Şimdi Ara

Sadece kurana inanan birisi Müslüman mıdır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
106
Cevap
2
Favori
5.639
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Başlık biraz garip gelebilir ama kendimden örnek vereceğim.

    Kuranın Türkçe'sini okudum, okuyorum da. Ve yazılanları doğru buluyorum ve inanıyorum.
    Ama hadislere ve sünnete gelince hiç birine inanmıyorum. Gerçek olsalardı zaten Allah kuranda söylerdi diye düşünüyorum.

    Şimdi ben müslüman mıyım?



    _____________________________
  • Hadislerin çoğu uydurma hadis zaten sünnet olayıda peygamberinin yaptığı şeyler diye bahsedilir sonuçta iman denen şeyin 6 şartı var bu 6 şart sana uygunsa tamamdır sıkıntı yok müslümansin ama ben kurana inanıyorum peygamber yok kader yok felan filan diyorsan o zaman sakat :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Sadece sanat için soyunmadik.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Herakles_Kratos

    Hadislerin çoğu uydurma hadis zaten sünnet olayıda peygamberinin yaptığı şeyler diye bahsedilir sonuçta iman denen şeyin 6 şartı var bu 6 şart sana uygunsa tamamdır sıkıntı yok müslümansin ama ben kurana inanıyorum peygamber yok kader yok felan filan diyorsan o zaman sakat :)

    Kuranda zaten peygamberlerden vs bahsediliyor. Kurana inanan birisi neden öyle bir şey desin..
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stuka Bismarck

    Merhaba arkadaşım.

    İnsanlara iman biçmek, onları kafir diye itham etmek bizim haddimize değil. Bu yüzden bunu Allaha bırakıyorum, insanları yargılayacak olan odur.

    Sünnet ve Kuran, birbirini tamamlayan bir bütündür, İslamdır. Kuran âyetlerinin birçok yerinde "rasulün hükmü, rasule itaat edin vs" diye geçer. Tefsir alimleri bu âyetleri "sünnete uyun" diye yorumlamışlardır. Kuranda geçiyor bunlar.

    Hadis ilmi, hadisleri sınıflandırabiliyor. Mütevatir, sahih, zayıf, kutsi vs vs. Uydurmaları zaten eliyorlar. Hepsi uydurulmuş değildir.

    Dinden çıkanı öldürün hadisi, mutevatirdir. Peki sizce sahih mi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Din zincirlerini kıramayan insan hayatın hakikatlerini asla göremez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stuka Bismarck


    quote:

    Orijinalden alıntı: heyula07


    quote:

    Orijinalden alıntı: Stuka Bismarck

    Merhaba arkadaşım.

    İnsanlara iman biçmek, onları kafir diye itham etmek bizim haddimize değil. Bu yüzden bunu Allaha bırakıyorum, insanları yargılayacak olan odur.

    Sünnet ve Kuran, birbirini tamamlayan bir bütündür, İslamdır. Kuran âyetlerinin birçok yerinde "rasulün hükmü, rasule itaat edin vs" diye geçer. Tefsir alimleri bu âyetleri "sünnete uyun" diye yorumlamışlardır. Kuranda geçiyor bunlar.

    Hadis ilmi, hadisleri sınıflandırabiliyor. Mütevatir, sahih, zayıf, kutsi vs vs. Uydurmaları zaten eliyorlar. Hepsi uydurulmuş değildir.

    Dinden çıkanı öldürün hadisi, mutevatirdir. Peki sizce sahih mi.

    Sahih ve mütevatir derken siz ne anlıyorsunuz?

    O hadise geleceğim.

    Mutevatir hadis, birçok kanaldan aynı şekilde rivayet edilen hadistir. Fıkha göre de en güvenilir hadislerdir.
    Şimdi soruyorum, bu mürtedin katli hadisi mutevatirdir. Peki sahih midir, yani doğru mudur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Din zincirlerini kıramayan insan hayatın hakikatlerini asla göremez.




