına sahibim. Direksiyonun yan tarafları deri. Hatta senin koyduğun fotoğrafta da deri direksiyon.
    Bence arabanın arkası aşırı dar. 188 boyundayım ben sığmıyorum. Ön tarafta ise sürücü için fazlasıyla alan var.
    Motoru kalkışlarda ilk devirlerde gazı biraz geç verirsen resmen yığılıyor. Sonrasında gaz alması bayağı zaman alıyor. Dediğin gibi iyi değil aslında. 1500-2000 devirlerde kaldırmak gerekiyor aracı.
    Yakıt olarak ise açıkçası bayağı süratli kullanmama rağmen 5.6'yı geçmedi. Sakin kullanılarak şehir içinde 5.1'lerde geziyor. Yalnız kışın 6.4'e kadar ulaşabiliyor tüketim.
    Zamanında 1.6 tdci almadık diye kafamızı duvarlara vuruyoruz desem yeridir.
    Bunlar haricinde tek sıkıntısı cam kontrollerinin çok geride olması. Bunu da makyajlı kasasında çözdüler dört dörtlük bir araba oldu bence.
    Üzerinde gelen Kumho lastiklerden memnun değilim. 30bin km'de araç bunun bunun 5binini kışlıklarla yapmışızdır. Frenlemelerde falan berbat durumda. Virajlarda tatlı şekilde kayıyor yalnız o hoşuma gidiyor. Yine de beni korkuttuğu anlar da oldu.
    Ek olarak 140'tan sonra güven vermiyor demişsin ben Sivrihisar yolunda 180'le ilerlerken arkadaş ne kadar sessiz demiş şaşırmıştı. Yoldaki bozuklukları da o hızda çok az içeri veriyordu. Hız arttıkça direksiyonun sertleşmesi harika. Bence fazlasıyla güven veriyor bu konuda.
    Arka tarafta tavan tutacakları yerine askı olması çok büyük bir eksik bence. 2013'lerde çözmüşlerdir umarım. Ona dikkat etmemişim bak.
    Kötü yönlerini yazmışım hep :) Kalanı iyi çünkü :)

    Aklıma geldikçe ekliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BebeBiskuvisi -- 31 Ağustos 2013; 0:18:53 >




  • BebeBiskuvisi kullanıcısına yanıt
    Hocam 1.6 tdci almadığımıza biz de pişmanız ancak aracı annem kullanıyor bu benim araç değil. Onun için çok sorun değil. Fren sistemini yazmayı unutmuşum onu da ekleyeyim.
    edit: Hocam deriymiş ilk defa farkettim . Plastik hissi veriyor direksiyon bana



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LeftBehind -- 31 Ağustos 2013; 0:16:08 >
  • BebeBiskuvisi kullanıcısına yanıt
    Ben de B sınıfı da olsa ,full araçta plastik direksiyon var diye saydıracaktım.....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bende345

    Ben de B sınıfı da olsa ,full araçta plastik direksiyon var diye saydıracaktım.....
    Araç 75 beygir demişsiniz ama araç 68 beygir.

    inceleme için teşekkürler.
  • Donald Draper kullanıcısına yanıt
    Hocam yanlış yazmışım ama internetteki kaynaklarda da 70 yazıyormuş. Düzelteyim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bende345

    Ben de B sınıfı da olsa ,full araçta plastik direksiyon var diye saydıracaktım.....
    1.4 1.6 farkı ne oluyor tam olarak, performans ve yakıt degerleri cok mu farklı
  • Hocam yakıt konusunda bilgim yok ancak 1.4 70 bg 1.6 95 bg. Performans konusunda fark vardır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KibarAyı

    1.4 1.6 farkı ne oluyor tam olarak, performans ve yakıt degerleri cok mu farklı

    1.6 hem daha güçlü hem de daha az yakıyor :) 1.4 bayağı güçsüz olduğu için tüketime de yansıyor. Aynı vergi dilimindeler. Yanlış hatırlamıyorsam aralarında fiyat farkı 2000-3000 TL falandı biz aldığımızda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    quote:

    Orijinalden alıntı: KibarAyı

    1.4 1.6 farkı ne oluyor tam olarak, performans ve yakıt degerleri cok mu farklı

    1.6 hem daha güçlü hem de daha az yakıyor :) 1.4 bayağı güçsüz olduğu için tüketime de yansıyor. Aynı vergi dilimindeler. Yanlış hatırlamıyorsam aralarında fiyat farkı 2000-3000 TL falandı biz aldığımızda.

    Alıntıları Göster
    Şu mesajımı kopyalayayım bende bugün yazmıştım yeni konu açmayayım. Alternatif inceleme olsun.

    Az önce eşimle birlikte Ford bayiine gittim 1.6 Fiesta Powershift'i uzun uzun test ettim. Kemalpaşa ilçesine kadar gittik hatta satış temsilcisi bayan hemşehrimiz çıktı.

