Şimdi Ara

Punto için 185 65 15 88T Lastik basıncı kaç olmalı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
57.615
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba;

    Grand Punto için 185 65 15 Lastik basıncı kaç olmalı? ben 32 ön ve arka yaptım. Doğru bir değer mi?



  • Doğru. Çok takılmayın basınçlara.. 28'in altında ve 38'in üstünde olmasın yeter bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PetrovaFire

    Doğru. Çok takılmayın basınçlara.. 28'in altında ve 38'in üstünde olmasın yeter bence

    bunun sencesi bencesi olmaz hocam, lastikten bahsediyoruz, sizi yola bağlayan tek şeyden. Cahil cahil konuşmayın insanları yanıltmayın.

    aracın kapı içine, torpido gözünün içine vs bi yerlere bakın oralarda doğru lastik basıncının ne olması gerektiği yazar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: !!!Chinogolog!!!

    quote:

    Orijinalden alıntı: PetrovaFire

    Doğru. Çok takılmayın basınçlara.. 28'in altında ve 38'in üstünde olmasın yeter bence

    bunun sencesi bencesi olmaz hocam, lastikten bahsediyoruz, sizi yola bağlayan tek şeyden. Cahil cahil konuşmayın insanları yanıltmayın.

    aracın kapı içine, torpido gözünün içine vs bi yerlere bakın oralarda doğru lastik basıncının ne olması gerektiği yazar.

    Cahilce konuştuğum falan yok. Sözlerinize dikkat edin. Çoğu araba alıcısina 0 olarak teslim edilirken lastiklerinin basıncı 40in üzerinde oluyor ve konfor düşüklüğünden başka da hiçbir sorun olmuyor.

    Lastikler sapasaglamsa hiçbir şey olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 30-32 gibi olmalı ,aracımı ilk aldığımda 43 dü fazla abartacak birşey değil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • PetrovaFire kullanıcısına yanıt
    Çoğu araba alıcısina 0 olarak teslim edilirken lastiklerinin basıncı 40in üzerinde oluyor

    Sıfır araç teslim edilirken lastik basıncı 40ın üzerinde olmaz, eğer bayi aracın teslimatını yaparken basıncı gerekli seviyeye getirmemişse bu bayinin sorumsuzluğundan başka bir şey değildir. Araç müşteriye teslim edilmeden önce PDI testi yapılır. (Firmalarca testin adı değişiyor olabilir), bu işlem sırasında aracın tüm sıvı seviyeleri, lastik basınçları, varsa jant kapakları ve bijon kapakları, anteni radyosu vs. test/kontrol edilir. 40psi ve üzerinde teslimat yapan bayi sorumsuzdur. Baştan savma iş yapıyordur. Israrla insanlara yanlış bilgi vermeye devam ediyorsunuz. Sizin mantığınızla hareket edersek karteri tepeleme yağ ile doldurabiliriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi !!!Chinogolog!!! -- 29 Temmuz 2014; 0:49:45 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: !!!Chinogolog!!!

    Çoğu araba alıcısina 0 olarak teslim edilirken lastiklerinin basıncı 40in üzerinde oluyor

    Sıfır araç teslim edilirken lastik basıncı 40ın üzerinde olmaz, eğer bayi aracın teslimatını yaparken basıncı gerekli seviyeye getirmemişse bu bayinin sorumsuzluğundan başka bir şey değildir. Araç müşteriye teslim edilmeden önce PDI testi yapılır. (Firmalarca testin adı değişiyor olabilir), bu işlem sırasında aracın tüm sıvı seviyeleri, lastik basınçları, varsa jant kapakları ve bijon kapakları, anteni radyosu vs. test/kontrol edilir. 40psi ve üzerinde teslimat yapan bayi sorumsuzdur. Baştan savma iş yapıyordur. Israrla insanlara yanlış bilgi vermeye devam ediyorsunuz. Sizin mantığınızla hareket edersek karteri tepeleme yağ ile doldurabiliriz.

    Ben tepeleme yağ dolduralım demiyorum. Lastiklerin belli bir basıncı olması lazım bu konuda haklısınız ama basıncın 50'ye kadar yolu var. Bunu demeye çalışıyorum. Birçok kez denk gelirdim sıfır araçların lastiklerinin normalden yüksek olduğuna.

    Hatta kışlık lastikleri yazlıklarla değiştirirlken adamlar 38 basmışlar. Ben tabi bunu istasyona gidip kontrol edince öğrendim. İstasyona gidene kadar da hiçbir sorun olmamıştı.




