Şimdi Ara

Otomobillerin FWD,RWD Olarak Üretilme veya Üretilmeme Sebepleri (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
100
Cevap
5
Favori
5.995
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    Mantıklı olan ifade arkadan itiştir. Zira birşeyi arkasından çekersen ters yönde hareket eder..



    Bir şeyi arkadan çekersen ters yönde hareket eder demişsiniz. Doğru. Fakat yanlış olan bir şey var. Bir şeyi itmek için onun arkasına geçersiniz ve onu itersiniz. Öne doğru gider. Halbuki Motor o arabayı arkadan öne doğru çekiyor. Çünkü motor önde. Çekiş arkada. ve öne doğru çekiyor. Assılıyor. Bu da onu arkadan çekişli yapıyor.

    Daha basit anlatıyım. 10 kişi bir arabayı arkadan iterlerse arkadan itişli olur. İten kişiler motor görevi yapmış olur. Fakat bu 10 kişiyi öne alın. Ellerine halatlar verin. Halatın ucunu da arabanın arka tarafına bağlayın. Çekmelerini isteyin. Halatı şaft gibi düşünün. Etraftan görenler şöyle diyecektir. Arabayı neden arkadan çekiyorsunuz. neden itiyorsunuz demeyeceklerdir.

    Yanlış mı?


    Aracı iten motor mu yoksa tekerlekler mi ? :)


    "Tavuk mu önce geldi yoksa yumurta mı" gibi oldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Tekrar ediyorum.

    İtiş mi çekiş mi konusunda otomotiv dünyasında bile bir birliktelik yokken burada boşuna çabalamayın. En ünlü markaların en üst düzey Türk yöneticilerine de sorsanız biri itiş der biri çekiş der.

    Yeter bu kadar, konu amacından iyica saptı. İsteyen istediğini kullansın.

    Ya da konunun başlığını değiştirin, ''İtiş mi, Çekiş mi?'' diye, biz de mesajlarımızı silelim.

    Yeter!

    @ hasanmerto

    Benim mesajıma alıntı yapmışsınız fakat sizin mesajlarınızı göremiyorum. Kusura bakmayın. İyi forumlar.



    Kapris yapma.

    Tartışıyoruz şurda.

    Divijın Bel , işin gücün maytap

    Yukarıda madara falan lafını görmedim sanma, LionTECh ile de uğraşma, kendisi çok efendi bir insan hitap şekline bakarsan anlarsın. Bu konuda da haklı konu amacından saptı biraz

    Çok ciddiye alıyor forumu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Çok ciddiye alıyor forumu.

    Hocam zaten sadece ciddi gördüğüm konulara girip birkaç birşey yazıyorum. Onu da yapmayacaksam benim ne işim var burada?

    Makara konu dışında yapılır ve ya sohbet muhabbet konularında yapılır. Makara yapılacaksa en alasını yaparım da bakma.

    Bu arada tospa ile geri geri giderken önden mi çekiş olur, arkadan itiş mi olur, arkadan çekiş mi olur yoksa önden mi itiş olur? Siz buna cevap verin asıl hazır beyin jimnastiğine başlamışken

     Otomobillerin FWD,RWD Olarak Üretilme veya Üretilmeme Sebepleri




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16



    Bu arada tospa ile geri geri giderken önden mi çekiş olur, arkadan itiş mi olur, arkadan çekiş mi olur yoksa önden mi itiş olur? Siz buna cevap verin asıl hazır beyin jimnastiğine başlamışken

     Otomobillerin FWD,RWD Olarak Üretilme veya Üretilmeme Sebepleri


    Geri geri giderken arkadan çekiş, ön ön giderken arkadan itiş olur diyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    Audi premium ise Maybach, Bentley, RR nedir hiper mega premium mu :) bırakın artık şu 3 alman'a premium demeyi forumu eleştireceğinize kendinizi eleştirin.

    Audi, Bmw ve Mercedes premium markalardır. RR, Bentley, Maybach ise lüks sınıf diye tercih edilen üst düzey araçlardır.

    Kendi kafandan markaların statüsünü değiştirip, forumla dalga geçmeye çalışıp kendini rezil etme.
  • Bir aracın önden çekişli veya arkadan itişli olmasını belirleyen ana parametreler şunlardır :

    -Maliyet
    -Segment
    -Sürüş tarzı

    Günümüzde platform ortaklığının da büyük etkisiyle araçların çoğu önden çekişli olarak üretilmektedir. VW AG de Golf, Tiguan, Scirocco, A3, TT gibi araçlar aynı platformu kullanıyor. Bunların arasında diğerlerine göre en farklıları Scirocco ve TT. Spor otomobil olmalarına rağmen platform ortaklığı sebebiyle önden çekişli olarak üretiliyorlar. Bu durum sadece VW de değil çoğu markada bu şekilde. Markalar sportif araçlar için yeni bir alt yapı üretmektense mevcut alt yapı üzerine geliştirerek büyük miktarda maliyeti aşağıya çekiyorlar.