    Araba dıştan çok şık ve deyim yerindeyse hayat dolu. Daha önce makyajsızını da kullanmıştım ama makyaj gerçekten hoş olmuş.
    İçi çok kasvetli değil ama diz mesafesi sınırda. 180 boyunla önde rahat otururken arkada aynı rahatlığı pek bulamadım. Baş yüksekliğinde sıkıntı yok.
    Malzeme kalitesi sınıfın en iyisi yada kafaya oynar. Ön konsoldaki malzeme hamur gibi çok yumuşak,yanlar ve alt kısımlar diğer rakiplerinde olduğu gibi sert plastik.
    Aracın dışını koyu renk alırsanız orta konsolun üstü turuncu renk geliyor ki bu benim hoşuma gitmedi. Siyah daha zengin ve şık duruyor bence. Lasman renkleri özel mavi ve şeker kırmızı için 1600 Tl fark alıyorlar. Bilhassa mavisi çok hoşuma gitti ama o arabayı çizik manyağı yaparlar çok dikkat çekiyor.
    Gözüme batanlar arka frenler disk değil, 15" jantlar biraz küçük gibi geldi 16" bu arabaya tam ideal olurdu. Orta kol dayama ileri alınıyor mu dikkat etmedim eğer alınmıyorsa biraz geride konumlandırılmış.
    Koltuklar biraz dar gibi geldi 120 kiloluk 190 boyunda bir adam bu arabayı kullanamaz öyle diyeyim.
    Benim kullandığım araçta Titanium X paket ve Sony müzik sistemi vardı. Ses sistemi harika,donanım gayet dolu,klima performansı gayet iyiydi.
    Yalıtım fena değil 120'nin üstünde yol ve rüzgar sesi alıyor ki bu da normaldir.
    Arabayı oldukça zorladım. Kalkışta araba nerdeyse patinaja kalacak derecede atak,ara hızlanmalar gayet iyi. Kemalpaşa yolunu bilenler bilir rampayı klima açık araçta üç kişiyle rahat bir şekilde tırmanıp sollama bile yaptım.
    Yol tutuşu gayet iyi ESP Powershift şanzımanda standart olarak geliyor Güvenlik Paketi almaya gerek yok,viajlarda 120 civarı hızla güven verdi. Bozuk yollarda darbe emişi gayet iyi,direksiyon tepkileri mükemmel.

    Powershift şanzıman gerçekten çok iyi, üsturuplu kullanırsanız vites geçişi gibi bir şey hissetmiyorsunuz.
    Frenler oldukça iyi güven veriyor.

    Şimdi gelelim hayatın gerçeklerine. Powershift şanzımanın sadece 1.6 benzinli motorda bulunması en büyük eksiklik. Aracın şehir içi fabrika verisi bile 8.4 litre. Ben kullanırken 6lt ile 10 lt arasında dolaştı anlık tüketim. Dizel bunun yarısı kadar tüketiyor.
    En büyük çelişkiyi bu oluşturuyor. Bari 1.0 Ecoboost motora koysalardı şu an muhtemelen sipariş edip çıkmıştım.
    Motor LPG ile sorunsuz ama 3 yıl garantiden fedakarlık etmek istemiyorsanız bu sürede benzinli binmeniz lazım. Bir de dikkatimi çeken bir şey bu arabanın sakin kullanımda fabrika verisinin kesinlikle altına ineceğini düşünüyorum. Araç hafif,motor güçlü 7-7.5 litreyi geçmez gibime geliyor şehir içinde. O fabrika verisi neden öyle yüksek anlamadım karma kullanım 5.9 lt mesela.

    Yeni Fiesta 1.6 105 HP Titanium X Paket + Sony Müzik Sistemi içim 44.700 TL fiyat aldım. Yanında arka park sensörü + motor koruma + ilk yardım seti + paspas + anlaşmalı olduğu şirkette boya koruma indirimi veriyorlar. Bu fiyat beyaz renk için geçerli metalik için +800 TL lasnman özel renkler için + 1600 Tl vermeniz gerekiyor. Bu ay içinde en az 1000 TL zam gelceği müjsesini de aldım.

    10.000 TL kredi için de 24 ay sıfır faiz önerdiler bence gayet iyi. Fotoğraf çekmek hiç aklıma gelmedi açıkçası. Sözün özü ben arabayı beğendim tek düşündüren yakıt tüketimi.




  • we[AGRA] kullanıcısına yanıt
    Hocam sağolun bilgi almak isteyenler için güzel bir başlık oldu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LeftBehind

    Hocam sağolun bilgi almak isteyenler için güzel bir başlık oldu
    yakıt tüketimi fazlaymış gerçekten

    1500 kg lik 1.5 dci laguna lar 6.1 litre tüketiyor(manuel vites) ama tabi bunda 110 hp olmasının etkisi var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LeftBehind

    Hocam sağolun bilgi almak isteyenler için güzel bir başlık oldu
    Güzel bir araç inceleme yazısı olmuş bende eski kasa fiesta tdci kullanıcısı olarak şunu diyebilirimki yeni kasa fiestalar bana sanki bir önceki kasadan iç mekan olarak daha küçük geliyor özellikle arka tarafı eski kasada daha genişti yeni kasa arka taraf biraz basık olmuş ama bana göre dış görünüş olarak B sınıfının en yakışıklı aracı .
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.