Şimdi Ara

Patlak olmayan lastigin tamamen inmesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
15.347
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaslar, dun basima garip bir durum geldi. Aracim kapali otoparkta guvenli bir yerde duruyor onu belirteyim once. Gece aracimi yine otoparka koydum, sabah cikardim. 300-400m sorunsuz gittikten sonra bir viraja biraz arkayi yanlayarak girdim ve 1dk sonra lastik basinc uyarisi verdi aracim. Hemen benzinlige girdim ve sol on lastigimin tamamen indigini gordum. Patlak varmi diye anlamak icin 1psi olan basinci tekrar 30psi a sisirdim ve o andan beri aracta sorun yok, 20km yaptim ancak lastik sorunsuz gorunuyor. Boyle bir durum nasil olabilir? Biri kasitli siboptan hava cikarmis olamaz, patlak olsa 20km yol gitmis arabada sorunu fark ederdim tekrar... Yorumlarinizi bekliyorum.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Patlak Olmayan Lastiğin Tamamen İnmesi

    Lastiklerin patlaması, araç sahipleri için yaygın bir sorundur. Ancak, lastik patlak olmadığı halde tamamen inme durumu da nadir değildir. Bunun nedenleri arasında şunlar yer alabilir:

    • Jant Oksitlenmesi: Jantlar, lastikleri yerinde tutar. Ancak zamanla jantlar oksitlenebilir ve bu da lastiklerin sızdırmasına neden olabilir.
    • Lastik Yanak Deformasyonu: Lastikler aşırı sıcaklıklara veya ağır yüklere maruz kaldığında, yanaklarında deformasyonlar oluşabilir. Bu deformasyonlar, lastiğin sızdırmasına yol açabilir.
    • Valf Kapağı Hasarı: Valf kapağı, lastiğin içine hava eklemek veya çıkarmak için kullanılan parçadır. Kapak hasar görürse veya düzgün şekilde takılmazsa, hava dışarı kaçabilir ve lastik inebilir.
    • Lastik Boncuk Oturmama: Lastik boncuğu, lastiğin janta oturduğu noktadır. Boncuk düzgün oturmuyorsa, hava sızıntısına neden olabilir.

    Lastik Kendi Kendine İner mi?

    Bazı durumlarda, bir lastik kendi kendine inebilir. Bunun nedenleri arasında şunlar yer alabilir:

    • Yavaş Sızıntı: Küçük bir delinme veya yırtılma, lastiğin zamanla yavaşça inmesine neden olabilir.
    • Yan Duvar Hasarı: Yan duvar hasarı, lastiğin hava tutmasını engelleyebilir.
    • Eski veya Aşınmış Lastikler: Eski veya aşınmış lastikler, yanak deformasyonu veya valf kapağı hasarı gibi sorunlara daha yatkındır.

    Lastik Tamamen İnmişse Ne Yapılmalı?

    Lastiğiniz tamamen indiyse, aşağıdaki adımları uygulamalısınız:

    • Aracınızı emniyetli bir yere park edin.
    • Patlak var mı diye lastiği kontrol edin. Patlak yoksa, yukarıda listelenen olası nedenleri inceleyin.
    • Lastik tamir kiti kullanmayı deneyebilirsiniz.
    • En yakın lastikçiye gidin veya yol yardımını arayın.

    Lastiklerinizi düzenli olarak kontrol etmek ve bakımını yapmak, patlak olmayan lastiklerin tamamen inmesini önlemeye yardımcı olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Etiket kismindan kaciriyor olabilir. Lastigin icinde ki etiket yuzunden lastikciye gittigimi bilirim. Sokturup cikarttik icindeki etiketi oldu bitti.

    Aklima daha baska birdey gelmiyor valla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sibop dibi çatlak olabilir
  • Lastigin yanagı yuksek ise jant ile yanak arasından kacırmıstır buyuk ihtimal. Ozellikle sınırları zorlayarak viraja girdiyseniz olabilecek bir durumdur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: entropy

    Sibop dibi çatlak olabilir

    +1 muhtemelen sibopta sorun vardır eğer sibop plastikse bu tür sorunlar yaşanabiliyor... plastik sibopları her lastik değişiminde değiştirmek gerekiyor eğer değişmesse bu tür sıkıntılar ortaya çıkıyor, size tavsiyem çelik sibop kullanmanız, çelik sibopta bu tür sorunlar yaşanmıyor ve lastik değişimlşerinde yenilemeniz gerekmiyor...
  • siboptan olabilir
  • Bizim eski mersoda da aynı sorun olmuştu sert bi U dönüşü yaptıktan sonra basıma geldi lastik ile jant arasından kaçırmış olabilir demişti lastikci.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Bijonların aşınması normal mi?
    17 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Jant kenarlarından kaçırmıştır.Siz tekrar havayı basınca yerine oturmuştur.İyice oturması için yüksek ps hava basın, sonra firmanın istediği hava seviyesine indirin....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxkoksalxx

    Bizim eski mersoda da aynı sorun olmuştu sert bi U dönüşü yaptıktan sonra basıma geldi lastik ile jant arasından kaçırmış olabilir demişti lastikci.

