Şimdi Ara

Dünyanın en iyi oto otomobil lastik markası hangisi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
220
Cevap
6
Favori
322.442
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu çok önemli bir konu ve haftalardır üzerinde araştırma yapıyorum,boru değil tonla para veriyoruz lastiğe

    Genellemeye bakınca Türkiye'de en iyi lastik markası " Michelin " olarak gözüküyor,yumuşak hamurdan olan bu lastik şehir içinde hem performans yol tutuşu ve sessizlik sunuyor.

    Fakat gel gelelim dünya genelinde bu durum böyle değil,

    Yabancı forumlarda (yaklaşık 30 farklı ülke google translate sağolsun hepsini anlıyabildim) dünya genelinde en iyi lastik markasının " DUNLOP " Olduğu söyleniliyor,Toyota,Mercedes,Bmw hatta Porshe Ferrari Lamborghini gibi dev ötesi otomobil markaları bile fabrika çıkısı Dunlop marka lastik takıyorlarmış araçlara. Dunlop markası ülkemizde pek yaygın değil,atılan yorumlara baktığımda dunlop lastiğinin her çeşidinin olduğunu ( yumuşak-sert-orta ) Verimlilik açısından her sınıfın olduğunu ve hemen hemen hiç bir müşterisini pişman etmediğini gördüm.

    Bundan sonra Türkiye değil Dünya geneline bakacağım,malum burada sazan çok 1 kere hayatımda michelin aldım,hak geçmesin harbi güzel lastikdi fakat dunlop alana kadar.Burdan lastik firmalarına sesleniyorum dunlop bayiliği çoğalsın lütfen ne satın aldığımızı bilelim adam akıllı lastik görsün bizim ülkemizde ve aldığınız lastiğin sahte dunlop olmadığına dikkat edin,çünki özel sektörler (bayilik almayanlar) lastiklerin üzerine yama yapıp dunlop yaptırıyorlarmış,yazık günah milletin rızkını sömürüyorlar.Velhasılkelam alıcağınız lastik önce faturalı,mutlaka mutlaka aracınıza uygun olmalı ve kalitesini siz deneyip görmelisiniz.

    Sizinde yorumlarınızı bekliyorum.







  • quote:

    Orijinalden alıntı: Demage

    Goodyear

    Alıntıları Göster
    dünyanın en iyi lastik markası diye bişeyi söylemek zordur çünkü her yol şartına göre o iklimin oşullarına göre lastiklerin performansları değişebilir. Michelin yumuşak olduğu için yazın daha az yol tutuyo bana göre mesela az ses yapabilir ama önceki lastiğim daha sert olan goodyear dı michelin'den daha iyi yol tutuyodu.Ama ıslak yolda michelin daha iyi yol tutuğunu söyleyebilirim. Ayrıca performans lastikleri ile günlük kullanım lastikleri birbirlerinden ayrıdır.
    quote:

    Orijinalden alıntı: mahmutsultan

    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Pirelli bana göre en iyisi. Daha sonrada, yine bana göre Goodyear ve Bridgestone gelir.

    Dostum,inan Pirelli hakkında çok bir denemişliğim veya gerçek hayatta yorumu aldığım kimse yok.Onun için Pirelli hakkında yaptığım yorumların doğruluğu tartışılır,fakat internette okuduğum kadarıyla Pirelli orta sınıf bir lastik kullanıcın bütcesine uygun bir sürü lastiği var ama fren mesafesi sürüş konforu çok ta iyi değil.Senin yorumlarını ve senin için Pirelli yi ayıran özelliğini belirtmeni istiyorum,Allah'a şükür arabası olan bir sürü tanıdığım var elbet Pirelli lastiği olanıda vardır,yarın araştırma yapıp buradan sizlere Pirelli hakkında geri dönüş yapacağım.

