Şimdi Ara

Renault Latitude 1.5 dCI 35 Bin KM izlenim.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
120
Cevap
0
Favori
8.818
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Değerli fordumdaşlar .

    Özelden bir çok araçla ilgili mesaj alıyorum bende böyle bir konu açmak kararına vardım. ,

    Aracım Latitude'nin en üst paketi (masajlı koltuk ve cam tavan hariç bunlarda opsiyonel zaten)

    Araç 2011 Yılında Renault - Samsung ittifakı sonucun da üretilmiş olup bir çok ülkede Samsung adı altında'da satılmaktadır.

    Araç D segmenti 1.5 dizel hacimli bir motora sahip olduğu için ekonomi ve konfor odaklı bir yapıya sahip.


    İÇ MEKAN.

    Hacim olarak seğmentinin en geniş hacmine sahip bir araç bir çok arkadaş itiraz etsede kağıt üzerinde öyle maalesef. Araç içine binenleri biraz lüks ve kaliteli bir görünümle karşılıyor. ön konsolun yumuşak plastikten olması ve ortasında ahşap görünüme sahip hatların bulunması araca biraz üst segment havası katmış. Arka diz mesafesi hayli büyük bazen uzun yolculuklarda yorulunca arka koltuğa geçiyorum dinlenmek için oldukça geniş bagdaş kur otur vaziyette boyum 1.85 ve tavan mesafesi'de hayli var yani insan aracın içinde sıkışmıyor arka koltuklarında ferah bir ortamda yolculuk yapıyor. Koltukları full bej renginde deri döşeme ilk oturuşta sert gelse de uzun yolculuklarda çok rahat insanın kalçalarını hiç ağrıtmıyor ve böylelikle uzun yolda şöförünü yormuyor. Aracı ilk aldığımızda oto show testlerinde bundan çok bahsedilmişti ve içimden hade lan demiştim ama uzun yola çıkınca anladım :)
    Ön konsol bana göre gayet şık ve gösterişli bir tasarıma sahip, Tuşların kullanımı hayli kolay ve göz yormadan elinizin altında her şey. Konsol bütün araca hitap ediyor biraz sürüş zevkini yok etse de yan koltukta oturan insan her şeyi çok rahat görüp kontrol edebiliyor. Araçta navigasyon mevcut ve bunun içinde vites topuzunun arkasına yönetmek için ufaktan joystick koymuşlar fakat bu sadece navigasyonu kontrol edebiliyor. Radio ve klimayı ayrı tuşlardan kontrol ediyorsunuz buda biraz ilk kullananlar için karışıklık yapabiliyor. Aracın iç mekanından ben haylice memnunum D sınıfı için oldukça gösterişli bir görünüme sahip :)

     Renault Latitude 1.5 dCI 35 Bin KM izlenim.


    İç mekan işçilik ve kalite :)

     Renault Latitude 1.5 dCI 35 Bin KM izlenim.




    İç iyonizer parfum sistemi

     Renault Latitude 1.5 dCI 35 Bin KM izlenim.


    PERFORMANS ve ŞANZIMAN:

    Araçta 1.5 dCI 110 PS ve 240 NM tork üreten motora sahip aracın ağırlığı ruhsatta 1500 KG olarak geçiyor. Açıkcası böyle bir araca böyle bir motor sadece ekonomi arayanlar için yani bir performans beklentisi olan hiç bulaşmasın araç sadece kendini taşıyor. Vitesle biraz oynarsanız biraz gidiyor işte :)))

    Aslında araç biraz daha seri olabilirdi fakat üzerinde bulunan saçma bir yapıya sahip 6 ileri şanzımandan ötürü performans cidden vasat ve bu şanzımanın vites oranlarıda çok saçma 6 vites 2000 devirde araç 94 km hızlarda seyrediyor. Ve 1 yıldır düşünüyorum bu araca neden 6 ileri koyduklarını ekonomi için koydular desem 2000 devir 94 km hızlarda gezmezdi. performans için diyecem 120 ye ulaşana kadar 4 vites atıyorum kısacası şaçma sapan bir şanzıman var araçta birde kemikli geçişleri öldürüyor beni haldur huldur katur kutur ,Sanki ford cargo'da vites atıyorum.
    Max hızı merak edenler için düz yolda 200 ibresinin önüne geçmiyor yokuş yukarı , bayır aşağı fark etmiyor :) ama dyno'da anlık geçti ve bir daha 200 altına düştü hız. Araçta hız limitör mevcut.

    Performansına 20 bin km dayanıp chip tunning uygulaması yaptırdım ekonomi odaklı araç 125 275 nm civarı idare eder bir gidişi var ama yaza KAT ve PARTİFİKÜL iptali yapçam o zaman ufaktan bir gidişi olur birde yazılım yükseltince 140 ps civarı olur :)

    Aracın yakıt tüketimi basmayınca az yakıyor bu kadar söyleyeyim ben az yakıyor diye hep basıyorum :) ve 6800 km nin ortalaması 5.7 :) 2500 km uzun yol ve forumda paylaşmıştım sürüş şeklimizi şehir içinde ise önüm açık olan yerlerde paso sıkıştırarak gidiyorum. Bu ortalamda POLO ile drag ve Forumdan bir kaç arkadaş ile Ferrari sesi duyabilmek için sıkıştırma günleride mevcut.