  • Niye bütün hadisleri reddiyorsun ki? Bence Tarihsel bir kaynak olarak kullanılabilir yerine göre. Kuranla çelişmeyen ve dini hüküm koymayan hadisler şüpheli olarak olsa da kabul edilebilir bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LePortaBim

    Niye bütün hadisleri reddiyorsun ki? Bence Tarihsel bir kaynak olarak kullanılabilir yerine göre. Kuranla çelişmeyen ve dini hüküm koymayan hadisler şüpheli olarak olsa da kabul edilebilir bence.

    yahudilerin eli silah tutabilenlerden 400-900 arasında bir erkek topluluğu öldürüldü. ali o gün kafa kesmekten çok yorulmuştu ve kafa kesme işlemi sırasında yorgunluktan sürekli olarak kılıç kullandığı kolunu değiştiriyordu. muhammed ise kesim işleminin yanına çadır kurdurmuştu ve kesim işlemini gözlemliyordu.katledilen yahudi erkekleri topluca gömüldüler. tüm silah tutabilen erkekleri öldürülen yahudilerin artık zenginlikleri müslümanlarındı. dıhyetü'l-kelbı adındaki delikanlı arap, muhammed'e gelir; tutsak kadınlardan birini kendisine alması için ondan izin ister. muhammed de,: "haydi git de bir câriye al!" diye karşılık verir. ne var ki dıhye gidip safiyye'yi alır. bunu gören bir başka arap hemen koşup muhammed'e haber verir. safiyye'nin dıhye'ye değil; "peygamber"e uygun olacagını söyler. muhammed'de dıhye'yi çağırtır; "başka bir cariyeyi" almasını söyler. dıhye'ye verilen "cariye", safiyye'nin kocasının kızkardeşidir. muhammed, kendisine "karı" olmanın karşılığında safiyye'yi "azâd" eder. yola çıkıldığında, bir yandan da "zifaf' düşünülmektedir. ümmü süleym, safiyye'yi hazırlar. ve gece olunca da muhammed'in koynuna koyar."

    (Bkz. Sahih-i Buhari Muhtasarı Tecrîd-i Sarih Tercemesi, Ankara, 1985, Diyanet Yayınlarından, 2/299-310.)
    _____________________________
    Din zincirlerini kıramayan insan hayatın hakikatlerini asla göremez.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Muhammed, bildiğim kadarıyla sözlerinin sahabeler tarafından yazılmasını ve kayıt altına alınmasını kesin bir dille reddetmiştir. Bu nedenle, Muhammed döneminde ve ondan sonra gelen fakat onu gören hiçkimsenin döneminde yazılmış hadis yoktur.

    Bilinen ve doğru olduğu kabul edilen en eski hadisler bile Muhammed'in ölümünden yaklaşık 200 yıl sonra yazılmıştır ve kabul gören hadislerin yazarları bile birbirlerinin hadislerine "Uydurma" demişlerdir.

    Bunun yanı sıra, yine yanlış bilmiyorsam Buhari, doğru olduğunu iddia ettiği hadisleri toplam 600.000 hadis arasından topladığını söylemiştir, ki herhangi bir hadisin doğruluğunu araştırmanın bile günler alacağını düşünürsek, Buhari'nin birkaç bin yıl hiç durmadan hadis araştırması yapmış olması gerekir.

    Diğer bir konu ise; mezheplere göre değişen sahih hadis kitaplarıdır. Sünni'ler kendi hadis kitaplarını doğru kabul edip Şii'lerin doğru kabul ettiklerini redderken, Şii'ler de bunun tam tersini yapmaktadır.

    Hepsi bir kenara, İslamiyet inancına göre müslümanların kutsal kitabı Allah tarafından korunan tek kaynaktır ve yine aynı kitaba göre, tek yol gösterici olan bu kitaptır.

    Bu işin en tehlikeli yanı ise "Oku" emrini ortadan kaldırmasıdır. Çünkü, hadisler nedeniyle insanlar zaman içerisinde tarikat ve cemaatler tarafından kontrol altına alınmakta; kitapta yazanları bir kenara bırakıp hadisler ve kendi alimlerinin söyledikleri ile hareket etmektedir. Bugün yaşadığımız cemaat sorununun temelinde de bu vardır.
    _____________________________




  • Kuran bizim için gerekli her seyi detayiyla icerir.Kuran dişinda her hangi bir kaynağa ihtiyacimiz yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yazdığımı bir daha oku istersen. "Kuranla çelişmeyen"

    Edit: Ki zaten Kuranla ve Kurandaki Peygamber tasviriyle çelişmeyen bir hadis olsa bile, yazdığım gibi öyle bir hadisin de doğruluğu kesin değildir. Şüpheli olarak kabul edilebilir çünkü doğru olma ihtimali her türlü vardır. Zaten onu kabul etsek de etmesek de inancımızda pek bi değişiklik olmayacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LePortaBim -- 25 Ağustos 2016; 10:54:15 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stuka Bismarck


    quote:

    Orijinalden alıntı: heyula07


    quote:

    Orijinalden alıntı: Stuka Bismarck


    quote:

    Orijinalden alıntı: heyula07


    quote:

    Orijinalden alıntı: Stuka Bismarck

    Merhaba arkadaşım.

