Şimdi Ara

Otomobillerin FWD,RWD Olarak Üretilme veya Üretilmeme Sebepleri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
100
Cevap
5
Favori
5.995
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bir otomobil neden arkadan itişli üretilir?Veyahutta önden çekişli üretilir?

    Önden çeker üretilmesinin sebebinin maliyetten kaçınılmak için yapıldığı söylenir peki ya o zaman neden aklıma ilk gelen soru Tofaş'lar neden arkadan itişlidir?

    Önden çekiş daha rahat daha üst teknoloji diye söylenirse peki ya o zaman neden BMW-Mercedes gibi araçlar arkadan itişlidir?

    Mantıklı bi açıklaması var mıdır bunun acaba forumda okudum ama istediğim cevabı bulamadım.Herkes önden çekişin maliyet düştüğü için tercih edildiğini söylüyor e peki ya o zaman Tofaşlar diyorum bende.Tofaşta türkiyenin BMW-Mercedes'i midir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Frank W. -- 23 Ekim 2012; 16:11:10 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Otomobillerde FWD ve RWD Sistemlerinin Tercih Edilme Sebepleri

    Otomobillerde, motorun gücünü tekerleklere iletme şekline göre iki ana tahrik sistemi kullanılır: önden çekişli (FWD) ve arkadan itişli (RWD). Her iki sistemin de kendine özgü avantajları ve dezavantajları vardır ve otomobil üreticileri, belirli amaçlar ve hedef kitleler için en uygun sistemi seçerler.

    FWD (Önden Çekişli) Sistemi

    • Avantajları:
      • Daha düşük üretim maliyeti
      • Daha iyi yakıt ekonomisi
      • Daha fazla iç mekan alanı
    • Dezavantajları:
      • Kötü hava koşullarında daha az yol tutuşu
      • Daha az performans
      • Daha fazla tork yönlendirme (direksiyonu çevirirken)

    Önden çekişli sistemlerde, motorun gücü öndeki tekerleklere iletilir. Bu sistem, uygun maliyetli olması, yakıt verimliliği sağlaması ve küçük ve orta boy araçlar için yeterli performans sunması nedeniyle yaygın olarak kullanılır.

    RWD (Arkadan İtişli) Sistemi

    • Avantajları:
      • Daha iyi yol tutuşu
      • Daha fazla performans
      • Daha az tork yönlendirme
    • Dezavantajları:
      • Daha yüksek üretim maliyeti
      • Daha az yakıt ekonomisi
      • Daha az iç mekan alanı

    Arkadan itişli sistemlerde, motorun gücü arka tekerleklere iletilir. Bu sistem, özellikle yüksek performanslı araçlarda tercih edilir çünkü daha iyi yol tutuşu, daha fazla performans ve daha keskin direksiyon tepkisi sağlar.

    FWD ve RWD Sistemlerini Tercih Etme Sebepleri

    Otomobil üreticileri, aşağıdaki faktörleri göz önünde bulundurarak FWD veya RWD sistemlerini tercih ederler:

    • Amaç: Aracın amacı (örneğin, şehir içi sürüş, off-road sürüş, performans sürüşü)
    • Hedef Kitle: Aracın hedef kitlesi (örneğin, bütçe odaklı alıcılar, performans meraklıları)
    • Maliyet: Üretim maliyetleri
    • Verimlilik: Yakıt ekonomisi
    • Yer: İç mekan alanı ve bagaj hacmi

    Sonuç olarak, FWD ve RWD sistemlerinin her birinin kendine özgü avantajları ve dezavantajları vardır. Otomobil üreticileri, belirli ihtiyaçları ve hedefleri karşılamak için en uygun sistemi seçerler.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Günümüz otomobilleri bir kaç marka dışında tümüyle önden çekişli üretiliyor. Hatta Mercedes 2 ay önce önden çekişli araba üretimine başlayacağını açıkladı. BMW'de aynı açıklamayı geçen hafta yaptı. Ama tüö öodellerde değil. sadece spor sınıfındaki bir kaç otomobilde.

