Şimdi Ara

Sanırım Yeni Linea'da Bir Mühendislik Hatası Tespit Ettim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
2
Favori
9.411
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bildiğiniz üzere Linea makyajlanırken ön ve arka tamponlar değişti. Özellikle arkada plakalık bagaja çıktı ve yerine diffüzör geldi. Bir süredir arabamın dururken çalışması esnasında içeriye mazot kokusu geliyordu (1.3 Urban). Biraz kafa patlattım ve şunu fark ettim. Makyaj sırasında tampon değişmiş ve diffüzör gelmişti. Tabi bu da dışa çıkıntılı ve nispeten Linea Classic'e göre tamponu uzatmış. Ama classic'teki aynı egsoz kullanıldığı için nispeten kısa kalmış. Zaten egsozun ucu aşağı kıvrık, yani gaz arabanın altına doluyor ve bagajın altından yer bulup içine giriyor. Bana göre tehlikeli bir durum ve tamamen mühendislik hatası. Nette biraz daha araştırınca gördüm ki fabrikalar diffüzör kullandıklarında (araca spor görünüm verdiklerinde) bunun yanında egsozu uzatmak için fabrika çıkışı egsoz ucu ile gazı daha ileri atmaya çalışıyorlar. Ben bunu görünümün takviye edilip güzelleştirilmesi olarak düşünürdüm hep ama anladım ki bu aslında mühendislik gereği imiş. Fiat yardımı aradım ve bu durumun giderilmesini istedim. Çok ilgilendiler ve 1 saat geçmeden beni servisten arayıp acele servise gelmem istendi. İşim dolayısı ile daha gidemedim. Bu sorunu fark eden ya da aynı araçtan elinde olup ta araç dururken (hareket halinde zaten olmuyor) gaz kokusu alan varsa burada paylaşırsa sevinirim. Sorunun çözümü çok basit, servislerde 50 TL ye satılan nikelajlı Linea egsoz ucu takılması. Bakalım servis de benimle aynı görüşü paylaşıp hatayı giderecek mi? Ben bunu kendim de çözerdim ama bunu Fiat ve sizler ile paylaşarak bariz bir hatanın giderilmesini istedim. Bari bundan sonra üretilen arabalarında fabrika çıkşında bu düzeltilsin. Fotolarla bunu açıklamak istedim:





     Sanırım Yeni Linea'da Bir Mühendislik Hatası Tespit Ettim


     Sanırım Yeni Linea'da Bir Mühendislik Hatası Tespit Ettim







  • Bunlar da diffüzörlü ve egsoz ucu ile takviye edilmiş arabalardan bazı örnekler:



     Sanırım Yeni Linea'da Bir Mühendislik Hatası Tespit Ettim


     Sanırım Yeni Linea'da Bir Mühendislik Hatası Tespit Ettim


     Sanırım Yeni Linea'da Bir Mühendislik Hatası Tespit Ettim




  • Devam



     Sanırım Yeni Linea'da Bir Mühendislik Hatası Tespit Ettim


     Sanırım Yeni Linea'da Bir Mühendislik Hatası Tespit Ettim


     Sanırım Yeni Linea'da Bir Mühendislik Hatası Tespit Ettim




  • Bu da çözüm ama ben bunu servisin yapmasını istiyorum:




     Sanırım Yeni Linea'da Bir Mühendislik Hatası Tespit Ettim
  • sizinkini cozduler diyelim. diger araclari geri cagirip cozeceklermi bakalım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim amacı da o zaten. Egsoz gazı sonuç itibari ile ve işin ucunda insan hayatı var.
  • Hocam bence o hata degil o sekilde dusunulmus. Bircok aracin egzozu gozukmez. Kamuflajli arac piyasaya o sekilde cikacak arac degildir. Testler yapilir bircok hata giderilir. Ayrica fabrika 50 tl lik egzoz ucu takmaktansa plakayi bagaja almis birsuru kablo cekilmis pres makineleri degismis vs. bence hata degil egzozun gozukmemesi amaclanmis.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Çözüldü
    2 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Fotoğraflar örnek. Bizde iki tane 2012 model linea var. Makyajlı ve makyajsız. Makyajsız da böyle bir sorun yok. Sorun diffizörlü olanda. Ben ikisini de yanyana koyup saatlerce bakıp bu sonuca vardım.
  • Klima Panelinde Hava Silkülasyon düğmesi açıkmıydı kapalımıydı?
    Benim arabanında egzostu görünmüyor neredeyse (Punto) ve tampondan bariz geri duruyor içe doğru. Eğer silkülasyon düğmesi kapalı ise yani dışardan hava alacak şekilde ise, rüzgarda varsa içeriye alıyor kokuyu. Her araba alır zaten.
  • Sizin dediğiniz alta dolan gazın arabanın içeri girdiği yolu anlatıyor. Tamam kabul. Ben gazın arabanın altında kalmaması gerektiğini söylüyorum. Rüzgar olmasa da gaz arabanın altından yol bulup içeri giriyor. Egsoz dışarı baksa zaten sorun kalmayacak. Suçlu havalandırma değil. Gazın havalandırma girişine varmaması gerekir zaten. Ayrıca farklı markalarda bir çok arabam oldu ya da başkalarınınkini emanet aldım ama böyle birşeyi ilk defa görüyorum. Aynı şey Puntoda da var ise durum benim düşündüğümden de vahim demektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkan3156 -- 1 Şubat 2013; 6:50:20 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan3156

    Sizin dediğiniz alta dolan gazın arabanın içeri girdiği yolu anlatıyor. Tamam kabul. Ben gazın arabanın altında kalmaması gerektiğini söylüyorum. Rüzgar olmasa da gaz arabanın altından yol bulup içeri giriyor. Egsoz dışarı baksa zaten sorun kalmayacak. Suçlu havalandırma değil. Gazın havalandırma girişine varmaması gerekir zaten.