    İnsanlara iman biçmek, onları kafir diye itham etmek bizim haddimize değil. Bu yüzden bunu Allaha bırakıyorum, insanları yargılayacak olan odur.

    Sünnet ve Kuran, birbirini tamamlayan bir bütündür, İslamdır. Kuran âyetlerinin birçok yerinde "rasulün hükmü, rasule itaat edin vs" diye geçer. Tefsir alimleri bu âyetleri "sünnete uyun" diye yorumlamışlardır. Kuranda geçiyor bunlar.

    Hadis ilmi, hadisleri sınıflandırabiliyor. Mütevatir, sahih, zayıf, kutsi vs vs. Uydurmaları zaten eliyorlar. Hepsi uydurulmuş değildir.

    Dinden çıkanı öldürün hadisi, mutevatirdir. Peki sizce sahih mi.

    Sahih ve mütevatir derken siz ne anlıyorsunuz?

    O hadise geleceğim.

    Mutevatir hadis, birçok kanaldan aynı şekilde rivayet edilen hadistir. Fıkha göre de en güvenilir hadislerdir.
    Şimdi soruyorum, bu mürtedin katli hadisi mutevatirdir. Peki sahih midir, yani doğru mudur.

    Karıştırıyorsun dostum. Sahih, "tek kanaldan rivayet edilen hadis" e denir. Sahih hadislerde şüphe vardır, yani itikatta delil olmaz, amellerde delil olur. Sahih hadis demek, senin tabirinle "doğru" demek değildir. Sahih hadislere aynı zamanda "haberi ahad" denir. Ben sahih hadisleri sadece amellerde, mütevatir hadisleride hem amel hemde itikatta delil kabul ediyorum.

    Mürted hadisine gelince. Bu hadisin uygulanışı Hz Muhammed'in ölümünden sonra Hz Ebu Bekir zamanında "ridde savaşlarıyla" başlar. Emeviler, Abbasiler veya Osmanlılarda da görebilirsin. Topluca irtidat ve devlete isyan, başkaldırı durumlarında uygulanmıştır. Başka uygulandığı bir örnek ben göremedim İslam tarihinde. Dinden dönüş ve peşinden gelen isyan, uygulandığı örnekler bunlar. Kendinde bakabilirsin.

    Senin tasavvur ettiğin gibi, tek tek dinden çıkanlar öldürülmedi. Böyle bir örnek yok. Bu hükmü bilen adamda zaten dinden çıksa bile ifade etmedi, münafık olarak yaşadı.

    http://www.mumsema.org/islami-kavramlar/117193-sahih-hadis-ne-demektir.html

    Sahih deyince ne anladığını bilmiyorum ama ben yukarıda linkini verdiğim manada sahih mi diye sordum.
    Yani her bakımdan güvenilir manasında.
    Geçelim mürtedin öldürülmesi
    Yakın tarihimizde suudi arabistan uyguluyor bu cezayı. Daha geçen sene eşref fayad idama mahkum edildi.
    Geçmişte de bunlar uygulandı. Hala da uygulanmakta. Senin görmüş olman veya görmemiş olman neyi değiştirir.
    Zaten konu hükmün uygulanması veya uygulanmaması değil . Konu dinden çıkanı öldürün meselesi. Yani böyle bir kanunun, böyle bir zihniyetin var olması.
    Bu kanunun insanların üzerinde yarattığı baskı.
    Şimdi cevap ver..
    Dinde zorlama yoktur ayeti ve bu hadis arasında bir çelişki görüyor musun.
    _____________________________
    Din zincirlerini kıramayan insan hayatın hakikatlerini asla göremez.




  • https://sorularlaislamiyet.com/dinini-degistireni-oldurun-hadisine-gore-murted-olan-oldurulur-mu

    Şu hadis ile ilgili cevap burada var ayrıca mürted kavramına da bakmanızı öneririm.

    Konuya gelince evet Kur'an ve sünnet bir bütün olduğu için birbirinden ayrılamaz.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: semender96

    https://sorularlaislamiyet.com/dinini-degistireni-oldurun-hadisine-gore-murted-olan-oldurulur-mu

    Şu hadis ile ilgili cevap burada var ayrıca mürted kavramına da bakmanızı öneririm.

    Konuya gelince evet Kur'an ve sünnet bir bütün olduğu için birbirinden ayrılamaz.

    Ulan hiç araştırmadın demi söylediklerimi
    _____________________________




  • Orijinalden alıntı: John Wick

    Orijinalden alıntı: semender96

    https://sorularlaislamiyet.com/dinini-degistireni-oldurun-hadisine-gore-murted-olan-ol

    Şu hadis ile ilgili cevap burada var ayrıca mürted kavramına da bakmanızı öneririm.

