Şimdi Ara

Teknik Abilerime Bir Soru: Manuel ve Otomatik Şanzıman Konusunda...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
332
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Araç 1.6 atmosferik 100 bg Focus.

    Manuel 5 ileri aktarmada son vites 3000 devirde 104 km/s
    Otomatik 4 ileri aktarmada son vites 3000 devirde 120 km/s

    Otomatik aktarma, uzun yolda daha tasarruflu olacak demektir.

    Aynı araç, aynı motor ama son vites devir oranları neden farklı ayarlanmış?.. Manuelin günahı ne?



  • Bu aracın manueli daha keyifli..otomatik vitesin dişli oranları uzun tutulduğu icin rampalarda çokça bayılıyor..kullanan bir abimiz var cok da memnun degil bu durumdan..düz yolda sikinti yok ancak ara hızlanmalarda iyi degil..cok abanmak lazım gaza i da benzini sömürüyor..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu aracı 10 sene kullandım. 4. Vitesten sonra tork konvektörü kilitleniyor ve devir 200 rpm daha düşüyor. Yani 4.5 vites gibi diyebiliriz. Uzun yolda ekonomik oluyor ama dur kalk trafikte tüketiyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Focus 1'de manuel vites 120 km hızda 3000 devir çeviriyor, 2'de neden öyle saçmalamışlar?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bence otomatigin gunahi ne diye sormaliydin, 4 tane orani var zaten hepi topu ve son vites orani 5 ileri manuelden daha uzun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    Focus 1'de manuel vites 120 km hızda 3000 devir çeviriyor, 2'de neden öyle saçmalamışlar?

    Çok sağlam saçmalamışlar, uzun yolda 3250 rpm-110 km/s'in üstüne çıkamıyorum, yükselen motor sesi ve Focus'un rezalet yalıtımı kafa ütülüyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mazotşist

    quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    Focus 1'de manuel vites 120 km hızda 3000 devir çeviriyor, 2'de neden öyle saçmalamışlar?

    Çok sağlam saçmalamışlar, uzun yolda 3250 rpm-110 km/s'in üstüne çıkamıyorum, yükselen motor sesi ve Focus'un rezalet yalıtımı kafa ütülüyor...

    98 Astra'da bile 108 km.. Burdan Ford'a koca bir oha gönderiyorum..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Tamamen amelelik, hiyarlik.

    Yani manueli 5 vitesse otomatigini de yap 5 vites, oranlari da ayni olsun. Niye abidik gubidik iş yapiyorlar anlamiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ha bu arada unutmadan, forumun en teknim abilerindenim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çok saçma olmuş cidden benim kullandığım araç 3000devirde 140 yapıyor otomatiği 4 ileri 3000devirde 115 yapıyor fordun manuelinin 4ileriden bu kadar geri kalması çok garip olmuş
  • Tork konvertörü torku dönüştürüyor. Bu sırada devirden biraz kayıp oluyor. Yani konvrtör kısmı CVT gibi davranır belirli aralıklar içinde.

    Doğrudur, sabit hızda kilitleniyor ama hızlanmalarda konvertör yine açık. Hızlanma sırasında yine 3000 devire yaklaşabiilir konvertörlü şanzıman. Bu sebeple konvertörlerde vitesler biraz daha ağır tutulur. 70'lerden beri istisnaya rastlamadım.
  • Benim focus 1 3000 devirde 120 ile gidiyor. Neden böyle yapmışlar acaba.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.