Şimdi Ara

Otomatik Vitesli Araçta Motor Freni

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
20.976
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sevgili Arkadaşlar,

    Yokuş aşağı giderken otomatik vitesi sürekli D konumunda tutmak ve fren balatalarını fazla ısındırmamak adına hareket halindeyken vitesi hıza göre 3,2,1 konumlarına almak ve düz yola geçildiğinde tekrar hareket halinde D konumuna almakta bir sakınca yoktur heralde? Yani D,1,2,3 arasındaki geçişleri araç uygun devirdeyken hareket halinde yapabiliyoruz değil mi? Zaten bunu hareket halinde yapamıyorsak saçma bir durum oluşacak ama ben yine de sorayım dedim?



    _____________________________
      2012 BMW 320i 184 bg (Eski) 2011 Volvo S40 2.0 D4 177 bg (Eski) 2010 Hyundai i30 CVVT Prime 122 bg (Eski)
  • normalde esas olan yokuş aşağı inişlerde vitesi d konumunda tutmaktır.bu size hem etkili motor freni sağlar hem de yakıttan tasarruf edersiniz.. elbette tüm rampalar aynı değildir.. siz d konumunda rampa aşağı inerken aracın hızı artmaya devam ederse o zaman vites kolunu 4 ileride 3 konumuna 5 ileride de 4 konumunda alabilirsiniz bunun hiçbir sakıncası yoktur.aksine d konumunda araç hızı dik inişlerde artacağı için frene basmak balataları ısıtacaktır.

    4,3,2,1 konumlarına alırken hıza dikkat edildiği sürece hiçbir sakınca yoktur.bazı kişiler yokuş aşağı inişlerde vitesi N konumuna alırlar ve bunun tasarruf sağladığını sanırlar.. halbuki bu tamamen yanlıştır.ayrıca vites kutusunun ömründen de yerler..
    _____________________________
  • 3 2 1 viteslerinin amacı zaten yokuş aşağı giderken aracın kontrolsuz hızlanmasını engellemek.

    dikkat etmeniz gereken en önemli olay vites-devir aralığını iyi ayarlayabilmek ( örneğin 100 ile giderken 1 e vites atmamak gibi )
    _____________________________
    One Life Live It
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _1301217_

    3 2 1 viteslerinin amacı zaten yokuş aşağı giderken aracın kontrolsuz hızlanmasını engellemek.

    dikkat etmeniz gereken en önemli olay vites-devir aralığını iyi ayarlayabilmek ( örneğin 100 ile giderken 1 e vites atmamak gibi )


    hocam 100 ile gecerken araba zaten 1e gecmez siz atmaya calissaniz da..
    _____________________________
  • Aracınızda grade logic v.b. yokuş aşağı indiğinizi algılayıp, vitesi büyültmeden motor freni yapmanızı sağlayacak bir şanzıman varsa hiç kurcalamadan işi şanzımana bırakmanız en mantıklısı.. Fakat bu tip bir sistem bulunmuyorsa, sizin yapmanızda fayda vardır, herhangi bir zararda vermez.. Yanlış bir vitesede atma şansınız yok zaten.. Giderken R ye atsanız bile şanzıman bu işlemi gerçekleştirmez..
    _____________________________
    Hazır cep onayı gelmişken yazmayım dedim, yine dayanamadım cepten onaylattım.
    VOLVO S40 2007 Dynamic araç satıldı, şuan S60 2.0 T5 2011 Advance
  • Cevaplar için çok teşekkür ederim arkadaşlar.
    _____________________________
      2012 BMW 320i 184 bg (Eski) 2011 Volvo S40 2.0 D4 177 bg (Eski) 2010 Hyundai i30 CVVT Prime 122 bg (Eski)
  • çok hızlı bir şekilde kick down yapıp gazdan çekerseniz araç vites büyütmüyor yokuş aşağı inerken.....
    vitese dokunmadan da motor freni yapabiliyorsunuz yani...
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Benzinli araba kaldırma
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aykunsezer


    quote:

    Orijinalden alıntı: _1301217_

    3 2 1 viteslerinin amacı zaten yokuş aşağı giderken aracın kontrolsuz hızlanmasını engellemek.

    dikkat etmeniz gereken en önemli olay vites-devir aralığını iyi ayarlayabilmek ( örneğin 100 ile giderken 1 e vites atmamak gibi )


    hocam 100 ile gecerken araba zaten 1e gecmez siz atmaya calissaniz da..


    Eşimin arabası otomatik vites arada sırada sürüyorum ama hiç deneme cesareti bulmamıştım bu bilgi iyi oldu.
    _____________________________
    One Life Live It
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _1301217_


    quote:

    Orijinalden alıntı: aykunsezer


    quote:

    Orijinalden alıntı: _1301217_

    3 2 1 viteslerinin amacı zaten yokuş aşağı giderken aracın kontrolsuz hızlanmasını engellemek.

    dikkat etmeniz gereken en önemli olay vites-devir aralığını iyi ayarlayabilmek ( örneğin 100 ile giderken 1 e vites atmamak gibi )


    hocam 100 ile gecerken araba zaten 1e gecmez siz atmaya calissaniz da..