    Aracın segmenti de aktarma şekline etki eden en önemli faktörlerden bir tanesi. Supersport larda ve performans otomobillerinde önden çekiş diye bir şey söz konusu değilken, A B C ve hatta D segmentinde arkadan itişli araçların sayısı çok az.
    Aracın performansı ne kadar artarsa önden çekiş o kadar dezavantaj yaratır. Araç hızlanırken ön tekerlerin yerle teması azaldığından yüksek performanslı araçlarda önden çekiş çok ciddi problemlere sebep olur.

    Premiumlar gibi önceliği sürüş dinamikleri olan araçlarda genellikle arkadan itiş kullanılır. Arkadan itişli araçlar elektronik sistemşer devrede değilken virajları istediğiniz gibi dönmenize ve sürüşe istediğiniz gibi müdahale etmenize imkan sunar. Megane RS Trophy gibi istisnalar olsada arkadan itişli araçların sürüş dinamikleri ve pist performansları genellikle daha iyidir.




  • Maliyetle zerre alakası yoktur.

    22.000 dolara Mustang, Camaro vb araçlar var yıllardır.
  • Aİsteyen çekiş der isteyen itiş
    yalnız merak ediyorum otomobillerinin arkadan itişli olduğunu söyleyen kişiler arabanın çekişi nasıl sorusuna 'benim arabam çekişli değil arkadan itişli' cevabını mı veriyorlar.
    yada araba itişten mi düştü diyorlar?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    of çok boş bir muhabbet ama bende içimdekini yazmadan edemeyeceğim. önden çekiş arkadan itiş muhabbeti sanırım bizim ülkemizdeki algıyla alakalı aslında doğrusu yanlışı herkes aynı şeyden bahsediyor.

    düşününki ortada bir el arabası duruyor ve sizde motorsunuz. bu el arabasını hareket ettirmek için önden tutup hareket ettirdiğinizde "önden çekiş" yapmış oluyorsunuz.

    el arabasını iterek hareket ettirdiğinizde ise "arkadan itiş" gerçekleştirmiş oluyorsunuz.

    bizdeki algıda bu mantık. motor önden aracı çekiyor, arkadan ise itiyor.

    sadece içimdekileri döktüm :)

    Motor arkadan itmez. yanılgı şurda oluyor. Motor defransiyelin neresinde. Motor en arkada ise Arkadan itiş deyin. Motor önde ise arkadan çekiş denmesi gerekir.

    Peki motoru arkada, diferansiyeli önde olan arabaya ne diyeceksiniz. Önden itiş mi.

    benim yazdığım algıda motorun pozisyonu değil tekerleklere gücü nerede aktardığıyla alakalıydı önde ya da arkada.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Maliyetle zerre alakası yoktur.

    22.000 dolara Mustang, Camaro vb araçlar var yıllardır.

    Bu nasil mantik. 22.000 dolara Mustang satilmasi ile nasil bu sonuca varabiliyorsun merak ettim.
    Adam ayni arabayi onden cekis yapsa belki daha ucuza mal edecek bunu nereden biliyorsun.
  • Benim bildiğim arkadan itiş daha basit dolayısı ile maliyet olarak daha düşük bir sistem. Zaten eski arabalar hem arkadan itişlidir, önden çekiş çok sonraları çıkmış bir sistem.

    Bununla beraber 1.si arkadan itişte aktarma kayıpları daha yüksek, bu da performansın azalıp, tüketimin artması manasına geliyor.
    2. olarak şaft ve arka difransiyel sebebiyle iç ve bagaj hacminin daralmasına yol açıyor.


    Premium üreticiler arkadan itişten vaz geçmiyorlar çünkü arkadan itiş ise en başta dikine motor-şanzıman, şaft, arka difransiyel yapısı sayesinde çok daha iyi bir ağırlık dağılımı yakalanmasını sağlıyor. Bu da sürüş dinamiklerinin ve zevkinin yükselmesi demek.