  • PetrovaFire kullanıcısına yanıt


    Otomobil üreticileri doğru basıncı ve tekeri bulabilmek için bir çok test yapıyor. Çalakalem yazılmış değerler değil bunlar. Lastik basıncının düşük/yüksek olması sizin için hayati derecede önem taşır. Aracın frenleme süresini direk olarak etkiler. 50 ye kadar yolu var bunun deyip 32 lik tekere 40psi hava verirseniz önce canınız sonra malınız tehlikeye düşer.
  • Bir sitede punto için önler 33 psi, arka da 30 psi değer buldum. aracımın hiçbir yerinde lastik basınç değeri maalesef yazmıyor.
    Şu an hepsi 32 psi, aklımda hep 32 kullanma fikri yer etmiş, ama aradığım; doğru değer hangisi olmalı? Tabi ki bu değerler dizel bir punto için
  • ben soğuk lastiklere 33 basıyorum, ön ve arkayada aynı rakam.
    eğer lastik ısınmışsa 4 daha ekleyerek 37-38 basıyorum.
    175/65/r15 olursa.
    önler 35 arkalar 30 (eğer yük varsa arkalarda 35)
  • Beyler aynı ebat, 185/65/R15 lastiğe ön 32, arka 30 psi doğru mudur? Direksiyon daha da yumuşasın diye önü 33 yapayım mı yoksa böyle kalsın mı sizce?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    Beyler aynı ebat, 185/65/R15 lastiğe ön 32, arka 30 psi doğru mudur? Direksiyon daha da yumuşasın diye önü 33 yapayım mı yoksa böyle kalsın mı sizce?

    33 - 30 şeklinde yapıyorum ben.
    Araç dizel ise ön kısım ağır kalıyor. Lastikler yanak kısmına basınç uyguluyor. arkalar leylek gibi duruyor.
    aracı boş kullanıyorsanız tavsiye ederim. dolu iken arkaları 32 yapmak iyi. önlerin 34'e kadar yolu var ancak sert oluyor 34 basınç ile.
    Bu arada benzinlikte falan basmayın havayı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    Beyler aynı ebat, 185/65/R15 lastiğe ön 32, arka 30 psi doğru mudur? Direksiyon daha da yumuşasın diye önü 33 yapayım mı yoksa böyle kalsın mı sizce?

    33 - 30 şeklinde yapıyorum ben.
    Araç dizel ise ön kısım ağır kalıyor. Lastikler yanak kısmına basınç uyguluyor. arkalar leylek gibi duruyor.
    aracı boş kullanıyorsanız tavsiye ederim. dolu iken arkaları 32 yapmak iyi. önlerin 34'e kadar yolu var ancak sert oluyor 34 basınç ile.
    Bu arada benzinlikte falan basmayın havayı.

    Hocam geçenki boya değerleri konumda da çok yardımcı olmuştunuz, şimdi de öyle. Benim aracın hava değerlerini rot ayarı sonrası yetkili servis biraz maymun etmiş. Bende dediğiniz gibi hiç benzinliğe uğramadan direkt lastikçiye gittim. Önleri 32 yaptım, arka 30. Araç %90 tek ben yani boş kullanılıyor. Önü 33 yaparsam direksiyonum bir tık daha yumuşar mı, ya da 32'de kalsa sakıncası var mı? Çok teşekkürler, hayırlı bayramlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    Beyler aynı ebat, 185/65/R15 lastiğe ön 32, arka 30 psi doğru mudur? Direksiyon daha da yumuşasın diye önü 33 yapayım mı yoksa böyle kalsın mı sizce?

    33 - 30 şeklinde yapıyorum ben.
    Araç dizel ise ön kısım ağır kalıyor. Lastikler yanak kısmına basınç uyguluyor. arkalar leylek gibi duruyor.
    aracı boş kullanıyorsanız tavsiye ederim. dolu iken arkaları 32 yapmak iyi. önlerin 34'e kadar yolu var ancak sert oluyor 34 basınç ile.
    Bu arada benzinlikte falan basmayın havayı.

    Hocam geçenki boya değerleri konumda da çok yardımcı olmuştunuz, şimdi de öyle. Benim aracın hava değerlerini rot ayarı sonrası yetkili servis biraz maymun etmiş. Bende dediğiniz gibi hiç benzinliğe uğramadan direkt lastikçiye gittim. Önleri 32 yaptım, arka 30. Araç %90 tek ben yani boş kullanılıyor. Önü 33 yaparsam direksiyonum bir tık daha yumuşar mı, ya da 32'de kalsa sakıncası var mı? Çok teşekkürler, hayırlı bayramlar.

    direksiyonda birşey hissetmezsiniz. arada 3 fark falan olsa ancak hissedilen birşey olur.
    195-65-15 taktım son lastiği sert süspansiyon nedeniyle. Michelin energy saver. 32 - 30 şu anda. araba pamuk gibi oldu. zaten artık uzun yol yapmıyorum şehir içinde günde 10 - 15 km anca biniyorum bazen hiç binmiyorum. dezavantajı yüksek süratte virajlarda oynamaya başladı araba.
    bir önceki jant lastik kombinasyonu 195-55-16 idi. go kart hissi veriyordu yüksek olmayan süratlerde ancak 4 jantın dördüde kırılınca baktım olmayacak değişmek zorunda kaldım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    Beyler aynı ebat, 185/65/R15 lastiğe ön 32, arka 30 psi doğru mudur? Direksiyon daha da yumuşasın diye önü 33 yapayım mı yoksa böyle kalsın mı sizce?

