Şimdi Ara

Otomobillerin FWD,RWD Olarak Üretilme veya Üretilmeme Sebepleri (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
100
Cevap
5
Favori
5.995
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Otomobillerde "çekiş" kelimesinden kasıt olunan, mekanikteki "tahrik" kelimesidir.

    Bir otomobili tanımlarken önemli olan itilmesi veya çekilmesi değil, Motor gücünün yere arkadan mı önden mi aktarıldığıdır..

    Öyle olunca "önden çekiş" ve "arkadan çekiş" ifadeleri yeterlidir.


    Çekiş kelimesinin çekmekten geldiğini ama başka bir anlamı olduğunu bilmeliyiz. Yukarıda geçen "aracımın çekişi düşük" cümlesi kelimeyi iyi anlatmaktadır.
  • Tekrar ediyorum.

    İtiş mi çekiş mi konusunda otomotiv dünyasında bile bir birliktelik yokken burada boşuna çabalamayın. En ünlü markaların en üst düzey Türk yöneticilerine de sorsanız biri itiş der biri çekiş der.

    Yeter bu kadar, konu amacından iyica saptı. İsteyen istediğini kullansın.

    Ya da konunun başlığını değiştirin, ''İtiş mi, Çekiş mi?'' diye, biz de mesajlarımızı silelim.

    Yeter!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 23 Ekim 2012; 13:08:24 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Tekrar ediyorum.

    İtiş mi çekiş mi konusunda otomotiv dünyasında bile bir birliktelik yokken burada boşuna çabalamayın. En ünlü markaların en üst düzey Türk yöneticilerine de sorsanız biri itiş der biri çekiş der.

    Yeter bu kadar, konu amacından iyica saptı. İsteyen istediğini kullansın.

    Ya da konunun başlığını değiştirin, ''İtiş mi, Çekiş mi?'' diye, biz de mesajlarımızı silelim.

    Yeter!

    @ hasanmerto

    Benim mesajıma alıntı yapmışsınız fakat sizin mesajlarınızı göremiyorum. Kusura bakmayın. İyi forumlar.



    Kapris yapma.

    Tartışıyoruz şurda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Bu konuda bayağı bir tecrübem var efenim.

    Öncelikle şahin-doğan dizaynı öyle olduğu için arkadan itişti. Önden çeker araba yapmak daha ekonomik; ancak çok daha teknik bir konu. Kuş serisinin alayı 1960 sonları Fiat dizaynları olduğu için, 1960'larda önden çeker teknik bir işti. Kuş serisinin ilk modellerinde durum daha da vahim, şanzıman ve diferansiyel armut oranları rastgeledir. Şöyle ki, 4 viteste şaftı x tur çevirirken araç 90'la giderken diferansiyel 1:1 dişli oranlı olabilir veya şanzımanda 4 viteste şaftı 2x tur çevirirken araç 90'la giderken diferansiyel 1:2 dişli oranlı olabilir. İlk kuş serisi çok rastgele yapılmış arabalardır. Yakıt tüketimlerinden ve gaza basarken tekerin kopuş kolaylığından bunu anlayabilirsiniz. İkinci seride çok birşey değişmemesine rağmen diferansiyel oranları falan daha oturmuştur, araç daha az yakıt tüketir ve teker daha zor kopar... Kısaca Tofaş'ın arkadan itiş olması tamamen teknik sıkıntılardan kaynaklanır.


    Kuş serisinin kaynağı Fiat Regata'dır ve 1983 yılında FWD olarak üretimine başlanmıştır. Fakat aynı patentli kuş serisi RWD'dir. Nedenini bilemiyorum fakat özellikle RWD yapılmıştır. Çünkü patentin orjinali FWD'dir.


    quote:

    Şöyle ki, 4 viteste şaftı x tur çevirirken araç 90'la giderken diferansiyel 1:1 dişli oranlı olabilir veya şanzımanda 4 viteste şaftı 2x tur çevirirken araç 90'la giderken diferansiyel 1:2 dişli oranlı olabilir.


    Bir de bu üstteki kısmı anlamadım. Diferansiyel dişli oranı nasıl değişiyor?

    Aynı arabada değişmiyor tabii ki. İlk üretimlerle sonrakiler arasında diferansiyelde farklılıklar var diye biliyorum. Yakıt tüketim farklılığının temel sebebi bu sanırım. Çünkü aracın görüntüsü değişmekle birlikte ağırlık çok değişmiyor. Eh ikisi de kutu gibi, rüzgar sürtünmesinin de çok değiştiğini sanmıyorum. Motor aynı. Geriye şanzıman ve diferansiyel düzen farklılıkları kalıyor.