    İkinci olarak bu araçlar ya premium ya spor sınıfta olduğu için motorları çok kuvvetli dolayısı ile güç aktarımındaki ve iç hacimdeki kayıplar tüketicileri nezdinde ehemniyetsiz oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    Benim bildiğim arkadan itiş daha basit dolayısı ile maliyet olarak daha düşük bir sistem. Zaten eski arabalar hem arkadan itişlidir, önden çekiş çok sonraları çıkmış bir sistem.

    Bununla beraber 1.si arkadan itişte aktarma kayıpları daha yüksek, bu da performansın azalıp, tüketimin artması manasına geliyor.
    2. olarak şaft ve arka difransiyel sebebiyle iç ve bagaj hacminin daralmasına yol açıyor.


    Premium üreticiler arkadan itişten vaz geçmiyorlar çünkü arkadan itiş ise en başta dikine motor-şanzıman, şaft, arka difransiyel yapısı sayesinde çok daha iyi bir ağırlık dağılımı yakalanmasını sağlıyor. Bu da sürüş dinamiklerinin ve zevkinin yükselmesi demek.

    İkinci olarak bu araçlar ya premium ya spor sınıfta olduğu için motorları çok kuvvetli dolayısı ile güç aktarımındaki ve iç hacimdeki kayıplar tüketicileri nezdinde ehemniyetsiz oluyor.







    Arkadan tahrikli araç üretmek daha maliyetli. Daha basit ama daha maliyetli.

    Diğer kısımlara katılıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    Benim bildiğim arkadan itiş daha basit dolayısı ile maliyet olarak daha düşük bir sistem. Zaten eski arabalar hem arkadan itişlidir, önden çekiş çok sonraları çıkmış bir sistem.

    Bununla beraber 1.si arkadan itişte aktarma kayıpları daha yüksek, bu da performansın azalıp, tüketimin artması manasına geliyor.
    2. olarak şaft ve arka difransiyel sebebiyle iç ve bagaj hacminin daralmasına yol açıyor.


    Premium üreticiler arkadan itişten vaz geçmiyorlar çünkü arkadan itiş ise en başta dikine motor-şanzıman, şaft, arka difransiyel yapısı sayesinde çok daha iyi bir ağırlık dağılımı yakalanmasını sağlıyor. Bu da sürüş dinamiklerinin ve zevkinin yükselmesi demek.

    İkinci olarak bu araçlar ya premium ya spor sınıfta olduğu için motorları çok kuvvetli dolayısı ile güç aktarımındaki ve iç hacimdeki kayıplar tüketicileri nezdinde ehemniyetsiz oluyor.







    Arkadan tahrikli araç üretmek daha maliyetli. Daha basit ama daha maliyetli.

    Diğer kısımlara katılıyorum.

    Doğrudur.

    Daha basit ama daha maliyetli olduğuna göre maliyet, komponentlerin maliyetlerinden kaynaklanıyor olsa gerek.

    Peki bu maliyet farkının ne kadarı ölçek ekonomisi kaynaklı?

    Başka bir deyişle bugün dünyada üretilen otomobillerin ezici kısmı önden çekişli, önden çekiş-arkadan itişli otomobil üretimi eşit sayıda olsaydı yine daha maliyetli olur muydu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Onyıllardır üretilen Amerikan araçları. Örnek yığınla.
    Adamlar önden çekiş daha ucuz olsa zaten geçerlerdi.

    ABD gibi tüketim çılgınlığı yaşanan, su gibi yakıt içen motorların, V8'lerin havada uçuştuğu bir ülkede önden çekişe geçmenin düşüreceği maliyeti kimse umursuyor mu, ya da umursar mı sizce?

    Yanlış bir örnek üzerinden gidiyorsunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16



    Bunun dışında FWD; understeer ve oversteer konusunda daha güvenlidir. FWD bir aracın, çekişin ön tekerleklerde olmasından dolayı spin atmaya RWD bir araç kadar eğilimli değildir. Bu da viraj emniyetini arttırmaktadır.

     Otomobillerin FWD,RWD Olarak Üretilme veya Üretilmeme Sebepleri Oversteer
     Otomobillerin FWD,RWD Olarak Üretilme veya Üretilmeme Sebepleri Understeer



    Hocam yazdığınız her şey harika da ; Kafama takılan bir şey var.

    Önden çekişli araçlarda understeer daha fazla olmaz mı? Ön tekerlekler hem dönüş hem de ileri götürme işini yaptığı için bu konuda dezavantajları var diye düşünüyordum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rstknksl

    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Onyıllardır üretilen Amerikan araçları. Örnek yığınla.
    Adamlar önden çekiş daha ucuz olsa zaten geçerlerdi.