    Alıntıları Göster
    petlas
    Continental iyi lastik ama ülkemizin haritasını reklamlarında sildiği için bende onu sildim.michelin kullandım, yumuşak lastik ve ülkemiz şartlarına uygun değil kanaatimce.lassa kullandım tövbe ettim.en son nexen ürünü olan roadstone aldım.2.0 hlx de kullanıyorum. Yaklaşık 5 ayda 6 bin km yol yaptım.gerek yağmurlu havalarda gerekse aşırı sıcak havalarda gayet iyi yol tutuşu var.birkaç kez ani fren yaptım kaymadı ve abs geç devreye giriyor.bence yerli üretim alınmayacaksa avrupa gibi bize her konuda zararı olan ülkelerin ürettiği lastik yerine kore ve japonya üretimi hankook,nexen,roadstone,yokohama,bridgestone gibi markaları almalıyız. Birde lastik alırken bütçeyi mümkün olduğunca zorlamalıyız. Üstadlar daha iyi bilir.araçta lastik ve yağdan tasarruf olmaz.iyi günler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.
    Goodyear
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Demage

    Goodyear

    Alıntıları Göster
    Goodyear da iyi markaydı bir zamanlar , üstelik goodyear dunlop un ortağı :))) Adamlar işinin ehi diye boşuna demiyorum ben. Dunlop adının artık Türkiye'dede duyulması lazımki Türkiye lastik kalitesinde çağ atlasın.

    Bristone a gelince Allah için kendim hiç denemedim,kullandığım araçlarda var isede hiç dikkat etmedim.Fakat araştırmalarıma göre bristone lastiklerinin hamuru sert oluyormuş,ondan ziyade tanıdığım bir arkadaşım kullandığı bristone lastiklerine lanet ediyordu ordan biliyorum kar lastiği gibi ses çıkartıyormuş artı sürüş performansı minimumdaymış. Görüşlerinizi beklerken hep Michelin savunacağınızı düşünmüştüm :) Fakat zamanla sanırım bu zihniyette değişmiş :))) Dunlop markası Türkiye'ye yeni yeni gelen bir marka fakat kendisi çok ama çok eski ve köklü bir firma zaten dünyanın en iyi lastiği ünvanını taşımasıda bu yüzden




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Demage

    Goodyear

    Alıntıları Göster
    dünyanın en iyi lastik markası diye bişeyi söylemek zordur çünkü her yol şartına göre o iklimin oşullarına göre lastiklerin performansları değişebilir. Michelin yumuşak olduğu için yazın daha az yol tutuyo bana göre mesela az ses yapabilir ama önceki lastiğim daha sert olan goodyear dı michelin'den daha iyi yol tutuyodu.Ama ıslak yolda michelin daha iyi yol tutuğunu söyleyebilirim. Ayrıca performans lastikleri ile günlük kullanım lastikleri birbirlerinden ayrıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Pirelli bana göre en iyisi. Daha sonrada, yine bana göre Goodyear ve Bridgestone gelir.

    Dostum,inan Pirelli hakkında çok bir denemişliğim veya gerçek hayatta yorumu aldığım kimse yok.Onun için Pirelli hakkında yaptığım yorumların doğruluğu tartışılır,fakat internette okuduğum kadarıyla Pirelli orta sınıf bir lastik kullanıcın bütcesine uygun bir sürü lastiği var ama fren mesafesi sürüş konforu çok ta iyi değil.Senin yorumlarını ve senin için Pirelli yi ayıran özelliğini belirtmeni istiyorum,Allah'a şükür arabası olan bir sürü tanıdığım var elbet Pirelli lastiği olanıda vardır,yarın araştırma yapıp buradan sizlere Pirelli hakkında geri dönüş yapacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahmutsultan

    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Pirelli bana göre en iyisi. Daha sonrada, yine bana göre Goodyear ve Bridgestone gelir.

    Dostum,inan Pirelli hakkında çok bir denemişliğim veya gerçek hayatta yorumu aldığım kimse yok.Onun için Pirelli hakkında yaptığım yorumların doğruluğu tartışılır,fakat internette okuduğum kadarıyla Pirelli orta sınıf bir lastik kullanıcın bütcesine uygun bir sürü lastiği var ama fren mesafesi sürüş konforu çok ta iyi değil.Senin yorumlarını ve senin için Pirelli yi ayıran özelliğini belirtmeni istiyorum,Allah'a şükür arabası olan bir sürü tanıdığım var elbet Pirelli lastiği olanıda vardır,yarın araştırma yapıp buradan sizlere Pirelli hakkında geri dönüş yapacağım.

