Şimdi Ara

HB telefon iade ettim gelişmeler...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
1.354
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tam bir hafta evvel Hb üzerinden 2518 tl bedelle xperia xz premium aldım.Sorunsuz ve gayet mutlu bir şekilde kullanırken,bu sabah ekranın sol orta kısmında çok küçük bir ölü piksel çıktı.
    Bir kere servis gören telefondan çok hayır gelmeyeceğini ve bu problemi ileride tekrar tekrar yaşayabilme ihtimalini düşünerek,tamir değil,iade seçeneğini kullandım.
    Sizlere birkaç sorum olacak elbet ;
    hb iade konusunda nasıl ? daha önce uğraşan oldu mu ?
    Telefonda,kullanıcıdan kaynaklanmayan bir hata oluştu ise ve telefonu satın aldıktan sonra 14 gün içinde iade edilirse hb bu işi zorlaştırırlar mı ? (sorumlusu sensin diyip iadeyi kabul etmeme durumları var mı ?
    Hatanın benden kaynaklanmadına adım gibi eminim.Zaten ekranda çıkan ölü piksel çok kullanıcı kaynaklı olan bir vaka değil.Yine de kabul etmezse hangi makamlara başvurmalıyım ?
    Teşekkürler arkadaşlar
    Not: Gelişmeleri yazarım.







  • Muhtemelen telefonu iade almayacaklar servise gönderecekler....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben 14 gün yasal koşulsuz şartsız iade hakkımı kullandım ama.Eğer bunu yaparlarsa hangi mecralara başvurabilirim ?
  • Scourgeofgod28 S kullanıcısına yanıt
    Tüketici hakem heyeti

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ürün bu gün itibari ile itilaflı olarak gözüküyor.Müşteri hizmetlerini aradım,bana muhtemelen işlem yapmadan iade edeceklerini belirttiler.izmirde sony türkiye yetkili servise gidip,ürün hasar raporu alıp o raporla tekrar hb ya gönderirsem 2 gün içinde iade alabileceklerini söylediler.14 gün içinde iade olayı elektronik ürünlerde geçerli değilmiş.
  • Söylemiştik hb eski hb değil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şimdi ürünü iade adlım.Yarın İlgili makama müracat edeceğim.Sony türkiye yetkili bayisine de götürebilirim ordan servis raporuyla da iade alabilirim ama okuduğum bir yerde şunu gördüm,eğer bir tane ölü piksel var ise bu kusur sayılmıyormuş.Kusur için en az 3 adet ölü piksel olması gerekiyormuş.
  • Yalnız şunu farkettim ki ürünü sipariş tarihim 5 nisan,elime geçiş tarihi ise 6 nisan.Benim iade için başvuru tarihim ise 13 nisan.Bu iade talebi kanıtlanabilir olmakla birlikte alıcının reddettiği de belgelendirilebilir nitelikte.Umarım yarın tüketici hakem heyetine gittiğimde "ürünü alalı 14 gün olmuş,dolayısıyla iade etme hakkın yok" demezler.
  • Güncelleme : Ürünü iade talebinde bulunduğum tarih 14 gün içinde olduğu için sroun olmayacakmış.Fakat şunu da öğrendim ki hakem heyeti kararı 3-4 ay sürüyormuş.Bu topa girmeden alsancaktaki sony yetkili servisten telefonun ekranındaki kusuru belgelendirip servis raporu ile iade talebinde bulunacağım.Eğer sony türkiyenin tutumu herşeyi belirleyecek.
  • Telefonu kvk ya teslim ettim.Aynı gün içerisinde bana dönüş sağladılar ve dilerseniz kapalı kutu değişim yapalım dediler.Tutanak tutturup ürünü sony türkiyeye gönderimini sağladım.Eğer para iadesi yapamayacaklarsa,hatalı ürünü geri göndermelerini not düştüm.Bu sayede hakem heyetine gidebileceğim.Umarım iade ederler.
  • Devamını bekliyorum. Takip.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlginiz için teşekkür ediyorum.Firmaların bu şekilde işi yokuşa sürmesi cidden canımı sıkan bir durum.Hayat boyu bir müşteri kaybetmekle kalmayıp,çevremdeki birçok kişinin de artık hb'ya olan tutumu değişecektir.Hele müşteri hizmetlerine hiç girmiyorum.otomotik cevap mekanizmaları leş,canlı bir kişiye bağlanmak baya zaman alıyor.Bağlanılsa da gerçi pek birşey değişmiyor açıkçası,Haklarımızı unutturmak için binbir masal anlatıyorlar.Sinir bozucu...
    Sadece 3 ayda 1000 tl üzeri alışveriş yapmışım 22 yaşımda.Daha mesleğim bile yok.Ne olurdu müşterilerini bu kadar uğraştırmasalar?.Bozar mıydı koskoca hepisburadayı,elbette bozmazdı.
    Neyse,yarın ilk iş günü olacağıdan belki bir bilgilendirme gelebilir.Ama düşük bir ihtimal tabi.Bana 15 iş günü verdiler geri dönüş için.Bekliyoruz bakalım.
  • Bu gün mail yoluyla gelen mesajı iletiyorum :
    Degerli Musterimiz,

