Şimdi Ara

s40 1.6d düşük motor performansı (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
78
Cevap
6
Favori
85.973
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Beyler konu hort kusura bakmayın Volvo V50 aracımız 1-2 gündür düşük motor performansı arızası veriyordu sonra buna patinaj önleme sistemi servis gerekli yazısı eklendi bugünde motorun gücü gitti.3000 d/d üzerine çıkmıyor daha önce "turbo hortumu çıkmış" gibi bir arızadan dolayı götürmüştük diye hatırlıyorum araç babamdayken.Araç 150bini yeni devirdi 2006 model 2007'de sıfır km olarak aldık.Bu süre zarfında buna benzer arıza başımıza gelmişti dediğim gibi gerçekten sorunları bir türlü bitmedi iğrenç ötesi bir motor 10 yıl 1.8 T Passat'a bindik 1 kere turbo değişti onun dışında ne günler gördü tık demedi bu arabada onun 10 katı sıkıntı çektik.

    Vallahi servis masrafı ve bitmeyen arızalardan dolayı bıktım usandım bu araçtan yüksek motor hacimli çok sağlam bir dizel dışında bundan sonra böyle dandik 1.6 dizel araçlar benden uzak olsun sizde imkan varsa bulaşmayın.




  • arkadaşlar ben volvo almayı düşünüyorum

    kafamdakı bı takım soruların cevabını bulmak ıcın buraya gırdım :)

    oncelıkle almak ıstedıgım model volvo s40 1,6 dizel 2006 -2008

    bu araçların pıyasası su an 27 bın ıle 35 bin arası degısıyor

    ilk etapta araçların genelı cok diri ve bakımlı gozukuyor

    160 bın km yapmıs bı volvo s40 alsam kac yıl bınebılırım o araca benı bi 6 7 yıl gotururmu?

    bu aracların yakıt durumu nedır? bir depo ile kac km gidebilirim ?
  • 2006 s40 1.6d ile ortalama 40 litre ile 600 km yapıyorum kısa mesafelerde ve şehir içi kullaanımda.
  • Tinúviel kullanıcısına yanıt
    Son 10 mesaj hemen hemen aynı şikayetleri bildiriyor. Geçen ay 80 bin bakım için İzmir'de Volmar'a gittim. Başka bir S40'ın dizel partikül filtresini temizlerlerken gördüm! İşlem bir hayli zahmetli. Filtre (şayet yenisini 2400 TL'ye taktırmak istemezseniz) sökülüp kesiliyor, bir gece özel bir solüsyonda yatırıldıktan sonra ertesi gün yıkanıyor. Yıkama işlemi yaklaşık 20 dakika sürüyor ve bu süre boyunca bakır renkli yoğun bir sıvı çıkışı gözleniyor. Bu sıvının çıkışı bittikten sonra temizliğin tamamlandığı düşünülüyor ve filtrenin kesilen dış kısmı kaynakla birleştirilip tekrar yerine takılıyor. Bu işlemin bedelinin 850 TL olduğunu öğrendim. Bu arada dizel partikül filtresinin en iyi ihtimalle 150 bin KM dayandığını da öğrendim... Düşük motor perfonmansı uyarısının birkaç sebebinden birinin bu durum olduğu ve bu parçanın ömrünün max 150 bin km (70-80 bin de olabildiği söyleniyor) olduğu düşünülürse, bu noktaya fokuslanmak mantıklı görünüyor.

    Geçen ay bir kaç kez düşük motor performansı uyarısı aldım, ardından marş basmamaya başladı ve akünün bittiğini anladım. 80 amper Varta akü bulmaya çalıştım ama şu an Türkiye'de 6 aydan daha yeni üretim tarihlisini bulamayınca ve biraz araştırınca Banner aküye ulaştım. 3 gün önce akü elime ulaştı ve aracıma taktım, şu an sorun yok! Bu arada aracımın orijinal aküsünün de Banner üretimi olduğunu düşünüyorum, zira yeni gelen akünün kutup başlarını koruyan plastik muhafaza, eski akümün 4 deliğine tam oturdu ve kutupları örttü! Bu marka OEM ve Varta'nın en önemli rakiplerinden biri! Avusturya markası. Bu arada aracım 2008 model S40 1.6 D ve 2007 kasım çıkışlı. Yani orijinal aküsü hemen hemen 6 yıl dayandı!!!