    Mercedes ve BMW neden böyle bir yola gitti bilmiyorum ama diğer otomotiv üreticileri sanırım maliyet sebebi ile önden çekişli üretiyorlar. Tofaş'ın durumu lisansla ilgili olabilir. Çünkü Fiat olduktan sonra önden çekişli araba üretmeye başladı. Kaldı ki şahin ve doğanlar Tofaş lisansı ile afrika ülkelerinde hala sıfır olarak üretilip piyasaya sürülüyor. Ve arkadan çekişli.
  • Tercih meselesi, bir birine tam hakim sistemler değil ki bunlar değişken sonuçları var birbirlerine karşı handikapları, üstünlükleri olan teknikler bunlar. Çekiş noktası tek başına maliyet ölçüsü olamaz. Maliyeti, genel tasarım anlayışı belirler. Şuan piyasa da ki araçların çoğunluğu ifade eden önden çekerleri maliyet kısa ifadesiyle anlatmak pek doğru olmaz diğer kazançlarıyla beraber zikretmek lazım. Malum arkadan çeker daha ucuz bir konfigürasyon üretilebilir.
    Niçin arkadan çeker sorusunun cevabı defalarca burada konuşuldu zaten.
  • Zamanında önden çekiş daha zor yapılan bir uygulama idi. R12 ler mesela motorlar dikine olmasına rağmen önden çekiştir ki günümüzdeki uygulamadan daha zordur.

    Önden çekiş, güncel araçlarda, yerden kazanmak, daha ucuza daha stabil araç yapmak için tercih edilen bir uygulama. Önden çekiş sayesinde motorlar yatay konulabiliyor, motor ve şanzuman birlikte monte ediliyor.

    Özetle, üretici için çok faydalı bir eser. Aradan, daradan ve paradan kazanıyor.

    Arkadan çekiş, ayrı bir mevzudur, eskidir, kontrolü daha zordur, elektronik yol tutuş ekipmanı yoksa, yamurlu havada çok dikkat edilmesi gereken bir husustur vs. Lakin yinede sürüş keyfi olarak herzaman tercihimdir.

    Tofaşlara gelince. tofaşlar 1970 lerin teknolojisi ile, 1980 lerin kaportasının birleşme hali olduğundan, yani elde ne varsa o olduğundan öyledir. DŞK görüntü olarak regata olsada yürüyen olarak 131 dir.

    Resmi Fiat kataloğunda bizim Tofaş gurubu dediğimiz araçlar 131B olarak geçer.

    Kafaya takan biri bir 131 den şahin bir şahinden 131 yapabilir.




  • Şuraya tıklayın:http://www.uzmantv.com/arkadan-itisli-araclarin-kalkista-avantaj-ve-dezavantajlari-nelerdir

    Sitede hem önden çekişli otomobiller hem de arkadan itişli otomobiller avantajları ve dezavantajları videolu örneklerle gösteriliyor.
  • Arkadan itiş diye birşey yoktur, arkadan çekiş vardır.

    Çekiş= Motor gücünün tekerleklere iletilmesidir, veya bir tekerlekte motor gücü olmasıdır.

    "İtmek" diye birşey yok, kim kimi itiyor, neyi itiyor, bir kelime kullanırken, mantık neden aramıyorsunuz anlamıyorum???
  • Gerçekten foruma öğretemedim şunu gitti... Onno Usta falan filan böyle birkaç dergi yazarı yüzünden böyle saçma bir kelime çıktı ortaya. Adam 4x4 araçlar için aracım 4 çekişli, 4 tekerden çekişli diyor, diyor sonra geliyor arkadan itiş diyor anlamak mümkün değil.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Böyle suallerde de kelimelere takılan tipler hep çıkar. Çekiş, itiş aralarında uygulamada bir fark yok, ifade ettikleri mana bazında ve genel kullanım şekli ilede ayrı değil aynı şeylerdir. Takılmayın bu kadar Türkçe ve Türkiye böyledir. İnsanlar çekişin arka hattan olmasıyla ittiği manasını kurmasın kafasında, yok arkadaş bu çekiş olamaz itiş olmalı inadını taşımasınlar yeterlidir sadece.
  • Ön tekerlekler sağa sola dönmek zorunda... Bu nedenle çekiş arkaya verilir.