    İstanbulda ortalama hız 20 km iken sakin kullanımda 6.1 ile 6.4 yakıyor ortalama hız 34 km iken 5.4 lerde

    Bu video ise trafiğin hiç olmadığı neredeyse hafif egimli bir yolda çekilmiştir. chip tunninğ uygulamasından sonraki performansı

    http://www.youtube.com/watch?v=3tI_ynV1MS4&list=UUD6bTQ7KqxXqr2858PXKBOw&index=7&feature=plcp

    Edit: Polo Rollunde araçta farklı yazılım mevcuttu ve bu kadar performanslı değildi şuan videodakinde'de iyi :)

    DONANIM:

    Aracı bana göre seğmentlerinden üstün kılan tek özellik bol donanım sunması. ESP,ABS,AFU,BAS, 11 veya 14 tane hava yastığı koltuk içlerinde'de mevcut ön koltuklarda var ama arkalarda var mı bilmiyorum onun için tam rakam söyleyemiyorum. Full otomatik ısıtmalı yolcu ve şöför koltuğu, Bose ses sitemi 10 hopörlör, Navigasyon, sürüşe duyarlı bi-xenon farlar aşağı yukarı sağa sola dönebiliyor. Eller serbest sistemi, ve aklıma gelmeyen bir sürü özellik
    İçlerinden benim en çok işime yarayanları saydım sizlere zaten :)

    SÜRÜŞ DİNAMİKLİĞİ

    Araçta 4 teker bagımsız süspansiyon var araç yapısı geregi konfor ve sakin kullanıma sahip fakat performanslı kullanışlarda şoförü pek üzmüyor . Aracın limitleri oldukça zorlayan birisiyim. Araç süspansiyonları geregi haylice yatıyor virajlarda ve ağrılık dengesinden ötürü önden kaymalarda bulunuyor. Sinir bozucu olsada alışıyorsunuz belli bir süre sonra :) Ama 150 km üstü hızlarda araç karakter değiştiriyor ve yere yapışıyor tabiri caizse istediğiniz apaçili yapınız her türlü makaslarda size güven verebiliyor tabi dikkat etmek gerek o hızlarda çok ani manevralarda önden kaymada bulunabilir .

    Direksiyonu çok hisli ve sert tepkilerde taş gibi oluyor yüksek hızlarda'da ve araç ani harektlerde oldukça yetenekli boş 3 şeritli yolda 3 vites dipgaz 60-70 km hızlarda çok ani şekilde sağ ve sola kırdım araç 4'üncü sağa kırmamda arkasını saldı ve ESP saysinde hemen topladı.

    Şu zamana kadar karşılaştığım sıkıntılar.
    -20 Bin km de arka rotin ayarları güncellendi bazen çukurlarda arka geziyor hissi veriyordu ben çok seviyordum yolda yaylana yaylana gitmeyi ama servis bakımdayken yapmış.
    -Araç 15 binde sert frenlemelerde direksiyon titremesinden dolayı ön fren diskleri değişti tabi ön teker tabanlarıda yamulmuş bunu ögrendik lastikler michlen'di
    -2 Defa sert çukura düştüm 1'inde bir şey olmadı ama diğerinde 2 tekerde balon çıktı bundan sonra ise direksiyon biraz garipsedi sokak çıkışlarında direksiyonu bıraktığımda toplamasını seke seke yapıyor çok zor anlaşılıyor ama yabancıların anlaması imkansız gibi birşey :)

    -Deri direksiyon soyuldu terden yazın garantiden değiştirecem
    -Dışarıda ki kapı kollarında soyulmalar var bunlarda garantiden değişecek
    -Şoför koltuğu kasislerde benle birlikte zıplıyor. bazen benle ön camdan birlikte çıkacağız diye korkuyorum. Ama servise soruduğumda güvenlik için diye saçma bir bahane söyledi bana
    -Akıllılar arka pandizot'a Bas koymuşlar ama baslı müzik dinleyince zırr zırr titreme seside dinliyorum :)
    -Gösterge panelleri ufaktan toz alamaya başladı aten çok kötü bir görünüme sahip



    Begendiğim yanları

    Araç 35 bin km'de ver çok bozuk yollarda kullanmama rağmen içiriden hala takırtı tıkıtı gibi bir ses gelmiyor.
    Ses sistemi gayet tatmin edici şekilde bas vuruyor.
    Bi-Xenon farlar oldukça etkili forumdan bazı arkadaşlar biliyor etkisini ;)
    Bol donanım ve konforu
    Fren sistemi çok başarılı AFU sayesinde yüksek hızlarda pek kızaklama yapmıyorsunuz
    Bakım masrafları çok düşük geçen Haluk Bey'e yakınsam da başka firmaların fiyatlarını görünce resmen beleşmiş
    Yakıt tüketiminin düşük olması çok boş gezmeye başladım.
    Araç içi iyonize parfum sistemi hayli güzel ve gerekli bir sistem :)
    Eller serbest sistemi :) o kadar milyarlar verilen araçta bile kapısını anahtar ile açarken ben kart cüzdanımda açıyorum ;)

