Yaklaşık 2 yıldır kullanıyorum araç 2017 polo 1.4 TDI. Dpf'i tıkalı mıdır bilmiyorum ama araçta özellikle ilk kalkışta hantallık var mı var. Direkt 2.viteste kalkıyor bundan dolayı da olabilir. Şimdi dizel araçlarda düşük devirde kullanımda dpf doluyorsa bu araçlar neden dsg otomotik şanzıman? Dsg zaten 2 bin devri görür görmez vites büyültüyor bunun adı da yakıt tasarrufu oluyor. Bazen direkt sport moda alıyorum veya manuelde kullanıyorum bir müddet. Ama normalde 2 bin deviri görür görmez vites büyültüyor. E bu şekilde dolması normal? Ayrıca hiç manuel viteste yaklaşık yarım saatte 3 bin devirde de gitmedim temizlik için. Birde ben aracı 2.el olarak 148 binde iken almıştım. dpf temizliği falan da yapıldığını zannetmiyorum. Birde çok çok nadir durumlarda araç hata uyarı mesajı veriyor. Park konumuna alın araçtan inin gibisinden bir mesaj. 2 senedir umursamıyorum ama inşallah tehlikeli bir durum yoktur ortada veya aracın beyninde elektronik olarak kayıtta kalmışta olabilir. Aslında benzinli alsam daha iyi olurdu. Senede 6 bin km yapıyorum maksimum. Hafta içi yerinden kımıldatmıyorum günlerce. |
Dizel araç otomotik vites hakkında




-
-
Bunun haricinde dsg'ye de hiç baktırmadım. Şanzıman yağıdır durumu nedir baktırmam lazım. Birde güçlendirilmiş tüp uygulaması diyor bazı yerler bunun olayı ne acaba? Araç dsg de iken 2 den 1 e geçince inanılmaz öne yığılıyor.
-
Dizel az kilometre yapmaya gelmez içi kurum dolar muhtemelen aracınız sağırlaştı dpf temizliği devirli kullanım iyi gelebilir sonrada benzinliye geçin rahat edin
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Valla bende 2011 model 1.6TDI ve 7 ileri dsg araç bakıyordum netten. 225bin km araç Jetta. Kavrama, volan sorun değil artık 15-25 bin verilir değiştirilir. Bunun dışında motor ne durumda, iyi bakımlı mı o düşündürüyor. Boyasız, değişensiz diri duruyordu araç.
Sizin araçta 7 senedir ya temizlenmedi ya da çok uzun zaman önce temizlendi. Belki ufak bir yazılımla düzelir bilemezsiniz. Dsg şanzıman tamiri/bakımı yapan yerlere gidin. Ankara'da Dr dsg diye bir yer var. Bir de Asm teknik. Yorumları iyi duruyor. Şehriniz neresi bilmiyorum ama bu tip yerlere gidip baktırın.
-
direk ikide nasıl kalkıyor ya? var mı öyle bişey? kamyon mu bu?
-
Direk 2 de kalkma değil de yarım kavrama hocam sizin dediğiniz durum zaten birçok modelde bu şekilde passatta b7 de aynı a3 de aynı şekilde kalkıyor
Bu arada 1.4 tdi da sabıkalı motorlardan biri çok ekonomik ama bir o kadar da sorunlu km de artmış yavaştan elden çıkarın derim
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Yatan dizelde ne sıklıkta ve kaç km sport mod kullanmak lazım?
-
Benim araç 2.0 TDI DSG her zaman S modunda kullanıyorum.
Çünkü D modunda tasarruf olsun diye 1.750 devir civarında vites yükseltiyor motoru boğuyor ayrıca dur kalk trafikte ayağı frenden çekince hemen vitesi 2'ye atıyor.Bana göre planlı eskitmenin parçası bu.
S modunda 2.500 devire gelmeden kesinlikle vites yükseltmiyor zaten doğru olanıda bu.
Dsg'li aracınız varsa D modunu unutun her zaman S'de kullanın derim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Dizel motor yapısı gereği kurum bağlar araç yaptıkça kurumları atamaz hale gelir motor sağırlaşır ve sorunlar çıkarma ihtimali artar. Sürekli düşük devir şehiriçi kullanıyorsanız ayda bir otoyolda 3000 devir üzeri biraz kullanmak iyi gelir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Mantıklı aslında, D modunda o kadar hantal vites değiştiriyor ki, araç çok güçsüz hissettiriyor kendini. Hem de inanılmaz güçsüz hissettiriyor, gaza yükleniyorum falan hızlanması o kadar zaman alıyor ki, araç anında tepki vermiyor ya çok sinir bozucu. Gaz pedalıyla sevişmek lazım resmen. Sürekli S modunun zararı olur mu acaba?
-
Dizel bir aracın bu kadar erken vites atması sağlıklı değil, bu aracı yapan mühendislerin dpf tıkanması umrunda değil sanırım. Gerçi araç kitapçığında da yazıyordu 3000 devir kullanılması temizlik için gereklidir diye.
-
Dsg ekonomik sürüş için böyle programlanmış. Birden ikiye her zaman hızlı vites atıyor. Bazı özel servisler yazılımla daha yüksek devirlerde vites atmasını sağlıyorlar ama ne kadar sağlıklı tartışılır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Spor modu varsa arada onu kullanabilirsiniz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
- vites zaten kalkış vitesidir, kalkarsın, ardından 2.ye atarsın. yarım kavrama bilemedim, benim b8 passat, öyle değil. düzgünce kalkıyor 1.de.
-
- vitesi ya kalkışta ya da yokuşta çok düşük hızda gidersen kullanırsın. bunun dışında 1. vitesle uzun süre gidilmez. yavaş gidiyorsan bile yol düzse 2. viteste gidersin. hatalı bir şey yok yani. bu arada ben tdi motorla 7 senedir istanbul gibi bir yerde kullanıyorum passat'ı. hiç dpf sorunu falan yaşamadım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyinsis -- 8 Temmuz 2025; 17:16:54 > -
Bende yaşamadım da 2 den 1 atarken inanılmaz yığılma yapıyor dsg
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Matrixx7Bende yaşamadım da 2 den 1 atarken inanılmaz yığılma yapıyor dsg
ikiden bire çok yavaşlamadıkça atmıyor ama yığılma da yapmıyor. aslında manuel viteste ikiden bire atarken yığılma yapmamak için iyi sürücü olmak lazım ve çok yavaş gidiyor olmak lazım.
-
Ya da ben çok hantal kullanıyorum, hiç fren kullanmıyorum neredeyse.
-
yok ben manuel için dedim onu. dsg yığılma yapıyorsa bir sıkıntı vardır. dsg'de hiç yığılma sorunu yaşamadım. ha belki daha eski modellerde normaldir bilemedim, benimki 2018.
-
Arabanın şanzımanına alındığı günden beri bakıldığını hiç zannetmiyorum, zaten arada sırada çok nadir bir şekilde hata servis uyarısı veriyor. Dsg nin komple bakıma girmesi lazım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Benzer içerikler
- doblo 1.3 mü 1.6 mı
- passat impression hangi paket
- fiat marea 1.6
- riken lastik yorumları
- egzoz bilyası
- hasar kaydı sorgulama ücretsiz
- bmw jeep 2024
- audi e tron gt
- zorunlu trafik sigortası illere göre fiyatları
- tesla yeni model
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X