    Ön tarafa da verilebilir ama tabii bu daha zordu. Bir süre nasıl yapılacağını hesaplayamadılar. Ama ortadan bir şaft geçmediği için daha sessizdi, arka kısım düz olabiliyodu, daha az titreşimli olabiiyordu, en önemlisi de yüksek süratlerde yan rüzgarlardan daha az etkileniyorlar. İlk önden çekişli arabalar en pahalı arabalardı, Citroen'den başka 30'larda Cord, 60'larda Cadillac önden çekişlilerdi. 2 Renault 12 fiyatıyla da 3 Murat 131 alınabiliyordu.

    Tabii zamanla her şey gibi önden çekişi de ucuza üretmeyi öğrendiler. Süspansyion yüksekliğini düşürünce her şey çok kolay oldu :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    Gerçekten foruma öğretemedim şunu gitti... Onno Usta falan filan böyle birkaç dergi yazarı yüzünden böyle saçma bir kelime çıktı ortaya. Adam 4x4 araçlar için aracım 4 çekişli, 4 tekerden çekişli diyor, diyor sonra geliyor arkadan itiş diyor anlamak mümkün değil.



    çekiş kelimesi motorun çekme gücünü ifade eder geldiği yönü değil. kısacası arkadan itişli demek doğrudur. mantıken baktığında da öyle. bir kaç dergi yazarı değil arkadan itişli araç satan markaların sitesinde de bu böyle yazılıyor. toyota gt86-subaru brz-3serisini sitesinde inceleyebilirsin. (örnekler çoğaltılabilir.) kısacası sistemleri bulan üreten firmalar değil sen biliyorsun bir de millete laf söylüyorsun öyle mi?

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    Arkadan itiş diye birşey yoktur, arkadan çekiş vardır.

    Çekiş= Motor gücünün tekerleklere iletilmesidir, veya bir tekerlekte motor gücü olmasıdır.

    "İtmek" diye birşey yok, kim kimi itiyor, neyi itiyor, bir kelime kullanırken, mantık neden aramıyorsunuz anlamıyorum???


    güç arkadan gelirse itiş olur, önden gelirse de çekiş. ortadan ve arkadan motorlu arabalara ne diyeceğiz önden itişli. motor arkada nasılsa çeken yok, kim kimi çekiyor bu durumda?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bozkurt35 -- 22 Ekim 2012; 2:13:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bozkurt35

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    Gerçekten foruma öğretemedim şunu gitti... Onno Usta falan filan böyle birkaç dergi yazarı yüzünden böyle saçma bir kelime çıktı ortaya. Adam 4x4 araçlar için aracım 4 çekişli, 4 tekerden çekişli diyor, diyor sonra geliyor arkadan itiş diyor anlamak mümkün değil.



    çekiş kelimesi motorun çekme gücünü ifade eder geldiği yönü değil. kısacası arkadan itişli demek doğrudur. mantıken baktığında da öyle. bir kaç dergi yazarı değil arkadan itişli araç satan markaların sitesinde de bu böyle yazılıyor. toyota gt86-subaru brz-3serisini sitesinde inceleyebilirsin. (örnekler çoğaltılabilir.) kısacası sistemleri bulan üreten firmalar değil sen biliyorsun bir de millete laf söylüyorsun öyle mi?

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    Arkadan itiş diye birşey yoktur, arkadan çekiş vardır.

    Çekiş= Motor gücünün tekerleklere iletilmesidir, veya bir tekerlekte motor gücü olmasıdır.