    Konuya gelince evet Kur'an ve sünnet bir bütün olduğu için birbirinden ayrılamaz.

    Ulan hiç araştırmadın demi söylediklerimi
    [/

    https://sorularlaislamiyet.com/karni-tok-bir-sekilde-koltuguna-kurulmus-olan-bazi-kimselerin-‘bize-kur-yeter…-diyecegi-zamanlar

    Bunu görünce araştırma gereği duymadım abi

    İlgili hadisin tam meali şöyledir:

    “Şunu iyi biliniz ki, bana Kur'an-ı Ke­rim ile birlikte onun bir benzeri de verilmiştir. (Bu konuda) dikkatli olun; (çünkü) koltu­ğuna kurulan tok bir adamın ‘Size (Hz. Peygamberin sünneti / hadisleri değil) sadece şu Kur'an lazımdır, onda bulduğunuz helali helal, haramı da haram kabul ediniz yeter!’ diye­ceği (günler) yakındır...”
    Bu hadis-i şerif -farklı nüanslarla- kütübü sitte ve diğer bazı kaynaklarda geçmektedir (bk. Ebu Davud, Sünnet, 5(6), İmaret,33; Tirmizî, İlim, 10; İbn Mace, Mukaddime, 2; Darimî, Mukaddime,49; Ahmed b. Hanbel, 2/367, 4/131-132, 6/8).

    Tirmizî’nin bir rivayeti şöyledir:

    "Dikkat edin! Sizden birinizi; emrettiğim veya yasakladığım konulardan birisi kendisine ulaştığında -koltuğuna yaslanmış bir hâlde- ‘bilmiyorum Allah’ın kitabında ne bulursak ona uyarız (hadisleri tanımayız derken)’ bulmayayım."

    Tirmizî, bu hadisin hasen-sahih olduğunu belirtmiştir. (bk. Tirmizi, İlim,10).
    İslam alimleri bu gibi hadislere dayanarak, Kur’an’da olmayan (en azından açıktan görülmeyen) birçok hükmün Allah Resulünün (asm) sünnetiyle sabit olduğunu söylemişlerdir. İmam Şafiî gibi bazı büyük alimler bu hadislere dayanarak “Hz. Peygamberin sünneti, Kur’an’ın bir tefsiri, bir açıklaması hükmünde olduğunu...” belirtmişlerdir.

    Çok açıktır ki, İslam’ın temel esaslarından olan namaz, oruç, hac, zekât gibi vecibelerin hiçbiri Kur’an’da detaylandırılmamıştır. Bu detayların tamamını sünnetten öğreniyoruz. Hz. Peygamber (asm)'in şu hadisleri de bu gerçeğe işaret etmektedir:

    “Namazı nasıl kıldığımı gördüyseniz, siz deöyle kılın!”,

    “Haccın menasikini(hac vecibelerini) benden alın / benden öğrenin.”
    "Hayır, Rabbın hakkı için, onlar aralarında çıkan çekişmede seni hakem yapıp sonra da verdiğin hükme karşı içlerinde bir burukluk duymadan tam teslim olmadıkça, iman etmiş sayılmazlar." (Nisa, 4/65)
    mealindeki ayet ve benzerleri, Hz. Peygamber (asm)'in sünnetinin de İslam dininin ikinci kaynağı olduğunu göstermektedir.


    Mobildeyim bir ayarlayamadim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi semender96 -- 25 Ağustos 2016; 16:31:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Orijinalden alıntı: semender96

    Orijinalden alıntı: John Wick

    Orijinalden alıntı: semender96

    https://sorularlaislamiyet.com/dinini-degistireni-oldurun-hadisine-gore-murted-olan-ol

    Şu hadis ile ilgili cevap burada var ayrıca mürted kavramına da bakmanızı öneririm.

    Konuya gelince evet Kur'an ve sünnet bir bütün olduğu için birbirinden ayrılamaz.

