Binbaşı
15 Şubat 2012
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
1 üye
Görüntülenme
Toplam: 189 (Bu ay: 0)
Gönderileri
Korona virüsü nedeniyle malumunuz dünyadaki tüm yolcu uçakları şu an yerde ve her dakika zarar yazıyorlar. Yüz milyonlarca dolarlık kuşlar çalışmadıkları için ulaşımda ve ekonomide sıkıntılar yaşanmakta. Normalde kabin içi basıncının düştüğü durumlarda kullanılan ve tavandan düşen oksijen maskeleri neden modifiye edilip yüze tam oturan, gözleri de koruyan gaz maskesi türünde tam koruyucu maskelere bağlanıp kullanılmıyor anlamış değilim. Her uçuş sonrası bu pahalı maskeler dezenfekte edilip kullanılabilir. Özellikle iç hat uçuşlarında yani maksimum 2 saatlik uçuşlarda yolculara da sıkıntı çıkarmaz bu aparatlar. Havanın sistemde yetersiz kalacağı düşünüldüğünde kargo bölümüne takviye oksijen tüpleri konularak sistem takviye edilebilir. Bu maliyet cüz-i bir takviye ile bilet fiyatlarına yansıtılır. Zaten petrol fiyatları düşük olduğundan toplam bilet fiyatlarını çok da arttırmayacaktır.


Özellikle ithal araçların temininde sıkıntı yaşanacak gibi görünüyor.Bizde de hastalık yayılım hızının giderek artacağı düşünüldüğünde fabrikaların üretime ileriki günlerde ara vermesi kaçınılmaz. Şu anda elinizdeki araçları satmamanız tavsiyemdir. Sıfır araç ve ikinci elde şimdikinden çok daha fazla sıkıntı yaşanması kuvvetle muhtemel çünkü.

Avrupa’dan sonra sıra Türkiye’ye geldi!
Türk otomotiv sektörünün öncü kuruluşlarından Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, tüm dünyayı etkisi altına alan Corona virüs (COVID-19) salgını ile ilgili çalışanlarının sağlığına yönelik tedbirler kapsamında Sakarya’da bulunan fabrikada üretim faaliyetini 21 Mart-5 Nisan tarihleri arası durdurma kararı aldı. Türkiye’de de Ford Otosan’dan sonra Toyota da Sakarya fabrikasında üretime ara vermiş oldu.Corona virüs nedeniyle Volkswagen, PSA Grubu, Ford, Daimler, Renault, Nissan ve Fiat Chrysler (FCA) Avrupa’daki fabrikalarının kapatma kararı alırken, Türkiye'deki fabrikalarda da üretim durmaya başladı.Ford Otosan dün KAP'a yaptığı açıklamada, 30 Mart-4 Nisan tarihleri arasında Gölcük fabrikasında üretimi ara vereceğini bildirirken, bugün de Japon Toyota'dan Türkiye dahil Avrupa'daki tüm üretimi 2 hafta durduracakları açıklaması geldi.Türk otomotiv sektörünün öncü kuruluşlarından Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, tüm dünyayı etkisi altına alan Corona virüs (COVID-19) salgını ile ilgili çalışanlarının sağlığına yönelik tedbirler kapsamında Sakarya'da bulunan fabrikada üretim faaliyetini 21 Mart-5 Nisan tarihleri arası durdurma kararı aldı.

Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, “Çalışan sağlığını birinci önceliği olarak gören Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, Sağlık Bakanlığının kamuoyuna duyurduğu Corona virüsün yayılmaması yönündeki tavsiyeleri doğrultusunda, iş ve toplumsal sağlığı desteklemek amacıyla tedbirler almaya devam ediyor. Bu kapsamda iş güvenliği kültürünü benimseyen ve bunu kurumsal bir değer olarak gören Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, çalışanlarının sağlığını güvence altına alma konusunda en üst düzeyde hassasiyet göstererek 21 Mart-5 Nisan tarihleri arasında 2 hafta süreyle üretime ara veriyor. Önceki yıllarda sergilediği üretim ve ihracat performansını arttırmayı hedefleyen Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, belirtilen süre sonunda oluşacak durumu gözden geçirerek üretim faaliyetlerini sürdürmeyi hedeflemektedir.” açıklamasında bulundu.

Markanın Avrupa’da bulunan ve durumdan etkilenen fabrikaları ise;

Markanın Corona virüsünden etkilenen diğer tesisleri ise Fransa’da yer alan Onnaing, İngiltere’de yer alan Burnaston ve Deeside tesisleri 18 Mart tarihine kadar ve Çek Cumhuriyeti’nde yer alan PSA ile ortak üretim gerçekleştirilen Kolin fabrikası 19 Mart tarihine kadar üretime ara vermiş durumda. Ayrıca son olarak Polonya’da bulunan Walbrzych ve Jelcz-Laskowice tesisleri 18 Mart tarihine kadar kapalı.