    "İtmek" diye birşey yok, kim kimi itiyor, neyi itiyor, bir kelime kullanırken, mantık neden aramıyorsunuz anlamıyorum???


    güç arkadan gelirse itiş olur, önden gelirse de çekiş. ortadan ve arkadan motorlu arabalara ne diyeceğiz önden itişli. motor arkada nasılsa çeken yok, kim kimi çekiyor bu durumda?




    Bayramda yine göreceğiz, otoyollarda "Geçiş Ücretsizdir" yazmasına rağmen gişelerde kuyruk olacak, yine haberciler "beyefendi geçiş ücretsiz niye uğraşıyorsunuz" diyecekler, cahil yurdum insanı inanmayacak yine kartını okutmaya çalışacak, yine trafik olacak...

    İşte tipik bir örnek de burada Seni burada bırakalım, sen düşün bakalım, motor ortada olursa iter mi çeker mi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    quote:

    Orijinalden alıntı: bozkurt35

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    Gerçekten foruma öğretemedim şunu gitti... Onno Usta falan filan böyle birkaç dergi yazarı yüzünden böyle saçma bir kelime çıktı ortaya. Adam 4x4 araçlar için aracım 4 çekişli, 4 tekerden çekişli diyor, diyor sonra geliyor arkadan itiş diyor anlamak mümkün değil.



    çekiş kelimesi motorun çekme gücünü ifade eder geldiği yönü değil. kısacası arkadan itişli demek doğrudur. mantıken baktığında da öyle. bir kaç dergi yazarı değil arkadan itişli araç satan markaların sitesinde de bu böyle yazılıyor. toyota gt86-subaru brz-3serisini sitesinde inceleyebilirsin. (örnekler çoğaltılabilir.) kısacası sistemleri bulan üreten firmalar değil sen biliyorsun bir de millete laf söylüyorsun öyle mi?

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    Arkadan itiş diye birşey yoktur, arkadan çekiş vardır.

    Çekiş= Motor gücünün tekerleklere iletilmesidir, veya bir tekerlekte motor gücü olmasıdır.

    "İtmek" diye birşey yok, kim kimi itiyor, neyi itiyor, bir kelime kullanırken, mantık neden aramıyorsunuz anlamıyorum???


    güç arkadan gelirse itiş olur, önden gelirse de çekiş. ortadan ve arkadan motorlu arabalara ne diyeceğiz önden itişli. motor arkada nasılsa çeken yok, kim kimi çekiyor bu durumda?




    Bayramda yine göreceğiz, otoyollarda "Geçiş Ücretsizdir" yazmasına rağmen gişelerde kuyruk olacak, yine haberciler "beyefendi geçiş ücretsiz niye uğraşıyorsunuz" diyecekler, cahil yurdum insanı inanmayacak yine kartını okutmaya çalışacak, yine trafik olacak...

    İşte tipik bir örnek de burada Seni burada bırakalım, sen düşün bakalım, motor ortada olursa iter mi çeker mi




    ben de böyle düşünüyordum, cevap veremeyince ya susacağını ya kıvıracağını biliyordum




  • Arkadan cekisli degil diye AUDI ye premium degil diyen bir foruma sordugun soruya bak arkadas yanlis yerdesin..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Audi premium ise Maybach, Bentley, RR nedir hiper mega premium mu :) bırakın artık şu 3 alman'a premium demeyi forumu eleştireceğinize kendinizi eleştirin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hawkins

    Bir otomobil neden arkadan itişli üretilir?Veyahutta önden çekişli üretilir?

    Önden çeker üretilmesinin sebebinin maliyetten kaçınılmak için yapıldığı söylenir peki ya o zaman neden aklıma ilk gelen soru Tofaş'lar neden arkadan itişlidir?

    Önden çekiş daha rahat daha üst teknoloji diye söylenirse peki ya o zaman neden BMW-Mercedes gibi araçlar arkadan itişlidir?