    Ben Regata ile Kuş serisindeki önden çeker / arkadan itiş farklılıklarının teknik zorluk olduğunu düşünüyorum. Zira kuş serisinin bildiğim kadarı ile herşeyi Türkiye'de üretiliyordu. Şanzıman hazır alınmıyordu mesela. Bu durumda maliyeti daha yüksek de olsa, arkadan itiş araba üretmek daha kolay. Teknik detayı daha az. O şanzımanı, diferansiyeli, şaftı üretmek önden çeker şanzımanı ve akslarını üretmekten daha kolay. Ve çok daha önemlisi düşük teknik altyapı ve düşük arge maliyetleri ile uzun ömürlü ve az sorunlu araba üretmek arkadan itişle çok daha kolay. "Ne Ar-Ge'si dizayn hazır" demeyin. Arabanın parçalarını üretecek tesisin oturması da ayrı bir Ar-Ge konusu ve işin asıl zor kısmı o. En azından bizim fabrikadan gördüğüm olay o.

    Regata'nın da Fiat'ın döneminin orta-düşük gelir grubu arabası olduğunu, çıktığı dönemde teknolojisinin nispeten geri olduğu da bir gerçek. Bizim ise bu arabaya zırnık eklemeden (Allahı var M3 aynalar, elektrikli camlar falan eklendi) 2000'lerin başına kadar üretmemiz gerçekten utanç vesikası bir durumdur.

    Anladım. Fakat ne motorlar tamamen aynı ne de şanzımanlar tamamen aynı. Motorlarda ufak tefek değişiklikler var fakat yakıt tüketimine etkisi büyük. Karbüratörlüden enjeksiyona geçiş örneğin. Şanzımanda ise 4 vitesliler var, 5 vitesliler var. Bu da yakıt tüketimine direk etki ediyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Tekrar ediyorum.

    İtiş mi çekiş mi konusunda otomotiv dünyasında bile bir birliktelik yokken burada boşuna çabalamayın. En ünlü markaların en üst düzey Türk yöneticilerine de sorsanız biri itiş der biri çekiş der.

    Yeter bu kadar, konu amacından iyica saptı. İsteyen istediğini kullansın.

    Ya da konunun başlığını değiştirin, ''İtiş mi, Çekiş mi?'' diye, biz de mesajlarımızı silelim.

    Yeter!

    @ hasanmerto

    Benim mesajıma alıntı yapmışsınız fakat sizin mesajlarınızı göremiyorum. Kusura bakmayın. İyi forumlar.



    Kapris yapma.

    Tartışıyoruz şurda.

    Gerek yok diyorum işte arkadaşım. Sonucu olmayan bir tartışma. Önden tahrik deyin, arkadan tahrik deyin, bitsin gitsin. Genellikle böyle kullanılıyor zaten. Tartışmaya gerek yok.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • *Poweball çevirmeyeniniz yoktur veya çalışmakta olan bir taşınabilir harddiski elinize aldığınızda bileğinizi sağa sola bükmek istediğini bilirsiniz.
    Önden çekişli araçları kullananlar, gaza bastığınızda patinaj ile birlikte biraz sağa sola dönmek isterseniz direksiyonun ağırlaştığını görmüşsünüzdür.
    Bu istenmeyen bir durumdur ve güçlü bir otomobilde teker ağırlığı ve dönüş hızı daha fazla olabileceğinden bu direksiyonu ağırlaştıran kuvvetler daha da fazla olabilir ve sürüşü etkileyebilir. Bu istenmeyen bir durumdur.


    *Önden çekişli araçlarda direksiyona bağlı olan tekerlere bir sürü parçanın arasından hareket ileten aks milleri uzatılır ve tekerlere dönme kuvveti iletilir. Teker sağa sola dönebildiği için bu aks miline mafsallar konur. Bu mafsallar çok büyük dönme kuvvetlerini iletmekte başarısızdırlar. Kolayca aşınırlar, kırılırlar..


    *Önden çekişli araçlarda tüm mekanik aksam öndedir, arka tekerlerdeki ağırlık azdır ve aracın yere sağlam basmasını önler.


    *Bu önde yığılan mekanik aksamda herşey iç içedir ve bakım yapması, arıza teşhis etmesi işkencedir, sökmesi-takması işkencedir.


    *Önden çekişki araçlar şaft kaybı olmadığından yaklaşık % 15 daha verimlidirler.





    Kabaca böyle sıralarsak önden çekiş daha çok üreticiye yarar sağlamakta. Kullanıcıya yararı da yakıt ekonomisi..