    Eşimin arabası otomatik vites arada sırada sürüyorum ama hiç deneme cesareti bulmamıştım bu bilgi iyi oldu.

    hocam eğer öyle birşey yapacaksanız,onu deneyeceğinize R'ye takmaya çalışır mısınız?
    forum da bir ilk olur.kimi geçer diyor kimi geçmez diyor da
    _____________________________




  • mythbusters denedi geçmiyor
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    mythbusters denedi geçmiyor

    denedi ama hangi tip şanzımanda?


    mesela bizimkinde 90la giderken 1e atmaya çalışınca geçmiyor.1yanıp sönüyor ama geçmiyor.
    bir de bunun Rsi var.
    _____________________________
  • eski tip amerikanlarla denediler manuel ve otomatik
    şimdikilerde korumalıdır tabi... araçlar en aptal insanlara göre tasarlandığından
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stilll

    quote:

    Orijinalden alıntı: _1301217_


    quote:

    Orijinalden alıntı: aykunsezer


    quote:

    Orijinalden alıntı: _1301217_

    3 2 1 viteslerinin amacı zaten yokuş aşağı giderken aracın kontrolsuz hızlanmasını engellemek.

    dikkat etmeniz gereken en önemli olay vites-devir aralığını iyi ayarlayabilmek ( örneğin 100 ile giderken 1 e vites atmamak gibi )


    hocam 100 ile gecerken araba zaten 1e gecmez siz atmaya calissaniz da..


    Eşimin arabası otomatik vites arada sırada sürüyorum ama hiç deneme cesareti bulmamıştım bu bilgi iyi oldu.

    hocam eğer öyle birşey yapacaksanız,onu deneyeceğinize R'ye takmaya çalışır mısınız?
    forum da bir ilk olur.kimi geçer diyor kimi geçmez diyor da


    Piyasadan alacakları toparlarsam deneyebilirim
    _____________________________
    One Life Live It




  • inşallah.yani toparlarsınız
    _____________________________
  • Sürüşe ve eğime duyarlı yeni tip otomatik şanzımanlar zaten yokuş aşağı inişlerde vites küçülterek destek oluyor.

    Eski tip şanzımana sahip olanlar, yani yokuş inerken gazdan ayağını çekince vites büyüten şanzımanı olanlar da kontrollü şekilde 4-3-2 veya 3-2 veya D4-D3, D3-D2 yapabilirler. İki vites birden hızla düşmediğiniz sürece sorun çıkmaz.

    Amma velakin kamyon da kullanmıyoruz. Motor freninin gerekliliği, çok uzun ve çok dik inişler haricinde tartışılır. Boşa almayın yeter...
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Sürüşe ve eğime duyarlı yeni tip otomatik şanzımanlar zaten yokuş aşağı inişlerde vites küçülterek destek oluyor.

    Eski tip şanzımana sahip olanlar, yani yokuş inerken gazdan ayağını çekince vites büyüten şanzımanı olanlar da kontrollü şekilde 4-3-2 veya 3-2 veya D4-D3, D3-D2 yapabilirler. İki vites birden hızla düşmediğiniz sürece sorun çıkmaz.

    Amma velakin kamyon da kullanmıyoruz. Motor freninin gerekliliği, çok uzun ve çok dik inişler haricinde tartışılır. Boşa almayın yeter...

    f1 vitesli honda civiclerde 2010 modellerde böyle mi yokuş aşagı giderken vites küçültüyor mu
    _____________________________
  • Tam otomatik aracımla çok dik bir yokuş çıkarken D konumundaki vitesi 2-1 alacaktım o an ne oldu ise R'ye attım ama geçmedi hatta bir an şaşırdım afalladım acaba birsey oldumu diye ama R'ye geçmedi vites =) sanırım belirli bir hız sınırı var ben 20-30 km hız ile denemiş oldum :)
    _____________________________
  • Bende otomatik arabalarda bu durumu merak ediyordum.Heralde motor freni yapmaz nasılsa arac yolu buldugunda vitesi yukseltir diye aklıma geliyordu.Birkeresinde arkadasın otomatik peugeot aracını kullandım.Otobandan cıkısta frene dokunmamla beraber motor freni yaptı...Çalısınca oluyor demek ki
  • 2006 ford mondeo vardı yokuş aşağı inerken fren yapınca 1 vites aşağı iniyordu tekrar basarsanız 1 tane daha indiriyordu gerçtekten çok büyük rahatlıktı.

    Şimdi w210 var hız düşmediği sürece inmiyor fren balataları çok daha çabuk bitecek gibi.
    _____________________________

    When a man lies, he murders some part of the world
    These are the pale deaths which men miscall their lives
    All this I cannot bear to witness any longer
    Cannot the kingdom of salvation take me home
  • _1301217_ kullanıcısına yanıt
    benim bildiğim yokuş yukarı çıkarken takviye modları 3 dik rampa ve 4 kişi,2 dik rampa 4 kişi ve bagaj dolu,1 çok dik rampa ve max yük..bazı kitapçıklarda öyle okumuştum..
    _____________________________

    Karşılıklı oynanan her oyunda,her zaman bir rakip birde kurban vardır.Mesele ilki olabilmek için ne zaman ikincisi olduğunuzu bilmektir..
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.