Şimdi Ara

Çift kavrama (DCT) şanzıman kullanımı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
43
Cevap
1
Favori
5.103
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba, mevcutta aisin marka tam otm. şanzımana sahip bir araç kullanıyorum ve büyük şehirde yaşadığım için sık sık dur kalk trafiğe girmek durumundayım.


    Mevcut aracımla yoğun trafikte önümdeki araç biraz ilerleyince, frenden ayağımı hafif çeksem araç 1-2 mt o mesafeyi gidiyor ve tekrar frene uyguladığım kuvveti artırarak aracı durduruyorum. Ya da trafik olmamakla beraber yokuş aşağı uzun inişlerde ayağım fren üzerinde hafif basılı şekilde iniyorum.


    Lakin okuduğum bir çok yazıda (bu forumdaki konu ve mesajlar dahil) çift kavrama şanzımanlara yarım fren hareket etmeyin, dur kalk trafikte ayağınızı frenden tam çekin tam basın gibi bana pratikte uygulanması çok zormuş gibi gelen tavsiyeler görüyorum. Böyle yapılmazsa baskı balataların kısa sürede biteceği ve hatta şanzıman arızalarına sebep olunacağı gibi ileri seviye şeyler de yazılıyor.


    Yani dur kalk trafikte ya da çok yavaş (neredeyse santim santim) ilerleyen trafikte benim kullanım tarzım dışında başka türlü bir kullanım mümkün mü? Aracında DCT şanzımanı olan arkadaşlar bu tür senaryolarda nasıl kullanıyorlar?


    Teşekkürler.








  • Fren balatası bu kadar düşük hızda yenmiyor hocam, elbette her sürtünmede bir yüzey kaybı olur ama lafını etmeye değmez..


    tork konvertörü de farklı değil.. arkadaşın bahsettiği süzülme -creeping- esnasında bütün işi yapan şanzıman yağı zaten. yağın basıncı sayesinde motor ile şanzıman hızı eşitlenmiyor, arada bir mekanik bağ veya kilit yok bu sayede stop etmeden rolanti devrinde akıyor araç. yük şanzıman yağına biniyor yani tork konvertörüne değil. asıl limiti koyan durum şanzıman yağı sıcaklığı, bu değer aşırı seviyelere çıkmadıkça istediğiniz gibi creep yapabilirsiniz bu yüzden tork konvertörlü araçlar şehir trafiğine mükemmel uyumlu.


    tabiki aracı sürekli böyle kullanırsanız daha sık şanzıman yağı değişimi şart.


    konuya gelince, çift kavramada iş başka, tork konvertörü olmayınca işi debriyajlar yapıyor.. burada mekanik bir sürtünme var. doğal olarak kalkış ve duruşlar ne kadar kararlı ve net olursa o kadar uzun kavrama ömrü olacaktır. durdun mu frene iyi basarsın, kalktın mı net gazla kalkarsın. bu kararlı kalkış duruş işi konforu bozuyor mu, evet.. alışılır mı, o artık size kalmış.

  • Merhaba abi. edindiğim bilgilere göre. ilk olarak öndeki araç biraz mesafeyi arttırdıktan sonra hareket etmeniz veya sıkışık trafikte aracı spor modda kullanmanız böylece araç erknen 2.vitese atmayacaktır.

    veya manuel moda alıp kullanmak.

  • Her çift kavrama aynı yapıda değil ama tam otomatikle arasında pek fark yok. Tabii ki kavrama ne kadar çabuk bırakırsa o kadar sağlıklı olur. Her dur kalk kavramanın ömrünü azaltır manuel gibi. Asıl sıkıntı yokuşta bence. Dur kalk yaptırmak yerine hafif hafif ilerlemek daha doğru olur.

  • Cift kavramada debriyaji yersiniz, tam otomarikte de fren balatasi yanisira tork konvertorunu yersiniz. En mantiklisi yarim fren yapmamak. Dusunsenize motor guc uretmeye calisiyor siz onu frenle engelliyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kaygerya kullanıcısına yanıt

    aynen öyle lanet bir durum...

  • Ben de aynı konuya sorup bilenlere danışayım.


    Şahsen ben kuru kavramalı otomatik vitesleri özellikle dsg türevlerini trafikte manuel gibi kullanıyorum. Durunca ya da dururken boşa alıyorum. Yokuş aşağı boşta freni bırakıp kaydırıyorum. Yokuş yukarı önüm açılınca vitese atıp, biraz bekleyip, freni bırakıp harekete geçiriyorum (spor mod tercihim), sonra frene basarken boşa atıp ya kendisinin yavaşlaması ile ya da kısmi fren ile duruyorum.


