Şimdi Ara

Otomobillerin FWD,RWD Olarak Üretilme veya Üretilmeme Sebepleri (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
100
Cevap
5
Favori
5.995
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bozkurt35

    quote:

    Orijinalden alıntı: BenGiDeR

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell



    Hala daha arkadan çeker diye sayıklayıp duranlar var, anlam veremiyorum...

    Yukarıda 19can84 yine madara etmiş bunları, hala daha çekiş diye diretiyorlar.

    Arkadan itiş diye bir şey yoktur. Çekme kelimesi bir terimdir, aracın çekilip itilmesi ile bir alakası yoktur.

    4x4 araçlara ne diyorsunuz örneğin? Arkadan iterken önden çeken araçlar mı diyorsunuz? Ya da Önden çekişli araçlar geri vitese takınca önden itişli mi oluyorlar?

    İngilizcesine bakın örneğin four wheel drive, rear wheel drive, front wheel drive. Buraki "wheel drive" ın türkçesi çekiştir işte.

    Yine Türk Dil Kurumu sözlüğüne baktığınızda çekiş kelimesi anlamlarından bir tanesi "bir motorun çekme gücü" ve örnek cümlesi benim "arabanın çekişi çok iyi" iken itiş kelimesi için böyle bir anlam bulunmamakta.


    Araba rampada çekmiyor.
    LPG taktırınca arabanın çekişi düşüyor

    gibi cümlelerde çekiş yerine itiş kullanıyormusunuz?


    Şimdi kim madara olmuş bir daha düşün istersen.



    gözden kaçırdığınız ya da doğru sandığınız noktanın oradaki çekiş kelimesinin terim olup, arkadan itişlinin aracın sıfatı, özelliği olduğudur.

    arabanın çekişi iyi derken o aracın seriliğinden, kuvvetinin iyi olduğundan bahsedilir ön ya da arka aktarma düzenine bir atıf yoktur..

    Tamam arkadaş siz haklısınız. Ben daha bir şey demiyorum. Anlamak istemeyene ben daha nasıl anlatayım? Çekiş kelimesinin çekmek ile bir alakası olmadığını söylüyorum, 4x4 araçlara ne diyeceksiniz diyorum, geri vitese takınca ne diyeceksiniz diyorum? Hala itmekten çekmekten bahsediyorsunuz.








  • 2.video tam Oversteer-Understeer örneği olmuş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Draqonn -- 24 Ekim 2012; 13:26:11 >




  • önden çekiş arkadan itiş olur karıştırmayalım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    quote:

    Orijinalden alıntı: rstknksl

    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Onyıllardır üretilen Amerikan araçları. Örnek yığınla.
    Adamlar önden çekiş daha ucuz olsa zaten geçerlerdi.

    ABD gibi tüketim çılgınlığı yaşanan, su gibi yakıt içen motorların, V8'lerin havada uçuştuğu bir ülkede önden çekişe geçmenin düşüreceği maliyeti kimse umursuyor mu, ya da umursar mı sizce?

    Yanlış bir örnek üzerinden gidiyorsunuz.

    Adamlar 10 milyon araç üretiyor. Diyelim bunların 2 milyonu arkadan itiş. 500 dolar tasarruflu olsa önden çekiş, 1 milyar dolar ekstra kar demek. Bence maliyet farkı yok. Varsa bile 50-100 dolar bile değil ki, kimse değiştirmiyor.

    Her seyin maliyet oldugunu dusunursen haklisin ama her sey maliyet degil. Mustangi, Camaroyu maliyetini dusurmek icin FWD yaparsan satislarin ne kadar azalacak acaba. Sirketler bunu da dusunur musteri istiyorsa daha pahali seyleri de sunabilirler.

    Senin mantiginla olsaydi piyasa da ne otomatik klima olurdu ne deri koltuk.




  • Yıllarca Şahin, Doğan da arkadan itiş üretildi.
    Eğer maliyeti fazla olsa Koç hemen önden çekişe dönerdi.
    Arkadan itiş pahalı palavrasına inanmayın bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    Arkadan itiş diye birşey yoktur, arkadan çekiş vardır.

    Çekiş= Motor gücünün tekerleklere iletilmesidir, veya bir tekerlekte motor gücü olmasıdır.