    ABD gibi tüketim çılgınlığı yaşanan, su gibi yakıt içen motorların, V8'lerin havada uçuştuğu bir ülkede önden çekişe geçmenin düşüreceği maliyeti kimse umursuyor mu, ya da umursar mı sizce?

    Yanlış bir örnek üzerinden gidiyorsunuz.

    Adamlar 10 milyon araç üretiyor. Diyelim bunların 2 milyonu arkadan itiş. 500 dolar tasarruflu olsa önden çekiş, 1 milyar dolar ekstra kar demek. Bence maliyet farkı yok. Varsa bile 50-100 dolar bile değil ki, kimse değiştirmiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BenGiDeR

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell



    Hala daha arkadan çeker diye sayıklayıp duranlar var, anlam veremiyorum...

    Yukarıda 19can84 yine madara etmiş bunları, hala daha çekiş diye diretiyorlar.

    Arkadan itiş diye bir şey yoktur. Çekme kelimesi bir terimdir, aracın çekilip itilmesi ile bir alakası yoktur.

    4x4 araçlara ne diyorsunuz örneğin? Arkadan iterken önden çeken araçlar mı diyorsunuz? Ya da Önden çekişli araçlar geri vitese takınca önden itişli mi oluyorlar?

    İngilizcesine bakın örneğin four wheel drive, rear wheel drive, front wheel drive. Buraki "wheel drive" ın türkçesi çekiştir işte.

    Yine Türk Dil Kurumu sözlüğüne baktığınızda çekiş kelimesi anlamlarından bir tanesi "bir motorun çekme gücü" ve örnek cümlesi benim "arabanın çekişi çok iyi" iken itiş kelimesi için böyle bir anlam bulunmamakta.


    Araba rampada çekmiyor.
    LPG taktırınca arabanın çekişi düşüyor

    gibi cümlelerde çekiş yerine itiş kullanıyormusunuz?


    Şimdi kim madara olmuş bir daha düşün istersen.



    gözden kaçırdığınız ya da doğru sandığınız noktanın oradaki çekiş kelimesinin terim olup, arkadan itişlinin aracın sıfatı, özelliği olduğudur.

    arabanın çekişi iyi derken o aracın seriliğinden, kuvvetinin iyi olduğundan bahsedilir ön ya da arka aktarma düzenine bir atıf yoktur..




  • FR
    Önden Motorlu Arkadan İtişli Düzen
    Bu düzen, motorun ön kısma ve çekiş tekerleklerinin arka kısma yerleştirildiği geleneksel bir düzendir. Bu düzene sahip araçlarda eşit ağırlık dağılımı kolayca sağlanabilir. Direksiyon ve çekiş tekerlekleri arasındaki mesafe, harika bir yol tutuşu sağlar. Ancak bazı yüzeylerde çekiş (ve dolayısıyla motor gücü) elde etmek zor olabilir.

    FF
    Önden Motorlu Önden Çekişli Düzen
    Motorun ve çekiş tekerleklerinin ön kısımda olduğu düzendir. Ağır motoru ve şanzımanı ön kısma yerleştirmek kabin alanının genişleyebilmesi anlamına gelir, fakat kaçınılmaz şekilde ağırlık ön tarafa kayar. Bununla birlikte ön tekerlekler hem çekiş gücü hem de dümenleme sağladıklarından, ön lastiklerin tutuşu öne doğru hareket etme ve viraj alma arasında ikiye bölünür. Bu düzen yüksek güçlü araçlar için uygun değildir.

    MR
    Ortadan Motorlu Arkadan İtişli Düzen
    Ortaya yerleştirilmiş motorun, arka tekerleklere güç sağladığı düzendir. Motor, aracın merkezine yakın yerleştirildiğinde ağırlık merkezine yaklaşmış olur ve bu keskin dönüşleri mümkün kılar. Aynı zamanda bu düzen, hızlanma ve yavaşlama sırasında ön ve arka tekerleklerde azami tutuş sağlar. Bu düzen, hız için üretilmiş spor araçlarda ve yarış araçlarında yaygın olarak tercih edilir.

    RR
    Arkadan Motorlu Arkadan İtişli Düzen
    Motorun arka uzantıya yerleştirildiği, arkadan itişli bir düzendir. Bu düzen, ağırlığı aracın arka tarafına toplayarak, arka tekerlekleri yolun yüzeyine bastırıp, çekişi ve ivmeyi arttırır. Ancak, ön tekerleklerdeki yükü azaltarak, virajlarda yetersiz dümenleme ihtimalini de arttırır. Aynı zamanda, arka tekerleklerde çok fazla yük olduğu için, araç çok şiddetli kayar. Bu yüzden iyi toparlama becerileri gerektirir.

