Şimdi Ara

'P' olmayan otomatik vitesler hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
46
Cevap
1
Favori
50.946
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bildiğiniz gibi otomatik vites araçlarda genelde P-R-N-D olur.
    Yani park edeceğimiz zaman vitesi P'ye alır el frenini çekeriz.
    Ama bazı otomatik vitesli araçlarda (mesela yeni toyotalarda) P yok.İleri geri ve boş vites var.
    Yani arabayı park ederken şanzımanı kilitlememiş oluyoruz vites boşta bırakılıyor.
    Oldu ki el freni tutmadı araba savruldu viteste boşta olduğu için araba kayıp gider bu dezavantaj değil midir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sssemih24 -- 22 Eylül 2016; 0:56:56 >



    _____________________________
  • M/M yarı otomatik şanzımandır. P modu yoktur. El frenine güvenmiyorsanız N'de değil viteste bırakın.
    Burda dikkat edilmesi gereken nokta şu. Eğer N'de iken stop edip araç dururken vitese alırsanız elektrik sistemi devrede olmadığı için sadece kol viteste görünecek araç aslen viteste olmayacaktır.
    Kayma durumu gerçekleşebilir.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    P Olmayan Otomatik Vitesler: Park Etme Rehberi

    Otomatik vitesli araçlarda "P" harfi, park konumunu belirtir. Ancak bazı yarı otomatik araçlarda "P" konumu bulunmaz. Bu araçlarda park ederken aşağıdaki adımları uygulamalısınız:

    • Motoru kapatın: Aracınızı park yerine getirdikten sonra motoru kapatın.
    • El frenini çekin: El frenini sonuna kadar çekin. Bu, aracınızın kaymasını önleyecektir.
    • Vitesi boşa alın: Vites kolunu boşa alın.
    • Anahtarı çıkarın: Anahtarı kontaktan çıkarın.

    Yarı Otomatik Araçlar için Park Halinde Hangi Vitese Alınması Gerektiği

    Yarı otomatik araçlarda "P" konumu olmadığından, park halindeyken vites kolunu boşa almanız gerekir. Bu, aracın hareket etmesini önler ve şanzımana zarar gelmesini engeller.

    Otomatik Vitesli Araçlar için Park Etme Sırası

    Otomatik vitesli araçlarda park etme sırası şu şekildedir:

    • Aracınızı park yerine getirin.
    • Motoru kapatın.
    • Vites kolunu "P" konumuna getirin.
    • El frenini çekin ve anahtarı çıkarın.

    Bu adımları takip etmek, otomatik vitesli aracınızın güvenli bir şekilde park edilmesini sağlayacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 9 yıldır P modu olmayan M/M şanzımanlı toyota kullanıyorum. Hiç ihtiyaç hissetmedim. P modu olan arabaları kullandığımda da P ye almayı unutup çıkıyorum. Çok çok elzem olsaydı koyarlardı demek ki olmadan da oluyormuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • İleriye veya geriye takacaksın manuelde olduğu gibi. Direksiyonu da kaldırım tarafına çevireceksin. Park vitesi gereksiz bence.
    _____________________________
  • sssemih24 kullanıcısına yanıt
    (P)yoksa (N) + Elfreni
    İcin rahat etmezse lastigi kaldirma daya
    Oda rahat etmese elfrenuni daha cok sıktırt

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • p modu olmayan araçlar yarı otomatik araçlar
    yani kavrama sisteminde debriyaj var fakat sistem değişimde robotik olarak kavrama yapıyor
    belki de n moduna alındığı zaman araç tıpkı vites de ki gibi bir sistemi vardır bu şanzımanların
    _____________________________
    Opel Vectra 1.9 CDDesign sütçü Edition
    150 ps 320 nm 6 ileri Active Select
  • M/M yarı otomatik şanzımandır. P modu yoktur. El frenine güvenmiyorsanız N'de değil viteste bırakın.
    Burda dikkat edilmesi gereken nokta şu. Eğer N'de iken stop edip araç dururken vitese alırsanız elektrik sistemi devrede olmadığı için sadece kol viteste görünecek araç aslen viteste olmayacaktır.
    Kayma durumu gerçekleşebilir.
    _____________________________
    Core2Duo E6850@3600mhz //Big Water 735//Abit IN9 32XMAX Wifi //Sapphire 4770//2*2GB Crucial Ballistic Tracer//2*500 Gb Seagate RAID0//HP W2207//Ev Yapımı Feel! Tıkla //LG Dvd-rw//Philips cd-rw//Lc POWER 550Watt//HP 1315 All in one//Creative Megaworks THX550 5 1//Creative Audigy2ZS //Logitech Momo Racing Force//
  • Her ne olursa olsun P modu N de bırakmaktan daha ıyıdır. Zorlamıyoruz ama konulsa iyi olur
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • benim tam otomatik insigniada p var ama nadiren p ye alırım, n+el freni yapıyorum, böyle alıştım böyle gidiyor
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdsavas1

    9 yıldır P modu olmayan M/M şanzımanlı toyota kullanıyorum. Hiç ihtiyaç hissetmedim. P modu olan arabaları kullandığımda da P ye almayı unutup çıkıyorum. Çok çok elzem olsaydı koyarlardı demek ki olmadan da oluyormuş.

