Şimdi Ara

Reeder telefonların ekran parlaklığı sorunsalı ve N11 iade rezaleti (icradan parayı aldım)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
345
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Eylül 2023 tarihinde 2.389 lira fiyatlı "Reeder P13 Blue Max Pro Lite 2022 64 GB" modelini almıştım. Üründen beklediğim f/p oranında memnun kaldığım için, tam 1 ay sonra 3.299 lira fiyatlı "Reeder S19 Max Pro 4 GB 128 GB" modelini de alma gafletinde bulundum. Ürünlerin ikisi de n11.com resmi mağazasından alındı, Reeder mağazası değil bizzat n11'in kendi mağazası, aracı olma gibi bir durum da yok yani.


    Gaflet kısmını açıklamam gerekirse, ikinci aldığım ve hem model numarasından (S19 vs P13), hem fiyat etiketinden (2.400 vs 3.300), hem de kullandığı ekipmanların kalitesinden dolayı ilkinden çok daha iyi olan ikinci ürünün ekran parlaklığının, bana göre kabul edilemez şekilde düşük olduğunu gördüm. İki telefonu yan yana koyduğumda, gece karanlığında bile S19 modeli beyazları gri olarak gösteriyordu. Tabii bu işler iki ekran yan yana kıyaslamadan anlaşılmıyor maalesef. Alımı yaptığım n11'in mobil sitesine girdiğinizde üstte açık mavi renk bir bar gözükür, o bar P13'de normal mavi renk iken, S19'da koyu mavi, laciverte yakın çıkıyordu parlaklık sorunundan dolayı. Yine n11 sitesinde dolaşırken bir ürün reklamında ağaç yapraklarını gösteren bir görsel vardı mesela, ağaç yaprakları açık yeşil ve koyu yeşil tonları içerdiği için, S19 modelinde koyular iyice siyahlaştığından, P13'te 5 yaprak sayıyorsanız, S19'da 3 yaprak sayıyordunuz. Bu derece fark vardı iki ekran arasında...


    Durumun bana gönderilen ürüne has olup olmadığını sabitlemek için, soluğu Rize Merkez'deki Reeder mağazasında aldım. Her iki aldığım ürün de orada açıkta sergilenmekteydi. İki ürünün de durumunun genel olduğunu orada görmüş oldum. Ayrıca Teknosa mağazaları, Turkcell mağazalarında falan denediğim Reeder dışındaki markalara ait hiçbir ucuz ürünün bu kadar düşük parlaklıklı olmadığını da gördüm. Yani piyasanın en düşük parlaklıklı ürünlerini satıyorlar. Daha da kötüsü Reeder mağazasında 5-6 farklı modeli daha denedim ve güncel modellerin en pahalıları hariç (S19 Max Pro S veya S23 gibi) hepsinin de ikinci aldığım S19 gibi düşük parlaklıklı olduğunu gördüm.


    Burada esas kafa karıştırıcı olan şey, ilk aldığım düşük model ürünün herşeyde daha kötü olmasına rağmen, ekran parlaklığı konusunda ikincisinden iyi çıkmasıydı. Bu beni yanıltıp ikinci ürünü aldırtan faktör olmuştu. Tabii burada Reeder telefonları güya inceleyen yutupcu şahıslara da selam göndermek lazım. Anca konuyu kendim deneyimleyip mağdur olduktan sonra Google'da Reeder ve ekran parlaklığı kelimelerini aratınca karşıma bi yutupçunun incelemesi çıktı, o da "ekran parlaklığını pek beğenmedim" gibi bir şey söylüyor sadece. Neye göre beğenmedin kardeş ? Neyse...


    Ürünü iade ederken bütün iyi niyetimle, gıcık da olmasınlar diye haklı bir sebebim olduğunu ve daha geçen ay yine kendilerinden benzer bir ürünü aldığımı da içermesi bakımından iade notuna aynen şöyle yazdım: "Geçen ay yine sizden aldığım P13 modeline göre parlaklığı yüzde 20 daha düşük". Ancak bu ipucunu dikkate almayarak bir de "Ürün mağazaya ulaşmadı" diye tuhaf bir sebeple iadeyi reddettiler, aşağıdaki ekran görüntüsünde gördüğünüz "16 Ekim 2023 14:58 - Reddedildi" kısmı bunu gösteriyor. Ürün mağazaya ulaştığı halde ulaşmadı yazarken nasıl oluyorsa aynı anda bana geri gönderileceği de yazıyordu (gönderilmedi).



    Reeder telefonların ekran parlaklığı sorunsalı ve N11 iade rezaleti (icradan parayı aldım)


    Konuyla ilgili müşteri sözde hizmetlerine ulaştığımda ise 2023 yılında hala "ambalajı açılmış, jelatini delinmiş, cakası yanmış, fiyakası bozulmuş, balonu patlamış ürün iade alınmaz" zarzavatı çıktı. Bir de yeni bir şey çıkarmışlar, boyuna teknik servisten iade faturası diye bir şey talep ediyorlar. Ben de ürünün kendilerinde olduğunu, cayma hakkı süresi dolmadan iade edildiğini, teknik servisten ne faturası fişi, el işi çıkarmak istiyorlarsa iademi onayladıktan sonra kendileri yapabileceklerini bildirdim.



