Şimdi Ara

Hyundai i20 1.0 T-GDİ Style Plus Kullanım Geçmişim.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
1.414
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkesi iyi günler, öncelikle yaşanan felakette yaşamını kaybeden şehitlerimize ve yakınlarına Allah'tan rahmet ailelerine sabır diliyorum bu günlerde sohbet muhabbet anlamında ilginizi çekebilir diye de düşündüğüm konuyu aktarmak istedim. Yaklaşık üyeliksiz şekilde bu forumda 9-10 yıldır büyüklerimin küçüklerimin yazdıklarını, yorumlarını deneyimlerini okumakta takip etmekteyim. Ne zamandır aklımda belki aracı alacak kişilere bir ön adım olur yönünde bu deneyimimi paylaşmak istedim.

    Aracımı 2021 Ağustos 14'ünde teslim aldım şuan yıl bazda 2 yıllık 2. bakımına soktum. Bakım demişken 2022 şubatta 1537 TL, 2023 şubatta 3045 TL civarında bir ücret ödedim. Tasarım konusuna hiç değinmek istemeden(bu arada beğeniyorum), en çok hayıflandığım konu 1.Güvenlik çünkü hatrı sayılır bir donanıma sahipken 2 airbag olması rahatsız ediyor. Diğeri ise Style Plus donanımda kablosuz şarj, sunroof, lastik jant takımı, piano black kaplamalar ile donatmışlarken klima kumandasının hala manuel olması beni arabadan soğutuyor. (Ayna kapatma ve Camları kumandadan kapatamamak ayrı bir eziyet)

    Geçtiğim araba 1.6 atmosferik Hyundai Matrix'di aile aracımızdı ancak 6 sene kesintisiz ben kullandım. O yüzden motor anlamında beni mutsuz eden bir performansı bulunmamakta. Özellikle 120-130 a kadar kesintisiz hızlanması İstanbul Avrupa yakası için bana yetiyor. Sürüş modları sadece gaz pedalını etkiliyor. Sport'ta kullanmak zevkli oluyor. Araç yapı olarak çok sert iç ve dış anlamında da, tek yumuşak yer direksiyon diyebilirim. Araç lastik ebatları 215/45/17 Hankook Ventus Prime 3 2020/38. hafta. Araç sertlikten dolayı yol tutuşunu lastik kalığını lastiğin iyi olmasından kaynaklı olarak çok kötü etkiliyor. Lastikleri ısıtarak girdiğim bile virajlarda arkası çok kolay geliyor ve kore gruplarında esp biraz geç açılıyor olması gerek biraz kendinizin toplaması gerekiyor. Önceki aracımdan idmanlıyım hoş, onda hiç bir güvenlik sistemi yoktu. Sürekli abs devreye giriyor araçta bunu lastiğe bağlamıyorum. Araç öne doğru yığılmadığı için sürekli lastik kendisini kitliyor. Yakıt konusunda bu zamana kadar üzmedi beni hiç. İş yolu içerisinde günlük 11 km git gel ve kendi akşam gezmelerimi katarsak, ortalama yakıtım şehir içi yazın 7.2 LT, kışın 8.3-8.5 LT arasında değişmektedir. Uzun yolda 100-110 sabit gittiğimde ise 4.8-5.3 arasında dolaşıyor. DCT şanzımanın 2. vitesten sonra çalışma prensibi güzel pedalda kickdown kısmı ile uyumu güzel lag yok gibi diyebilirim. Ancak 1-2 vites arasında takırtı sesleri arafta kalması geriye takıldığında yığılması gibi sorunlar acaba şanzıman indimi diye korkutmuyor değil. Araç diğer b segmentindeki araçlara göre geniş bagajı ben tek sürdüğüm için çok yeterli. Trim sesleri konusunda ise sunrooftan tıkırtılar geliyor, kapılardan geliyor özellikle arka kapılar öne göre bariz çok kalitesiz yapılmış, 4-5 kere servise götürdüm o yüzden dolayı inadım tuttuğu için normal karşılanmasını istemediğim için onların yapmasını istedim. Trim giderici sprey sıkıp gönderiyorlardı. En sonunda içeriye ufak bir yalıtım malzemesi koymuşlar. Sunroof perdesini kapatıncada yukardan ses gelmiyor şimdilik. Far aydınlatmaları yeterli, uzun yolda farların sinyal kısımlarında terleme yapıyor sonra kendisi geçiyor. Geri görüş kamerasının netliği güzel harika değil tabikide. Ben aracı 220.000 TL ye almıştım. 0 araç aldığım için İyikide aldım. Tavsiye konusunda eğer c segmentte güncel bir aracınız varsa 2015-16 kasa değmez, Ancak Sıfır araç arayışındaysanız atmosferik motordan böyle turbolu bir araca geçiş yapacaksanız, bence mantıklı ve 2-3 kişilik bir aileye üzeceğini sanmam. Sormak istediğiniz sorular olursa seve seve cevaplamaya çalışırım. 18.000 KM'yi doldurmuş bulunmaktayım. İlk konu açışımdı, noktalama işaretlerinde veya giriş gelişme sonuç ilişkilerinde bazı yerleri karıştırmış olabilirim. Buna takılan forumdaşlar olabilir, kalp kırmadan ben şimdiden kusuruma bakmayın mesajını iletmek isterim.








  • Merak ettim hocam verecek olsan kaç istersin mesela ..
  • dfk24 kullanıcısına yanıt

    Aracı 220 bine almış. Mantıken araçın km si ve yaşı arttığı için daha uyguna vermek zorunda. Bence 200 bin isterdi.

  • Güle güle kullanın araç ararken çok fazla bakmıştım style plus kasaya fakat çok yoğun trafikte kullandigim için şanzıman korkuttu beni çabuk elimde kalmasından,birde dediğin gibi manuel klima gerçekten o şekle yakışmıyor zaten bide gösterge tablosu bana eski gibi geldi anca full pakette dijital gösterge vardı sonuçta 0 araç almışsınız güzel bir fiyata daha ötesi yok.
  • Arada enter a basıp satırbaşı yapabilirsen daha iyi olur okuyası gelmiyor insanın böyle olunca. Güle güle kullanın.

  • kutsal kavramları ihmale, iş bilmezliğe, liyaketsizliğe, adam kayırmacılığa siper etmemek gerek.

  • Emekkk kullanıcısına yanıt

    5 sene garantiden rahat ederdiniz  

  • 1.0 turbo GDI bir tık fazla yakmış sanki , elektrikli turbolu gdı ile 30 sene önceki mekanik 1.8 gdi yakıt düzeyleri hemen hemen aynı olmuş.


    Vergi avantajı sağladığı ve yeni teknoloji olduğu ,için eskiye nazaran daha sorunsuzdur diye düşünüyorum.

  • T-Dog kullanıcısına yanıt

    Benim aracımda elektrik desteği bulunmamakta hocam, güncel benzin litre fiyatı ile (20,51) pompa attıktan sonra karma olarak 450-500 KM yapabiliyorum. Hesapladığımda karma olarak çıkan değer 1.66 TL/km gibi bir değer çıkıyor. Yol güzergahım Güngören-Bakırköy-Esenler,.

  • emirhansarraf E kullanıcısına yanıt

    Bende mekanik Mitsubishi carisma 1.8 GDI vardı o da performanslı kullanım ile 1.8 TL yakıyordu aynı Güngören Zeytinburnu uzun yol yüksek devirli kullanım

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.