    Sn.Musterimiz xxxxxxxxxxxxxxx form ve xxxxxxxxxxxxxxxx IMEI No.lu urununuzun servis bedeli: 0 TL dir. Hafta ici 09-12/13-18, Cts 09-14 arasi teslim alabilirsiniz. MERSIS: 0607034230300019

    KVK'yi tercih ettiginiz icin tesekkür eder, iyi gunler dileriz.

    Lutfen bu mesajin geldigi adrese cevabinizi gondermeyiniz. Bilgi icin ilgili servis merkezimiz ile irtibata geciniz.

    Hatta dün kvk sitesinden cihaz takibinden cihazımın durumunu kontrol ettiğimde şunu da gördüm "Belirtilen kusura rastlanmamıştır" şaka galiba bu,resmen alay ediyorlar benimle.Kvk ya bizzat gittiğimde ürünü verip,izmir kvk görevlileri de hatayı tespit etmişken sony tr nasıl böyle bir beyanda bulunmuş anlam veremiyorum.Neyse bu cumartesi gidip cihazımı alacağım,doğru tüketici hakem heyetine başvuracağım.
  • ben sony xperia e5 i 5 kez garantiye gönderdim 2. gönderişimden sonra hep iade istedim asla iade yapmıyorlar tüketici hakem heyetine başvurdum.1 ay ı geçti sonuç bekliyorum kvk dan iade umudunu kesin bence
  • Kısa süre sonrasında gelen edit :
    02.05.2018 tarihi itibari ile kvk ya telefonu teslim almaya gittim.Ürün aynen iade edildi ve görevli bana, yetkili servisin sorunu bulamadığını ve aynen iade ettiğini söyledi.Sinirler tavan tabi...
    Kutuyu kvk görevlisinin yanında açtım.Aynen hatayı tespit ettim ve kendisine bizzat gösterdim.Kendisi de hatayı görmüş oldu.
    Neyse,sonrasında kvk görevlisi bana "bu ürünü thh ye götürürsem bilirkişi de teyit ederse sorunsuz bir şekilde iade alırsın dedi"Tamam dedim ve tüketici hakem heyetine gittim.(il değil ilçe,eğer ürünfatura bedeli 4500 tl üzeri ise il,altındaysa ilçe)
    Oradaki görevli gayet bilinçli olduğunu daha ilk andan itibaren bana hissettirdi.Durumu anlattım,ürün hem kusurlu,hem ben 14 günlük yasal cayma hakkımı kullanmak istiyorum,bana dediği şey şu oldu "ürünü 14 gün içerisinde sebep belirtmeksizin iade edebilirsin,eğer gerekli belgeleri toplayabilirsen,sana tavsiyem bu yönde olur.Kusurlu ürün olarak şikayet edersen bilir kişi tespit edemeyebilir(cidden çok küçük bir nokta olduğu için fark etmesi zor,bir kere fark ettikten sonra göze batıyor orası ayrı)
    .Tespit etse ve haklı olsan dahi satıcı firma iade yerine onarım veya değişim hakkını kullanabilir.Dolayısıyla iade almak için sana tavsiyem bu ürünü 14 gün içinde iade etmek istediğini belgelendir,sana yardımcı olalım"
    Tamam dedim ve doğruca bir bilgisayarcıya gittim.Mailime girip hb sisteminden iade talebimi ve reddedildiği sayfaların çıktısını aldım.Burada başka önemli nokta ise,ürünü alış tarihim 6 nisan,bu işlemin gerçekleştiği gün ise 2 mayıs.arada neredeyse 1 ay var.Bu önemli değil.Önemli olan sizin ne zaman iade talebinde bulunmuş olmanız ve bu sürenin belgelerle kanıtlanabilir olması.Görevliye götürdüm.Tam her şey yolunda derken bu sefer de hiç hesaba katmadığım iş başıma geldi,ikametgahım giresun olduğu için,şimdilik işlemim askıya alındı,en yakın zamanda ikametgahı aldırıp iade işlemimi tamamlayacağım.Bir bakıma iyi de oldu çünkü sipegen marka alıdğım bir kılıf ta vardı iade talebinde bulunduğum,onu da götüreceğim.Burada değinmek istediğim bir nokta da var
    1.) cep telefonları artık günümüzde çok büyük yer kaplıyor.Ben 2 hafta servisle uğraştığımdan ve 3-4 ay boyunca karar çıkana kadar cihazı kullanamayacağımdan mağduriyetimin ne denli büyük olduğunu görevliye aktardım.Kendisi bana hak vermekle birlikte maddi tazminat da talep edebilirsin dedi.Fakat bu denli büyük firmalara karşı küçük bir tüketici olduğumdan şansım olduğunu pek düşünmüyorum,siz ne düşünüyorsunuz ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Scourgeofgod28