    Aynı şekilde. Ben şanzımana yük bindirmeden viteste bırakıyorum olurda el freni tutmazsa kolay kolay kaçmaz araba


    Konuyu açan arkadaşa arabanın arkasına parke taşı koysun, park ettiğinde tekerin altına sıkıştırırsın
    _____________________________
  • SAİM. kullanıcısına yanıt
    Dsg yari otomatik ve p modu var onu da p modunda birakinca kaymiyir mu ayni tam otomstikler gibi yoksa godtermelik mi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • P olmayan yarı otomatiklerde viteste bırakabiliyorsunuz zaten aracı

    Hatta hanımın Punto'da boşa alıp da kontak kapatırsanız ekranda "N" yanıp sönerken araç uyarı sinyali veriyor boşta bırakma diye
    _____________________________
    Notebook: Lenovo Ideapad S400 | Dell Latitude 3410 | Mouse: Logitech M171
    Tablet: Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 SM-T320
    Mobil: Xiaomi Mi9 SE | iPhone 11 64gb | Kulaklık: Haylou GT6
    Otomobil: 2020 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi EAT6 Allure Selection | 2020 Renault Megane 1.5 DCi EDC Touch | Bebek Koltuğu: Britax Römer Advansafix IV R
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nbacıshaquılle

    Dsg yari otomatik ve p modu var onu da p modunda birakinca kaymiyir mu ayni tam otomstikler gibi yoksa godtermelik mi.

    DSG Yarı Otomatik değil, çift kavramalı
    _____________________________
    Notebook: Lenovo Ideapad S400 | Dell Latitude 3410 | Mouse: Logitech M171
    Tablet: Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 SM-T320
    Mobil: Xiaomi Mi9 SE | iPhone 11 64gb | Kulaklık: Haylou GT6
    Otomobil: 2020 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi EAT6 Allure Selection | 2020 Renault Megane 1.5 DCi EDC Touch | Bebek Koltuğu: Britax Römer Advansafix IV R
  • Arif kullanıcısına yanıt
    Yari otomatikler tek ve cift kavrama diye ikiye ayrilir hocam mantiklari birebir ayni zaten ikisinde de baski balata robotik debriyaj ve kavrama vardir sadece dsg de 2 kavrama bulunur biri viteste iken digeri hazirda bekler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nbacıshaquılle

    Yari otomatikler tek ve cift kavrama diye ikiye ayrilir hocam mantiklari birebir ayni zaten ikisinde de baski balata robotik debriyaj ve kavrama vardir sadece dsg de 2 kavrama bulunur biri viteste iken digeri hazirda bekler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 22 Eylül 2016; 9:10:12 >
    _____________________________
    Notebook: Lenovo Ideapad S400 | Dell Latitude 3410 | Mouse: Logitech M171
    Tablet: Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 SM-T320
    Mobil: Xiaomi Mi9 SE | iPhone 11 64gb | Kulaklık: Haylou GT6
    Otomobil: 2020 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi EAT6 Allure Selection | 2020 Renault Megane 1.5 DCi EDC Touch | Bebek Koltuğu: Britax Römer Advansafix IV R
  • p yarı otomatik şanzımanlarda yok.
    mitsubishi colt'un amt şanzımanında yok
    opel corsa easytronic'te yok
    corolla multimode'da yok.

    ama bazı farklar var mesela amt colt'ta a moduyla harekete geçerken corolla multimode'da e modunda harekete geçiyor araç. ama p modu ortak olarak hiç birinde yok.
    yarı otomatik olup p modu olan var mıdır bilemem tabi belki vardır. dediğim tek kavrama için geçerli, dsg gibi çift kavramaları kastetmiyorum.
    _____________________________
    Labor omnia vincit. Çalışınca her şey olur...
  • _____________________________
    Tüm insanlığa selam olsun !
  • Nedense P'ye hiç güvenmem hala manuel gibi yokuştaysam kaldırıma dayarım el frenini çekerim sadece P'de bırakıp hiç inmedim arabadan. İhtiyatlılık bunu gerektirir.
    _____________________________
    Naçizane fikrimdir..
  • P ye alıp el frenini çekiyorsunuz.
    P yi kullanmıcaksanız neden koymuşlar adamlar.
    Tam otm ve P si olan otmleştirilmiş manuallerde N ye alıp el freni çekmek saçmalıktır.Zaten mercedeste P ye almadan anahtarı çekemiyorsunuz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Dualogic de p yok n ye alıp el freni cekiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________

    II. Abdülhamid
    Ulû Sultân Abd-ül Hamid Han - Gazi

    "Tarih değil,hatalar tekerrür ediyor."


    2009 Renault kangoo 1.5 dci panelvan 85 hp.
    2017 Renault Megane sedan 1.5 dci edc icon 110 hp.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sssemih24

    Arkadaşlar bildiğiniz gibi otomatik vites araçlarda genelde P-R-N-D olur.
    Yani park edeceğimiz zaman vitesi P'ye alır el frenini çekeriz.
    Ama bazı otomatik vitesli araçlarda (mesela yeni toyotalarda) P yok.İleri geri ve boş vites var.
    Yani arabayı park ederken şanzımanı kilitlememiş oluyoruz vites boşta bırakılıyor.
    Oldu ki el freni tutmadı araba savruldu viteste boşta olduğu için araba kayıp gider bu dezavantaj değil midir?

    Siz önce P'ye alıp sonra el freni çekerseniz aracın tüm yükünü şanzımana verirsiniz.İnsanlar bu hatayı yapmasın diyedir.

    Edit; Önce aracı P'ye alacaksınız, ayağınız frende tabii.El frenini çektikten sonra ayağınızı frenden çekmeden N'ye alacaksınız.frenden ayağınızı çekeceksiniz.Tekrar frene basacaksınız ve vitesi P'ye alacaksınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NinthMenderReturns -- 22 Eylül 2016; 11:41:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.