    4x4
    4 Çekerli Düzen
    Gücün tüm tekerleklere dağıtıldığı düzendir. Arttırılmış ağırlığına rağmen, kalkış ve hızlanma için çok uygundur. Ancak, yükseltilmiş performans dönüş kabiliyetini biraz etkiler. Bütün düzenleri, dört çekerli düzenlere çevirmek mümkündür fakat farklı düzenler, çok farklı şekillerde hareket eder. Genel anlamda, hem ön hem de arka tekerlekler "ana" çekiş tekerlekleri sayılır ve "ana" tekerlekler kaydığında karşı tekerleklere daha fazla tork aktarılır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bozkurt35 -- 24 Ekim 2012; 11:45:44 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    Benim bildiğim arkadan itiş daha basit dolayısı ile maliyet olarak daha düşük bir sistem. Zaten eski arabalar hem arkadan itişlidir, önden çekiş çok sonraları çıkmış bir sistem.

    Bununla beraber 1.si arkadan itişte aktarma kayıpları daha yüksek, bu da performansın azalıp, tüketimin artması manasına geliyor.
    2. olarak şaft ve arka difransiyel sebebiyle iç ve bagaj hacminin daralmasına yol açıyor.


    Premium üreticiler arkadan itişten vaz geçmiyorlar çünkü arkadan itiş ise en başta dikine motor-şanzıman, şaft, arka difransiyel yapısı sayesinde çok daha iyi bir ağırlık dağılımı yakalanmasını sağlıyor. Bu da sürüş dinamiklerinin ve zevkinin yükselmesi demek.

    İkinci olarak bu araçlar ya premium ya spor sınıfta olduğu için motorları çok kuvvetli dolayısı ile güç aktarımındaki ve iç hacimdeki kayıplar tüketicileri nezdinde ehemniyetsiz oluyor.







    Arkadan tahrikli araç üretmek daha maliyetli. Daha basit ama daha maliyetli.

    Diğer kısımlara katılıyorum.

    Doğrudur.

    Daha basit ama daha maliyetli olduğuna göre maliyet, komponentlerin maliyetlerinden kaynaklanıyor olsa gerek.

    Peki bu maliyet farkının ne kadarı ölçek ekonomisi kaynaklı?

    Başka bir deyişle bugün dünyada üretilen otomobillerin ezici kısmı önden çekişli, önden çekiş-arkadan itişli otomobil üretimi eşit sayıda olsaydı yine daha maliyetli olur muydu?

    Dediğiniz durumda olsaydı ortak parça kullanımı yaygınlaşır, aradaki maliyet farkı azalırdı. Fakat yine daha maliyetli olurdu arkadan tahrik.

    Çünkü komponent sayısı oldukça fazla. Boylu boyunca uzanan şaft, arka diferansiyel ve tahriğe uygun süspansiyon sistemi. Ne kadar çok parça, o kadar fazla montaj süresi. Üretkenlik de düşüyor bu yüzden. Daha basit olmasının sebebi, ekstra bir tasarım ve tedbir gerektirmiyor. Veriyorsunuz tahriği arka tekerleklere, manevra olmadığı için ekstra bir hesap kitaba gerek yok. Yüksek güçler için durum daha farklı tabii. Yer problemi de pek fazla olmadığı için, tasarımda da rahat çalışılabiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shroud61

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16



    Bunun dışında FWD; understeer ve oversteer konusunda daha güvenlidir. FWD bir aracın, çekişin ön tekerleklerde olmasından dolayı spin atmaya RWD bir araç kadar eğilimli değildir. Bu da viraj emniyetini arttırmaktadır.

     Otomobillerin FWD,RWD Olarak Üretilme veya Üretilmeme Sebepleri Oversteer
     Otomobillerin FWD,RWD Olarak Üretilme veya Üretilmeme Sebepleri Understeer



    Hocam yazdığınız her şey harika da ; Kafama takılan bir şey var.

    Önden çekişli araçlarda understeer daha fazla olmaz mı? Ön tekerlekler hem dönüş hem de ileri götürme işini yaptığı için bu konuda dezavantajları var diye düşünüyordum.

    Sanırım bir yanlış anlaşılma oldu. Slip dediğimiz tekerleğe ait bir özelliktir. Spin ise araca ait bir özelliktir.

    Understeer ve Oversteer konusunu açıklayacağım ayrıntılı. O zaman daha iyi anlaşılır diye düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.