    Düşük güçteki araçlar için yukarıdaki dezavantajların çoğu sorun olmayacaktır.




  • Uzun zamandır gördüğüm en bilgi akan konulardan birisi, kendimi 2008li yılların DH'inde sandım

    Ayrıca tartışmalar için iyi gider;

     Otomobillerin FWD,RWD Olarak Üretilme veya Üretilmeme Sebepleri
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Bu konuda bayağı bir tecrübem var efenim.

    Öncelikle şahin-doğan dizaynı öyle olduğu için arkadan itişti. Önden çeker araba yapmak daha ekonomik; ancak çok daha teknik bir konu. Kuş serisinin alayı 1960 sonları Fiat dizaynları olduğu için, 1960'larda önden çeker teknik bir işti. Kuş serisinin ilk modellerinde durum daha da vahim, şanzıman ve diferansiyel armut oranları rastgeledir. Şöyle ki, 4 viteste şaftı x tur çevirirken araç 90'la giderken diferansiyel 1:1 dişli oranlı olabilir veya şanzımanda 4 viteste şaftı 2x tur çevirirken araç 90'la giderken diferansiyel 1:2 dişli oranlı olabilir. İlk kuş serisi çok rastgele yapılmış arabalardır. Yakıt tüketimlerinden ve gaza basarken tekerin kopuş kolaylığından bunu anlayabilirsiniz. İkinci seride çok birşey değişmemesine rağmen diferansiyel oranları falan daha oturmuştur, araç daha az yakıt tüketir ve teker daha zor kopar... Kısaca Tofaş'ın arkadan itiş olması tamamen teknik sıkıntılardan kaynaklanır.


    Kuş serisinin kaynağı Fiat Regata'dır ve 1983 yılında FWD olarak üretimine başlanmıştır. Fakat aynı patentli kuş serisi RWD'dir. Nedenini bilemiyorum fakat özellikle RWD yapılmıştır. Çünkü patentin orjinali FWD'dir.


    quote:

    Şöyle ki, 4 viteste şaftı x tur çevirirken araç 90'la giderken diferansiyel 1:1 dişli oranlı olabilir veya şanzımanda 4 viteste şaftı 2x tur çevirirken araç 90'la giderken diferansiyel 1:2 dişli oranlı olabilir.


    Bir de bu üstteki kısmı anlamadım. Diferansiyel dişli oranı nasıl değişiyor?

    Çok değerli yorumlarınızı okumakla beraber, burada yanılıyorsunuz.

    Kuş serisinin kaynağı Fiat 131 dir, 1974-1984 yılları arasında üretilmiştir. Fiat Regata ise 1983 yılında Fiat 131 'in yerini almıştır.

    Kuş serisine gelecek olursak, Tofaş zannedersem 1988 yılında Regata üretimi İtalya'da sonlandırıldıktan sonra, oradaki montaj hattını vs. sökerek TÜrkiye'ye getirdi ve Regata'nın gövdesini Murat 131 şasesine uyarladı, böylece bir makyaj olmuş oldu.

    Ama gerek içi gerek yürürü , gerek şanzımanı aynı kaldı , yani kuş serisi Regata görünüşlü fiat 131'dir, yani Fiat Regata temelli değildir.

    Bahsettiğiniz durum sizin dediğiniz şekildeymiş. Yanılıyormuşuz. Son kasa 'Şahin'lerin ruhsatlarında hala 131 yazmasının sebebi buymuş demek.

    Teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AssistForte

    Uzun zamandır gördüğüm en bilgi akan konulardan birisi, kendimi 2008li yılların DH'inde sandım

    Ayrıca tartışmalar için iyi gider;

     Otomobillerin FWD,RWD Olarak Üretilme veya Üretilmeme Sebepleri


    +1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    Mantıklı olan ifade arkadan itiştir. Zira birşeyi arkasından çekersen ters yönde hareket eder..



    Bir şeyi arkadan çekersen ters yönde hareket eder demişsiniz. Doğru. Fakat yanlış olan bir şey var. Bir şeyi itmek için onun arkasına geçersiniz ve onu itersiniz. Öne doğru gider. Halbuki Motor o arabayı arkadan öne doğru çekiyor. Çünkü motor önde. Çekiş arkada. ve öne doğru çekiyor. Assılıyor. Bu da onu arkadan çekişli yapıyor.