    Hocam arabanın altına jetfan koyacak halleri yok. Anlıyorum sizin bir rahatsız olduğunuz durum var ve çözülmesini istiyorsunuz, kabul ancak günümüzde üretilen bir çok araçta egzoz çıkışı saklanır vaziyette üretiliyor.
    Ototest işinde çalışıyorum, hergün onlarca araba görüyor biniyorum. Test yaparken boğulmayalım diye arabanın camlarını kapatıyoruz. Bir çok arabada silkülasyon düğmesini kapatmazsak arabanın içine kokuyu alıyor. Bunu yüzlerce defa gözlemledim, rahatsız oldum hele dizel araçlarda leş gibi kurum kokusu geliyor. Siz böyle birşeyi ilk defa görüyor olabilirsiniz ancak emin olun ben yüzlerce defa gördüm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 1 Şubat 2013; 6:51:11 >




  • Ben baştan söyledim bu bana göre bir mühendislik hatasıdır diye. Arabanın g.tünden kara duman ya da su buharı attığı görülmesin diye egsozun ucunu kıvırıp, büküp saklıyorlar sonra da o gaz burnumuza doluyor. Benim canım mı önemli onların imajı mı?
  • Küçük hacim dizel araçların pek çoğunda egzos tamponun gerisinde kalıyor fakat hiç birinde böyle bir sorun olmuyor.

    Öyle bir şey oluyorsa sorun aracın alt kaplamasındaki büyük bir eksik olmasından oluyordur, egzosun konumundan değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan3156

    Ben baştan söyledim bu bana göre bir mühendislik hatasıdır diye. Arabanın g.tünden kara duman ya da su buharı attığı görülmesin diye egsozun ucunu kıvırıp, büküp saklıyorlar sonra da o gaz burnumuza doluyor. Benim canım mı önemli onların imajı mı?

    Tamam dostum sakin ol. Tabi ki senin canın önemli arabanın arkasından çıkan dumanın kaybettirdiği prestij yanında.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: volkan3156

    Ben baştan söyledim bu bana göre bir mühendislik hatasıdır diye. Arabanın g.tünden kara duman ya da su buharı attığı görülmesin diye egsozun ucunu kıvırıp, büküp saklıyorlar sonra da o gaz burnumuza doluyor. Benim canım mı önemli onların imajı mı?

    Tamam dostum sakin ol. Tabi ki senin canın önemli arabanın arkasından çıkan dumanın kaybettirdiği prestij yanında.

    Paşam sen bu işi biliyosun galiba. Boş adam değilsin. Madem test işindesin sorunun tam tespitini yapıver. Üreticiye stres yapalım ve bu hatayı düzelttirelim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan3156

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: volkan3156

    Ben baştan söyledim bu bana göre bir mühendislik hatasıdır diye. Arabanın g.tünden kara duman ya da su buharı attığı görülmesin diye egsozun ucunu kıvırıp, büküp saklıyorlar sonra da o gaz burnumuza doluyor. Benim canım mı önemli onların imajı mı?

    Tamam dostum sakin ol. Tabi ki senin canın önemli arabanın arkasından çıkan dumanın kaybettirdiği prestij yanında.

    Paşam sen bu işi biliyosun galiba. Boş adam değilsin. Madem test işindesin sorunun tam tespitini yapıver. Üreticiye stres yapalım ve bu hatayı düzelttirelim.

    Eski linea var elimizde, yeni kasası yok. Yanımızda Fiat servisi var öğleye doğru bakarım :)




  • Büyüksün! Bir de ben bagaj altından öne kadar gazın taban sacındaki egsozun oturduğu girintiyi kanal gibi kullanarak geldiğinden şüpheleniyorum. Sonuçta gaz sıcak ve yere inmiyor, yükseliyor. Bunu kendine yol ediniyor olabilir. Ona da dikkat edersen sevinirim. Kanala sokup ya da lifte alıp bakarsan uygun olacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    Küçük hacim dizel araçların pek çoğunda egzos tamponun gerisinde kalıyor fakat hiç birinde böyle bir sorun olmuyor.

    Öyle bir şey oluyorsa sorun aracın alt kaplamasındaki büyük bir eksik olmasından oluyordur, egzosun konumundan değil.

    Zaten büyük hacimli motorlarda egsozu aşağı kıvırıp saklamaya çalışsalar bunu yapamazlar. Arabanın altı ve tamponlar çıkan gazın fazlalığı sebebi ile renk değiştirir. Sıcak hava çok cüz-i de olsa bir miktar arabanın havalanmasına yol açar ve yol tutuşuna etki eder. Tam tersine yatay olarak egzos çıkışının verilmesi araca savaş ucaklarındaki ve helikopterlerdeki afterburner etkisi ile bir miktar da olsa itiş gücü sağlar.
  • deveye sormuşlar neden boynun eğri diye, o da nerem doğru ki demiş.Puntoyu uzattılar linea oldu. arkadan bakıyorum presle sıkıştırılmış gibi görünüyor. konsol dizaynından dolayı bacaklarım sıkışıyor rahat edemiyorum. Sıfırdan bir araç yapılsaydı çok daha iyi olurdu. Ama malesef ucuzcu fiat puntoyu uzattı al sana linea. Fiat + koç malesef her zaman küçük hesaplar içerisinde.
  • 40'lık bir boru eklenır duzeltilir basit bir hata
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.