    Reeder telefonların ekran parlaklığı sorunsalı ve N11 iade rezaleti (icradan parayı aldım)


    Tüm iyi niyetli çabalarım boşa çıktıktan sonra hakem heyetine başvurmak zorunda kaldım. Hakem heyetine verdikleri savunmada değişik bir fantezi deneyerek "Sim kart takildi iade alinmaz" demişler, halbuki bana böyle bir şeyle gelmemişlerdi. Malum basın kuruluşları böyle bir davanın üstüne atlamıştı, ancak benim gördüğüm kadarıyla o dava da sim kart takıldı diye değil, neticede iş tüketici mahkemesine gittiği için konuyla ilgili bilirkişi raporu eksik olduğu için o şekilde sonuçlanmıştı. Neticede bu ürünler küçük bir bilgisayar, teknik servisler veya fabrikalar PC'lere çekildiği gibi format çekebilirler, çekemiyorlarsa da onların sorunudur, bizim değil. Ki zaten ben ürünü sim kart takmadan iade etmiştim, bunlar kendilerini bi umut kurtarabilir mi diye ne bulurlarsa atlıyorlar resmen.




    Reeder telefonların ekran parlaklığı sorunsalı ve N11 iade rezaleti (icradan parayı aldım)


    Hakem heyeti kararından önce n11'den bir şahsı muhterem arayıp kendilerine ait bir mail adresine kararı göndermemin "yeterli" olacağını söylemişti, o da ne demekse... Ben de buraya uzun bir yazı yazıp, cayma hakkı olmasına rağmen benim sebepsiz iade de yapmadığımı, dolayısıyla tüketici mahkemesine götürmeleri halinde yine kaybedeceklerini anlayacakları dilden anlattım. Sürekli de canlı yardımdan dürtmeye devam ettim. Birkaç gün sonra n11'den başka bir şahsı muhterem arayıp, tekrar iade tuşlarına bastırdı, ilk resimde gördüğünüz "04 Aralık 2023 10:47 - Talep Geldi" maddesi bunu ifade ediyor. Şahsı muhterem 1-2 gün içinde iade onaylanır demesine rağmen bu sefer de 2 gün erteleme talep edildi. Cuma gününe kaldığı için bir de haftasonu araya girdi. Cuma günü tekrar ulaşıp işin haftasonuna kalması durumunda pazartesi kafalarına icra dosyası fırlatacağımı olanca nazikliğimle bildirdim, bunun ertesinde canlı yardımdan ÜRÜN BİZE ULAŞMADIBIZIRTTIRITTIRTTIRIT (ekran görüntüsündeki kargo kodunu yazarak ürünün 2 ay önce kendilerine ulaştığını hepiniz görebilirsiniz), ürünün hiç bana geri gönderilmediğini 6. kez ifade etmemin ardından "AMBALAJI AÇILMIŞ ÜRÜNLERİN İADECARTTARATTURUTTURUTURUTUTUR" cevabının üzerine artık cahille sohbeti kesmeye kesin karar verdim.


    Bugün yani mübarek 11 Aralık 2023 tarihi saat 16 küsür itibariyle, ürünü sipariş edişimin 72. gününde, icra dairesine gidip 260 küsür lira masraf ödeyerek dosyayı kafalarına fırlattım. Hakem heyeti zaten 126 lira falan bi masraf bunların kafalarına atmıştı, bunu da benim geri talep etme hakkım olacak, her gün ana paraya faiz de işleyecek, yani toplamda en az 400 liraya yakın bir ekstrayı ödemeyi göze almışlar. Canlı desteğe bunları yazıp, karta iade yapmamalarını, bütün bu masraflarla beraber iadeyi banka hesabıma yapacaklarını ilettim "tabiiki de" şeklinde bir cevap geldi. IBAN'a iade aslında benim için avantaj çünkü Nays kampanyasından faydalanmıştım, en azından gasp ettikleri 3.099 liramın faizine sayabilirim. Bundan sonra ne denerlerse denesinler misliyle karşılık vermeye devam edeceğim, avukatsa avukat, davaysa dava, du bakali nolucek...