    Işıklarda beklerken, uzun süreli durmalarda vs boşa almayı öneriyorlardı ama böyle kısmen hızlı senaryolarda sıkıntı çıkartır mı? Hızlıdan kastım önüm 20cm açıldı gideyim değil tabii, sakin kullanmayı tercih ederim 1 araba boy için kalkış yapmam genelde.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi scorn -- 2 Şubat 2024; 18:23:0 >
  • Kaygerya kullanıcısına yanıt

    Fren balatası bu kadar düşük hızda yenmiyor hocam, elbette her sürtünmede bir yüzey kaybı olur ama lafını etmeye değmez..


    tork konvertörü de farklı değil.. arkadaşın bahsettiği süzülme -creeping- esnasında bütün işi yapan şanzıman yağı zaten. yağın basıncı sayesinde motor ile şanzıman hızı eşitlenmiyor, arada bir mekanik bağ veya kilit yok bu sayede stop etmeden rolanti devrinde akıyor araç. yük şanzıman yağına biniyor yani tork konvertörüne değil. asıl limiti koyan durum şanzıman yağı sıcaklığı, bu değer aşırı seviyelere çıkmadıkça istediğiniz gibi creep yapabilirsiniz bu yüzden tork konvertörlü araçlar şehir trafiğine mükemmel uyumlu.


    tabiki aracı sürekli böyle kullanırsanız daha sık şanzıman yağı değişimi şart.


    konuya gelince, çift kavramada iş başka, tork konvertörü olmayınca işi debriyajlar yapıyor.. burada mekanik bir sürtünme var. doğal olarak kalkış ve duruşlar ne kadar kararlı ve net olursa o kadar uzun kavrama ömrü olacaktır. durdun mu frene iyi basarsın, kalktın mı net gazla kalkarsın. bu kararlı kalkış duruş işi konforu bozuyor mu, evet.. alışılır mı, o artık size kalmış.





  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Fiatın 1.5 ve psanın yeni 1.2 motoru kalkışları genellikle sadece elektrikle yapıyor. Fiatta 30km/s hıza kadar elektrik kullanıyor, devamında 2. veya 3. vitesten devam ediyorsunuz. Tabi bu geçiş toyotalardaki gibi pürüzsüz olmuyor. Şehir içinde ciddi manada da yakıt ekonomisi sağlıyor. Bu tip turbo motor + gelişmiş yarı hibritler sanırım en temiz çözüm olacak


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 7 yıldır 2012 i20 1.4 cvvt otomatik kullanıyorum. sadece park ederken önce boşa sonra p ye alma olayına dikkat ederim. birde frene düzgün basmadan vites değiştirmem ve arabayı sakin kullanırım. şuana kadar sıkıntı yaşamadım. 100bin km de şanzıman yağını değiştirttim şuan 128binde.

  • ilkerk88 kullanıcısına yanıt

    Şanzımanınız tam otomatik, çift kavrama değil


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ilkerk88 kullanıcısına yanıt

    Tam otomatik 4 ileri şanzımanlı aracınız.

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Hizla cok alakasi yok. 100den 70 e dusmekle 30 dan 0 a dusmek icin ayni enerjiyi sonumluyorrsunuz yani hizla cok ilgili degil. Yani ayni kinetik enerjiyi surtunme ve isi enerjisine donusturuyorsunuz. Baski balata biten birsey zaten. Manuelde de otomatikte de.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kaygerya kullanıcısına yanıt

    Dostum arkadaş trafikteki dur-kalk durumunda bahsediyor dikkat ederseniz.. fren ile dozlayarak kalkıp duruyorum tork konvertörlü şanzımanla diyor. çift kavrama şanzımanla aynı şekilde kullanabilir miyim demiş. 30km/h gibi hızlar konu dışı yani, yürüme hızlarından bahsediyoruz. ve bu noktada da balata veya disk aşınmasını konuşmak çok anlamlı değil.


    tam otomatik şanzımanlarda baskı volandan çıkış ile şanzımanın giriş şaftını kitlemek için var.. yani sabit hızda giderken sistem kilitleniyor. bunu trafikte aşındıramazsınız, çünkü siz trafikte akarken sadece hidrolik basıncı ile gidiyorsunuz. trafikte tam otomatiğe tek yapabileceğiniz şey şanzıman yağını ısıtmak. ama çift kavramalı özellikle kuru kavrama şanzımanda hill-holdu kapatıp yarım debriyaj (örneğin sıcak havada) sürekli dur-kalk yapın o kavramalar aşırı ısınacaktır ve uyarı alırsınız, kavramanın ömrünü de yersiniz.