    33 - 30 şeklinde yapıyorum ben.
    Araç dizel ise ön kısım ağır kalıyor. Lastikler yanak kısmına basınç uyguluyor. arkalar leylek gibi duruyor.
    aracı boş kullanıyorsanız tavsiye ederim. dolu iken arkaları 32 yapmak iyi. önlerin 34'e kadar yolu var ancak sert oluyor 34 basınç ile.
    Bu arada benzinlikte falan basmayın havayı.

    Hocam geçenki boya değerleri konumda da çok yardımcı olmuştunuz, şimdi de öyle. Benim aracın hava değerlerini rot ayarı sonrası yetkili servis biraz maymun etmiş. Bende dediğiniz gibi hiç benzinliğe uğramadan direkt lastikçiye gittim. Önleri 32 yaptım, arka 30. Araç %90 tek ben yani boş kullanılıyor. Önü 33 yaparsam direksiyonum bir tık daha yumuşar mı, ya da 32'de kalsa sakıncası var mı? Çok teşekkürler, hayırlı bayramlar.

    direksiyonda birşey hissetmezsiniz. arada 3 fark falan olsa ancak hissedilen birşey olur.
    195-65-15 taktım son lastiği sert süspansiyon nedeniyle. Michelin energy saver. 32 - 30 şu anda. araba pamuk gibi oldu. zaten artık uzun yol yapmıyorum şehir içinde günde 10 - 15 km anca biniyorum bazen hiç binmiyorum. dezavantajı yüksek süratte virajlarda oynamaya başladı araba.
    bir önceki jant lastik kombinasyonu 195-55-16 idi. go kart hissi veriyordu yüksek olmayan süratlerde ancak 4 jantın dördüde kırılınca baktım olmayacak değişmek zorunda kaldım.

    4 jantınızın birden güme gitmesi çok büyük şanssızlık olmuş. Benimkileri ön lastiği jant ile birlikte aynı simetrideki arka eşi ile değiştirip (çapraz değil) güya rotasyon yapmışlar. Bide standart rot (toe) ayarı yapılmış. Balans yapılmamış. Havalarıda saçmalamışlar ve dediğim gibi bugün lastikçide 32'ye 30 olarak düzelttirdim ancak fabrikasyon ayarlara göre direksiyonum bariz ağırlaştı, sertleşmişti. Usta, arka-ön arası aşınma farkı olduğundan bir süre daha kullandığımda direksiyonun eski yumuşaklığına kavuşacağını iddia ediyor. Bu doğru olabilir mi hocam?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bende standart 15 jantli 1.3multijet vardi , 33 olarak kullaniyordum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  •  Punto için 185 65 15 88T Lastik basıncı kaç olmalı
     Punto için 185 65 15 88T Lastik basıncı kaç olmalıorjinalotoparca.com
    185 65 r15 Hava Basıncı Kaç Olmalı ?
    https://orjinalotoparca.com/blog/185-65-r15-hava-basinci1049887273/5010

    şuraya bi göz gezdirebilirsiniz faydalı olur




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ramco4698 -- 12 Temmuz 2021; 15:58:46 >
  • Cahillikten bahsedilmesi hoş değil. Otomobil forumu da olsa ufak bir Google araştırması sonucu ortaya çıkacak bir sonuç için bu kadar birbirinizi üzmeye gerek yok. Yine de çok bildiğimi söylemeyerek bir yorum getireyim. Lastiğin basıncı, lastik ebatlarından bağımsızdır. Kullanılan araca göre değişiklik gösterir. 32 basıp geçmek bu forumda vakit geçirenlere göre değildir. Örneğin benim aracımda konfor isterseniz ön 32, arka 29 basın yazıyor. Ortalama sürüş için ön 36, arka 32. Yüklü sürüş için ön 36, arka 38 yazıyor (psi). Punto için bilgiler ektedir. BAR cinsinden yazmaktadır..


    aa98324dbe9ba24cdeff9f0e958f3305.jpg (604×470) (tapatalk-cdn.com)





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.