    Ulan hiç araştırmadın demi söylediklerimi
    [/

    https://sorularlaislamiyet.com/karni-tok-bir-sekilde-koltuguna-kurulmus-olan-bazi-kimselerin-‘bize-kur-yeter…-diyecegi-zamanlar

    Bunu görünce araştırma gereği duymadım abi

    İlgili hadisin tam meali şöyledir:

    “Şunu iyi biliniz ki, bana Kur'an-ı Ke­rim ile birlikte onun bir benzeri de verilmiştir. (Bu konuda) dikkatli olun; (çünkü) koltu­ğuna kurulan tok bir adamın ‘Size (Hz. Peygamberin sünneti / hadisleri değil) sadece şu Kur'an lazımdır, onda bulduğunuz helali helal, haramı da haram kabul ediniz yeter!’ diye­ceği (günler) yakındır...”
    Bu hadis-i şerif -farklı nüanslarla- kütübü sitte ve diğer bazı kaynaklarda geçmektedir (bk. Ebu Davud, Sünnet, 5(6), İmaret,33; Tirmizî, İlim, 10; İbn Mace, Mukaddime, 2; Darimî, Mukaddime,49; Ahmed b. Hanbel, 2/367, 4/131-132, 6/8).

    Tirmizî’nin bir rivayeti şöyledir:

    "Dikkat edin! Sizden birinizi; emrettiğim veya yasakladığım konulardan birisi kendisine ulaştığında -koltuğuna yaslanmış bir hâlde- ‘bilmiyorum Allah’ın kitabında ne bulursak ona uyarız (hadisleri tanımayız derken)’ bulmayayım."

    Tirmizî, bu hadisin hasen-sahih olduğunu belirtmiştir. (bk. Tirmizi, İlim,10).
    İslam alimleri bu gibi hadislere dayanarak, Kur’an’da olmayan (en azından açıktan görülmeyen) birçok hükmün Allah Resulünün (asm) sünnetiyle sabit olduğunu söylemişlerdir. İmam Şafiî gibi bazı büyük alimler bu hadislere dayanarak “Hz. Peygamberin sünneti, Kur’an’ın bir tefsiri, bir açıklaması hükmünde olduğunu...” belirtmişlerdir.

    Çok açıktır ki, İslam’ın temel esaslarından olan namaz, oruç, hac, zekât gibi vecibelerin hiçbiri Kur’an’da detaylandırılmamıştır. Bu detayların tamamını sünnetten öğreniyoruz. Hz. Peygamber (asm)'in şu hadisleri de bu gerçeğe işaret etmektedir:

    “Namazı nasıl kıldığımı gördüyseniz, siz deöyle kılın!”,

    “Haccın menasikini(hac vecibelerini) benden alın / benden öğrenin.”
    "Hayır, Rabbın hakkı için, onlar aralarında çıkan çekişmede seni hakem yapıp sonra da verdiğin hükme karşı içlerinde bir burukluk duymadan tam teslim olmadıkça, iman etmiş sayılmazlar." (Nisa, 4/65)
    mealindeki ayet ve benzerleri, Hz. Peygamber (asm)'in sünnetinin de İslam dininin ikinci kaynağı olduğunu göstermektedir.


    Mobildeyim bir ayarlayamadim



    Araştırma gereği her zaman duy dostum

    Zaten inancının ileride değişeceğine emin olduğum için çok da üstelemeye gerek duymuyorum, değiştiği zaman beni hatırlar John abim demişti dersin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0E184FE49 -- 25 Ağustos 2016; 16:55:06 >
    _____________________________




  • tartıştığınız konunun geniş analizi

    koca peygamber yasaklıyor 4 büyük halife yasaklıyor sonradan gelenler peygambere sen ne biliyorsunda yazdırmıyorsun ulan diyerek kurana eş kitap çıkartıyor gelen ekliyor geçen ekliyor sonunda neyin ne olduğu belli olmuyor. canı sıkılan hüküm koyuyor . iyilik güzellik dini ölüm dini olup çıkıyor

    ilgili video


    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stuka Bismarck

    Ben herhangi bi çelişki göremiyorum.

    O ayetin belirttiği mana ile bu hadisin alakası dahi yok. Konular farklı.



    Bir de böyle bakmayı dene belki çelişki görürsün bu sefer.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Din zincirlerini kıramayan insan hayatın hakikatlerini asla göremez.




  • Musluman olup olmadigina Allah karar verir. Yalniz mutevatir hadisleri kabul etmemek kufre girer.

    Mesela ben sana tarihte Fatih sultan mehmet istanbulu feth etmemistir desem ne dersin ?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Sadece Kur'an diyen biri Musluman olabir mi? Evet belki olur belki olmaz.Allah bilir.
    Fakat Islamiyeti yasama konusunda Sunnet e tabii olmamak eksikliktir.Bazi parcalarin yerine oturmasi icin mutlaka Peygamberin hayatina,uygulamalarina bakmak gerekir..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________


    Mühendis
  • Bu sorudan ziyade Kurandan başka kaynakları din edinenleri İslami çerçeveye dahil edip müslüman demeli miyiz diye sormak daha doğru olur
    _____________________________
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.