    Buda dışarıdan bir görünümü :)




    Vaktini ayırıp okuyan herkese teşekkürlerimi iletiyorum :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yek_ka -- 4 Haziran 2012; 13:51:43 >







  • Yazdıklarınızı Okuyamadım Ama,İyonizer Parfüm Olayı Gerçekten Sağlammış.
  • Guzel acıklamıssınız. Zevkle okudum. Allah kazasız belasiz kullandırsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    Guzel acıklamıssınız. Zevkle okudum. Allah kazasız belasiz kullandırsın.

    Teşekkürler Hocam
  • Güzel bir inceleme olmuş sıkılmadan okudum.Güzel bir aracınız var iyi günlerde kullanın.
  • Aracınızı iyi günlerde kullanın ama deri koltuk iyonize parfümlü klima vs vs gel gelelim 1.5dci ve manual vites.Konfor hırsızı 2 unsur tam emekli memur arabası heybetli az yakıyor ve renault.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ali Dogukan

    Güzel bir inceleme olmuş sıkılmadan okudum.Güzel bir aracınız var iyi günlerde kullanın.

    Teşekkürler :)
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • güzel bir inceleme olmuş güle güle kullanın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarapci

    Aracınızı iyi günlerde kullanın ama deri koltuk iyonize parfümlü klima vs vs gel gelelim 1.5dci ve manual vites.Konfor hırsızı 2 unsur tam emekli memur arabası heybetli az yakıyor ve renault.



    1.5 den ziyade Otomotik sanzıman olmayışı böyle bir araca yakışmıyor. Kötülediğime bakmayın aslında kasayı taşıyacak performansa sahip.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yek_ka -- 3 Haziran 2012; 23:16:39 >
  • Güzel inceleme olmuş.Allah iyi günlerde kullanmayı nasip etsin...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Guzel yazmışsınız ellerinize saglık.

    Birde bu soyulma sorunu kronik mı?Megane 2 de de çok oluyor Sanirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • güzel araç güzel yorumlar güle güle zevkle binmeye devam edersiniz inşaallah
  • Yanlış hatırlamıyorsam sizin LTT yağ çubuğundan baca borusu gibi siyah duman atıyordu. Ne oldu o durum ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erukay

    Yanlış hatırlamıyorsam sizin LTT yağ çubuğundan baca borusu gibi siyah duman atıyordu. Ne oldu o durum ?

    yanlış hatırlıyorsun hocam :) Benim araçta yag cubuğu yok motor kapağı ile birlikte yağ çubuğu motor kapağını açınca baca gibi hava üflüyor :) Siyah dumanla karşılaşmadım hiç şuana kadar eğzostan atmıyorum motor kapağından nasıl atayım :)

    Arma Turbomun oring contası hava kaçırıyor bazen ıslık sesi duyuyorum çok inceden belli hızlarda.
  • Keyifli bir inceleme olmuş. Ayrıca objektif olduğunu da düşünüyorum. Teşekkürler, emeğinize sağlık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MrAssassin

    Guzel yazmışsınız ellerinize saglık.

    Birde bu soyulma sorunu kronik mı?Megane 2 de de çok oluyor Sanirim.

    Sadece direksiyonda soyulma var ama garantiden değiştikten sonra böyle sorun kalmıyor farklı döşeme koyuyorlar galiba.

    Ama koltuk oynaması megane 2 de vardı ..
  • Guzel bi inceleme sayin keles :) Sana ve kalitene yakisan..

    aklima isitmali koltugun geldi hatirliyomusun ulan bi sicaklik hissediyorum ama :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel ve detaylı bir inceleme olmuş. Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yek_ka

    quote:

    Orijinalden alıntı: Erukay

    Yanlış hatırlamıyorsam sizin LTT yağ çubuğundan baca borusu gibi siyah duman atıyordu. Ne oldu o durum ?

    yanlış hatırlıyorsun hocam :) Benim araçta yag cubuğu yok motor kapağı ile birlikte yağ çubuğu motor kapağını açınca baca gibi hava üflüyor :) Siyah dumanla karşılaşmadım hiç şuana kadar eğzostan atmıyorum motor kapağından nasıl atayım :)

    Arma Turbomun oring contası hava kaçırıyor bazen ıslık sesi duyuyorum çok inceden belli hızlarda.

    Hocam aklıma geldi üşenmedim, buldum.
    "400bin km gören 2010 model Renault Fluance" konusunda Aziz Kancar ın yorumu takılmış aklıma

    Ama araçta yağ çubuğu yoksa aziz hocam latife yapmıştır
    Bu arada değerlendirme güzel olmuş. Kazasız belasız yolculuklarınız olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bilgiler için teşekkürler.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.