Şimdi Ara

rot balans cozulemeyen sorun

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
6.305
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arac 2005 honda cr-v
    haziran ayinda servisinde 60bin bakimi yapilirken rot balans yapildi
    saga cekme sikayeti ile ilgili servise danisildiginda lastikler eski dendi
    15 gun kadar sonra (michelin bayiinden) 4 lastik alindi ve orada balans yapildi
    saga cekme sikayeti ile tekrar servise gidildi, deneme surusu sonucunda arac bir gun orada kaldi ve rot ayari tekrar yapildi

    problem cozuldu.

    saniyordum ki, bu sefer benzer ama degisik bir problemle karsi karsiya oldugumuzu anladim.

    ozellikle ilk kalkista, genel olarak dusuk hizlarda, ozellikle de bozuk zeminde kucuk bir aciyla da olsa arac (ve direksiyon simidi) saga meylediyor.

    bu daha cok arac yukteyken (yokus cikarken, bozuk yolda yavas giderken) hissedilen bir durum.

    arac esimin araci oldugundan ben de onun sikayetine istinaden yaptigim deneme suruslerinde otobana cikip aracin cizgisinden hic sasmadan oldukca konforlu ve guvenli gittigini gorunce bu sorunu fark etmem zaman aldi. (yuksek hizda, 70km/s ustu, hicbir problem yok)

    dur kalkli kopru trafiginde direksiyona surekli kucuk mudahaleleri mecbur kilan sacma sapan bir durum.

    son durumla ilgili aracin rot ayarlarini tekrar yaptirdim, cozulmedi.
    ertesi gun balans ve lastik rotasyonu (onler arkaya) yaptirdim, cozulmedi.
    ikinci bir usta gordu, olculen, gorulen herseyin kusursuz oldugunu teyit etti.

    servise danistim araci bir gun birakin deneyelim, bir de biz rot balans yapalim ve gorelimdediler. acikcasi rot balans 'ta uzmanlasmis bir ustaya daha cok guvendigimden bu konuda da kararsizim.

    teshis ve tedavi konusunda fikri ve tecrubesi olan forumdaslardan yardim rica ediyorum.







  • salincak takozlariniz(salincak burcu da derler) eskimis...
    dusuk hizlarda eskimeden dolayi salincaklar oynama yapiyor , fren yaptiginizda dha bariz gorursunuz...dusuk hizda giderken frene dokununca direksiyon oynuyormu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 23 Kasım 2011; 11:33:58 >
  • sase acmis kapamis derlerdi eskiden bunun bir etkisi olur muki acep, speedy servislerinde amortisor test cihazi falan var, baya tecrubeliler saniyorum bu yuruyen konusunda, onlarada bir gosterin isterseniz..
  • frende hicbir fark yok, bilakis kalkista hissedilen bir durum.

    amortisorleri test ettirmek de aklimda aslinda. rot balans ustasinin yaptigi gozle ve manuel muayenede amortisorlerde sorun gorunmdi ama , bir test cihazi faydali olabilir sanirim.
  • up
  • quote:

    Orijinalden alıntı: skmg

    frende hicbir fark yok, bilakis kalkista hissedilen bir durum.

    amortisorleri test ettirmek de aklimda aslinda. rot balans ustasinin yaptigi gozle ve manuel muayenede amortisorlerde sorun gorunmdi ama , bir test cihazi faydali olabilir sanirim.

    hocam kalkista frenin tersi oldugu icin ben hala salincak takozlari diyorum.
    2005 model demistiniz sanirim , normaldir o yastaki arabada.
    vw grubunda tanesi 20 lira , 2 tane var.50 lirada iscilik 100 liraya degisiyor , hondayi bilemem ama benzerdir sanirim.
  • salincak takozu ve bilimum ciplak gozle gorulebilen parca arac rotcuda iken kontrol edildi. (sokup takma degil gozle muayene)

    usta gorunen herseyin saglam ve iyi durumda oldugunu soyledi.

    eger rot-balans ustasinin bilemeyecegi bir durum ise, onu kime gostermeli acep?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Focus ROT BALANS AYARI
    16 yıl önce açıldı
    Rot /balans ne zaman yapılır
    17 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Alt salıncağın diğer ucu da, yani alt rotil de olabilir. Arabaya göre davranış değişir ama yüksek hızda dengeleyen bir sorun alt salıncak alanını düşündürüyor bana da. Bazen takozların saplama vidaları sıkılarak da sorun çözülebiliyor.