  • 2008 v50 kullanıcısıyım.yaklaşık 3-4 aydır düşük motor performansı ve antipatinaj uyarısı bendede çıkıyordu.Devir 3.000 e kadar çıkıyordu.Kontağı kapatıp açtığımda bu uyarılar gidiyordu.Egr temizliği,Turbo revizyonu ve göbeği değişimi ardından sorun gitmedi ve son iki haftadırda düşük motor performansı uyarısı artık sabit kaldı,devir 3.000'e kadar çıkıyor ve ara ara hafif tekleme yapmayada başladı.bakalım sorunu çözebilecekmiyiz.Hayırlısı.
  • Aynı sorun az önce bende de oldu. Masraflı koşturmacalı saatler beni bekliyor şimdi anlaşıldı.
    3 bin i geçmiyor araba üstelik yeni de 120 bin bakımından çıkmıştım (grup volvoda). Moral bozucu bi durum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NevNiyaz -- 3 Eylül 2014; 13:17:07 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NevNiyaz

    Aynı sorun az önce bende de oldu. Masraflı koşturmacalı saatler beni bekliyor şimdi anlaşıldı.
    3 bin i geçmiyor araba üstelik yeni de 120 bin bakımından çıkmıştım (grup volvoda). Moral bozucu bi durum.

    Sana biraz olsun umut vereyim. benim 2012 s40 geçen hafta aynı arızayı verdi. Motor arıza lambası yandı ve düşük motor performansı uyarısı çıktı, arabanın çekişi acayip düştü. bulunduğum yerde servis yok, aradım getir bakalım dediler. Başka bir işim için sanayiye gittiğimde ustaya uğradım. bilgisayara bağladı kızdırma rolesi gibi bir kaç hata verdi. hava filtresini değişti, hava akış debimetresini temizleyip geri taktı. Bir haftadır bir sıkıntı yok. Bilgin olsun bir baktır istersen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umtgnc


    quote:

    Orijinalden alıntı: NevNiyaz

    Aynı sorun az önce bende de oldu. Masraflı koşturmacalı saatler beni bekliyor şimdi anlaşıldı.
    3 bin i geçmiyor araba üstelik yeni de 120 bin bakımından çıkmıştım (grup volvoda). Moral bozucu bi durum.

    Sana biraz olsun umut vereyim. benim 2012 s40 geçen hafta aynı arızayı verdi. Motor arıza lambası yandı ve düşük motor performansı uyarısı çıktı, arabanın çekişi acayip düştü. bulunduğum yerde servis yok, aradım getir bakalım dediler. Başka bir işim için sanayiye gittiğimde ustaya uğradım. bilgisayara bağladı kızdırma rolesi gibi bir kaç hata verdi. hava filtresini değişti, hava akış debimetresini temizleyip geri taktı. Bir haftadır bir sıkıntı yok. Bilgin olsun bir baktır istersen.

    Çok teşekkürler hemen bugün gidiyorum servise inşallah bir aksilik çıkmazsa. Burada ford otokoç var yetkili oraya göstercem. Sonucu buradan bildiririm inşallah korktuğum kadar değildir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Acaba 10 gün önce triger serini değiştirdiğimiz ağır bakımını yaptırdığımız grup volvo ya da durumumbildirsem mi diye düşünmüyor değilim acaba orada son bakımdan kaynaklanan bir durum söz konusu mı ya da bu durum o zaman fark edilebilir miydi diye düşünmeden de edemiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NevNiyaz -- 4 Eylül 2014; 7:59:26 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhaba benim 2008 volvo 1.6 d v50 var. düşük motor performansı diye yazı cıkıp bir anda rölanti devri 1500 üzerine çıkıyor. 008 arıza kodu veriyor herhangi bir fikri olan var mı
  • Arkadaşlar turbo kac devirde sizi koltuga yapistirmaya basliyor bizim s40 1.6d de 2.200 r/min oluyor ama 1750dd/dak giriyormus turbo devreye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1750 Olması Lazım. Bendede Aynı Sorun var Arabayı Aldığımdan Beri. Arabayı Aldığımda Expertiz Yapan Firma Raporunda EGR Yakıt Sisteminde Sorun Var Kritik Bir Problem Değil Aracı Kullanabilirsiniz Ancak Gösterip Bu Arızayı Yaptırmanızı Tavisye Ediyoruz Demişlerdi. 4 Aydan Fazla Bir Süreden Beri Bu Şekilde Kullanıyorum. Ama Özellikle Düşük Motor Performansı Yazısını Ekranda Gördüğüm Zamanlarda Sanki Turbo Devreye Girmiyor Gibi Aracın Çekiş Gücü Oldukça Yüksek Şekilde Düşüyor. Konu Hakkında Bilgisi Olan Varsa Yardım Edebilirlerse Bende Memnun Olacağım. Adana Yakınlarında Bir Servis Bakıyorum. Yetkili Servis Çok Pahalı Olacak Ama Dışarıdaki Servisim Diyenlerede Güvenemiyorum.
  • Merhaba
    Hatayı alalı 6 ay oluyor daha çözenini görmedim tahminin bu hata için 6 ayda 3-4 bin e yakın para harcadım
    yapılan işlemler
    -2 kerz turbo valfi değişti
    -kızıdırma bujileri değişti
    -kızdırma rolesi değişti
    -intercoler hortumu değişti
    -turbo temizlendi
    -kızdırma rolesi sökülürken mazot borusu kırıldı o değişti
    -kızıdırma bujileri sökülürken kırıldı tornacı
    -2 kere bakıma girdi
    -hava sensörümü ne varmıs o değşti
    -abs esp beyin kontrolu
    -genel beyin kontrolu
    -elektirik tesisatı kontrolu

    daha aklıma gelmeyen bir ton bişi....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aykut0690 -- 16 Temmuz 2019; 11:23:7 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aykut0690