    Alıntıları Göster
    petlas




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    dünyanın en iyi lastik markası diye bişeyi söylemek zordur çünkü her yol şartına göre o iklimin oşullarına göre lastiklerin performansları değişebilir. Michelin yumuşak olduğu için yazın daha az yol tutuyo bana göre mesela az ses yapabilir ama önceki lastiğim daha sert olan goodyear dı michelin'den daha iyi yol tutuyodu.Ama ıslak yolda michelin daha iyi yol tutuğunu söyleyebilirim. Ayrıca performans lastikleri ile günlük kullanım lastikleri birbirlerinden ayrıdır.

    Kesinlikle ama kesinlikle sana sonuna kadar katılıyorum,onun için "lastik modeli" diye değil, "lastik markası" diye sordum.Genelleme yapınca en üstte Dunlop geliyor.Aklımdaki soruları lastiklerin modellerine göre biçmiyorum,çünki her lastiğin her mevsime uygun bir modeli var.Genelleme marka sunuyorum :)




  • Dunlop Amerikandi galiba.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pasa_

    petlas

    Şayet şu anda petlas,lassa (vb. Aynı hamur sertliğine sahip) kullanıyorsanız,aynı tip model de bir de dunlop lastiği alın kesinlikle ama kesinlikle farkı göreksin.Saygılar.


    Not: Boş geçen haftalarımın hepsini lastik araştırmalarıyla geçirdim,insanların-kullananların yorumlarını okudum,bunun altında yatan yıllar süren kendime ait lastik deneyimim var.İnternet adamı çok fazla bilgilendiriyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Dunlop Amerikandi galiba.

    İlk olarak Dublin, İrlanda da kurulmuş,şöyle bir metin vereyim sana paşam.

    Dunlop 1890 yılında ilk lastik tesisini Dublin, İrlanda’da ve üç yıl sonra ilk lastik fabrikasını Kıta Avrupası'nda Hanau, Almanya’da açtı. 1895 yılına kadar Dunlop lastikleri ayrıca Fransa ve Kanada’da satılmaya ve Avustralya ve ABD’de üretilmeye başlandı. İşletme 1898 yılına kadar Dublin’deki üssüne sığamayacak kadar büyüdü ve üretim ilk olarak Coventry, İngiltere’ye ve 1902 yılında daha sonra dünyada Fort Dunlop olarak bilinecek olan Birmingham, İngiltere’deki 400 dönümlük bir alana transfer edildi. Dunlop 1910 yılında bayrağını Malaya’ya dikerek 50.000 dönümlük bir kauçuk ekim alanı tesis etti. 1913 yılında ilk Japon lastik fabrikası kapılarını Kobe’de açtı. Dunlop yirmi yıl içinde yekpare lastikleri eski moda hale getirdi ve bir öncü şirketten ilk küresel çokuluslu şirkete dönüştü. Ürünlerini dünya genelinde üretti ve dünya genelinde sattı.




  • Ben mesela Nokian alicaktim.

    Etraftaki lastikcilerde yoktu.

    İnternet sitelerinden alinca kargo ve takma parasi cikiyor.

    Ucuz da satilmiyor vazgectim dogal olarak.

    Bayi agi ve bol stok cok onemli
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahmutsultan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Dunlop Amerikandi galiba.

    İlk olarak Dublin, İrlanda da kurulmuş,şöyle bir metin vereyim sana paşam.

    Dunlop 1890 yılında ilk lastik tesisini Dublin, İrlanda’da ve üç yıl sonra ilk lastik fabrikasını Kıta Avrupası'nda Hanau, Almanya’da açtı. 1895 yılına kadar Dunlop lastikleri ayrıca Fransa ve Kanada’da satılmaya ve Avustralya ve ABD’de üretilmeye başlandı. İşletme 1898 yılına kadar Dublin’deki üssüne sığamayacak kadar büyüdü ve üretim ilk olarak Coventry, İngiltere’ye ve 1902 yılında daha sonra dünyada Fort Dunlop olarak bilinecek olan Birmingham, İngiltere’deki 400 dönümlük bir alana transfer edildi. Dunlop 1910 yılında bayrağını Malaya’ya dikerek 50.000 dönümlük bir kauçuk ekim alanı tesis etti. 1913 yılında ilk Japon lastik fabrikası kapılarını Kobe’de açtı. Dunlop yirmi yıl içinde yekpare lastikleri eski moda hale getirdi ve bir öncü şirketten ilk küresel çokuluslu şirkete dönüştü. Ürünlerini dünya genelinde üretti ve dünya genelinde sattı.