    "İtmek" diye birşey yok, kim kimi itiyor, neyi itiyor, bir kelime kullanırken, mantık neden aramıyorsunuz anlamıyorum???

    önden çekiş
    arkadan itiş

    problem göremiyorum

    ön takerlekler dönerken kasayı çeker .
    arka tekerlekler ise aracı iterek hareket ettirir.

    @senersongur

    Haklısınız aslında zamanında 3 kuruşluk aynadan çaldılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NEŞELİMEŞEODUNU

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    Arkadan itiş diye birşey yoktur, arkadan çekiş vardır.

    Çekiş= Motor gücünün tekerleklere iletilmesidir, veya bir tekerlekte motor gücü olmasıdır.

    "İtmek" diye birşey yok, kim kimi itiyor, neyi itiyor, bir kelime kullanırken, mantık neden aramıyorsunuz anlamıyorum???

    önden çekiş
    arkadan itiş

    problem göremiyorum

    ön takerlekler dönerken kasayı çeker .
    arka tekerlekler ise aracı iterek hareket ettirir.

    @senersongur

    Haklısınız aslında zamanında 3 kuruşluk aynadan çaldılar

    Adam aynadan çalıyor. Ama arkadan itişi önde çekmiyor. Demek ki arkadan itiş daha bile ucuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    quote:

    Orijinalden alıntı: NEŞELİMEŞEODUNU

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    Arkadan itiş diye birşey yoktur, arkadan çekiş vardır.

    Çekiş= Motor gücünün tekerleklere iletilmesidir, veya bir tekerlekte motor gücü olmasıdır.

    "İtmek" diye birşey yok, kim kimi itiyor, neyi itiyor, bir kelime kullanırken, mantık neden aramıyorsunuz anlamıyorum???

    önden çekiş
    arkadan itiş

    problem göremiyorum

    ön takerlekler dönerken kasayı çeker .
    arka tekerlekler ise aracı iterek hareket ettirir.

    @senersongur

    Haklısınız aslında zamanında 3 kuruşluk aynadan çaldılar

    Adam aynadan çalıyor. Ama arkadan itişi önde çekmiyor. Demek ki arkadan itiş daha bile ucuz.

    Aynasiz Camaroyu almak isteyen cikar ama onden cekis Camaroyu satin alacak bir kisi bile bulamazsin.

    Ayrica o V8 motorun agirligi ve onden cekis birlestiginde ondeki agirligi tahmin edebiliyormusun aracin arkasinin ne kadar hafif olacagini tahmin edebiliyor musun? Boyle bir araci kontrol etmenin imkansiz olacagini tahmin edebiliyor musun? Her gaza bastiginda aracin on tarafinin saga sola kayacagini tahmin edebiliyor musun?

    Arkadan cekis 3 kurusluk aynadan daha ucuzmus mantiga bak. O zaman airbaglerde ucuz herhalde baksana 3er 5er koyuyolar araclara. AAmerikada yillardir otomatik vites satiliyor araclarlar demekki otomatik manuelden ucuz. Adamlar aynayi calmis arabada hala kol dayama demekki kol dayama aynadan ucuz. Aaaa klima da var o da ayndana ucuz demekki. o da ne Camorada alasimli jant var yok artik o da mi aynadan ucuz yani.

    Bazi seyler zorunluklatan koyulur, bazisi musteriyi memnun etmke icin koyulur, bazisi daha cok satmak icin koyulur, bazi seyler maliyetten kismak icin cikartilabilir, hepsini birbirine karistirip mantiksiz seyler soylemeye gerek yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orhansencag

    quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    Audi premium ise Maybach, Bentley, RR nedir hiper mega premium mu :) bırakın artık şu 3 alman'a premium demeyi forumu eleştireceğinize kendinizi eleştirin.

    Audi, Bmw ve Mercedes premium markalardır. RR, Bentley, Maybach ise lüks sınıf diye tercih edilen üst düzey araçlardır.

    Kendi kafandan markaların statüsünü değiştirip, forumla dalga geçmeye çalışıp kendini rezil etme.