    Lastiğin karkas yapısı bozuk, veya üretim hatası olarak kat ayrılması da olabilir. Ama bunu görmek için tekrar lastik almayın. Tekerlekleri sağ-sol değiştirtin. Problem de tekerlekle beraber gezerse, problemli tekerlekteki lastiği iç-dış yapın.
  • bu konuda istanbul'da tavsiye edeceginiz bir usta var midir ?

    benim ustamin tavsiyesi, sag on tekeri 2 mm kadar one almak suretiyle dengelemek.

    bu islemi yaptirmamaktaki kaygim da; su haliyle bir guvenlik problemi yaratmayan bu sorıunun yapilacak bir mudahale sonrasinda daha da buyumesi ve ciddi masraflara yol acmasi...
  • sert şekilde kaldırıma çıkmışlığınız falan var mı? sert darbe sonucu lastik yarmışlığınız, jant eğmişliğiniz falan var mı? çok sert çukura düşmüşlüğünüz?

    bu gibi durumlarda;

    amörtisörün bağlı olduğu taşıma ekipmanları mesela alt tabla, üst tabla 1 cm de olsa eğilmiş olabilir..

    direksiyon mili eğilmiş olabilir; düz yolda düşük süratte giderken direksiyonu bir tarafa çekip bıraktığınızda az da olsa bozuk tarafta direksiyon kalır ya da direksiyon ters tarafa biraz daha sert döner, kolunuzun yorulduğunu hissedersiniz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: skmg

    bu konuda istanbul'da tavsiye edeceginiz bir usta var midir ?

    benim ustamin tavsiyesi, sag on tekeri 2 mm kadar one almak suretiyle dengelemek.

    bu islemi yaptirmamaktaki kaygim da; su haliyle bir guvenlik problemi yaratmayan bu sorıunun yapilacak bir mudahale sonrasinda daha da buyumesi ve ciddi masraflara yol acmasi...



    Teşhisi kesinleştirmeden müdahale etmeme konusunda bence doğru düşünüyorsunuz.

    Kadıköy Natulius, tek yönlü Dinlenç Caddesinde sağdaki ilk sokağı geçtikten sonra ve Nautilius kavşağına gelmeden önce sarı "Continental" tabelası olan bir dükkan var. (http://g.co/maps/gct9k )

    Ustanın adını şimdi hatırlayamadım (yarın sabah iletebilirim). Öyle tahmin ediyorum bu problemi çözebilir. Test sürüşü yapmak isteyebilir.




  • sorunun kaynağını merak ettim, takipteyim..
  • araçta vuruk yok ve rot-bansta sorun yoksa..ben kaliperleri ve fren borularını(rakor)kontrol ettirin derim.sistemde hava varmı....ön aks bilyası nasıl(ki en az fren kadar aynı şeyi yapar.hızlanınca merkezkaçtan dolayı sürtünme olmaz-en aza iner-)
  • Orijinalden alıntı: Karbon 12


    Orijinalden alıntı: skmg



    Kadıköy Natulius, tek yönlü Dinlenç Caddesinde sağdaki ilk sokağı geçtikten sonra ve Nautilius kavşağına gelmeden önce sarı "Continental" tabelası olan bir dükkan var. (http://g.co/maps/gct9k )

    Ustanın adını şimdi hatırlayamadım (yarın sabah iletebilirim). Öyle tahmin ediyorum bu problemi çözebilir. Test sürüşü yapmak isteyebilir.


    bahsettiginizi dukkani cikaramasam da oralari bilirim, en yakin zamanda ugrayacagim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    araçta vuruk yok ve rot-bansta sorun yoksa..ben kaliperleri ve fren borularını(rakor)kontrol ettirin derim.sistemde hava varmı....ön aks bilyası nasıl(ki en az fren kadar aynı şeyi yapar.hızlanınca merkezkaçtan dolayı sürtünme olmaz-en aza iner-)

    bunu biraz acabilir misiniz?

    frenle ilgili olsa fren yapildiginda dengesizlik, yavaslamalarda titreme gibi belirtiler olur diye tahmin ediyorum.

    bilya konusunda ise benim bildigim semptom uguldama sesi, ki en son balans yapilirken her lastik ve baglantisi usta muayenesinden gecti.

    ilginize tesekkur ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turizmpsikoloğu

    sert şekilde kaldırıma çıkmışlığınız falan var mı? sert darbe sonucu lastik yarmışlığınız, jant eğmişliğiniz falan var mı? çok sert çukura düşmüşlüğünüz?

    bu gibi durumlarda;

    amörtisörün bağlı olduğu taşıma ekipmanları mesela alt tabla, üst tabla 1 cm de olsa eğilmiş olabilir..

    direksiyon mili eğilmiş olabilir; düz yolda düşük süratte giderken direksiyonu bir tarafa çekip bıraktığınızda az da olsa bozuk tarafta direksiyon kalır ya da direksiyon ters tarafa biraz daha sert döner, kolunuzun yorulduğunu hissedersiniz..

    araci esim kullaniyor ve ne jant egilmesi ne de lastik patlamasi / yarilmasi gibi bir problem yasanmadi.