    Daha basit anlatıyım. 10 kişi bir arabayı arkadan iterlerse arkadan itişli olur. İten kişiler motor görevi yapmış olur. Fakat bu 10 kişiyi öne alın. Ellerine halatlar verin. Halatın ucunu da arabanın arka tarafına bağlayın. Çekmelerini isteyin. Halatı şaft gibi düşünün. Etraftan görenler şöyle diyecektir. Arabayı neden arkadan çekiyorsunuz. neden itiyorsunuz demeyeceklerdir.

    Yanlış mı?




  • Arkadan itiş candır.Sırf o zevki yaşamak için tofaş aldım

     Otomobillerin FWD,RWD Olarak Üretilme veya Üretilmeme Sebepleri
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Bu konuda bayağı bir tecrübem var efenim.

    Çekiş-İtiş olayına gelince:

    Birçok avantaj ve dezavantaj sıralanabilir.

    Önden çekiş avantajlar:
    1) Daha düşük kayıp, daha düşük yakıt tüketimi, daha yüksek performans, daha az ağırlık
    2) Kayma durumunda kontrol kolaylığı
    3) Kar performansı daha iyi
    4) diferansiyel şanzımana gömük ve bozulana kadar şanzıman rektifiye istiyor, o sırada elden geçiyor.

    Önden çekiş dezavantajlar:
    1) Önden kayma riski (bir noktadan sonra direksiyon hakimiyetini sıfıra indirir)
    2) Yüksek güçte çok ciddi direksiyon hakimiyet problemleri (2.0 180hp üstü önden çeker manuel turbo araçlarda tecrübe edenleriniz bilir, ESP kapalı iken vites küçültüp gaza asılınca direksiyondan kontra vere vere hızlanılır.)
    3) Yokuş yukarı araç kaldırılırken patiye kalma ihtimali daha yüksektir.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Arkadan itiş avantajlar:
    1) Güçlü araçlarda hızlanma sırasında direksiyon hakimiyeti daha iyidir.
    2) Önden kayma riski daha azdır.
    3) Potansiyel sürüş keyfi daha yüksektir.

    Arkadan itiş dezavantajlar:
    1) dedim işte yüksek kayıp, yüksek tüketim, düşük performans...
    2) Kaymaya başlarsanız kontrolü daha zor.
    3) Kar performansı düşük.
    4) Diferansiyel armutu bozulabilir ve bozuluyor da.

    Bütün bunları göz önünde bulundurunca performanslı bir aracınız yoksa arkadan itiş lüzumsuzdur. Boşa maliyet ve performans kaybıdır. 200hp üzeri araçlarda arkadan itiş bir anlam ifade eder, gerisinde lüzumsuzdur diyebilirim. Sütçü beygiri değil bu arada. 1.6T ile 200hp sayılmaz. Zira 2.0T ile 200hp yaptığınızda ikisinin tork ve hp eğrilerini karşılaştırırsanız, büyük hacimli olanın her devirde daha iyi değerler verdiğini, sadece max'da eşitlendiklerini görürsünüz. O yüzden 1.6T 180hp veya 200hp sütçü beygiri kalır.

    "O zaman BMW 3 serisinde neden yapıyor?" un cevabı basittir: BMW ortak şase, ortak şanzıman kullanıyor. Düşünün 3.16'nın şanzımanı ile 3.30ci'ninki aynı, sanırım düz viteste M serisininki bile aynı. İşte 3.30ci'yi üretebilmek için 3.16'yı arkadan itiş yapıyor ve kendisine çok çok fazla olan ve performansının daha da düşmesine sebep olacak o şanzımanı saplıyor. BMW, Mercedes gibi firmaların geçmişten getirdikleri "miras" ları da vardır. Marka imajı açısından bu mirası bozmadan etraftan dolanmaları gerekir. BMW ve Merco için arkadan itiş olmaları bir mirastır. İsveç arabaları için önden çeker olmaları bir mirastır. Subaru için 4 çeker mirastır. Yarın Subaru'nun 4 çeker araba üretmediğini düşünün... Saçma değil mi? İşte ondan BMW ve Mercedes arkadan itiş üretmeye devam etmişler. Aynı zamanda tek başlarına oldukları için, VW gibi 4 markanın gücü GM gibi 14 markanın gücü arkalarında olmadığı için, az çeşit şanzıman tipi, az çeşit şaft ile sorunu çözmeye bakarlar.

    Kısacası iyi ya da kötü denemez. Farklılar. Ben 200hp altı için ürküttüğün kurbağaya değmez şeklinde bakıyorum arkadan itişe.


    Bu madde tartışılır.

    Ne gibi kolaylık sağlıyor ki ? ESP varsa ESP devreye girerse kolaylık sağlıyor o kadar. Ön çekişli bir araçla viraja sert girdiğinizi kabul edelim araç önden kaymaya başlayınca ne fren nede gaz verebiliyorsunuz gazdan çekip şeridine girmesini beklemekten başka çağreniz yok.