PEKİ DİĞER FABRİKALAR

*HYUNDAI: Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar ise şu an için İzmit fabrikalarında yeni i10 üretiminin yapıldığını ancak yeni i20 üretimine, G.Kore’den uzman teknik personel gelemediği için başlanamadığını söyledi. Kibar, karantina sürecine de bağlı bu sorunu çözmeye çalıştıklarını belirtiyor.
*HONDA: Honda Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Bülent Kılıçer, Gebze’de Civic Sedan üretimine aynen devam ettiklerini belirterek, “Zaten parçaların (üretim) çoğu Çin ve Japonya’dan geliyor. Parça üretimi bu ülkelerle devam ediyor. Çift vardiya üretime devam ediyoruz” dedi.
*RENAULT: Oyak Renault, fabrika bünyesinde kurmuş oldukları yönetim komitesi ile gelişmeleri günlük olarak takip ettiklerini ve üretimin devam ettiğini açıkladı. Ayrıca Sağlık Bakanlığı'nın yönergeleri doğrultusunda önleyici tedbirler alıp, çalışanları korunma konusunda bilinçlendiriyorlarmış.
*TOFAŞ: Fiat, Avrupa'da neredeyse tüm fabrikalarında üretime ara verirken, Türkiye'deki fabrikası olan Tofaş ise üretime devam ediyor. Tofaş'tan yapılan açıklamada, kendilerinde bir değişiklik olmadığını, üretimin aynen devam ettiği belirtildi. Tofaş ağırlıklı olarak Egea üretiyor.

Kaynak:https://www.sozcu.com.tr/2020/otomotiv/avrupadan-sonra-sira-turkiyeye-geldi-5686218/


Arkadaşlar yerli otomobil konusu ile gündemden düştü ama Kanal İstanbul konusunda orjinal bir fikrim mevcut, onu açıklamak istedim. Bildiğiniz gibi kanal İstanbul Avrupa yakasına yapılacak. Gerekçelerden en öne çıkanları mevcut boğazın para getirmediği ve çevresindeki evlere, yalılara tehlike teşkil ettiği argümanlarıdır. Boğazın para kazandırmadığı iddiası biraz havada kaldı. Çünkü 2017 yılında 312 milyon 11 bin 630 lira gelir elde edilmiş ve bu hiç de az bir meblağ değil.Anadolu Ajansı'nın haberine göre 2006'da Bakü-Tiflis-Ceyhan Petrol Boru Hattı'nın devreye girmesi ve 2008'de yaşanan küresel ekonomik krizin etkisiyle boğazlardan geçen gemi sayısının gün geçtikçe azaldığı anlaşılmakta. Ayrıca İstanbul Boğazı’nın en dar yeri 698 metre ile Anadolu Hisarı ile Rumeli Hisarı’nın olduğu bölge. En geniş yeri 3,6 kilometre. Kanal İstanbul genişliği ise sadece 150 metre olarak planlandı.Bir de yeni yapılacak kanalın etrafının yapılaşmaya açılacağı düşünüldüğünde çevresindeki evler ve üstündeki bir düzine köprü için şimdikinden en az 4 kat daha tehlikeli olacağı aşikar.Tüm bu tehlikeleri nasıl aşarız peki. İstanbul'a değil, Çanakkale'ye bir kanal yaparak. Güneyli - Bolayır arasındaki en dar yerden açılacak bir kanal hem daha geniş, hem de çok daha kısa olacaktır. Ayrıca ekstradan milyonlarca doların devlet! kasasına girmesini sağlayacaktır. Yapımı da belki Kanal İstanbul'un 20/1 ine mal olacaktır. Daha az tarım arazisi yok olacak ve daha uzun olan çanakkale boğazı güvence altına alınacaktır. Ayrıca Karadeniz bir iç denizdir. Bizim dünyaya açılan kapımız Çanakkale Boğazı'dır. Düşman gelecekse veya istemediğimiz bir gemiyi durudurmak istiyor isek öncelikle Çanakkale'de durdurmalıyız. Tabiki amaç kişileri zengin etmek, alınan arazilerin değerlenmesini sağlamak ya da havaalanları, yollar gibi mega projeler için alınan binlerce kamyon, iş makinesinin şu an yatıyor olmasından dolayı belli müteaahhidlerinin ettiği zararı ortadan kaldırmak değil ise.

Gençler bu mantık sorusunun cevabı nedir. Bir el atın bakayım.
ABD'de Cumhuriyetçi ve Demokrat Partili altı senatörün, "Türk hükümeti ABD vatandaşlarının haksız yere tutuklamaya son verene dek" Türkiye'nin uluslararası mali kuruluşlardan borç almasını kısıtlayan bir yasa tasarısı sunduğu belirtildi.