    yapilan rot-balans isleminde direksiyonun geri toplamasinda hicbir sorun yok, buna mukabil, bozuk yolda ve dur kalkli trafikte yormaya devam ediyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: skmg

    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    araçta vuruk yok ve rot-bansta sorun yoksa..ben kaliperleri ve fren borularını(rakor)kontrol ettirin derim.sistemde hava varmı....ön aks bilyası nasıl(ki en az fren kadar aynı şeyi yapar.hızlanınca merkezkaçtan dolayı sürtünme olmaz-en aza iner-)

    bunu biraz acabilir misiniz?

    frenle ilgili olsa fren yapildiginda dengesizlik, yavaslamalarda titreme gibi belirtiler olur diye tahmin ediyorum.

    bilya konusunda ise benim bildigim semptom uguldama sesi, ki en son balans yapilirken her lastik ve baglantisi usta muayenesinden gecti.

    ilginize tesekkur ederim.

    kaliperler paslıdır geri dönüşte sorun yapar.rakorlar içten işlevini yitirmiştir tıkanır sorn yapar.disk eğriliği-bilya bozukluğu...vs bir sürü etmen var birebir görmeden anca yarısı afaki çözümler ürer..en azından bende öylolur..iyibir frenciye gitmenizi öneririm...vede ön takmcıya.ı
    *****
    trafikte dur-kalkta yormadan bahsediyorsunuz....gidilecek adres frenci sonra öntakım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hezerfen -- 23 Kasım 2011; 17:15:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: skmg

    arac 2005 honda cr-v
    haziran ayinda servisinde 60bin bakimi yapilirken rot balans yapildi
    saga cekme sikayeti ile ilgili servise danisildiginda lastikler eski dendi
    15 gun kadar sonra (michelin bayiinden) 4 lastik alindi ve orada balans yapildi
    saga cekme sikayeti ile tekrar servise gidildi, deneme surusu sonucunda arac bir gun orada kaldi ve rot ayari tekrar yapildi

    problem cozuldu.

    saniyordum ki, bu sefer benzer ama degisik bir problemle karsi karsiya oldugumuzu anladim.

    ozellikle ilk kalkista, genel olarak dusuk hizlarda, ozellikle de bozuk zeminde kucuk bir aciyla da olsa arac (ve direksiyon simidi) saga meylediyor.

    bu daha cok arac yukteyken (yokus cikarken, bozuk yolda yavas giderken) hissedilen bir durum.

    arac esimin araci oldugundan ben de onun sikayetine istinaden yaptigim deneme suruslerinde otobana cikip aracin cizgisinden hic sasmadan oldukca konforlu ve guvenli gittigini gorunce bu sorunu fark etmem zaman aldi. (yuksek hizda, 70km/s ustu, hicbir problem yok)

    dur kalkli kopru trafiginde direksiyona surekli kucuk mudahaleleri mecbur kilan sacma sapan bir durum.

    son durumla ilgili aracin rot ayarlarini tekrar yaptirdim, cozulmedi.
    ertesi gun balans ve lastik rotasyonu (onler arkaya) yaptirdim, cozulmedi.
    ikinci bir usta gordu, olculen, gorulen herseyin kusursuz oldugunu teyit etti.

    servise danistim araci bir gun birakin deneyelim, bir de biz rot balans yapalim ve gorelimdediler. acikcasi rot balans 'ta uzmanlasmis bir ustaya daha cok guvendigimden bu konuda da kararsizim.

    teshis ve tedavi konusunda fikri ve tecrubesi olan forumdaslardan yardim rica ediyorum.


    aracın sıfır iken de aynı şekilde miydi? "70 km ye kadar yoldaki duruma, eğime göre meyletmesi" bence aracınızın karakteri. daha önceki 2 aracımdada durum aynı idi. ne kadar servis rot balansçı lastikçi varsa aracı gösterdim, bilgi aldım. dediklerini yaptım. netice sıfır...

    ne zamanki vw grubu araçlara bindim. sorunum çözüldü. direksiyona hiç bir mudahale olmadan düşük hızlarda bile izinde gidiyor, yormuyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oquzdag -- 23 Kasım 2011; 18:32:35 >




  • şafak vakti atılan bir kurşunla ÇATIŞMA başladı..borozancı hücum borusu çaaaaal..dattiri dittiri....
  • esim bu cekmeden 1-2 aydir bahsediyor, hatta ozellikle koprunun uzerindeyken fark ettigini soyluyor. hatta bu yuzden herhalde ruzgardandir diye dusunmus ve onemsememistim...

    dikkat edilmeyince normal suruste pek de fark edilebilecek birsey degil.

    bu arada internette arastirirken benzer problemi insignia forumlarinda da okudum.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.