    Reeder telefonların ekran parlaklığı sorunsalı ve N11 iade rezaleti (icradan parayı aldım)


    Güncelleme: İcradan para hesabıma ulaştı. 15 Aralık tarihinde yani icra dosyasını fırlattığım 11 Aralık'tan 4 gün sonra, yine mübarek cuma gününe denk gelecek şekilde 3.600 tl ödeme yaptılar, haftasonu araya girdiğinden olsa gerek 18 Aralık Pazartesi hesabıma 3.400 tl ulaştı. İcraya ödediğim paraları faiziyle geri almış bulundum, faiz günlük 1 küsür lira gözüküyordu, son belgede ise 4 gün için 3 lira gözüküyor burası biraz tuhaf ancak toplam elime geçen paraya baktığımda 10-20 tl fazla olduğunu gördüm, dolayısıyla sorun yok. Bana geri ödemekle yükümlü oldukları miktarın toplam 626 tl fazlasını devlete ödemiş oldular. Konuyla ilgili toplamda 1 defa hakem heyetine uğradım, o da telefonda başvuru arıza çıkardığı için, 1 defa da icra dairesine uğradım, icracılar bayağı bi gidip gelirsin, masrafları geri almak için ayrıca gelip belge doldurursun, istersen önce firmayla hallet falan demesine rağmen ödememekte kararlı olduklarını, benim de ödetmekte kararlı olduğumu bildirdim ve dedikleri gibi olmadı, yağ gibi aktı system.



    Reeder telefonların ekran parlaklığı sorunsalı ve N11 iade rezaleti (icradan parayı aldım)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vaziyetu -- 19 Aralık 2023; 1:45:15 >







  • Genelce bi göz attım yazıya.
    Daha önce bi konu açılmıştı Reeder markasıyla ilgili.
    3 kameralı görünen telefon ,içi açılınca tek kameralıya dönüşüyodu.
    Diycem şu, para kaptırmayın şu firmaya.
    Kara liste markalardan.
    Anladığım kadarıyla n11 ve Reeder elbirliğiyle sizi baya uğraştırıyo.
    N11 rezaletleri artıyo artık.Hepsiburada ya yöneliyorum yavaş yavaş.HB den bi tuşlu telefon siparişi vermiştim.Sahte geldi.İade talep ettim.Onaylandı.Bi sorun yaşamadim.
    Geçmiş olsun diyelim.
  • karagece25 kullanıcısına yanıt

    Hepsiburada konusuna katılıyorum, 3-5 sene önce bi monitör almıştım ölü pikselli geldi, satıcı piksel hatasından iade almam dedi, Hepsiburada el koydu zorla iade yaptırdı. Eskiden onlar da böyle değildi ancak sonradan Amazon'u taklit etmeye başlamışlar ki bu iyi bir şey. Ancak neticede son kullanıcı olarak fiyat bazlı tercih yapmak zorundayız, n11'den alınca en azından kura çekiyorsun iyi çıkarsa avantajdasın, başka sitede fiyatı daha yüksek zaten, orada kaybedeceğin baştan garanti. Bu olaydan sonra bi mont bi ayakkabı daha aldım aynı siteden. Aşağı tükürsen sakal, yukarı tükürsen bıyık.


    Reeder almadan önce araştırmalarımı yaptım, o konuları görmüştüm. Ancak ilk ürünü alırken fiyata ve çipsete bakarak aldım ve memnun kaldım. Bundan dolayı firmayı övemem ama rakip firmaların 4 binden aşağı inmediği bir yerde 2 bin liraya satıyorsa durup bi düşünmek lazım. Sahte kamera olayı aslında kötü düşünülmüş bir şey değil, fakkır fukkara olduğunu görmesinler mantığı ama gerçeği söylemeyerek satış yaptıkları zaman tabii ki kuyuya düşmüşler. Öte yandan bu memnun kaldığım ilk ürün için sitesinde 720p yazıyordu, ancak n11 ilanında 540p gözüküyordu, satış ilanı haklı çıktı. Ancak baktığın zaman Asus gibi, Acer gibi dünya devleri de web sitelerinde böyle saçmalıklara imza atabiliyorlar. O yüzden ona da bir şey diyemiyorum.


    5-6 bin lira civarına Xiaomi'nin güzel modelleri var dikkatli seçilirse, Reeder'in hiçbir ürünü alınmaz zaten o fiyatlarda, sadece benim ilk aldığım model anlamlı, 2 bin liraya başka seçenek yok şuan. Hem ekran parlaklığı sorunu yok, hem genel kalitesi idare ediyor. Bu arada ekran parlaklığını sorun etmem diyen için ikinci ürün de oldukça iyiydi aslında ki kupondu geri ödemeydi falan 2.900'e geldi bana. Ancak şunu da söylemem lazım, memnun kaldığım ilk telefonu aldıktan sonra 2 ay içinde 7-8 defa taklalar parandeler attırarak düşürdüm, nasıl becerdiğimi sormayın. Sağlamlığından da memnundum haliyle ama son sefer çok düşük mesafeden olmasına rağmen metal bir şeyin kenarına düştü ekran çatladı. 2070 liraya getirdiğim telefon için 1800 ekran tamiri parası istediler, garanti bozulmasın diye teknik servise gidersen fahiş fiyat çıkıyor, bu da yeni bilgi değil internette şikayetler vardı, başka firmalar böyle şeyler yapıyor mu bilmiyorum. bu telefonu ilerde yedeğe ayırmak üzere almıştım zaten o yüzden tamir ettirmedim.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.