    Merhaba
    Hatayı alalı 6 ay oluyor daha çözenini görmedim tahminin bu hata için 6 ayda 3-4 bin e yakın para harcadım
    yapılan işlemler
    -2 kerz turbo valfi değişti
    -kızıdırma bujileri değişti
    -kızdırma rolesi değişti
    -intercoler hortumu değişti
    -turbo temizlendi
    -kızdırma rolesi sökülürken mazot borusu kırıldı o değişti
    -kızıdırma bujileri sökülürken kırıldı tornacı
    -2 kere bakıma girdi
    -hava sensörümü ne varmıs o değşti
    -abs esp beyin kontrolu
    -genel beyin kontrolu
    -elektirik tesisatı kontrolu

    daha aklıma gelmeyen bir ton bişi....
    Dpf egr enjektöre baktırmamışsınız hiç hata kodunu sildilermi birde volvonun dice makinesinde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba bende de 2010 volvo s40 1.6 Dizel var, düşük motor performans uyarısı verdi, daha volvosu olan bi arkadaşa gittim sanayide yağ değişim işi yapıyor aracı orta düzey kalitede bilgisayara bağladı gaz pedalı sensörü arızası çıktı ve o sensörü çıkarıp geri taktı bilgisayardan da parçayı tanıttı ve arzayı sildikten sonra sorun ortadan kalktı. Bunu deneyebilirsiniz, araştırdım bu konuda böyle bir arızada diğer araç gruplarında da bu sorun şekilleniyormuş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • D2 motorla aynı sorunu ben de yaşadım. Her şey 10 yıllık akümün artık bitmesiyle başladı. Aküyü değiştirdim ve uzun yola çıktım. Yolda motor sistemi servis gerek, patinaj önleme devre dışı ikazlarını yakarak araç güçten düştü ve aşırı titreşimli ve sesli çalışmaya başladı. Sağa çektim hemen, 10 dk kadar bekledim tekrar çalıştırdım, hiç bir sıkıntı yok, yoluma devam ettim. Sonra ara ara bu arızayı vermeye devam etti, kontak aç kapa yapınca hiç bir şey olmamış gibi düzeliyordu. Servise götürdüm, arıza kodunda 4. Silindir enjektör yakıt ayarı bozuk gibi bir arıza var dediler. Dizelciye gidip enjektör yakıt ayarlarını yaptırdım. Eve dönerken de düşük motor performansı uyarısı çıktı, geri dönüp gösterdiğimde bu sefer turbonuz bozulmuş dediler, ne tesadüfse. Bekleyelim biraz dedim, arıza gitti, motor eskisi gibi, ne çekişte sıkıntı var ne bir şey. 2 3 hafta sonra tekrar düşük motor performansı. Bu uyarıyı verince turbo devreye girmiyor, araç 3000 rpmi geçmiyor ve çekiş haliyle inanılmaz düşüyor. Partikül filtresini temizlediler, turboyu hortumları vs kontrol ettiler sorun çözülmedi. Fordcu bir servise gittim yazılımı güncellediler, 2 3 ay arıza vermedi hiç. Sonra periyodik bakıma götürdüm, sabahına yine aynı arıza.
    Anlamadığım nokta arıza olmadığı zaman motorda hiç bir sıkıntı, işar yok, tamamen olması gerektiği gibi, ama bir sebeple koruma moduna geçiyor. Elektriksel olduğunu düşünüyorum ben ama çözemedik hala. Yabancı bir forumda da akü değişimi sonrası başladığı yazılmıştı benzer sorunların.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • metehan__ M kullanıcısına yanıt
    Bende de benzer uyarı olmuştu seneler önce eski arabamda.

    Egr valfi, turbo ve dpf degişimi ile sorun kalıcı çözülmüştü ama sizde farklı bir senaryo olabilir bilemem.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Dün yine götürdüm, arıza kalkmıştı, usta sürdü, kesinlikle turbo değil dedi, dediğim gibi arıza uyarısı gelmeyince zaten her şey olması gerektiği gibi ne çekişte düşüş var ne duman atma sesli çalışma vs. Arıza düşünce getir tekrar bakalım dediler.

    @NevNiyaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.