    Kısa süre sonrasında gelen edit :
    02.05.2018 tarihi itibari ile kvk ya telefonu teslim almaya gittim.Ürün aynen iade edildi ve görevli bana, yetkili servisin sorunu bulamadığını ve aynen iade ettiğini söyledi.Sinirler tavan tabi...
    Kutuyu kvk görevlisinin yanında açtım.Aynen hatayı tespit ettim ve kendisine bizzat gösterdim.Kendisi de hatayı görmüş oldu.
    Neyse,sonrasında kvk görevlisi bana "bu ürünü thh ye götürürsem bilirkişi de teyit ederse sorunsuz bir şekilde iade alırsın dedi"Tamam dedim ve tüketici hakem heyetine gittim.(il değil ilçe,eğer ürünfatura bedeli 4500 tl üzeri ise il,altındaysa ilçe)
    Oradaki görevli gayet bilinçli olduğunu daha ilk andan itibaren bana hissettirdi.Durumu anlattım,ürün hem kusurlu,hem ben 14 günlük yasal cayma hakkımı kullanmak istiyorum,bana dediği şey şu oldu "ürünü 14 gün içerisinde sebep belirtmeksizin iade edebilirsin,eğer gerekli belgeleri toplayabilirsen,sana tavsiyem bu yönde olur.Kusurlu ürün olarak şikayet edersen bilir kişi tespit edemeyebilir(cidden çok küçük bir nokta olduğu için fark etmesi zor,bir kere fark ettikten sonra göze batıyor orası ayrı)
    .Tespit etse ve haklı olsan dahi satıcı firma iade yerine onarım veya değişim hakkını kullanabilir.Dolayısıyla iade almak için sana tavsiyem bu ürünü 14 gün içinde iade etmek istediğini belgelendir,sana yardımcı olalım"
    Tamam dedim ve doğruca bir bilgisayarcıya gittim.Mailime girip hb sisteminden iade talebimi ve reddedildiği sayfaların çıktısını aldım.Burada başka önemli nokta ise,ürünü alış tarihim 6 nisan,bu işlemin gerçekleştiği gün ise 2 mayıs.arada neredeyse 1 ay var.Bu önemli değil.Önemli olan sizin ne zaman iade talebinde bulunmuş olmanız ve bu sürenin belgelerle kanıtlanabilir olması.Görevliye götürdüm.Tam her şey yolunda derken bu sefer de hiç hesaba katmadığım iş başıma geldi,ikametgahım giresun olduğu için,şimdilik işlemim askıya alındı,en yakın zamanda ikametgahı aldırıp iade işlemimi tamamlayacağım.Bir bakıma iyi de oldu çünkü sipegen marka alıdğım bir kılıf ta vardı iade talebinde bulunduğum,onu da götüreceğim.Burada değinmek istediğim bir nokta da var
    1.) cep telefonları artık günümüzde çok büyük yer kaplıyor.Ben 2 hafta servisle uğraştığımdan ve 3-4 ay boyunca karar çıkana kadar cihazı kullanamayacağımdan mağduriyetimin ne denli büyük olduğunu görevliye aktardım.Kendisi bana hak vermekle birlikte maddi tazminat da talep edebilirsin dedi.Fakat bu denli büyük firmalara karşı küçük bir tüketici olduğumdan şansım olduğunu pek düşünmüyorum,siz ne düşünüyorsunuz ?
    Hakem heyetin is bilen bir heywtse bir degil on cihaz iade edersin. Aklina takilan olursa pm at. 2tel degistim ve iade ettim heyetle.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • İyi bari hepsiburada dan telefon almam. Teknosa vatanda hemen elden alıp o an sorun varsa iade etmek en mantıklısı. Muhattabın sanal ortamda olunca uğraşıyorsun böyle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • skyrime2828 kullanıcısına yanıt
    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi limit001 -- 28 Mayıs 2018; 8:49:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: limit001

    .
    Peki baktın mı araştırdın mı neden t yazıyor..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: limit001

    .
    Sim kart takmadigin kurulum yapmadigin surece iade hakkin var. Ama sen kutuya hasar vermissin. Uzerinde imei numarasi falan var kutunun. Dolayisiyla iade almak istememeleri normal. Baskalarina satamazlar. Cihazda sorun yoksa kullan derim cift hat zorunlulugun yoksa.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.