    İspatla?
    Mümkünse markalar ile ilgili olsun, teknik döküman olsun, varsa tüm premium markaları içersin, rent a car classification olmasın.
    Premium marka mı olur model mi ona da bir izah getirsin. Luxury bir sınıftır bir class tanımlamasıdır.



    Bu arada maliyet tartışmasında çekiş noktası üretimi ile arada ciddi fark olmadığını düşünen arkadaşlar arasındanım. Böyle bir algı oluşmuş durumda ancak ben bunu ayrıntılı izah eden teknik döküman henüz göremedim. Aralarında ciddi sayılabilecek yani reklam malzemesi olarak kullanılacak ve kafalara kazınılacak fark olmadığını düşünüyorum. Var olan farklarında sadece üretim bazlı değil, arge den tanıtım'a kadar total maliyetlendirme ile değerlendirilmesi taraftarı olurum ki bu noktada arkadan çekişin büyük ihtimal daha bile uyguna geldiğini düşünürüm. Maliyet denilen şey sadece metal, alaşım miktarları ile belirlenemez tüm specification ve teknik zorluklar ile arge sonuçlarına kadar bağlamalı geniş bir izahat içermeli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    quote:

    Orijinalden alıntı: orhansencag

    quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    Audi premium ise Maybach, Bentley, RR nedir hiper mega premium mu :) bırakın artık şu 3 alman'a premium demeyi forumu eleştireceğinize kendinizi eleştirin.

    Audi, Bmw ve Mercedes premium markalardır. RR, Bentley, Maybach ise lüks sınıf diye tercih edilen üst düzey araçlardır.

    Kendi kafandan markaların statüsünü değiştirip, forumla dalga geçmeye çalışıp kendini rezil etme.

    İspatla?
    Mümkünse markalar ile ilgili olsun, teknik döküman olsun, varsa tüm premium markaları içersin, rent a car classification olmasın.
    Premium marka mı olur model mi ona da bir izah getirsin. Luxury bir sınıftır bir class tanımlamasıdır.



    Bu arada maliyet tartışmasında çekiş noktası üretimi ile arada ciddi fark olmadığını düşünen arkadaşlar arasındanım. Böyle bir algı oluşmuş durumda ancak ben bunu ayrıntılı izah eden teknik döküman henüz göremedim. Aralarında ciddi sayılabilecek yani reklam malzemesi olarak kullanılacak ve kafalara kazınılacak fark olmadığını düşünüyorum. Var olan farklarında sadece üretim bazlı değil, arge den tanıtım'a kadar total maliyetlendirme ile değerlendirilmesi taraftarı olurum ki bu noktada arkadan çekişin büyük ihtimal daha bile uyguna geldiğini düşünürüm. Maliyet denilen şey sadece metal, alaşım miktarları ile belirlenemez tüm specification ve teknik zorluklar ile arge sonuçlarına kadar bağlamalı geniş bir izahat içermeli.

    Bilinçsizce konuşuyorsun. Luxury sınıfı içerisinde Audi, Mercedes ve BMW yer alır. Bentley, RR, Maybach gibi markalar daha üst düzey araçlar üretir, ultra luxury olarak geçerler.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Luxury_vehicle#Premium_compact_segment

    http://en.wikipedia.org/wiki/Luxury_vehicle#Entry-level_luxury.2Fcompact_executive_cars

    http://en.wikipedia.org/wiki/Luxury_vehicle#Mid-luxury.2Fexecutive_cars

    http://en.wikipedia.org/wiki/Luxury_vehicle#Ultra-luxury_cars




  • Onden cekis araba kullanmaktan nefret ediyorum. O ilk kalkista kafayi kaldirmasi, sarmasi yok mu, beni acayip tilt ediyor, sürüsü de acayip zevksiz, surekli kafasi oynayan bir arabanin kullanmasi zaten nasil zevkli olabilir ki... Bu arada 4wd araclar kaygan zemin haricinde cok da bi ise yaramaz, kar lastigi yoksa karda bile bir ise yaramaz, anca fazla yakit tukettirir. Audi mesela yuksek gucu yere aktarabilmek icin rs4 u 4wd yapmak zorunda ama m3 rwd olmasina ragmen her turlu ezer. On ceker maliyeti dusuk, surus zevkini on planda olmadigi durumlarda kullanilir. Mesela hic bir yuksek performansli araci on ceker goremessiniz, ya rwd ya 4wd dir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orhansencag

    quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    quote:

    Orijinalden alıntı: orhansencag

    quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    Audi premium ise Maybach, Bentley, RR nedir hiper mega premium mu :) bırakın artık şu 3 alman'a premium demeyi forumu eleştireceğinize kendinizi eleştirin.

