|
Elektrikli kamyonların dizel araçlardan daha ekonomik olduğu bulundu



-
-
Radyatör yok, yağ pompası, motor, egzos, vites kutusu, benzin pompası hiç bir şey yok tabii. Bozulacak bakım yapacak bir şey olmayınca doğal olarak zamanla daha ucuza geliyor.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
En azından kafa düzmezler.. Leş gibi duman atmazlar..Geçen elektrikliye çevrilmiş bir tır geçti yanımdan inanın taksiden hallice bir sesi vardı dumanı vs yoktu..Harika birşeydi.. Yaklaşık 2 senedir elektrikli scooter kullanıyorum 27 binde .. Bakım yok istesende yapamıyorsun..Fren balataları yeni yeni zayıfladı..Hiç arıza yapmadı yapacak gibi de durmuyor.. Yeterince güçlü 120 kmye kadar menzili var tek şarj..90 km üstü hıza çıkıyor iki kişi ..Trilyon tane özellik var..
- Kendini şarj özelliği
- Hız sabitleme
- Kombine fren
- İsteğe bağlı geri vites
- Bataryası da dahil herşeyi telefondan kişiselleştirilebilir.. Vites hız aralıkları güç oranları devir hız ve güç ayarları ön konsoldaki düğmeler gibi trilyon tane özelliği kişiselleştirebiliyorsun. Batarya yalnız iyi durumda değildi bataryacıya yolladım..Olur da yine motosiklet alırsam yine elektrikli alacağım..Sıfır ses sıfır ısı sıfır koku..Sıfır bakım..
-
Pil konusu hâlâ gelişim aşamasında. Tır, kamyon gibi araçlar için tehlike arz edebilir uzun yollarda. O yüzden firmalar biraz çekingen davranıyor galiba. Düşünsenize yolda pili patlayan tırı 🙄
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Yılda en az 100k yapıyor bir ağır vasıta tır yeni nesil tırlarla gerçek bir karşılaştırma olsa keşke
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
bozulacak bakım yapılacak ısı pompası ve lastikler var.
-
Hangi elektrikli scooter bu?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Yola mazot ,yağ saçıp suçsuz günahsız insanlara kaza yaptırma olasılığından çok daha düşük bir ihtimal.
Eminim at arabasından benzinliye geçince de sizin gibiler bu tarz yorumlarda bulunuyordu ama zafer net olarak elektirikli araçların olacak
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
"Elektrikli kamyonların dizel araçlardan daha ekonomik olduğu bulundu"
Bulundu demiyoruz editor arkadaşım, tespit edildi daha doğru kullanım.
-
İsı pompası bakım gerektiren bir şey mi? Dizellerin lastikleri yok mu?
-
Evet ısı pompası bakım gerektiren bir şey, şahsen menzil sorunu çözülürse ısı pompalarının kullanılmayacağını düşünüyorum. Lastik kısmına gelirsek. kamyonları bilmiyorum ama otomobillerde lastikler çok çabuk yıpranıyor. sebebi ise araçların çok ağır olmasından dolayı. ayrıca lastikler normal lastiklere göre daha pahalı.
Elektrikli araçlar gelecekte çok daha ekonomik olacak. bu yüzden acil değilse mümkün olduğu kadar geç elektrikli almak maddi olarak fayda sağlayacaktır. Parası olan alsın ona bir şey demiyorum. çevre açısından fosil yakıtlardan bir şekilde uzaklaşmamız gerekiyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CleanCoders -- 5 Şubat 2025; 09:18:25 >
-
volta vs5
-
bulunmuş işte kardeşim. yolda yürürken birden karşılarına çıkıvermiş. niye anlamıyorsun ki
-
Bataryanın giderek askimsei gibi bir durum var. menzil ve güç olarak araca negatif yansıyor. motorun ve benzin deposunun sürekli küçülmesi gibi. ama içten yanmalı motorlardaki aşınma ve bakım ihtiyacı da göz ardı edilmesin.
Bir kamyon için mekanik aksam (sadece tamir ) 10 15 bin euro yu bulabiliyor.
-
Dizel kamyonlar ilk önce LNG ye geçmeli,hem çevre kirliliği olmaz hem de uzun menzil ve ekonomik olacaktır
Motoru kaldırmadan belirli bir maliyet ile dizel motorlarda CNG ve LNG ye dönüştürülebilir ,elektrik işi boş beklenti .Piyasada tutmaz.
LNG hem daha az riskli hemde daha fazla menzil açısındam ağır araçlar ,tırlar ve kamyonlar için en uygun ve çevreci çözümdür .
Tabii ki fabrikasyon çıkan bir LNG sistemi ile donatılmış tırlar daha uyumlu ve sıkıntısız olacaktır .
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 5 Şubat 2025; 13:38:22 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Güzel detaylı açıklama için teşekkür ederim.
Bu noktada bu bahsettiklerin ne kadar maliyet farkı oluşturuyor bakmak lazım.
100bin bakımı yapınca "ben arabaya daha önce masraf yapmıyormuşum" dedim. Bunu da dahil etmek iyi olabilir.
-
Türkiye de 2022-2023 den beri e-transit var zaten e-kangoo e-doblo var zaten vw nin id vanları var zaten kısaca bizde 3-4 senedir ticaride elektrikli var zaten ..
Kaç tane satmış ilanlarda kaç tane görebilirsiniz ..
Şirketler araç almadan önce en detayına kadar iner demek ki bir yerde verimsizlik varki geçmiyorlar elektrikli ye..
Yoksa yer gök eletkrlli ticari araç olurdu çoktaan...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkmoon34 -- 6 Şubat 2025; 18:18:48 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bunların bataryaları sık patlıyor ama aklında olsun araba gibi süper değiller
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Evet doğru bizim grupta evi yanan oldu , sürüş esnasında patlayıp canını zor kurtaran oldu..Hatta haberlere çıktı..Ama bu patlayan bataryalar durumları aşırı kötü ya ölmüş ya derme çatma toplama..Ve o patlama eşiğine gelene kadar her türlü ben gidiyorum diyor batarya.. Elimizdeki telefonlarda patlıyor..Yüzbinlerce fosil yakıtlı araç var patlayan özellikle lpgli araçlar ..Bunu da gözardı etmemek lazım..Mükemmel değiller ama artık gayet kullanılabilir olmaya başladılar.. Bataryalara bms (batarya kontrol sistemi) kart takılıyor ve bu tip durumlar için önceden sizi uyarıyor durumunu telefondan gözlemleyebiliyorsunuz..Bendeki bataryalarda da var..
Telefondaki arayüzü böyle bunun ayarlar bölümünden ayarları yapılıyor...Batarya acil durum ayarları var vs..
En Beğenilen Yanıtlar

Radyatör yok, yağ pompası, motor, egzos, vites kutusu, benzin pompası hiç bir şey yok tabii. Bozulacak bakım yapacak bir şey olmayınca doğal olarak zamanla daha ucuza geliyor.
|
Benzer içerikler
- instagram video hızlandırma
- whatsapp ekran görüntüsü alma engelleme
- whatsapp aero
- instagram hesap çalma
- instagram telefon numarası
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X