    Alıntıları Göster
    Pirelli orta sınıf olarak adlandırmak biraz yanlış bişey olur bir çok spor otomobil üreticisi fabrika çıkışlı pirelli kullanır lamborghini mesela pirelli kullanır araçlarında.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Ben mesela Nokian alicaktim.

    Etraftaki lastikcilerde yoktu.

    İnternet sitelerinden alinca kargo ve takma parasi cikiyor.

    Ucuz da satilmiyor vazgectim dogal olarak.

    Bayi agi ve bol stok cok onemli

    Kesinlikle bu durum böyle,ben Nokian lastiği hakkındada kötü yorum okumadım fren mesafesi falan çok iyiymiş.Nokian bayiliği Türkiye'de verilmiyor sanırım,veriliyorsada çok nadir dir fakat ben artık Dunlop markasını görmeye başladım.Bu durum Türkiye'nin lastik sektöründe ufak ufak akıllanmaya başladığını gösteriyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Pirelli orta sınıf olarak adlandırmak biraz yanlış bişey olur bir çok spor otomobil üreticisi fabrika çıkışlı pirelli kullanır lamborghini mesela pirelli kullanır araçlarında.

    Alıntıları Göster
    en iyisi şu diyebilmek için diğerlerinide test etmiş olmak lazım.malesef dünyada reklamını iyi yapan ismini iyi duyuran en iyisi ooluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_zula

    en iyisi şu diyebilmek için diğerlerinide test etmiş olmak lazım.malesef dünyada reklamını iyi yapan ismini iyi duyuran en iyisi ooluyor.

    Alıntıları Göster
    Dünya otomobil lastiği pazarının üç büyüğü

    Japon Bridgestone
    Fransız Michelin
    Amerikan Goodyear
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_zula

    en iyisi şu diyebilmek için diğerlerinide test etmiş olmak lazım.malesef dünyada reklamını iyi yapan ismini iyi duyuran en iyisi ooluyor.

    Alıntıları Göster
    Ozgur hocam,çok haklısınız hiç böyle düşünmemiştim.Dediğim gibi pirelli yi denemişliğim yok fakat Türkiye'de pirelli yi genelde ticari araçlarda görüyorum,sanırım performans modelleri biraz cep yakıcı.
  • Lassa..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ogretmenht

    Lassa..
    Bi tanıdık bmw 320d ye lastik almıştı contiental niye pirelli almadın dediğimde bu 185lira pirelli 400 küsür filan dediydi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_zula

    en iyisi şu diyebilmek için diğerlerinide test etmiş olmak lazım.malesef dünyada reklamını iyi yapan ismini iyi duyuran en iyisi ooluyor.

    Alıntıları Göster
    Hondam da orjinal fabrika çıkışı DUNLOP var çok memnunum... Kışlıkları BRİDGESTONE aldım (2. el)

    Dediğiniz gibi MİCHELİN nedense peynir ekmek gibi satıyor anlamış değilim...

    (ALMAYACAĞIM lastikler de LASSA ve PETLAS )




  • Zaten boyle urunlerde en iyisi diye bir sey olmaz. Iyiler vardir.
    Goodyear, Continental, Pirelli, Bridgestone, Michelin hepsi iyi markalardir. Ha bunlarin ekonomik lastigi de vardir super spor arabalar icin lastigi de vardir.
    Hangisini alirsaniz ona gore karsiligini gorursunuz. Dunlop da zaten Goodyear firmasina ait bir markadir.

    En iyi deyince benim aklima Dunlop gelir mi gelmez, yurtdisinda en iyi Dunlop diye de bir sey yoktur.

    Fakat yine ayni sekilde Dunlop alip araciniza taktiginizda Ferrari de Dunlop kullaniyor diye ayni lastigi alip taktiginizi sanmayin. Performans lastigi, kis lastigi, 4 mevsim lastik hepsi tamamen farkli karakterli urunler. Bir marka birinde iyiyken digerinde ortalama olabiliyor.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.