    Audi, Bmw ve Mercedes premium markalardır. RR, Bentley, Maybach ise lüks sınıf diye tercih edilen üst düzey araçlardır.

    Kendi kafandan markaların statüsünü değiştirip, forumla dalga geçmeye çalışıp kendini rezil etme.

    İspatla?
    Mümkünse markalar ile ilgili olsun, teknik döküman olsun, varsa tüm premium markaları içersin, rent a car classification olmasın.
    Premium marka mı olur model mi ona da bir izah getirsin. Luxury bir sınıftır bir class tanımlamasıdır.



    Bu arada maliyet tartışmasında çekiş noktası üretimi ile arada ciddi fark olmadığını düşünen arkadaşlar arasındanım. Böyle bir algı oluşmuş durumda ancak ben bunu ayrıntılı izah eden teknik döküman henüz göremedim. Aralarında ciddi sayılabilecek yani reklam malzemesi olarak kullanılacak ve kafalara kazınılacak fark olmadığını düşünüyorum. Var olan farklarında sadece üretim bazlı değil, arge den tanıtım'a kadar total maliyetlendirme ile değerlendirilmesi taraftarı olurum ki bu noktada arkadan çekişin büyük ihtimal daha bile uyguna geldiğini düşünürüm. Maliyet denilen şey sadece metal, alaşım miktarları ile belirlenemez tüm specification ve teknik zorluklar ile arge sonuçlarına kadar bağlamalı geniş bir izahat içermeli.

    Bilinçsizce konuşuyorsun. Luxury sınıfı içerisinde Audi, Mercedes ve BMW yer alır. Bentley, RR, Maybach gibi markalar daha üst düzey araçlar üretir, ultra luxury olarak geçerler.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Luxury_vehicle#Premium_compact_segment

    http://en.wikipedia.org/wiki/Luxury_vehicle#Entry-level_luxury.2Fcompact_executive_cars

    http://en.wikipedia.org/wiki/Luxury_vehicle#Mid-luxury.2Fexecutive_cars

    http://en.wikipedia.org/wiki/Luxury_vehicle#Ultra-luxury_cars



    O verdiğin linkleri bildiğimden bunları konuşabiliyorum hani.:) o link'ler beni doğruluyor hem.
    Ne diyoruz 3 alman premium değildir sadece, o linklerde de böyle bir ifade yok dahası marka değil modeller premium olur. Premium model üretiyor diye 3 alman markası ayırd edilmeye çalışılacaksa işte o olmaz Toyota, Lexus, Dodge gibi bir sürü markayı yan yana saymak gerekir sadece 3'ünü değil. İşte Türk zihniyetindekine karşı duruş da budur. Marka premium olmaz ürün premium olur
    denilirse doğru olur. Dediğimin arkasındayım 8, 7, S üretiyor diye markaları premium ilan edersen diğerlerini nereye sokacaksın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    quote:

    Orijinalden alıntı: orhansencag

    quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    quote:

    Orijinalden alıntı: orhansencag

    quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    Audi premium ise Maybach, Bentley, RR nedir hiper mega premium mu :) bırakın artık şu 3 alman'a premium demeyi forumu eleştireceğinize kendinizi eleştirin.

    Audi, Bmw ve Mercedes premium markalardır. RR, Bentley, Maybach ise lüks sınıf diye tercih edilen üst düzey araçlardır.

    Kendi kafandan markaların statüsünü değiştirip, forumla dalga geçmeye çalışıp kendini rezil etme.

    İspatla?
    Mümkünse markalar ile ilgili olsun, teknik döküman olsun, varsa tüm premium markaları içersin, rent a car classification olmasın.
    Premium marka mı olur model mi ona da bir izah getirsin. Luxury bir sınıftır bir class tanımlamasıdır.