  • Valla ben ıslak kavrama kullanıyorum illkez cvt şanzımandan geçtim tabi cvt nin konforunu ancak elektrikli bir araçta alıyorsunuz yoğun trafikte fakat açıkçası çok akıcı şuan sanırım yeni olduğu için birde çok abartı trafikte manuel alıp 1 de bırakıyorum maksat ömrü uzun olsun

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • scorn kullanıcısına yanıt
    Böyle araç mı kullanılır hocam manuel alın bari boşa para vermemiş olursunuz.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Benim ilk çift kavrama deneyimim. Tiggo 7 de deniyorum 9 bin km dir. Dur kalk trafikte de kullandım. Zaten dsg gibi kalkar kalkmaz hemen 2ye atmıyor. Düz yolda 13 km hıza gelene kadar 1 de devam ediyor. Yokuş yukarı 20 km de anca 2 ye atıyor. Dur kalkta hep 1de kalmış oluyor. Manuele almak zorunda kalmıyorsunuz.

    Ayağı gazdan çekiyorum. Yavaşça kalkıyor durunca da tam frene basıyorum hemen devir 700 lere düşüyor zaten.

    Sadece yokuş yukarı geri giderken memnun değilim. Kalkarken çok titreme yapıyor. (Sadece geri geri) Gaz fren dengesini ayarlarsanız sorun yok ama başarılı olamıyorsunuz çoğu zaman.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hardcrss -- 2 Şubat 2024; 23:26:23 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • masterap M kullanıcısına yanıt

    Teknik detayları bilmiyorum sadece deneyimimi yazdım. Benim araba sorun çıkarmadı şuana kadar biraz fazla yakıyor tabi.

  • Renault Captur 1.5dci + edc aracım varken manuel modda kullanıyordum, yoksa D deyken araç 5 6 km hizda bile 2.vites motoru bağırtarak debriyajı da yarımlayıp zorlayarak ivmelenmeye çalısiyordu.. Bir onceki isim arac kiralama uzerine benzer seyleri volkswagen ve skoda da gordüm (yolda kalanlar, sikayetler vs dusman basina ) ama filoda kullandigim araclar içinde sadece ford focus , volvo s60 ve kugadaki yarı otomatik bir degisik tork konvertörlü havası vermişti.. Cvtli Nissan micra ve cliolar hissiz tuhaf keyifsizdi.. Ben yine de hiç birine guvenemedim son aracımi belirlemede şanzımanın etkisi büyük oldu; tork konvertörünün en modern hali eat8 candır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khanstern -- 3 Şubat 2024; 11:35:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kaygerya kullanıcısına yanıt

    100 km ile giderken frene basıp 70 km hıza inmekle 30 km ile giderken frene basıp 0 km hıza inmek aynı miktarda balata aşınmasına neden olmaz.


    İlk bakışta ikisinde de 30 km hız azaltmış gibi görünseniz de 30 km hızla giderken lastiğin dönüş turu ile 100 km hızda giderken lastiğin dönüş turu arasında 3 kattan fazla fark var. Bu da 100 km hızla giderken frene bastığınızda balataların 3 kattan fazla aşınacağı anlamına gelir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Modern cift kavramlarin cogunda zaten emekleme/surunme seklinde tabir edilen creep modu var. Yani arac bu tarz senaryolarda balata asinmasini azaltma amacli tedbirler aliyor. En basta yuksek devir vermiyor 1000-1200 devir civari araci yurutuyor. Egeada tecrube ettigim kadariyla da ayagi frenden tam cekince direk 7 kmh hiza yani debriyajin tam

    birakildigi hiza cikip o hiz ile ilerliyor. Yarim debriyaj yapmamis oluyor. Zaten cift kavramanin kalkisinda tork konvertorlu kadar yuksek bir guc uretimi olmuyor o sebeple freni tam birakmaniz yeterli oluyor, yarim frende gitmenizi gerektirecek kadar yuksek bir guc uretimi aktarimi yok. Dururken de zink diye fren yapmaniza da gerek yok zaten siz frene dokununca 5-7 kmh gibi hizlarda arac kendini bosa aliyor. Debriyaja basmissiniz gibi. Tabi her seye ragmen kalkista durusta yogun trafikte tam otomatigi aratiyorlar. Kimi az kimi cok ama hissettiriyorlar yari otomatik olduklarini. En az hissettiren dsg oldu diyebilirim. Buna cok takiliniyorsa tam otomatik daha dogru bir tercih olur.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.