    Aynen hocam benim aracta mercedes, muhtemelen dediginiz gibi jant tarafi acildi ordan kacak oldu. Sizce servise goturup baktirmaya degermi yoksa bir sure boyle idare edermiyim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Batu


    quote:

    Orijinalden alıntı: xxkoksalxx

    Bizim eski mersoda da aynı sorun olmuştu sert bi U dönüşü yaptıktan sonra basıma geldi lastik ile jant arasından kaçırmış olabilir demişti lastikci.

    Aynen hocam benim aracta mercedes, muhtemelen dediginiz gibi jant tarafi acildi ordan kacak oldu. Sizce servise goturup baktirmaya degermi yoksa bir sure boyle idare edermiyim?

    Jant kenarından çıkarması muhtemel, eski aracımda 2 defa yaşamıştım bu sorunu. Sizi bir süre idare edecektir elbette fakat tehlikeli bir konu. Yüksek ihtimalle jant oksitlenme yapmıştır, jantınız daha önce düzeltme işlemine tabi tutuldu mu? Düzeltme işlemi yapılmadıysa dahi bir lastikçiye gidip düşük ücrete hallettirebilirsiniz. Canınızı tehlikeye atmayın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Batu


    quote:

    Orijinalden alıntı: xxkoksalxx

    Bizim eski mersoda da aynı sorun olmuştu sert bi U dönüşü yaptıktan sonra basıma geldi lastik ile jant arasından kaçırmış olabilir demişti lastikci.

    Aynen hocam benim aracta mercedes, muhtemelen dediginiz gibi jant tarafi acildi ordan kacak oldu. Sizce servise goturup baktirmaya degermi yoksa bir sure boyle idare edermiyim?

    Hocam lastikciye gittik biz sadece lastiği söktü lastiğin jantla birleşen noktalarını ve lastiğim birleşim yerini temizledi o gelen yerlere sonra lastiği takmadan ilaç gibi birşey sürdü sanırım zirt gibi birseydi sonra sıkıntı yasamadık. Bizimkinde servislik durum yoktu sizdede yoktur ama lastikciye gitmede fayda var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sibop yada jant kenarı başka ihtimal yok gibi birşey...
  • Bazı patlaklar öyle olur, bazen çivi girince hemen inmez 1 gece ya da 1 gün sürer inmesi, yarın sabah kontrol ettiğinizde büyük ihtimal farkedilecek kadar inmiş bir şekilde bulacaksınız lastiği.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Biturbo -- 5 Nisan 2013; 21:18:54 >
  • siboptan kaçırıyor olabilir, sert bir çukura girmişseniz fln jantınız yamulmuş ordan kaçırıyor olabilir ya da çivi gibi bir şey girmiştir bu nedenle lastiğiniz yavaş yavaş hava kaçırıyor olabilir bi lastikçiye giderseniz sorununuz hemen çözülür
  • Sibop dibi büyük ihtimalle.
  • Benzer bir durum başıma gelmişti

    Aracı park ettim gece (kapalı park ettiğim yer) sabah aracın ön sağ lastiği tamamen inmişti

    Hava bastık lastikciye vardık sibopdan dedi lastiği kontrol etti hiç bir şey yok

    Lastikcinin bana tavsiyesi :

    Lastik değişiminde kesinlikle siboplarıda takım halinde değiştir oldu

    bende o zamanlar lastik değişimi yapmış (10.000km olmuştu) eski lastiklerle 30.000 km yapmıştım

    Lastiği değiştiren eleman sibopları aynen takmış yenilere

    bende o gün tüm lastiklerin siboplarını değiştirdim daha sorun yaşamadım.

    Zamanla basınçtan dolayı sibop kacak yapıyormuş birde lastik ısısından dolayı sibop kavukçuk özelliğini kaybediyormuş.

    Geçmiş olsun.




  • apartmanınızdahaylaz bi enik olabilir
  • Aklıma iki nokta geliyor...SİBOBUN DİBİ ve Jantın hafifi eğri bir kısmı var ise ...Lastik kenarı tam dik basmıyor..Virajda sert bir hareketle hafif falso yaptıysa hava boşalmıştır..
  • çukura falan girmedin demi jantın yamuk olmasın
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.