    Bu arada maliyet tartışmasında çekiş noktası üretimi ile arada ciddi fark olmadığını düşünen arkadaşlar arasındanım. Böyle bir algı oluşmuş durumda ancak ben bunu ayrıntılı izah eden teknik döküman henüz göremedim. Aralarında ciddi sayılabilecek yani reklam malzemesi olarak kullanılacak ve kafalara kazınılacak fark olmadığını düşünüyorum. Var olan farklarında sadece üretim bazlı değil, arge den tanıtım'a kadar total maliyetlendirme ile değerlendirilmesi taraftarı olurum ki bu noktada arkadan çekişin büyük ihtimal daha bile uyguna geldiğini düşünürüm. Maliyet denilen şey sadece metal, alaşım miktarları ile belirlenemez tüm specification ve teknik zorluklar ile arge sonuçlarına kadar bağlamalı geniş bir izahat içermeli.

    Bilinçsizce konuşuyorsun. Luxury sınıfı içerisinde Audi, Mercedes ve BMW yer alır. Bentley, RR, Maybach gibi markalar daha üst düzey araçlar üretir, ultra luxury olarak geçerler.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Luxury_vehicle#Premium_compact_segment

    http://en.wikipedia.org/wiki/Luxury_vehicle#Entry-level_luxury.2Fcompact_executive_cars

    http://en.wikipedia.org/wiki/Luxury_vehicle#Mid-luxury.2Fexecutive_cars

    http://en.wikipedia.org/wiki/Luxury_vehicle#Ultra-luxury_cars



    O verdiğin linkleri bildiğimden bunları konuşabiliyorum hani.:) o link'ler beni doğruluyor hem.
    Ne diyoruz 3 alman premium değildir sadece, o linklerde de böyle bir ifade yok dahası marka değil modeller premium olur. Premium model üretiyor diye 3 alman markası ayırd edilmeye çalışılacaksa işte o olmaz Toyota, Lexus, Dodge gibi bir sürü markayı yan yana saymak gerekir sadece 3'ünü değil. İşte Türk zihniyetindekine karşı duruş da budur. Marka premium olmaz ürün premium olur
    denilirse doğru olur. Dediğimin arkasındayım 8, 7, S üretiyor diye markaları premium ilan edersen diğerlerini nereye sokacaksın.

    Olayı nedense A8, 7 ve S e çekip duruyorsun. Premium compact ve entry luxury i ya görmüyorsun yada görmek istemiyorsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bozkurt35

    FR
    Önden Motorlu Arkadan İtişli Düzen
    Bu düzen, motorun ön kısma ve çekiş tekerleklerinin arka kısma yerleştirildiği geleneksel bir düzendir. Bu düzene sahip araçlarda eşit ağırlık dağılımı kolayca sağlanabilir. Direksiyon ve çekiş tekerlekleri arasındaki mesafe, harika bir yol tutuşu sağlar. Ancak bazı yüzeylerde çekiş (ve dolayısıyla motor gücü) elde etmek zor olabilir.

    FF
    Önden Motorlu Önden Çekişli Düzen
    Motorun ve çekiş tekerleklerinin ön kısımda olduğu düzendir. Ağır motoru ve şanzımanı ön kısma yerleştirmek kabin alanının genişleyebilmesi anlamına gelir, fakat kaçınılmaz şekilde ağırlık ön tarafa kayar. Bununla birlikte ön tekerlekler hem çekiş gücü hem de dümenleme sağladıklarından, ön lastiklerin tutuşu öne doğru hareket etme ve viraj alma arasında ikiye bölünür. Bu düzen yüksek güçlü araçlar için uygun değildir.

    MR
    Ortadan Motorlu Arkadan İtişli Düzen
    Ortaya yerleştirilmiş motorun, arka tekerleklere güç sağladığı düzendir. Motor, aracın merkezine yakın yerleştirildiğinde ağırlık merkezine yaklaşmış olur ve bu keskin dönüşleri mümkün kılar. Aynı zamanda bu düzen, hızlanma ve yavaşlama sırasında ön ve arka tekerleklerde azami tutuş sağlar. Bu düzen, hız için üretilmiş spor araçlarda ve yarış araçlarında yaygın olarak tercih edilir.