BBC Türkçe’nin Reuters'den aktardığı haberine göre tasarı, İzmir'deki Protestan cemaatine ait Diriliş Kilisesi'nin ABD'li Pastörü Andrew Craig Brunson'ın tutukluluk halinin devamına karar verilmesinden sonra alındı.

Senato Dışilişkiler Komitesi'nden yapılan yazılı açıklamada "Türkiye Uluslararası Mali Kurumlar Yasası" adı verilen tasarıda, Dünya Bankası ve Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası'nın ABD'li başkanlarına, insani amaçlar dışında Türkiye'ye gelecekte verilecek kredilere karşı çıkması direktifi veriliyor.

IBRD'DEN 3,9 MİLYAR DOLARLIK DESTEK TAAHHÜDÜ, EBRD'DEN 1,6 MİLYAR EURO FON

Dünya Bankası'na bağlı olan Uluslararası İmar ve Kalkınma Bankası (IBRD), 2017'de Türkiye'de 12 projeye destek vermek üzere toplam 3,9 milyar dolar fon ayırmıştı. Destek verilen projeler arasında Suriyeli mültecilere yardım ve Türkiye'de kurumsal altyapının güçlendirilmesi vardı.

Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) ise 2017'de Türkiye'de 51 projeye toplam 1,6 milyar euro kredi sağlamıştı. Fon sağlanan projeler, yenilenebilir enerji yatırımları, küçük ve orta ölçekli işletmelerin rekabet gücünün artırılması, altyapı ve sermaye piyasaları alanlarındaydı.

Reuters'daki haberin linki de burada:https://www.reuters.com/article/us-turkey-security-usa/senators-introduce-bill-demanding-turkey-end-unjust-detention-of-u-s-citizens-idUSKBN1KA0F8

Bu durum borsa, dolar, tahvil piyasasını nasıl etkiler arkadaşlar. yorumları alalım.
11.000 TL'den 3.000 TL ye düşmüş ürün. Dün de aynı fiyatla satılıp kaldırılmıştı. Hücum.


https://www.hepsiburada.com/samsung-scx-5835fn-faks-fotokopi-tarayici-ethernet-lazer-yazici-p-HBV00000226OM
Dün akşamdan beri çevremde herkes sayın Bahçeli'yi siyasi deha olarak tanımlıyor, müthiş bir başarıdan söz ediyor. MHP'nin kilit parti olduğundan hatta AKP'yi aldığı oyla iktidar ortağı olmak suretiyle elinde oynatacağından bahsediyorlar. Anlıyorum ki 16 yılda herkes koalisyon dönemlerinde bu işlerin nasıl döndüğünü unutmuş. Şimdi salt çoğunluğu yakalayabilmek için AKP'nin 7 milletvekiline ihtiyacı olduğunu ve bunu bağımsız ve diğer partilerden transfer ile rahatlıkla tamamlayabileceğine göre neden MHP ile koalisyona gidecekmiş gibi yorum yapılıyor ki? Orada başsız kalmış bir iyi parti dururken veya bağımsız milletvekilleri varken neden 5 yıl Bahçeli'nin kaprislerini çeksinler ki? Üstelik yerel seçimlerde ittifaka da gerek yok. Herkes kendi adayını aday gösterecektir. En komiği de fetöcü diye yaftalanan İyi partili milletvekilleri iktidar partisi vekili olurken onları iktidara taşıyan vekillerin kenara atılması olacaktır.






Bu da sirocco:



Bu da Superb'e Super-B diyenlere gelsin.











Porsche macan






2018 yılı için global piyasada en iyi seçilen Çin telefonları listelenmiştir.


1 Huawei P20 Pro


2. OnePlus 5T


3. Xiaomi Mi Mix 2S


4. Xiaomi Mi A1


5. Xiaomi Mi6


6. Honor 9


7. Xiaomi Mi Note 2


8. Meizu Pro 6 Plus


9. Huawei Mate 10 Pro


10. Xiaomi Mi Note 3
Biraz önce sanal markete girince bir uyarı ekranı gördüm ama kaybettim. Sanal Marketten ilk kez alışverişinize 10 2. 10. 3. 30 toplamda 50 TL lik çek gibi bir şeydi. Buna benzer ekran gören var mı aranızda? Var ise bu uyarıyı tekrar nasıl görebilirim. Söyleyebilir misiniz?
Hakkında
Konum: Adana,Çukurova
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: geçen yıl
Son Mesaj Zamanı: geçen yıl
Mesaj Sayısı: 1.227
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 2.033
İkinci El Bölümü Mesajları: 14
Konularının görüntülenme sayısı: 114.852 (Bu ay: 447)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 3.230 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.