Bugünkü resmi gazete kararına göre benzinde eklenecek ethanol oranı minimum %3'den %2'ye düşürüldü. Ülkede "95 Oktan" olarak pazarlanan benzinin dahi 95 oktan olduğuna inanmıyorken benzini 92 oktana düşürmenin mantıklı açıklamasını bulamıyorum. Bildiğiniz üzere oktan düştükçe vuruntu artar ve yanma sistemi tahribatlara açık olur. Aracım minimum E5 yani 95 oktanla çalışması gerekiyor. Benim aracım piston kırarsa hesabını kim verecek? < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EnderGelişenOsasunaAtağı -- 3 Kasım 2023; 16:0:58 > |
Resmi Gazete'deki ŞOK Ethanol Kararı
-
-
2022'de de %2ye düşürülmüş zaten, ben mi yanlış anladım?
-
Eğer öyleyse facia zaten hocam, minimum 95 oktanı nasıl bulacağız? ethanolun litresi 100 liraya geliyor
-
Bunu düşürmenin mantığı nedir? -
95 oktan olduğuna inanmıyorum kısmı ayrı bir mevzu. Ben türkiyedeki yakıtın söylendiği gibi kalitesiz olduğuna inanmıyorum.
Şu anda en az %3 ethanol olması gerekiyor derken üreticiler %5 ethanol koyarak satıyor. Ocakta %2 olduğunda neden %2 ye düşürsün zaten alt sınırın üstünde ethanol ile satılıyor şu anda.
Google da bu durum aratıldığında farklı yıllarda pandemi gibi nedenlerle zaten %2 ye düşürülmüş. Kimsenin de piston kırdığını hatta bu durumu fark ettiğini sanmıyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hardcrss -- 3 Kasım 2023; 18:49:25 > -
Benzin sevici dizel düşmanı yutubırlar seri üzgün. Direkt enjeksiyonlu benzinliler soğuk su içsinler.
-
Bu mevsimsel düşüş e5 - e10 olmasın mı ? -
1 litre ethanol 100 lira. benzinin maliyetini ucuzlatmak amaç.
-
oktan düştükçe vuruntu artar. atmosferik araçlarda çok fark olmayacaktır ama yüksek sıkıştırma oranlı turbo motorlarda fark hemen hissediliyor
-
Litresi 100 tl ise yüzde 1 düşüş 1 tl indirim yaptırır. 1 lira insa ne olur inmese ne olur. -
Vuruntu neyse de, hava kirlliliği artacak.
-
Türkiyede yakit gerçekten kaliteli özellikle son yillarda.
Bulgaristanda bilindik bir istasyondan 1 depo benzin almak zorunda kaldim, rezalet... -
Bir hususu izninizle düzeltmek isterim. Turbolu motorlarda sıkıştırma oranı atmosferiklere göre daha düşüktür, bunu kendiniz de 2 tip motorun internette teknik özelliklerini kıyaslayarak görebilirsiniz ama turbolu motorlarda silindir basıncı daha yüksektir. Zaten o yüzden daha düşük sıkıştırma oranı kullanılır ve dolayısıyla düşük oktan tasarımına göre turbolu motoru daha çok etkileyebilir, doğrudur.
Saygılar.
-
haklısınız hocam ben ters yazmışım -
E5 demek 95 oktan demek degil, oktan sadece etanol oranina bagli degil.
-
Emisyon belasına direkt enjeksiyonlu küçük hacim motorları çıkarmak zorunda kaldılar ve bize bela ettiler. Kurum bağlaması mı diyim, LSPI ( erken ateşleme problemi) mi diyim ne varsa var bu motorlarda. Hadi elektrikliye geçelim desek o da muamma. -
Bunlar çözüldü çoğunlukla, ilk dönemler yaygındı gerçekten.. şimdi çözüldü çoğu, kurum olabiliyor hala ama çok etkilemiyor,,
ama yetmiyor, emisyonları bu motorlar da karşılamıyor.. herhangi bir motor ürettirmeyecek kadar katı hale getiriyorlar standartları ki, motor üretmeyi bir kaç yıla bıraksın firmalar.
-
neye bağlı peki?
-
Hala Sulu mazot satıyorlar , ne etanolu -
oduvanchik-him.ruTop 7 of most popular octane boosting additives for refinerieshttps://oduvanchik-him.ru/en/info-en/news/top-7-of-most-popular-octane-boosting-additives-for-refineries
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X