    RR
    Arkadan Motorlu Arkadan İtişli Düzen
    Motorun arka uzantıya yerleştirildiği, arkadan itişli bir düzendir. Bu düzen, ağırlığı aracın arka tarafına toplayarak, arka tekerlekleri yolun yüzeyine bastırıp, çekişi ve ivmeyi arttırır. Ancak, ön tekerleklerdeki yükü azaltarak, virajlarda yetersiz dümenleme ihtimalini de arttırır. Aynı zamanda, arka tekerleklerde çok fazla yük olduğu için, araç çok şiddetli kayar. Bu yüzden iyi toparlama becerileri gerektirir.

    4x4
    4 Çekerli Düzen
    Gücün tüm tekerleklere dağıtıldığı düzendir. Arttırılmış ağırlığına rağmen, kalkış ve hızlanma için çok uygundur. Ancak, yükseltilmiş performans dönüş kabiliyetini biraz etkiler. Bütün düzenleri, dört çekerli düzenlere çevirmek mümkündür fakat farklı düzenler, çok farklı şekillerde hareket eder. Genel anlamda, hem ön hem de arka tekerlekler "ana" çekiş tekerlekleri sayılır ve "ana" tekerlekler kaydığında karşı tekerleklere daha fazla tork aktarılır.

    bu listeye FMR de eklenebilir; ön ortadan motorlu arkadan itişli düzen.

    http://en.wikipedia.org/wiki/FMR_layout

    örnek araçlar: 599gtb fiorano, dodge viper, z4, s2000, 2. nesil corvette'ten günümüze kadar gelen corvette lerin tümü ön ortadan motorlu arkadan itişli düzene sahiptir.

    peki FMR nin FR den farkı/yararı ne diyenler içinde şöyle açıklayayım; motorun (ağırlık merkezinin) ön aksın mümkün olduğunca arkasına yerleştirilmesiyle ağırlık dağılımını en makul oranda dağıtılmasına ve dengenin maksimuma çıkarılmasına olanak verir.

    FR:
     Otomobillerin FWD,RWD Olarak Üretilme veya Üretilmeme Sebepleri
    FMR:
     Otomobillerin FWD,RWD Olarak Üretilme veya Üretilmeme Sebepleri



    gerçekten ufak bir fark ama yararı göz ardı edilemeyecek kadar büyük.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orhansencag

    Olayı nedense A8, 7 ve S e çekip duruyorsun. Premium compact ve entry luxury i ya görmüyorsun yada görmek istemiyorsun.

    Çekmiyorum onlar sadece örnekti. A6, 3 series, Passat hatta CC, Scirocco da diyebilirdim. Ben görüyorum da senin bana gösterdiklerin senin ilk çıkışını doğrulamıyor hani.

    Bak burlarda ne diyor;
    quote:


    ACRISS is a code system used by many car rental companies in the US for classifying vehicles (but not brands or marques). The system includes Luxury and Premium categories.


    quote:


    Certain luxury SUVs use body-on-frame underpinnings, often being badge-engineered versions of their non-luxury counterparts, and retaining the rugged off-road and towing capabilities. Examples include the Lexus LX and Lincoln Navigator, which are the premium versions of the Toyota Land Cruiser (itself a luxurious SUV in the United States) and Ford Expedition, respectively.[76]


    Bunlar da verdiğin wiki'lerin kaynaklarından,
    http://consumerguideauto.howstuffworks.com/2009-premium-large-car-buying-guide.htm

    http://consumerguideauto.howstuffworks.com/2009-premium-compact-car-buying-guide.htm

    http://consumerguideauto.howstuffworks.com/2009-premium-midsize-car-buying-guide.htm

    Gördüğün üzere hepsin de modeller anılıyor ve 3 alman yalnız değil.:)
    Şimdi son kez soruyorum; markaların statüsünü değiştirdiğimi ifade ettiğin markaların premium statüsü nerede halen ispatlamadın.
    Bana sadece bu 3 alman'ın marka premium'luğunu ispatla, kabul edeyim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vincent Hanna

    quote:

    Orijinalden alıntı: bozkurt35

    FR
    Önden Motorlu Arkadan İtişli Düzen
    Bu düzen, motorun ön kısma ve çekiş tekerleklerinin arka kısma yerleştirildiği geleneksel bir düzendir. Bu düzene sahip araçlarda eşit ağırlık dağılımı kolayca sağlanabilir. Direksiyon ve çekiş tekerlekleri arasındaki mesafe, harika bir yol tutuşu sağlar. Ancak bazı yüzeylerde çekiş (ve dolayısıyla motor gücü) elde etmek zor olabilir.