    Mantıklı bi açıklaması var mıdır bunun acaba forumda okudum ama istediğim cevabı bulamadım.Herkes önden çekişin maliyet düştüğü için tercih edildiğini söylüyor e peki ya o zaman Tofaşlar diyorum bende.Tofaşta türkiyenin BMW-Mercedes'i midir?

    Önden çekişli sistemlerde arkadan çekişli sistemlere göre daha az güç kaybı vardır. Dolayısı ile gücü lastiklere kayıpsız ve daha iyi iletir. Aynı zamanda önden çekişli sistemlerde gücü direk şanzımandan akslara aktarırken, arkadan çekişli sistemlerde ara şaft ve arka diferansiyel kullanılır. Bu sebeplerden dolayı önden çekişli araçlar arkadan çekişli araçlara göre daha seri hızlanabilir.

    Her iki sistemin de kendine göre avantaj ve dez avantajları var. Bu birazda tasarımla alakalı. Aynı zamanda kullanıcı tercihiyle de alakalı.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Terimlere takılmayalım.

    1. Motor önde, çekiş önde. Buna önden çekişli denir.

    2. Motor önde, diferansiyel arkada. Buna arkadan çekişli denir.

    3. Motor arkada, direransiyel önde. Buna önden çekişli denir. (Böyle bir araba var mı bilmiyorum)

    4. Motor arkada, diferansiyel arkada. Buna arkadan itişli denir. (WV'nin kaplumbağa tabir edilen arabası)

    Mantıken böyle olması gerekir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bozkurt35

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    quote:

    Orijinalden alıntı: bozkurt35

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    Gerçekten foruma öğretemedim şunu gitti... Onno Usta falan filan böyle birkaç dergi yazarı yüzünden böyle saçma bir kelime çıktı ortaya. Adam 4x4 araçlar için aracım 4 çekişli, 4 tekerden çekişli diyor, diyor sonra geliyor arkadan itiş diyor anlamak mümkün değil.



    çekiş kelimesi motorun çekme gücünü ifade eder geldiği yönü değil. kısacası arkadan itişli demek doğrudur. mantıken baktığında da öyle. bir kaç dergi yazarı değil arkadan itişli araç satan markaların sitesinde de bu böyle yazılıyor. toyota gt86-subaru brz-3serisini sitesinde inceleyebilirsin. (örnekler çoğaltılabilir.) kısacası sistemleri bulan üreten firmalar değil sen biliyorsun bir de millete laf söylüyorsun öyle mi?

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    Arkadan itiş diye birşey yoktur, arkadan çekiş vardır.

    Çekiş= Motor gücünün tekerleklere iletilmesidir, veya bir tekerlekte motor gücü olmasıdır.

    "İtmek" diye birşey yok, kim kimi itiyor, neyi itiyor, bir kelime kullanırken, mantık neden aramıyorsunuz anlamıyorum???


    güç arkadan gelirse itiş olur, önden gelirse de çekiş. ortadan ve arkadan motorlu arabalara ne diyeceğiz önden itişli. motor arkada nasılsa çeken yok, kim kimi çekiyor bu durumda?




    Bayramda yine göreceğiz, otoyollarda "Geçiş Ücretsizdir" yazmasına rağmen gişelerde kuyruk olacak, yine haberciler "beyefendi geçiş ücretsiz niye uğraşıyorsunuz" diyecekler, cahil yurdum insanı inanmayacak yine kartını okutmaya çalışacak, yine trafik olacak...

    İşte tipik bir örnek de burada Seni burada bırakalım, sen düşün bakalım, motor ortada olursa iter mi çeker mi




    ben de böyle düşünüyordum, cevap veremeyince ya susacağını ya kıvıracağını biliyordum

    Hayır, kıvırmak size yakışır. Ben yukarıda da dedim, bilmeyene birşey demem ayıp değil ama, inat eden adama da beyin nakli yapamam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Terimlere takılmayalım.