    Fakat arka çeker bir araçta önden kaysanız bile kick down ve ters direksiyon açısı ile araç çok rahat bir şekilde kontrol altına girebilir.




  • of çok boş bir muhabbet ama bende içimdekini yazmadan edemeyeceğim. önden çekiş arkadan itiş muhabbeti sanırım bizim ülkemizdeki algıyla alakalı aslında doğrusu yanlışı herkes aynı şeyden bahsediyor.

    düşününki ortada bir el arabası duruyor ve sizde motorsunuz. bu el arabasını hareket ettirmek için önden tutup hareket ettirdiğinizde "önden çekiş" yapmış oluyorsunuz.

    el arabasını iterek hareket ettirdiğinizde ise "arkadan itiş" gerçekleştirmiş oluyorsunuz.

    bizdeki algıda bu mantık. motor önden aracı çekiyor, arkadan ise itiyor.

    sadece içimdekileri döktüm :)
  • Konu sahibi olarak bilgili ve faydalı yorumlar atanlara öncelikle çok teşekkür ediyorum. Kafamda şekillenmiş durumda sorduklarım.Ayrıca arkadaşlar benim sorum arkadan itiş mi denir yoksa arkadan çekiş mi değil.Ben genel olarak Arkadan itiş dendiği için yani kalıplaştığı için İTİŞ dedim.Amacım polemik çıkartmak değildi.Konunun bağlığınıda FWD RWD olarak değiştiriyorum ki bu saçma sapan tartışmalara son verelim.Yoksa konu amacından sapıyor fazlasıyla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Frank W. -- 23 Ekim 2012; 16:12:17 >
  •  Otomobillerin FWD,RWD Olarak Üretilme veya Üretilmeme Sebepleri
  • Arkadan itiş
     Otomobillerin FWD,RWD Olarak Üretilme veya Üretilmeme Sebepleri
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BiletlerBiletxD

    Arkadan itiş
     Otomobillerin FWD,RWD Olarak Üretilme veya Üretilmeme Sebepleri


    />




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    of çok boş bir muhabbet ama bende içimdekini yazmadan edemeyeceğim. önden çekiş arkadan itiş muhabbeti sanırım bizim ülkemizdeki algıyla alakalı aslında doğrusu yanlışı herkes aynı şeyden bahsediyor.

    düşününki ortada bir el arabası duruyor ve sizde motorsunuz. bu el arabasını hareket ettirmek için önden tutup hareket ettirdiğinizde "önden çekiş" yapmış oluyorsunuz.

    el arabasını iterek hareket ettirdiğinizde ise "arkadan itiş" gerçekleştirmiş oluyorsunuz.

    bizdeki algıda bu mantık. motor önden aracı çekiyor, arkadan ise itiyor.

    sadece içimdekileri döktüm :)

    Motor arkadan itmez. yanılgı şurda oluyor. Motor defransiyelin neresinde. Motor en arkada ise Arkadan itiş deyin. Motor önde ise arkadan çekiş denmesi gerekir.

    Peki motoru arkada, diferansiyeli önde olan arabaya ne diyeceksiniz. Önden itiş mi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Tekrar ediyorum.

    İtiş mi çekiş mi konusunda otomotiv dünyasında bile bir birliktelik yokken burada boşuna çabalamayın. En ünlü markaların en üst düzey Türk yöneticilerine de sorsanız biri itiş der biri çekiş der.

    Yeter bu kadar, konu amacından iyica saptı. İsteyen istediğini kullansın.

    Ya da konunun başlığını değiştirin, ''İtiş mi, Çekiş mi?'' diye, biz de mesajlarımızı silelim.

    Yeter!

    @ hasanmerto

    Benim mesajıma alıntı yapmışsınız fakat sizin mesajlarınızı göremiyorum. Kusura bakmayın. İyi forumlar.



    Kapris yapma.

    Tartışıyoruz şurda.

    Divijın Bel , işin gücün maytap

    Yukarıda madara falan lafını görmedim sanma, LionTECh ile de uğraşma, kendisi çok efendi bir insan hitap şekline bakarsan anlarsın. Bu konuda da haklı konu amacından saptı biraz




  • butun fwd rwd 4wd basliklarinin icine turp sikmayin kaktirma lan bende arkadan kaktirma diyecegim bundan sonra. hayir herkes mukemmel turkce kullaniyor forumda bi eksigimiz bu kaldi. konu iceri cop ondan sonra:/

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.