    FF
    Önden Motorlu Önden Çekişli Düzen
    Motorun ve çekiş tekerleklerinin ön kısımda olduğu düzendir. Ağır motoru ve şanzımanı ön kısma yerleştirmek kabin alanının genişleyebilmesi anlamına gelir, fakat kaçınılmaz şekilde ağırlık ön tarafa kayar. Bununla birlikte ön tekerlekler hem çekiş gücü hem de dümenleme sağladıklarından, ön lastiklerin tutuşu öne doğru hareket etme ve viraj alma arasında ikiye bölünür. Bu düzen yüksek güçlü araçlar için uygun değildir.

    MR
    Ortadan Motorlu Arkadan İtişli Düzen
    Ortaya yerleştirilmiş motorun, arka tekerleklere güç sağladığı düzendir. Motor, aracın merkezine yakın yerleştirildiğinde ağırlık merkezine yaklaşmış olur ve bu keskin dönüşleri mümkün kılar. Aynı zamanda bu düzen, hızlanma ve yavaşlama sırasında ön ve arka tekerleklerde azami tutuş sağlar. Bu düzen, hız için üretilmiş spor araçlarda ve yarış araçlarında yaygın olarak tercih edilir.

    RR
    Arkadan Motorlu Arkadan İtişli Düzen
    Motorun arka uzantıya yerleştirildiği, arkadan itişli bir düzendir. Bu düzen, ağırlığı aracın arka tarafına toplayarak, arka tekerlekleri yolun yüzeyine bastırıp, çekişi ve ivmeyi arttırır. Ancak, ön tekerleklerdeki yükü azaltarak, virajlarda yetersiz dümenleme ihtimalini de arttırır. Aynı zamanda, arka tekerleklerde çok fazla yük olduğu için, araç çok şiddetli kayar. Bu yüzden iyi toparlama becerileri gerektirir.

    4x4
    4 Çekerli Düzen
    Gücün tüm tekerleklere dağıtıldığı düzendir. Arttırılmış ağırlığına rağmen, kalkış ve hızlanma için çok uygundur. Ancak, yükseltilmiş performans dönüş kabiliyetini biraz etkiler. Bütün düzenleri, dört çekerli düzenlere çevirmek mümkündür fakat farklı düzenler, çok farklı şekillerde hareket eder. Genel anlamda, hem ön hem de arka tekerlekler "ana" çekiş tekerlekleri sayılır ve "ana" tekerlekler kaydığında karşı tekerleklere daha fazla tork aktarılır.

    bu listeye FMR de eklenebilir; ön ortadan motorlu arkadan itişli düzen.

    http://en.wikipedia.org/wiki/FMR_layout

    örnek araçlar: 599gtb fiorano, dodge viper, z4, s2000, 2. nesil corvette'ten günümüze kadar gelen corvette lerin tümü ön ortadan motorlu arkadan itişli düzene sahiptir.

    peki FMR nin FR den farkı/yararı ne diyenler içinde şöyle açıklayayım; motorun (ağırlık merkezinin) ön aksın mümkün olduğunca arkasına yerleştirilmesiyle ağırlık dağılımını en makul oranda dağıtılmasına ve dengenin maksimuma çıkarılmasına olanak verir.

    FR:
     Otomobillerin FWD,RWD Olarak Üretilme veya Üretilmeme Sebepleri
    FMR:
     Otomobillerin FWD,RWD Olarak Üretilme veya Üretilmeme Sebepleri



    gerçekten ufak bir fark ama yararı göz ardı edilemeyecek kadar büyük.

    yaptığım araştırmaya ve wiki deki bilgilere göre ön-orta motor yerleşim seçeneğini FR yerleşim seçeneğinin bir alt kolu gibi gösteriliyor ve öyle ele alınmış. markalarda reklam olarak ya da araç bilgilerinde hususi olarak bunlara değinilmediğini düşünürsek bu çıkarım doğru olacaktır. genel olarak baktığımızda da roadster araçlarda görülen bir düzen imiş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    quote:

    Orijinalden alıntı: orhansencag

    Olayı nedense A8, 7 ve S e çekip duruyorsun. Premium compact ve entry luxury i ya görmüyorsun yada görmek istemiyorsun.