    1. Motor önde, çekiş önde. Buna önden çekişli denir.

    2. Motor önde, diferansiyel arkada. Buna arkadan çekişli denir.

    3. Motor arkada, direransiyel önde. Buna önden çekişli denir. (Böyle bir araba var mı bilmiyorum)

    4. Motor arkada, diferansiyel arkada. Buna arkadan itişli denir. (WV'nin kaplumbağa tabir edilen arabası)

    Mantıken böyle olması gerekir.



    Ya arkadaşlar yanlış anlamayın da, itmek diye birşey yok, çekmek diye birşey de yok. Terim anlamı diyorum, terim anlamı.

    Anlamayacak birşey var mı, hepimiz belli seviyede Türkçe bilen , konuşabilen insanlarız.

    Motor gücünün tekerleklere aktarılması, tekerlekte güç olmasına çekiş, arka tekerleklerde motor gücü olduğu zaman arkadan çekişli olur.

    Bazı durumlarda 4 çekişli, çekiş kontrol (traction control) sistemli araçlarda, 4 tekerleğe değil, 3 tekerleğe güç verir araç, 3 tekerlekte çekiş olur.

    Çekiş vardır ya da yoktur. İten veya çeken birşey yok.

    Traction Türkçe karşılığı "çekiş" dir. Çekiş kelimesinin Türkçe'de birden fazla anlamı vardır. Biri bildiğiniz Çekme işi yani "ÇEKİŞ" bir diğeri , motor gücünün tekerleğe aktarılma durumu "çekiş" tir. Çekme işini anlatan çekiş ve traction kelimesinin karşılığı çekiş , yazılışları aynı , anlamları farklı sözcüklerdir. Anlatabildim mi? Yazılışları aynıdır, anlamları farklıdır, aynı kökten türemişlerdir. Daha açık anlatamam sanırım,

    lütfen anlayın artık, bu konu da kapansın.

    Bir örnek vereyim ilkokul 3 : Mesela KÖK sözcüğü. KÖK anlamı bir bitkinin toprak altında kalan kısmıdır kısaca.

    Ama TERİM anlamı olarak MATEMATİK 'te KÖK : fonksiyonun tanım kümesinde bulunan ve fonksiyonun 0 değerini aldığı noktalardır.

    Neymiş , yazılışları aynı anlamları farklıymış değil mi???


    Türk insanı ya okumuyor, ya da okuduğunu anlaması kıt. Topaz hocam sakın sen üzerine alınma, genele yazdım, sen mantığın çerçevesinde bir yorum yapmışsın saygım var, ben bu konuya takıntılıyım biraz , zira otomobil dergilerinde ve bazı "sürüş uzmanı" vs. diye geçinen adamların 100 YILLIK OTOMOBİL terimlerini adam gibi kullanmamaları veya ciddiyetsiz davranmaları, düşünmeden konuşmaları beni sinir ediyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hasanmerto -- 22 Ekim 2012; 13:10:12 >




  • Arkadan arabayı omuzlayan ittiren bir kuvvet olmadığına göre önden/arkadan çekiş demek mantıklıdır.
  • Arkadaşlar diyecek ne gerek var itişse itiş çekişse çekiş, hayır öyle değil, şimdi DİL de şöyle bir özellik vardır, bir sçzcük veya deyim, bir anlamla halk arasında uzun süreli kullanılırsa, artık dile yerleşir, o sözcüğün anlamı olur.

    Arkadan itiş kullanılmaya devam ederse, artık arkadan çekişli araçlara arkadan itişli demek zorunda kalacağız ve bu çok yanlış. İnternette insanlar itiş mi çekiş mi diye aradıklarında bir veritabanı olsun diye bunları şu anda yazma gereği duyuyorum.

    Burada hepimiz az çok otomobile meraklıyız ve ahkam kesiyoruz, en temel konuyu yanlış kullanırsak olmaz.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.