    Çekmiyorum onlar sadece örnekti. A6, 3 series, Passat hatta CC, Scirocco da diyebilirdim. Ben görüyorum da senin bana gösterdiklerin senin ilk çıkışını doğrulamıyor hani.

    Bak burlarda ne diyor;
    quote:


    ACRISS is a code system used by many car rental companies in the US for classifying vehicles (but not brands or marques). The system includes Luxury and Premium categories.


    quote:


    Certain luxury SUVs use body-on-frame underpinnings, often being badge-engineered versions of their non-luxury counterparts, and retaining the rugged off-road and towing capabilities. Examples include the Lexus LX and Lincoln Navigator, which are the premium versions of the Toyota Land Cruiser (itself a luxurious SUV in the United States) and Ford Expedition, respectively.[76]


    Bunlar da verdiğin wiki'lerin kaynaklarından,
    http://consumerguideauto.howstuffworks.com/2009-premium-large-car-buying-guide.htm

    http://consumerguideauto.howstuffworks.com/2009-premium-compact-car-buying-guide.htm

    http://consumerguideauto.howstuffworks.com/2009-premium-midsize-car-buying-guide.htm

    Gördüğün üzere hepsin de modeller anılıyor ve 3 alman yalnız değil.:)
    Şimdi son kez soruyorum; markaların statüsünü değiştirdiğimi ifade ettiğin markaların premium statüsü nerede halen ispatlamadın.
    Bana sadece bu 3 alman'ın marka premium'luğunu ispatla, kabul edeyim.

    3 Alman markanın tüm modelleri premium dur. Bu markalara rahatlıkla ''premium marka'' denilebilir.

    Sadece bu 3 markanın premium olduğunu iddia etmedim. Yukarıda yazanları nasıl bir kafayla okuyorsun merak ettim doğrusu.




  • Varsayımlar, çıkarımlar.:)
    Kaynak göremiyoruz markalara dair halen. Sonra birileri de çıkıyor bunlar premium marka ise VW'de şunlar şunlar dan dolayı veya başka markalar için premium'dur diyor. Eh böyle bir gidişat ile de 3 alman'ın bir farklı kalmıyor hani premium'luğu fark olmasından atfediyorsunuz ya hani.
    Bu kadar kabul etmek zor mu bunu, niçin markaları premium etiketlemeye çalışıyorsunuz otomotiv sanayinde ki şu pozisyonlarıyla bile, ürün/modelleri yeterli gelmiyor mu size. Nereden geliyor bu ek atfiyetler.
  • O mu çeker bu mu iter muhabbetine girmeden önce.

    En güvenli, en etkilisi Subaru AWD dir.
    Neden AWD?
    http://www.youtube.com/watch?v=1Qoag6cqZO4



    Neden Subaru (HER AWD SUBARU AWD DEĞİLDİR!)

    http://www.youtube.com/watch?v=Q7dVFY5CxT0



    Yok yanlarız yok sürüş zevki, yok aktarma kaybı tarzı muhabbetlerini liseli ergen arkadaşlarımıza bırakırım.


    Şaka bir yana mıcırlı, ıslak, kaygan, buzlu, karlı yolda diğerleri ÖLDÜRÜR. Daha ötesi yok! Marka fanatikliği sözünü duyar gibi oldum da valla kardeş can benim canım değil, mal benim malım değil. isteyen istediğini tercih edebilir de ben sevdiğim insanlara güvenli / kaliteli olanı tavsiye etmeye devam edeceğim. Yoksa Premium marka araç kullanıyorum diye kendini kandırmaya devam eden etsin o ayrı bir konu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi paganra -- 4 Aralık 2012; 1:04:05 >




  • TOFAŞ araçlarını arkadan tahrikli üretmese acaba bu kadar tartışma olacak mıydı?

    Ayrıca Tofaş sayesinde Türkiyede bir yanlama kültürü oluşturuldu :)
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.